Haaveilen omasta kahvilasta, niin kuin moni muukin. Haluan olla hyvin valmistautunut, sillä tiedän, ettei kyse ole ihan läpihuutojutusta.
Millainen koulutus antaisi kahvilayrittäjyyteen parhaat eväät? Kokki, leipuri-kondiittori, restonomi, joku muu? Vai ehkä valikoima tutkinnon osia ja työkokemus useista erilaisista paikoista?
Millainen koulutus kahvilayrittäjäksi aikovalle?
4
118
Vastaukset
- Anonyymi
Lähinnä tarvitset rajattoman uskon omaan tekemiseen, alkupääoman ja päätä kestää konkurssi
- Anonyymi
Nuo hommat ei nykyään hoidu enää millään itseopiskelulla tai kesäharjoittelulla.
Kahvilayrittäjiksi koulutetaan Helsingin Yliopiston kahvilayrittäjyyden tieteiden opintolinjalla.
Noin 6...7 vuotta kestävän opiskelun jälkeen valmistuvat Baristatieteen Maisterit ovat täysin oppineina kahvila-alalle. He ovat valmiita siirtymään kahvilatoiminnan sektorin moninaisiin tehtäviin.-- Anonyymi
Itse olen amk:ssa kahviautomaattivastaavan koulutusohjelmassa, mutta en haaveilekaan omasta kahvilasta vaan yritän päästä Arnoldsiin kesätöihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen amk:ssa kahviautomaattivastaavan koulutusohjelmassa, mutta en haaveilekaan omasta kahvilasta vaan yritän päästä Arnoldsiin kesätöihin
AMK:ssa saatavalla opistotasoisella koulutuksella saattaa hyvinkin päästä Arnoldsille kesätöihin. Ellei sitten hakijana ole juuri noita korkeakoulututkinnon graduvaiheen tekijöitä, ne asetetaan usein hakuvaiheessa muiden edelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä992065Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2881876Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3271696Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2041555Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht911231- 311227
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941103Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤651052- 511047
- 581028