Meillä saattaa olla edessä ruokakriisi tai jopa ruokapula ja hinnat nousevat n 50% kannattaakohan nyt hamstrata
Ruokakriisi
80
1404
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi kävelee lihavia fasaaneja tontilla.
- Anonyymi
Rauhoitusaika, et saa ampua niitä.
- Anonyymi
Hamstraajat on jo liikkeellä. Joditabletit loppu. Naapurin hamstraaja kehui että hänellä on kymmeniä jodipakkauksia keittiön laatikossa, hakenut kuulemma eri päivinä. Hänen jodivarastot riittäisi jopa pienen kylän tarpeisiin. Mikä järki on hamstrata enemmän, mitä voi edes käyttää. Joditablettihan otetaan jonkin ydinkatastrohvin jälkeen. Mutta ei niitä nyt joka päivä aleta syömään vuosikausia. Hänellä on siis satoja joditabletteja.
- Anonyymi
Ei täällä joditabletteja tarvita kun mennään natoon että heilahtaa ja saadaan ikuinen rauha.
- Anonyymi
Miksi pitää hamstrata jodia?
- Anonyymi
vielä kun käyt kaupassa isolla diisselillä
- Anonyymi
kaupas on nähtävillä säilykkeiden hamstrausta
- Anonyymi
Monta fasaania jo pakastimes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköt kun menee niin pakastimes sulaa ja fasaanit lähtee lentoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköt kun menee niin pakastimes sulaa ja fasaanit lähtee lentoon
🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei täälä mitään ruoka pulaa ole kun isännät viittis viljellä muutakin kun auringon kukkia
- Anonyymi
Pitää olla aika monta fasaania, mutta hirvi tai pari ja eres pualikas sikaa ja säkki ruisjauhoja niin ja tiätysti viinaa
- Anonyymi
Fasaanit pysyy tuoreena, jos sähköt menöö ja pakastin sulaa.
- Anonyymi
Generaattori sitten kehiin.
- Anonyymi
Onneksi on pieniruokainen muutenkin, ei haittaa yhtään.
- Anonyymi
nyt ei auta muukuin yleislakko,ja vaatimuksena 100% palkkojen ja pienenpien eläkkeitten nosto,sitä asetta meirän hallituskin uskoo,ei kansanerustajat ihmisten härästä mitään piittaa, ne haluaa vain mielistellä EU:ta, johan lipponenkin luuli pääsevänsä EU:un presirentiksi, kun se ei antanut kansan äänestää euroon liittymisestä,mutta toisin kävi, järkyttyi niin kun ei päässykkään että pyörtyi
- Anonyymi
Kyllä se vaan ruaka on aika tärkiää jos meinaa elää
- Anonyymi
Hirvimiehet ei ainakaan lihojaan myy, se on nähty ja koettu. Mieluummin pitävät pakastimessa, ja heittää vanhentuneet variksille. Eikä niitä hirvenkaatolupia edes ole niin paljon, että sitä lihaa kaikille halukkaille riittäiskään.
- Anonyymi
Täytyis sitten ampua peuroja niitä ainakin on
- Anonyymi
Jaa peurojako saa vain ottaa ja ampua. Ei muuta ku pyssykauppaan. Ai mut mullei ole ostolupaa, mistäs sellaisen saa, siis aseenkantoluvan? Hä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa peurojako saa vain ottaa ja ampua. Ei muuta ku pyssykauppaan. Ai mut mullei ole ostolupaa, mistäs sellaisen saa, siis aseenkantoluvan? Hä?
Aseenkantoluvan saantiin pitää olla myös tervepäinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lupa voi lujassa 🤕😵😵💫🤡🤭
- Anonyymi
Kyllä täs joutaaskin olla laihemmilla evähillä, 2/3 osaa tuotteista voi poistaa. Kuka tarttoo 100 eri laatua jugurttia esimerkiksi.
- Anonyymi
ja sipsit ja limsat
- Anonyymi
Onhan siitä ruokapulasta jotain hyötyäkin, kun ihmiset ei voi mässyttää kaikkea turhaa rasva ja sokeri mättöä sisuksiinsa. Laskee terveydenhoitokulut, kun sokeritaudit ja muut elintasosairaudet laskee. Vähemmän ruokaa ja enemmän liikuntaa, terveemmät ihmiset.Ja hyvä terveys antaa myös hyvää mieltä eli myös siis onnellisemmat ihmiset. Näin!
- Anonyymi
Hyvä pointti!
- Anonyymi
Pohjois-Koreassa on hoikkaa porukkaa ja vaan johtaja saa olla lihava ja leppoinen. Jenni sais keittää Saulille useemmin.
Vingutaan vasta sitten kun ollaan samassa tilanteessa kuin venäjä, että joudumme kerjäämään Kiinalta ruokaa.
- Anonyymi
Superfoodia Kiinasta, saat koronaa ja uutta virusta mukana. Käärmettä vai sisiliskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Superfoodia Kiinasta, saat koronaa ja uutta virusta mukana. Käärmettä vai sisiliskoa.
Raamattu kieltää lepakoiden, käärmeiden, liskojen ym syömisen. On aina viisainta noudattaa Raamatun ohjeita. Raamatun viisaudet eivät ole sattumalta siinä Kirjassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kieltää lepakoiden, käärmeiden, liskojen ym syömisen. On aina viisainta noudattaa Raamatun ohjeita. Raamatun viisaudet eivät ole sattumalta siinä Kirjassa.
Syö sinä se raamattus.
- Anonyymi
Viiniä se joi jeesuskin sen porukkansa kans ja söivät lammasta kun ei ollu osuuskauppaa mistä hakia ja olivat paskaasia
- Anonyymi
Kyllä Galileas oli osuuskauppa.
- Anonyymi
Ja ainakin Lidli
- Anonyymi
Niin eikä portellis ollu kortsuja ja sitten neitsyt otti ja pukkas tenavan
- Anonyymi
Ruokakriisiä pukkaa, meillä äijä oli syöny yöllä makkarat jääkaapista.
- Anonyymi
Ehkä meilläkin jonakin päivänä
- Anonyymi
Lapualta ei ruoka lopu!
- Anonyymi
Juhana Vartiainen Osmo Soininvaara kovaa tekstiä ,kannattamattomat tilat ajettava alas. Matujussit oppineet tukiaisiin liikaa.
- Anonyymi
Työttömyyskorvausta leikattava sekä toimeentulotukia. Lorvailijat oppineet kissanpäiville liikaa. Töihin laiskat !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömyyskorvausta leikattava sekä toimeentulotukia. Lorvailijat oppineet kissanpäiville liikaa. Töihin laiskat !
No koskas ite aattelit mennä töihin? Sitten kun mamma ei enää ruoki vai?
- Anonyymi
Vessapaperia pitää ainakin varata reilusti.
- Anonyymi
Joku hullu kuukausi vähä pörrätään Valmetilla pellolla. Loppuvuosi uuninpankolla. Joutaakin ajaa kannattamat alas.
- Anonyymi
Taas on sanottava, että se on uranvalintakysymys. Näin sanoi eräs kapiainen kun jäi 45-vuotiaana eläkkeelle. Ja kateelliset parkuivat ja itkivät itsensä uneen.
- Anonyymi
Ei valmetilla ole peltoa. Se Pelto siinä viedessä ei kuulu valmetille.
- Anonyymi
Ruokaa kaupasta rahaa seinästä, ei ole välttämättä aina itsestäänselvyys
- Anonyymi
Turhaa valitatte ruokakriisistä. Mulla on perunamaat ja mulla on lihakarjas ja maitotila. Mulla on kaikki tarvittava en kuole nälkään. Joten mikä on ongelma, kun Mulla on kaikki hyvin. Teillä muilla niin väliä ookkaan.
- Anonyymi
Villi veikkaus että nimesi on Minä Minä ??
- Anonyymi
Nooo jokaisella varmaan niitä liikakiloja hyvä elää vähä niukemmin. Pettua ja vesi on hyvä vaikuttaa varmaan terveyteen ja hyvinvointii
- Anonyymi
Liha maito ja viljatuotteet loppuu ensimäisenä. Mulla on perunaa ja porkkanaa omas maas vuoden tarpeet ja ylikin, maakellaris säilyy. Periaattees perunasta saa jo aika paljon, mutta kyllä sitä proteiinia tarttis jostain saada. Kaikki ei voi alkaa hirvenmetsästäjiksi. Eikä kaikilla ole oman maan perunoitakaan niinkuin mulla. Olisko kova juttu hankkia jostain kanoja, kananmunastahan saa periaattees kaiken tarvittavan, vitamiinit ha proteiinit. No kanat tarvii myös ruokaa, eikai ne pelkillä perunankuorilla pärjää.
Hyvin äkkiä ruokapula aiheuttaa isoja seurauksia, eikä varautuminen auta kuin viikon pari. Sitten alkaa tulla kaikille ongelmia. Ensimmäisenä kärsii kaupunkilaiset, joilla ei ole mitään omavaraisuutta. Mutta kyllä me maalaisetkin kärsitään, omavaraisuus on aika ohutta täälläkin.
Tarttis tehrä jotain. - Anonyymi
Suomen kannattais olla ruokatavaroissa 100 prosenttisesti tai 120 prosenttisesti omavarainen
- Anonyymi
Onko tämä nyt sitä että jeesus tulee pian?
- Anonyymi
Ei kun Putin tulee pian.
- Anonyymi
Kalliilla p-aineella kallista ruokaa niin kyllä syömisellä vaan on hintansa ja mitä vaan loppuvuonna tapahtuu
- Anonyymi
Senpä takia valtiovallan pitäisi ymmärtää laskea polttoaineveroa, tämän tilanteen takia. Sen sijaan nuo ilmastotalkoisiin annettavat miljardit kolmansiin maihin, voisi perua heti. Se on miljardit kuin pierusaharaan, kun ne tuonne annetaan.
- Anonyymi
Puhut vähä mutta asiaa kyllä emma karia pitääs vähä kouluuttaa on se niin pässi kommari
- Anonyymi
Ei riitä 100-200% 2022 huhtikuusta-2023 huhtikuuhun.
- Anonyymi
Juma nyt on päärynöitten hinta kohonnut oivoivoi kamalaa
- Anonyymi
Moni siirtyy nyt Lidlin asiakkaaksi. Toinen vaihtoehto on käydä kaupassa myöhään kun on -60% tuotteita.
- Anonyymi
Oikeassa olet
- Anonyymi
Pahalta kuullostaa onko tämä ukrainan tie
- Anonyymi
Laihialainen kesäkeitto on ravitsevaa eli keitettyä vettä kukkaiselta lautaselta. Muuta ei tarvita.
- Anonyymi
Nurmikot perunapelloiksi, ei kulu polttoaineita nurmikonleikkuuhin, siemenperunoita ostamaan.
- Anonyymi
Ensi talveksi ei saada uusia talvirenkaita, koska niistä suurin osa tehdään Venäjällä nykyään. Monet suomalaiset joutuvat siksi ajamaan ensi talvena kesärenkailla.
- Anonyymi
ajetaan vanhoilla, paree sekin kun uuret kesärenkahat.
- Anonyymi
Turha mennä asioiden edelle.Vihreäthän pääsevät näyttämään esimerkkiä enään ei tarvi paatöksella puhua.Ei muutako perunaa istuttamaan koko puolue.
- Anonyymi
Ei Helsingissä kasva peruna kun kylä on taloja ja asfalttia täynnä.
- Anonyymi
Nyt on vaarana että ihimiskunta näköö viälä näläkää ja sittenmuuten kelapaa joutsenen ja kurienkin liha sanoo sitten vihiriät mitä sanoo
- Anonyymi
Kyllä joutsenta aivan syää
- Anonyymi
Ruoka ei lopu kaupoista kun banaanit tulee Afrikasta ja sähkö tepselistä.
- Anonyymi
Ruokapulaa ajetaan tarkoituksella kaikkialle maailmaan. Yksi keino on lopettaa kanalinnut lintuinfluenssan varjolla: https://t.me/DUMBSandCloning/419423
Tuossa on tieteellinen artikkeli, että kyseistä virusta ei ole edes olemassa. Siat ovat seuraava vaihe ja jos sekään ei riitä, niin kassikalat kuuluvat myös listalle. Rikkaissa maissa tuo ei aiheuta merkittää väestön vähennystä, mutta kehitysmaat ovatkin nyt pääkohde. Varsinkin kun Ukrainasta ei saada kunnon satoja tällä kasvatuskaudella ja säämanipulaation avulla merkittävissä viljan tuottajamaissa tulee olemaan katovuosi tällä kasvukaudella. Toivottavasti valkohatut saavat estetyksi tuon kaiken tänä vuonna. - Anonyymi
Vittu sun teoriat
- Anonyymi
Pettua ei voi syödä koska se pitää ajaa hakkeeksi. Elämme kovia aikoja.
- Anonyymi
Mites kun ryssille tulee nälkä. Auttaako koko maailma. Tuskin. Saavat olla nälässä inan rauhassa ei hetkauta yhtään. En tunne mitään sääliä ryssiä kohtaan
- Anonyymi
Syököön toisiaan.
- Anonyymi
Voi ristus kun hinnat nousoo nyt porkkanaa ja perunaa maahan ja jostakin sikalasta pari porsasta kasvamahan
- Anonyymi
Suomen kansa näkee nälkää kun ruoka on kallista ja keskustapuolue istuu hallituksessa.
- Anonyymi
Minulla on tyhjillään olleessa navetassa eläviä fasaaneja, jotka olen verkolla pyydystänyt kaiken varalta.
- Anonyymi
Myikkö munia?
- Anonyymi
Muutama kanakin vois olla niin ja kukkoo että sais tipuja
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312122Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101798Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601396Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171048- 581015
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15980- 70832
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42824