Nyt menee pieleen

Anonyymi

"Ukrainan presidentti syyttää Nato-maita Venäjän hyökkäysten mahdollistamisesta"
Olen ehdottomasti Ukrainan puolella, mutta tuo on omiin muroihin kusemista. Me autamme mahdollisuuksien mukaan, mutta emme voi tehdä kaikkea heti.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008623000.html

6

82

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä tuossa menee pieleen? Zelensky tietää, että Ukrainan loppu on edessä. Hänen maastaan tulee osa uutta, isoa Pohjois-Koreaa. joka on myös vaarallisempi kuin varsinainen Pohjois-Korea. Kuinka hyvin pakotteet ovat muuttaneet Pohjois-Koreaa?

Kaikki on epävarmaa. Oligarkit menettävät rahojaan, mutta noustessaan Putinia vastaan, he voivat menettää henkensä. Putinin rinnalla ja hänen vallassaan olevat oligarkit muuttuvat uuden Pohjois-Korean köyhtyväksi, mutta silti luksuselämää viettäväksi eliitiksi, ulkopuolella olevat oligarkit pelastavat sen minkä voivat irtautumalla Venäjästä ja suuntaamalla rahansa muualle.

Ehkä Putin syrjäytettään, ehkä elämme todella pelottavan ja vaarallisen, köyhtyvän valtion vieressä ties kuinka kauan. Joka tapauksessa ukrainalaisten kohtalo osana tuota valtiohirvitystä on jo sinetöity. Ja Zelenskyn kohtalo paeta henkensä edestä antauduttuaan.

Lienee sama, liittymmekö Natoon vai emme. Jos hirviövaltio pysyy pystyssä, se kääntyy kohti Itämerta alkaessaan tavoitella Baltiaa. Silloin nähdään se, puolustaako Nato tosiaan edes omia jäseniään. Moni noissa uusissa jäsenmaissakaan ei jaksa uskoa sitä.

Länsimaat tietävät, ettei Putinin Venäjän voima koskaan riitä uhkaamaan niitä, Norjaa lukuunottamatta. Ne tietävät olevansa turvassa reunvaltioiden takana ja niille on vain turvallisempaa, jos Venäjä sitoutuu sotiin reunavaltioissa. Niistä yksi on tietenkin Suomi. Kimien punainen Korea ei ole kaatunut mihinkään, vaikka on huojunut vuosikymmeniä.

Meidän kykymme tuottaa tappioita voi olla suurempi kuin Ukrainan, mutta onko se riittävä tuhoamaan kaiken sen hyökkäysvoiman, jota on jäljellä? Riittääkö Venäjän voima kuitenkin etenemään kaupunkeihimme, jotka on helpompi evakuoida kokonaan, mutta jotka jauhetaan soraläjiksi. Suuresta osasta suomalaisia tulisi pakolaisia ja kenties maasta sissisodan näyttämö. Kuinka hyvin suurta määrää pakolaisia kohdeltaisiin, ihmisiä, jotka olisivat menettäneet kaiken omaisuutensa?

Tulevaisuus voi olla paljon, paljon pahempi kuin mitä Zelensky maalailee. Toivotaan, ettei ole. Muuta ei voi tehdä kuin toivoa, syystä, jonka Zelensky kertoi.

• Anonyymi

Ylilyönnit ovat ymmärrettäviä, kun mies taistelee hengestään ja maastaan. Sen ymmärtää täysin vasta, kun joutuu itse samaan tilanteeseen. Selviytyessä ei ole aikaa lässyttää.

• Anonyymi

Emme halua auttaa enää kiittämätöntä VELLIPERSE Ukrainaa.

• Anonyymi

ZelensKYY on varsinainen kiittämätön LIERO. Nato-VASIKKA!

• Anonyymi

Vankilaslangillako ajattelit vedota suomalaisten enemmistöön?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe