Pelottaa... epätoivoinen 20-vuotias

Anonyymi

Olen 20-vuotias opiskelija ja kerron tässä lyhyesti tarinani viimeisiltä kuukausilta tähän asti.
Olen jo kauan (niin kauan, kuin muistan) kärsinyt suolistovaivoista, etenkin ummetuksesta sekä suoliston tyhjenemisen vaikeuksista. Olen käsittänyt, että tämä on vain kroonistunut vaiva omalla kohdalla, sillä ruokavaliomuutokset, nesteiden lisääminen ja liikunta eivät ole poistaneet ko vaivaa.
Pikakelaus viime syksyyn: eräänä päivänä pyyhkiessäni huomasin verta paperissa. Ajattelin ensimmäisenä, että menkat kyseessä, mutta uudelleen pyyhkiessä huomasin veren tulevan väärästä paikasta. Menin paniikkiin ja luonnollisesti googletin asian, jonka jälkeen tulin siihen tulokseen, että kyseessä ovat vain peräpukamat. Asia unohtui eikä enää toistunut tuon jälkeen - elin normaalia elämää.
Syksy oli opintojen alettua rankkaa aikaa henkisesti suuren elämänmuutoksen myötä, ja marraskuun lopulla iski suuri stressi ja ahdistus. Joulukuun puolessa välissä kävin sattumalta vaa'alla ja huomasin painoni laskeneen dramaattisesti hyvin pieneen lukemaan (alipainon puolelle). Pistin tämän stressin ja sen aiheuttamien huonojen ruokailutottumuksien piikkiin. Tästä eteenpäin alkoi alamäki.
Tammikuussa sairastin sitkeän flunssan, josta en ole vieläkään palautunut - lämpöilen edelleen (ruumiinlämpöni pysyy joka päivä sitkeästi 37 asteen yläpuolella, vaikka normaalilämpöni on aina ollut 36.6) ja tuntuu siltä, että kroppani on jäänyt flunssatilaan (ei siis kuitenkaan yskää, nuhaa, kurkkukipua tms). Lisäksi hikoilen öisin runsaasti ja hengenahdistusta päivittäin. Koronatesteissä en käynyt, joten voi tietenkin olla long covidia. En tiedä, mutta epäilen.