Kastekeskustelu tuhoaa saatana helposti kun saa uskovaiset riitelemään .

Onko vauvakaste vai upotuskaste oikea ja unohdetaan helposti sen että siirryttiin h20 kaste vedettömän kasteen jossa ei ylpeä pappi tai saarnamies suorittaa.
Vaan sen suorittaa Jeesus itse niinkuin Hän sano ja mikä Johannes on edellä valmistanut h2o kasteen kautta niinkuin hän kertoo kuulijakunnalle. Kuunteletko sinä ?
Joh. 1:33

Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.

Matt. 3:11

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Mark. 1:8

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."



Luuk. 3:16

niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Mutta huomaa mitä Jeesus sanoo ja käskee heitä odottamaan . Hän ei sano menkä ja kastaa eikä menkää kastamaan itseänne.. EI ei vaan >>

Ap.t. 1
4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät KASTETAAN Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen.

HUOMASITKO MITÄ HELLUNTAINA TAPAHTUI ???????????????????
JEESUS KASTOI HEIDÄT PYHÄLLÄ HENGELLÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TÄMÄ TAPAHTUI KOHTA NÄITTEN PÄIVIEN JÄLKEEN MITÄ JEESUS SANOI ETTÄ HEIDÄT KASTETTIIN ILMAN H2O !!!!!!!!!!!!!!!!

Ap.t . 2
1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

178

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, Johannes kastoi vedellä, mutta hänen jälkeensä tulee Hän joka kastaa Hengellä ja tulella. Antaisiko se aiheen muuttaa myös veden merkitystä kasteessa?

      • Anonyymi

        Tässä Jeesus puhui Pyhästä Hengestä jonka lähetti maan päälle olemaan omiensa kanssa kun itse meni taivaaseen takaisin.
        Pyhä Henki kastaa hengellä.
        Mutta ihmisille Jeesus antoi tehtävän kastaa vedellä uskoon tulleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Jeesus puhui Pyhästä Hengestä jonka lähetti maan päälle olemaan omiensa kanssa kun itse meni taivaaseen takaisin.
        Pyhä Henki kastaa hengellä.
        Mutta ihmisille Jeesus antoi tehtävän kastaa vedellä uskoon tulleet.

        Ei Jeesus tuossa vaiheessa puhunut vielä mitään, vaan se oli Johanneksen puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus tuossa vaiheessa puhunut vielä mitään, vaan se oli Johanneksen puhetta.

        Lisäys;Ensimmäisessä niistä Johannes Kastaja sanoo: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."[3]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Jeesus puhui Pyhästä Hengestä jonka lähetti maan päälle olemaan omiensa kanssa kun itse meni taivaaseen takaisin.
        Pyhä Henki kastaa hengellä.
        Mutta ihmisille Jeesus antoi tehtävän kastaa vedellä uskoon tulleet.

        Joh. 1:33

        Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.

        Rakas ? Miten sä näet että Pyhä Henki laskutui Pyhä Hengen päälle että saisit sen olevan Pyhä Henki joka kastaa. EI EI !!!!!!!!!!!!!!!

        Vaan sen päälle jonka Pyhä Henki laskeutui kun kyykynen oli Jeesus . Ja Hän kastaa Pyhällä Hengellä ja Tulella.. Jokainen joka tahtoo koska Hän kastoi niitäkin jotka ei vielä ollut saaneet h2o kaste...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys;Ensimmäisessä niistä Johannes Kastaja sanoo: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."[3]

        Aivan Rakas !!
        Joku väitti että Pyhällä Hengellä kastaa . Mutta silloin Hän on alkanut käyttämään kenkiä ..


    • Anonyymi

      Ja Apostolien tekojen 19. luku:

      <<19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja TAPASI SIELLÄ MUUTAMIA OPETUSLAPSIA. Ja hän sanoi heille:

      "SAITTEKO PYHÄN HENGEN silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "EMME OLE EDES KUULLEET, ETTÄ PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN."<<

      Tämän tapahtuman historiallinen hetki on vuonna 53. Paavalin kirjeet on kirjoitettu vuodesta 50 alkaen ja niihin sovitettuna on sitten tehty tuntemattomien Paavali-saarnaajien toimesta sopivat evankeliumit vuosien 70-100 aikana, eivätkä ne ole historiatietoa, vaan saarnaajien luomuksia ja sepitteitä.

      On mielenkiintoista, että tämä Apostolien tekojen luku kumoaa koko Pyhän hengen vuodatuksen, vaikka tällaiseen ristiriitaan ei näiden sepittäjien toimesta olisi ollut mitenkään edes tarvetta?!

      • Anonyymi

        <<Helluntai on Pyhän Hengen vuodattamiselle omistettu kristillinen juhlapäivä.[1] Helluntaita vietetään seitsemän viikon kuluttua pääsiäisestä ja kymmenen päivää helatorstain jälkeen.

        Alkuperältään ja ajankohdaltaan helluntai liittyy myös juutalaisten šavuot-juhlaan eli viikkojuhlaan, jota vietetään seitsemän viikkoa juutalaisten pääsiäisen eli pesahin jälkeen toisaalta sadonkorjuujuhlana, toisaalta Siinailla tapahtuneen lain antamisen muisto­juhlana.[3]

        Kristityt viettävät helluntaita Pyhän Hengen vuodattamisen ja kristillisen kirkon perustamisen muistoksi[3], jotka Raamatun mukaan tapahtuivat juutalaisten helluntaipäivänä, kymmenen päivää Kristuksen taivaaseen­astumisen jälkeen.[5]
        <<

        Lähde wikipedia

        Tarinassa tällä on se merkitys, ettei tapahtunut mitään Kristuksen (tosi Jumaa) taivaaseen astumista, vaan tämä jäi Paavalin sanoin kirottuna helvettiin.

        Ga. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Helluntai on Pyhän Hengen vuodattamiselle omistettu kristillinen juhlapäivä.[1] Helluntaita vietetään seitsemän viikon kuluttua pääsiäisestä ja kymmenen päivää helatorstain jälkeen.

        Alkuperältään ja ajankohdaltaan helluntai liittyy myös juutalaisten šavuot-juhlaan eli viikkojuhlaan, jota vietetään seitsemän viikkoa juutalaisten pääsiäisen eli pesahin jälkeen toisaalta sadonkorjuujuhlana, toisaalta Siinailla tapahtuneen lain antamisen muisto­juhlana.[3]

        Kristityt viettävät helluntaita Pyhän Hengen vuodattamisen ja kristillisen kirkon perustamisen muistoksi[3], jotka Raamatun mukaan tapahtuivat juutalaisten helluntaipäivänä, kymmenen päivää Kristuksen taivaaseen­astumisen jälkeen.[5]
        <<

        Lähde wikipedia

        Tarinassa tällä on se merkitys, ettei tapahtunut mitään Kristuksen (tosi Jumaa) taivaaseen astumista, vaan tämä jäi Paavalin sanoin kirottuna helvettiin.

        Ga. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        Athanasioksen tunnustuksessa tämä näkyy vielä selvemmin, joka on tehty vuonna 325 eli kristinuskon kolminaisuusoppi, kun tämä yksipersoonainen Jumala/Kristus astuu alas helvettiin ja nousee istumaan Isän viereen. Kuitenkin helvettiin menee itse tosi Jumala eli Isä, niin kuka on Isä ja kenen viereen hän nousee istumaan tai kuka ylipäätään helvetistä nousee?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Athanasioksen tunnustuksessa tämä näkyy vielä selvemmin, joka on tehty vuonna 325 eli kristinuskon kolminaisuusoppi, kun tämä yksipersoonainen Jumala/Kristus astuu alas helvettiin ja nousee istumaan Isän viereen. Kuitenkin helvettiin menee itse tosi Jumala eli Isä, niin kuka on Isä ja kenen viereen hän nousee istumaan tai kuka ylipäätään helvetistä nousee?!

        <<Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

        Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle.<<

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

        Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle.<<

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        Tästä nyt näkee sen myös, että 'Jumala ei antanut ainoaa poikaansa' eli kristinusko ei liity tähän uhrilahjaan, vaan uhrina todella oli itse tosi Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä nyt näkee sen myös, että 'Jumala ei antanut ainoaa poikaansa' eli kristinusko ei liity tähän uhrilahjaan, vaan uhrina todella oli itse tosi Jumala.

        On eriasias poimia Raamatusta omiin kuvitelmiinsa ja uskoihinsa sopivia irrallisia lauseita kuin mennä teologiseen opiskelemaan, ja tulla sieltä ulos vähemmän uskovana, kun on kurkistanut koko tarinan syövereihin. Ja tämän tosi Jumalan uhrikultin perusteluhan uskontona on Paavalin yhden jakeen perisyntivalheessa, kun Raamatun Luojajumalan sanoin ihminen tulikin tiedolla jumalien kaltaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On eriasias poimia Raamatusta omiin kuvitelmiinsa ja uskoihinsa sopivia irrallisia lauseita kuin mennä teologiseen opiskelemaan, ja tulla sieltä ulos vähemmän uskovana, kun on kurkistanut koko tarinan syövereihin. Ja tämän tosi Jumalan uhrikultin perusteluhan uskontona on Paavalin yhden jakeen perisyntivalheessa, kun Raamatun Luojajumalan sanoin ihminen tulikin tiedolla jumalien kaltaiseksi.

        Aloitusviestistä:

        <<Mutta huomaa mitä Jeesus sanoo ja käskee heitä odottamaan .<<

        Johanneksen evankeliumi:

        <<15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.<<

        <<16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.<<

        Ei Pyhä henki vaan totuuden Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitusviestistä:

        <<Mutta huomaa mitä Jeesus sanoo ja käskee heitä odottamaan .<<

        Johanneksen evankeliumi:

        <<15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.<<

        <<16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.<<

        Ei Pyhä henki vaan totuuden Henki.

        <<Ei Pyhä henki vaan totuuden Henki.<<

        Onko kenelläkään tietoa, että löytyykö eksegetiikan laitokselta tutkimuspohdintaa, että miksi näiden kirjoitusasu on juuri päinvastainen?


      • "Muutamat opetuslapset" eivät välttämättä ole juuri ne 12.
        Heitä kertyi hyvä määrä ja alokkaille oli kerrattava alusta.

        [Jes 63:11]
        Missä on hän, joka pani tämän sydämeen pyhän henkensä;

        [Viisaus aokr. 7:22]
        Sillä kurituksen pyhä henki pakenee vilppiä ja pysyy erillänsä tyhmistä ajatuksista; se väistyy pois, kun vääryys lähestyy.

        Ei tainnut ihan Paavalin keksintö olla tuo termi kun sen löytää heprealaisesta Raamatustakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On eriasias poimia Raamatusta omiin kuvitelmiinsa ja uskoihinsa sopivia irrallisia lauseita kuin mennä teologiseen opiskelemaan, ja tulla sieltä ulos vähemmän uskovana, kun on kurkistanut koko tarinan syövereihin. Ja tämän tosi Jumalan uhrikultin perusteluhan uskontona on Paavalin yhden jakeen perisyntivalheessa, kun Raamatun Luojajumalan sanoin ihminen tulikin tiedolla jumalien kaltaiseksi.

        Minusta et kuulosta yhtään vähemmän uskonnolliselta kuin fundamentalistit.


    • Anonyymi

      Eihän tästä kaste asiasta oikeasti riitele kuin uudesti kastetut. Tavallisille ev.luterilaisille
      on päivänselvää, että lapset kastetaan ja se on vanhemman oikeus . Ainoastaan uudesti kastetuissa on riidankylväjiä jotka haluavat tuon mitätöidä.

      • Anonyymi

        "on päivänselvää, että lapset kastetaan ja se on vanhemman oikeus"
        Voitko perustella tämän päivän selvyyden, kiitos.

        ps. uskovien kasteella käyneet eivät riitelee kennenkään kanssa koska he ovat uskovia
        mutta luterilaisissa kastemaljoissa taitaa olla rähinävettä, teidät kyllästetään sillä jo vauvasta lähien . 🤨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "on päivänselvää, että lapset kastetaan ja se on vanhemman oikeus"
        Voitko perustella tämän päivän selvyyden, kiitos.

        ps. uskovien kasteella käyneet eivät riitelee kennenkään kanssa koska he ovat uskovia
        mutta luterilaisissa kastemaljoissa taitaa olla rähinävettä, teidät kyllästetään sillä jo vauvasta lähien . 🤨

        No todistit juuri tuon mitä kirjoitin.

        " luterilaisissa kastemaljoissa taitaa olla rähinävettä"

        Kuinka edes viitsit laittaa noin ala-arvoisia kommentteja tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "on päivänselvää, että lapset kastetaan ja se on vanhemman oikeus"
        Voitko perustella tämän päivän selvyyden, kiitos.

        ps. uskovien kasteella käyneet eivät riitelee kennenkään kanssa koska he ovat uskovia
        mutta luterilaisissa kastemaljoissa taitaa olla rähinävettä, teidät kyllästetään sillä jo vauvasta lähien . 🤨

        Kyllä nimenomaan ne riitelevät, ja tuntuvat olevan kaukana uskovasta kun näitp foorumeita lukee.

        Samaa vettä luterilaisissa kastemaljoissa on kun teidänkin altaissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todistit juuri tuon mitä kirjoitin.

        " luterilaisissa kastemaljoissa taitaa olla rähinävettä"

        Kuinka edes viitsit laittaa noin ala-arvoisia kommentteja tänne.

        "Kuinka edes viitsit laittaa noin ala-arvoisia kommentteja tänne."

        Koska olen riitelijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nimenomaan ne riitelevät, ja tuntuvat olevan kaukana uskovasta kun näitp foorumeita lukee.

        Samaa vettä luterilaisissa kastemaljoissa on kun teidänkin altaissa

        Uskovat eivät lutikoiden vesissä kasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nimenomaan ne riitelevät, ja tuntuvat olevan kaukana uskovasta kun näitp foorumeita lukee.

        Samaa vettä luterilaisissa kastemaljoissa on kun teidänkin altaissa

        Luterilaisissa kastemaljoissa taitaa olla rähinävettä, teidät kyllästetään sillä jo vauvasta lähien . 🤨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat eivät lutikoiden vesissä kasta!

        "Uskovat eivät lutikoiden vesissä kasta!"

        Jälleen esimerkki riidanhaluisesta kommentista. Täysin asiatonta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisissa kastemaljoissa taitaa olla rähinävettä, teidät kyllästetään sillä jo vauvasta lähien . 🤨

        Ja heti toinen sotaisi kommenttu perään!

        Kannattaa mennä muualle riitelemään, et ole uskova


    • Anonyymi

      Ei oikeastaan uskovaiset riitele, kirkolliset riitelee Jeesukseen uskovien kanssa kuten aikoinaankin kirjanoppineet ja fariseukset riitelivät Jeesuksen kanssa. Mikään ei siis ole historian saatossa muuttunut.

      • Anonyymi

        Helluntaikirkolliset tykkää riidellä, mutta meillä uskovilla ei ole sellausta tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkolliset tykkää riidellä, mutta meillä uskovilla ei ole sellausta tarvetta.

        Kiva sitten eli jatketaan edelleen kuten apostolit toimivat, julistivat evankeliumia ja kaikki Jeesukseen uskoontulleet upotettiin ja yhtenäinen rakkaus vallitsi kristittyjen eli Jeesuksen seuraajien kesken. Ei koskaan kannata tehdä muutoksia siitä minkä apostolit aloittivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva sitten eli jatketaan edelleen kuten apostolit toimivat, julistivat evankeliumia ja kaikki Jeesukseen uskoontulleet upotettiin ja yhtenäinen rakkaus vallitsi kristittyjen eli Jeesuksen seuraajien kesken. Ei koskaan kannata tehdä muutoksia siitä minkä apostolit aloittivat.

        Se oli lähetystilanne. Jatkamme lähetystyön tekemistä ja Jeesuksen lähetyskäskyn noudattamista myös perheissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkolliset tykkää riidellä, mutta meillä uskovilla ei ole sellausta tarvetta.

        Sinähän siinä yrität riidellä. Taidat olla riitavedellä kasteltu luterilainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli lähetystilanne. Jatkamme lähetystyön tekemistä ja Jeesuksen lähetyskäskyn noudattamista myös perheissä

        "Se oli lähetystilanne. "

        Niin oli ja jatkuu edelleen samalla periaatteella minkä jo apostolit aloittivat! Tärkeää on tiedostaa, että Jumala ei muutu vaan sama kuvio nyt kuin Jeesuksen aikaan. Jumalan valtakunta on sama, eilen, tänään ja huomenna.

        Sanan ja julistamisen kautta tulee usko, jonka jälkeen upotetaan Jeesukseen kiinni henkilö ja näin sitä sitten eletään yhdessä Herramme kanssa, minä Kristuksessa ja Kristus minussa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se oli lähetystilanne. "

        Niin oli ja jatkuu edelleen samalla periaatteella minkä jo apostolit aloittivat! Tärkeää on tiedostaa, että Jumala ei muutu vaan sama kuvio nyt kuin Jeesuksen aikaan. Jumalan valtakunta on sama, eilen, tänään ja huomenna.

        Sanan ja julistamisen kautta tulee usko, jonka jälkeen upotetaan Jeesukseen kiinni henkilö ja näin sitä sitten eletään yhdessä Herramme kanssa, minä Kristuksessa ja Kristus minussa. Amen

        Kyllä, lähetystilanne jatkuu edelleen.

        Nyt on lisäksi jo seurakuntia joissa on sukupolvien ajan ollut kristittyjä - jotka eivät ole lähetystilnteessa -ja jotka noudattavat Jeesusken läehtyskäskyä ja kastaen ihmisiä Kristukseen, Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän siinä yrität riidellä. Taidat olla riitavedellä kasteltu luterilainen?

        "Taidat olla riitavedellä kasteltu luterilainen?"

        Täysin ala-arvoista argumentointia! Tuollaisia kommentteja juuri riidanhaluiset esittävät. Oletkohan helluntailainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taidat olla riitavedellä kasteltu luterilainen?"

        Täysin ala-arvoista argumentointia! Tuollaisia kommentteja juuri riidanhaluiset esittävät. Oletkohan helluntailainen?

        Palstalla kyllä näkee helposti ketkä riitelee. Ne on juuri nuo helluntailaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla kyllä näkee helposti ketkä riitelee. Ne on juuri nuo helluntailaiset.

        Tuntuvat tulevan aktiivisesti luterilaisten palstoille kyllä vaikka niillä on omatkin foorumit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, lähetystilanne jatkuu edelleen.

        Nyt on lisäksi jo seurakuntia joissa on sukupolvien ajan ollut kristittyjä - jotka eivät ole lähetystilnteessa -ja jotka noudattavat Jeesusken läehtyskäskyä ja kastaen ihmisiä Kristukseen, Amen!

        "Nyt on lisäksi jo seurakuntia joissa on sukupolvien ajan ollut kristittyjä - jotka eivät ole lähetystilnteessa -ja jotka noudattavat Jeesusken läehtyskäskyä ja kastaen ihmisiä Kristukseen, Amen!"

        Riitoja ei tarvita - me Jeesukseen uskovat vaan jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähetystyötä tehden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Taidat olla riitavedellä kasteltu luterilainen?"

        Täysin ala-arvoista argumentointia! Tuollaisia kommentteja juuri riidanhaluiset esittävät. Oletkohan helluntailainen?

        Minä olen luterilainen mutta pidän silti luterilaista vauvojen kastamista Raamatun ja kristinuskon vastaisena.


      • Anonyymi

        Hyvä kommentti!


      • Et sinä minua saa kaltaiseksesi vaikka kuinka yrität.


      • Anonyymi

        On se se sama kuin lut(e)rilainen ja uskovainen?


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Minä olen luterilainen mutta pidän silti luterilaista vauvojen kastamista Raamatun ja kristinuskon vastaisena.

        Sitten et ainakaan luterilaisessa tunnustuksessa pitäydy


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Et sinä minua saa kaltaiseksesi vaikka kuinka yrität.

        Se on kyllä huomattu ettei sinulla ole mitään tapoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten et ainakaan luterilaisessa tunnustuksessa pitäydy

        Kyllä minä tunnustan kaikki luterilaisen kirkon uskontunnustukset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä huomattu ettei sinulla ole mitään tapoja.

        Luojalle kiitos minulla ei ole noitakaan sinun "tapojasi".


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Kyllä minä tunnustan kaikki luterilaisen kirkon uskontunnustukset.

        Tunustuskirjoja et, jos hylkäät lapsien kastamisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunustuskirjoja et, jos hylkäät lapsien kastamisen.

        Minulle on ihan sama miten ihminen kastetaan jos hän on uskossa.
        Raamatussa kastetaan vain uskoon tulleita.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Minulle on ihan sama miten ihminen kastetaan jos hän on uskossa.
        Raamatussa kastetaan vain uskoon tulleita.

        Mutta ei siis pysy luterilaisessa tunnustuksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei siis pysy luterilaisessa tunnustuksessa.

        Mitä tarkoitat? Voitko avata asiaa?


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Voitko avata asiaa?

        Luterilaisuus on siis määritelmällisesti luterilaisen tunnustuksen hyväksymistä ja jos pidät lasten kastamisen vääränä, niin hylkäät luterilaisen tunnustuksen etkä siinä mielessä ole luterilainen.

        Ihan niin kuin eivät useat kansankirkon jäsenetkään. ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus on siis määritelmällisesti luterilaisen tunnustuksen hyväksymistä ja jos pidät lasten kastamisen vääränä, niin hylkäät luterilaisen tunnustuksen etkä siinä mielessä ole luterilainen.

        Ihan niin kuin eivät useat kansankirkon jäsenetkään. ole.

        Missä luterilaisessa tunnukstuksessa sanotaan, että vauvat pitää kastaa?


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Missä luterilaisessa tunnukstuksessa sanotaan, että vauvat pitää kastaa?

        Lue Ausburgin tunnustus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Ausburgin tunnustus

        Ja sieltä kohta IX


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue Ausburgin tunnustus

        Olen lukenut satoja kertoja. Minkä kohdan siitä haluat nostaa tarkasteluun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sieltä kohta IX

        "IX Kaste
        Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
        Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta."

        Oliko näille asioille Raamatun pohjaa?


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        "IX Kaste
        Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
        Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta."

        Oliko näille asioille Raamatun pohjaa?

        Kyllä on.

        Et siis hyväksy luterilaiste tunnustusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on.

        Et siis hyväksy luterilaiste tunnustusta

        En tuolta osin koska se ei pohjaudu Raamattuun.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        En tuolta osin koska se ei pohjaudu Raamattuun.

        Sinne se pohjautuu mutta pointti on se ettet hyväky luterilaista tunnustusta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinne se pohjautuu mutta pointti on se ettet hyväky luterilaista tunnustusta,

        Voitko todistaa nuo kohdat Raamatulla niin tarkastelen asiaa uudelleen.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Voitko todistaa nuo kohdat Raamatulla niin tarkastelen asiaa uudelleen.

        Pointti oli vain se ettet hyväksy luterilaista tunnustusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pointti oli vain se ettet hyväksy luterilaista tunnustusta.

        Tältäosin minun pitää tarkistaa hyväksyntääni kunhan nyt laitat ne perustelut Raamatusta.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Tältäosin minun pitää tarkistaa hyväksyntääni kunhan nyt laitat ne perustelut Raamatusta.

        Tutkipa itse Raamattua ja siitä mitä kasteopetusta siellä annetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutkipa itse Raamattua ja siitä mitä kasteopetusta siellä annetaan.

        Odotan, että sinä oletat minua kun kerran tiedät.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Odotan, että sinä oletat minua kun kerran tiedät.

        Oletan sinua?


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Odotan, että sinä oletat minua kun kerran tiedät.

        Koko Raamatun ajatus on että Kristus on ainoa tie pelastukseen. Toisekseen se, mitä Jeesus hankki meille ristillä - syntien anteeksianto - annetaan meille kasteessa ja evankeliumin Sanan herättämässä uskossa!

        Vain vedestä ja Hengestä syntymällä voi päästä Jumalan valtakuntaan. Siksi kastetaan Jeesusken opetuslapseksi (Matt.2819). Lisäksi Kaste liittää Kristuksen ruumiiseen (1. Kor. 12:13) ja Hänen kuolemaan ja ylösnousemukseen (Room. 6:3), ja siksi siinä annettu synnit anteeksi (Apt. 2:38) eli siis synnit pestään pois (Ap.t. 22:16). Kasteessa ihminen pukee ylleen Kristuksen, jota ilman ei ole pelastusta. Jumala siis näkee meissä Kistus-vaatteen eli Jeesuksen vanhurskauden, eikä syntisyyttämme. Kasteesa Jumala tekee liiton Kristuksen ylösnouseuksen tähden (1. Piet. 3:21)

        Siksi Pietari käski tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen (Apt. 2:38-39) ja siksi Jeesuskin lupasi että uskova kastettu pelastuu (Mark. 16:16) koska vain Kristuksessa on pelastus. Häneen uskoville ja häneen kastetuille on pelastus luvattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletan sinua?

        Anteeksi. näppisvirhe piti olla

        Odotan, että sinä opetat minua kun kerran tiedät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko Raamatun ajatus on että Kristus on ainoa tie pelastukseen. Toisekseen se, mitä Jeesus hankki meille ristillä - syntien anteeksianto - annetaan meille kasteessa ja evankeliumin Sanan herättämässä uskossa!

        Vain vedestä ja Hengestä syntymällä voi päästä Jumalan valtakuntaan. Siksi kastetaan Jeesusken opetuslapseksi (Matt.2819). Lisäksi Kaste liittää Kristuksen ruumiiseen (1. Kor. 12:13) ja Hänen kuolemaan ja ylösnousemukseen (Room. 6:3), ja siksi siinä annettu synnit anteeksi (Apt. 2:38) eli siis synnit pestään pois (Ap.t. 22:16). Kasteessa ihminen pukee ylleen Kristuksen, jota ilman ei ole pelastusta. Jumala siis näkee meissä Kistus-vaatteen eli Jeesuksen vanhurskauden, eikä syntisyyttämme. Kasteesa Jumala tekee liiton Kristuksen ylösnouseuksen tähden (1. Piet. 3:21)

        Siksi Pietari käski tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen (Apt. 2:38-39) ja siksi Jeesuskin lupasi että uskova kastettu pelastuu (Mark. 16:16) koska vain Kristuksessa on pelastus. Häneen uskoville ja häneen kastetuille on pelastus luvattu.

        Niin minäkin olen ymmärtänyt, että opetuslapset olivat aikuisia.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Niin minäkin olen ymmärtänyt, että opetuslapset olivat aikuisia.

        Olivat kyllä. Tosin ei opetuslapseudelle ole ikärajoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olivat kyllä. Tosin ei opetuslapseudelle ole ikärajoja

        Miten 2kk vanha voisi oppia ja opettaa muita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olivat kyllä. Tosin ei opetuslapseudelle ole ikärajoja

        Nuorin Jeesuksen opetuslapsi oli parikymppinen Johannes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten 2kk vanha voisi oppia ja opettaa muita?

        Voi kunhan kasvaa


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Niin minäkin olen ymmärtänyt, että opetuslapset olivat aikuisia.

        Opetuslapset olivat myös miehiä, jos olen oikein ymmärtäyt ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opetuslapset olivat myös miehiä, jos olen oikein ymmärtäyt ;)

        12 lähintä olivat miehiä mutta olihan heitä myös naista kuten Martta ja Maria, Lootin sisaret.
        Samarialainen nainen myös todisti Jeesuksesta.
        Lydia oli nainen joka toi kristinuskon nykyiseen Eurooppaan jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kunhan kasvaa

        Eli ei ole opetuslapsi ja uskova heti kasteen jälkeen.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        12 lähintä olivat miehiä mutta olihan heitä myös naista kuten Martta ja Maria, Lootin sisaret.
        Samarialainen nainen myös todisti Jeesuksesta.
        Lydia oli nainen joka toi kristinuskon nykyiseen Eurooppaan jne.

        Apostolit kaikki miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit kaikki miehiä.

        Ei suinkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit kaikki miehiä.

        12 kyllä ja Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Raamatun ajatus on että Kristus on ainoa tie pelastukseen. Toisekseen se, mitä Jeesus hankki meille ristillä - syntien anteeksianto - annetaan meille kasteessa ja evankeliumin Sanan herättämässä uskossa!

        Vain vedestä ja Hengestä syntymällä voi päästä Jumalan valtakuntaan. Siksi kastetaan Jeesusken opetuslapseksi (Matt.2819). Lisäksi Kaste liittää Kristuksen ruumiiseen (1. Kor. 12:13) ja Hänen kuolemaan ja ylösnousemukseen (Room. 6:3), ja siksi siinä annettu synnit anteeksi (Apt. 2:38) eli siis synnit pestään pois (Ap.t. 22:16). Kasteessa ihminen pukee ylleen Kristuksen, jota ilman ei ole pelastusta. Jumala siis näkee meissä Kistus-vaatteen eli Jeesuksen vanhurskauden, eikä syntisyyttämme. Kasteesa Jumala tekee liiton Kristuksen ylösnouseuksen tähden (1. Piet. 3:21)

        Siksi Pietari käski tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen (Apt. 2:38-39) ja siksi Jeesuskin lupasi että uskova kastettu pelastuu (Mark. 16:16) koska vain Kristuksessa on pelastus. Häneen uskoville ja häneen kastetuille on pelastus luvattu.

        Siinä tuli pätevää kasteopetusta Jaksuhalille ja meille kaikille muillekin.

        Monet kiitokset!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko Raamatun ajatus on että Kristus on ainoa tie pelastukseen. Toisekseen se, mitä Jeesus hankki meille ristillä - syntien anteeksianto - annetaan meille kasteessa ja evankeliumin Sanan herättämässä uskossa!

        Vain vedestä ja Hengestä syntymällä voi päästä Jumalan valtakuntaan. Siksi kastetaan Jeesusken opetuslapseksi (Matt.2819). Lisäksi Kaste liittää Kristuksen ruumiiseen (1. Kor. 12:13) ja Hänen kuolemaan ja ylösnousemukseen (Room. 6:3), ja siksi siinä annettu synnit anteeksi (Apt. 2:38) eli siis synnit pestään pois (Ap.t. 22:16). Kasteessa ihminen pukee ylleen Kristuksen, jota ilman ei ole pelastusta. Jumala siis näkee meissä Kistus-vaatteen eli Jeesuksen vanhurskauden, eikä syntisyyttämme. Kasteesa Jumala tekee liiton Kristuksen ylösnouseuksen tähden (1. Piet. 3:21)

        Siksi Pietari käski tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen (Apt. 2:38-39) ja siksi Jeesuskin lupasi että uskova kastettu pelastuu (Mark. 16:16) koska vain Kristuksessa on pelastus. Häneen uskoville ja häneen kastetuille on pelastus luvattu.

        >> Vain vedestä ja Hengestä syntymällä voi päästä Jumalan valtakuntaan <<
        Siksi Jeesus kastaa uskova Hengessä ja Tulessa !!! Ilman h2o...


    • Anonyymi

      Mitähän Jeesus sanoisi tästä turhasta riitelystä?

      • Anonyymi

        Luukkaan evankeliumi:

        7:32 He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet.'


      • Anonyymi

        "Mitähän Jeesus sanoisi tästä turhasta riitelystä?"

        Oikeastaan Jeesus ei sanoisi mitään, sillä Jeesukseen uskovat emme riitele, ainakaan enempää kuin apostolit riitelivät, mutta silti olivat yhtä koko ajan uskossaan Jeesukseen.

        Jeesukseen uskovat vaan jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähetystyötä tehden.


      • Anonyymi

        Eivät jumalattomat uudestikastajat siitä välitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitähän Jeesus sanoisi tästä turhasta riitelystä?"

        Oikeastaan Jeesus ei sanoisi mitään, sillä Jeesukseen uskovat emme riitele, ainakaan enempää kuin apostolit riitelivät, mutta silti olivat yhtä koko ajan uskossaan Jeesukseen.

        Jeesukseen uskovat vaan jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähetystyötä tehden.

        Apostoliten perinne kastaa koko perhekunta on tosiaan hyvä tapa, ja sitä jatkamme Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumi:

        7:32 He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet.'

        Tässä on kyllä syvempikin idea - mitä hyötyä on kenestäkin toiselle?! Jeesuksesta itsestään katsovat toiset olevan enemmän hyötyä itselleen kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna kuin hänen opetuksistaan tasapainoiseen ja toisiakin arvostavaan elämään. Olemmeko me elämää varten vaiko elämä meitä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät jumalattomat uudestikastajat siitä välitä

        Tule sinäkin vaan yhteen apostoliseen seurakuntaan, missä jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähimmäistyötä tehden. Ei tarvitse riidellä sen enempää kuin apostolitkaan ja silti olevat yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostoliten perinne kastaa koko perhekunta on tosiaan hyvä tapa, ja sitä jatkamme Amen!

        "Apostoliten perinne kastaa koko perhekunta on tosiaan hyvä tapa, ja sitä jatkamme Amen!"

        Juuri näin - kaikki Jeesukseen uskoontulleet upotettiin!! Hyvä huomio!

        Aika usein unohdetaan että vain Jeesukseen uskoontulleet upotettiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule sinäkin vaan yhteen apostoliseen seurakuntaan, missä jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähimmäistyötä tehden. Ei tarvitse riidellä sen enempää kuin apostolitkaan ja silti olevat yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.

        Olen jo sellaisessa!

        Sanoit tuon saman asian jo monta kertaa, mielipiteesi on kuultu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät jumalattomat uudestikastajat siitä välitä

        Miksi kukaan menisi uudelleen kasteelle jos on jumalaton???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostoliten perinne kastaa koko perhekunta on tosiaan hyvä tapa, ja sitä jatkamme Amen!

        En ole nähnyt koskaan perhekuntaa kastettavan evlut kirkossa. Pelkkiä vauvoja vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo sellaisessa!

        Sanoit tuon saman asian jo monta kertaa, mielipiteesi on kuultu!

        Kiitos loistavasti huomiosta, evankeliumin- ja lähetystyö on sellaista että samaa asiaa toistetaan monta kertaa sekunnissa ympäri maailmaa ja on toistettu jo parin tuhannen vuoden ajan ja jatkamme vaan Jeesuksen lähettämää perinnettä.

        Mutta voisitko lopettaa riitelyn ja tule joukkoomme tähän jaloon ja pyhään lähetystyöhön, missä jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähimmäistyötä tehden. Ei tarvitse riidellä sen enempää kuin apostolitkaan ja silti olevat yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt koskaan perhekuntaa kastettavan evlut kirkossa. Pelkkiä vauvoja vaan.

        Muu pehekunta on jo kastettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos loistavasti huomiosta, evankeliumin- ja lähetystyö on sellaista että samaa asiaa toistetaan monta kertaa sekunnissa ympäri maailmaa ja on toistettu jo parin tuhannen vuoden ajan ja jatkamme vaan Jeesuksen lähettämää perinnettä.

        Mutta voisitko lopettaa riitelyn ja tule joukkoomme tähän jaloon ja pyhään lähetystyöhön, missä jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähimmäistyötä tehden. Ei tarvitse riidellä sen enempää kuin apostolitkaan ja silti olevat yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.

        Voi lopettaa tuon riitelyn, mielipiteesi on kuultu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muu pehekunta on jo kastettu

        Eihän se ole mikään perhekiuntakaste jos kastetaan vain vauva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muu pehekunta on jo kastettu

        Raamatussa kastetiin koko perhekunta yhtä aikaa kun olivat tulleet uskoon.
        Vauvakaste ei ole oikea kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitähän Jeesus sanoisi tästä turhasta riitelystä?"

        Oikeastaan Jeesus ei sanoisi mitään, sillä Jeesukseen uskovat emme riitele, ainakaan enempää kuin apostolit riitelivät, mutta silti olivat yhtä koko ajan uskossaan Jeesukseen.

        Jeesukseen uskovat vaan jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähetystyötä tehden.

        Sujuvasti taas trollaant JEESUKSEEN uskovana, kun hyvin tiedät, että JEESUSTA uskova on tämä taivasten valtakunnan lapsi. Aika monta 'Jeesukseen' sanaa saitkin kirjoitukseen mahtumaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt koskaan perhekuntaa kastettavan evlut kirkossa. Pelkkiä vauvoja vaan.

        "En ole nähnyt koskaan perhekuntaa kastettavan evlut kirkossa. Pelkkiä vauvoja vaan."

        Tarkasti ottaen ei kirkoissa ole muistaakseni kertaakaan upotettu veteen Jeesukseen uskoontulleita kuten apostolinen perintö velvoittaa upottaa heitä jotka Jeesukseen tulevat uskoon.

        On vain kolmeen kertaan valeltu vauvojen päälakea vähän. Jos tämä valelu olisi aito kaste, niin sehän vasta uudelleen kastamista olisikin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa kastetiin koko perhekunta yhtä aikaa kun olivat tulleet uskoon.
        Vauvakaste ei ole oikea kaste.

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole nähnyt koskaan perhekuntaa kastettavan evlut kirkossa. Pelkkiä vauvoja vaan."

        Tarkasti ottaen ei kirkoissa ole muistaakseni kertaakaan upotettu veteen Jeesukseen uskoontulleita kuten apostolinen perintö velvoittaa upottaa heitä jotka Jeesukseen tulevat uskoon.

        On vain kolmeen kertaan valeltu vauvojen päälakea vähän. Jos tämä valelu olisi aito kaste, niin sehän vasta uudelleen kastamista olisikin?

        On tärkeää aina että toimimme apostolisen perinnön mukaan ei sävelletä omia ihmiskuvioita. Uusi Testamentti pitää riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole nähnyt koskaan perhekuntaa kastettavan evlut kirkossa. Pelkkiä vauvoja vaan."

        Tarkasti ottaen ei kirkoissa ole muistaakseni kertaakaan upotettu veteen Jeesukseen uskoontulleita kuten apostolinen perintö velvoittaa upottaa heitä jotka Jeesukseen tulevat uskoon.

        On vain kolmeen kertaan valeltu vauvojen päälakea vähän. Jos tämä valelu olisi aito kaste, niin sehän vasta uudelleen kastamista olisikin?

        Miksi vain murto-osa vauvana kastetuista koskaan edes tulee uskoon?
        Miksei se kaste sitten tehoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole mikään perhekiuntakaste jos kastetaan vain vauva.

        Lapsi on osa perhekuntaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa kastetiin koko perhekunta yhtä aikaa kun olivat tulleet uskoon.
        Vauvakaste ei ole oikea kaste.

        Niin, koska ketään ei oltu vielä katettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole nähnyt koskaan perhekuntaa kastettavan evlut kirkossa. Pelkkiä vauvoja vaan."

        Tarkasti ottaen ei kirkoissa ole muistaakseni kertaakaan upotettu veteen Jeesukseen uskoontulleita kuten apostolinen perintö velvoittaa upottaa heitä jotka Jeesukseen tulevat uskoon.

        On vain kolmeen kertaan valeltu vauvojen päälakea vähän. Jos tämä valelu olisi aito kaste, niin sehän vasta uudelleen kastamista olisikin?

        Kyllä kirkossa myös upoetetaan. Kaikki kastetavavt ovat käytössä kuten apostoleillakin.

        Valelukin on yksi kaste Kristukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tärkeää aina että toimimme apostolisen perinnön mukaan ei sävelletä omia ihmiskuvioita. Uusi Testamentti pitää riittää!

        Kyllä, UT riittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vain murto-osa vauvana kastetuista koskaan edes tulee uskoon?
        Miksei se kaste sitten tehoa?

        Miksi kaikki uskoana kasteutkaan eivät pysy uskossa?
        Eikö se kaste tehonnut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vain murto-osa vauvana kastetuista koskaan edes tulee uskoon?
        Miksei se kaste sitten tehoa?

        Miksi kaikki Sanaa kuulevat eivät tule uskoon?

        Eikö Jumalan Sana tehoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vain murto-osa vauvana kastetuista koskaan edes tulee uskoon?
        Miksei se kaste sitten tehoa?

        "Miksi vain murto-osa vauvana kastetuista koskaan edes tulee uskoon?"

        He alkavat elää jumalatonta elämää kuten rikos- ja kiusaamis- ja perheväkivaltatilastot osoittavat, satoja miljoonia eksyneitä sieluja jotka ovat matkalla helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sujuvasti taas trollaant JEESUKSEEN uskovana, kun hyvin tiedät, että JEESUSTA uskova on tämä taivasten valtakunnan lapsi. Aika monta 'Jeesukseen' sanaa saitkin kirjoitukseen mahtumaan!

        Jeesukseen uskovat ovat Raamatun mukaan 'pahan lapsia' ja niitä lavean tien kulkijoita, jotka eivät mene ahtaasta portista, joiden mielestä Jeesuksesta (tämän nimeen tehty oppi) on enemmän hyötyä kuoliaaksi kidutettuna Jumalana ja helvettiin kirottuna itsen puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi vain murto-osa vauvana kastetuista koskaan edes tulee uskoon?"

        He alkavat elää jumalatonta elämää kuten rikos- ja kiusaamis- ja perheväkivaltatilastot osoittavat, satoja miljoonia eksyneitä sieluja jotka ovat matkalla helvettiin.

        Eli eivät saakaan kirkon lupaamaa Pyhää Henkeä kastelussa. 🤨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesukseen uskovat ovat Raamatun mukaan 'pahan lapsia' ja niitä lavean tien kulkijoita, jotka eivät mene ahtaasta portista, joiden mielestä Jeesuksesta (tämän nimeen tehty oppi) on enemmän hyötyä kuoliaaksi kidutettuna Jumalana ja helvettiin kirottuna itsen puolesta.

        Jeesusta uskova ei sorru tuohon ahneuteen vetoavaan tarjoukseen, vaan ryhtyy itsestään hiomaan timanttia ja kyseenalaistamaan omaa toimintaansa ja alhaisten tunteiden vaikutusta käyttäytymiseensä - kiskomaan sitä rikkaa omasta silmästään, ei muiden - päästäkseen ahtaasta portista sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule sinäkin vaan yhteen apostoliseen seurakuntaan, missä jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. Ja sitten jotka ottavat vastaan uskon Jeesukseen ja upotamme heidät Jeesukseen ja sitten elää siinä Jeesus ja henkilö yhteistä elämää evankeliumin ja lähimmäistyötä tehden. Ei tarvitse riidellä sen enempää kuin apostolitkaan ja silti olevat yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.

        <<Tule sinäkin vaan yhteen apostoliseen seurakuntaan, missä jatkamme samaa perinnettä minkä apostolit aloittivat eli evankeliumin levittämistä kuten vuosituhansia olemme toimineet. <<

        Viimeistään 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, kun Paavali kastoi opetuslapset 'Pyhällä hengellä' Jeesuksen nimeen, joka Jeesuksen mukaan Matteuksen evankeliumista on laittomuuden tekemistä, loppui 'apostolisen seurakunnan' julistaminen Jeesuksen opetuksin, että taivasten valtakunta on tullut maanpäälle ja se temmattiin synnin valtakunnaksi Paavalin kirjeillä käyttämällä Paavalin sanoin Jeesusta tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta alkaen vuodesta 50.

        Luukkaan evankeliumi:

        <<16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.<<

        Matteuksen evankeliumi:

        <<11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kaikki Sanaa kuulevat eivät tule uskoon?

        Eikö Jumalan Sana tehoa?

        Ihmisellä on vapaa tahto ottaa sana vastaan tai hylätä se. Vain sanan vastaanottaneet kastettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt koskaan perhekuntaa kastettavan evlut kirkossa. Pelkkiä vauvoja vaan.

        Miksi pitäisi, koska toiset on kastettu jo aikaisemmin. Uudestikastaminen se vasta pahasta onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli eivät saakaan kirkon lupaamaa Pyhää Henkeä kastelussa. 🤨

        Kyllä saavat - Lutherinkin mukaan - mutta Pyhä henki onkin oikeasti Paha henki, koska kasteella asetetaan Perkele lapsen kimppuun koko elämän ajaksi. Jeesus jäi kirottuna helvettiin, koska ei mitään ylösnousemusta tapahtunut, ja tuo henki tuleekin helvetistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä saavat - Lutherinkin mukaan - mutta Pyhä henki onkin oikeasti Paha henki, koska kasteella asetetaan Perkele lapsen kimppuun koko elämän ajaksi. Jeesus jäi kirottuna helvettiin, koska ei mitään ylösnousemusta tapahtunut, ja tuo henki tuleekin helvetistä.

        Noinko uudestikastajat opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko uudestikastajat opettaa?

        Oliko Lutherkin kolmastikastaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi, koska toiset on kastettu jo aikaisemmin. Uudestikastaminen se vasta pahasta onkin.

        Mitä pahaa siinä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Lutherkin kolmastikastaja?

        Ei ollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa siinä on?

        Kun se on sitä Pyhän halventamista, vai etkö tiedä, että kaste on Pyhä toimitus.


    • Anonyymi

      Hassua jotenkin, että perhekuntakasteista kun puhutaan, niin systemaattisesti unohdetaan mainita, että niissä upotettiin veteen vain Jeesuksen uskoontulleet henkilöt.

      • Anonyymi

        Veteen upottamiesta ei ole mitään mainintaa


      • Anonyymi

        Veden määrä ei ratkaise


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veteen upottamiesta ei ole mitään mainintaa

        Uusi Testamentti, mikä on ainut toimiva ohjenuora, kertoo vain upottamisista, käyttäen systemaattisesti upottamista tarkoittavaa baptitzoo- sanaa. Pelkästään valelu-sanaa ei käytetä kertaakaan. Ei yli sen mitä on kirjoitettu. Valelu on kirkkolaitosten eli ihmiskeksintö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veteen upottamiesta ei ole mitään mainintaa

        Eikö joessa ole vettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Testamentti, mikä on ainut toimiva ohjenuora, kertoo vain upottamisista, käyttäen systemaattisesti upottamista tarkoittavaa baptitzoo- sanaa. Pelkästään valelu-sanaa ei käytetä kertaakaan. Ei yli sen mitä on kirjoitettu. Valelu on kirkkolaitosten eli ihmiskeksintö.

        Kyseinen sana tarkoittaa muutakin kuin upottamista.

        Sori vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö joessa ole vettä?

        Mutta kastaa voi ilman upottamistakin. Tästä Raamattu ei kerro


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kastaa voi ilman upottamistakin. Tästä Raamattu ei kerro

        Ei voi jos ei kastele ihmisrtä kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen sana tarkoittaa muutakin kuin upottamista.

        Sori vaan

        Se ei poista sitä, että alkukielen sana Βαπτίζω tarkoittaa upottamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi jos ei kastele ihmisrtä kokonaan.

        Kyllä voi

        Kokonaan kastelu ei ole kasteessa olelliista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei poista sitä, että alkukielen sana Βαπτίζω tarkoittaa upottamista.

        Kyllä, se on yksi merkitys, mutta ei ainoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, se on yksi merkitys, mutta ei ainoa

        Tässä kontekstissa ihan ainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi

        Kokonaan kastelu ei ole kasteessa olelliista

        Mikä sitten?


    • Anonyymi

      Hassua kun tääläl puhutaan upottamisesta ja ties mistä mutta ei Kristuksesta

      • Anonyymi

        Sanopa muuta


      • Anonyymi

        Ei noilla kirjoittajilla ole mitään tietoa Kristuksesta.


      • Anonyymi

        "Hassua kun tääläl puhutaan upottamisesta ja ties mistä mutta ei Kristuksesta"

        Olitkohan nyt unohtanut, että Kristukseen henkilö upotetaan kuten apostolit sen aloittivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hassua kun tääläl puhutaan upottamisesta ja ties mistä mutta ei Kristuksesta"

        Olitkohan nyt unohtanut, että Kristukseen henkilö upotetaan kuten apostolit sen aloittivat?

        Ei vaan kastetaan


    • Anonyymi

      Tärkeää tässä nyt huomioida, että Jeesukseen uskovat eli juuri kristityt emme riitele yhtään, toimimme vain kuten apostolit toimivat, mutta ateistit ja luterilaiset käyvät koko ajan kimppuun selittäen jotain sellaisia asioita mitä Uudessa Testamentissa ei ole.

      • Anonyymi

        Kuten sellaistako selittävät, että teidän uskontonne, joka perustuu kaikkien Jeesuksen seuraajien surmaamiseen ja Jeesuksen kidutuskuolemaan ristille kirottuna, ei ole ollut edes Jeesuksen aikana eikä näiden surmattujen apostolien, jotka julistivat Jeesuksen opetusta, että taivasten valtakunta on tullut maanpäälle, eivätkä opettaneet tästä syystä mitään synnistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sellaistako selittävät, että teidän uskontonne, joka perustuu kaikkien Jeesuksen seuraajien surmaamiseen ja Jeesuksen kidutuskuolemaan ristille kirottuna, ei ole ollut edes Jeesuksen aikana eikä näiden surmattujen apostolien, jotka julistivat Jeesuksen opetusta, että taivasten valtakunta on tullut maanpäälle, eivätkä opettaneet tästä syystä mitään synnistä?

        Jumala valitsi tavan millä sinunkin syntisi on mahdollista sovittaa.
        Mikä sinä syntisäkki olet sitä kritisoimaan?


    • Anonyymi

      "Kastekeskustelu tuhoaa saatana helposti kun saa uskovaiset riitelemään ."

      Siis tuhoaa saatanan helposti?

      • Anonyymi

        Kyllä - sanoohan Luther Vähä katkismuksensa liitteessä näin:

        <<Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä - sanoohan Luther Vähä katkismuksensa liitteessä näin:

        <<Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan.<<

        Kertokaapa minulle, että mitä järkeä on kastaa lapsen kimppuun Perkele ahdistamaan tätä koko elämänsä ajaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaapa minulle, että mitä järkeä on kastaa lapsen kimppuun Perkele ahdistamaan tätä koko elämänsä ajaksi?

        Ja Luther jatkaa:

        <<Pidä siis mielessäsi, että kastetoimituksen liitännäiset merkitsevät kovin vähän, sellaiset kuin kasvoihin puhaltaminen, ristinmerkkien tekeminen, suolan paneminen suuhun, syljestä ja mullasta tehdyn tahnan siveleminen korviin ja nenään, rinnan ja olkapäiden voiteleminen öljyllä, päälaen voitelu krismalla, kastepaitaan pukeminen, palavan kynttilän antaminen käteen jne. Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisäilleet kaunistaakseen kastetoimitusta, mutta ilman niitäkin on kaste toimitettavissa, sillä ei Perkele noita keinoja kavahda eikä kammoa. Hän ei piittaa isommistakaan konsteista, hänet on otettava vakavasti.<<


      • Tarkoitin toisinpäin . Saatana on tässä ketjussa tuhoamassa keskustelua Pyhän Hengen jasteesta joka Jeesus surorittaa..


    • No nyt kun tämän paljastin niin ei kukaan halua kommentoida tällainen järkyttävä toiminta malli joka saatana ylläpitää kaste keskustelussa ..

      • Älähän nhyt taas ylihengellistä asioita.


      • Anonyymi

        Juu, ei olisi kannattanut paljastaa kasteen todellista merkitystä eli Perkeleen asettamista lapsen kimppuun, jolloin lapsesta tuleekin Jumalan kieltäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei olisi kannattanut paljastaa kasteen todellista merkitystä eli Perkeleen asettamista lapsen kimppuun, jolloin lapsesta tuleekin Jumalan kieltäjä.

        Edelleen kristinuskossa tosi Jumala on uhrattu teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana ja kirottu ristiltä helvettiin, johon nämä Lutherin sanat viittaavat, ja valta on tietysti Saatanalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen kristinuskossa tosi Jumala on uhrattu teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana ja kirottu ristiltä helvettiin, johon nämä Lutherin sanat viittaavat, ja valta on tietysti Saatanalla.

        Ja koska mitään tosi Jumalan (Kristus) ylösnousemusta ei Raamatun mukaan helvettiin kiroamisen jälkeen tapahtunutkaan, niin Paavalin syntien valtakunnan oppi perustuu siihen, että Pyhä henki onkin Paha henki. Tämän Luther kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska mitään tosi Jumalan (Kristus) ylösnousemusta ei Raamatun mukaan helvettiin kiroamisen jälkeen tapahtunutkaan, niin Paavalin syntien valtakunnan oppi perustuu siihen, että Pyhä henki onkin Paha henki. Tämän Luther kertoo.

        <<Paavalin syntien valtakunnan oppi perustuu siihen, että Pyhä henki onkin Paha henki. Tämän Luther kertoo.<<

        ja tämä edeltä:

        <<15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.<<

        <<16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.<<

        Ja siellä hmettelyyn siitä, että näiden kirjoitusasu on päinvastainen - Paavalin opin Pyhä henki ja Jeesuksen sanoma totuuden Henki, niin liittyy juuri siihen, että Pyhä henki onkin päinvastoin Paha henki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Paavalin syntien valtakunnan oppi perustuu siihen, että Pyhä henki onkin Paha henki. Tämän Luther kertoo.<<

        ja tämä edeltä:

        <<15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.<<

        <<16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.<<

        Ja siellä hmettelyyn siitä, että näiden kirjoitusasu on päinvastainen - Paavalin opin Pyhä henki ja Jeesuksen sanoma totuuden Henki, niin liittyy juuri siihen, että Pyhä henki onkin päinvastoin Paha henki.

        Älä hölmöilee taas !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska mitään tosi Jumalan (Kristus) ylösnousemusta ei Raamatun mukaan helvettiin kiroamisen jälkeen tapahtunutkaan, niin Paavalin syntien valtakunnan oppi perustuu siihen, että Pyhä henki onkin Paha henki. Tämän Luther kertoo.

        Niin mutta Rakas Luther oli sekaisin lihassa kunhän opetteli..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Niin mutta Rakas Luther oli sekaisin lihassa kunhän opetteli..

        Kuten sinäkin


    • Anonyymi

      Kuten huomaamme, niin Jeesukseen uskovat emme riitele upotuksesta, toimimme vain siten kuin Uudessa Testamentissa on opetettu ja näytetty mallia miten Jeesukseen uskoontulleet upotetaan samaistumaan Jeesuksen kuolemaan ja sitten elämme Jeesuksessa elämäämmme lähetys- ja lähimmäistyötä tehden.

      • Anonyymi

        Me Jeesuksen omat emme riitele upotuksest,a sinä riitelet.

        Jeesuken kuolemaan samaistumisesta ei Raamattu puhu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me Jeesuksen omat emme riitele upotuksest,a sinä riitelet.

        Jeesuken kuolemaan samaistumisesta ei Raamattu puhu

        "Me Jeesuksen omat emme riitele upotuksesta"

        Näinhän se on. Riitelyn saa hoitaa ateistit ja liberaalit, mutta Jeesukseen uskovat julistamme evankeliumia ja teemme lähimmäistyötä ja upotamme Jeesukseen kaikki uskon vastaanottaneet Uuden Testamentin mallin mukaan. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Me Jeesuksen omat emme riitele upotuksesta"

        Näinhän se on. Riitelyn saa hoitaa ateistit ja liberaalit, mutta Jeesukseen uskovat julistamme evankeliumia ja teemme lähimmäistyötä ja upotamme Jeesukseen kaikki uskon vastaanottaneet Uuden Testamentin mallin mukaan. Amen

        Ja riitelyn hoidai sinä joka upottamista puhut vaikka Raamattu ei moisesta puhu. Amen!


    • Anonyymi

      Taikamenojen oikeellisuus on vaikuttavuuden takia tärkeää!
      😁

      • Niin se on , kun vauvakastejumala on liikellä puolustamaan oma toiminta ja pääsee riitelemään.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Niin se on , kun vauvakastejumala on liikellä puolustamaan oma toiminta ja pääsee riitelemään.

        Moinen jumala on mielikuvituksesi tuotetta

        Luterilaiet Jumala on Jeesus, Amen!


      • Anonyymi

        "Taikamenojen oikeellisuus on vaikuttavuuden takia tärkeää!"

        Kerrohan mitä taikamenoja sinä harjoitat kun tunnut olevan asiantuntija?


    • Oletteko huomanneet miten fanaattisesti Saatana on tässä ketjussa tuhoamassa keskustelua Pyhän Hengen ja kasteesta joka Jeesus surorittaa..

      • Anonyymi

        Minä huoman sinissa ja kielenkäytössäsi tuota fanaattisuutta.

        Raamattu puhuesaan Pyhän Hengen kasteesta, viittaa helluntain tapahtumiin eli Pyhän Hengen vuodatukseen, rakas!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä huoman sinissa ja kielenkäytössäsi tuota fanaattisuutta.

        Raamattu puhuesaan Pyhän Hengen kasteesta, viittaa helluntain tapahtumiin eli Pyhän Hengen vuodatukseen, rakas!

        Pyhän Hengen kasteen joka ihmiset alkoi saamaan Helluntaista alkaen kun Jeesus alkoi kastaa Hengessä ja Tulessa.

        Olet pihalla. Mutta olkoon jos et halua kokea Pelastava kaste !!!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Pyhän Hengen kasteen joka ihmiset alkoi saamaan Helluntaista alkaen kun Jeesus alkoi kastaa Hengessä ja Tulessa.

        Olet pihalla. Mutta olkoon jos et halua kokea Pelastava kaste !!!

        Raamatun mukaan sinun tarjoama pelastus johtaa helvettiin. Löytyy 1. Korintolaiskirje, luku 3 ja jakeet 11-13. Palaako mielestäsi taivaassa tuli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan sinun tarjoama pelastus johtaa helvettiin. Löytyy 1. Korintolaiskirje, luku 3 ja jakeet 11-13. Palaako mielestäsi taivaassa tuli?

        Kun et osaa ja et saa Pyhän Hengen viisauutta niin että ymmärtäisit mitä Jeesus sanoi >>
        Luuk. 12:49

        Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!

        Ei aina tulella on sama merkitys Pyhässä Raamatussa..


    • Anonyymi

      On oltava oikea lahko oikeine taikamenoineen kasteessa jos haluut Jeesuksen opintopiiriin taivaassa!!!
      😁

      • Höpöttäjä olet rakas.
        On vain otettava Jeesus vastaan joka kastaa sinut Hengellä ja Tulella eikä h2o kanssa....


      • Anonyymi

        Jeesuksen 'opintopiiri' on helvetissä, jonne Paavali tämän kirosi ristiltä, eikä ylösnousemusta tapahtunut. Ja tuohon helvetin opintopiiriin pääsemiseksi riittää, kun seuraa Paavalia - hän nimittäin lupaa sen 1.Kor.3:13.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen 'opintopiiri' on helvetissä, jonne Paavali tämän kirosi ristiltä, eikä ylösnousemusta tapahtunut. Ja tuohon helvetin opintopiiriin pääsemiseksi riittää, kun seuraa Paavalia - hän nimittäin lupaa sen 1.Kor.3:13.

        Noin voi vain saatanan henki kirjoittaa . Sinun kautta rakas vaikuttaa vieras henki...


    • Anonyymi

      Yrittääkö aloittaja ovelasti väittää, että vauvakastajat ovat uskovaisia.

      • Mitä sinä ateisti tähän ketjun on tekemistä Rakas muuta että ei tulis kunnioittaa Jumalan Jeesuksen Kaste Ristin Kuoleman kautta joka Jeesus suorittaa ilman h2o

        Ei pyhä Raamatusta mitään oveluutta löytyy van suora teksti kuka kastaa ja millä...

        Siis etkö tiedä mitä kaste merkitsee kun Jeesus kastaa sinut.. ilman h2o

        Room. 6
        3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
        8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.


    • Anonyymi

      otsikko: "uskovaiset riitelemään"

      "Sillä minä olentullut `nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä
      vastaan ja miniän anoppiansa vastaan,
      ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa"
      Matt: 10: 35-36

      • Anonyymi

        Jeesus käski hylkäämään maallisen perheensä ja seuraamaan häntä.
        Tyypillinen uskonnollisen kultin perustaja ja perustus myöhemmissäkin karsismaattisissa yhteisöissä.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski hylkäämään maallisen perheensä ja seuraamaan häntä.
        Tyypillinen uskonnollisen kultin perustaja ja perustus myöhemmissäkin karsismaattisissa yhteisöissä.
        😁

        vähän ristiriidassa Jumalan kymmenen käskyn lakiin,

        4 käsky.

        Kunnioita isääsi ja äitiäsi

        Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme väheksy emmekä vihastuta vanhempiamme emmekä esimiehiämme, vaan kunnioitamme, palvelemme, tottelemme, rakastamme ja arvostamme heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vähän ristiriidassa Jumalan kymmenen käskyn lakiin,

        4 käsky.

        Kunnioita isääsi ja äitiäsi

        Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme väheksy emmekä vihastuta vanhempiamme emmekä esimiehiämme, vaan kunnioitamme, palvelemme, tottelemme, rakastamme ja arvostamme heitä.

        Jeesuksen omin sanoin.
        Ei mikään opetuslapsi tai Apostoli!
        😁


    • Yritetään Rakkaat totella Jeesusta >>

      Ap.t.1

      4Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
      5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

      • Katsos tuo on se kaste josta Johannes sanoi että tulee tilalle ja että h2o on tullut tarkoituksen loppuun ja nyt Uudessa Liitossa jossa olemme jatkaa Jeesus kastamalla meidät Hengellä ja Totuudella !!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3549
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      216
      2989
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2564
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2082
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2075
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      11
      1867
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1712
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      18
      1686
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      276
      1379
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1326
    Aihe