Valtionvarainministeri Saarikko sanoi tänään että hän ei aio alentaa bensan verotusta kuten Ruotsissa tehdään (13% alennus). Saarikko kehottaa köyhiä kansalaisia menevän Kelaan anomaan "bensarahaa"<
Saarikko ei alenna bensaveroa - kehottaa köyhiä konttaamaan Kelaa raha-anomuksen kanssa.
207
1009
Vastaukset
- Anonyymi
Jolloin kela sanoo kantasuomalaiselle että myy ensin autosi, ja katsellaan sitten tarveharkinnan suurennuslasilla lisää kun kaiken olet ensin syönyt.
Somalin kohdalla kysytään katumaasturien vuosimallia, josko olisi jo aika lahjoittaa "suurperheelle" kelasta uusi auto.
Näin ainakin Lieksassa.- Anonyymi
Somalit suosii myös tila-autoja. Niihin mahtuu aika monta lasta ja uutta parasta mallia olevaa lastenvaunua samalla kertaa. Ja lapsethan mahtuvat ainoastaan uusimman mallin tila-autoihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Somalit suosii myös tila-autoja. Niihin mahtuu aika monta lasta ja uutta parasta mallia olevaa lastenvaunua samalla kertaa. Ja lapsethan mahtuvat ainoastaan uusimman mallin tila-autoihin
Poikavauva ei voi käyttää samoja vaunuja joita on käyttänyt tyttövauva,se on sitä kulttuuria.
- Anonyymi
Saarikivi oikeistolainen maataloustukiloinen
- Anonyymi
Jää elämään maataloustukeek ja yritystukiin kantaa äänestää oikeistoo ja kokomusta keskustaa
Kokomuksen urpo vie eläkkeet ja poistaa kesälom velvollisuuden - Anonyymi
Lieksan kylillä pyörii uutta Ferraria, Rollsia, Teslaa ym. Jokaisen huippuauton kuljettaja näyttää olevan afrikkalaista alkuperää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieksan kylillä pyörii uutta Ferraria, Rollsia, Teslaa ym. Jokaisen huippuauton kuljettaja näyttää olevan afrikkalaista alkuperää.
Osaisitko edes tunnistaa ainoatakaan näistä autoista jos näkisit? Enpä usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarikivi oikeistolainen maataloustukiloinen
Ei ole tosiaan Saarikko ainakaan nälkää päässyt näkemään? Samoin kuin ei se Master Chef Suomen- naistuomari. Seuraava formaatti maikkarille Hengenvaarallisesti lihava: Suomijulkkikset... Edellä jo pari ehdokasta, mukaan myös ehdottomasti Tukiainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaisitko edes tunnistaa ainoatakaan näistä autoista jos näkisit? Enpä usko.
Jokaisen olen tunnistanut mallia myöten, automiehiä kun olen. Tunnistan myös eri rodut toisistaan. Paikallisia ne loistoautoilla ajavat eivät ole ainakaan syntyjään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarikivi oikeistopuolueen edustaja
Köyhät duunarit kyykkyyn ja raht maataloustukiinnja yritystukiin
Jee
Äänestäkää kokoomus ja keskusta ja ihmetellään kun kesälomat poistuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin on yhtää Ferraria tai Rollsia Lieksassa. Tesla voi vaikka ollakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikavauva ei voi käyttää samoja vaunuja joita on käyttänyt tyttövauva,se on sitä kulttuuria.
Eikä myöskään käytettyjä vaunua voi, koska vaunuissa on ehkä ollut vääräuskoinen vauva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maajusseille luvattiin että lisä rahat näkyy tilillä jo tälläviikolls
Nåpäätää
Ken etuja Saarikko ajas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jää elämään maataloustukeek ja yritystukiin kantaa äänestää oikeistoo ja kokomusta keskustaa
Kokomuksen urpo vie eläkkeet ja poistaa kesälom velvollisuudenMaataloustuki maksaa kansalaiselle 3000e vuodessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne olekka talonpoikien tukiais raha hsnkintojs
Ei Mamuille niihin vsras - Anonyymi
Heti löyty y nrahan jakoo keskulta suotaan maaliseille ilma mitään vastukkeelisu u t olisibåbatnjo laittaneet edes b iljan t ulemaan
Istyå u ttanee y pe t unenn mutta kun ei o le baraa - Anonyymi
-------Näin ainakin Lieksassa.------
Olettaisin ettei Helsingin käytäntö eroa lainkaan. Somalit saavat koko Suomessa noin kolminkertaisesti enemmän kuin mitä kantasuomalainen.
Kolminkertaisuuden käsitteen olen kuullut eräältä kantis "panoltani", jonka kaveri on kelassa, ja näkee kuinka hommat menee.
- Anonyymi
Ihratiinu suomalaisen maanviljelijän asialla.
- Anonyymi
Saarikko alkaa olla jo niin " makea", että inhottaa. Virnistelevä ja tekopirteä, sokerimunkki. Sulaneeko edes helteessä.
- Anonyymi
Saarikolla on pääasia, että LÄSKIÄ on omalla leivällä.
- Anonyymi
Tuskin Saarikko pystyy mitään alentamaan, eikös hän ole vain sanan-saattaja, päätökset tehdään muualla.
- Anonyymi
Niin tyhjät tynnörit, kyrpätynnyrihän seon ...
- Anonyymi
Saarikko on noita Davosin rosvojengin lemmikkejä eli käskyt ja ohjeet tulee setä Schwabelta. Näin meitä johdetaan. Ruotsi pystyi alentamaan bensaveroa, jota toinen Davosin kävijä Piianoora Kauppi kovasti eräässä ohjelmassa paheksui.
- Anonyymi
Turhaan se siellä sitten on sätkyakkana jos ei kerraan itse mitään päätä eikä mihinkään vaikuta.
- Anonyymi
Putputin ja laardisaavi ne yhteen soppii.
- Anonyymi
Matut saa kyllä bensarahansa, ettei taksikyydit bilepaikkoihin vaarannu.
Satku per ilta.- Anonyymi
Ammattiautoilija kertoi kokemuksistaan aikoinaan, että Kela-kortilla maksavat kymmenien kilometrien matkatkin lentoasemalle lähtiessään "lomille entiseen hengen-hädässä paettuun kotimaahansa".
Mitenkä yhteiskunnalta saatu asunto "loma-aikana"? Vuokrataanko sen pimeästi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammattiautoilija kertoi kokemuksistaan aikoinaan, että Kela-kortilla maksavat kymmenien kilometrien matkatkin lentoasemalle lähtiessään "lomille entiseen hengen-hädässä paettuun kotimaahansa".
Mitenkä yhteiskunnalta saatu asunto "loma-aikana"? Vuokrataanko sen pimeästi?Kyllä. ihan normi meininki.
asut entisessä kotimaassasi auringonpaisteessa. olet "vuokrannut" Kelan maksaman suomi-asuntosi eteenpäin ja nostat täysiä tukia kotoutumiskorotuksineen.
Entisessä kotimaassa elää vaikka 300 eurolla kuukaudessa erittäin hyvin, mutta edellämainitulla järjestelmällä voi suomesta kupata pari-kolme tonnia kuussa ylimääräistä.
- Anonyymi
Ruotsi päätti polttoaineveron alesta ja autoilijoiden suorasta tuesta – Annika Saarikko: ”En lupaa samanlaisia päätöksiä”
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008683711.html - Anonyymi
Saarikko, tuo ihmisen kokoinen papukaija.
- Anonyymi
Keskustalainen kansanedustaja tietää, että maaseudulla asuvilla on kyllä rahaa millä rällätä - bensatukia ei tarvita. Köyhät muuttakoon kaupunkiin!
- Anonyymi
Markkinataloudessa hallituksen tehtävä ei ole tasoittaa hinnanvaihteluita.
- Anonyymi
Mutta alentaa veroja väliaikaisesti kyllä markkinatilanteen mukaan. Ei koskaan ole oikein että köyhät joutuu maksamaan suhteessa kohtuuttomasti enemmän kulutuksesta kuin rikkaiden,maailmassa pitää ollajokusosiaalinen oikeudenmukaisuus,Ruotsi näytti siinä taas hyvää esimerkkiä.
Ainakin köyhemmille pitäisi suoda nyt pa-veron alennus esim.50 cent -1e/l ja samansuuruinen alennus prosentuaalisesti myös sähkössä jotta hekin pystyy normaalisti kuluttaan energiaa joka päivä. Köyhiä kuitenkin on Suomessa nykyään yli 2 miljoonaa,15 000e/ vuodessa ansaitsevia.
Nämä köyhän säästyvät rahat menee sitten muille paikallisille yrityksille jotka pystyy siten työllistämään enemmän ihmisiä ja poistavat työttömyyttä osaltaan ja yhteiskunta pyörii paremmin. Yhteiskunta ei pyöri pelkästään rikkaiden avulla tai pelkästään heidän rahoilla vaan tulee kaput. - Anonyymi
Yritystuet ovat sosialismia kommunismia ja sehän on nähty mihin se johataa
- Anonyymi
Eikä markkinataloudessa kuulu valtion köyhdyttää kansalaisia maailman 6. kalleimmalla polttoaineella, laittakoot veroja rikkaille.
- Anonyymi
Näitä tyttöjä ei kiinnosta kansalaisten asiat tippaakaan. Heillä on täysin muut intressit.
Kansasta viis!- Anonyymi
Hehän ovat töissä tuolla, silloin ajatellaan vain tilipussia, noinhan se työläisillä yleensä menee, oma suu on lähempänä toisen suuta.
- Anonyymi
Totta. Nainen olen itsekkin, mutta olen tullut tulokseen nainen ei sovi johtohommiin. Suhmuroi aina. Tytti Yli- Viikari ei edes ymmärtänyt varastavansa ja Kevan johtaja akka teki takavuosina remonttia eläkerahoilla. Tälläisiä tätejä johtotehtävissä. Tosin varastaa ne miesjohtajatkin ne vaan ei jää kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehän ovat töissä tuolla, silloin ajatellaan vain tilipussia, noinhan se työläisillä yleensä menee, oma suu on lähempänä toisen suuta.
Työmiehen palkka on korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Saattehan te sosiaalipummitkin rahaa ettekkä tee sen eteen mitään ja se on väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työmiehen palkka on korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Saattehan te sosiaalipummitkin rahaa ettekkä tee sen eteen mitään ja se on väärin.
älä puhu potaskaa käyn pilkillä juon kaljaa jne 😀😀😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahimpia ovat tukijullit, laiskottelevat talvet ja kesätkin teettävät työt ulkomaisella halpatyövoimalla, vaativat siitä hyvästä koko ajan lisää miljardeja tukiaisina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä puhu potaskaa käyn pilkillä juon kaljaa jne 😀😀😀
Väliajat makoilen uuninpankolla ellen tuhlaa tukiasia etelässä.
- Anonyymi
No miksi ihmeessä sitä pitäisi alentaa? Itse olen ollut etätöissä jo kaksi vuotta ja autolla olen koko tuona aikana käyny työpaikalla vain muutaman kerran... Ei bensaan paljoa rahaa mene.
- Anonyymi
Oletpa itsekäs. Ei kaikki voi tehdä etätyötä koko ajan mutta mitäpä itsekäs minä minä tyyppi ajattelee kuin omaa napaansa.
- Anonyymi
No ei tietenkään kun Sinä olet etätöissä.
Kun "minäminäminä", niin mitään ei tarvi muillekaan tehdä.
Tekikö nuohooja etätyönä sinun talosi piipun nuohouksen, hakiko etätyönä roskakuski sinun roskasi, toiko etätyönä posti sinun postisi, kaatoiko etätyönä metsuri sinun pihapuun, tekikö etätyönä sähkäri sinulle sähkötyön esim ilmalämpöpumpun asennuksen, tekikö remonttireiska etätyönä sinulle lattiaremontin?????
Ainiinkun SINÄ et tarvi niin mitä väliä muillakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa itsekäs. Ei kaikki voi tehdä etätyötä koko ajan mutta mitäpä itsekäs minä minä tyyppi ajattelee kuin omaa napaansa.
Johtajat ja esim jopa Someron terveyskeskuksen ylihoitaja vaan etätöissä.
Duunarit vaan paikaala Anonyymi kirjoitti:
No ei tietenkään kun Sinä olet etätöissä.
Kun "minäminäminä", niin mitään ei tarvi muillekaan tehdä.
Tekikö nuohooja etätyönä sinun talosi piipun nuohouksen, hakiko etätyönä roskakuski sinun roskasi, toiko etätyönä posti sinun postisi, kaatoiko etätyönä metsuri sinun pihapuun, tekikö etätyönä sähkäri sinulle sähkötyön esim ilmalämpöpumpun asennuksen, tekikö remonttireiska etätyönä sinulle lattiaremontin?????
Ainiinkun SINÄ et tarvi niin mitä väliä muillakaan.Jokaisessa antamassasi esimerkissä, ei se ole työntekijä itse (esim. nuohooja, roskakuski, metsuri, remonttireiska jne) joka maksaa itse bensansa vaan työnantaja joka maksaa työauton bensakulut.
- Anonyymi
Oudoksuva kirjoitti:
Jokaisessa antamassasi esimerkissä, ei se ole työntekijä itse (esim. nuohooja, roskakuski, metsuri, remonttireiska jne) joka maksaa itse bensansa vaan työnantaja joka maksaa työauton bensakulut.
Poltto-aine ja muut maksaa loppuen lopuksi asiakas. Mitä korkeampi poltto-aineen hinta, sitä suurempi lasku. Tämä suurempi lasku on pois muusta kulutuksesta.
- Anonyymi
Oudoksuva kirjoitti:
Jokaisessa antamassasi esimerkissä, ei se ole työntekijä itse (esim. nuohooja, roskakuski, metsuri, remonttireiska jne) joka maksaa itse bensansa vaan työnantaja joka maksaa työauton bensakulut.
Suuri osa noistakin on itsenäisiä työntekijöitä eikä kenekään palkkalistoille ja matkakulut vähennetään verotuksessa mikä ei korvaa lähellekään kohonneita kuluja, osa-aikaisilla ei ylity omavastuu kun sekin nostettu järjettömän korkelle. Tukijullit voi vähentää kaiken verotuksessa ja silti juuri niille kepulit ovat työntämässä lisää, ovat myös ostaneet polttoaineen kun oli vielä halvempaa.
- Anonyymi
Riittää kun viljelijöiden kilometrikorvaukset kasvaa. Muilla ei miin väliä.
- Anonyymi
Minkä vuoksi persujen perseilyä pitäisi tukea verovaroin?
- Anonyymi
No älä sitten enää perseile. vaan mene töihin, opiskelemaan tai muuhun yhteiskunnan kannalta tuottavaan työhän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No älä sitten enää perseile. vaan mene töihin, opiskelemaan tai muuhun yhteiskunnan kannalta tuottavaan työhän.
Fattapersuun kalahti kalikka. Hyvää se sinullekin tekee hakea ne päiväkaljat auton sijaan lihasvoimalla.
- Anonyymi
Avot! Zuomi poika on pulassa, meila on poltoaine halba.
- Anonyymi
300 miljoonan tukipaketti tulossa viljelijöille. Voisi sitä tukea antaa muillekin kuten ruotsissa tehtiin .
- Anonyymi
Suomessa ei voida tukea kuin maanviljelijöitä ja yrityksiä, tavallista duunarin ei ikinä. Tämä nähtiin korona tukiaisissa, joita Kepu Lintilä jakoi. Kummallinen vasemmisto /Kepu hallitus, vain kepuäänestäjiä tuetaan runsaskätisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei voida tukea kuin maanviljelijöitä ja yrityksiä, tavallista duunarin ei ikinä. Tämä nähtiin korona tukiaisissa, joita Kepu Lintilä jakoi. Kummallinen vasemmisto /Kepu hallitus, vain kepuäänestäjiä tuetaan runsaskätisesti.
Jakelivat NHL-miljonääreille, miljardööri oligarkeille ja ties mille huijareille, mutta ei niille jotka eniten tarvitsisi.
- Anonyymi
Kuulemma tuet tulevat oikein pikakäsittelynä maanviljelijöiden tileille. Kukaan ei valvo mihin ne käytetään. Tuleeko taas uusi Mersu pihalle muiden menopelien jatkeeksi. Jos duunarin pitäis saada ns. helikopterirahaa on valtion kirstu yhtäkkiä aivan tyhjä eli mahdotonta. Kuka oikeaksi näin epätasa- arvoista maata haluaisi puolustaa? Tukijullit ja porvarit menkööt rintamalle ja hurriluokka komentamaan kuten edellisissäkin sodissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemma tuet tulevat oikein pikakäsittelynä maanviljelijöiden tileille. Kukaan ei valvo mihin ne käytetään. Tuleeko taas uusi Mersu pihalle muiden menopelien jatkeeksi. Jos duunarin pitäis saada ns. helikopterirahaa on valtion kirstu yhtäkkiä aivan tyhjä eli mahdotonta. Kuka oikeaksi näin epätasa- arvoista maata haluaisi puolustaa? Tukijullit ja porvarit menkööt rintamalle ja hurriluokka komentamaan kuten edellisissäkin sodissa.
Miksi kukaan tarvitsee helikopteria Suomessa? Eiköhän sekin riitä jos on asunto ja auto.
Ruotsin alennus on n. 12 senttiä per litra. Kun polttoaineen hinta on parissa viikossa nousseet luokkaa 25 senttiä, joten ei Ruotsin hallituksen alennus bensasta halpaa tee.
Kun emme tiedä mihin kehitys on menossa, niin on turha tehdä jotain drastisia (ja populistisia) veronalennuksia kaikille. Porschella ajamista ei tarvitse halpuuttaa. Ns. ammatti-dieselin veronkevennystä kannattaa harkita.
Kuljetusalan sopimusosaaminen ihmetyttää, jos polttoaineen hinnan rajut muutokset eivät vaikuta mitenkään kuljetushintoihin?- Anonyymi
Jollei halpaa niin halvempaa ainakin. Ruotsissa huomioidaan myös maaseudun ja asutuskeskusten ero. Päästöverosta polttoaineille ei ole puhuttu enää mitään. Tuleeko se vai ei?
Anonyymi kirjoitti:
Jollei halpaa niin halvempaa ainakin. Ruotsissa huomioidaan myös maaseudun ja asutuskeskusten ero. Päästöverosta polttoaineille ei ole puhuttu enää mitään. Tuleeko se vai ei?
Kaupungeissa ja maaseudulla elämisessä on osin erilainen kulurakenne, mutta lähtökohtaisesti asuinpaikka on valinta, jossa valitsee koko paketin hyvine ja huonoine puolineen.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Kaupungeissa ja maaseudulla elämisessä on osin erilainen kulurakenne, mutta lähtökohtaisesti asuinpaikka on valinta, jossa valitsee koko paketin hyvine ja huonoine puolineen.
Ei voi valita jos kulut on liian suuret maaseudulla asumiseen.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Kahtiajaon mestari sinä ainakin olet. Varmaa tällä politiikalla ainakin oli se, että tänne syntyy joko sisällissota tai venäjän aiheuttama sota.
Koskaan ei ole suomi ollut näin kahtiajakautunut poliittisideologisista syistä sitten 1917 vuosien kuin nyt. Anonyymi kirjoitti:
Kahtiajaon mestari sinä ainakin olet. Varmaa tällä politiikalla ainakin oli se, että tänne syntyy joko sisällissota tai venäjän aiheuttama sota.
Koskaan ei ole suomi ollut näin kahtiajakautunut poliittisideologisista syistä sitten 1917 vuosien kuin nyt.Toisin kuin sinä, niin minä en puhunut kahtiajaosta vaan totesin, että eri asuinpaikat valitaan eri kriteereillä. Eri elämäntilanteissa sama ihminen voi olla "maalainen" ja "kaupunkilainen" ja kumpikin noista valinnoista on kyseisen henkilön itse tekemä.
En vain ymmärrä, miksi maaseutuasumisen haittapuolet olisivat "yhteiskunnan vika" ja "yhteiskunnan vastuulla", mutta kaupungissa asumisen haittapuolet jokaisen oma valinta.- Anonyymi
Sellaisille yrityksille, jotka tarvitsevat autoja toimiakseen voisi jotain helpotusta antaa. Hupiralleilijat voivat hieman vähentää ajamista tai käyttää kimppakyytejä.
Oikeasti köyhillä ei ole autoja, mihin polttoainetta tarvitaan.
Veronmaksajat maksavat ensin omat kallistuneet bensansa ja sitten vielä pitää tuplata antamalla verorahoista alennusta niille, jotka vähän tarvitsevat autoa. Anonyymi kirjoitti:
Sellaisille yrityksille, jotka tarvitsevat autoja toimiakseen voisi jotain helpotusta antaa. Hupiralleilijat voivat hieman vähentää ajamista tai käyttää kimppakyytejä.
Veronmaksajat maksavat ensin omat kallistuneet bensansa ja sitten vielä pitää tuplata antamalla verorahoista alennusta niille, jotka vähän tarvitsevat autoa.Kuljetusalojen "ammattidieselin" verohelpotukset olisivat yksi ratkaisu. Yritys voisi vähentää jonkun osan maksamastaan dieselistä tms?
- Anonyymi
Yrittäjät hän saavat kulun veroisaan takaisin vai eikö kuitteja löydy kun suuri hätä.
Vain duunarit maksaa veroja
Muut tilittää vaan asikaalsaamnasa ja perimänsä Alvin eteenpäin
Asiantuntija verohalistus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Malla ilmaiset polttopuut ja ei parkkimaksuja . Ei. Autopaikkaa maksuja ei ruuhkia .ei pysäköintimaksuja
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjät hän saavat kulun veroisaan takaisin vai eikö kuitteja löydy kun suuri hätä.
Vain duunarit maksaa veroja
Muut tilittää vaan asikaalsaamnasa ja perimänsä Alvin eteenpäin
Asiantuntija verohalistusDieselverosta osa voidaan myös suoraan hyvittää eikä vain vähentää tuloksesta.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Toisin kuin sinä, niin minä en puhunut kahtiajaosta vaan totesin, että eri asuinpaikat valitaan eri kriteereillä. Eri elämäntilanteissa sama ihminen voi olla "maalainen" ja "kaupunkilainen" ja kumpikin noista valinnoista on kyseisen henkilön itse tekemä.
En vain ymmärrä, miksi maaseutuasumisen haittapuolet olisivat "yhteiskunnan vika" ja "yhteiskunnan vastuulla", mutta kaupungissa asumisen haittapuolet jokaisen oma valinta.Tuskin kukaan pystyy valitsemaan asuinpaikkaansa. Siihen vaikuttaa niin monet tekijät.
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kukaan pystyy valitsemaan asuinpaikkaansa. Siihen vaikuttaa niin monet tekijät.
Toki siihen vaikuttaa monet asiat, mutta suuri osa noiden asioiden painoarvosta on oma valinta. Pointti oli kuitenkin siinä, että maaseudulle asuminen ei ole sen vähempää oma valinta kuin on kaupungissa asuminenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kukaan pystyy valitsemaan asuinpaikkaansa. Siihen vaikuttaa niin monet tekijät.
Aina voi vaihtaa asuinpaikkaansa, mutta se voi toisinaan olla vaikeaa. Aivan kuten työpaikankin voi tiettyyn rajaan asti itse valita.
Ja itse olen monta kertaa vaihtanut asuinpaikkaa. Ja jopa ihan eri puolille Suomea. En välitä olla uskollinen asuinpaikalle. Ja kyllä minä nytkin voisin muuttaa 500 km ja en edes menettäisi työpaikkaani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös työpaikka ja siitä johtuva pieni palkka johtuu pitkälti omista valinnoista. Aivan kuten työttömyys on osittain oma valinta. Nimittäin koulutuksen on voinut itse valita ja elämän varrella on ollut monta asiaa joihin on voinut itse vaikuttaa. Esimerkiksi arvosanat riippuu siitä kuinka paljon on jaksanut opiskella. Velkaantuminen johtuu siitä, että on itse ottanut velkaa, ei sitä muut ole sinun kontollesi laittanut. Ja niin edelleen.
Väite, että ei ole voinut vaikuttaa mihinkään on pelkkää itsepetosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Malla ilmaiset polttopuut ja ei parkkimaksuja . Ei. Autopaikkaa maksuja ei ruuhkia .ei pysäköintimaksuja
Taidankin sitten neuvostasi lähteä heti huomenna naapurin metsään polttopuita tekemään, kerran ilmaiseksi ne sieltä saan, kerta en omista metsää? Voi v***u että olet oikea järjen jättiläinen... Turha valittaa parkkimaksuista, autopaikan maksullisuudesta tai pysäköintimaksuista, ei kaupungissa tarvitse sellaisista huolehtia kerta siellä ei tarvitse julkisen liikenteen takia omaa autoa, näinhän se täällä maallakin kuulemma on?
- Anonyymi
Turpa kiinni tukijulli, kun polttoaineesta on veroa 60% ja lähes maailman kalleinta niin tottakai sitä veroa pitää alentaa.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Ei kaikki voi ola tukijulleja jotka saa miljardien tukiaiset ja jotkut joutuu käymään töissäkin toisin kuin sinä.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Toisin kuin sinä, niin minä en puhunut kahtiajaosta vaan totesin, että eri asuinpaikat valitaan eri kriteereillä. Eri elämäntilanteissa sama ihminen voi olla "maalainen" ja "kaupunkilainen" ja kumpikin noista valinnoista on kyseisen henkilön itse tekemä.
En vain ymmärrä, miksi maaseutuasumisen haittapuolet olisivat "yhteiskunnan vika" ja "yhteiskunnan vastuulla", mutta kaupungissa asumisen haittapuolet jokaisen oma valinta.En ymmärrä miksi valtiolla on mielestäsi oikeus pakottaa kaikki asumaan slummiin tai verottaa kuoliaaksi ellei ole tukijulli tai muu yrittelijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronmaksajat maksavat ensin omat kallistuneet bensansa ja sitten vielä pitää tuplata antamalla verorahoista alennusta niille, jotka vähän tarvitsevat autoa.Miksi kaikkien työläisten pitäisi olla köyhiä, mene itse töihin äläkä loisi toisten työllä tai tukiaislla.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Kuljetusalojen "ammattidieselin" verohelpotukset olisivat yksi ratkaisu. Yritys voisi vähentää jonkun osan maksamastaan dieselistä tms?
Tukihimmelit ei ole ratkaisu mihinkään, maailman eniten verotettuun polttoaineeseen ainoa oikea ratkaisu on veron laskeminen, rikkailta tarvitsee nostaa vain veroprosenttia ja poistaa veronkiertomahdollisuudet.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Toki siihen vaikuttaa monet asiat, mutta suuri osa noiden asioiden painoarvosta on oma valinta. Pointti oli kuitenkin siinä, että maaseudulle asuminen ei ole sen vähempää oma valinta kuin on kaupungissa asuminenkaan.
Maaseutu halutaan pitää asuttuna joten tukijullien tukiaiset jaettava kaikille maalla asuville, eikä pelkät tukijullit pidä palveluja pystyssä.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Tukijullius on oma valinta, yrittäjän pitää pärjätä omillaan eikä kinuta koko ajan lisää miljardeja tukiasina. Ei ole pakko tuhlata koko ajan uusiin ylisuuriin ja ylikalliisiin traktoreihin, urheilumersuihin, mökkeihin, sijoitusasuntoihin..., myykööt puuta kerskakulutukseen kun omistavat metsääkin keskimäärin 125ha/tila.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidankin sitten neuvostasi lähteä heti huomenna naapurin metsään polttopuita tekemään, kerran ilmaiseksi ne sieltä saan, kerta en omista metsää? Voi v***u että olet oikea järjen jättiläinen... Turha valittaa parkkimaksuista, autopaikan maksullisuudesta tai pysäköintimaksuista, ei kaupungissa tarvitse sellaisista huolehtia kerta siellä ei tarvitse julkisen liikenteen takia omaa autoa, näinhän se täällä maallakin kuulemma on?
Kaikki vaan hakemaan metsistä puuta ja pelloilta ruokaa kun ollaan ne tukaisina moneen kertaan maksettu. Lomallekin voi mennä tukijullin kesämökille.
- Anonyymi
Kusettaa aina enemmän
- Anonyymi
Maaseudun pellet voisi keventää sitä sikaniskan kaasujalkaa. Sitten voisi tulla säästöjäkin.
- Anonyymi
Ukrainan tilanne kertoo miten meidän on vahvistettava omaa tuotantoa myös maataloudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainan tilanne kertoo miten meidän on vahvistettava omaa tuotantoa myös maataloudessa.
Ei se traktori kulje ilman pensas jos Putin sulkee satamat Itämerellä esim upottaa tankkerit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepulit hävitti varmuusvarastotkin että voi joka välissä vaatia lisää tukiaisa kun oli liian kuivaa, liian sateista, liian kylmää, liian kuumaa tai tukijulleja vaan laiskotti ja katselivat mieluummin pornoa kuin korjasivat sadon tai tuokkivat eläimet. oin järjettömillä tukiaislla ei voi todellakana olla rahapulaa, edes puuta ei tarvitse myydä kun ei ole rahasta pulaa.
- Anonyymi
Sitä saa mitä tilaa T persu äänestäjä
- Anonyymi
Ministeristytteli ei ole tainnut asioida sossun luukulla, kun on niin suuret luulot hyvinvointivaltiosta. Herrasväellä on tapana napata tukiaisensa ennen kansan syviä rivejä täysin turha sähköautotuki tästä oivana esimerkkinä.
- Anonyymi
Jos energiaa pitäisi säästää niin 300kW tesloja ei todellakaan kuulu tukea vaan korkeintaan alle 100kW sähköautoja. Kyllä rikkailla on varaa maksaa teslansa kokonaan itse.
- Anonyymi
Työmatkakustannusten verovähennysoikeutta lisättiin.
Maatalousrakennusten arvonlisävero poistettiin tälle vuodelke.
Raakaöljyn hinta on laskussa, eiliseen mennessä hinta aleni 5-8 prosenttia.
Pitäisiköhän nämä helpotukset perua, koska kustannusnousua ei ole?- Anonyymi
Pitää ja polttoaineen vero laskea lähemmäksi muita maita että köyhimmtkin hyötyy.
- Anonyymi
Mitenkä tamma juoksee vuoden päästä
- Anonyymi
Itse hain ekakertaa toimeentulotukea ku kaikki sanoo että jos on muutoksia elämän tilanteessa nii kela auttaa?? Paskanmarjat on ollu semmonen nöyryyttävä kokemus kelanpuolelta että sanon teille kaikille jotka ei oo olu ennen tekemisissä kelan kanssa niin pysykää poissa!! Ottakaa mielummin vaikka niitä pikavippejä,teidän mielenterveys alkaa heittelehtiä kun joudutte kaikista pienistäkin asioista taisteleen.Tää on minun kokemus, sanokoon ministeri saarikko mitä haluaa ku eihän tuo akka tiedä realestista elämästä mitään kehtaaki ehottaa kelalle menemistä. Kela tuhoaa tavallisen ihmisen eli olkaa järkeviä ja hakekaa apua muualta jos voitte.
- Anonyymi
Kela on tarkoitettu ainoastaan somaleille ja muille maahan tunkeutuneille vetelyksille.
- Anonyymi
Ei koska se olisi liennytys sosialisteilta oikeistokonservatiiveille. Hallitus kaataa vaikka maan venäjä tilaan kun tukisi omia kansalaisiaan.
- Anonyymi
Hommatkaa puupäät polkupyörä. Poliisien huutokaupasta niitä saa puoli-ilmaiseksi.
- Anonyymi
Hyvä idea, mihin tukijullit muka 200 000€ tarktoreita tarvitsee, ei ennenkään tarvittu, tehkööt työt käsin ja hevosilla.
- Anonyymi
Vitun Saarikko. Hyvä huudella kun kulkee ministeri autolla eikä tartte itse maksella bensojaan.
- Anonyymi
"ns.Asiantuntijat" perustelevat korkeita polttoaineiden hintoja vihreällä siirtymällä
Kuinka moni autoa käyttävistä on varaa ostaa uutta täyssähkö autoa,tai hypridiä
eikä latauspisteitä ole tarpeeksi ,tässä on tulonsiirto köyhiltä rikkaille.
Verotuspohjaa pitäisi laajentaa myös joukkoliikentteen puolelle tasapuolisuuden
vuoksi.Polttoaineiden hintoja nostaa Venäjän aloittama hyökkäys Ukrainaan.
Tämän pitäisi olla tiedossa jokaisella lukutaitoisella joka on viime viikot ollut tajuissaan ja edes ajoittain selvin päin.- Anonyymi
Kyllä se tukee vihreää siitymää, jos harkitusti yrittää ajaa bensa-autolla vähän vähemmän. Käy esimerkiksi kaupassa harvemmin. Ja käyttää muutenkin lähipalveluita.
Todellisuudessa tuokaan iso hinnakorotus ei kenenkään taloutta kaada, koska se on helppo kompensoida itse kulutuskäyttäytymisellään.
Ja työmatkoistahan saa jo kompensaatiota. - Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Polttoaineiden hintoja nostaa Venäjän aloittama hyökkäys Ukrainaan.
Tämän pitäisi olla tiedossa jokaisella lukutaitoisella joka on viime viikot ollut tajuissaan ja edes ajoittain selvin päin.Kyllä tiedetään sota mutta miten Ruotsi voi alentaa bensan varoitusta? Siitä tässä on kyse eli tuleeko hallitus tavallisia kansalaisia vastaan tässä asiassa. Vastaus selvä: ei auta.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tiedetään sota mutta miten Ruotsi voi alentaa bensan varoitusta? Siitä tässä on kyse eli tuleeko hallitus tavallisia kansalaisia vastaan tässä asiassa. Vastaus selvä: ei auta.
Ruotsin talous on paremmas kunnossa kuin Suomen, Johtuisiko alhaisimmista maataloustuista vai maahanmuuttajien suuremmasta määrästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se tukee vihreää siitymää, jos harkitusti yrittää ajaa bensa-autolla vähän vähemmän. Käy esimerkiksi kaupassa harvemmin. Ja käyttää muutenkin lähipalveluita.
Todellisuudessa tuokaan iso hinnakorotus ei kenenkään taloutta kaada, koska se on helppo kompensoida itse kulutuskäyttäytymisellään.
Ja työmatkoistahan saa jo kompensaatiota.Kaikki muukin kaataa, kepulit ja paskakokkareet poisti vuokrasääntelyn ja nyt menee asumiseen tuloista keksimäärin 2/3 kun saisi olla vain 1/3 ja olikin ennen kuin alkoivat rahastaa kiskurivuokria, samoin asumistukiin kuluu nyt pari miljardia joka vuosi suoraan rikkaiden taskuun. Tukijulleillakin on paljon sijoitusasuntoja ja niiden arvo nousee perusteettomasti korkeiden vuokrien takia, samoin veronmaksajien rahaa virtaa ulkomaisille sijoittajille valtavat määrät.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Ruotsin talous on paremmas kunnossa kuin Suomen, Johtuisiko alhaisimmista maataloustuista vai maahanmuuttajien suuremmasta määrästä?
Siellähän ovat kunnat kohta konkurssissa kun pitää palkat matut istuskelmaan, mutta maajusseille eivät maksa yhtään kansallisia tukiasia, siksi siellä tilat toimiikin terveeltä pohjalta eivätkä tuhlaa järjettömyyksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tiedetään sota mutta miten Ruotsi voi alentaa bensan varoitusta? Siitä tässä on kyse eli tuleeko hallitus tavallisia kansalaisia vastaan tässä asiassa. Vastaus selvä: ei auta.
Hallitus auttaa vain maanviljelijöitä polttoaine ja muissa kuluissa 300 miljoonalla . Näin Saarikko totesi pontevasti tänään kyselytunnilla. Asia selvä, muut menkööt Kelan luukulle.
- Anonyymi
lisää työttömiä kun kuljetus alat vähentää ajojaan, mutta työttömyydestä aiheutuvia kuluja ei lasketa valtion menoksi,
- Anonyymi
Niinpä. Ja vihreä yle vinkuu, miten Ruotsissa alennetaan polttoaineveroa, ja meillä ei. Ruotsissakin olisi ollut rahalle ympäristöystävällisempiä kohteita kuten sairaanhoito ja poliisitoimi. Sairaalat ovat kusessa, synnyttäjäkin joutuu ajamaan satoja kilometrejä pohjoiseen, että pääsisi synnyttämään, koska Tukholmassa alkva kätilöt mm. uupumisen takia joukkoerota töistään.
Ruotsissa on paljon kannattavia yrityksiä ja vastikkeellinen työttömyysturva, niin siellä tehdään töitäkin. On mistä jakaa veronalennuksia. Vaikkei siinä mitään järkeä olisikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Ja vihreä yle vinkuu, miten Ruotsissa alennetaan polttoaineveroa, ja meillä ei. Ruotsissakin olisi ollut rahalle ympäristöystävällisempiä kohteita kuten sairaanhoito ja poliisitoimi. Sairaalat ovat kusessa, synnyttäjäkin joutuu ajamaan satoja kilometrejä pohjoiseen, että pääsisi synnyttämään, koska Tukholmassa alkva kätilöt mm. uupumisen takia joukkoerota töistään.
Ruotsissa on paljon kannattavia yrityksiä ja vastikkeellinen työttömyysturva, niin siellä tehdään töitäkin. On mistä jakaa veronalennuksia. Vaikkei siinä mitään järkeä olisikaan.Akat ovat laiskoja länsimaissa, tilalle ahkeria ja mukavia naisia Aasiasta ja vaikka Ukrainasta, myös miehiä pitää kannustaa alalle, eivät valita koko ajan.
- Anonyymi
Lena tuntee vetoa naistenmies Rainer Leimuun ja tulee petetyksi. Kostoksi Lena ampuu Raineria kun entinen naisystävä ilmestyy paikalle.
- Anonyymi
Jostain Torniosta sitten vaan bensarallia ruotsiin ja takasin.
Käy sama kuin viinassa viron suuntaan, että liian korkea vero ero kahden maan välillä aiheuttaa rallin.
Tiestysi tämä jotenkin toimii, koska kaikki ei lähde hakemaan kaukaa vinaa ja bensaa vaikka veroja menetetään naapurimaihin.- Anonyymi
Kellään tietoa paljonko ruotsissa maksaa bensa juuri nyt?
Venäjältä ei nyt niin vaaan haetakkaan, mutta ruotisista hakeminen Tornion seudulta on todella helppoa, koska se on EU maa.
Niin ja jos hintaero on merkittävä suomi ei EU maana voi sitä, mitenkään estää tai rajoittaa jos ruotsin puolelta heataan bensat.
- Anonyymi
Eipä tietenkään Suomessa alenneta mitään. Meillä hallitus ja Saarikko valmistautuvat EU:n tulevaan apupakettiin. Ja haluavat taas " loistaa" eturivissä, maksajien puolella. Näin Saksassa ja etelä-Euroopassa voidaan taas kompensoida lisää, kohonneita hintoja. Ja maksaa kansalaisille rahaa selviytymiseen arjesta. Lisäksi Emma Kari aikoo esittää lisää maataloudelle ilmastopäästövähennyksiä, tappaakseen loputkin tuottavat tilat.
- Anonyymi
Tukijullit saa näyttämään tilat kannattamattomiksi vaikka jaettaisiin 100 miljardia tukiasiia, ainahan sitä velkaa pystyy ottamaan kuinka paljon tahansa ja tuhlaaman mihin tahansa, kyllä maailmalla ostettavaa riittää.
- Anonyymi
Kela ei ole suomalaisia varten. Auttaa vain ulkomaalaissyntyisiä.
- Anonyymi
Työkkäri tunnistaa karennsit vain suomalaisille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkkäri tunnistaa karennsit vain suomalaisille
Juuri noin karenssia tuli 3kk siihen loppu meikäläisen työ ura ei ikinä enään töihiin nyt alkoi pitkä loma
- Anonyymi
Kyllä ne akoille jakaa ja lapsiperheille, Suomessa on maailman suurimmat tuet lapsiperheille ja akoille vielä omat sääntönsä.
- Anonyymi
Edellisestä liksasta meni taas yli 2 tonnia veroihin telleihin ja lelleihin, oli lottovoitto syntyä suomeen.
Hävettää kun en anna yhtään rahaa hyväntekeväisyyteen, olen huono ihminen.- Anonyymi
Tukijullinna ei tarvitse maksaa yhtään veroja kun kaiken voi vähentää verotuksessa.
- Anonyymi
Surkein hallitus IKINÄ! Varsinaisia köyhien kyykyttäjiä.
Säästölinjalle koko eduskunta; 100 kpl "saman-napin-painajaa" pois, kyllä 100 kpl porukalla saadaan aivan samat kyykytykset aikaan.
Itselleen pedanneet huippupalkkiot, verottomat lisäedut, ekstrahyvät eläkkeet, kun taas työeläkeläisiltä syödään entisiä muutenkin moneen kertaan leikattuja eläkkeitä pois.
Kuka sen Nato-hinnan maksaa, 2-3miljardia? Leikataanko taas köyhilyä? "Suojatyöpaikat" pois, mikä pakko sitraakaan on rahoittaa?- Anonyymi
Ei Nato lisää kuluja, päinvastoin kun saadaan aseet halvemmalla.
- Anonyymi
Pitää varastaa enemmän kansalta loppuu aika tiimalasissa kesken
- Anonyymi
Tietenkin Ilta-Sanomat jätti sanomatta että Ruotsin polttoaineiden verotuksen alennus on väliaikainen. 1/6 - 31/10 2022 ajalle.
Öljyn maailmanmarkkinahinnat ovat laskussa, joten jäitä hattuun.
Ruotsissa myös päätettiin tukea yksityishenkilöiden sähköajoneuvoihin siirtymistä noin 7000 Eurolla. En vaan käsitä mistä sitä sähköä saadaan kun siitä jo nyt on pula.- Anonyymi
Suomessa pitäisikin laskea pysyvästi kun täällä on verotus kovempaa ja ostovoima heikompaa.
- Anonyymi
Ettekö osaa vammaset ajaa polkupyörällä? PS. niihin saa myös apupyörät.
- Anonyymi
Ei tukijullit pysy pystyssä kun ovat aina kännissä.
- Anonyymi
Menkää köyhät katuojaan se on kepun sanoma Suomen köyhille
- Anonyymi
Hallitus Hoi, missäs nyt ne Etelä-Eurooppaan syydetyt miljardit ja Afrikkaan syydetty kehitysapu. NYT NÄITÄ RAHOJA TARVITTAISIIN KOTIMAASSA KIPEÄSTI .
Maksamme näitä nyt korkeina polttoaineen hintoina. Ei ole varaa Ruotsin kaltaiseen tukeen.
Ai niin Ruotsi ei lihotakaa Etelä- Eurooppaa !!- Anonyymi
Ai niin kaalisopassani ei ole suolaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin kaalisopassani ei ole suolaa.
Ai niin, mutta onhan minulla pakastin täynnä hirvenlihaa ja toisessa sian puolikas, kyllä niistä hyvän paistin saa. On hyvä olla tukijullina Suomessa! Myin ryssille kesämökkitontteja niin tuovat halpaa viinaa ja bensaa, itse kävin hakemassa tippurin.
- Anonyymi
Vain sairas ihminen tarvitsee liikkumiseen tuhannen kilon saasteita peräputkestaan pörpöttävän peltilootan.
- Anonyymi
Minulla on viritetty bensamoottori ilman saastelaitteita, polttaa kevyedti kumia, vituttaako?
Drag racing, Nascar ja F1 on parasta viihdettä, vituttaako?
Venäjän hyökkäys Ukrainaan puhdistaa ilmaa, vituttaako? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on viritetty bensamoottori ilman saastelaitteita, polttaa kevyedti kumia, vituttaako?
Drag racing, Nascar ja F1 on parasta viihdettä, vituttaako?
Venäjän hyökkäys Ukrainaan puhdistaa ilmaa, vituttaako?Miksi minua vituttaisi? Kerroin vain kuinka asiat ovat. Terve ihminen kykenee kulkemaan lihasvoimallakin.
- Anonyymi
Olisitpa minun naapurini !
kävisit minulle kaupassa, matkaa estaa 40 kilsaa, olisi hienoa katella kun menet fillarilla pikitietä jossa ei mitään väylää kevyelle liikenteelle!
saattaisit hyvällä onnella selvitä perille jopa takasin, oijo! - Anonyymi
olisin enempi huolissani joutilaasta foorumilaisesta joka pörpöttää molemmista päistä ihmeellistä ropaskaa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kävisit minulle kaupassa, matkaa estaa 40 kilsaa, olisi hienoa katella kun menet fillarilla pikitietä jossa ei mitään väylää kevyelle liikenteelle!
saattaisit hyvällä onnella selvitä perille jopa takasin, oijo!Käytkö sinä, sukulaisesi tai naapurisi siellä 40 km edestakaisen matkan päässä töissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saattaisit hyvällä onnella selvitä perille jopa takasin, oijo!Eihän se muiden vika ole, että sinä kärsit tyhmästä päästäsi.
- Anonyymi
Juurikin näin? Toivotaan, että jos joskus tarvitset pikaista sairaanhoitoa (ambulanssi), joku uhkaa turvallisuuttasi (poliisi), tai kunnan vuokrakämppäsi palaa (palokunta), niin tulevat paikalle polkupyörällä "saasteita peräputkestaan pörpöttävän peltilootan" sijasta...
- Anonyymi
Hävytöntä lyömistä alle vyön hallitukselta.
Sossuun ei ole asiaa jos kuukaudessa jää 500e käteen.- Anonyymi
mutta sehän on aika paljon!
kymmenessä vuodessa tililläsi on 60 000 e ylimääräistä ! - Anonyymi
Paitsi jos ei osaa Suomenkieltä tai yleensä lukea ja kirjottaa. Silloin näyttä saavan mita puutaa !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta sehän on aika paljon!
kymmenessä vuodessa tililläsi on 60 000 e ylimääräistä !Ihan totta, kyllä nuokin pitää antaa köyhille tukijulleille entisten mijardien lisäksi.
- Anonyymi
Tuhoan luontoa niin paljon kuin ehdin, en jätä jälkipolville mitään, kurittomst kakarat ansainnu palaa helvetin liekeissä.
- Anonyymi
Minä olen sitä iloisempi mitä kalliimmaksi saasteliemet nousevat. Joitakin asia tietysti vituttaa, mutta itsepähän ovat vitutuksensa aiheuttaneet. Terve ihminen ei tarvitse tuhannen kilon vitutuslootaa.
- Anonyymi
Käytätkö koskaan autoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytätkö koskaan autoa?
En tietenkään. En minä sentään mikään ympäristötuholainen ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tietenkään. En minä sentään mikään ympäristötuholainen ole.
Kiva kun et osta mitään kaupasta, ruuat ja kaikki tavara kun on tuotu sinne autoilla etkä tietenkään käytä joukkoliikennevälineitä, nehän saastuttaa aivan hirveästi. Muistithan hävittää myös rakkisi, ne kun saatuttavat enemmän kuin keksiverto bensa-autot.
- Anonyymi
Kenen etua keskusta ajaa? Välillä tuntuu ettei kenenkään. Ja vaikka niillä ois kuinka pieni kannatus vaaleissa aina ne pönöttää hallituksessa. Ei kuulosta demokratialta.
- Anonyymi
No eihän eliitti kuuntele kansan mielipidettä tai vaalien tulosta . Katso venäjää Oligarkit määrää näin Suomessakin vähän hienommin vain !!
- Anonyymi
Keskustalla ei ole mitään järjellistä visiota mistään, mutta maaseutu äänestää heitä vanhalla muistilla kun ei muutakaan muka ole jälellä.
- Anonyymi
Kepu on vain ja ainoastaan viljelijöiden puolue joille rahoja ohjataan. Vaalit tulossa.
- Anonyymi
Voi vidu .kuka sen emakon on sinne valinnut.
- Anonyymi
Täällä ei pärjää jos ei ole itsekäs.
- Anonyymi
Kepu kusettaa aina, eikö mene suomaalaisen kalloon asia jo viimein?
Muistkaa että nämä poliitikot olisivat myös sota-aikana päättämässä ja mitä se tarkoittaisikaan taviksille?- Anonyymi
Sanamlaisia ovat paskakokkareet, ottaneet eniten velkaa ja kepuleiden kanssa poistaneet rikkaiden verot, poistaneet vuokrasääntelyn, myyneet valtion omaisuuden pikkkahintaan yksityisille ja ulkomaille, esimerkkin Yara ja nyt tukijullit kinuaa lisää rahaa kun norjalaiset rahastaa lannoitteilla. Syntilista on pitkä, silti paskakokkareet muka suosituin puolue, ketkä hullut niitä äänestää.
- Anonyymi
Koska eilen maailmanmarkkina hinta saatiin alle 100 dollariin / tynnyri , niin Ruotsissa laskettiin tänään polttoaineen hintoja tankilla.
95-oktaaninen bensa nyt 20,39 SEK/l
Diesel 23,67 SEK/l
Uudistuvat polttoaineet
HVO 100 27,72 Sek/l
E85 18,29Sek/l
Ei 95bensa ole enää kuin 2,7 kr/l kalliimpaa kuin ennen uutta vuotta. Siis autoni 60 l tankki 1,6Eur kalliimpi kuin 30/12 2021. Sen rahan voin säästää jättämällä ostaa 1,5 l limskapullon.- Anonyymi
95-oktaaninen bensa nyt 20,39 SEK/l €uroissa tuo on 1,95 €uroa
- Anonyymi
Saksan valtiovarainministeri esittää bensiinin ja dieselin hintojen laskemista alle kahteen euroon,,,, kuinkahan meillä, olemmehan mekin Eu:n ytimessä?
- Anonyymi
Älkää nyt vaivatko valtionvaraiministeriä. Se miettii miten maataloutta voisi tukea lisää.
- Anonyymi
Saarikko ehdottaa: Tutkimus- ja tuotekehitysmenoja nostettava 300 miljoonalla
- Anonyymi
Maajusseille on annettava tukia lisää, muuten he eivät pidä keskustaa pystyssä.
- Anonyymi
toivottavasti tämä tampooni hallitus syö viimeistä vuotta kansan laskuun
- Anonyymi
Jos Saarikko ei osaa alentaa edes omaa painoaan niin miten taidot riittävät muka laskentoon?
- Anonyymi
Pitäähän se painon nousun hinta kompensoida mm. polttoaineiden ja sähkön hintaa nostamalla. Saarikko syönee päivässä saman verran mitä joku somaliperhe viikossa, ja liikkuu omin avuin vuodessa vähemmän mitä joku aboriginaali päivässä... Viekää nyt joku sille äkkiä lisää evästä että jaksaa vaappua ministeriauton kyytiin, eikä näänny matkalle?
- Anonyymi
No, tuohan on paras mahdollinen vaalimainos seuraavia eduskuntavaaleja silmälläpitäen.
Älkää ihmiset unohtako. Minä en ainakaan unohda. Noin puhuu ministeritason poliitikko. - Anonyymi
Köyhät ja sairaat ja työttömät vois alkaa uusille urille. Vaikka twerkkausta semmonen kuulusa hötkyvä ass. Sitte il tekee lööpin kuussa jatkuvasti ja kurjuus poistuu.
- Anonyymi
Saarikko on vaaleanpunainen possu ilman saparoa!
- Anonyymi
Orpo antaa sille saparoa.
- Anonyymi
Mihin köyhät bensaa tarttee? Eihän heillä ole varaa edes pappatunturiin.
- Anonyymi
Minulla oli kuukauden bensakulut 21,67 euroa, vähensin hieman autoilua.
- Anonyymi
Köyhien bensarahat annettava tukijulleille, V8 urheilumersu kuluttaa hirveästi polttoainetta.
- Anonyymi
Tällainen piru on Suomen hallitus.
- Anonyymi
Oli ukko tv kerto että ei pidä alentaa pensanhintaa kun IHMISET HUVIKSEEN
AJAA AUTOA!!
kenenvika on että suomi voi huonosti.
ÄÄNESTÄJÄT JA VAALI JA REHELLISYYS NÄISSÄ VIKA!!
joko ootta saaneet tarpeeksi tästä touhusta
tehdään täys käännös ja äänestetään VVK.
siinä on ainoa TULEVA SUOMI PUOLUE. - Anonyymi
Muistakaapa tämä:
Hallitus Hoi, missäs nyt ne Etelä-Eurooppaan syydetyt miljardit ja Afrikkaan syydetty kehitysapu. NYT NÄITÄ RAHOJA TARVITTAISIIN KOTIMAASSA KIPEÄSTI .
Maksamme näitä nyt korkeina polttoaineen hintoina. Ei ole varaa Ruotsin kaltaiseen tukeen.
Ai niin Ruotsi ei lihotakaa Etelä- Eurooppaa !! - Anonyymi
Sehän on kepulilahtari joten itsestään selvää, haluaa vaan 300 miljoonaa lisää tukiaisia miljonääri tuklijulleille, köyhät kärsikööt.
- Anonyymi
Saarikko kehottaa köyhiä kansalaisia menevän Kelaan anomaan "bensarahaa".
Mitenkähän tuo onnistuu "vakoisella naamalla" selvällä Suomenkielellä.
Tumma pärstä ja hoono soomi kyllä tehoavat !!- Anonyymi
Lankkaa naamasi ja viäännä savvoo kuten Pekka ja Pätkä.
- Anonyymi
Helppoa valehdella ministerin
- Anonyymi
Johtuuko polttoaineen hinnannousu hallituksen touhuista vai öljyn hinnan noususta.
- Anonyymi
60% hinnasta veroa, sitä enemmän valtio saa mitä enemmän öljynhinta nousee eikä muka ole varaa laskea muiden maiden tasolle. Verottakoot rikkaita enemmän aj tukijuulleilöta tukiaset pois, ei ne Ruotsissakaan tarvitse kansallisia tukia.
- Anonyymi
Ruuan hinta laskussa?
Ministeri Saarikko: Kotimaiseen ruoantuotantoon 300 miljoonan tukipaketti. - Anonyymi
Pieni esimerkki , kun ostavat raakaöljyä !!! Ei sitä joka päivä tuoda , ja kuka tyhmä ostaa noista kalliilla ! Kallista tynnyri kamaa tuskin tuotu litraakaan !! Suomen kansaa kusetetaan kympillä turpaan !! Pikkunen rasahdus jossain maailmalla niin heti hinta nousee ! Perk,, laskuun menee pari viikkoo ja enemmänkin . Hallitus kusettaa ja varmaan käskee kaikenlaista """ , joulu na oli kumma ale hetki ??! Varmaan ettei kansa suutu !!! Saarikollekin tekis hyvää jättää Bemari talliin !!
- Anonyymi
köyhät menkööt kelaan ja maatilalliset saavat 300 miljoonan tukipaketin kun ovat hirveässä ahdingossa.
niillä rahoilla voi ostaa vaikka oltermannijuustoja ja uusia mönkkäreitä kun tiukkaa kerran on. - Anonyymi
Osaako valtiovarainministeri väsätä Kelaan sähköisen hakemuksen liitteineen? On meinaan penteleen työlästä kaiken maailman rekisteröitymisineen, jos ei ole ennen käyttänyt nettiä ja etsinyt Kelan tuhansista lomakkeista juuri sitä oikeata. Ennen riitti, että käveli lähimpään Kelan toimistoon, mutta enää sinne ei aja polkupyörälläkään päivässä, kun kaikki on on järkeistetty päin ahteria. Rahattomalla ei ole varaa olemattoman julkisen kulkupelin tikettiin, jos sellaisia enää ylipäänsä myydään älypöhelittömälle. Ministeriauto pitää vissiin tilata.
- Anonyymi
Jos on oikeasti köyhä, ei silloin ole varaa myöskään auton pitoon!
- Anonyymi
Niinpä, myykööt tukijullit ne mersunsa pois ennen kuin alkavat kinuta lisää tukiaisia.
Näyttää kovasti ravinnon maistuvan ministerille,
- Anonyymi
nuusku4 kirjoitti:
Sirkkeli Saariikko senkun paisuu.
Eipähän Saarikon "bensa" sitten pääse heti loppumaan.
- Anonyymi
Alentaa se polttoainekuluja maanviljelijöiltä 300 miljoonalla.
- Anonyymi
Verot pysyy korkealla, ei siis mitään alennuksia ja kohtahan syykin selviää, on hallituksen palkkioiden nostoaika pitkästä ja vaikeasta koronasta selviäminen vaatii tämän.
Toki myös muutama maa odottaa suomen miljarditukea ja maahan virtaa sekä Ukrainan että venäjän pakolaiset, että nythän on vain maksettava että muut pärjäävät. Ellei ole rahaa polttoaineeseen, voi aina heittäytyä loiseksi, näinhän suurin osa tulijoistakin tekee. - Anonyymi
YGL-agendaan ei kuulu elämisen verojen alentaminen. Rahvaan ei pidä autoa edes omistaa.
- Anonyymi
Kohti riivattua Kelaa ja hinnoiteltua ihmisarvoa.
Suomen hallitus on laiton.
Saarikko ei saa pistettäkään.
Ei äänestettävä ehdokas. - Anonyymi
Olisi ollut niin helppo laskea hintaa veroa alentamalla kuten Ruotsi, mutta kai se on niin että autoilijat pitää vajoavaa Suomea jotenkuten pinnalla.
- Anonyymi
Kehitysapuun budjetoitiin 1 245 miljoonaa euroa vuonna 2021, oka oli valtava summa rahaa ja tulokset olivat heikkoja. Mutta...eipä tämä heikkous hallitusta paljoa hetkauttanut vaan tänä vuonna hallitus budjetoi kehitysapuun 1275 miljoonaa euroa...eli 30 miljoonan lisäyksen. Ja samaan aikaan Suomen köyhälle kansalla valtionvarainministeri Saarikko kehotti nälkäisten köyhien menevän Kelaan lakki kourassa ja kumartamaan polviin asti virkailijoita ja kehotti virkailijaa kaunisti silmiin katsoen anomaan, että saisiko hiukan bensarahaa, jotta pääsi Putkinotkon peräkylältä edes kerran viikossa käymään kaupassa ja apeteekissa.
- Anonyymi
Kylläpä Saarikko on kiitettävästi ollut hallituksen kokouksissa syömässä kampaviinereitä ja pasteijoita ja vaatteet pursuaa pienuuttaan. Köyhä kansaa saa syödä kynsiään ja nukkua maha kurnien.
- Anonyymi
Kun Kelaa tekee anomuksen niin käsittely kestää kuukauden, Jos jää kuukaudeksi odottelemaan bensarahaa niin nälkään olisi kuollut, Sitäkö se Saarikko toivoo että köyhällistö heittää veivinsä...eli vasemmistoliittoa äänestäneistä päästään eroon?
- Anonyymi
Eduskunta on täynnä viimeisen kauden kansanedustajia.
- Anonyymi
Mahtuuko saarikko enää Audin takapenkille vai pitääkö sille hommata Cadillac edustusautoksi, karja-auto olisi paras. Mitenkähän eduskuntatalon vanhat hissit, taitaa olla painoraja lähellä ylittyä.
- Anonyymi
Kehtaa vielä kommentoida vaikeutta ammattiautoilijoille kehittää tukea , syynä , FOSSIILISET polttoaineet eli ilmastotavoitteet , ei sitten mennyt kuten lupasivat että kyllä tekniikka hoitaa ilmastotavoitteet , ei tarvita hinnankorotuksia kuin ihan viimeisenä vaihtoehtona , palturia puhuivat , ihan kun ei ihmiset muistaisi . Laitetaan samointein ajokilometrit kansalle kortille , kaikille sama määrä , vai saako rikas saastuttaa ja köyhempi kävellä , missä tasa-arvo ? Saa ...nan TUNARIT !
- Anonyymi
Tässä välissä on hyvä muistuttaa että Kepu pettää aina.
- Anonyymi
Tukijulleiltakin tukiaiset pois ja hakekoot sossusta ruokarahaa kun ensin mersut myyty.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197