Olen pohdiskellut Toasin yksiöjonotustani viime aikoina. Jonotusnumeroni on edullisin Kanjonin jonossa, mutta en ole sittenkään varma haluanko sinne muuttaa. Kaipaisinkin kohteesta jotain tietävien kommentteja, kun minulla ei ole talossa ketään tuttuja, että pääsisi kurkkaamaan sisään.
Kanjonin yksiöiden pohjapiirustus on ainakin ihan kivanoloinen, mutta vähän mietityttää, kun talo on rakennettu vuonna 88, että minkälaisessa kunnossa asunnot ovat. En haluaisi muuttaa rempallaan tai muuten vaan epäsiistiin asuntoon, kun ei uudempiinkaan kohteisiin ole niin paljon suurempi jonotusnumero. Minua ei haittaa se, että talo ei ole ihan TTY:n vieressä.
Toiseksi, onkohan kellään valistunutta arvausta siitä, miksi Wäinölä ykkösen jonotusnumeroni vain kasvaa? Tammikuussa olin sijalla 150, toissapäivänä ~180 ja eilen jo päälle 190. Tuleeko sinne pelkkiä perheasuntoja, vai mistä tämä oikein voi johtua?
Toasin Kanjoni ja jonotuksesta muutenkin
6
2014
Vastaukset
- muualla
En ole Kanjonissa käynyt, parhaat vastaukset voisit saada jostain TOASin tai TTY:n nyyssiryhmästä.
Todennäköisesti talo ei kovin priimakunnossa ole. Hieman vanhempiin kohteisiin verrattuna arvailisin, että muovimatoissa on paikoittain jotain jälkiä, keittiön pinnat kuluneet tms. Tuskin se ihan rempallaan kuitenkaan on, yksiöissä vaihtuvuus on pienempi ja kämpät pysyvät parempina. Uuteen kohteeseen verrattuna se todennäköisesti kuitenkin näyttää nuhjuiselta. (Nämä vain siis arvailuja.)
Eikös TOASin jonotussysteemi toimi yhäkin niin, että vanhemmalla hakemuksella saa paremman numeron ja jonotuskohdetta saa vaihtaa? Valistunut veikkaukseni olisi, että uuden kohteen valmistuessa moni jo aiemmin hakemuksen sisälle laittanut on lisännyt W1:n haettaviin kohteisiin. Perheasuntojen ja niiden hakijoiden ei pitäisi vaikuttaa yksiöjonoon mitenkään.
Jonottamisessa kannattaa huomioida, että W1:ssä taitaa olla moninkertainen määrä yksiöitä verrattuna Kanjoniin, joten jono liikkuu nopeammin. Tosin kun kaikki asukkaat muuttavat kerralla sisään, ei asuntoja vapaudu varmaan montaakaan ekan puolen vuoden aikana. - ?????
Toiseksi, onkohan kellään valistunutta arvausta siitä, miksi Wäinölä ykkösen jonotusnumeroni vain kasvaa? Tammikuussa olin sijalla 150, toissapäivänä ~180 ja eilen jo päälle 190. Tuleeko sinne pelkkiä perheasuntoja, vai mistä tämä oikein voi johtua?
Yleinen käytäntö kaikissa säännöstelyn alaisissa asioissa on, että suhteilla mennään jonon ohi. Valittaminen ei auta, oikeat "ystävät" ja heidän nuoleskelunsa kyllä. Jonotusnumeroilla voi pyyhkiä jotain varsinkin halutuimpien kohteiden osalta.
1990-luvulta muistuu mieleeni tapaus eräästä yliopistokaupungista. Paikallisessa ylioppilaslehdessä toimittaja kertoi seuraavassa numerossa olevan jutun siitä, miten keskustan opiskelijayksiöt jaetaan. Ei tullut juttua, mutta ko. toimittaja sai "yllättäen" edullisen yksiön keskustasta paikalliselta opiskelija-asuntopuljulta.- muistelija.
Toasin asuntojonoista olisi vaikka kuinka paljon hauskoja juttuja kerrottavana :)
joskun niinkin yksin kertainen asia kuin jono voi olla yllättävän vaikeaa.. - -----------
Eihän tuo voi pitää paikkaansa! Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa...
- ?????
----------- kirjoitti:
Eihän tuo voi pitää paikkaansa! Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa...
Kyllä. Jos tieto jonon ohi pääsemisestä leviää, asuntoyhteisö vetoaa vaitiolovelvollisuuteensa asukkaan asioista. Korkeintaan kommentoi tyyliin: "Hakijalla oli erityisen painava peruste kiireelliselle asunnontarpeelleen." Jonossa ohitetulla ei ole käytännössä mitään valituskeinoa. Myöskään ohittajan vuokrasopimusta ei voida purkaa ellei tämä ole törkeästi erehdyttänyt eli antanut hakemuksessaan tahallisesti vääriä tietoja tai väärentänyt hakemuksensa liitteitä.
Toinen keino saada kämppä nopeammin on käydä viikoittain asuntoyhteisön toimistossa huutamassa. Eroon päästäkseen antavat asunnon.
- Siellä ollut
Asuin vähän aikaa Kanjonin yksiössä joskus 90-luvun lopussa. Olin tyytyväinen. Ainakin se kämppä oli moitteettomassa kunnossa. Ja Kanjonin ympäristö näyttää miellyttävämmältä kuin muu ankeampi Hervanta. Miinuksena oli ainoastaan se, ettei ollut kaapeli-tv:tä, mutta nykytilanteesta en tiedä. Samoin verkkoyhteysasioista en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749