se että Venäjä saa sotakokemusta Ukrainassa
joka on erilaista sotaa kuin oli Syyriassa
Venäjä oppii sodan alun virheistään ja
tätä kokemusta he tulevat kyllä käyttämään
jos alkavat valumaan hyökkäyksillä
muihin maihin
Huolestuttava ongelma on Ukrainan sodassa
24
<50
Vastaukset
Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen, sillä ei olisi sodan ensimmäisinä päivinä samanlaista siviilejä säästävää taktiikkaa, jolla se luuli muka voittavansa ja valloittavansa Ukrainan. Nythän Venäjä onkin jo siirtynyt pommittamaan ukarainalaisia kaupunkeja ja asutuskeskuksia, kun huomasi, että Zelenskyi ei pakenekaan ja ukrainalaisethan taistelevat sitä vastaan.
- Anonyymi
ZelensKYY on syvällä maan alla.
Minkäslaisia uutisia sieltä läntisiltä rajanylityspaikoilta on kuulunut? Anonyymi kirjoitti:
ZelensKYY on syvällä maan alla.
Minkäslaisia uutisia sieltä läntisiltä rajanylityspaikoilta on kuulunut?Zelenskyi julkaisi juuri videon omasta työhuoneestaan Kiovan keskustassa. Sen sijaan Putin Kalsarimyrkyttäjä on lavastanut bunkkeriinsa Kremlin työhuoneen näköisen huoneen, jotta venäläiset eivät saisi tietää tuon pelkurin vetäytyneen bunkkeriinsa perheensä kanssa. Tässä tosin Putin kalsarimyrkyttäjä on kerännyt rohkeutensa ja kohtaa pelleministerinsä niin läheltä kuin uskaltaa:
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/vladimir-putin-long-table-russia-ukraine-b2015099.html
- Anonyymi
Aloittajana sanon että Venäjä kohtaa
noutajan jos erehtyy hyökkäämään
Suomeen.Suomi on varautunut pitkään
mahdolliseen skenaarioon Venäjästä
Emme itse edes me suomalaiset tiedä
mitä yllätyksiä ja salaisuuksia Suomen
Armeijalla on antaa sodassa- Anonyymi
Jotakin varusmieskoulutuksessa opetettiin. Sen perusteella tänne ei letkoissa ajella valtateitä pitkin. Monta ruskipoikaa kylmenee ennen kuin ovat lähelläkään Helsinkiä. Kouvola on kyllä hyvä evakuoida ajoissa.
Lennokkeja olisi syytä hankkia tuollaiset 1000-2000 kpl, taistelumallia ja kunnolla ammoa. Perinteisempää kaikenlaista kivaa Puolustusvoimilla onkin varastoissaan. - Anonyymi
McDonald's kyllästämät sekä pleikkari maailman virtuaalimaailmassa elävät suomalaiset nuoret jotka saavat kaupasta kaiken haluamansa myös paskan kunnon näistä suurin osa on heikkokuntoisia soitlaita vmtl miehiä nkv päälle joten Natoon sillä tämä maa ois vallattu jo plus 50v on jo nähnyt elämää kun ei ollut houkutuksia liikaa sekä yhteiskunta oli jollain tapaa ankarampi toisaalta pystyi suunnittemaan elämäsä kun meni töihin johonkin oli vaikkakin työtä yms nyt on vaan kiire kaikki lasketaan osakkeiden saajien bonusten mukaan ja jos ei tarpeeksi tule voittoa kenkää eli maailma on paskempi paikka amerikkalainen malli. Suomi oli rautaa ihmiset oli rautaa nyt halutaan kaikki heti nyt velliperseitä täynnä nyky räkänenä nuoriso sivari kansa McDonald's hampparit limu sekä energiajuomia kitataan kylmää on kyyti jos venäjä tänne tulee ne ei ole noin helliä meitä kohtaan eka ydinpommi Tampereelle tai turkuun ei tartte olla iso mobtaa megatonnia se ois moro
- Anonyymi
Ukrainan kansa on kärsinyt huonoista johtajista,,,
jo silloin 1920- 1939-45 lenin-stalin,,
Sitten sarja oligarkkeja ja syvää korruptiota.
nyt länsi median valtaan nostama stand up koomikko.
On turhaa uhrata ja tuhlata siviilejä huonon johdon vuoksi!'
Lännen rahan eu.us. judas raha, etujen ajo on rikos!
Sankaruus on teoriassa hienoa kyllä.
Mutta käytännössä on turha ja tarpeetonta uhrata siviilejä!!
Huonokin sopimus on parempi.
Ja rauhan tietä eteenpäin, -- sukupolvet vaihtuu, HUOM HUOM!! - Anonyymi
Aloittajalta vielä.Slaavilaisessa kulttuurissa
puhutaan rauhasta.sodasta ja huonosta
rauhasta joka voidaan liittää sotiin tai ihmis-
suhteisiin.Suomella on vain rauha tai sota
Kun on rauha j talous vahva on ihmisillä
hyvä fiilis ja usko huomiseen
Kun on sota se aiheuttaa ahdistusta ja negatiivisuutta ja huominen tuntuu harmaalta
Olen vähän tällainen valko musta ajattelija
mutta en harmaa ( sarkasmia) - Anonyymi
Ehkä armeija oppii asioita, mutta jos ylipäällikkö ei kuuntele, ei ymmärrä tai on diktaattori jolle ei voida antaa muuta tietoa kuin sellaista jota hän haluaa kuulla, niin samat virheet toistuu kuin niin monta kertaa ennenkin. Jokainen sota on erilainen.
- Anonyymi
putinin tapauksessa peli on menetetty, siitä todistaa ne muutamat viimeaikaiset videot joissa hän nöyryyttämällä pakottaa ylijohdon edustajat sanomaan juuri sen asian jonka hän on ennakkoon päättänyt kuulla sanottavan.
- Anonyymi
Muistelen kuulleeni että liittoutuneiden taholta päätettiin että Hitlerin sijaintipaikkoja ei pommiteta, liittoutuneille oli eduksi että Hitler oli vastapuolella ylipäällikkönä sekoittamassa hommaa.
Käyköhän putinin kohdalla samoin? - Anonyymi
Uskon että Suomen hallitus ja eduskunta
osaavat sivistyneesti hoitaa asiat niin
että meillä on Suomessa hyvä olla - Anonyymi
Venäjän talous on kuralla, siinä ei auta vaikka minkälaisia ramboja olisi reservissä. Kaalisoppaa ja leipää nekin tarvitsevat ja päivärahaa myös.
- Anonyymi
Ei se varmasti kuralla ole kun pystyi Ukrainaan hyökkäämään
- Anonyymi
Eiköhän ne virheet olla tehty jo kentsujen ja muiden mestareitten toimista jotka ovat maan tapojen mukaisesti vetäneet vähän välistä ja ostelleet kalusto rahoilla huvijahteja ja pikku talletuksia Sveitsiin. Kohta sieltä käy melkoinen kato kun kaikki varkaat katoavat kuin pieru Siperiaan ja vain ne vanhat höperöt Neukku ajan hölmöt jää jäljelle.
- Anonyymi
Kannattaa katsoa ne video joissa putin kyykyttää asiantuntijoitaan niin että sanovat mitä putin haluaa. Hän oli jo päättänyt hyökkäyksestä.
Tässä niistä toisen litterointi:
Lainaus:
....
Sananvaihto alkaa, kun Naryshkin päättää alkupuheenvuoroaan esittämällä, että lännelle annettaisiin vielä viimeinen mahdollisuus pakottaa Kiova noudattamaan Minskin sopimuksia.
Vladimir Putin reagoi merkittävällä tavalla ja ilmeikkäästikin. Karkea suomennos sananvaihdosta menee näin:
Vladimir Putin: Mitä se tarkoittaa? ”Pahimmassa tapauksessa?”. Ehdotatko neuvotteluprosessin aloittamista?
Sergei Naryshkin: Öö, en, minä…
Vladimir Putin: Tai itsenäisyyden tunnustamista?
Sergei Naryshkin: Öö, minä…
Vladimir Putin: Puhu, puhu, puhu yksinkertaisesti.
Sergei Naryshkin: …tulen tukemaan ehdotusta tunnustamisesta…
Vladimir Putin: ”Minä tulen tukemaan” vai ”minä tuen”? Puhu suoraan, Sergei Jevgenievits.
Sergei Naryshkin: Kannatan ehdotusta…
Vladimir Putin: Sano se sitten niin. Kyllä tai ei.
Sergei Naryshkin: Kyllä. Tuen ehdotusta Donetskin ja Luganskin kansantasavaltojen liittämisestä Venäjän federaatioon.
Vladimir Putin: Emme puhu siitä, emme keskustele siitä. Puhumme siitä, tunnustammeko heidän itsenäisyytensä vai emme.
Sergei Naryshkin: Kyllä. Kannatan ehdotusta itsenäisyyden tunnustamisesta.
Vladimir Putin: Hyvä. Ole hyvä, istu alas. Kiitos.
https://www.verkkouutiset.fi/nain-vladimir-putin-noyryytti-vakoilupaallikkoaan-julkisesti/#891e69a2
Kuunteliko putin siinä asiantuntijaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa katsoa ne video joissa putin kyykyttää asiantuntijoitaan niin että sanovat mitä putin haluaa. Hän oli jo päättänyt hyökkäyksestä.
Tässä niistä toisen litterointi:
Lainaus:
....
Sananvaihto alkaa, kun Naryshkin päättää alkupuheenvuoroaan esittämällä, että lännelle annettaisiin vielä viimeinen mahdollisuus pakottaa Kiova noudattamaan Minskin sopimuksia.
Vladimir Putin reagoi merkittävällä tavalla ja ilmeikkäästikin. Karkea suomennos sananvaihdosta menee näin:
Vladimir Putin: Mitä se tarkoittaa? ”Pahimmassa tapauksessa?”. Ehdotatko neuvotteluprosessin aloittamista?
Sergei Naryshkin: Öö, en, minä…
Vladimir Putin: Tai itsenäisyyden tunnustamista?
Sergei Naryshkin: Öö, minä…
Vladimir Putin: Puhu, puhu, puhu yksinkertaisesti.
Sergei Naryshkin: …tulen tukemaan ehdotusta tunnustamisesta…
Vladimir Putin: ”Minä tulen tukemaan” vai ”minä tuen”? Puhu suoraan, Sergei Jevgenievits.
Sergei Naryshkin: Kannatan ehdotusta…
Vladimir Putin: Sano se sitten niin. Kyllä tai ei.
Sergei Naryshkin: Kyllä. Tuen ehdotusta Donetskin ja Luganskin kansantasavaltojen liittämisestä Venäjän federaatioon.
Vladimir Putin: Emme puhu siitä, emme keskustele siitä. Puhumme siitä, tunnustammeko heidän itsenäisyytensä vai emme.
Sergei Naryshkin: Kyllä. Kannatan ehdotusta itsenäisyyden tunnustamisesta.
Vladimir Putin: Hyvä. Ole hyvä, istu alas. Kiitos.
https://www.verkkouutiset.fi/nain-vladimir-putin-noyryytti-vakoilupaallikkoaan-julkisesti/#891e69a2
Kuunteliko putin siinä asiantuntijaa?Johan tuo Minskin sopimus oli 7 vuotta voimassa mutta Ukraina allekirjoituksestaan huolimatta ei sitä toteuttanut ja Putin nyt pakottaa Ukrainan toteuttamaan sen väkisin
- Anonyymi
Venäjä ei opi historiasta mitään koska se kirjoittaa itse historian mieleisekseen.
- Anonyymi
Näin juuri, onneksi Venäjässä kuten muissakin yksinvaltiusdiktatuuri syöpäsairauksissa on sisäänrakennettu itsetuhomekanismi. Mutta siinä jää näköjään helposti solukkoa eloon ja taas uudelleen kasvamaan niinkuin kävi Neuvostoliitonkin romahdettua (putinsyöpä).
- Anonyymi
Eipä Suomen päättäjätkään ole historiasta oppineet mitään
- Anonyymi
Venäjälle Ukrainan sota on varmasti niin raskas kokemus että opistaan huolimatta ei lähde yrittämään muihin maihin
- Anonyymi
Rahat on loppu ja Äiti-Venäjän äidit ovat surullisia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749