En pidä teitä kristittyinä, ettekä Raamatunkaan mukaan sitä ole!

Olette demonisoineet Raamatun ja Raamatun totuuden ja minut ja nimimerkki pinnasängyn.

Toisessa aloituksessa saimme valheen täyslaidallisen perättömiä syytöksiä ja valheita.

Palvelija ei voi olla herransa suurrempi:
Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.

Minulta pyydettiin jonkin sorttista solidaarisuutta "kristityille" velluille. Valitan, sellaista ei tipu. Vl-oppi on täyttä humpuukia, ihmislähtöistä taikauskoa, joka eksyttää jos mahdollista, valitutkin.

2Kor. 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani.

98

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juud. 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

      Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      Tiit. 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
      2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
      2Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
      2Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on

      Siinäpä nykylestadiolaisuutta todella hyvin kuvaavia Rzamatunkohdat.

      • Anonyymi

        Voi sinua kun olet joutunut paholaisen kynsiin. On se surullista kun ihminen vaipuu laatimisen rauhaan. Jumalan sanankin turmelet kun käytät sitä lyömäaseena irrottaen sen asiayhteydestä.


    • Anonyymi

      Sinuna en alkaisi tolla tavalla jeesustelemaan. Etkö huomaa hirttä silmässäsi? Oot täysin demoneiden vallassa. Sinä jos kuka oot kaukana Raamatun totuuksista.

      • 2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Olisiko syytä katsoa peiliin? Sinun demonisi on siellä. Kuka tahansa rehellinen ihminen, voi omin silmin nähdä sen, että minä ja pinna julistamme tervettä Raamatun mukaista oppia.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Olisiko syytä katsoa peiliin? Sinun demonisi on siellä. Kuka tahansa rehellinen ihminen, voi omin silmin nähdä sen, että minä ja pinna julistamme tervettä Raamatun mukaista oppia.

        Pastori itse hekumoi riivaajien opeissa.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Pastori itse hekumoi riivaajien opeissa.

        Te vellut joilla on järki päässä. Uskokaa mitä silmänne näkevät. Teitä johtaa itse paholainen, vaikuttaen puhujienne mielissä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Lue tämä ja puntaroi sitten, kuka on riivaaja; https://freepathways.wordpress.com/2011/09/08/harhaoppien-valtakunta/

        Hyvä linkki Pinna.

        En voi ymmärtää teitä täysijärkiset vellut, en millään.
        Kautta maailmanhistorian ihmiskunnan vitsauksena on ollut se, että tervejärkistä enemmistöä on johtaneet mielenvikaiset aatteet-ja johtajat.

        heikkisaaret eivät ole syyllisiä liikkeen harhautumiseen, vaan te lukuisat hiljaiset täysijärkiset jotka alistutte väöryyteen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Olisiko syytä katsoa peiliin? Sinun demonisi on siellä. Kuka tahansa rehellinen ihminen, voi omin silmin nähdä sen, että minä ja pinna julistamme tervettä Raamatun mukaista oppia.

        Harmillista todeta tämä jälleen kerran, mutta jätkä elää kyllä syvässä pimeydessä. Oikea demonipesä! Surullista, että joku voi vajota noin syvälle, että demonitkin tekevät pesän. Todella surullista….


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hyvä linkki Pinna.

        En voi ymmärtää teitä täysijärkiset vellut, en millään.
        Kautta maailmanhistorian ihmiskunnan vitsauksena on ollut se, että tervejärkistä enemmistöä on johtaneet mielenvikaiset aatteet-ja johtajat.

        heikkisaaret eivät ole syyllisiä liikkeen harhautumiseen, vaan te lukuisat hiljaiset täysijärkiset jotka alistutte väöryyteen.

        Ethän sinä voi ymmärtääkään, koska olet niin syvällä synnin pimeydessä! Luulen ja veikkaan, ettet pääse demoneistasi eroon ehkä ikinä. Alkaa nimittäin näyttämään jo toivottomalta tilanteesi. Aiemmin yritin sentään rukoilla puolestasi, mutta eipä siitä ole ollut juurikaan apua, kun toinen on antautunut sydänjuuriaan myöten demoneille.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Olisiko syytä katsoa peiliin? Sinun demonisi on siellä. Kuka tahansa rehellinen ihminen, voi omin silmin nähdä sen, että minä ja pinna julistamme tervettä Raamatun mukaista oppia.

        Etkö huomaa, kuinka syvällä synnissä ja valheessa elät. Demoneita täynnänsä koko mies!



    • Anonyymi

      Olen ajatellut teidät saman henkilön alter egoiksi.

      • On toiveajattelua väittää että pinna on yksin.Maailmanlaajuisesti kanssamme samanlailla uskovia on satoja miljoonia.


    • Anonyymi

      No niin noudatapas itse nyt tuota Raamatun kohtaa ja häivy tältä palstalta haukkumasta.

      • Osoitat aitoa vl-hoitokokoushenkeä.Olet ylpeyden pöhöttämä omavanhurskas, joka ei siedä ansaittua nuhtelua.

        KR 1933/-38
        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Osoitat aitoa vl-hoitokokoushenkeä.Olet ylpeyden pöhöttämä omavanhurskas, joka ei siedä ansaittua nuhtelua.

        KR 1933/-38
        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa.

        Olet ainaski toistaiseksi laittanut pinnasänky nickin laittanut jäähylle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet ainaski toistaiseksi laittanut pinnasänky nickin laittanut jäähylle.

        Psykologinen perustotuus on se, että valehtelija epäilee kaikkia muitakin valehtelijaksi, samoin kuin pettävä puoliso, epäilee omaa puolisoaan pettjäksi. Teissä velluissa on fiksujakin jotka ymmärtää tämän.

        Sinä vl-valehtelija, älä projisoi omaa epärehellisyyttäsi minuun,.


    • Kerran vielä:

      Kristitty uskoo Jeesukseen!

      Kristitty ei usko syntejään anteeksi. Synti on jo kukistettu Jeesuksen kuolemalla ja ylösnousemuksella. Synti on kuolema, Jeesus tuli kuolemaksi edestämme, että kaikki jotka uskovat Hänen nimeensä, saisivat ikuisen elämän Hänen ylösnousemuksensa kautta.

      Jos Jeesus ei olisi noussut kuolleista, olisimme yhä synneissämme.!

      Synti ei todellakaan ole likaa, joka pestään viikottainSRK-valhepyykkikoneessa pois.

      Synti on kuolema. Kukaan vl-puhveli ei suostuisi tekemään samaa kuin Jeesus edestäsi. Vaikka tekisi, hän ei pystyisi sinua lunastamaan.

      Jos saat puhvelin luopumaan edes kilometrikorvauksista. Juokse lähimmän seinän luokse vetämään se iso rasti.

      • Anonyymi

        "Jos Jeesus ei olisi noussut kuolleista, olisimme yhä synneissämme.!"

        Raamatun opetuksen mukaan jos Jeesus ei olisi lunastanut meitä, emme pääsisi Jumalan luokse taivaaseen. Jeesus on tie Isän luo. Ja mitä Jeesus julisti? Syntien anteeksiantamusta. Jos sinä kuvittelet olevasi synnitön, niin ole sitten, mutta jätä uskovaiset rauhaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Jeesus ei olisi noussut kuolleista, olisimme yhä synneissämme.!"

        Raamatun opetuksen mukaan jos Jeesus ei olisi lunastanut meitä, emme pääsisi Jumalan luokse taivaaseen. Jeesus on tie Isän luo. Ja mitä Jeesus julisti? Syntien anteeksiantamusta. Jos sinä kuvittelet olevasi synnitön, niin ole sitten, mutta jätä uskovaiset rauhaan.

        1.Kor.
        15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.

        Jeesus kuoli ristillä syntiemme takia, antoi iänkaikkisen veriuhrin puolestamme. Se on enemmän kuin julistus!

        Jokainen, minä myös, olen syypää Vapahtajamme kuolemaan. Sitäkö sanot että luulen olevani synnitön?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        1.Kor.
        15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.

        Jeesus kuoli ristillä syntiemme takia, antoi iänkaikkisen veriuhrin puolestamme. Se on enemmän kuin julistus!

        Jokainen, minä myös, olen syypää Vapahtajamme kuolemaan. Sitäkö sanot että luulen olevani synnitön?

        Teet juuri niin kuin perus vapis, ulkoistat kaiken Jeesukseen, etkä ota mitään vastuuta omasta uskostasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teet juuri niin kuin perus vapis, ulkoistat kaiken Jeesukseen, etkä ota mitään vastuuta omasta uskostasi.

        Minulla tulee hempeyden henki suhteessani sinuun, enkä ammu tykillä kärpästä.

        Silmilläsi on peite, etkä pysty näkemään yksinkertaistakin yksinkertaisempaa totuutta.

        Evankeliumin väärentämisestä seuraa kirous. Minä en kiroa ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teet juuri niin kuin perus vapis, ulkoistat kaiken Jeesukseen, etkä ota mitään vastuuta omasta uskostasi.

        Omin voimin emme pysty mihinkään, parempi että ulkoista sinäkin uskosi Jeesukseen, etkä syntiin.


    • Ps. 49:8 Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa.

      Paitsi vellu. Mutta huomaa että valhe ei pelasta. Se antaa valitettavan monelle turvallisuuden tunteen, aina iloon ja riemuun asti. Niin antaa viinakin, lat nimeltään spiritus fortus, suomeksi hengen voima. Valheita molemmat.

      Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      Matt. 16:26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

      Vl-parannus on teko, josta odotetaan palkkaa sunnuntailisillä.

    • Anonyymi

      Ehkä on parasta että antaa lestojen pysyä omassa poterossaan. Itse he ovat leiviskänsä valinneet. Meidän muitten ei pidä puuttua siihen mitä he uskovat ja tekevät.
      Sitä varten Jumala on antanut tuomiovallan Jeesukselle. Kyllä se viimeistään silloin selviää mikä on heidän palkkansa.

      • Inhimillisesti ajatellen noin. Mutta muistutan etten tuomitse, eikä minulla ole siihen oikeuttakaan.

        Hesekiel:
        3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        3:19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Inhimillisesti ajatellen noin. Mutta muistutan etten tuomitse, eikä minulla ole siihen oikeuttakaan.

        Hesekiel:
        3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        3:19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut

        Suurin syy lienee se etteivät lestat tunne Jeesuksen sanaa ja opetusta. Heidän usko perustuu lahkon Raamatusta poimittuihin jakeisiin jotka on vääristelty, eikä niitä oikaista.
        Syntien anteeksiantaminen seuroissa perustuu Joh. 20:23.
        Taivaaseen pääsy Joh. 14:2
        Jeesus sanoi noin, mutta se koski vain opetuslapsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin syy lienee se etteivät lestat tunne Jeesuksen sanaa ja opetusta. Heidän usko perustuu lahkon Raamatusta poimittuihin jakeisiin jotka on vääristelty, eikä niitä oikaista.
        Syntien anteeksiantaminen seuroissa perustuu Joh. 20:23.
        Taivaaseen pääsy Joh. 14:2
        Jeesus sanoi noin, mutta se koski vain opetuslapsia.

        Noinhan se menee, valitettavasti. Velluissa olisi paljon ihmisiä jotka tahtoisivat seurata Jeesusta, mutta pahuuden kolmikirjaiminen kattojärjestö estää sen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Noinhan se menee, valitettavasti. Velluissa olisi paljon ihmisiä jotka tahtoisivat seurata Jeesusta, mutta pahuuden kolmikirjaiminen kattojärjestö estää sen.

        Olet kyllä käsittämätön demonipesä! Etkö huomaa, kuinka demonit tekevät työtä sinussa? Jos olisit Jeesuksessa, et räiskyten rienais noin. Vuodesta toiseen jätkä jaksaa rienata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä käsittämätön demonipesä! Etkö huomaa, kuinka demonit tekevät työtä sinussa? Jos olisit Jeesuksessa, et räiskyten rienais noin. Vuodesta toiseen jätkä jaksaa rienata.

        Olet aito fariseus ja osoitat aitoa aggressiivista hoitokokoushenkeä.

        Jeesustakin syytettiin juuri samoin valheellisin argumrentein, kuin sinä minua.

        Joko pystytätte ristiä kiviharjunreitille minua varten?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Inhimillisesti ajatellen noin. Mutta muistutan etten tuomitse, eikä minulla ole siihen oikeuttakaan.

        Hesekiel:
        3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        3:19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut

        Älä nyt peräänny tuomitsemisesta ei.


    • Anonyymi

      Kukas se nyt täällä itsensä ylentää, toisia korkeammalle !!??
      Etkö huomannut, ettei ole montaa "vastauskirjoitusta" ?
      Nyt saat olla jatkossa rauhassa !!

      • Kuka??? No sinä tietenkin. Miksi haluat ylentää itsesi?

        Saan olla rauhassa? No en minä rauhaani ole paljon kokenut häirityn.
        Joo, ymmärrän kyllä. Velluilla on se sosiaalinen eristäminen häiriköille.

        Yhyy Yhyy, jätitte minut yksin, yhyy

        .


      • Ei ole itsensä ylentämistä todeta, ettei vl-oppi ole kristillisyyttä.
        Se on lähempänä okkultismiakin kuin kristillisyyttä.


      • Onko todella lestadiolaisessa lasten aivopesussa menty niin pitkälle että he pitävät Jeesusta demonina? Häpeä Karoliina!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Onko todella lestadiolaisessa lasten aivopesussa menty niin pitkälle että he pitävät Jeesusta demonina? Häpeä Karoliina!

        Tosin tiedän ettei mainitsemani henkilö vihan vallassa kirjoittele demoneitaan, vaan ymmärtämättömyyttään. Saat etulahjana anteeksi herjan sen osan, joka kohdistuu minuun. Mutta varo herjaamasta Armon Henkeä.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei ole itsensä ylentämistä todeta, ettei vl-oppi ole kristillisyyttä.
        Se on lähempänä okkultismiakin kuin kristillisyyttä.

        Taikausko on parempi sana tuon okkultismin tilalle,-ehkä.

        Lestadiolaisessa uskon periytymisessä ja siirtymisessä on samanlaista taikauskoa kuin pääsiäislauatain kokkoperinteen synnyssä.

        Tiedän että tämä loukkaa teitä aivan hirveästi vellut, mutta minun on pakko sanoa että uskonne on taikauskoa.

        Ottakaapa joskus asenne, että en herjatakseni tätä sano. Kysymys on elämänne tärkeimmästä asiasta.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Taikausko on parempi sana tuon okkultismin tilalle,-ehkä.

        Lestadiolaisessa uskon periytymisessä ja siirtymisessä on samanlaista taikauskoa kuin pääsiäislauatain kokkoperinteen synnyssä.

        Tiedän että tämä loukkaa teitä aivan hirveästi vellut, mutta minun on pakko sanoa että uskonne on taikauskoa.

        Ottakaapa joskus asenne, että en herjatakseni tätä sano. Kysymys on elämänne tärkeimmästä asiasta.

        Mistä tiedät kokon polttamisen olevan taikauskoa? 😏


    • Anonyymi

      "nimimerkki pinnasängyn.

      Olette yks ja sama.

      • Minä syön verestä valmistettuja ruokia ja käsittääkseni pinna ei. Hän voi korjata tietoni, jos asia on toisin.

        Minulla ei luultavasti ole juutalaisia sukujuuria. Varma en asiasta voi olla, kun geenitestiä ei ole tehty.

        Siinäpä todisteita sinulle. Valitettavasti on toiveajattelua että pinna olisi yksin, ei ole totta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Minä syön verestä valmistettuja ruokia ja käsittääkseni pinna ei. Hän voi korjata tietoni, jos asia on toisin.

        Minulla ei luultavasti ole juutalaisia sukujuuria. Varma en asiasta voi olla, kun geenitestiä ei ole tehty.

        Siinäpä todisteita sinulle. Valitettavasti on toiveajattelua että pinna olisi yksin, ei ole totta.

        Olet todennäköisesti silti sama, mitä pinnasänky. Eli yksi ja sama demonipesä, joka päästelee suustaan vain tulenkatkuisia demonisia valheita!


    • Anonyymi

      Aika monet vl:t ovat noudattaneet kehotusta lähteä pois kempelaisten, kesitasten, saaleminpastorien ja pinnasänkyjen keskeltä. Ja mitä muita niitä onkaan.

      Me loput olemme niin paatuneita, ettei meitä muiden tuomiot taida hetkauttaa. Tulee olo: niin, tuo yrittää kai uhkailla minua kadotuksella tai joka tapauksessa jonkinlaisella hirveällä kostolla, mutta minua ei pelota yhtään - ehkä vähän ärsyttää. Tulee olo, että uhkailijaa saattaa harmittaa, jos ei pelota. Miten kohtaisin tällaisen lähimmäisen omasta katsantokannasta tinkimättä, mutta samalla halveksumatta ja mitätöimättä tällaista itselleen huomiota huutavaa lähimmäistä? Olemalla hiljaa? Kirjoittamalla sarkastisia viestejä?

      • Hyvin olet aivopesty sinäkin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hyvin olet aivopesty sinäkin.

        No niinpä näytät tosiaan olevan oikein kunnolla aivopesty sanan varsinaisessa merkityksessä.


      • Taivaassa on Isä, ja Poika ja Pojalla on kaikki valta? Tajuatko kaikki valta niin miksi Hänen pitäisi uhkailla, tai pelotella.
        Hän tekee mitä osaltasi katsoo viisaaksi, joten siisti suutasi.
        Kaverisi kertoi, että kun Sinulle Poliisi kirjoitti sakon ja nuhteli olit tärissyt pelosta niin suureti, että et ollut juuri saada autoa liikkeelle, vaikka Hänellä on valta vain sakottaa.
        Jeesus voi tehdä miten näkee parhaaksi, muös osaltasi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Taivaassa on Isä, ja Poika ja Pojalla on kaikki valta? Tajuatko kaikki valta niin miksi Hänen pitäisi uhkailla, tai pelotella.
        Hän tekee mitä osaltasi katsoo viisaaksi, joten siisti suutasi.
        Kaverisi kertoi, että kun Sinulle Poliisi kirjoitti sakon ja nuhteli olit tärissyt pelosta niin suureti, että et ollut juuri saada autoa liikkeelle, vaikka Hänellä on valta vain sakottaa.
        Jeesus voi tehdä miten näkee parhaaksi, muös osaltasi.

        Olet viihteellinen kaveri - en ole ikinä saanut poliisilta sakkolappua. :)


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Taivaassa on Isä, ja Poika ja Pojalla on kaikki valta? Tajuatko kaikki valta niin miksi Hänen pitäisi uhkailla, tai pelotella.
        Hän tekee mitä osaltasi katsoo viisaaksi, joten siisti suutasi.
        Kaverisi kertoi, että kun Sinulle Poliisi kirjoitti sakon ja nuhteli olit tärissyt pelosta niin suureti, että et ollut juuri saada autoa liikkeelle, vaikka Hänellä on valta vain sakottaa.
        Jeesus voi tehdä miten näkee parhaaksi, muös osaltasi.

        Jeesus tykkää kovasti, kun Venäjä sotii ukrainassa. Jumalan sanotaan olevan rauhan Jumala, mutta pinnan kaikkivaltias Poika on radikaali ja nauttii sodasta.


      • .""" Tulee olo: niin, tuo yrittää kai uhkailla minua kadotuksella tai joka tapauksessa jonkinlaisella hirveällä kostolla"""""

        Vl- puhujat tekevät tuota, minä en. En tarvitse huomiota,-eikä minun tarvitse uhkailla ja pelotella sinua. Enkä haluakaan sellaista.
        Koetan huutaa vain, että tule pois heikolta jäältä. Vl-puhuja huutaa "älä usko, kävele rohkeasti vaan kohti tuhoasi".


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        .""" Tulee olo: niin, tuo yrittää kai uhkailla minua kadotuksella tai joka tapauksessa jonkinlaisella hirveällä kostolla"""""

        Vl- puhujat tekevät tuota, minä en. En tarvitse huomiota,-eikä minun tarvitse uhkailla ja pelotella sinua. Enkä haluakaan sellaista.
        Koetan huutaa vain, että tule pois heikolta jäältä. Vl-puhuja huutaa "älä usko, kävele rohkeasti vaan kohti tuhoasi".

        "Koetan huutaa vain, että tule pois heikolta jäältä."

        ...koska muuten tipahdan ja Jeesus, Jumala tai jokin muu takataskussasi pitämä korkeampi voima kostaa minulle, saalemilaiselle sanalle paatuneelle ihmiselle, että olin tottelematon sinulle? :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Koetan huutaa vain, että tule pois heikolta jäältä."

        ...koska muuten tipahdan ja Jeesus, Jumala tai jokin muu takataskussasi pitämä korkeampi voima kostaa minulle, saalemilaiselle sanalle paatuneelle ihmiselle, että olin tottelematon sinulle? :D

        Tuo on sitä uhkaamaasi sarkasmia. Ei niin paljon leikkiä ettei totta toinen puoli.

        Raamatun yksinkertainen selvä sanoma, on mukakristitylle "saalemilaista sanaa". Raamatun mukaisella uskolla rehvastelette kuitenkin.

        Minulla ei ole mitään valtapyrkimyksiä, eikä kostoja, eikä kostolla uhkailua. Ne ovat velluputinien ominta alaa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuo on sitä uhkaamaasi sarkasmia. Ei niin paljon leikkiä ettei totta toinen puoli.

        Raamatun yksinkertainen selvä sanoma, on mukakristitylle "saalemilaista sanaa". Raamatun mukaisella uskolla rehvastelette kuitenkin.

        Minulla ei ole mitään valtapyrkimyksiä, eikä kostoja, eikä kostolla uhkailua. Ne ovat velluputinien ominta alaa.

        Jos ei "heikoilta jäiltä" tulla pois, niin huonostihan meille mielestäsi käy?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei "heikoilta jäiltä" tulla pois, niin huonostihan meille mielestäsi käy?

        Niin, jos paha saalemi varoittaa vaarasta, niin se on epäilemättä väärin varoitettu ja epäilemättä sielunvihollisen kuiskuttelua.Vaikkakin se varoitus on yhtä pitävä Raamatun todistuksen kanssa.Mutta eihän eksymiseen raamatuita tarvitakaan.

        Teillä on eri arvomaailma kuin järkevillä ihmisillä .Jos hukkuminen ei teidän mielestä ole kuin tavoittelemisen arvoinen iloinen asia niin, lycka till.

        Sanoohan sanakin: "Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei "heikoilta jäiltä" tulla pois, niin huonostihan meille mielestäsi käy?

        Mutta on varmaan niitäkin, jotka varoituksen sana tavoittaa, minä en saa sitä tietää, kuin ehkä ylösnousemuksen aamussa. Mutta kiitosta en odota siitä, minkä olen velvollinen tekemään. Tunnelma on kuin hohtimet kaivoon. Raamattukin varoittaa siitä ettei maailma kiitä. Yhtä varottavaa olisi, jos vl-maailma kiittäisi.

        Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        Huomaa tuo sana:"todistukseksi", Kaikki eivät usko, mutta todistuksen ovat kuulleet.

        Evankeliumi on Usko Jeesukseen ja Hänen nimeensä ja ylösnousemukseensa.

        Varo halpoja kopioita

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        .


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niin, jos paha saalemi varoittaa vaarasta, niin se on epäilemättä väärin varoitettu ja epäilemättä sielunvihollisen kuiskuttelua.Vaikkakin se varoitus on yhtä pitävä Raamatun todistuksen kanssa.Mutta eihän eksymiseen raamatuita tarvitakaan.

        Teillä on eri arvomaailma kuin järkevillä ihmisillä .Jos hukkuminen ei teidän mielestä ole kuin tavoittelemisen arvoinen iloinen asia niin, lycka till.

        Sanoohan sanakin: "Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku"

        Tämä varoittamis-/tuomitsemisasia on mennyt niin kauan kuin muistan siten, että jos vl varoittaa toista kristillistä suuntaa edustavaa, tämä muutoin hillitty ja porvarillisen charmin omaava hienostunut ihminen huutaa naama punaisena kuin kapteeni Haddock, että älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Jos sen sijaan varoitus esitetään vl:lle, se ei olekaan tuomio. Eikö ole veikeää?

        En lakkaa hämmästelemästä, miten sielunsa autuudesta pelastusvarmuuden ja aidon Jumalan rauhan saanut ihminen jaksaisi ärtyä muiden uskonkäsityksistä. Epäilenkin siksi, että kovan näennäisylimielisen uhon takana on tosiasiassa pehmeitä tunteita - epävarmuus ja huoli, miten käy, kun tuonen viikate aikoinaan omalla kohdalla niittää satoaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä varoittamis-/tuomitsemisasia on mennyt niin kauan kuin muistan siten, että jos vl varoittaa toista kristillistä suuntaa edustavaa, tämä muutoin hillitty ja porvarillisen charmin omaava hienostunut ihminen huutaa naama punaisena kuin kapteeni Haddock, että älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Jos sen sijaan varoitus esitetään vl:lle, se ei olekaan tuomio. Eikö ole veikeää?

        En lakkaa hämmästelemästä, miten sielunsa autuudesta pelastusvarmuuden ja aidon Jumalan rauhan saanut ihminen jaksaisi ärtyä muiden uskonkäsityksistä. Epäilenkin siksi, että kovan näennäisylimielisen uhon takana on tosiasiassa pehmeitä tunteita - epävarmuus ja huoli, miten käy, kun tuonen viikate aikoinaan omalla kohdalla niittää satoaan.

        'Näennäisylimielinen ", kiitos, tuo arviosi lämmitti sydäntäni. Ei siksi että se olisi oikea arvio minusta, vaan siksi että se osoitti sinun inhimillisyyttä ja kykyä nähdä käytöksen läpi.

        Näkemyksesi on asiallinen, jos vellut olisivatkin kaltaisiasi, niin, eipä näitä jyrkkiä kiustoja olisikaan niin paljon. Harmi vaan että, te asialliset olette niitä jotka ovat vaiennettuja vl-totalitarismissa.

        En ole ylimielinen,-en halveksiva, mutta se voi näyttää siltä ,kun kerron suoraan miten asia on: Vl-oppi ei täytä kristillisyyden kriteereitä. Jos vaikenisin siitä, olisin itsekin eksyttäjä.

        Olen ilmeisen taitamaton kun en ole osannut välittää sitä suunnatonta taivaallista Rakkautta teille, mitä itsekin olen saanut osakseni kokea.
        Ei Jeesuskaan tullut maailmaa tuomitsemaan, en minäkään.
        Yritän opettaa totuutta, toivoen että Jumala antaisi velluille mielenmuutoksen.

        2.Tim.
        4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin

        """""""""epävarmuus ja huoli, miten käy, kun tuonen viikate aikoinaan omalla kohdalla niittää satoaan""""""""""""""

        Tuo on juuri sitä epääuskoa, jota vellut tuntevat. Jatkuva syntien anteeksiipyytely on todistus epäuskosta Jeesusta ja hänen ristintyötään kohtaan, ei uskon osoitus.

        Tämän kaiken kirjoitin sinulle lempeällä sävyisyydellä, jopa pehmeillä tunteilla!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        'Näennäisylimielinen ", kiitos, tuo arviosi lämmitti sydäntäni. Ei siksi että se olisi oikea arvio minusta, vaan siksi että se osoitti sinun inhimillisyyttä ja kykyä nähdä käytöksen läpi.

        Näkemyksesi on asiallinen, jos vellut olisivatkin kaltaisiasi, niin, eipä näitä jyrkkiä kiustoja olisikaan niin paljon. Harmi vaan että, te asialliset olette niitä jotka ovat vaiennettuja vl-totalitarismissa.

        En ole ylimielinen,-en halveksiva, mutta se voi näyttää siltä ,kun kerron suoraan miten asia on: Vl-oppi ei täytä kristillisyyden kriteereitä. Jos vaikenisin siitä, olisin itsekin eksyttäjä.

        Olen ilmeisen taitamaton kun en ole osannut välittää sitä suunnatonta taivaallista Rakkautta teille, mitä itsekin olen saanut osakseni kokea.
        Ei Jeesuskaan tullut maailmaa tuomitsemaan, en minäkään.
        Yritän opettaa totuutta, toivoen että Jumala antaisi velluille mielenmuutoksen.

        2.Tim.
        4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin

        """""""""epävarmuus ja huoli, miten käy, kun tuonen viikate aikoinaan omalla kohdalla niittää satoaan""""""""""""""

        Tuo on juuri sitä epääuskoa, jota vellut tuntevat. Jatkuva syntien anteeksiipyytely on todistus epäuskosta Jeesusta ja hänen ristintyötään kohtaan, ei uskon osoitus.

        Tämän kaiken kirjoitin sinulle lempeällä sävyisyydellä, jopa pehmeillä tunteilla!

        Kiitos ajatuksistasi. En näe viestissäni mitään yleisistä vl-saarnoista poikkeavaa.

        "Jatkuva syntien anteeksiipyytely on todistus epäuskosta Jeesusta ja hänen ristintyötään kohtaan, ei uskon osoitus."

        Minäkin olen epäillyt ja edelleen epäilen välillä mm. Jumalan olemassaoloa, Raamatun jumalista alkuperää, Jeesuksen jumaluutta ja neitseellistä syntymää, kuolleista heräämistä ja taivaaseen astumista jne. uskon peruskysymyksiä. Tällaiset epäilyt ovat ahdistavia, kun tulee olo, että perusta, mihin on uskonut ja edelleen haluaa uskoa, putoaakin pois. Kerran toisensa jälkeen on toistunut, että kun olen saanut kuulla evankeliumin Jeesuksen nimessä ja veressä, on tullut ihmeen vapautunut ja levollinen olo, ja epäilykset ovat väistyneet. Voitte pilkata loputtomiin evankeliumia tyhjäksi mantraksi, mutta me, jotka elämme siitä, tiedämme sen voiman. Luulenpa sitä tunnetta ikävöivän myös monen luopuneet. Sanomaa syntien anteeksiantamuksesta Jeesuksen nimessä ja veressä julistetaan hätääntyneille turvaksi, särjetyille ruo'oille lohdutukseksi, kiusatuille, epäileville ja langenneille uskon voimaksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        'Näennäisylimielinen ", kiitos, tuo arviosi lämmitti sydäntäni. Ei siksi että se olisi oikea arvio minusta, vaan siksi että se osoitti sinun inhimillisyyttä ja kykyä nähdä käytöksen läpi.

        Näkemyksesi on asiallinen, jos vellut olisivatkin kaltaisiasi, niin, eipä näitä jyrkkiä kiustoja olisikaan niin paljon. Harmi vaan että, te asialliset olette niitä jotka ovat vaiennettuja vl-totalitarismissa.

        En ole ylimielinen,-en halveksiva, mutta se voi näyttää siltä ,kun kerron suoraan miten asia on: Vl-oppi ei täytä kristillisyyden kriteereitä. Jos vaikenisin siitä, olisin itsekin eksyttäjä.

        Olen ilmeisen taitamaton kun en ole osannut välittää sitä suunnatonta taivaallista Rakkautta teille, mitä itsekin olen saanut osakseni kokea.
        Ei Jeesuskaan tullut maailmaa tuomitsemaan, en minäkään.
        Yritän opettaa totuutta, toivoen että Jumala antaisi velluille mielenmuutoksen.

        2.Tim.
        4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin

        """""""""epävarmuus ja huoli, miten käy, kun tuonen viikate aikoinaan omalla kohdalla niittää satoaan""""""""""""""

        Tuo on juuri sitä epääuskoa, jota vellut tuntevat. Jatkuva syntien anteeksiipyytely on todistus epäuskosta Jeesusta ja hänen ristintyötään kohtaan, ei uskon osoitus.

        Tämän kaiken kirjoitin sinulle lempeällä sävyisyydellä, jopa pehmeillä tunteilla!

        Saalemikko on omassa kupolissaan, eikä huomaa ympäröivää elämää. Tuohon avakseesi voi toeta, että et itse ole hiventäkään kristitty vaan katkera luopio ja vapaiden suuntien tyhjäntoimittaja.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Taivaassa on Isä, ja Poika ja Pojalla on kaikki valta? Tajuatko kaikki valta niin miksi Hänen pitäisi uhkailla, tai pelotella.
        Hän tekee mitä osaltasi katsoo viisaaksi, joten siisti suutasi.
        Kaverisi kertoi, että kun Sinulle Poliisi kirjoitti sakon ja nuhteli olit tärissyt pelosta niin suureti, että et ollut juuri saada autoa liikkeelle, vaikka Hänellä on valta vain sakottaa.
        Jeesus voi tehdä miten näkee parhaaksi, muös osaltasi.

        Ja jos mikään ei miellytä, niin sitten on myös lukematon määrä muita jumalia 😃


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        'Näennäisylimielinen ", kiitos, tuo arviosi lämmitti sydäntäni. Ei siksi että se olisi oikea arvio minusta, vaan siksi että se osoitti sinun inhimillisyyttä ja kykyä nähdä käytöksen läpi.

        Näkemyksesi on asiallinen, jos vellut olisivatkin kaltaisiasi, niin, eipä näitä jyrkkiä kiustoja olisikaan niin paljon. Harmi vaan että, te asialliset olette niitä jotka ovat vaiennettuja vl-totalitarismissa.

        En ole ylimielinen,-en halveksiva, mutta se voi näyttää siltä ,kun kerron suoraan miten asia on: Vl-oppi ei täytä kristillisyyden kriteereitä. Jos vaikenisin siitä, olisin itsekin eksyttäjä.

        Olen ilmeisen taitamaton kun en ole osannut välittää sitä suunnatonta taivaallista Rakkautta teille, mitä itsekin olen saanut osakseni kokea.
        Ei Jeesuskaan tullut maailmaa tuomitsemaan, en minäkään.
        Yritän opettaa totuutta, toivoen että Jumala antaisi velluille mielenmuutoksen.

        2.Tim.
        4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin

        """""""""epävarmuus ja huoli, miten käy, kun tuonen viikate aikoinaan omalla kohdalla niittää satoaan""""""""""""""

        Tuo on juuri sitä epääuskoa, jota vellut tuntevat. Jatkuva syntien anteeksiipyytely on todistus epäuskosta Jeesusta ja hänen ristintyötään kohtaan, ei uskon osoitus.

        Tämän kaiken kirjoitin sinulle lempeällä sävyisyydellä, jopa pehmeillä tunteilla!

        "Tuo on juuri sitä epääuskoa, jota vellut tuntevat. Jatkuva syntien anteeksiipyytely on todistus epäuskosta Jeesusta ja hänen ristintyötään kohtaan, ei uskon osoitus."

        Jos pyytää anteeksi sellaista mitä ei itse omassa omassatunnossa koe synniksi, niin silloin se voi olla epäuskoa. Mutta monille, miltei kaikille uskovaisille, anteeksipyytely ja anteeksisaanti on juuri se tärkein asia, mikä pitää uskon elävänä. Ja sitä tosiaan ei voi kokea sellainen joka ei ole saanut parannuksen armoa Jumalalta. Saalemi sinä saat haukkua niin paljon kuin sielusi sietää tätä uskoa ja minäkin sanoin mielipiteeni sinun näkemyksestäsi. Suomessa on uskonnonvapaus, voimme silti kunnioittaa toisiamme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo on juuri sitä epääuskoa, jota vellut tuntevat. Jatkuva syntien anteeksiipyytely on todistus epäuskosta Jeesusta ja hänen ristintyötään kohtaan, ei uskon osoitus."

        Jos pyytää anteeksi sellaista mitä ei itse omassa omassatunnossa koe synniksi, niin silloin se voi olla epäuskoa. Mutta monille, miltei kaikille uskovaisille, anteeksipyytely ja anteeksisaanti on juuri se tärkein asia, mikä pitää uskon elävänä. Ja sitä tosiaan ei voi kokea sellainen joka ei ole saanut parannuksen armoa Jumalalta. Saalemi sinä saat haukkua niin paljon kuin sielusi sietää tätä uskoa ja minäkin sanoin mielipiteeni sinun näkemyksestäsi. Suomessa on uskonnonvapaus, voimme silti kunnioittaa toisiamme.

        Tehkäämme niin.!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemikko on omassa kupolissaan, eikä huomaa ympäröivää elämää. Tuohon avakseesi voi toeta, että et itse ole hiventäkään kristitty vaan katkera luopio ja vapaiden suuntien tyhjäntoimittaja.

        Sinullakin on oikeus antaa oma näkemyksesii minusta. Tasapuolisuus toteutuu!

        Siunausta päivääsi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ajatuksistasi. En näe viestissäni mitään yleisistä vl-saarnoista poikkeavaa.

        "Jatkuva syntien anteeksiipyytely on todistus epäuskosta Jeesusta ja hänen ristintyötään kohtaan, ei uskon osoitus."

        Minäkin olen epäillyt ja edelleen epäilen välillä mm. Jumalan olemassaoloa, Raamatun jumalista alkuperää, Jeesuksen jumaluutta ja neitseellistä syntymää, kuolleista heräämistä ja taivaaseen astumista jne. uskon peruskysymyksiä. Tällaiset epäilyt ovat ahdistavia, kun tulee olo, että perusta, mihin on uskonut ja edelleen haluaa uskoa, putoaakin pois. Kerran toisensa jälkeen on toistunut, että kun olen saanut kuulla evankeliumin Jeesuksen nimessä ja veressä, on tullut ihmeen vapautunut ja levollinen olo, ja epäilykset ovat väistyneet. Voitte pilkata loputtomiin evankeliumia tyhjäksi mantraksi, mutta me, jotka elämme siitä, tiedämme sen voiman. Luulenpa sitä tunnetta ikävöivän myös monen luopuneet. Sanomaa syntien anteeksiantamuksesta Jeesuksen nimessä ja veressä julistetaan hätääntyneille turvaksi, särjetyille ruo'oille lohdutukseksi, kiusatuille, epäileville ja langenneille uskon voimaksi.

        Tuo oli niin koskettavasti kirjoitettu etten todii kommentoida oikein mitään. Nyt pitää minunkin muistaa se toisen ihmisen uskon- ja omanyunnonvapaudenn kunnioittaminen
        Sallisipa päivämieskin tuollaiset kirjoitukset.

        Tuo sana "pilkkaaminen" tuntui pahalta syytökseltä. En pilkatakseni sano, kun sanon selkokielellä asiani. Jos olet kokenut sanomani pilkaksi, pyydä sitä sinulta anteeksi.

        Pilkkaaminen on vallankäyttöä, -väkivallan käyttöä, jota hoitokokouksissakin esiintyi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuo oli niin koskettavasti kirjoitettu etten todii kommentoida oikein mitään. Nyt pitää minunkin muistaa se toisen ihmisen uskon- ja omanyunnonvapaudenn kunnioittaminen
        Sallisipa päivämieskin tuollaiset kirjoitukset.

        Tuo sana "pilkkaaminen" tuntui pahalta syytökseltä. En pilkatakseni sano, kun sanon selkokielellä asiani. Jos olet kokenut sanomani pilkaksi, pyydä sitä sinulta anteeksi.

        Pilkkaaminen on vallankäyttöä, -väkivallan käyttöä, jota hoitokokouksissakin esiintyi.

        Olen kiitollinen, jos viestini avasi jotain. Minulle tulee kuitenkin olo, että oletko oikeasti lukenut Päivämiehen kirjoituksia tai kuunnellut seurapuheita, jos minun maan matosen viestini tuntuu niin erilaiselta verrattuna niihin? Saat pilkan anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. En varsinaisesti koe olevani loukkaantunut synninpäästöön kohdistetusta irvailusta, koska mikäli ihminen ei henkilökohtaisesti ole saanut kokea sen voimaa, se varmasti kuulostaa lähinnä taikauskoiselta pirunkarkotusloitsulta. Usein kuulee ihmeteltävän, että miksi niitä syntejä pitää niin hirmu usein saarnata anteeksi, usein useita kertoja ja joskus oikein liikutuksissa jopa kymmeniä kertoja saman saarnan aikana. Tarve ratkaisee, jos käsiä nousee ylös, niin puhuja yrittää huomioida sanankuulijan tarpeen henkilökohtaisesti saarnatulle armolupaukselle. Se ei ole kaikille välttämätöntä, mutta jotka kokevat sen tarpeelliseksi, niitä pyritään ravitsemaan. Lisäksi evankeliumi ei suinkaan aina tuota voimakkaita tuntemuksia. Koskaan ei voida tietää, miten nälkäistä väkeä on tänään sanan kuulossa. Toisin kuin luonnonvaroja, evankeliumia voi julistaa jopa tuhlaillen, sillä elämän veden lähde ei ehdy. Siitä saa juoda jokainen, jolla on jano.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kiitollinen, jos viestini avasi jotain. Minulle tulee kuitenkin olo, että oletko oikeasti lukenut Päivämiehen kirjoituksia tai kuunnellut seurapuheita, jos minun maan matosen viestini tuntuu niin erilaiselta verrattuna niihin? Saat pilkan anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. En varsinaisesti koe olevani loukkaantunut synninpäästöön kohdistetusta irvailusta, koska mikäli ihminen ei henkilökohtaisesti ole saanut kokea sen voimaa, se varmasti kuulostaa lähinnä taikauskoiselta pirunkarkotusloitsulta. Usein kuulee ihmeteltävän, että miksi niitä syntejä pitää niin hirmu usein saarnata anteeksi, usein useita kertoja ja joskus oikein liikutuksissa jopa kymmeniä kertoja saman saarnan aikana. Tarve ratkaisee, jos käsiä nousee ylös, niin puhuja yrittää huomioida sanankuulijan tarpeen henkilökohtaisesti saarnatulle armolupaukselle. Se ei ole kaikille välttämätöntä, mutta jotka kokevat sen tarpeelliseksi, niitä pyritään ravitsemaan. Lisäksi evankeliumi ei suinkaan aina tuota voimakkaita tuntemuksia. Koskaan ei voida tietää, miten nälkäistä väkeä on tänään sanan kuulossa. Toisin kuin luonnonvaroja, evankeliumia voi julistaa jopa tuhlaillen, sillä elämän veden lähde ei ehdy. Siitä saa juoda jokainen, jolla on jano.

        Korostan etten irvaile, vaikka retoriikkani on värikästä ja revittelevää.

        Tuolla alueella ollaan kuitenkin niin ihmissielun äärimmäisen herkillä tunteilla, ettei liian varovainen voi olla.

        On todella vaikeaa ravistella hmisiä hereille niin ,ettei itse näytä irvokkaan röyhkeältä omahyväiseltä hirviöltä. Joidenkin mielestä jopa demonilta. Siinä minulla on parannuksen paikka.

        Tämä hedelmällinen depatti johti minut johtopäätökseen -jälleen kerran-: Kysymyksessä on velluilla turvallisuuden tunne versus Raamatun totuus.

        Tuon sanon kunnioituksella, sillä kirjoituksessasi oli paljon oikeaakin. Sitten tulee se mutta:vl-evankeliumi ei ole Raamatun mukainen evankeliumi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Korostan etten irvaile, vaikka retoriikkani on värikästä ja revittelevää.

        Tuolla alueella ollaan kuitenkin niin ihmissielun äärimmäisen herkillä tunteilla, ettei liian varovainen voi olla.

        On todella vaikeaa ravistella hmisiä hereille niin ,ettei itse näytä irvokkaan röyhkeältä omahyväiseltä hirviöltä. Joidenkin mielestä jopa demonilta. Siinä minulla on parannuksen paikka.

        Tämä hedelmällinen depatti johti minut johtopäätökseen -jälleen kerran-: Kysymyksessä on velluilla turvallisuuden tunne versus Raamatun totuus.

        Tuon sanon kunnioituksella, sillä kirjoituksessasi oli paljon oikeaakin. Sitten tulee se mutta:vl-evankeliumi ei ole Raamatun mukainen evankeliumi.

        Mikäli keskustelu todella ravisteli sinua, se osoittaa sinun ainakin olevan avoin ja oppiva ihminen.

        En hyväksy kenenkään nimittelyä demoniksi, en myöskään sinuun kohdistuvaa nimittelyä. Tulkoon asia tiedoksi myös niille palstalle kirjoittaville (ilmeisesti) vl-uskovaisille kirjoittajille, joiden kirjoituksista turhautuneisuus vaikuttaa välillä näyttäytyvän sopimattomana nimittelynä.

        *Sitten tulee se mutta:vl-evankeliumi ei ole Raamatun mukainen evankeliumi."

        "--kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa" (Matt. 18:18). Synninpäästö on raamatullinen. Tästä voidaan käydä loputon eipäs - juupas-väittely, jossa väännetään, milloin jokin sana on kohdistettu kaikille kristityille ja milloin vain jollekin tietylle joukolle. Tuo raamatunkohta on kiistattomasti seurakunnalle annettu päästöavain. Uskon siihen, koska se vastaa omaa vapauden tuovaa kokemustani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli keskustelu todella ravisteli sinua, se osoittaa sinun ainakin olevan avoin ja oppiva ihminen.

        En hyväksy kenenkään nimittelyä demoniksi, en myöskään sinuun kohdistuvaa nimittelyä. Tulkoon asia tiedoksi myös niille palstalle kirjoittaville (ilmeisesti) vl-uskovaisille kirjoittajille, joiden kirjoituksista turhautuneisuus vaikuttaa välillä näyttäytyvän sopimattomana nimittelynä.

        *Sitten tulee se mutta:vl-evankeliumi ei ole Raamatun mukainen evankeliumi."

        "--kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa" (Matt. 18:18). Synninpäästö on raamatullinen. Tästä voidaan käydä loputon eipäs - juupas-väittely, jossa väännetään, milloin jokin sana on kohdistettu kaikille kristityille ja milloin vain jollekin tietylle joukolle. Tuo raamatunkohta on kiistattomasti seurakunnalle annettu päästöavain. Uskon siihen, koska se vastaa omaa vapauden tuovaa kokemustani.

        Juuri näin, eiköhän tuo juupas-eipäs hedelmätön inttäminen tuosta Raamatunkohdasta riitä.
        Ongelma on vain se ,että miten todistat omaava synninpäästövaltuudet ja nimenomaan lestadiolaisille. Apostolitkaan eivät käyttäneet tuota valtaa. Apostoleilla oli todistuksena tunnusteot- ja ihmeet, Apostolit julistivat oikeaa evankeliumia, joka oli sanoma ylösnousseesta Kristuksesta.

        Mikä tärkeintä Matt 18:18 EI OLE EVANKELIUMI, vaan synninpäästövaltuutus, joka sekään ei ole perintövirka. Jos uskot niin, se on taikauskoa, ohi Kristuksen ristinkuoleman.

        Kaikki vakavin asia on, kun julistetaan Matt 18:18 kohtaa evankeliumina, sillalla nimellä kaupiteltuna se on väärennös. Väärennetystä evankeliumista seuraa kirous, vaikka itse asia olisikin Raamatussa.Siwlunvihollisen kqvalius pettää, jos mahdollista, valitutkin.

        Kiitos myötätunnosta demonitteluni suhteen. Minua se ei haittaa minua muuten ollenkaan, mutta olen huolestunut siitä etteivät nimittelujät syyllistyisi siinä vahingossa Herjaamaan Armon Henkeä. Nämä nuorten demonittelut ovat kohta jo enemmän kaverin lempinimi, vailla minkäänlaista aggressiota. Yleensäkin vl-nuoret ovat tosi fiksua, mukavaa porukkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli keskustelu todella ravisteli sinua, se osoittaa sinun ainakin olevan avoin ja oppiva ihminen.

        En hyväksy kenenkään nimittelyä demoniksi, en myöskään sinuun kohdistuvaa nimittelyä. Tulkoon asia tiedoksi myös niille palstalle kirjoittaville (ilmeisesti) vl-uskovaisille kirjoittajille, joiden kirjoituksista turhautuneisuus vaikuttaa välillä näyttäytyvän sopimattomana nimittelynä.

        *Sitten tulee se mutta:vl-evankeliumi ei ole Raamatun mukainen evankeliumi."

        "--kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa" (Matt. 18:18). Synninpäästö on raamatullinen. Tästä voidaan käydä loputon eipäs - juupas-väittely, jossa väännetään, milloin jokin sana on kohdistettu kaikille kristityille ja milloin vain jollekin tietylle joukolle. Tuo raamatunkohta on kiistattomasti seurakunnalle annettu päästöavain. Uskon siihen, koska se vastaa omaa vapauden tuovaa kokemustani.

        Pidän tuon vl-keskustelukumppanini mielipiteitä aitoina,-en taktikointina.
        En halua että hänelle/lukijoille jäi tunne että "lauloin hänet suohon".
        Uskon että hän viisaampana jätti vastaamatta, vaikka epäilemättä sisällä saattoi kuohuakin.

        Lopputulema oli selvä heti alussa, että poterissamme tulemme pysymään, mutta sivistyneesti. Siitä kiitos vl-keskustelukumppanilleni. Tällainen ilahduttaa mieltäni.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Pidän tuon vl-keskustelukumppanini mielipiteitä aitoina,-en taktikointina.
        En halua että hänelle/lukijoille jäi tunne että "lauloin hänet suohon".
        Uskon että hän viisaampana jätti vastaamatta, vaikka epäilemättä sisällä saattoi kuohuakin.

        Lopputulema oli selvä heti alussa, että poterissamme tulemme pysymään, mutta sivistyneesti. Siitä kiitos vl-keskustelukumppanilleni. Tällainen ilahduttaa mieltäni.

        Olin tosiaan jo ajatellut lopettaa, mutta viimeisen viestisi jälkeen tuli turhamainen olo: ajatteleeko tuo, että en osaisi perustella kantaani enempää. Kokemukseni perusteella katson, että keskustelu, jossa kilpaillaan kumpi perustelee näkemyksensä taitavammin, ei ole hedelmällistä. Olen tällaisia keskusteluja käynyt ja sortunut liian usein kilpa-asetelmaan.

        Evankeliumi on ilosanoma maailman syntien sovittajasta Jeesuksesta Kristuksesta. Kristuksen työ maan päällä jatkuu Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan. Evankeliumia Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylös nousemisesta julistetaan hänen itsensä käskystä Pyhää Henkeä sydämessään kantavien ihmisten suulla hänen seurakunnassaan, ja se tuo syntien anteeksiannon jokaiselle sen uskovalle autuudeksi: "--kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista." (Luuk. 24:47.) Synninpäästö on evankeliumin ydintä. Tämä ydin on 1800-luvulla kiteytetty sanoihin "Jeesuksen nimessä ja veressä synnit ovat anteeksi". Pyhässä sanassa todetaankin: "--ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista" (Hepr. 9:22). Kyseessä ei ole taikasana, vaan viittaus Jeesuksen kärsimyksiin ja kuolemaan ristillä maailman syntien tähden.

        "Ongelma on vain se ,että miten todistat omaava synninpäästövaltuudet ja nimenomaan lestadiolaisille."

        En mitenkään. Lestadiolaisuuden tausta on lukijaisuudessa, sen herrnhutilaisuudessa jne. Ketju alkukristillisyyteen on mahdollista, mutta sitä ei voida todistaa. Herrnhutilaisuudessa Jeesuksen veri oli samalla tavalla keskeisessä asemassa kuin lestadiolaisuudessa ja aiheutti syytöksiä "Jeesuksen verellä mässäilystä". Satojen vuosien takaisista sanoituksista toisen kohdalla tulee olo, että ei se nyt ihan noin taida olla, kun taas toisen kohdalla tulee olo, että noin minäkin uskon.

        "Apostolitkaan eivät käyttäneet tuota valtaa."

        Näin keskusteluissa vapaiden suuntien edustajien kanssa usein kuulee väitettävän. Mitä ajattelet Paavalin puheesta: "Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).

        Itse luen ihmisen synneistä päästävän evankeliumin jokaisesta kohdasta Apostolien teoista, joissa Pyhää Henkeä sydämessään kantava apostoli tai muu uskovainen julistaa Jeesuksesta niin, että se herättää sanankuulijassa uskon. Näin on laita myös Pietarin puheessa Korneliuksen kodissa:

        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat." (Apt. 10:44-45.)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olin tosiaan jo ajatellut lopettaa, mutta viimeisen viestisi jälkeen tuli turhamainen olo: ajatteleeko tuo, että en osaisi perustella kantaani enempää. Kokemukseni perusteella katson, että keskustelu, jossa kilpaillaan kumpi perustelee näkemyksensä taitavammin, ei ole hedelmällistä. Olen tällaisia keskusteluja käynyt ja sortunut liian usein kilpa-asetelmaan.

        Evankeliumi on ilosanoma maailman syntien sovittajasta Jeesuksesta Kristuksesta. Kristuksen työ maan päällä jatkuu Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan. Evankeliumia Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylös nousemisesta julistetaan hänen itsensä käskystä Pyhää Henkeä sydämessään kantavien ihmisten suulla hänen seurakunnassaan, ja se tuo syntien anteeksiannon jokaiselle sen uskovalle autuudeksi: "--kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista." (Luuk. 24:47.) Synninpäästö on evankeliumin ydintä. Tämä ydin on 1800-luvulla kiteytetty sanoihin "Jeesuksen nimessä ja veressä synnit ovat anteeksi". Pyhässä sanassa todetaankin: "--ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista" (Hepr. 9:22). Kyseessä ei ole taikasana, vaan viittaus Jeesuksen kärsimyksiin ja kuolemaan ristillä maailman syntien tähden.

        "Ongelma on vain se ,että miten todistat omaava synninpäästövaltuudet ja nimenomaan lestadiolaisille."

        En mitenkään. Lestadiolaisuuden tausta on lukijaisuudessa, sen herrnhutilaisuudessa jne. Ketju alkukristillisyyteen on mahdollista, mutta sitä ei voida todistaa. Herrnhutilaisuudessa Jeesuksen veri oli samalla tavalla keskeisessä asemassa kuin lestadiolaisuudessa ja aiheutti syytöksiä "Jeesuksen verellä mässäilystä". Satojen vuosien takaisista sanoituksista toisen kohdalla tulee olo, että ei se nyt ihan noin taida olla, kun taas toisen kohdalla tulee olo, että noin minäkin uskon.

        "Apostolitkaan eivät käyttäneet tuota valtaa."

        Näin keskusteluissa vapaiden suuntien edustajien kanssa usein kuulee väitettävän. Mitä ajattelet Paavalin puheesta: "Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).

        Itse luen ihmisen synneistä päästävän evankeliumin jokaisesta kohdasta Apostolien teoista, joissa Pyhää Henkeä sydämessään kantava apostoli tai muu uskovainen julistaa Jeesuksesta niin, että se herättää sanankuulijassa uskon. Näin on laita myös Pietarin puheessa Korneliuksen kodissa:

        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat." (Apt. 10:44-45.)

        Kunnioitan hyvin perusteltua näkökantaasi- ja uskoasi, omat teesini olen jo monet kerrat, monessa paikassa tuonut näkyville.

        Tässä kulkee raja mitä minulla ei ole lupa ylittää. Alkaisin toimimaan oman lihan, egoni vaatimalla tavalla, siirtyen sarvipään leiriin.
        Kristityn tulee ymmärtää se ,että ihmisille tulee antaa täysi uskon-ja omantunnon vapaus. Ketään vl-ihmistä en halua tuomita, vaan toivon että jokainen 'kostuisi taivaan kunniaan'.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kunnioitan hyvin perusteltua näkökantaasi- ja uskoasi, omat teesini olen jo monet kerrat, monessa paikassa tuonut näkyville.

        Tässä kulkee raja mitä minulla ei ole lupa ylittää. Alkaisin toimimaan oman lihan, egoni vaatimalla tavalla, siirtyen sarvipään leiriin.
        Kristityn tulee ymmärtää se ,että ihmisille tulee antaa täysi uskon-ja omantunnon vapaus. Ketään vl-ihmistä en halua tuomita, vaan toivon että jokainen 'kostuisi taivaan kunniaan'.

        Sorry pinna, opillisesti tiedän tuon taivaaseenpääsy-jutun Raamatullisen kestämättömyyden, mutta käytin nyt Kaanaan kieltä.


    • Anonyymi

      Jeesus jakoi rakkauden sanomaa, pinnan kirjoituksista sellaista ei tunnista, vaan vihan ja ylimielisyyden. Pinna pitää täällä omia hoitokokouksia, kuten vl:t aikoinaan. Pinna taitaa olla pohjimmiltaan vl.

      • Miksi vellujen julistuksessa Jeesuksen rakkauden sanoma loistaa poissaolollaan?

        Jos minua luulet pinnaksi -erehdyt pahemman kerran.


      • Jeesuksen ominaisuus on luettavissa täältä, Hän ei ole mielisteliä, jota sinä peräänkuulutat? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani
        Naurattaa tuo Sinun sanomasi minulle Jeesuksesta, jota ilmeisesti ei ole edes kastettu Häneen ja kuuntele omia puh-veljiä, kuka on parempi helvetin opettaja kun he, mutta Jeesus on heille vain kuulopuheista tuttu.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miksi vellujen julistuksessa Jeesuksen rakkauden sanoma loistaa poissaolollaan?

        Jos minua luulet pinnaksi -erehdyt pahemman kerran.

        Eihän *demonipesästä voi erehtyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän *demonipesästä voi erehtyä.

        Tulihan se rakkaudentunnustuskin sieltä taas.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jeesuksen ominaisuus on luettavissa täältä, Hän ei ole mielisteliä, jota sinä peräänkuulutat? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani
        Naurattaa tuo Sinun sanomasi minulle Jeesuksesta, jota ilmeisesti ei ole edes kastettu Häneen ja kuuntele omia puh-veljiä, kuka on parempi helvetin opettaja kun he, mutta Jeesus on heille vain kuulopuheista tuttu.

        Jeesus näyttää olevan velluille vain puhdistusrätti taikauskoisessa riitissä. Riitissä jossa Hänet naulitaan ristille kymmeniä kertoja yhden seurapuheen aikanakin.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jeesuksen ominaisuus on luettavissa täältä, Hän ei ole mielisteliä, jota sinä peräänkuulutat? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani
        Naurattaa tuo Sinun sanomasi minulle Jeesuksesta, jota ilmeisesti ei ole edes kastettu Häneen ja kuuntele omia puh-veljiä, kuka on parempi helvetin opettaja kun he, mutta Jeesus on heille vain kuulopuheista tuttu.

        Olen miettinyt monesti onko tuo käännös oikea, koska
        "Minä on tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän tykö muutoin kuin minän/itsen kautta", sopii tuohon valentinoslaiseen ajatusmaailmaan paljon paremmin.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Olen miettinyt monesti onko tuo käännös oikea, koska
        "Minä on tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän tykö muutoin kuin minän/itsen kautta", sopii tuohon valentinoslaiseen ajatusmaailmaan paljon paremmin.

        Minä luen ja käännän suoraan alkutekstejä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Minä luen ja käännän suoraan alkutekstejä.

        Uskot helvettiin ikuisena kidutuksena, joten vaikka lukisit alkutekstejä tunnut muuntavan ne mieluisiksi.
        Helvettiä ei alkuteksteissä ole.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miksi vellujen julistuksessa Jeesuksen rakkauden sanoma loistaa poissaolollaan?

        Jos minua luulet pinnaksi -erehdyt pahemman kerran.

        Sun demonisessa rienaamisessa se rakkauden sanoma vasta loistaakin poissaolollaan. Kuinka noin syntinen saatana kurja voi rakkauden sanomaa julistaakaan….


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun demonisessa rienaamisessa se rakkauden sanoma vasta loistaakin poissaolollaan. Kuinka noin syntinen saatana kurja voi rakkauden sanomaa julistaakaan….

        Ensimmäisenä mieleen tulee kysymys:Hullu vai humalassa, vaiko molempia?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Uskot helvettiin ikuisena kidutuksena, joten vaikka lukisit alkutekstejä tunnut muuntavan ne mieluisiksi.
        Helvettiä ei alkuteksteissä ole.

        Sinun ajatusmaailmastasi en ole päässyt vielä perille.
        Ainakin tuossa helvettiasiassa olen samaa mieltä kanssasi.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sinun ajatusmaailmastasi en ole päässyt vielä perille.
        Ainakin tuossa helvettiasiassa olen samaa mieltä kanssasi.

        Minä uskon, että valentinoslaisuus oli mahdollisesti hyvä Jeesus-liikkeen haara, olivatpa opetukset lähtöisin sitten mistä vain.
        En usko Saatanaan enkä helvettiin enkä jumalan puolueellisuuteen.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Minä uskon, että valentinoslaisuus oli mahdollisesti hyvä Jeesus-liikkeen haara, olivatpa opetukset lähtöisin sitten mistä vain.
        En usko Saatanaan enkä helvettiin enkä jumalan puolueellisuuteen.

        Valitettavasti persoonallinen paha on olemassa. Jopa luterilainen kirkko on mennyt siihen harhaan, ettei sitä olisi olemassa.

        Vain lahkot uskottelevat Jumalan olevan puolueellinen.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Valitettavasti persoonallinen paha on olemassa. Jopa luterilainen kirkko on mennyt siihen harhaan, ettei sitä olisi olemassa.

        Vain lahkot uskottelevat Jumalan olevan puolueellinen.

        Pahoja ihmisiä on olemassa, mutta siihen se sitten jääkin.
        Puolueellisuudella tarkoitan, etten usko jumalan suosivan mitään tiettyä kansaakaan.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Pahoja ihmisiä on olemassa, mutta siihen se sitten jääkin.
        Puolueellisuudella tarkoitan, etten usko jumalan suosivan mitään tiettyä kansaakaan.

        Kunnioitan näkemystäsi, sinulla on oikeus siihen.

        Mitä tulee valittuun kansaan, niin ei Jumala ole heitä helpolla päästänyt.


    • Anonyymi

      Vain Buddha ja Jeesus ovat.. mitä lienee ovatkaan?

    • Anonyymi

      Kristityt palvoo juutalaisia ei Luojaa Kristusta, koska juutalaisilla ei ole Jeesusta.
      Performanssi esitys, kanaanilainen nainen ei ollut kadonnut lammas, vaan uskoi Jeesukseen, Jeesus on uskon perusta jonka ympärille Uusi Israel muodostuu.

      Mutta Jeesuksen teko kirkastaa oikeudenmukaisen Kaikkivaltiaan Jumalan. Tämän kanaanilaisen naisen kertomus opettaa. Jumalan nimen kirkastaminen siinä ihme teossa jonka Jeesus teki tyttärelle.
      Näin Herra kirkastaa nimensä, kun juutalaiset ovat sen häpäisseet,

      Kanaanilainen nainen kuuluu uskon kautta Jumalan silmä teriin. Jeesus-uskossa ei ole erotusta ihmisen kesken, kaikki on rakkaita Jumalan lapsia.

      • Anonyymi

        Kuka on tuo kajaanilainen nainen?


    • Anonyymi

      Pikku hiljaa tuo alkaa käydä selväksi.

    • Anonyymi

      Miten voi vajota noin syvälle synnin pimeyteen?! Oletko antanut demoneille täysin vallan, kun joriset noin älyttömiä??!!
      Mitä ihmettä sulla on jäänyt hampaan koloon, kun vuodesta toiseen jaksat täällä räiskyten rienata? Demonitko sua ohjaa?

      • Anonyymi

        Olisitte onnellisia että kuulette edes jossain tervettä oppia ja ojennusta !


      • Koetan asettua asemaasi ja mietin, mikä saa sinut tuohon tilaan.


    • Anonyymi

      > En pidä teitä kristittyinä, ettekä Raamatunkaan mukaan sitä ole!

      Raamatun perusteella kristitty on Jeesuksen opetuslapsi. Oletko sinä Jeesuksen opetuslapsi?

      http://www.kolumbus.fi/r.berg/index.html

      • ????


    • Anonyymi

      On se niin komiaa kun joku voi asettaa itsensä kuninkaan asemaan.

      • Kerro lisää!?

        Minkä valtakunnan kuningas olet? Oletko KalleKustaa?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe