Mitä salakieltä?

Anonyymi

23

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsokaas elokuva "Diktaattori". Mikä tunnus oli Charlie Chaplinin esittämällä yksinvaltiaalla? No Z.

    • Anonyymi

      Ei se ole Z vaan ss-joukkojen tunnuksen puolikas.

      • Anonyymi

        SS-poliisidivisioonan tunnus. Pahin kaikista. Katsokaas netistä, minkä tunnuksen alla ss-polizei-panzeergrenadier-division marssi.


      • Anonyymi

        No eikös se taas ollu 2 salamaa eikä 2 z-kirjainta? Varsinkin kun se on SS eikä ZZ! :) :/


    • Anonyymi

      On siellä voilla V tunnuksillakin varustettuja romuja. CNN toimittaja veikkaili et se meinaa jotain ”Vistoch” (tjtn sinnepäin? En osaa sanaakaan venäjää) joka meinaa itää, eli toi oli sen. ukaan sit Venäjän itäisen sotilaspiirin ajoneuvoja. Ilmeisesti noi sit menee sotilaspireittäin, eli oisko Z joku zentral eli keski-venäjä tai vastaava?

      • Anonyymi

        Vostoch* siis


    • Anonyymi

      Putiini laittoi Zorron Z merkin tankkeihin.

    • Anonyymi

      Putiini on sen verran juoni jamppa, että se aatteli Lavrovin ja Zhoikun kera ettei kukaan keksi kuka Ukrainassa kuka sielä on rosvoretkellä kun pistetään semmonen buukstaavi pirsseihin ettei kyrilistä löydy.
      Varsin ansiokasta pohdintaa Kremlin väeltä. :))))

    • Anonyymi

      Zorin, ihan kuten siinä Bond-leffassa maailmaa valloittavan hullun tunnuksena...

    • Anonyymi

      Putinista on tehty jo elokuva eli Chaplinin "Diktaattori" ja Hector on tehnyt natsi-Venäjästä jo biisin "Käenpoika".

      Taide on aina ajassa kiinni, joskus jopa edellä aikaansa.

      • Anonyymi

        Eikun 2 leffaa! Eks Putin esittäny sitä Mini-Me:tä Austin Powersissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun 2 leffaa! Eks Putin esittäny sitä Mini-Me:tä Austin Powersissa?

        Putinin tunnetuin leffarooli on Harry Potter -elokuvien kotitonttu Dobby.


    • Anonyymi

      Venäjänkielisen sanan "voittoon" ensimmäinen kirjain.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siinä Z-kirjaimessa on taikavoimaa, kas kun se on Z niinkuin zeräsmies ja zeräsarmeija.

      • Anonyymi

        … ja zinkkiarkku sekä zituiks meni


    • Anonyymi

      "V" symboloi Venäjää.
      "Z" on tunnus, jota alunperin käytetään Krimin venäläisissä (tunnuksettomissa) tankeissa, ja kyseessä on tupla-V, molemmin suunnin, jotta se tulee selväksi lentokoneista ja muusta tähystyksestä.

      Ukrainan venäläiset sotilaat usein pitävät punaista sidettä kädessä/jalassa (symboloi lipun punaista osaa), samoin tunnistettavuussyistä, ja erikoissotilasoperaatiosyistä (kuten Venäjän vihreät tunnuksettomat sotilaat), ja bonuksena niistä on mahdollista päästä eroon.

      • Anonyymi

        Ukrainalaiset käyttää keltaista sidettä tms.


    • Anonyymi

      Venäjä on koko tämän erikoisoperaation alusta lähtieni ilmoittanut, että sillä on vain yksi tavoite tässä erikoisoperaatiossa. Päättää natsimiehitys Ukrainassa ja poistaa natsimielinen Zelenskyi vallasta.

      Ei ole kovin vaikeaa arvata, mitä se Zorron merkki tankkien kyljissä tarkoittaa.

      Onhan Neuvostoliitossa paikkakuntakin nimeltyä Zavidovo. Pakko siellä on olla Z-kirjainta vastaava aakkonen kyrllisissä merkeissä.-

      • Anonyymi

        Zavidovo on venäjäksi ЗАВИДОВО


    • Anonyymi

      Latinalaisen Z-kirjaimen valitseminen sotilasajoneuvojen tunnukseksi Ukrainassa ei ilmeisesti sisällä mitään suurempaa symboliikkaa. Merkki on selkeä ja sen arvellaan tarkoittavan sanaa zapad eli länsi hyökkäyksen suuntaan viitaten. Toinen selitys on ilmaus za popedy eli ”voiton puolesta”.

      • Anonyymi

        "Venäläisten käyttämän Z-sotatunnuksen alkuperästä ei ole varmaa tietoa. Guardianin mukaan yksi teoria tulkitsee, että Z tulisi venäjänkielisestä sanasta "länsi" (zapad). Myös Kuljakin esittämä "voiton puolesta" (za popedu) on ollut spekulaatioissa. Yhtä kaikki tunnus yhdistyy voimakkaasti Venäjän sotatoimiin Ukrainassa."

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/venalaisurheilijalta-tokero-selitys-jarkyttavalle-tempaukselleen-vieritti-syyn-ukrainalaisille-tein-mita-piti-tehda/8373300

        Länsi on venäjäksi Запад. Miksi ne käyttäisi latinalaista zetaa?


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      61
      3158
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1132
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1028
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      100
      939
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      923
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      801
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      794
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      88
      662
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      615
    Aihe