Parisuhteen uhat ja mahdollisuudet?

Anonyymi

Mitkä sinusta on parisuhteen uhkia ja mitkä mahdollisuuksia? Takaako suhde onnen?

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      toisille takaa toisille ei kuten laulussa sanotaan; toiset on luotuja kulkemaan..ja toiset ei
      suhteessa pidän tärkeimpänä avointa keskusteluyhteyttä kaikesta ja aina kun siltä tuntuu ja tasavertaisuutta

    • Anonyymi

      Ei takaa onnea, mutta elämä ilman sitä rakkainta on jotenkin onnetonta. Eli sillä lailla helpottaisi.

      • Anonyymi

        Alapuolen linkissä tuohon sopiva kohta


        ” 1. Kaikki parisuhteet eivät ole samanarvoisia
        Parisuhteet eivät ole aina molemminpuolisesti tyydyttäviä. Jos olet todella syvästi onneton kumppanisi kanssa, on terapeutti Heather Grayn mukaan omillaan oleminen luultavasti parempi vaihtoehto.

        ”Se, että elämässäsi on ihminen ei tarkoita sitä, että sinulla on aitoa rakkautta. Kun valehtelet itsellesi ja teeskentelet suhteen olevan jotain, mitä se ei ole, satutat itseäsi. Tuo valhe on häpäisevä ja kiusallinen. Se voi tehdä olosi heikoksi ja säälittäväksi, kun et usko kertomaasi tarinaan. Totuutesi, jopa se ikävä sellainen, ettei kyseinen parisuhde ole oikea sinulle, vapauttaa sinut siitä”, Gray sanoi.”


      • Anonyymi

        Aivan samalla tavoin ajattelen. En idealisoi mitenkään parisuhteita, on aika rankkoja kokemuksia takana. Mutta kun totuus on se, että rakastan ja kaipaan sitä yhtä kaiken aikaa, niin en haluaisi näinkään käyttää elämääni. Mielummin katsoisin, jos sittenkin meidät on tarkoitettu yhteen. En ymmärrä myöskään hänen epäröintiään, kun molemmat välittää. Tästä ei pääse pakoon muilla ihmissuhteita, eikä millään muullakaan tavoin. Toivon, että pystyisimme suhtautumaan toisiimme lempeästi ja katsomaan, mitä voi syntyä. Olla vaikka yhden päivän kerrallaan yhdessä. Ilman mitään vaatimuksia mistään.


    • Anonyymi

      Parisuhteen vahvuus on rahallista. Myöskin asioita on helpompi tehdä kaksin, tasoittaa elämän raskaita osa-alueita.
      Parisuhde on vahvuus, jos on tasa-arvoinen ja kunnioittava. Muuten se on uhka.
      Sinkkuna voi toteuttaa itseään, huolehtia ihmisistä. Pitkän sinkkuuden puoli on se että hankalaa on ketään löytää niihin rutiineihin ja tapoihin mitä on itselleen luonut. Pitkäaikainen sinkkuus kasvattaa aikuisesta ihmisestä itsekkään.

      • Anonyymi

        Asioita on paljon helpompi myös jättää tekemättä kaksin kuin yksin.


      • Anonyymi

        Ei sinkkuus tee ihmisistä itsekkäitä. Oletko kuullut sellaisesta, että voi laittaa hyvän kiertämään? Minä olen sen verran sosiaalinen luonne (vaikkakin joskus yksinäisyydestäkin kärsin), että olen kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa ja minulta pyydetään myös apua. Autan mielelläni muita, siitä tulee hyvä mieli ja se palautuu jossain kohtaa. Ei parisuhde jalosta ihmisiä automaattisesti epäitsekkäiksi, naurettava ajatus. On paljon suhteita, jotka eivät koskaan ole tasa-arvoa nähnytkään. Siinä toinen osapuoli luopuu koko ajan itsestään, jotta toinen olisi tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Varmaan persoonakysymyskin kelle parisuhde on hyväksi. Monille parisuhde tuo ihan sen seuran siihen arkeen, toisilla vahvempi kaveripiiri korvaa tätä sosiaalisen tarvetta. Myös taloudellisia syitä, sinkun elämä on kaikin tavoin kalliimpaa, ainakin lapsettomiin pareihin verrattuna. Järjestelmä on tehty perheitä ajatellen. Miehille parisuhteen katsotaan olevan tärkeämpi elämän tukipylväs kuin naisille.

      ""Onnelliset perheet ovat kaikki samanlaisia; jokainen onneton perhe on onneton omalla tavallaan. " Tsehov

      • Anonyymi

        Tolstoi


    • Anonyymi

      Mä näen oman kokemuksen pohjalta ettei parisuhde ole turvasatama, aina eikä se tuo onnea myöskäään. Omilla valinnoilla toki voi vaikuttaa onnellisuuteensa. Toiset on parisuhteessa onnellisia toiset ei.

    • Anonyymi

      Rakkaani on parisuhteessa aviossa, ei ole onnellinen. Väittää olevansa kanssani onnellinen mutta kun on aviossa eikä kuulemma voi erota. Lapset ei esteenä eroon, ne ovat jo maailmalla. Eikä heillä edes yhteisiä lapsia, molemmilla omat edellisistä liitoista. Mutta kun ei, niin ei....raha ratkaisee?

    • Anonyymi

      Parisuhteeseen ei pidä mennä. Jokainen on vastuussa itsestään.

    • Anonyymi

      En tiedä mutta sen vaan sanon että parisuhteet on perseestä! Olen hiton onnellinen sinkkuna! En edes haluaisi tuohon viereen ketään häiritsemään elämääni! Ja parisuhde ei takaa onnea!

      • Anonyymi

        Kuitenkin pyörit täällä palstoilla. Olen itse joskus ajatellut kuten sinä, en kaivannut ketään, en halunnut ketään. Mutta en silloin myöskään pyörinyt paikoissa, joissa ei muusta puhutakaan. Jotain ristiriitaa tuossa on. Sun lailla ajattelevat ihmiset ei vaan ole kiinnostuneita näistä aiheista, sinä kuitenkin olet?


    • Anonyymi

      Parisuhteeseen vain rakkaudesta.
      Jos haluaa enemmän parisuhdetta kuin sitä ihmistä kenen kanssa on siihen menemässä, niin jarrut päälle ja järki päähän. Sellainen suhde ei tule toimimaan.

    • Anonyymi

      En laittaisi hanttiin jos tahtoisi vaimokseni. Olisin iloinen joka päivä hänestä. Onnea en tavoittele, on parempiakin asioita.

      • Anonyymi

        Kenet ottaisit vaimoksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenet ottaisit vaimoksesi?

        Paavon.


    • Anonyymi

      Parisuhde, jos on onnellinen luo vahvan yhteenkuuluvuuden tunteen, mutta tuolloin jos toista suuresti rakastaa niin älyttömän suuren riskin toisen menettämisestä. Toinen voi kuolla tai voi tulla ero, sydän säpäleinä, karmea tunne ja ei rakkaus tosin aina vaadi sitä pitkää suhdettakin. Joka tapauksessa tuon jälkeen sydän säpäleinä on aivan hirveä tunne, niin karmea, että moni ei enää semmoista uudelleen halua kokea. Siinä yksi iso syy parisuhteettomuuteen myös.

      • Anonyymi

        Elämä on täynnä riskejä. Niitä pitää ottaa, jotta voi osallistua tapahtumaan nimeltä elämä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nuorempana oli vähintään pari suhdetta. Nykyään avioliitto, jonka kipinän ylläpitäminen on työlästä. Onnea ei voi taata, se riippuu keskusteluyhteydestä, tilan antamista (molemmat saa olla oma itsensä) ja yhteisistä mielenkiinnonkohteista. Kehittyminen ajaa erilleen tai hitsaa yhteen. Kuka tietää lopputuloksen, voi vaan arvailla.

    • Anonyymi

      En näe parisuhteessa mitään uhkia, sen voi lopettaa, jos se ei tunnu hyvältä. Minulla ei ole mitään sellaisia tarpeita, mitä en parisuhteessa voisi toteuttaa. Toinen ihminen voi tietysti olla uhka, mutta se on sitten jo ihan eri tarina.

      Mahdollisuutena pidän sitä, että olisi puoliso jota rakastaa ja joka rakastaisi minua.

      Jokainen, joka on eronnut, tietää onnen olevan mahdollinen, mutta myös menetettävissä. Haluatko olla onnellinen, siitähän se on kiinni.

      • Anonyymi

        Surullisen paljon on niitä, jotka ovat mieluummin oikeassa kuin onnellisia.


    • Anonyymi
      UUSI

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      😋 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://www.de4.fun/girl17344201sg

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe