Epäilen miesystäni olevan alkoholisti

Anonyymi

Hei, olen pian kaksi vuotta seurustellut upean ihmisen kanssa. On ollut aikoja, joina olen havahtunut alkoholia menevän normaalia enemmän. Alkuun ostin usein illallisille viinejä ja oluttakin. Hämmennyin, kun vkl aikana oli mennyt useita pulloja ja jopa vanha viskipulloni oli tyhjentynyt. Mökki viikonlopun päätteeksi löysin kerran noin 30 tölkin kätkön, kerran rommipullon. Pahimmillaan tilanteet alkoivat eskaloitua alkoholin käytön myötä kiukkuisuuteen ja isotteluun. Sammumiselta vaikuttaneet tilanteet laitettiin olemassa olevan sairauden piikkiin. Ristiriitainen tunne oli kuitenkin syntynyt. Mietin mikä on mitä ja ehkä pystyn ymmärtämään sen, että kriisissä ihminen vetää päivän kännit ja se on siinä.

Viime kesänä päätin osittain näistä syistä lopettaa itse kaiken alkoholin käytön. Suhde oli kaatua kolme pvän putkeen mökillä. Sanottuani asiasta kauiisti, ilmoitti mies olevansa illalla Ivalossa ja haukkui minua viestein kokonaisen viinon. Mentyäni hakemaan tavaroitani, näytti matkansa jälkeen ihmisrauniolta. Palasimme yhteen ja mies päätti myös vähentää alkoholin käyttöään. Työmatkalta tuli syksyllä kuitenkin humalassa kotiin ja pian jääkaappiin alkoi ilmestyä alkoholitonta olutta ja usein vkl sanoo, että otan kyllä nyt oluen ja viinin ruuan kanssa (outo kombo). Usein oluita menee niin, että edellinen ei ole loppu kun uusi aukeaa. Alkoholittomiakin menee jo aamusta useampi.

Mies syö ja liikkuu ok, silti vatsa kasvaa. On hyvässä ammatissa ja urheilutausta. Emme asu yhdessä ja huomaan, että töissä ollessa soittaa aina iltapuhelut, kotona en välttämättä saa kiinni iltapäivän jälkeen. Välillä kysyn puheen perusteella onko juonut ja suuttuu aina.

Meillä mahdollisuus tavata joka toinen viikko. Nyt perunut kaksi 4-5pvän yhdessäolomahdollisuutta vedoten työputken jälkeiseen väsymykseen ja raajan tulehduksen kipuhin (ovat todellisia syitä). Se mitä mietin, miksi oma aika on näin pitkän välin niin tärkeää ja samalla soittaa kuinka kaipaa ja haluaa lähelle. Yhtäkkiä iltapäivästä iltaan ei kuitenkaan vastaa puhelimeen ja aamulla lähettää sydämiä ja on rakentamassa yhteistä tulevaisuutta. Usein uni kuitenkin ollut huonoa ja katkonaista ja torkkuu päivät sohvalla.

Tiedän hänen aidosti rakastavan minua, mutta olen alkanut uudelleen miettiä, että onko yhteisen ajan yhtäkkiselle peruumiselle muu syy? Kun ihmettelen miksi näin, vaikka sovittu kerran kaksi muuta ja lähtökohta pitäisi olla minun vapaat viikot, voi alkaa tiuskimaan ja uhriutumaan.

En ole ollut tekemisissä alkoholistien kanssa, mutta nyt en ole täysin vakuuttunut siitä, pitäisikö pelastaa itsensä tai onko tässä jotain mitä en ymmärrä?

1

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pahoittelut otsikon kirjoitusvirheestä… Puhelinnäpyttelyä. 😌

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1276
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe