Hieno ekumeeninen Ukraina-aiheinen jumalanpalvelus

Alppilan kirkossa oli arkkipiispa Mari Leppäsen johdolla hieno ekumeeninen rukoushetki Ukrainan puolesta. Mukana olivat paitsi ortodoksit, myös vapaat suunnat ja muut uskonnot, mm. Islam.

HYVÄ!

80

1038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikuttava tilaisuus.
      Paikalla oli siis Haminan piispa Sergei ortodoksisesta kirkosta, kirkkoherra Jean Claude Kabeza katolisesta kirkosta, Suomen Islam-seurakunnan hallituksen puheenjohtaja Gölten Bedretdin, Helsingin juutalaisen seurakunnan ja Suomen juutalaisten seurakuntien keskusneuvoston puheenjohtaja Yaron Nadbornik ja kirkkokunnanjohtaja Jari Portaankorva baptistikirkosta.
      Turun arkkihiippakunnan piispa Mari Leppänen, Suomen Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson sekä Kallion seurakunnan kirkkoherra Riikka Reina.

      Paikalla oli myös Oleksii ja Mira Prykhodko sekä Irena Datsko Ukrainalaisten Yhdistys Suomessa ry:stä. Yhteislauluina laulettiin ukrainalaissyntyisen Dimitri Bortnjanskin säveltämä virsi 369 Nyt päivä laskee, pilvi peittää ja virsi 600 Hyvyyden voiman ihmeellisen suojaan.

      • Anonyymi

        Ei taida suvakkipiispojen rukoukset tehota. Jumala siunaa vain niitä jotka tottelevat Jumalaa ja pitävät hänen käskynsä. Toisin kuin Leppänen tai Riika. Eivät edes tajua että nainen ei voi toimia pappina. Se joka rikkoo pienimmänkin käskyn...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida suvakkipiispojen rukoukset tehota. Jumala siunaa vain niitä jotka tottelevat Jumalaa ja pitävät hänen käskynsä. Toisin kuin Leppänen tai Riika. Eivät edes tajua että nainen ei voi toimia pappina. Se joka rikkoo pienimmänkin käskyn...

        Käskyt joista Jeesus puhui olivat toran käskyt. Missä torassa puhutaan vieraan uskonnon papeista tai käsketään naisia vaikenemaan? Paavalin käskyjä ne ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida suvakkipiispojen rukoukset tehota. Jumala siunaa vain niitä jotka tottelevat Jumalaa ja pitävät hänen käskynsä. Toisin kuin Leppänen tai Riika. Eivät edes tajua että nainen ei voi toimia pappina. Se joka rikkoo pienimmänkin käskyn...

        Pienin käsky oli Mooseksen aikaan juutalaisille ennen Kristuksen ylösnousemusta . Sen jälkeen systeemi muuttui. Muuta sinä vaan Israeliin asumaan kun vielä pääsee .


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Käskyt joista Jeesus puhui olivat toran käskyt. Missä torassa puhutaan vieraan uskonnon papeista tai käsketään naisia vaikenemaan? Paavalin käskyjä ne ovat.

        Paavali tarkoitti ettei naisten sovi juotua eikä puhua kun pappi opettaa eikä opettaa mutta ...evankiumi on yhteinen. Ääliö muuta Israeliin ✡️ kuulut sinne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali tarkoitti ettei naisten sovi juotua eikä puhua kun pappi opettaa eikä opettaa mutta ...evankiumi on yhteinen. Ääliö muuta Israeliin ✡️ kuulut sinne.

        Edelleen kirjoittaja jolle vastasin kirjoitti näin:"Eivät edes tajua että nainen ei voi toimia pappina. Se joka rikkoo pienimmänkin käskyn.." Paavalin opetukset eivä kuulu toraan johon Jeesus pienimmällä käskyllä viittasi.
        Et näköjään voi kirjoittaa mitään ilman että nimittelet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pienin käsky oli Mooseksen aikaan juutalaisille ennen Kristuksen ylösnousemusta . Sen jälkeen systeemi muuttui. Muuta sinä vaan Israeliin asumaan kun vielä pääsee .

        Systeemi ei muuttunut vaan syntyi uusi uskonto jolla on omat uudet opit, uskonto jolle ei tora ole koskaan kuulunutkaan.


      • Mikä kumma voi vapaassa maassa pakottaa ketään muuttamaan jonnekin muualle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida suvakkipiispojen rukoukset tehota. Jumala siunaa vain niitä jotka tottelevat Jumalaa ja pitävät hänen käskynsä. Toisin kuin Leppänen tai Riika. Eivät edes tajua että nainen ei voi toimia pappina. Se joka rikkoo pienimmänkin käskyn...

        Niin, tässähän on mielenkiintoinen ristiriita, kun puhumasi 'Jumalan tahto' kristinuskossa on juuri Mooseksen palavasta pensaasta puhuva Jahve. Joten on hieman kyseenalaista tuo 'hyvyyden voimaan ja ihmeelliseen suojaan' siunaaminen, kun Jeesuksen sanoin Raamatusta Jahve on Perkele, jota tämä vastusti.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Käskyt joista Jeesus puhui olivat toran käskyt. Missä torassa puhutaan vieraan uskonnon papeista tai käsketään naisia vaikenemaan? Paavalin käskyjä ne ovat.

        Jeesuksen käskyjä?! Missä sellaisia on?


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Edelleen kirjoittaja jolle vastasin kirjoitti näin:"Eivät edes tajua että nainen ei voi toimia pappina. Se joka rikkoo pienimmänkin käskyn.." Paavalin opetukset eivä kuulu toraan johon Jeesus pienimmällä käskyllä viittasi.
        Et näköjään voi kirjoittaa mitään ilman että nimittelet.

        <<Paavalin opetukset eivä kuulu toraan johon Jeesus pienimmällä käskyllä viittasi<<

        VOIKO TODELLA OLLA VIELÄ TÄLLAISTA IDIOTISMIA?! Nämä ovat Raamatun vihamiehet, Jeesus ja Paavali, joiden opetukset ovat täysin päinvastaisia. Yhteistä heillä on vain se, että Paavali määräsi jumalanpilkasta Jeesuksen ristinkuolemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käskyjä?! Missä sellaisia on?

        Toran käskyistä "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto"Matt 5:18


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida suvakkipiispojen rukoukset tehota. Jumala siunaa vain niitä jotka tottelevat Jumalaa ja pitävät hänen käskynsä. Toisin kuin Leppänen tai Riika. Eivät edes tajua että nainen ei voi toimia pappina. Se joka rikkoo pienimmänkin käskyn...

        "Jumala siunaa vain niitä jotka tottelevat Jumalaa ja pitävät hänen käskynsä."

        Ahaa, sinä siis olet jumala ja määräät näin :D


      • Anonyymi

        Sinä Mummomuori olet todella jumalaton nainen. Jumala ei hyväksy epäjumalanpalvelusta. Muslimit eivät kuulu kirkkoon.


    • Anonyymi

      Miksi se oli Jumalanpalvelukseksi tehty? olisivat muuten keskustelleet, tai "rukoilleet".
      Eihän Allah ole jumala, ei islam tunnusta Jeesusta Jumalaksi! raamatussa sanotaan että joka ei tunnusta Jeesusta Kristusta Herraksi on antikristuksesta? sekä mitenkä sopivat yhteen Kristus ja beliaar?
      Vaikka mitenkä rakkauden kaapuun puetaan ollaan menty kauas Kristuksesta ja kauas raamatun totuudesta, olen vuosikymmenten aikana tottunut että kirkossa rukoillaan Yhtä kristittyjen Jumalaa, joka on Isä Poika ja Pyhä Henki.
      Me olemme jokainen suomalainen rippikoulussa oppineet 1 käskyn; Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      Se ei tarkoita että olisimme muita parempia, mutta meidän kristityiksi tunnustautuvien uskomme perustuu raamattuun Jumalan sanana.

      • Arabian kielellä jumala nmenomaan on allah, kristinuskonharhaiset ja muhammadanisminharhaiset molemmat siunailevat allahia epäjumalanaan.


      • Anonyymi

        Antikristuksen on hyvä saada kuulla että Jeesus on Jumalan poika. 😛😛😛


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Arabian kielellä jumala nmenomaan on allah, kristinuskonharhaiset ja muhammadanisminharhaiset molemmat siunailevat allahia epäjumalanaan.

        Älä lausu turhaan Herran sinun Jumalasi nimeä JAHVE JEHOVA SEBAOT JAHVE JEHOVA SEBAOT 😈😈😈😈


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Arabian kielellä jumala nmenomaan on allah, kristinuskonharhaiset ja muhammadanisminharhaiset molemmat siunailevat allahia epäjumalanaan.

        "Jumala" on yleisnimi, kuten "ihminen". Jumalia on maailmassa miljoonia, kunkin uskomuksen mukaisia. Nämä jumalat eivät siis ole yksi ja sama "jumala" eli jumaluus.

        Kukin itse tietää ketä jumalaa hän itse tunnustaa.

        Kun juutalainen puhuu "Jumalasta", hän tarkoittaa juutalaisuuden tunnustamaa Yhtä Jumalaa, jolla eri Nimiä. Juutalaisuus ei näe Häntä kolminaisuutena, vaan ainoastaan Yhtenä.

        Kun kristitty puhuu "Jumalasta" hän tarkoittaa samaa, Raamatun ja juutalaisuuden tunnustamaa Yhtä Jumalaa, mutta hiukan toisin kuin miten juutalaisuus Hänet tunnustaa. Kristitty tunnustaa Jeesuksen ja apostolien UT:ssa opettaman Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Nämä eivät ole "kolme eri jumalaa yhdessä", vaan Yksi Jumala, joka on kolminaisuus.

        Kun muslimi puhuu "Allahista", hän ei tarkoita Raamatun Jumalaa, vaan tarkoittaa Muhamedin korkeimmaksi jumaluudeksi, eli Allahiksi korottamaa, synnyinkaupunkinsa Mekan kaupunkijumalaa, Kuunjumalaa. Islamin tunnus on kuunsirppi.

        Kukin kansa, kulttuuri ja yksilö puhuessaan "Jumalasta" (isolla J-kirjaimella), tarkoittaa tällä oman käsityksensä mukaista, kaikkein korkeimpana pitämäänsä Jumala-henkilöä / jumaluushahmoa.

        Jumala ei, Hänet tunnustavan uskossa, ole jokin abstrakti käsite, vaan näkymättömyydessä vaikuttava todellinen henki, eli ajatteleva, toimiva, puhuva henkilö, joka ilmaisee itsensä siten kuin itse haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala" on yleisnimi, kuten "ihminen". Jumalia on maailmassa miljoonia, kunkin uskomuksen mukaisia. Nämä jumalat eivät siis ole yksi ja sama "jumala" eli jumaluus.

        Kukin itse tietää ketä jumalaa hän itse tunnustaa.

        Kun juutalainen puhuu "Jumalasta", hän tarkoittaa juutalaisuuden tunnustamaa Yhtä Jumalaa, jolla eri Nimiä. Juutalaisuus ei näe Häntä kolminaisuutena, vaan ainoastaan Yhtenä.

        Kun kristitty puhuu "Jumalasta" hän tarkoittaa samaa, Raamatun ja juutalaisuuden tunnustamaa Yhtä Jumalaa, mutta hiukan toisin kuin miten juutalaisuus Hänet tunnustaa. Kristitty tunnustaa Jeesuksen ja apostolien UT:ssa opettaman Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Nämä eivät ole "kolme eri jumalaa yhdessä", vaan Yksi Jumala, joka on kolminaisuus.

        Kun muslimi puhuu "Allahista", hän ei tarkoita Raamatun Jumalaa, vaan tarkoittaa Muhamedin korkeimmaksi jumaluudeksi, eli Allahiksi korottamaa, synnyinkaupunkinsa Mekan kaupunkijumalaa, Kuunjumalaa. Islamin tunnus on kuunsirppi.

        Kukin kansa, kulttuuri ja yksilö puhuessaan "Jumalasta" (isolla J-kirjaimella), tarkoittaa tällä oman käsityksensä mukaista, kaikkein korkeimpana pitämäänsä Jumala-henkilöä / jumaluushahmoa.

        Jumala ei, Hänet tunnustavan uskossa, ole jokin abstrakti käsite, vaan näkymättömyydessä vaikuttava todellinen henki, eli ajatteleva, toimiva, puhuva henkilö, joka ilmaisee itsensä siten kuin itse haluaa.

        Epäjumalia ovat jokaikinen jumalista poikkeuksetta.

        Itseasiassa teistien olisi varmuuden vuoksi viisainta kutsua omaa jumalaansa Epäjumalaksi - saattaahannoikea jumala olla olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala" on yleisnimi, kuten "ihminen". Jumalia on maailmassa miljoonia, kunkin uskomuksen mukaisia. Nämä jumalat eivät siis ole yksi ja sama "jumala" eli jumaluus.

        Kukin itse tietää ketä jumalaa hän itse tunnustaa.

        Kun juutalainen puhuu "Jumalasta", hän tarkoittaa juutalaisuuden tunnustamaa Yhtä Jumalaa, jolla eri Nimiä. Juutalaisuus ei näe Häntä kolminaisuutena, vaan ainoastaan Yhtenä.

        Kun kristitty puhuu "Jumalasta" hän tarkoittaa samaa, Raamatun ja juutalaisuuden tunnustamaa Yhtä Jumalaa, mutta hiukan toisin kuin miten juutalaisuus Hänet tunnustaa. Kristitty tunnustaa Jeesuksen ja apostolien UT:ssa opettaman Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Nämä eivät ole "kolme eri jumalaa yhdessä", vaan Yksi Jumala, joka on kolminaisuus.

        Kun muslimi puhuu "Allahista", hän ei tarkoita Raamatun Jumalaa, vaan tarkoittaa Muhamedin korkeimmaksi jumaluudeksi, eli Allahiksi korottamaa, synnyinkaupunkinsa Mekan kaupunkijumalaa, Kuunjumalaa. Islamin tunnus on kuunsirppi.

        Kukin kansa, kulttuuri ja yksilö puhuessaan "Jumalasta" (isolla J-kirjaimella), tarkoittaa tällä oman käsityksensä mukaista, kaikkein korkeimpana pitämäänsä Jumala-henkilöä / jumaluushahmoa.

        Jumala ei, Hänet tunnustavan uskossa, ole jokin abstrakti käsite, vaan näkymättömyydessä vaikuttava todellinen henki, eli ajatteleva, toimiva, puhuva henkilö, joka ilmaisee itsensä siten kuin itse haluaa.

        Kyllä Muhammed tarkoitti Aabrahamin Jumalaa. Se on Koraanissa useaan kertaan tuotu esiin.


    • Anonyymi

      "... arkkipiispa Mari Leppäsen johdolla..."

      -Minkä? Mari Leppänen ei ole sen enempää arkkipiispa kuin Putin on amerikan presidentti. Alppilan kirkossa oli käynnissä irvokas rienaajien järjestämä teatteri! Nuori likkaparka pukeutunut piispaksi... -Ei hyvääpäivää.

      Kyseisellä tapahtumalla ei ole mitään tekemistä kirkon tai kristinuskon kanssa.

      • Tuemme arkkipiispa Leppästä.

        HYVÄ!


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Tuemme arkkipiispa Leppästä.

        HYVÄ!

        Hän on Turun piispa, ei arkkipiispa.


      • Anonyymi

        onko piispan virkaan jokin ikärajaus ??


    • Anonyymi

      Minäkin tuen arkkipiispa Mari Leppästä!

      • Anonyymi

        Ei sellaista ole olemassakaan.


    • Anonyymi

      Uskontojen yhteinen rukoushetki missä Leppäsen piispa sanoo, että saattaa olla ettei rukous toimi.

      • Anonyymi

        Sanoiko hän juuri noita sanoja käyttäen: "ettei rukous toimi"?

        Ei varmaankaan "toimi", jos ihminen ei usko Kristuksen herruuteen, vaan omiin, ihmislihan tekoihin, eli tässä tapauksessa siis noituuteen.

        Rukous ei ole okkultistinen taikatemppu, joka "joko toimii, tai ei."

        Kristillinen rukous on keskustelua Isän Jumalan, Kristuksen ja Pyhän Hengen kanssa. Tuossa bahailaisessa, moniuskontoisessa rukoushetkessä siis käännyttiin eri jumalien puoleen, kunkin tahon omaan, tai ei Jumalaan ollenkaan, vaan kyseessä olikin vain pelkkä poliittinen näytelmä.

        Ei ihme, jos Jumala ei vastaa, sillä Hänellä on aivan eri toimintatapa kuin vt. arkkipiispalla (on Luoman sijainen, hänen sairaalassaolon aikana) ja muiden eri uskontojen jumalilla. Ketähän helluntailaiset siellä rukoilivat, heillä kun on peräti eri vaihtoehto-jumalat.

        Jumalaa ei käskytetä millään rukouskäskyillä, vaan anotaan Hänen armoaan. Hän ei tee yhteistyötä niiden kanssa, jotka kieltävät Hänet.

        1. käsky: "Minä Olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        Kyseessä oli siis poliittinen, näennäisuskonnollinen show, jolla kerättiin mainetta näille tekohurskaille uskontojen johtajille, mutta Ukrainaa tuo ei paljonkaan auta. Joka onkin hyvä.

        Olisi heidän jo aika laskea aseensa. Heidän omat murhaleikkinsä pientä vähemmistökansaansa vastaan saivat rajun, jumalallisen vastauksen. Jumala kuuli heidän itkunsa äänen, jolta maailma sulki korvansa ja lähetti sinne "tuhonenkelinsä". Kannattiko, pres. Zelensky?

        Nyt on muistettava jatkossa, että Suomen tasavalta virallisena valtiona, sekä nuo ed. mainitut uskonnot, ovat hiljaisuudessa ja nyt jo äänekkäästi antaneet täyden tukensa, juutalaisen Zelenskyn johtamien ukrainalaisten äärikansallismielisten, pienen venäläisen ortodoksiväestön vastaisille terrori- ja sotatoimille, eli tukeneet mainittua kansanmurhaa.

        Seuraavaksi, veikkaan, iskevät tuhonenkelit myös näihin, sillä näin "lopun aikana" Jumala enkeleineen on jo alkanut korjata omaa viljaansa, runsaasti kasvavat lusteet ovat myös jo itse osoittaneet itse itsensä.

        Ilm. 6.luku:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 6:1&rnd=1647253338623

        Taivaissa puhalletaan pasuunoihin.
        Nyt on mahd. 2. tulipunaisen hevosen aika.
        Tulipunainen = ainakin vasemmiston väri on punainen.

        Käy yksiin nyt olevien tapahtumien kanssa: vihervasemmiston ja muiden jumalattomien laaja tuki Ukrainan nationalistien, venäläiskristittyjen vastaisen massamurhan puolesta.

        Nyt käytävässä sodassa kaikki luciferistit seisovat rinnakkain: äärioikeisto, äärivasemmisto, erilaiset antikristilliset uskonnot ja tahot, yhteisessä sodassaan Kristukselle ja Jumalansynnyttäjälle pyhitettyä Äiti Venäjänmaata vastaan.

        Sama joukko on jo kaikessa muussakin, myös aiemmassa historiassaan tehnyt tätä samaa. Ukrainan sotaa voisi eräällä tavoin pitää Venäjän juutalais-ateistisen, kommunistisen vallankumouksen jatkumona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoiko hän juuri noita sanoja käyttäen: "ettei rukous toimi"?

        Ei varmaankaan "toimi", jos ihminen ei usko Kristuksen herruuteen, vaan omiin, ihmislihan tekoihin, eli tässä tapauksessa siis noituuteen.

        Rukous ei ole okkultistinen taikatemppu, joka "joko toimii, tai ei."

        Kristillinen rukous on keskustelua Isän Jumalan, Kristuksen ja Pyhän Hengen kanssa. Tuossa bahailaisessa, moniuskontoisessa rukoushetkessä siis käännyttiin eri jumalien puoleen, kunkin tahon omaan, tai ei Jumalaan ollenkaan, vaan kyseessä olikin vain pelkkä poliittinen näytelmä.

        Ei ihme, jos Jumala ei vastaa, sillä Hänellä on aivan eri toimintatapa kuin vt. arkkipiispalla (on Luoman sijainen, hänen sairaalassaolon aikana) ja muiden eri uskontojen jumalilla. Ketähän helluntailaiset siellä rukoilivat, heillä kun on peräti eri vaihtoehto-jumalat.

        Jumalaa ei käskytetä millään rukouskäskyillä, vaan anotaan Hänen armoaan. Hän ei tee yhteistyötä niiden kanssa, jotka kieltävät Hänet.

        1. käsky: "Minä Olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        Kyseessä oli siis poliittinen, näennäisuskonnollinen show, jolla kerättiin mainetta näille tekohurskaille uskontojen johtajille, mutta Ukrainaa tuo ei paljonkaan auta. Joka onkin hyvä.

        Olisi heidän jo aika laskea aseensa. Heidän omat murhaleikkinsä pientä vähemmistökansaansa vastaan saivat rajun, jumalallisen vastauksen. Jumala kuuli heidän itkunsa äänen, jolta maailma sulki korvansa ja lähetti sinne "tuhonenkelinsä". Kannattiko, pres. Zelensky?

        Nyt on muistettava jatkossa, että Suomen tasavalta virallisena valtiona, sekä nuo ed. mainitut uskonnot, ovat hiljaisuudessa ja nyt jo äänekkäästi antaneet täyden tukensa, juutalaisen Zelenskyn johtamien ukrainalaisten äärikansallismielisten, pienen venäläisen ortodoksiväestön vastaisille terrori- ja sotatoimille, eli tukeneet mainittua kansanmurhaa.

        Seuraavaksi, veikkaan, iskevät tuhonenkelit myös näihin, sillä näin "lopun aikana" Jumala enkeleineen on jo alkanut korjata omaa viljaansa, runsaasti kasvavat lusteet ovat myös jo itse osoittaneet itse itsensä.

        Ilm. 6.luku:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 6:1&rnd=1647253338623

        Taivaissa puhalletaan pasuunoihin.
        Nyt on mahd. 2. tulipunaisen hevosen aika.
        Tulipunainen = ainakin vasemmiston väri on punainen.

        Käy yksiin nyt olevien tapahtumien kanssa: vihervasemmiston ja muiden jumalattomien laaja tuki Ukrainan nationalistien, venäläiskristittyjen vastaisen massamurhan puolesta.

        Nyt käytävässä sodassa kaikki luciferistit seisovat rinnakkain: äärioikeisto, äärivasemmisto, erilaiset antikristilliset uskonnot ja tahot, yhteisessä sodassaan Kristukselle ja Jumalansynnyttäjälle pyhitettyä Äiti Venäjänmaata vastaan.

        Sama joukko on jo kaikessa muussakin, myös aiemmassa historiassaan tehnyt tätä samaa. Ukrainan sotaa voisi eräällä tavoin pitää Venäjän juutalais-ateistisen, kommunistisen vallankumouksen jatkumona.

        1. käsky: "Minä Olen JHWH, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani." Vetoat "juutalaisateistiseen" toran kohtaan. Rasistitkin ovat nyt Puten puolella ja jopa Israelin Jumala?Järkeä ei kirjoituksessasi ole muutenkaan.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        1. käsky: "Minä Olen JHWH, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani." Vetoat "juutalaisateistiseen" toran kohtaan. Rasistitkin ovat nyt Puten puolella ja jopa Israelin Jumala?Järkeä ei kirjoituksessasi ole muutenkaan.

        Onko Tora juutalaisateistinen kirja? Tätä en tiennyt.

        Kirjoitin juutalaisateistisesta kommunismista, sosialismista.

        Toraa, eli kristinuskoisesti: Mooseksen kirjaa, taas lainasin toisessa kohdin, sen hengellisyyden, en toisaalla vaikuttavan juutalaisateismin vuoksi.

        Tuo oli / on myös Jeesuksen, kristinuskoa, Hänkin ihmisyytensä puolesta oli alkujaan juutalainen, kunnes kielsitte Hänet ja Hänen seuraajansa.

        Ehkä tässä mielessä voisi juutalaisuuden opettamaa Toraa pitääkin Jeesukseen nähden ateistisena. Siihen vedotenhan te olette aina Kristusta ja Hänen seuraajiaan vastaan hyökänneetkin.

        Ei kristinusko kiellä 10 käskyä. Eikä kristityillä ole muuta Jumalaa kuin Raamatun Yksi Jumala, JHWH, jonka uskomme ja tunnustamme ilmaisevan itsensä Yhtenä Pyhänä Kolminaisuutena: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Yksi Jumala.

        En ole rasisti, en ole koskaan tuntenut rasismia teitä kohtaan, mutta te senkin edestä minua kohtaan. Kun mainitsen teidät, kerron vain sen, mikäli asia teihin jollain tavoin liittyy (kuten nyt Ukrainan sota aivan oleellisesti) ja minkä tosiasioina teistä tiedän. En pelkää rasismi-väitteitänne, sillä en ole rasisti, en antisemitisti. Olen kirjoittanut teistä paljon nk. hyvääkin.

        Olen itse aikoinaan saanut kuulla tätä nauruanne ja lässytystänne kyllästymisiin asti, kokenut taholtanne myös erilaiset rasistiset, talmudistiset vihatekonne:

        http://brothernathanaelchannel.com/watch_video.php?v=WN5OXHX6S5X2

        Otan asiat asioina. Olen ottanut kantaa myös nk. teidän puolestanne (tiedän, että pidätte tällaisia kristittyjä tyhminä ja hyväksikäytettävinä).
        .


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        1. käsky: "Minä Olen JHWH, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani." Vetoat "juutalaisateistiseen" toran kohtaan. Rasistitkin ovat nyt Puten puolella ja jopa Israelin Jumala?Järkeä ei kirjoituksessasi ole muutenkaan.

        >>Järkeä ei kirjoituksessasi ole muutenkaan.<<

        Tiedän, että juutalaisuus on järkeisuskoa. Mitään muuta kuin järkeisoppeja, eli nk. varsinaista "uskoa" siihen ei liitykään,

        Tehän itsekin kutsutte juutalaisuutta "uskonnoksi", ette "uskoksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Tora juutalaisateistinen kirja? Tätä en tiennyt.

        Kirjoitin juutalaisateistisesta kommunismista, sosialismista.

        Toraa, eli kristinuskoisesti: Mooseksen kirjaa, taas lainasin toisessa kohdin, sen hengellisyyden, en toisaalla vaikuttavan juutalaisateismin vuoksi.

        Tuo oli / on myös Jeesuksen, kristinuskoa, Hänkin ihmisyytensä puolesta oli alkujaan juutalainen, kunnes kielsitte Hänet ja Hänen seuraajansa.

        Ehkä tässä mielessä voisi juutalaisuuden opettamaa Toraa pitääkin Jeesukseen nähden ateistisena. Siihen vedotenhan te olette aina Kristusta ja Hänen seuraajiaan vastaan hyökänneetkin.

        Ei kristinusko kiellä 10 käskyä. Eikä kristityillä ole muuta Jumalaa kuin Raamatun Yksi Jumala, JHWH, jonka uskomme ja tunnustamme ilmaisevan itsensä Yhtenä Pyhänä Kolminaisuutena: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Yksi Jumala.

        En ole rasisti, en ole koskaan tuntenut rasismia teitä kohtaan, mutta te senkin edestä minua kohtaan. Kun mainitsen teidät, kerron vain sen, mikäli asia teihin jollain tavoin liittyy (kuten nyt Ukrainan sota aivan oleellisesti) ja minkä tosiasioina teistä tiedän. En pelkää rasismi-väitteitänne, sillä en ole rasisti, en antisemitisti. Olen kirjoittanut teistä paljon nk. hyvääkin.

        Olen itse aikoinaan saanut kuulla tätä nauruanne ja lässytystänne kyllästymisiin asti, kokenut taholtanne myös erilaiset rasistiset, talmudistiset vihatekonne:

        http://brothernathanaelchannel.com/watch_video.php?v=WN5OXHX6S5X2

        Otan asiat asioina. Olen ottanut kantaa myös nk. teidän puolestanne (tiedän, että pidätte tällaisia kristittyjä tyhminä ja hyväksikäytettävinä).
        .

        "Alas Poliisi! Alas järjestys Venäjällä!"
        https://youtu.be/1ft9iuZu0AI
        .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Tora juutalaisateistinen kirja? Tätä en tiennyt.

        Kirjoitin juutalaisateistisesta kommunismista, sosialismista.

        Toraa, eli kristinuskoisesti: Mooseksen kirjaa, taas lainasin toisessa kohdin, sen hengellisyyden, en toisaalla vaikuttavan juutalaisateismin vuoksi.

        Tuo oli / on myös Jeesuksen, kristinuskoa, Hänkin ihmisyytensä puolesta oli alkujaan juutalainen, kunnes kielsitte Hänet ja Hänen seuraajansa.

        Ehkä tässä mielessä voisi juutalaisuuden opettamaa Toraa pitääkin Jeesukseen nähden ateistisena. Siihen vedotenhan te olette aina Kristusta ja Hänen seuraajiaan vastaan hyökänneetkin.

        Ei kristinusko kiellä 10 käskyä. Eikä kristityillä ole muuta Jumalaa kuin Raamatun Yksi Jumala, JHWH, jonka uskomme ja tunnustamme ilmaisevan itsensä Yhtenä Pyhänä Kolminaisuutena: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Yksi Jumala.

        En ole rasisti, en ole koskaan tuntenut rasismia teitä kohtaan, mutta te senkin edestä minua kohtaan. Kun mainitsen teidät, kerron vain sen, mikäli asia teihin jollain tavoin liittyy (kuten nyt Ukrainan sota aivan oleellisesti) ja minkä tosiasioina teistä tiedän. En pelkää rasismi-väitteitänne, sillä en ole rasisti, en antisemitisti. Olen kirjoittanut teistä paljon nk. hyvääkin.

        Olen itse aikoinaan saanut kuulla tätä nauruanne ja lässytystänne kyllästymisiin asti, kokenut taholtanne myös erilaiset rasistiset, talmudistiset vihatekonne:

        http://brothernathanaelchannel.com/watch_video.php?v=WN5OXHX6S5X2

        Otan asiat asioina. Olen ottanut kantaa myös nk. teidän puolestanne (tiedän, että pidätte tällaisia kristittyjä tyhminä ja hyväksikäytettävinä).
        .

        Ymmärrät (tai..?) kyllä missä mielessä lainasin käyttämääsi termiä "juutalaisateistinen". Kommunismi on kommunismia eikä ole mitään erityistä juutalaista kommunismia sen paremmin kuin suomalaista kommunismia.
        Mikään Ukrainan sodan osapuoli ei ole kommunistinen, ei edes hyökkäjä Putin ja mitä tulee Venäjän kirkon päähän ja hän puheisiinsa, Venäjän ortodoksinen kirkko on kautta aikain ollut avoimen juutalaisvihamielinen ja aina nuollut sitä joka on Venäjällä ollut vallassa, olkoon mikä hirviö hyvänsä. Milloin se on edes oman kansan kärsiviä puolustanut?
        Kyllä kiellämme kuten tora käskee vieraat jumalat, sehän on suurin käskyistä. Jeesus ei ollut messiaskaan, mikään luvattu ei tapahtunut hänen toimestaan. Ainoa mikä tapahtui oli juutalaisviha uuden uskonnon toimesta, tosin pitää muistaa ettemme ole ainoita joita vainottiin, kokonaisia kansoja tuhottiin kun kristinuskoa pakkolevitettiin niiden alueille. Me sentään olemme yhä täällä. Se on se joka osaa kristityistä yhä ärsyttää ja se että emme ole luopuneet omasta uskostamme.
        Jos omamme ei olisikaan totta, kristinusko olisi silloinkin se johon ei kannattaisi kääntyä, mitään edes oikeaa messiasta ei silloin olisi odotettavissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Järkeä ei kirjoituksessasi ole muutenkaan.<<

        Tiedän, että juutalaisuus on järkeisuskoa. Mitään muuta kuin järkeisoppeja, eli nk. varsinaista "uskoa" siihen ei liitykään,

        Tehän itsekin kutsutte juutalaisuutta "uskonnoksi", ette "uskoksi".

        Kristinusko on uskonto sekin kristinuskolla on oppi joka kertoo mihin ja miksi kristinuskoa tunnustavat uskovat:on kolmiyhteinen Jumala, on inkarnoituva ja kuoleva Jumalan Poika, on saatana joka nyt hallitsee koko mailmaa on messias joka ei ole sama kuin hepr. raamatussa luvattu ym.
        Juutalaisuus on etninen uskonto, ainoa joka muinaisen lähi-idän etnisistä uskonnoista säilyi. Muut kansoineen joko tuhottiin tai sulautuivat muihin. Meillä on Jumala joka on yksi, jolta saimme emme uskomisen ohjeita vaan elämisen ohjeet. Ei meistä kristittyjä tule ja me uskomme että olemme saaneet tietyn ilmoituksen maailman luojalta ja että meidän pitää siinä pysyä.Elämä olisi olut miljoonille juutalaisille helpompaa (ja pidempää) jo olisimme tästä uskosta luopuneet mutta emme sitä tehneet.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ymmärrät (tai..?) kyllä missä mielessä lainasin käyttämääsi termiä "juutalaisateistinen". Kommunismi on kommunismia eikä ole mitään erityistä juutalaista kommunismia sen paremmin kuin suomalaista kommunismia.
        Mikään Ukrainan sodan osapuoli ei ole kommunistinen, ei edes hyökkäjä Putin ja mitä tulee Venäjän kirkon päähän ja hän puheisiinsa, Venäjän ortodoksinen kirkko on kautta aikain ollut avoimen juutalaisvihamielinen ja aina nuollut sitä joka on Venäjällä ollut vallassa, olkoon mikä hirviö hyvänsä. Milloin se on edes oman kansan kärsiviä puolustanut?
        Kyllä kiellämme kuten tora käskee vieraat jumalat, sehän on suurin käskyistä. Jeesus ei ollut messiaskaan, mikään luvattu ei tapahtunut hänen toimestaan. Ainoa mikä tapahtui oli juutalaisviha uuden uskonnon toimesta, tosin pitää muistaa ettemme ole ainoita joita vainottiin, kokonaisia kansoja tuhottiin kun kristinuskoa pakkolevitettiin niiden alueille. Me sentään olemme yhä täällä. Se on se joka osaa kristityistä yhä ärsyttää ja se että emme ole luopuneet omasta uskostamme.
        Jos omamme ei olisikaan totta, kristinusko olisi silloinkin se johon ei kannattaisi kääntyä, mitään edes oikeaa messiasta ei silloin olisi odotettavissa.

        >>Sama joukko... on jo kaikessa muussakin, myös aiemmassa historiassaan tehnyt tätä samaa. ,,<<

        Mikä "sama joukko"? Nämä:

        >>Nyt käytävässä sodassa kaikki luciferistit seisovat rinnakkain: äärioikeisto, äärivasemmisto, erilaiset antikristilliset uskonnot ja tahot, yhteisessä sodassaan Kristukselle ja Jumalansynnyttäjälle pyhitettyä Äiti Venäjänmaata vastaan.<<

        >>Ukrainan sotaa voisi ... eräällä tavoin... pitää ...
        Venäjän juutalais-ateistisen, kommunistisen vallankumouksen jatkumona.<<

        Dikduk:

        >>Kyllä kiellämme kuten tora käskee vieraat jumalat, sehän on suurin käskyistä. Jeesus ei ollut messiaskaan, mikään luvattu ei tapahtunut hänen toimestaan.<<

        Tämähän on yksin teidän asianne.

        >>... Ainoa mikä tapahtui oli juutalaisviha uuden uskonnon toimesta, tosin pitää muistaa ettemme ole ainoita joita vainottiin, kokonaisia kansoja tuhottiin kun kristinuskoa pakkolevitettiin niiden alueille. Me sentään olemme yhä täällä.<<

        Tuo ei täsmälleen ottaen ollut "ainoa, mitä tapahtui". Meillä kristityillä on omat alkuseurakuntiemme kirjeet, joissa kerrotaan kuinka TE aloititte kristittyjen vainot, alkaen Jeesuksesta itsestä sekä Hänen seuraajistaan, ensimmäinen henkensä menettänyt marttyyri-seuraajansa oli kristitty Stefanus, jonka juutalaiset veivät Jerusalemin muurien ulkopuolelle ja kivittivät.

        Jos te uskottekin siten kuin te uskotte, miksi te tapatte ja vainoatte heitä, jotka uskovat ja elävät toisin?

        Kristityt eivät vainonneet juutalaisia, te vainositte meitä. Vasta myöhempinä vuosisatoina kristityt alkoivat saada tarpeekseen erilaisista, kristittyjen vastaisista vehkeilyistänne ja kun muu ei tehonnut, kääntyivät väkivallalla teitä vastaan. Teikäläiset, rahat kourassa kilisten, ostitte pakanoita kertomaan Rooman keisarin virkamiehille mitä erilasempia tarinoita kristittyjen rikoksista ja näin rauhallisia, uskovia kristittyjä vietiin leijonien ja karhujen raadeltaviksi! Näin kävi myös aiemmalla Venäjällä, slaavien ja suomalaisten mailla, jonne, sinnekin te tulitte vehkeilemään kristittyjen uskoa vastaan, huijaamaan ja pitämään gojimeja pilkkananne. Ajoittain venäläiset saivat teistä tarpeekseen, syntyi pogromeja, joista te kyllä kerrotte, mutta ette, miksi ne syntyivät.

        Mitä pahaa kristitty tsaari Nikolai perheineen oli teille tehnyt? Jos ei maa ja kansa kelvannut, miksette palanneet Palestiinaan? Sama kälätys jatkuu Suomessakin, kaikkialla missä te olette: kaikenaikaista salaista vehkeilyä kulissien takana, kuten nyt myös Ukrainassa.

        Miksi sinä et salli meidän uskoa tavallamme, tulet syyttämään ja pilkkaamaan uskoamme kristinuskoiselle foorumille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Sama joukko... on jo kaikessa muussakin, myös aiemmassa historiassaan tehnyt tätä samaa. ,,<<

        Mikä "sama joukko"? Nämä:

        >>Nyt käytävässä sodassa kaikki luciferistit seisovat rinnakkain: äärioikeisto, äärivasemmisto, erilaiset antikristilliset uskonnot ja tahot, yhteisessä sodassaan Kristukselle ja Jumalansynnyttäjälle pyhitettyä Äiti Venäjänmaata vastaan.<<

        >>Ukrainan sotaa voisi ... eräällä tavoin... pitää ...
        Venäjän juutalais-ateistisen, kommunistisen vallankumouksen jatkumona.<<

        Dikduk:

        >>Kyllä kiellämme kuten tora käskee vieraat jumalat, sehän on suurin käskyistä. Jeesus ei ollut messiaskaan, mikään luvattu ei tapahtunut hänen toimestaan.<<

        Tämähän on yksin teidän asianne.

        >>... Ainoa mikä tapahtui oli juutalaisviha uuden uskonnon toimesta, tosin pitää muistaa ettemme ole ainoita joita vainottiin, kokonaisia kansoja tuhottiin kun kristinuskoa pakkolevitettiin niiden alueille. Me sentään olemme yhä täällä.<<

        Tuo ei täsmälleen ottaen ollut "ainoa, mitä tapahtui". Meillä kristityillä on omat alkuseurakuntiemme kirjeet, joissa kerrotaan kuinka TE aloititte kristittyjen vainot, alkaen Jeesuksesta itsestä sekä Hänen seuraajistaan, ensimmäinen henkensä menettänyt marttyyri-seuraajansa oli kristitty Stefanus, jonka juutalaiset veivät Jerusalemin muurien ulkopuolelle ja kivittivät.

        Jos te uskottekin siten kuin te uskotte, miksi te tapatte ja vainoatte heitä, jotka uskovat ja elävät toisin?

        Kristityt eivät vainonneet juutalaisia, te vainositte meitä. Vasta myöhempinä vuosisatoina kristityt alkoivat saada tarpeekseen erilaisista, kristittyjen vastaisista vehkeilyistänne ja kun muu ei tehonnut, kääntyivät väkivallalla teitä vastaan. Teikäläiset, rahat kourassa kilisten, ostitte pakanoita kertomaan Rooman keisarin virkamiehille mitä erilasempia tarinoita kristittyjen rikoksista ja näin rauhallisia, uskovia kristittyjä vietiin leijonien ja karhujen raadeltaviksi! Näin kävi myös aiemmalla Venäjällä, slaavien ja suomalaisten mailla, jonne, sinnekin te tulitte vehkeilemään kristittyjen uskoa vastaan, huijaamaan ja pitämään gojimeja pilkkananne. Ajoittain venäläiset saivat teistä tarpeekseen, syntyi pogromeja, joista te kyllä kerrotte, mutta ette, miksi ne syntyivät.

        Mitä pahaa kristitty tsaari Nikolai perheineen oli teille tehnyt? Jos ei maa ja kansa kelvannut, miksette palanneet Palestiinaan? Sama kälätys jatkuu Suomessakin, kaikkialla missä te olette: kaikenaikaista salaista vehkeilyä kulissien takana, kuten nyt myös Ukrainassa.

        Miksi sinä et salli meidän uskoa tavallamme, tulet syyttämään ja pilkkaamaan uskoamme kristinuskoiselle foorumille?

        Kommunismi on juutalainen luomus. Karl Marx ja kumppanit.

        Juutalaisten toimesta sitä levitettiin ja ensimmäiseksi uhriksenne joutui siis kristillinen, Kristukselle pyhitetty Venäjän keisarikunta.

        Israelin valtio 1948 perustettiin sosialismille, sen koko yhteiskunta sekä sen johtajat olivat militanttisosialistisia.

        Irgun lienee ollut nk. äärioikeistolainen (näin olen ymmärtänyt):
        https://www.youtube.com/watch?v=adsPqcpEg0o

        Palmach (sotilaallinen vasemmisto):
        https://www.youtube.com/watch?v=G6emFlZty5k

        https://www.youtube.com/watch?v=JYUh1KqtVVs
        🔯


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommunismi on juutalainen luomus. Karl Marx ja kumppanit.

        Juutalaisten toimesta sitä levitettiin ja ensimmäiseksi uhriksenne joutui siis kristillinen, Kristukselle pyhitetty Venäjän keisarikunta.

        Israelin valtio 1948 perustettiin sosialismille, sen koko yhteiskunta sekä sen johtajat olivat militanttisosialistisia.

        Irgun lienee ollut nk. äärioikeistolainen (näin olen ymmärtänyt):
        https://www.youtube.com/watch?v=adsPqcpEg0o

        Palmach (sotilaallinen vasemmisto):
        https://www.youtube.com/watch?v=G6emFlZty5k

        https://www.youtube.com/watch?v=JYUh1KqtVVs
        🔯

        Israelin valtio on juutalaisten vasemmistolaisliikkeiden luomus. Entä sitten? Mikä vika on vasemmistossa jonka agenda on ollut ajaa köyhimpien ja heikompien asiaa? Se mikä esim. Neuvostoliitossa ja reaalisosialismissa meni vikaan ei ole juutalaisten vika. Jos yhtä syytä hakee sinun pitää katsoa erästä kristinuskoista georgialaista ex-pappisseminaarilaista, tosin ei Stalinkaan yksin riitä.

        "Juutalaisten toimesta sitä levitettiin ja ensimmäiseksi uhriksenne joutui siis kristillinen, Kristukselle pyhitetty Venäjän keisarikunta."Vain pieni osa levittäjistä oli juutalaisia ja lähes kaikki muutkin sorrosta kärsineet vähemmistöt olivat edustettuina yli lukumääränsä. Millä lailla Venäjän keisarikunta oli pyhitetty uskontonne Jumalan pojalle ?

        Marx oli kristitty kuten perheensäkin kun hän loi oppinsa, Jeesus sentään oli juutalainen kun esitti omansa, mutta kristinuskoa ei kukaan, antisemiittikaan, silti hauku juutalaisen luomukseksi. Pelkäävätköhän taivaspaikan menetystä ?


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kristinusko on uskonto sekin kristinuskolla on oppi joka kertoo mihin ja miksi kristinuskoa tunnustavat uskovat:on kolmiyhteinen Jumala, on inkarnoituva ja kuoleva Jumalan Poika, on saatana joka nyt hallitsee koko mailmaa on messias joka ei ole sama kuin hepr. raamatussa luvattu ym.
        Juutalaisuus on etninen uskonto, ainoa joka muinaisen lähi-idän etnisistä uskonnoista säilyi. Muut kansoineen joko tuhottiin tai sulautuivat muihin. Meillä on Jumala joka on yksi, jolta saimme emme uskomisen ohjeita vaan elämisen ohjeet. Ei meistä kristittyjä tule ja me uskomme että olemme saaneet tietyn ilmoituksen maailman luojalta ja että meidän pitää siinä pysyä.Elämä olisi olut miljoonille juutalaisille helpompaa (ja pidempää) jo olisimme tästä uskosta luopuneet mutta emme sitä tehneet.

        Hyvänen aika, pitäkää uskonne, en minä teitä käännytä!
        En ole koskaan yrittänytkään käännyttää.

        Lähden oletuksesta, että jos jotakuta Jeesus Kristus kinnostaa, hän itse ottaa asiasta selvän. Näin olen itse tehnyt, asioissa kuin asioissa. Jos joku itse asiasta kysyy, vastaan. Laitankin tähän Hänen erään opetuslapsensa, Johanneksen oman kertomuksen tapahtumista, siten kuin hän itse asian koki. Lue, tai ole lukematta, tämä valinta on kunkin oma, mutta tässä se on tarjolla:

        Raamattu / Uusi Testamentti / Johanneksen evankeliumi:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1647268827212

        Jos joku on jaksanut lukea koko evankeliumin, ehdotan siirtymistä myös sitä seuraavaan kirjaan, nimeltä "Apostolien teot", joka on evankelista ja kristityn kreikkalaisen lääkäri Luukkaan toinen kirje jollekin korkea-arvoiselle kreikkalaiselle, nimeltä Theofilus ja kertoo alkuseurakunnan synnystä. Jne.

        Luukas oli myös ensimmäinen ikonimaalari ja hänen tuon ajan maalauksiinsa perustuvat monet ortodoksisen kirkon alkuseurakunnan jäseniä kuvaavat ikonit. Ikoneissa on nähtävissä mm. tuon antiikin ajan hellenistinen vaatetus ja kampaustyyli.

        Kerran eräät juutalaiset ystäväni alkoivat silmät suurina kertoa minulle mitä ihmeellisimpiä kertomuksia, mitä heille koulussa oli "pahasta Jeesuksesta" kerrottu. "Kun Jeesus käveli kadulla ihmisten ohi, he menettivät näkönsä ja muuttuivat rammoiksi...! Miksi hän niin teki???" En tiennyt, että he mahd. siteerasivat Talmudia. Jne, jolloin tuon ainoan kerran esitin kristillisen, edellisestä täysin poikkeavan näkemyksen noista tapahtuneista.

        Sen sijaan aikoinaan, juutalaisten tuttujeni mukana paljonkin osallistuin juutalaisen uskonnon harjoitukseen, sikäli kuin tuota ulkoista osallistumistani saattoi sellaisena pitää.

        En toiminut millään tavoin omaa kristillistä uskoani vastaan, kyllä nuo tutut tiesivät että olin kristitty. Minua ei yritetty käännyttää juutalaisuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Sama joukko... on jo kaikessa muussakin, myös aiemmassa historiassaan tehnyt tätä samaa. ,,<<

        Mikä "sama joukko"? Nämä:

        >>Nyt käytävässä sodassa kaikki luciferistit seisovat rinnakkain: äärioikeisto, äärivasemmisto, erilaiset antikristilliset uskonnot ja tahot, yhteisessä sodassaan Kristukselle ja Jumalansynnyttäjälle pyhitettyä Äiti Venäjänmaata vastaan.<<

        >>Ukrainan sotaa voisi ... eräällä tavoin... pitää ...
        Venäjän juutalais-ateistisen, kommunistisen vallankumouksen jatkumona.<<

        Dikduk:

        >>Kyllä kiellämme kuten tora käskee vieraat jumalat, sehän on suurin käskyistä. Jeesus ei ollut messiaskaan, mikään luvattu ei tapahtunut hänen toimestaan.<<

        Tämähän on yksin teidän asianne.

        >>... Ainoa mikä tapahtui oli juutalaisviha uuden uskonnon toimesta, tosin pitää muistaa ettemme ole ainoita joita vainottiin, kokonaisia kansoja tuhottiin kun kristinuskoa pakkolevitettiin niiden alueille. Me sentään olemme yhä täällä.<<

        Tuo ei täsmälleen ottaen ollut "ainoa, mitä tapahtui". Meillä kristityillä on omat alkuseurakuntiemme kirjeet, joissa kerrotaan kuinka TE aloititte kristittyjen vainot, alkaen Jeesuksesta itsestä sekä Hänen seuraajistaan, ensimmäinen henkensä menettänyt marttyyri-seuraajansa oli kristitty Stefanus, jonka juutalaiset veivät Jerusalemin muurien ulkopuolelle ja kivittivät.

        Jos te uskottekin siten kuin te uskotte, miksi te tapatte ja vainoatte heitä, jotka uskovat ja elävät toisin?

        Kristityt eivät vainonneet juutalaisia, te vainositte meitä. Vasta myöhempinä vuosisatoina kristityt alkoivat saada tarpeekseen erilaisista, kristittyjen vastaisista vehkeilyistänne ja kun muu ei tehonnut, kääntyivät väkivallalla teitä vastaan. Teikäläiset, rahat kourassa kilisten, ostitte pakanoita kertomaan Rooman keisarin virkamiehille mitä erilasempia tarinoita kristittyjen rikoksista ja näin rauhallisia, uskovia kristittyjä vietiin leijonien ja karhujen raadeltaviksi! Näin kävi myös aiemmalla Venäjällä, slaavien ja suomalaisten mailla, jonne, sinnekin te tulitte vehkeilemään kristittyjen uskoa vastaan, huijaamaan ja pitämään gojimeja pilkkananne. Ajoittain venäläiset saivat teistä tarpeekseen, syntyi pogromeja, joista te kyllä kerrotte, mutta ette, miksi ne syntyivät.

        Mitä pahaa kristitty tsaari Nikolai perheineen oli teille tehnyt? Jos ei maa ja kansa kelvannut, miksette palanneet Palestiinaan? Sama kälätys jatkuu Suomessakin, kaikkialla missä te olette: kaikenaikaista salaista vehkeilyä kulissien takana, kuten nyt myös Ukrainassa.

        Miksi sinä et salli meidän uskoa tavallamme, tulet syyttämään ja pilkkaamaan uskoamme kristinuskoiselle foorumille?

        ”Meillä kristityillä on omat alkuseurakuntiemme kirjeet, joissa kerrotaan kuinka TE aloititte kristittyjen vainot, alkaen Jeesuksesta itsestä sekä Hänen seuraajistaan, ensimmäinen henkensä menettänyt marttyyri-seuraajansa oli kristitty Stefanus, jonka juutalaiset veivät Jerusalemin muurien ulkopuolelle ja kivittivät.”
        ”Kristityt eivät vainonneet juutalaisia, te vainositte meitä.”

        Mitä tällainen tarkoittaa! Yritätkö nostaa juutalaisvihaa yhä tällaisen perusteella! Aivan käsittämätöntä.

        Se, mitä Stefanos koki, kertoo vain oman aikansa tilanteesta. Häntä siis pidettiin ”vääräoppisena”, koska fariseukset olivat tarkkoja näistä opillisista asioista.

        Mutta varsinaisia kristittyjen vainoojia olivat roomalaiset keisarit, koska he halusivat olla jumalia. Heitä oli mm Agrippa, ja Rooman palon jälkeen kristityistä tehtiin syyllisiä siihen, sekä moneen muuhun. Nero aloitti nämä vainot ja niitä jatkui 200-luvulle saakka ja vuonna 250 Decius lopulta määräsi koko valtakunnassa toimeenpantavaksi järjestelmälliset vainot kristinuskon hävittämiseksi kokonaan.

        Kun Konstantinus vuonna 313 antoi kristityille tasavertaisen aseman, alkoi kristittyjen vaino juutalaisia kohtaan. Sitä jatkui vuosisatojen ajan.

        ”Näin kävi myös aiemmalla Venäjällä, slaavien ja suomalaisten mailla, jonne, sinnekin te tulitte vehkeilemään kristittyjen uskoa vastaan…”

        Juutalaisia karkotettiin monista maista sadoiksi vuosiksi 1200 -1400 luvuilla. Kasakat surmasivat raa’asti yli 100 000 juutalaista vuosien 1648–1661 välillä.

        Venäjällä Katariina II yritti saada hallintaa niin Ukrainaa, Puolaa kuin juutalaisia, joita hän asutti ”omalle alueelleen” suureen köyhyyteen. Hän epäonnistui pahasti. Nikoilai I alkoi venäläistämään juutalaisia eli käännyttämään kristinuskoon, eikä hänkään onnistunut

        Historia kertoo kiistämättömästi sellaisesta juutalaisvihasta läpi vuosisatojen, jonka sinä yrität jotenkin kiistää. Miksi?

        ”Miksi sinä et salli meidän uskoa tavallamme, tulet syyttämään ja pilkkaamaan uskoamme kristinuskoiselle foorumille?”

        Hetkinen! Asia on juuri päinvastoin. Kun täällä hyökätään juutalaisia ja juutalaista uskotoa vastaan, vääristellään sitä, niin kun joku täällä puolustaa heitä, mielestäni se on vain paikallaan.

        Älä käännä asioita väärin ja panettele!


    • Anonyymi

      Totta, Allahiakin kovasti rukoiltiin eli synkreristit rukoilivat kaikkien tuntemiensa jumaliensa puolesta.

      • Anonyymi

        1. käsky: "Minä Olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        1. käsky unohdettiin kokonaan kun kaikenmaailman jumalia rukoiltiin apuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. käsky: "Minä Olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        1. käsky unohdettiin kokonaan kun kaikenmaailman jumalia rukoiltiin apuun.

        Ei islamissa ainakaan rukoilla kaikenmaailman jumalia vaan se on yksijumalainen uskonto.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei islamissa ainakaan rukoilla kaikenmaailman jumalia vaan se on yksijumalainen uskonto.

        Kristinusko on yksi jumalinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko on yksi jumalinen.

        Kristinuskossa on kolme jumaltoimijaa joilla on eri tehtävät, eri nimet ja he ovat eri persoonat, siksi vaikka heitä teologisesti nimitetään yhdeksi, niin Jumalia on kolme. Juutalaisuus ja islam ovat yksijumalaisia, niissä on vain yksi Jumala.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kristinuskossa on kolme jumaltoimijaa joilla on eri tehtävät, eri nimet ja he ovat eri persoonat, siksi vaikka heitä teologisesti nimitetään yhdeksi, niin Jumalia on kolme. Juutalaisuus ja islam ovat yksijumalaisia, niissä on vain yksi Jumala.

        Kristinusko sisältää kolme uskontunnusta:

        - Apostolinen uskontunnustus,
        - Nikean uskontunnustus ja
        - Athanasioksen uskontunnustus areiolaisuutta vastaan (areiolaisuus kielsi kolminaisuusopin):

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko sisältää kolme uskontunnusta:

        - Apostolinen uskontunnustus,
        - Nikean uskontunnustus ja
        - Athanasioksen uskontunnustus areiolaisuutta vastaan (areiolaisuus kielsi kolminaisuusopin):

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus
        .

        Korjaus: "Kolme uskontunnustusta".


    • Anonyymi

      Mari Leppäsen "jumalanpalvelus" oli ns. synkretistinen eli monijumalainen, missä rukoiltiin monien eri uskontojen "jumalia". Se ei siis ollut millään muodoin kristillinen.

    • Anonyymi

      Ekumenia tarkoittaa kristillisten kirkkojen yhteyttä, mutta Leppäsen "jumalanpalvelus" kun ei ollut kristittyjen ykseyttä, vaan kaikkien uskontojen ykseyttä, niin tämä "jumalanpalvelus" oli synkretistinen.

      • Minusta on todella hienoa, että kyetään elämään rauhanomaisesti rinnakkain, ja kokoontumaan tällaisen asian äärelle ilman mitään oppiriitoja.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Minusta on todella hienoa, että kyetään elämään rauhanomaisesti rinnakkain, ja kokoontumaan tällaisen asian äärelle ilman mitään oppiriitoja.

        Tiedän, että liberaalit näkevät tässä eri uskontojen yhteyttä eli sykretismiä ja hyväksyvät tämän, mutta aitokristityt hyväksyvät vain Jumalan, joka on luonut Taivaan ja maan.

        Jumala Jahve ei ole missään vaiheessa hyväksynyt vierasta tulta ja vieraita jumalia. Hän on aina tappanut kaikki epäjumalanpalvelijat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että liberaalit näkevät tässä eri uskontojen yhteyttä eli sykretismiä ja hyväksyvät tämän, mutta aitokristityt hyväksyvät vain Jumalan, joka on luonut Taivaan ja maan.

        Jumala Jahve ei ole missään vaiheessa hyväksynyt vierasta tulta ja vieraita jumalia. Hän on aina tappanut kaikki epäjumalanpalvelijat.

        Sinä voit kuvitella ja vääristellä ihan miten vain. Kyse on siis toinen toisensa kunnioittamisesta ja kyvystä elää rauhanomaisesti rinnakkain - ilman vihaa ja riitoja. Se lienee sinulle tuntematon tilanne?


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Yksi Raamatun jae tähänkin päivään.

      Luukas 6:39
      Hän puhui heille vielä vertauksin: »Miten sokea voisi taluttaa sokeaa? Molemmathan siinä putoavat kuoppaan.

    • Anonyymi

      Mari Leppänen ei pitänyt oikeastaan Jumalan palvelusta, vaan jumalien palvelusta, missä palveltiin lukemattomia eri jumalia.

    • Anonyymi

      En olisi uskonut. Järkyttävää. Musliminainen ym kutsutaan Alppilan kirkon alttarille rukoilemaan kaikkivaltiasta allahia ym. Ei ihme, että luterilainen kirkkomme rappeutuu voimattomana ja ihmiset eroavat sen tyhjältä kumisevasta seremoniasta. Raamatun profetia: Luukas 18:8 ”Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä” näyttää vahvasti toteutuvan. Herätkää, missä ajassa eletään.

    • Ekumenia on hyvä juttu, koska sillä luodaan rauhaa eri uskontokuntien välille.

      • Anonyymi

        Moskovan kirkkokin on omasta mielestään tuomassa rauhaa Ukrainaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moskovan kirkkokin on omasta mielestään tuomassa rauhaa Ukrainaan.

        Tosin se vastustaa kaikkia muita kirkkoja, jopa ortodoksisia.
        Keskinäinen yhteistyö on se ydin, eikä suinkaan riitely toinen toistensa kanssa.


    • Anonyymi

      Ekumenia johtaa maailman kirkkojen yhdentymiseen. Lopussa, mihin sillä tähdätään..ei ole Jeesus Kristus mukana.
      Rauhaa puuhataan. Ihmiset hokevat "rauha. rauha"
      Se on väärä rauha, antikristuksen rauha mitä puuhataan. Sokea sokeaa taluttaa ja molemmat kuoppaan putoavat. Ihminen muuttaa ajat ja lait lihansa mielen mukaiseksi. Kaiken suvaitseva rakkaus, ohi Jumalan sanan saa vallan. Jeesus tulee kukistamaan tämän väärennetyn opin suunsa henkäyksellä. Ihmisten ei tarvitse synnistä enää parannusta tehdä, vaan kaikki on yhtä suurta pumpulia. HERÄTKÄÄ, sillä aika on lähellä ja Jeesus tulee. Nämä ovat lopun ajan merkkejä, sillä monet asiat täyttyvät nyt vauhdilla.

      • Oli uusinta kahden vuoden takaa.

        Nyt nähdään kuinka turhaa on ollut pyytää Jumalan siunausta ja rauhaa.


    • Anonyymi

      Mistä kuoro oli haalittu, kun oli pukeutuneet natsi,/ sinimustien juhlapukuun.

    • Anonyymi

      Kannattaa muistaa että Ukraina on mitä ekumeenisin paikka. Ortodoksinen valtio, jolla on juutalainen presidentti ja islamilainen puolustusministeri.

      Kaikki puhaltamassa yhteen hiileen.

      KTS

    • Anonyymi

      Hauskapa ontämä jo vanha ketju. Väärin ovat jopa tässäkin asiassa kirkko ja papit toimineet, jos palstan aitouskovien näkemyksiin on asiassa luottaminen.

      -a-teisti-

      • Siinä mielessä kyllä, että jotkut tätä ekumeniaa eli kristittyjen yhteisyyttä kovasti vihaavat.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Siinä mielessä kyllä, että jotkut tätä ekumeniaa eli kristittyjen yhteisyyttä kovasti vihaavat.

        Ekumenia on pahasta, koska se on ottanut mukaan myös muslimit. Tätä sinä et sano, koska olet jumalaton eksyttäjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ekumenia on pahasta, koska se on ottanut mukaan myös muslimit. Tätä sinä et sano, koska olet jumalaton eksyttäjä.

        Ekumenia on kristillisten kirkkojen välistä yhteistyötä ja kirkon näkyvän ykseyden edistämistä.


    • Anonyymi

      Kiitos Jeesus, että annat Putinin armeijan tappaa ukrainilaisia lapsia!

      Jos Jumala olisi olemassa, Putin olisi jo kuollut!

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe