Hei, olen pian kaksi vuotta seurustellut upean ihmisen kanssa. On ollut aikoja, joina olen havahtunut alkoholia menevän normaalia enemmän. Alkuun ostin usein illallisille viinejä ja oluttakin. Hämmennyin, kun vkl aikana oli mennyt useita pulloja ja jopa vanha viskipulloni oli tyhjentynyt. Mökki viikonlopun päätteeksi löysin kerran noin 30 tölkin kätkön, kerran rommipullon. Pahimmillaan tilanteet alkoivat eskaloitua alkoholin käytön myötä kiukkuisuuteen ja isotteluun. Sammumiselta vaikuttaneet tilanteet laitettiin olemassa olevan sairauden piikkiin. Ristiriitainen tunne oli kuitenkin syntynyt. Mietin mikä on mitä ja ehkä pystyn ymmärtämään sen, että kriisissä ihminen vetää päivän kännit ja se on siinä.
Viime kesänä päätin osittain näistä syistä lopettaa itse kaiken alkoholin käytön. Suhde oli kaatua kolme pvän putkeen mökillä. Sanottuani asiasta kauiisti, ilmoitti mies olevansa illalla Ivalossa ja haukkui minua viestein kokonaisen viinon. Mentyäni hakemaan tavaroitani, näytti matkansa jälkeen ihmisrauniolta. Palasimme yhteen ja mies päätti myös vähentää alkoholin käyttöään. Työmatkalta tuli syksyllä kuitenkin humalassa kotiin ja pian jääkaappiin alkoi ilmestyä alkoholitonta olutta ja usein vkl sanoo, että otan kyllä nyt oluen ja viinin ruuan kanssa (outo kombo). Usein oluita menee niin, että edellinen ei ole loppu kun uusi aukeaa. Alkoholittomiakin menee jo aamusta useampi.
Mies syö ja liikkuu ok, silti vatsa kasvaa. On hyvässä ammatissa ja urheilutausta. Emme asu yhdessä ja huomaan, että töissä ollessa soittaa aina iltapuhelut, kotona en välttämättä saa kiinni iltapäivän jälkeen. Välillä kysyn puheen perusteella onko juonut ja suuttuu aina.
Meillä mahdollisuus tavata joka toinen viikko. Nyt perunut kaksi 4-5pvän yhdessäolomahdollisuutta vedoten työputken jälkeiseen väsymykseen ja raajan tulehduksen kipuhin (ovat todellisia syitä). Se mitä mietin, miksi oma aika on näin pitkän välin niin tärkeää ja samalla soittaa kuinka kaipaa ja haluaa lähelle. Yhtäkkiä iltapäivästä iltaan ei kuitenkaan vastaa puhelimeen ja aamulla lähettää sydämiä ja on rakentamassa yhteistä tulevaisuutta. Usein uni kuitenkin ollut huonoa ja katkonaista ja torkkuu päivät sohvalla.
Tiedän hänen aidosti rakastavan minua, mutta olen alkanut uudelleen miettiä, että onko yhteisen ajan yhtäkkiselle peruumiselle muu syy? Kun ihmettelen miksi näin, vaikka sovittu kerran kaksi muuta ja lähtökohta pitäisi olla minun vapaat viikot, voi alkaa tiuskimaan ja uhriutumaan.
En ole ollut tekemisissä alkoholistien kanssa, mutta nyt en ole täysin vakuuttunut siitä, pitäisikö pelastaa itsensä tai onko tässä jotain mitä en ymmärrä?
Epäilen miesystäni olevan alkoholisti
Anonyymi
1
652
Vastaukset
- Anonyymi
Pahoittelut otsikon kirjoitusvirheestä… Puhelinnäpyttelyä. 😌
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768