Miksi melkein jokaisessa brittiläisessä rikossarjassa on musta nainen jossain pääroolissa?

Anonyymi

Musta naispoliisi tai musta nainen muussa pääroolissa. Tai sitten mustan ja valkoisen muodostama pari pääosassa.

Ison-Britannian väestöstä vain 3 prosenttia on mustia, joten ei siinä ole ole kyse ainakaan "reilusta edustuksesta". Jos roolihahmojen rodut valittaisiin satunnaisesti, niin päärooleissa vain 3% olisi mustia näyttelijöitä. Aasialaisia on siellä 7%, mutta niitä näkee noissa rooleissa vähemmän kuin mustia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_groups_in_the_United_Kingdom

Skotlannissa kaikkia vähemmistöjä on yhteensä vain 5%, mutta niin vain on yhdessä uudessa Areenan skotlantilaisessa jännityssarjassakin Epäilyksen siemen näköjään pääosassa aviopari, jossa mies on valkoinen ja nainen musta/värillinen. Jouduin lopettamaan sen heti alkuun, koska tuo agendan läpi paistaminen alkaa häiritä jo liikaa niin, että se vie huomion itse tarinalta.

Hope Street -sarjaa en viitsi edes alkaa katsomaan, kun heti esikatselusta näkyy, että pääosassa on musta naispoliisi. Hollington Driven pystyi jotenkin katsomaan läpi, koska siinä oli vain 4 jaksoa. Siinäkin oli pääosassa uusioperheen nainen, joka oli kimpassa mustan miehen kanssa... joka oli tietenkin hyvis. Pahis oli valkoinen nainen.

Englannissa ja Walesissa vain 7% poliiseista kuuluu vähemmistöihin, ja kuinkahan suuri osa niistä mustia naisia? 1%?

https://www.statista.com/statistics/378147/ethnic-minorities-in-the-police-force-of-england-and-wales-uk/

20

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itsekin olen joutunut hylkäämään joidenkin sarjojen katselun juuri noiden mustien näyttelijöiden epäsuhdan ja todellisuudesta irtaantumisen vuoksi.
      Oksettavaa manipulointia.

• Anonyymi

Niin, itse tykkään katsoa draamaa, mutta alkaa mennä vaikeaksi löytää sarjoja, joissa ei tuputeta diversiteettiä ja LGBT:tä. Keski- ja varsinkin itäeurooppalaisissa sarjoissa on vähemmän sitä, mutta niissäkin koko ajan enemmän. Korealaisissa sarjoissa ei ole käytännössä ollenkaan etnoja ja homoja, mutta ei niitä ihan koko ajan jaksa katsoa, kun taso vaihtelee ja niissä on liian usein ylinäyttelemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, itse tykkään katsoa draamaa, mutta alkaa mennä vaikeaksi löytää sarjoja, joissa ei tuputeta diversiteettiä ja LGBT:tä. Keski- ja varsinkin itäeurooppalaisissa sarjoissa on vähemmän sitä, mutta niissäkin koko ajan enemmän. Korealaisissa sarjoissa ei ole käytännössä ollenkaan etnoja ja homoja, mutta ei niitä ihan koko ajan jaksa katsoa, kun taso vaihtelee ja niissä on liian usein ylinäyttelemistä.

Puuttuu enää mustalainen poliisipäällikkönä ja myymäläetsivänä noissa roolituksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puuttuu enää mustalainen poliisipäällikkönä ja myymäläetsivänä noissa roolituksissa.

Se olisikin jo aika epätodennäköistä, mahtaako heitä olla poliiseina edes seitsemää kappaletta, puhumattakaan seitsemästä prosentista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se olisikin jo aika epätodennäköistä, mahtaako heitä olla poliiseina edes seitsemää kappaletta, puhumattakaan seitsemästä prosentista.

Entäs myymäläetsivinä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun heitit tuon idean ilmaan, niin eiköhän seuraavassa suomalaisessa rikossarjassa ole mustalainen poliisipäällikkönä. Ei ehkä kannata antaa woke-tuottajille mitään ideoita ilmaiseksi.

• Anonyymi

No älä katso jos noin ahdistaa. Itse tykkäsin kun Shakespeare- sarjassa Ontto kruunu, oli mustia mukana.

• Anonyymi

En katsokaan enää niitä, jossa se diversiteetti tulee liikaa silmille tai vaikuttaa liian päälleliimatulta. Olen lopettanut monen sarjan katsomisen kesken ekaa jaksoa sen takia. Joskus sitä jotenkin sietää, jos sarja on muuten ihan huippuhyvä.

• Anonyymi

Niin on näissä moderneissa. Myös päähenkiklöillä on usein ns. homoystäviä.

• Anonyymi

Olisiko sama juttu että joka sarjassa moni paljastuu homoksi ja lesboksi ja asia tuodaan vahvasti esille 😤

• Anonyymi

On se osa samaa agendaa, mutta valkoisten miesten kirjoittaminen ulos kaikista juonista on nykyään ehkä jo ykkösjuttu wokettajille. Mutta jos valkoinen mies on jossain pääroolissa, niin se on aika todennäköisesti homo, ainakin jos se on hyvis. Pahiksen roolissa sitten toksisesti maskuliininen valkoinen heteromies.

• Mustat ovat sielä merkittävä ostaja ryhmä. Mainostajat vaativat värillisiä ohjelmiin.
      Itse ajattelen asiaa seksin kautta. Musta valkoinen pari on kiihoittava yhdistelmä.

• Anonyymi

No, jos tuo on joku ongelma, voihan sarjaa olla katsomattakin?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Itse en katso, koska en kerta kaikkiaan pysty enää katsomaan toista poliisisarjaa, jossa tuo sama rodullistettu nainen on pääosassa poliisina. Se eka oli "Innocent". Täysi vitsi, että joku paki-nainen on pääosassa useissa poliisisarjoissa.

• Anonyymi

Nykyisinhän pitää olla kaikissa sarjoissa ja mainoksissa nuo "kiintiömatut" mukana.

• Anonyymi

Joka sarjaan on saatava yksi nainen joka hinkuu koko ajan anaaliyhdyntään.

• Anonyymi

Tuleeko Hope Streetille jatkoa? Kyllä sitä sarjaa voin katsoa.

Suomalaisissa sarjoissa sitten enemmän häiritsee nuo vähemmistöseksuaalit.

Historiallisissa englantilaissarjoissa muakin häiritsee, että joku reppanatyttö on tummaihoinen. Tuskin montakaan tummaihoista silloin joskus löytyi saarelta?

• Anonyymi

Aiheeseen löyhästi, tai siis, kaiketi tiukasti, liittyen Vikikin on se jonkun kerran todennut.

Musta tuntuu.

• Anonyymi

Miltä se musta tuntuu?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3494
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      431
      2921
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      22
      2791
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1857
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1487
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1370
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      91
      1136
    8. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1113
    9. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      99
      1096
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      31
      920
    Aihe