Mitä salakieltä?

Anonyymi

23

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsokaas elokuva "Diktaattori". Mikä tunnus oli Charlie Chaplinin esittämällä yksinvaltiaalla? No Z.

    • Anonyymi

      Ei se ole Z vaan ss-joukkojen tunnuksen puolikas.

      • Anonyymi

        SS-poliisidivisioonan tunnus. Pahin kaikista. Katsokaas netistä, minkä tunnuksen alla ss-polizei-panzeergrenadier-division marssi.


      • Anonyymi

        No eikös se taas ollu 2 salamaa eikä 2 z-kirjainta? Varsinkin kun se on SS eikä ZZ! :) :/


    • Anonyymi

      On siellä voilla V tunnuksillakin varustettuja romuja. CNN toimittaja veikkaili et se meinaa jotain ”Vistoch” (tjtn sinnepäin? En osaa sanaakaan venäjää) joka meinaa itää, eli toi oli sen. ukaan sit Venäjän itäisen sotilaspiirin ajoneuvoja. Ilmeisesti noi sit menee sotilaspireittäin, eli oisko Z joku zentral eli keski-venäjä tai vastaava?

      • Anonyymi

        Vostoch* siis


    • Anonyymi

      Putiini laittoi Zorron Z merkin tankkeihin.

    • Anonyymi

      Putiini on sen verran juoni jamppa, että se aatteli Lavrovin ja Zhoikun kera ettei kukaan keksi kuka Ukrainassa kuka sielä on rosvoretkellä kun pistetään semmonen buukstaavi pirsseihin ettei kyrilistä löydy.
      Varsin ansiokasta pohdintaa Kremlin väeltä. :))))

    • Anonyymi

      Zorin, ihan kuten siinä Bond-leffassa maailmaa valloittavan hullun tunnuksena...

    • Anonyymi

      Putinista on tehty jo elokuva eli Chaplinin "Diktaattori" ja Hector on tehnyt natsi-Venäjästä jo biisin "Käenpoika".

      Taide on aina ajassa kiinni, joskus jopa edellä aikaansa.

      • Anonyymi

        Eikun 2 leffaa! Eks Putin esittäny sitä Mini-Me:tä Austin Powersissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun 2 leffaa! Eks Putin esittäny sitä Mini-Me:tä Austin Powersissa?

        Putinin tunnetuin leffarooli on Harry Potter -elokuvien kotitonttu Dobby.


    • Anonyymi

      Venäjänkielisen sanan "voittoon" ensimmäinen kirjain.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siinä Z-kirjaimessa on taikavoimaa, kas kun se on Z niinkuin zeräsmies ja zeräsarmeija.

      • Anonyymi

        … ja zinkkiarkku sekä zituiks meni


    • Anonyymi

      "V" symboloi Venäjää.
      "Z" on tunnus, jota alunperin käytetään Krimin venäläisissä (tunnuksettomissa) tankeissa, ja kyseessä on tupla-V, molemmin suunnin, jotta se tulee selväksi lentokoneista ja muusta tähystyksestä.

      Ukrainan venäläiset sotilaat usein pitävät punaista sidettä kädessä/jalassa (symboloi lipun punaista osaa), samoin tunnistettavuussyistä, ja erikoissotilasoperaatiosyistä (kuten Venäjän vihreät tunnuksettomat sotilaat), ja bonuksena niistä on mahdollista päästä eroon.

      • Anonyymi

        Ukrainalaiset käyttää keltaista sidettä tms.


    • Anonyymi

      Venäjä on koko tämän erikoisoperaation alusta lähtieni ilmoittanut, että sillä on vain yksi tavoite tässä erikoisoperaatiossa. Päättää natsimiehitys Ukrainassa ja poistaa natsimielinen Zelenskyi vallasta.

      Ei ole kovin vaikeaa arvata, mitä se Zorron merkki tankkien kyljissä tarkoittaa.

      Onhan Neuvostoliitossa paikkakuntakin nimeltyä Zavidovo. Pakko siellä on olla Z-kirjainta vastaava aakkonen kyrllisissä merkeissä.-

      • Anonyymi

        Zavidovo on venäjäksi ЗАВИДОВО


    • Anonyymi

      Latinalaisen Z-kirjaimen valitseminen sotilasajoneuvojen tunnukseksi Ukrainassa ei ilmeisesti sisällä mitään suurempaa symboliikkaa. Merkki on selkeä ja sen arvellaan tarkoittavan sanaa zapad eli länsi hyökkäyksen suuntaan viitaten. Toinen selitys on ilmaus za popedy eli ”voiton puolesta”.

      • Anonyymi

        "Venäläisten käyttämän Z-sotatunnuksen alkuperästä ei ole varmaa tietoa. Guardianin mukaan yksi teoria tulkitsee, että Z tulisi venäjänkielisestä sanasta "länsi" (zapad). Myös Kuljakin esittämä "voiton puolesta" (za popedu) on ollut spekulaatioissa. Yhtä kaikki tunnus yhdistyy voimakkaasti Venäjän sotatoimiin Ukrainassa."

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/venalaisurheilijalta-tokero-selitys-jarkyttavalle-tempaukselleen-vieritti-syyn-ukrainalaisille-tein-mita-piti-tehda/8373300

        Länsi on venäjäksi Запад. Miksi ne käyttäisi latinalaista zetaa?


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe