Yrittääkö Suomessa raskaan auton kuljettaja estää turman

Anonyymi

Alla olevia kertomuksia saa lukea jatkuvasti. Siinä paikassa kun itse kerran kävin katsomassa ei ollut lainkaan kuorma-auton jarrutusjälkiä.
Olen myös katsellut jo kymmenen vuotta maailman kolarivideoita, niissä raskaan auto kuljettajat jarruttavat ja väistävät.
𝙐𝙡𝙠𝙤𝙢𝙖𝙞𝙡𝙡𝙖 𝙩𝙖̈𝙧𝙠𝙚𝙞𝙣𝙩𝙖̈ 𝙤𝙣 𝙨𝙖̈𝙞𝙡𝙮𝙩𝙩𝙖̈𝙖̈ 𝙞𝙝𝙢𝙞𝙨𝙝𝙚𝙣𝙠𝙞, 𝙫𝙖𝙞𝙠𝙠𝙖 𝙧𝙚𝙠𝙠𝙖 𝙩𝙪𝙝𝙤𝙪𝙩𝙪𝙞𝙨𝙞. 𝙏𝙪𝙣𝙩𝙪𝙪 𝙚𝙩𝙩𝙖̈ 𝙨𝙪𝙤𝙢𝙚𝙨𝙨𝙖 𝙧𝙞𝙞𝙩𝙩𝙖̈𝙖̈ 𝙠𝙪𝙣 𝙞𝙩𝙨𝙚 𝙖𝙟𝙖𝙖 𝙤𝙞𝙠𝙚𝙞𝙣.

MITÄ kuorma-auton kuljettaja teki estääkseen kolarin.................

"Henkilöauto oli lähtenyt ohittamaan suoralla tieosuudella toista henkilöautoa. Ohittava auto ei kerennyt palaamaan omalle kaistalleen ajoissa, vaan osui vastaantulevan kuorma-auton kanssa yhteen. Henkilöauton kuljettajana toiminut mies menehtyi tapahtumapaikalla."

https://viranomaisuutiset.fi/ohitustilanne-johti-kuolonkolariin-turun-valtatiella-hameenlinnassa/?fbclid=IwAR3GI8ZMc2oFTl8Zn2hpY2jh4WV_N65FS7oqPQXTsdoosZFrJKNiaxD13jU

12

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Useimmat Suomessa rekkaan törmäävät tekevät sen tahallaan. Tämä ilmenee siitä, ettei yleensä ole kyse ohitustilanteesta.

      Rekkakuski ei välttämättä ehdi tehdä mitään ennakoimattomassa tilanteessa. Eikä monikymmentonninen rekka pysähdy äkkiä ja painoero tekee törmäyksen kohtalokkaaksi henkilöautoilijalle.

    • Anonyymi

      Aloituksen auto ei ollut monikymmentonninen. Ohitus tilanne kesti pidemmän aikaa. Reagoiko kuorma-auton kuljettaja mitenkään, siinäpä kysymys. Piirturistakin näkee, nykytilannetta ja ajotapaa pidemmältä.

      • Anonyymi

        En ainakaan minä tuosta jutusta löytänyt kuorma-auton massasta mitään tietoa.
        Jos ohittajan mielentila oli normaali, olisi hän keskeyttänyt ohituksen ja palannut oikealle kaistalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ainakaan minä tuosta jutusta löytänyt kuorma-auton massasta mitään tietoa.
        Jos ohittajan mielentila oli normaali, olisi hän keskeyttänyt ohituksen ja palannut oikealle kaistalle.

        Tie kaiketi oli sula tuohon kellonaikaan. Luulisi, että henkilöautoa ohitettaessa näkyvyys oli hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ainakaan minä tuosta jutusta löytänyt kuorma-auton massasta mitään tietoa.
        Jos ohittajan mielentila oli normaali, olisi hän keskeyttänyt ohituksen ja palannut oikealle kaistalle.

        Entä kuorma-auto, onko hänellä mitään velvollisuuksia tilanteessa, pitäisi olla ammattikuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ainakaan minä tuosta jutusta löytänyt kuorma-auton massasta mitään tietoa.
        Jos ohittajan mielentila oli normaali, olisi hän keskeyttänyt ohituksen ja palannut oikealle kaistalle.

        Näin on, jotain vikaa pitää olla jos omaa autoaan kolhii. Toisilla vaan on heikommat ajotaidot.


    • Anonyymi

      Se on ainakin melko varmaa että kuorma-autonkuski syö unilääkkeitä loppuiän ja koko perhe kärsii. Työkaverilla kävi vähän samoin, puolen vuoden kuluttua alkoi univaikeudet ja niitä riittää.

    • Anonyymi

      Se on ainakin varmaa, että joka kolari pitäisi jotenkin saada rekkakuskin aiheuttamaksi.

      • Anonyymi

        Niinpä. Kaikki onnettomuudet pyritään ainakin sosiaalisessa mediassa kääntämään painavamman syyksi. Auto ja kävelijä törmäävät -> autoilijasta pyritään tekemään väkisin syyllinen vaikka syy olisi ollut kävelijän. Henkilöauto ja rekka törmäävät -> rekan kuljettajasta yritetään tehdä syyllinen vaikka olisikin täysin syytön.


    • Anonyymi

      Henkilöautonkuljettaja ainakin reagoi yleensä kaikkeen vain keskisormea näyttämällä oli tilanne mikä tahansa.

    • Anonyymi

      Yli vaan isolla, lähtee sitten metsään molemmat ja toinen taivaaseen.
      Kerran olen väistänyt ja remonttini maksanut kun kukaan ei uskonut että väistin autoa samalla kaistalla.
      Sanotaan jotain onnibussia voin väistää, en pienempiä.

      • Anonyymi

        Sama ja se paskamyrsky mikä uutisissa ja kaikessa nousee niin sama se… Onpahan sitten muutama valittaja vähemmän


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe