Eli voiko niitä syödä raakana kuten lenkkimakkaraa? Vai pitääkö ne kypsentää ettei tule lapamatoja?
Onko palstan gourmee-jaoksella asiasta fakillista tietoa?
Onko kalapuikot kypsiä?
18
5553
Vastaukset
- Anonyymi
Olen tätä samaa miettinyt myös. Käristän pannulla rasvan kanssa,
En tiiä riittääkö mikrolämmitys.- Anonyymi
Joo määkin tässä surffaan Apetiitin sivuilla, ja tossa itäisen meren puikoistakin sanotaan vaan, että mikroaaltouunissa 1,5 min/6 puikkoa. Jotenkin tuo aika viittaisi niiden olevan esikypsennettyjä, mutta miksei sitä kerrota selvällä suomen kielllä.
- Anonyymi
Tottakai ovat, mutta onko niissä kalaa?
- Anonyymi
Jos on glaseerattu vedellä, niin tuskin ovat kypsiä. Lohipuikon valmistusaste on: esikäsitelty.
- Anonyymi
Niitä kuljetellaan ympäri maailmaa niin paljon merestä noston jälkeen, että on syytä kuumentaa kunnolla ihan bakteerien tappamiseksi. Nehän maistuukin ihan vanhalta kalalta. Ei todellakaan mitään tuoretta tavaraa.
- Anonyymi
Tuossa olisi businessidean paikka uudelle laitteelle: kalapuikon tuoreutin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa olisi businessidean paikka uudelle laitteelle: kalapuikon tuoreutin.
no, laittaa kylmään veteen ja sekaan merisuolaa ja jääpaloja,,,, taatusti tuoretta
- Anonyymi
Kyllä niissä paketeitssa se ohje on suomeksikin, jos jaksaa etsiä.
Ne voi paistaa pannulla tai uunissa tai mikrossa. Rapeita ja hyviä tulee pannulla vähässä rasvassa paistetuista ja uunistakin, silloin kannattaa paistaa uunissa, kun on muutakin sinne laitettavaa (esim.perunoita), ettei kulu sähkökä paljon muutaman kalapuikon paistamiseen.
Mikrossa saa nopeasti, mutta eivät ole rapeita vaan enemmä vetisiä.- Anonyymi
Lämmitysohje on, mutta ei tietoa onko tuote kypsää. Mielestäni esimerkiksi raakamakkaroissa lukee, että tuote on kypsennettävä.
- Anonyymi
Herkullisia kalapuikkoja voi tehdä itse. Googla ohjeita vaikka hakemalla: itse tehdyt kalapuikot.
- Anonyymi
Menikö nuo hakusanat varmasti oikein? Minä käyttäisin: diy fish fingers
- Anonyymi
Ite paistan sushitkin ja graavilohen, kunnon voissa.
- Anonyymi
Graavilohen paistat? Olen niitä ohuita siivuja laittanut vaan joskus leivän päälle, kun on punalaputettuina halvempaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Graavilohen paistat? Olen niitä ohuita siivuja laittanut vaan joskus leivän päälle, kun on punalaputettuina halvempaa..
En kyllä alennuksesta ostaisi raakaa kalaa. Sen verran suuri riski on saada siitä listerioosi.
https://www.ess.fi/teemat/346205
- Anonyymi
Aloittaja kysyköön Björniseltä
- Anonyymi
Puikkosen Jartsa (mäkihyppääjä evp.) saattaisi tietää myös puikoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puikkosen Jartsa (mäkihyppääjä evp.) saattaisi tietää myös puikoista.
Höpö höpö
- Anonyymi
Wikipedia sanoo näin:
"Ennen pakastamista kalapuikot on uppopaistettu puolikypsiksi, jolloin niiden keskiosa on jäänyt raa’aksi.
Kansainvälistä kalapuikkopäivää vietetään kolmas huhtikuuta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806567- 1481814
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan243853- 41819