Nuorten pakolaisvirta

Anonyymi

Katselimme tv:stä uutisointia pakolaisten Ukrainasta lähdöstä. Väkeä oli silmänkantamattomiin. Eukko totesi siitä, että eihän siinä ole kuin nuorta porukkaa.
Kyllä se laittoi ihmettelemään, kun itsekin kiinnitin huomion siihen, että siinähän oli suureltä osin nuoria miehiä.
Niitä olisi nyt tarvittu, mitä suuremmassa määrin sotimaan ja näin torjumaan vihollisen hyökkäystä. Mutta luikkivat karkuun. Kun niille ei kotimaakaan ole mitenkään tärkeä ja arvokas, niin ei kyllä mikään muukaan.
Jos tuollaisia luikureita tulisi Suomeen ja Suomi joutuisi aseellisen hyökkäyksen kohteeksi, niin kaikesta täällä saamastaan avustuksesta huolimatta, luikkisivat vaan seuraavaksi johonkin muuhun maahan karkuun.
Olen sitä mieltä, että lapsia ja vanhuksia voi auttaa, mutta nuoret miehet pitäisi käännyttää pois ja ohjeistaa menemään maataan puolustamaan. Kun siellä sentään lukuisat naisetkin ovat ase kädessä sotimassa ja hyvä niin.

13

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä jos pakolaisten joukkoon on tarkoituksella solutettu Venäjänmielisiä?

    • Anonyymi

      Ymmärrän. Jos sota tulisi meille niin lähtisin. Ei olisi minun sotani. Menkööt herrat tappelemaan.

      • Anonyymi

        Juuri NÄIN. Menkööt aloittaja itse sotimaan ja kuolemaan. Ei haittaisi mitään.


      • Anonyymi

        Siinä taas oikein punikki-kommari ääntelee. Varmaan siirtyisit mieluummin ryssien puolelle, nuljake. Ei tuollaisia kyllä Suomessa tarvitakaan.


    • Anonyymi

      Olisikohan kannattanut katsoa tarkemmin? Vai oletko erehtynyt katsomaan moskovalaisia uutiskanavia? Havainnoissasi ei nimittäin ole totuutta kuin korkeintaan mausteeksi.

      Ukrainasta on paennut pari miljoonaa ihmistä, joista yli kolmannes on lapsia ja suurin osa lopuista naisia. Niistä ”nuorista miehistä”, joita rajanylityspaikoilla näkyy, suurin osa on alaikäisiä, joiden ei todellakaan kannata jäädä vuodeksi tai kolmeksi odottelemaan, että ehtiikö tulla täysi-ikäiseksi vai kuoleeko sitä ennen pommituksiin.

      Ukrainassa on 30 miljoonaa asukasta, joista kolmannes (kymmenisen miljoonaa) on asekuntoisia miehiä. Ukrainassa ei ole aseita ja varusteita kymmenelle miljoonalle sotilaalle, joten on aivan ymmärrettävää, ettei jokaikinen mies ole siellä ase kourassa ottamassa venäläisturisteja vastaan. Mitään laajamittaista asevelvollisten pakoaaltoa sieltä ei kuitenkaan ole havaittu. Päinvastoin, ukrainalaisia miehiä matkustaa ulkomailta takaisin puolustamaan kotimaataan.

      • Anonyymi

        Nuo alkupään kommentit ovat tyypillisiä entisen neuvostoliiton( jota venäjäksi kutsutaan) koneiston tuottamia häiriköintiviestejä. Todellisuudessa sieltä ei taisteluikäisiä ja taistelukykyisiä Ukrainalaisia miehiä ole juurikaan pois lähtenyt.


    • Anonyymi

      Mun puolesta Ulrainasta saisi tulla joka ikinen NUORI turvaan. Yhdenkään NUOREN paikka ei ole olla sodassa. Sinne joutaa kaikki aloittajan kaltaiset paskat. Omalle pojalleni sanon, kun tulee armeija ikään, että ei mene.
      Johan Raamattu sanoo: joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.

      Omia lapsiani en iki päivänä jättäisi maahan sotimaan. Heillä on oikeus elää turvassa, ilman aseisiin tarttumista.
      Sotimaan lähtekööt aloittaja eukkonsa kanssa itse. Ja sinne mädäntykööt.

      • Anonyymi

        "Johan Raamattu sanoo"..." Ja sinne mädäntykööt"

        Heh heh, siinäpä tyypillinen uskovainen, niin "herttainen".

        " kun tulee armeija ikään"

        Ellei kyseessä ole jälkeenjäänyt tapaus, niin silloin se on aikuinen, eikä sinun mielipiteitäsi kysele.


    • Anonyymi

      Itä trollit taas vauhdissa😂

      Ei Ukrainassa, kuten ei muissakaan läntisissä sivistysmaissa lapsua sotimaan laiteta. En tiedä mikä on tilanne itärajamme takana.

      Ukrainassa on kutsuttu kaikki 18-60 vuotiaat miehet puolustamaan maataan. Sotilaskoulutuksen saaneet tarttuvat aseisiin ja muut tekevät muita kotimaataan tukevia tehtäviä oman kykynsä mukaan. Ei siellä ketään taitamatonta mihinkään vakavaan paikkaan laiteta. Se olisi muutenkin henkilöiden ja käytettävissä olevan materiaalin tuhlaamista.

    • Anonyymi

      Kyllä ne aloittajan pakolaiset naisia ja lapsia on. Aloittaja vois laittaa pari luotettavaa videota niin nauretaan yhdessä mikä on mikä.

      • Anonyymi

        Mitä tv:ssä on näytetty, niin olihan siellä poispyrkivien jonoissa miehiä, ellei sitten naiset ole tekopartoja laittaneet 😁


    • Anonyymi

      Varmaan jokainen rehellinen suomalainen on valmis puolustamaan maataan, se nähtiin niin talvi- kuin jatkosodassakin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3260
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2666
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe