Ateistien yritys kieltää Jumala tieteellään on jotenkin hupaisaa

Anonyymi

Jumalan voi tuntea!
Jumalan voi tuntea ja käsittää juuri siinä määrin kuin hän on tarkoittanut. Voimme tuntea hänet luomistyön, Raamatun, Kristuksen ja Pyhän Hengen välityksellä. Ne eivät ole turhia vaan tarkoituksenmukaisia. Samalla syntisyytemme ja sielunviholliset valheet vääristävät kuvaamme Jumalasta. Se ei tarkoita, että emme voisi tuntea Jumalaa. Vääristely ja luopumus on saatanan päämäärä ja synnin seuraus. Siihen meidän ei tule suostua. Voimme tuntea Jumalan. Mitä enemmän asioimme hänen kanssaan, sitä läheisemmäksi ja tutummaksi hän tulee. Mikäli olemme laiskoja kristillisessä elämässä ja Sanan oppimisessa, kasvumme ja Jumalan tuntemisemme voi jäädä hyvinkin ohueksi.

Itsekkyys ja valhe sokaisevat ihmisen.
Synti erottaa ihmisen Jumalasta. Ilman Kristusta ja häneen turvautumista Jumalaa ei voi tuntea. Valhe on niin voimakas, että se sokaisee itsekkään ihmisen, joka ei edes halua tuntea Luojaansa. Siksi maailmassa on niin paljon vääristynyttä Jumalan tuntemista ja torjuntaa.

He ovat maailmasta; sen tähden he puhuvat, niin kuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen. (1 Joh 4:5-6)

Evankeliumin kautta tunnemme, jos tahdomme.
Jumalan tunteminen on lopulta moraalinen tahdon valinta: valitsemmeko itsekkyyden vai rakkauden? Jumala sanoi profeetta Jeremiaalle: Sinä asut keskellä vilppiä; vilpillisyydessään he eivät tahdo tuntea minua, sanoo Herra (Jer 9:6).

Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. (2 Piet 3:17-18)

233

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala on henki eikä henkeä voida määritellä materialistisella tieteellä.

      • On väärin sanoa, että Jumalan voi tuntea.

        Itse olen kohta 65, mutta en ole koskaan tuntenut Jumalaa.

        Älä usko uskovaa


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On väärin sanoa, että Jumalan voi tuntea.

        Itse olen kohta 65, mutta en ole koskaan tuntenut Jumalaa.

        Älä usko uskovaa

        Eihän ateisti Jumalaa tunnekaan kun Jumala on kaukana ateistista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ateisti Jumalaa tunnekaan kun Jumala on kaukana ateistista.

        Siinä se logiikka on.

        Ateisti ei usko Jumalaan, ja on ateisti ikuisesti, koska Jumala on kaukana hänestä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siinä se logiikka on.

        Ateisti ei usko Jumalaan, ja on ateisti ikuisesti, koska Jumala on kaukana hänestä.

        Jumala ei halua olla ateistien Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei halua olla ateistien Jumala.

        Onpa omituista.

        Eikö Jumala ole vain Jumala?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siinä se logiikka on.

        Ateisti ei usko Jumalaan, ja on ateisti ikuisesti, koska Jumala on kaukana hänestä.

        Kun uskoo jumalaan niin sitten voi myös tuntea jumalan.
        Olematon realisoituu uskomalla ?
        Voi voi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun uskoo jumalaan niin sitten voi myös tuntea jumalan.
        Olematon realisoituu uskomalla ?
        Voi voi...

        Tai kun uskoo Jumalaan, niin Jumala on olemassa.

        On se kyllä omituista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei halua olla ateistien Jumala.

        Voi olla, että nimenomaan haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että nimenomaan haluaa.

        Tai se oli niin päin, että Jumala on vain niille, jotka uskovat.

        Jokatapauksessa kaikki on naurettavaa selittelyä.


      • Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tai kun uskoo Jumalaan, niin Jumala on olemassa.

        On se kyllä omituista.

        Tai jos ei usko Jumalaan, niin Jumala ei ole olemassa.

        On se omituista.


      • Anonyymi

        On vain uskottava Ukko Ylijumalaan, enkeleihi, keijuihin, merenneitoihin ja tonttusiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei halua olla ateistien Jumala.

        Jumala ei ole luonut ateisteja. Ateistit kehittyivät evoluution polkuja. Ateistivauvat erottaa jo älykkäästä katseesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos ei usko Jumalaan, niin Jumala ei ole olemassa.

        On se omituista.

        Tai ateisteja ei olisi, jos Jumala olisi olemassa.

        Ajattele järjellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tai ateisteja ei olisi, jos Jumala olisi olemassa.

        Ajattele järjellä.

        Mitään ei olisi olemassa jos Jumalaa ei olisi olemassa.

        Tyhjästäkö maailmankaikkeus ateistin mielestä tulla tupsahti?

        Ajattele järjellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään ei olisi olemassa jos Jumalaa ei olisi olemassa.

        Tyhjästäkö maailmankaikkeus ateistin mielestä tulla tupsahti?

        Ajattele järjellä.

        Ei se järki välttämättä oikein selitä Taikahemmonkaan taikatemppuja tekemisiä. Puhumattakaan sitä, että kaikki olisi tyhjästä luotu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään ei olisi olemassa jos Jumalaa ei olisi olemassa.

        Tyhjästäkö maailmankaikkeus ateistin mielestä tulla tupsahti?

        Ajattele järjellä.

        Jumala. Et voi todistaa edes sitä, että Jumala on jotain tehnyt.

        Mielipide ei ole todiste.


      • Anonyymi

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ateisti Jumalaa tunnekaan kun Jumala on kaukana ateistista.

        Juuri näin se pitää ollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että nimenomaan haluaa.

        Miksei sitten ole?


    • Kuka tieteentekijä on yrittänyt kieltää jumalia tieteellisellä metodilla? Ketä sellainen kiinnostaisi?

      Kun jumalien olemassaolon puolesta ei ole minkäänlaisia faktapohjaisia perusteluja, niin miten niitä edes voisi kumota?

      • Anonyymi

        Ettekös te hylkää koko ajan kaikki todisteet Jumalasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettekös te hylkää koko ajan kaikki todisteet Jumalasta?

        Mitkä ihmeen todisteet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettekös te hylkää koko ajan kaikki todisteet Jumalasta?

        Todiste Jumalasta on Jumala.

        Missä Jumala on?


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Mitkä ihmeen todisteet?

        Ne joita ateistit täällä tilaatte Jumalan olemasaaolosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne joita ateistit täällä tilaatte Jumalan olemasaaolosta.

        tilaatte = tivaatte


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Todiste Jumalasta on Jumala.

        Missä Jumala on?

        Jumala on kaikkialla.


      • Kilgore.Trout kirjoitti:

        Mitkä ihmeen todisteet?

        Koko luomakunta todistaa Jumalasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kaikkialla.

        Ei kyllä edes tässä. Älä yritä huijata minua.

        Jos Jumala on kaikkialla, niin miksi on ateisteja?


      • torre3 kirjoitti:

        Ei kyllä edes tässä. Älä yritä huijata minua.

        Jos Jumala on kaikkialla, niin miksi on ateisteja?

        Mutta jos Jumala oli kuitenkin siinä pommissa joka räjäytti ukrainalaisen synnytyssairaalan?


      • Hedelmistään puu tunnetaan, vai miten se nyt meni?


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Mutta jos Jumala oli kuitenkin siinä pommissa joka räjäytti ukrainalaisen synnytyssairaalan?

        Mitä jos olikin ja suojeli kymmenet naiset ja vauvat siltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos olikin ja suojeli kymmenet naiset ja vauvat siltä?

        Se on kumma kun pommi iskee jonnekkin ja 50 kuolee ja 10 selviää, niin nuo kymmenen ovat Jumalan ihme, mutta nuo 50 kuollutta ei ole esimerkki jumalan piittaamattomuudesta ihmisten kärsimystä kohtaan.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Se on kumma kun pommi iskee jonnekkin ja 50 kuolee ja 10 selviää, niin nuo kymmenen ovat Jumalan ihme, mutta nuo 50 kuollutta ei ole esimerkki jumalan piittaamattomuudesta ihmisten kärsimystä kohtaan.

        Niin, sitähän sinä et tiedä vaikka Jumala olisi pelastanut nuo kuolleet vielä pahemmasta kohtalolta.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Koko luomakunta todistaa Jumalasta.

        Miksi muuten todistaisi juuri kristinuskon Jumalasta?

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muuten todistaisi juuri kristinuskon Jumalasta?

        -a-teisti-

        Koska muuta Jumalaa ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sitähän sinä et tiedä vaikka Jumala olisi pelastanut nuo kuolleet vielä pahemmasta kohtalolta.

        Tuo logiikka johtaa nihilistiseen fatalismii, jossa ketään ei kannata auttaa missään tilanteessa. Ei edes itseään. Jos joku saa syövän, niin miksi sitä kannattaa hoitaa? Jos Jumala haluaa hänet pelastaa, hän pelastuu ja jos ei, niin hänen olikin parempi kuolla. Jos Putin pommittaa lapsia, niin ei heitä pidä hakea suojaan, koska ne jotka Jumala haluaa säästää säätyvät ja muita odottaa ehkä pahempi kohtalo.

        Ins Allah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sitähän sinä et tiedä vaikka Jumala olisi pelastanut nuo kuolleet vielä pahemmasta kohtalolta.

        Mikä voisi olla pahempi kohtalo? Elleivät nämä 50 olleet Taivaaseen matkalla olevia uskovia? Kannattaisiko hetki miettiä, ennen kuin alkaa kirjoittelemaan älyttömyyksiä?

        Aioin juuri kirjoittaa pätkän kristinopin älyttömyyksistä: paradokseista, dilemmoista ja täysin absurdeista väittämistä tai tapahtuman kuvauksista jne. joihin ei kuitenkaan koskaan mitään vastata, jos niistä jotakin kysyy.

        Tai jos vastataan ovat vastaukset vain syvemmälle suohon johtavia ilman pienintäkään ajatustakaan kirjoitettuja "automaattivastauksia", kuten tuo sinunkin a ivan älytön vastaus.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska muuta Jumalaa ei ole.

        Kristinusko tuli parituhatta vuotta sitten. Sitä ennen oli jo vaikka kuinka paljon Jumalalia. Raamatun mukaan esimerkiksi Israelin Jumala.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kristinusko tuli parituhatta vuotta sitten. Sitä ennen oli jo vaikka kuinka paljon Jumalalia. Raamatun mukaan esimerkiksi Israelin Jumala.

        Raamatun Jumala on ollut kuule ihan aina. Kysy vaikka Palosaarilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Jumala on ollut kuule ihan aina. Kysy vaikka Palosaarilta.

        Siis Israelin Jumala oli Jerusalemissa asunut mies, joka oli jumalten kokouksen johtaja. Kertoo Raamattu.

        Järkikin sanoo, että kuollut on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne joita ateistit täällä tilaatte Jumalan olemasaaolosta.

        Mutta nehän jäävät aina saamatta. Tunnetta pukkaa kyllä hurjasti.


      • Välva kirjoitti:

        Koko luomakunta todistaa Jumalasta.

        Sain kerran työtehtävien yhteydessä islam-seurakunnasta brošyyreja, joissa selvitettiin seikkaperäisesti miten Luomakunta tosiaan todistaa Jumalasta Koraanissa ja haditheissa ilmoitetulla tavalla.

        Olet varmaan samaa mieltä noiden brošyyrien kanssa.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Sain kerran työtehtävien yhteydessä islam-seurakunnasta brošyyreja, joissa selvitettiin seikkaperäisesti miten Luomakunta tosiaan todistaa Jumalasta Koraanissa ja haditheissa ilmoitetulla tavalla.

        Olet varmaan samaa mieltä noiden brošyyrien kanssa.

        Vai sellaista Kansan Uutisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai sellaista Kansan Uutisissa.

        Kansan Uutiset on ainoa suomalainen lehti josta ilmestyy englanninkielinen versio USA:ssa. Siellä sen nimi on Kansas News.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Todiste Jumalasta on Jumala.

        Missä Jumala on?

        Etkö ymmärrä?
        Koska on Jumala, niin silloin on Jumala, koska on Jumala, niin silloin on Jumala, koska on Jumala, niin silloin on Jumala jne.
        Lopputuloksena on se, että on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska muuta Jumalaa ei ole.

        Tuo olisi aika kamalaa, koska kristinuskon Jumala tosi Jumalan uhrilahjalla on Saatana, mutta siinä tietysti olet oikessa, että koska tosi Jumala uhrattiin, se todella lakkasi olemasta ja Saatana sai vallan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei kyllä edes tässä. Älä yritä huijata minua.

        Jos Jumala on kaikkialla, niin miksi on ateisteja?

        Niin. Miksi Jumala ei jo tänään ilmesty jokaiselle ateistille erikseen ja henkilökohtaisesti ja kerro, että kyllä minä olen olemassa. Sen jälkeen ateisti voi vapaasti valita ryhtyykö uskovaiseksi vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sitähän sinä et tiedä vaikka Jumala olisi pelastanut nuo kuolleet vielä pahemmasta kohtalolta.

        Jumala siis antoi eutanasian pommin voimalla, että he säästyivät vielä suuremmalta kärsimykseltä, elämässään ?

        Tässä varmaan toteutui se uskovaisten julistama totuus, että ainoastaan jumala voi päättää elämästä ja kuolemasta ?


    • Anonyymi

      Uskovaisten yritykset todistaa jumalansa tyhjällä lässytyksellä se vasta huvittavaa onkin.

      • Enemmän surullista.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Enemmän surullista.

        Minustakin tuo trolli on surullisen huvittava.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Enemmän surullista.

        Ei nyt ihan niinkään. Onhan uskovaisilla oma viihdearvonsa kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan niinkään. Onhan uskovaisilla oma viihdearvonsa kuitenkin.

        Teillä kuluneilla pelleillä ei ole edes sitä arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä kuluneilla pelleillä ei ole edes sitä arvoa.

        Projisointisi on huvittavaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Projisointisi on huvittavaa...

        Kyllä sinä ihan totta olet. 🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan niinkään. Onhan uskovaisilla oma viihdearvonsa kuitenkin.

        Paavillakin on se hassu hattu.


    • Olen täysin vakuuttunut todeksi nähneenä sen mitä Jeesus itse on sanonut

      Joh.14:
      15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
      16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
      18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
      19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
      20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
      21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
      22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
      23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
      24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
      26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

      • Anonyymi

        Mutkun en usko jeesuksiin enkä raamattuihin; ne on vain ihmisten kirjoittamia satuja täynnä. Nuo säkeet eivät todista yhtään mitään. Valitan.


      • Ihan kiva, mutta ketään muuta tuskin pystyt kuvitelmillasi vakuuttamaan.


      • Oletko "todeksi nähnyt" kun Jeesuksen mukaan uskovien merkkinä on, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen?

        Minä en ole. Kaikki uskovatkin menevät sairaalaan.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ihan kiva, mutta ketään muuta tuskin pystyt kuvitelmillasi vakuuttamaan.

        Uskoon tulo on vapaaehtoista ja se voi tapahtua vain silloin, kun isä Jumala vetää Poikansa Jeesuksen luokse.

        1.Kor.5:
        9. Jos hyväksymme ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus vielä suurempi. Tämä on Jumalan todistus: hän on todistanut Pojastaan.
        10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on tämä todistus sisimmässään. Joka ei usko Jumalaa, tekee hänestä valehtelijan, koska hän ei usko todistusta, jonka Jumala on antanut Pojastaan.
        11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassaan.
        12. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Oletko "todeksi nähnyt" kun Jeesuksen mukaan uskovien merkkinä on, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen?

        Minä en ole. Kaikki uskovatkin menevät sairaalaan.

        et ehkä tule näkemäänkään, muuta kuin tuomiosi.


      • Välva kirjoitti:

        Uskoon tulo on vapaaehtoista ja se voi tapahtua vain silloin, kun isä Jumala vetää Poikansa Jeesuksen luokse.

        1.Kor.5:
        9. Jos hyväksymme ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus vielä suurempi. Tämä on Jumalan todistus: hän on todistanut Pojastaan.
        10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on tämä todistus sisimmässään. Joka ei usko Jumalaa, tekee hänestä valehtelijan, koska hän ei usko todistusta, jonka Jumala on antanut Pojastaan.
        11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassaan.
        12. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää

        Paavalin ajatukset olivat jopa noin kummallisia.

        Älä usko edes Paavalia.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Uskoon tulo on vapaaehtoista ja se voi tapahtua vain silloin, kun isä Jumala vetää Poikansa Jeesuksen luokse.

        1.Kor.5:
        9. Jos hyväksymme ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus vielä suurempi. Tämä on Jumalan todistus: hän on todistanut Pojastaan.
        10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on tämä todistus sisimmässään. Joka ei usko Jumalaa, tekee hänestä valehtelijan, koska hän ei usko todistusta, jonka Jumala on antanut Pojastaan.
        11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassaan.
        12. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää

        'isä Jumala vetää Poikansa Jeesuksen luokse.'

        Jumalallako on poika, jota hän vetää Jeesuksen luokse❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        et ehkä tule näkemäänkään, muuta kuin tuomiosi.

        Uskovat ja kaikki menevät sairaalaan. Kukaan ei näe mitä Jeesus sanoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        'isä Jumala vetää Poikansa Jeesuksen luokse.'

        Jumalallako on poika, jota hän vetää Jeesuksen luokse❓

        Välva sekoilee Paavalin kanssa.


    • Anonyymi

      Ateistiset ideat eivät esimerkiksi selitä sitä miksi MINKÄÄN lajin edustajista ei ole jäljellä puuttuvia linkkejä tai siis miksi JOKAISEN lajin ollessa kyseessä sen lajin edustajat ovat täysin kehittyneitä, omine erityisominaisuuksineen, omaksi lajikseen.

      Ja miksi jos geenien tarkoitus on olla itsekkäitä ja levittää omaa lajiaan, suurin osa kasvikuntaa "miljoonien vuosien" jälkeenkin vielä tuottaa proteiineja jotka ylläpitävät muiden maan päällä olevien luomusten elämää, sen sijaan että olisivat jo kauan sitten kehittyneet täysin toisenlaisiksi niin että tuhoaisivat kaikki kilpailijansa. Maapallollamehan on kuitenkin vain rajallinen määrä resursseja...

      • Jos Jumalan olemassaolo on biologian varassa, niin te olette totaalisesti hävinneet pelin.

        Jos elokehä näyttää sinusta kerralla valmiiksi luodulta, niin se johtuu ainoastaan siitä, että et tunne elokehän monimuotoisuutta lainkaan.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Jos Jumalan olemassaolo on biologian varassa, niin te olette totaalisesti hävinneet pelin.

        Jos elokehä näyttää sinusta kerralla valmiiksi luodulta, niin se johtuu ainoastaan siitä, että et tunne elokehän monimuotoisuutta lainkaan.

        Jumala ei ole millään tavalla riippuvainen ihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole millään tavalla riippuvainen ihmisistä.

        Biologia ei ole millään tavalla riippuvainen jumalastasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biologia ei ole millään tavalla riippuvainen jumalastasi.

        Mistä biologia on tullut????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä biologia on tullut????

        Et ilmeisesti edes tiedä mitä sana 'biologia' tarkoittaa.


      • Anonyymi

        Hienoa, että korostatte syytä miksi ateisteja on olemassa.

        Koska sinä et ymmärrä niin se ei tarkoita etteivät muut ymmärtäisi. Kun kristinuskoinen oppinut lukisi tuon sinun postauksen, niin se ateismi rupeaa kuulostamaan loogiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä biologia on tullut????

        Evoluutiosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutiosta!

        Ja mistä se evoluutio tulikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole millään tavalla riippuvainen ihmisistä.

        Kyllä on.
        Jos ihmiset (uskovaiset) ei keräisi koko ajan jumalalleen rahaa niin kovimpa prsaukinen olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti edes tiedä mitä sana 'biologia' tarkoittaa.

        Taidat olla ainoa joka ei tiedä.


      • Anonyymi

        Dawkinsiakin on luettu heh heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä biologia on tullut????

        Muistaakseni koulusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole millään tavalla riippuvainen ihmisistä.

        Eikä ihmiset Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni koulusta

        Koulussa keksitty???


      • >miksi JOKAISEN lajin ollessa kyseessä sen lajin edustajat ovat täysin kehittyneitä, omine erityisominaisuuksineen, omaksi lajikseen.

        Koska mikään muu kuin kulloiseenkin ympäristöönsä täysin sopeutunut valmis laji ei pärjää, ei elä aikuiseksi eikä tuota jälkeläisiä.

        Kun ympäristö muuttuu, tuo laji menehtyy ja sen tilalle nousee
        hieman poikkeava laji, joka sekin on taas varsin täydellinen siihen maastoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä se evoluutio tulikaan?

        Ei se tullut mistään, se on ollut aina olemassa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti edes tiedä mitä sana 'biologia' tarkoittaa.

        Totuuden löytänyt biologia löytää osan Jumalan luomiskunnasta.
        Totuudessa ei ole mitään sattumanvaraista, vaan kaikessa todellisuudessa on Jumalan asettamat tarkat säännöt ja järjestys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla ainoa joka ei tiedä.

        Toki tiedän ja sivistääkseni sinua kerron sen sinullekin.

        Biologia on tieteenlaji joka tutkii elollista luontoa ja sen toimintaa. Elollinen luonto puolestaan on seurausta evoluutiosta.

        Jumalasi osuus tässä prosessi on tasan nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tullut mistään, se on ollut aina olemassa!

        Se ” tiede ” selittää jotain alkuräjähdyksestä.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Totuuden löytänyt biologia löytää osan Jumalan luomiskunnasta.
        Totuudessa ei ole mitään sattumanvaraista, vaan kaikessa todellisuudessa on Jumalan asettamat tarkat säännöt ja järjestys.

        Ja se jumalan poika Jeesus löytyy lattialle voipuoli alaspäin pudonneesta paahtoleivästä.


    • Anonyymi

      Uskonnossa ei ole tieteellä mitää faktaa löydettävissä . Uskomuksiin perustuva tarujen lähde raamattu /koraani ym .

      • Anonyymi

        Evoluutio on uskomuksiin perustuvaa hömppää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio on uskomuksiin perustuvaa hömppää.

        Luulet, että kaikki on ollut näin alusta asti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Luulet, että kaikki on ollut näin alusta asti.

        Mistä alusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio on uskomuksiin perustuvaa hömppää.

        "Evoluutio on uskomuksiin perustuvaa hömppää."

        Sanoo tyyppi joka pitää raamatun hupijuttuja tosina...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio on uskomuksiin perustuvaa hömppää.

        Teillä kreationisteilla on paljon annettavaa tieteelle, erityisesti psykiatrialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Evoluutio on uskomuksiin perustuvaa hömppää."

        Sanoo tyyppi joka pitää raamatun hupijuttuja tosina...

        Mikä sinusta siellä niin huvittavaa on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä alusta?

        Joku alku elämälle on ollut. Eli kun otsonikerros oheni, niin elämä maan päällä tuli mahdolliseksi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Joku alku elämälle on ollut. Eli kun otsonikerros oheni, niin elämä maan päällä tuli mahdolliseksi.

        Mikä se alku on?


      • Anonyymi

        Minä olen se osastonlääkäri ja määrään sinulle käytöskoulua! Yritä kehittää siellä itsellesi itsetunto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se alku on?

        Kun otsonikerros oheni. Elämä tuli mahdolliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio on uskomuksiin perustuvaa hömppää.

        Aivan kuten painovoimakin. Eikö niin? Kummatkin ovat vain havaittavia prosesseja, mutta ei anneta sen häiritä, jotta Raamattu olisi totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten painovoimakin. Eikö niin? Kummatkin ovat vain havaittavia prosesseja, mutta ei anneta sen häiritä, jotta Raamattu olisi totta.

        Mitä tekemistä painovoimalla on evosadun kanssa?
        😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä painovoimalla on evosadun kanssa?
        😬

        Ei mitään. Evosatuhan on vain lahkouskovaisten toistensa piestäväksi keksimä olkiukko.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kun otsonikerros oheni. Elämä tuli mahdolliseksi.

        Elämää oli merenpinnan alapuolella. Sitten jotkut eliöt alkoivat aineenvaihdunnassaan tuottaa jätteenä happea, joka levisi veteen ja myös nousi ilmaan. Siellä happea kulkeutui yläkerroksiin, jossa siitä ultravioletissa säteilyssä muuttui osa otsoniksi. Sopivasti kasvanut otsonikerros vaimensi ultraviolettia säteilyä, joka siihen asti oli estänyt elämän meren pinnalla ja maalla.


      • Anonyymi

        Raamattu on Jumalan ilmoitu ihmisille. Se ei koskaan muutu.
        Raamattua voi ymmärtää, vain Pyhän Hengen avulla.
        Raamattu on maailman tutkituin kirja, eikä siitä ole koskaan löydetty virhettä.

        Koraani on muttuva valhe. Saatana on valheen isä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kun otsonikerros oheni. Elämä tuli mahdolliseksi.

        Olitko näkemässä sen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olitko näkemässä sen?

        Heh. Elämä on ollut mahdotonta maan päällä.

        Piti saada otolliset olosuhteet. Kuten tänäkin päivänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on Jumalan ilmoitu ihmisille. Se ei koskaan muutu.
        Raamattua voi ymmärtää, vain Pyhän Hengen avulla.
        Raamattu on maailman tutkituin kirja, eikä siitä ole koskaan löydetty virhettä.

        Koraani on muttuva valhe. Saatana on valheen isä.

        Et sano mitä Raamattu. Raamattu ei sano, että se on Jumalan ilmoitus ihmisille.

        Raamattu on kirja, jossa ei ole juuri muuta kuin ihmisten ajatuksia. Niissä ey varmasti virheitä ole.


      • Anonyymi

        Millä tavalla sinun seksuaalifantasiasi liittyvät luomiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä painovoimalla on evosadun kanssa?
        😬

        Mistään evosadusta en tiedä, mutta evoluutio on havaittava ilmiö kuten painovoima, jonka jo selitin kertaalleen.

        Jos havaittavia faktoja ei pysty myöntämään, niin saa olla ihan rauhassa omassa valhemaailmassaan. Tälläisellä henkilöllä ei ole mitään annettavaa keskustelulle. Tosin nämä kaiken maailman evoluution ja painovoiman kieltäjät kristityt kyllä osoittavat miten heikossa kantamissa koko uskonto on.


    • Anonyymi

      Yhteiskuntalaistumalla voi paeta Herran pelastamia nykyään kätevästi.

    • Anonyymi

      Emme kiellä jumalia vaan emme usko teistien väitteitä jumalista. Siksi olemme a teistejä eli teistien vastakohtia tämän asian suhteen.

      • Anonyymi

        Koska päätit olla uskomatta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska päätit olla uskomatta?

        Varmaan siitä lähtien kun huomasi, että Jumalaa ei missään ole.

        Minun usko meni lapsena, kun äiti sanoi taivaan Jumalan rankaisevan, jos olen tuhma. Katselin aikani taivaalle, eikä Jumalaa näkynyt, eikä se edes rankaissut.


      • Anonyymi

        Ateismi on usko jumalien olemattomuuteen.


      • En ota sitä olenkaan.

        Miksi elät luuloissasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismi on usko jumalien olemattomuuteen.

        Usko jumalien olemattomuuteen edellyttää kieltää mahdollisuus Jumalan olemassaolosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko jumalien olemattomuuteen edellyttää kieltää mahdollisuus Jumalan olemassaolosta.

        Totta. Ateistikin pitää mahdollisena että joku jumala saattaa sittenkin olla olemassa.


      • Entä sinulta? Et osaa pitää päätä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska päätit olla uskomatta?

        Lähes heti kun ensi kertaa ymmärsin teistien väitteet asiasta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Varmaan siitä lähtien kun huomasi, että Jumalaa ei missään ole.

        Minun usko meni lapsena, kun äiti sanoi taivaan Jumalan rankaisevan, jos olen tuhma. Katselin aikani taivaalle, eikä Jumalaa näkynyt, eikä se edes rankaissut.

        Ei vaan siitä lähtien kun totesin olevani erimieltä teistien kanssa ja olevani a teisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismi on usko jumalien olemattomuuteen.

        Ei ole vaan epäusko teistmiin eli a teisti. Koska teisteillä ei ole uskottavia perusteita väitteille en esimerkiksi jumalistista emme usko näitä teistien esittämiä väitteitä. Tästä tulee nimitys a teisti eli teistin vastakohta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska päätit olla uskomatta?

        En ole tuo henkilö, mutta omalta osaltani sitä mukaan kun niitä on kuullut.

        Jos joku tulisi kertomaan minulle kuinka violetteja jättiläisiä on olemassa, niin sillä hetkellä ns. päätän olla uskomatta. Ja uskomiseni tuohon väitteeseen pysyy samana kunnes jotain konkreettisia todisteita tuodaan esille joka vakuuttaisi minut. Jumalista esimerkiksi puuttuu kaikista tämä todiste ja niitä odotellessa en näe syytä uskoa yhteenkään.


    • Anonyymi

      Ateistina tiedän että maailmassa on paljon Jumalia ja jumalten rakkautta. Toiset meistä pystyvät näkemään vain yhden jumalan.

      • Anonyymi

        Uskovana tiedän että jumalaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovana tiedän että jumalaa ei ole.

        Minä taas ateistina tiedän, ettei sinua ole.


    • Anonyymi

      Miksi Jumala on ollut olemassa vain sen aikaa kun ihmisiäkin? Ts. Ihminen on keksinyt Jumalan. Eläimiä ja elämää on ollut ennen ihmisiä

      • Anonyymi

        Jumala on ollut aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on ollut aina.

        Jumala kaipaa harjoitusta kun loi Putinin omakasi kuvaksren.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kaipaa harjoitusta kun loi Putinin omakasi kuvaksren.

        Varmaan noloa kun yritit v•ttuilla etkä osaa edes kirjoittaa?
        😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan noloa kun yritit v•ttuilla etkä osaa edes kirjoittaa?
        😬

        Ei sinunkaan kirjoitustaitosi hääppöistä ole.


    • Anonyymi

      En ole koskaan tavannut ateistia joka yrittäisi todistaa ei olevaksi mitä ei tieteen välinein todistaa olevaksi. Se menee toisin päin. Ei ole tieteellisiä todisteita sen puolesta.

      Uskis taas yrittää löytää tieteestä aukkoja ja sinne sijoittaa Jumalan.

      Ihan viileän tieteellisesti voi todeta että ehkä voisi yrittää muuttaa jumalkuvaa jotta se ei ole jatkuvaa pakenevan maalin ammuntaa. Tieteellisestihän jumalkäsitys on muuttunut sitä mukaa kun ymmärrys maailmasta on kehittynyt.

      Und?

      • Miten joku ihmisen tiede kykenisi todistamaan jotain niin suurta kuin Jumala?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Miten joku ihmisen tiede kykenisi todistamaan jotain niin suurta kuin Jumala?

        Että todistaa?

        Jumala on ilman yhtään todistusta.

        Mutta eipä Jumalaa näy.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että todistaa?

        Jumala on ilman yhtään todistusta.

        Mutta eipä Jumalaa näy.

        Eikö se ole jo sata kertaa todettu, ettei sinulle näykään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole jo sata kertaa todettu, ettei sinulle näykään.

        Heh. Minä olen siis ainoa, jolle Jumala ei näy.

        Ja tuo pitäisi uskoa. Missä sinä olet nähnyt Jumalan?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Miten joku ihmisen tiede kykenisi todistamaan jotain niin suurta kuin Jumala?

        Kaikki oikeasti oleva pystytään varmasti jossain vaiheessa osoittamaan todeksi, eikä kohteen suuruus ole tässä yhtään haitaksi.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Kaikki oikeasti oleva pystytään varmasti jossain vaiheessa osoittamaan todeksi, eikä kohteen suuruus ole tässä yhtään haitaksi.

        Toki, mutta se ei olekaan enää ihmisen tiede joka sen tekee.


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Toki, mutta se ei olekaan enää ihmisen tiede joka sen tekee.

        Mitäs muita tieteitä sitä mahtaa olla? 😏


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Miten joku ihmisen tiede kykenisi todistamaan jotain niin suurta kuin Jumala?

        Maailman ja ihmisten fyysisellä toiminnalla, kuten opetuslapset kysyivät Jeesukselta, että mikä todistaa Isästä - se on liike ja lepo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman ja ihmisten fyysisellä toiminnalla, kuten opetuslapset kysyivät Jeesukselta, että mikä todistaa Isästä - se on liike ja lepo.

        Eikä taida sata kertaakaan riittää, kun olen sen täällä teille selittänyt, mutta kuten huomaatte, niin ongelma ei ole Jumalassa eikä tieteessä, vaan teidän korvien välissä. Miten te voisitte sen edes ymmärtää, jos ette erota Jumalaa Raamatun tarinan Saatanasta, ette käsitä, ettei Jumalaa pysty teurastamaan uhrilampaana tai sitä, että jos teurastetaan Jumala uhrina, niin kyseessä on Saatanan palvonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä taida sata kertaakaan riittää, kun olen sen täällä teille selittänyt, mutta kuten huomaatte, niin ongelma ei ole Jumalassa eikä tieteessä, vaan teidän korvien välissä. Miten te voisitte sen edes ymmärtää, jos ette erota Jumalaa Raamatun tarinan Saatanasta, ette käsitä, ettei Jumalaa pysty teurastamaan uhrilampaana tai sitä, että jos teurastetaan Jumala uhrina, niin kyseessä on Saatanan palvonta.

        Ja tämä on yhteinen ongelma ateisteilla ja uskovaisilla.


      • Anonyymi

        Ärsyttävintä maailmassa on tietämättömien ihmisten luulot tieteen tietämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ärsyttävintä maailmassa on tietämättömien ihmisten luulot tieteen tietämisestä.

        Ja tämä on aikaisempaan viestiin, jossa jälleen kerran itseään ateistiksi uskova väittää tietävänsä, ettei Jumalaa voi todistaa/Jumalaa ei ole tieteen mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailman ja ihmisten fyysisellä toiminnalla, kuten opetuslapset kysyivät Jeesukselta, että mikä todistaa Isästä - se on liike ja lepo.

        Niinpä.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mitäs muita tieteitä sitä mahtaa olla? 😏

        Mihin tiedettä enää silloin tarvitaan?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mihin tiedettä enää silloin tarvitaan?

        Milloin silloin?


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Milloin silloin?

        Sinä ajankohtana mistä puhutaan.


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Sinä ajankohtana mistä puhutaan.

        Katsoin taaksepäin ja ajankohtahan oli "jossakin vaiheessa". Puhut siis siitä. 🤔


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Katsoin taaksepäin ja ajankohtahan oli "jossakin vaiheessa". Puhut siis siitä. 🤔

        Juuri siinä vaiheessa kun tiede menettää merkityksensä ja kaikkien polvet notkistuvat ja suut tunnustavat Jeesus on Herra.


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Juuri siinä vaiheessa kun tiede menettää merkityksensä ja kaikkien polvet notkistuvat ja suut tunnustavat Jeesus on Herra.

        Mitä hyötyä tuosta muka on? Helvettiinhän melkein kaikki ihmiset joka tapauksessa lahko-oppien mukaan heitetään.

        Uskotko sinä jonkinlaiseen maanpäälliseen Jeesuksen valtakuntaan vai mitä esität?


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mitä hyötyä tuosta muka on? Helvettiinhän melkein kaikki ihmiset joka tapauksessa lahko-oppien mukaan heitetään.

        Uskotko sinä jonkinlaiseen maanpäälliseen Jeesuksen valtakuntaan vai mitä esität?

        Ei tuossa vaiheessa enää mitään hyötyä haetakaan. Asiat vain tapahtuvat Jumalan suunnitelman mukaan. Evlut kirkko tosiaan on pieni katolisen kirkon lahko mutta älä anna sen itseäsi aina häiritä.

        Luterilaiset toki uskomme Raamatun kertomaan tuhatvuotisen valtakuntaan. Entä sinä itse?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Ei tuossa vaiheessa enää mitään hyötyä haetakaan. Asiat vain tapahtuvat Jumalan suunnitelman mukaan. Evlut kirkko tosiaan on pieni katolisen kirkon lahko mutta älä anna sen itseäsi aina häiritä.

        Luterilaiset toki uskomme Raamatun kertomaan tuhatvuotisen valtakuntaan. Entä sinä itse?

        Mikä suunnitelma sinun Jumalalla mahtaa olla? Sama kuin sinulla?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mikä suunnitelma sinun Jumalalla mahtaa olla? Sama kuin sinulla?

        Iltamällit jo huulessa?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Heh. Minä olen siis ainoa, jolle Jumala ei näy.

        Ja tuo pitäisi uskoa. Missä sinä olet nähnyt Jumalan?

        "Missä sinä olet nähnyt Jumalan?"

        Kirkkoviinin antamissa deliriumvisioissa


    • Anonyymi

      Ihminen voi kuvitella tuntevansa jumalan.

      • Anonyymi

        Vain sinä.


      • Anonyymi

        Ja kun kuvitellaan, mutta ei eroteta Raamatun tarinasta edes Jumalaa Saatanasta, niin se kuviteltu Jumala onkin itse Saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun kuvitellaan, mutta ei eroteta Raamatun tarinasta edes Jumalaa Saatanasta, niin se kuviteltu Jumala onkin itse Saatana.

        Sinulla onkin kaikki sekaisin.


    • Anonyymi

      Kyllä minun, ateistin, maailma nyt romahti, hehhehhee!

    • Anonyymi

      Uskovana minua hävettää tämä uskovaisten harjoittama hengellinen rasismi Paavalin evankeliumin valossa:

      Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

      • Anonyymi

        Ja niinpä jälleen Ukrainassa sovitellaan heidän ristiensä kautta valtaa verenvuodatuksella. Onkohan jossakin jotakin vikaa?!


    • Anonyymi

      Totta on ettei olematonta voi kieltää.
      Mielikuvituksen voima on siinä.
      Harhat ovat harhat oikeaksi kokeville totta.
      Psykiatrien hommaa periaatteessa.
      Ateistit elävät enemmän todellisuudessa.
      😁

      • Anonyymi

        Jestas, ja tieteen mukaan materiakin muodostuu vain samasta aineesta kuin ajatukset!


      • Anonyymi

        Voitko näin ollen kertoa tieteelle, että mitä on todellisuus, jossa elät? Kiinnostaisi kovasti.


    • Anonyymi

      Niimpä! Hupsut ateistit. Kaikki tietävät, että maailman loi Iluvatar ja Ainurit. Se joka tämän kieltää on Melkorin kätyri.
      Lukekaa ihmiset sitä Silmarillionin totuutta ;)

    • Anonyymi

      Niin? Kuka tahansa woi väittää tuntevansa Jumalan,. Miksi kukaan joka Hänet tuntee, jättää noudattamatta kaikkia Hänen antamiaan käsktjä ja tehtäviä ihmiselle, mutta kehtaa vaatia niiden noudattamista toisilta ihmisiltä.

      • Anonyymi

        miltäs se Jumala edes näyttää? se kuka todistetusti sen osoittaa niin käännyn uskoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miltäs se Jumala edes näyttää? se kuka todistetusti sen osoittaa niin käännyn uskoon

        Niin? Palstalla jotkut väittävät tuntevansa Herran, mutta eivät kuitenkaan osaa sanoa kuka Hän on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Palstalla jotkut väittävät tuntevansa Herran, mutta eivät kuitenkaan osaa sanoa kuka Hän on.

        Ja kun kyselee tarkemmin, niin vastaus on luokkaa "ei kuulu ateistihomolle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Palstalla jotkut väittävät tuntevansa Herran, mutta eivät kuitenkaan osaa sanoa kuka Hän on.

        He tuntevat Jeesuksen sanoin (Joh.8) vain perkeleen ja pitävät tätä Jumalana.


    • Anonyymi

      Jumalaa ei ole olemassa, ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan.

      • Anonyymi

        Et saa yhtään banaania tuolla väitteellä, koita nyt tajuta.


    • Anonyymi

      Kristinusko on kummallinen uskonto.
      Mihin se oikein perustuu?

      • Anonyymi

        Totuuden pelkäämiseen.


      • Anonyymi

        Tosi Jumalan uhraamiseen lampaana ja kiroamiseeen ristille itsen puolesta.


    • Tieteentekijä oppii tuntemaan Jumalan:

      Feu
      Dieu d’Abraham, Dieu d’Isaac, Dieu de Jacob,
      non des philosophes et des savants.
      Certitude, certitude, sentiment, joie, paix.
      Dieu de Jésus‑Christ.
      Deum meum et Deum vestrum.
      Ton Dieu sera mon Dieu.
      Oubli du monde et de tout hormis Dieu.
      Il ne se trouve que par les voies enseignées dans l’Évangile.
      Grandeur de l’âme humaine.
      Père juste, le monde ne t’a point connu, mais je t’ai connu.
      Joie, joie, joie, pleurs de joie.

      Tulta
      Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala, Jaakobin Jumala,
      ei filosofien ja viisaitten.
      Varmuus, varmuus, tunne, ilo, rauha.
      Jeesuksen Kristuksen Jumala.
      Minun Jumalani ja teidän Jumalanne.
      Sinun Jumalasi on minun Jumalani.
      Unohtaa maailma ja kaikki paitsi Jumala.
      Hänet löydetään vain evankeliumissa opetetuilta teiltä.
      Ihmissielun suuruus.
      Vanhurskas isä, maailma ei ole tuntenut sinua, mutta minä tunnen.
      Ilo, ilo, ilo, ilon kyyneleet.

    • Anonyymi

      Kristuksen välityksellä voitte tuntea vain perkeleen, koska käytätte tätä lampaana teurastettuna tosi Jumalana ja kiroatte helvettiin. Löytyy Raamatusta Galatalaiskirje 3:13.

    • Anonyymi

      Nämä teidän jutut Jumalasta on samalla tasolla kuin jos antaisi aitauksessa olevalle apinalaumalle ensimmäisen kerran peilin ja voisi kuunnella, että mitä ja miten he keskustelevat.

      • Anonyymi

        Ja huvittavinta tietysti on, että kaikkien yhteinen mielipide on se, että Jumala on tosi iso apina, ja jos tapetaan se, niin saadaan iso laatikollinen banaaneja. Jotkut kyllä epäilevät ettei se laatikko nyt kovin iso ole kuitenkaan. Mutta kukaan ei ymmärrä, että tuosta teosta voi tulla vaikka laatikosta päähän. Ehkä he jonakin päivänä keksivät kysyä itseltään, että kukahan on ylipäätään keksinyt tuollaisen banaanilaatikkojutun?!


    • Näissä tällaisissa aloituksissa on lähdetty jo lähtökohtaisesti ihan väärille raiteille. Suurimmalla osalla ateisteista ei taatusti ole mitään tarvetta "kieltää tieteellään jumalien olemassa olo" He tuskin joutuvat alituiseen aktiivisesti itselleen , saatikka muille todistelemaan , ettei jumalia ole.

      Mitä sitten tulee jumalien olemassa olon tieteelliseen puoleen, niin niistähän ei ole mitään näyttöä. Tuo nyt on vain tosiasia. Uskohan on uskonasia ja perustuu täysin henkilön subjektiiviseen kokemukseen.

      • Jokseenkin noin.

        Jumala on tai ei ole riippuen siitä miten kukin ajattelee


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jokseenkin noin.

        Jumala on tai ei ole riippuen siitä miten kukin ajattelee

        Kovasti teitä attepellejä kiinnostaa Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti teitä attepellejä kiinnostaa Jumala.

        Lähinnä se miksi kaikkialla maailmassa kaikkina aikoina on uskottu kaikenmaailman Jumaliin.


    • Anonyymi

      Varmaankin tämä jeesus ja natsien tappamat juutalaiset tunsivat suurta rakkautta jumalaansa kohtaan.

      • Miksi syytät jumalaa ihmisten teoista?


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Miksi syytät jumalaa ihmisten teoista?

        Hän ei estänyt omaisuuskansansa holocaustia!
        Koska jumalaa ei ole olemassa.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei estänyt omaisuuskansansa holocaustia!
        Koska jumalaa ei ole olemassa.
        😁

        Eihän Jumalan tehtävä ole vielä puuttua ihmisten pahuuteen.
        Lue Ilmestyskirja niin tiedät koska Jumala puutuu asiaan. Jos pahuutta hävitettäisiin koko ajan et sinäkään siinä kekkuloisi enää. 😼


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Eihän Jumalan tehtävä ole vielä puuttua ihmisten pahuuteen.
        Lue Ilmestyskirja niin tiedät koska Jumala puutuu asiaan. Jos pahuutta hävitettäisiin koko ajan et sinäkään siinä kekkuloisi enää. 😼

        Ei siinä taideta puhua Jumalasta.

        Ilmestyskirja on menettänyt merkityksensä, koska jäljellä ei ole yhtään seurakuntaa, joille se oli tarkoitettu. Ja me tiedämme, että ei viimeistä sotaa käydä hevosin ja miekoin.


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Eihän Jumalan tehtävä ole vielä puuttua ihmisten pahuuteen.
        Lue Ilmestyskirja niin tiedät koska Jumala puutuu asiaan. Jos pahuutta hävitettäisiin koko ajan et sinäkään siinä kekkuloisi enää. 😼

        Ja jo Mooseksessa Jumala sanoi, että ei enää koskaan tuhoa ihmiskuntaa, koska "ihminen on paha jo nuoruudesta lähtien".

        Asialle ei voi mitään. On Hitler ja Putin esimerkiksi.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Eihän Jumalan tehtävä ole vielä puuttua ihmisten pahuuteen.
        Lue Ilmestyskirja niin tiedät koska Jumala puutuu asiaan. Jos pahuutta hävitettäisiin koko ajan et sinäkään siinä kekkuloisi enää. 😼

        Synnissä siintyneenä olisit jo luurankona viimeisessä leposijassasi.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnissä siintyneenä olisit jo luurankona viimeisessä leposijassasi.
        😁

        Vai olet sinä siintynyt. 😺


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Vai olet sinä siintynyt. 😺

        Uskovaiset ovat Raamatun mukaan synnissä siintyneet!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset ovat Raamatun mukaan synnissä siintyneet!
        😁

        Kyllä se sinä olet joka olet siintynyt. 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Uskonto kaikkineen ilmiöineen on ihmiskunnan suurin petos!

      • Anonyymi

        Kommunismi on varmaan sinun mieleesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunismi on varmaan sinun mieleesi?

        Kommunismi on dogmaattinen uskonto siinä missä kristinuskokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunismi on dogmaattinen uskonto siinä missä kristinuskokin.

        Kommunisti on totalitarismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunisti on totalitarismia.

        Kuten ovat olleet kaikki kristilliset teokratiatkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommunisti on totalitarismia.

        Juu. Kaikille saman verran.

        Paavali, että uskovat antavat kaiken samaan pataan, ja siitä jaetaan kaikille tarpeen mukaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Juu. Kaikille saman verran.

        Paavali, että uskovat antavat kaiken samaan pataan, ja siitä jaetaan kaikille tarpeen mukaan.

        Heikot on tietosi kuten aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heikot on tietosi kuten aina.

        Kerron Raamatusta. Ei minua voi huijata.

        Kommunismi oli kaikille tasapuolisesti. Sellainen periaate. Lopulta joistakin tuli satumaisen rikkaita.


    • Anonyymi

      "Ateistien yritys kieltää Jumala tieteellään on jotenkin hupaisaa"

      Niin se on näkökulma kysymys .
      Tiede voi olla hupaisaa taikauskoisen silmin ja taikausko hupaisaa tiedettä arvostavan silmin .

      • Anonyymi

        Olet todella hupaisa. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Tuskin tieteentekijöitä juuri kiinnostaa uskontojen keksimien eri jumalien "kumaminen".


    • Anonyymi

      Uskovaisten valehtelu jumalistaan todistaa vain jumalien olemattomuuden puolesta.

      Jos jumalia olisi olemassa ei uskovaisten tarvitsisi valehdella niistä.

      • Anonyymi

        Valheet muuttuvat todeksi yhteisessä todistusharhassa.
        Ne ovat niille olemassa.
        😁


      • Anonyymi

        <<Uskovaisten valehtelu jumalistaan todistaa vain jumalien olemattomuuden puolesta.
        Jos jumalia olisi olemassa ei uskovaisten tarvitsisi valehdella niistä.<<

        Ensinnäkin uskovaisten ja uskonnon Jumala on Jahve, joka on VT:n Saatana, en ymmärrä, että mikä vimma teillä olisi saada todisteita Saatanasta. Ja Saatana tuli uskovaisten Jumalaksi ihan uskontunnustuksella, kun nämä kiroavat Jeesuksen tosi Jumalana ristille, kun - tikku - yksi juutalainen päätti höynäyttää näitä. Ja tuota höynäytystä on käytetty nyt juutalaisten valtaan 2000 vuotta, josta Luther yritti varoittaa jo 1500 luvulla.

        No jos tuhannen vuoden kuluttua sitten jo syntyisi ihmisiä, joilla olisi aivot, eivätkä palvoisi 4000 vuotta vanhaa kulttijumalaa Saatanaa ja toiset tyhmät pyytäisi todistetta tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Uskovaisten valehtelu jumalistaan todistaa vain jumalien olemattomuuden puolesta.
        Jos jumalia olisi olemassa ei uskovaisten tarvitsisi valehdella niistä.<<

        Ensinnäkin uskovaisten ja uskonnon Jumala on Jahve, joka on VT:n Saatana, en ymmärrä, että mikä vimma teillä olisi saada todisteita Saatanasta. Ja Saatana tuli uskovaisten Jumalaksi ihan uskontunnustuksella, kun nämä kiroavat Jeesuksen tosi Jumalana ristille, kun - tikku - yksi juutalainen päätti höynäyttää näitä. Ja tuota höynäytystä on käytetty nyt juutalaisten valtaan 2000 vuotta, josta Luther yritti varoittaa jo 1500 luvulla.

        No jos tuhannen vuoden kuluttua sitten jo syntyisi ihmisiä, joilla olisi aivot, eivätkä palvoisi 4000 vuotta vanhaa kulttijumalaa Saatanaa ja toiset tyhmät pyytäisi todistetta tästä.

        Jalisäystä vielä - ettäjumalautavoikin ollapööljääjengiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalisäystä vielä - ettäjumalautavoikin ollapööljääjengiä.

        Jo 500 vuotta sitten Luther kärytti koko paskan. Ja 500 vuotta vielä senkään jälkeen luterilaiset eivät tajua mistä on kyse. Luther veti jutun niin julmaksi ja raa'aksi, että pitäisi tyhmemmänkin jo nähdä ja kirjoitti vielä teoksensa Juutalaisista ja heidän valheistaan, mut ku ei niin ei. Sehän oli antisemitisti. Ja sitä, tana, käytettiin vielä hyväksi holokaustissa - sana VT:stä teurastetuista polttoihmisuhreista tuolle saatanalle, jolle Jeesuskin Raamatun mukaan teurastettiin pääsiäisen lampaana ja tosi Jumalana - että saivat 6 miljoonalla uhrilla itselleen oman valtionkin vielä, juutalaiset, joilla ei ole mitään tekemistä edes israelilaisten kuvitteellisen tarinan kanssa raamatusta. Mutta kekkasivat kyllä tosi hyvän rahasauman ja vallan. Olivat natseja ja itse keksivät sanan 'antisemitismi' ja rotuoppi. Juutalaisuus ei ole rotu, vaan uskonto - ja vain uskonto (romanit ovat rotu), antisemitismi vastaavasti tarkoittaa todellisuudessa arabian kielen vastustamista, mutta semitismi antaa niin kivasti vaikutelman kuin juutalaiset olisivatkin 'seemiläistä rotua'. Eivät ole sen enempää seemiläisiä kuin rotuakaan.


    • Anonyymi

      <<Juuri siinä vaiheessa kun tiede menettää merkityksensä ja kaikkien polvet notkistuvat ja suut tunnustavat Jeesus on Herra.<<

      Ihanko Jeesus on Herra teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana ja kirottuna ristiltä Paavalin sanoin helvettiin ja syötynä kannibalistisella ihmissuhririitillä, kuten teidän uskontonne sanoo?

      • Anonyymi

        Tässä:

        Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        1.Kor.<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, TEURASTETTU.<<

        1.Kor. <<11:2 OLEN teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva VIKAPÄÄ Herran ruumiiseen ja vereen.<<

        Ja lainatakseni Jeesuksen sanoja, niin luuletteko te kyykäärmeitten sikiöt todella pääsevänne helvetin tuomiota pakoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä:

        Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        1.Kor.<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, TEURASTETTU.<<

        1.Kor. <<11:2 OLEN teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva VIKAPÄÄ Herran ruumiiseen ja vereen.<<

        Ja lainatakseni Jeesuksen sanoja, niin luuletteko te kyykäärmeitten sikiöt todella pääsevänne helvetin tuomiota pakoon?

        Luterilaisuuden tärkein tunnustus sitten kertoo, että miten tuo ihmisruumis syödään, ettei tue vikapääksi Herran ruumiiseen ja vereen, kuten Paavali sanoo.

        Augsburgin tunnustus:

        <<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<

        Osaatteko te lukea???Jumalauta, tajuatteko te miten sairasta tämä on???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuuden tärkein tunnustus sitten kertoo, että miten tuo ihmisruumis syödään, ettei tue vikapääksi Herran ruumiiseen ja vereen, kuten Paavali sanoo.

        Augsburgin tunnustus:

        <<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<

        Osaatteko te lukea???Jumalauta, tajuatteko te miten sairasta tämä on???

        Siinä on kaksi juutalaisten himmeliä - jättimittavaa - kristinusko ja holokausti, ja kuten itse propagandaministeri natsi-Saksasta sanoi, kun huijaus on riittävän suuri, ihmiset eivät pysty sitä enää edes näkemään. Ja itse Hitlerin propagandaminsteri jo ennen toista maailmansotaa oli perustamassa vaimoineen juutalaisille omaa valtiota - kävivät oikein jo paikkoja valmiiksi katsomassa, historiansivut kertovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on kaksi juutalaisten himmeliä - jättimittavaa - kristinusko ja holokausti, ja kuten itse propagandaministeri natsi-Saksasta sanoi, kun huijaus on riittävän suuri, ihmiset eivät pysty sitä enää edes näkemään. Ja itse Hitlerin propagandaminsteri jo ennen toista maailmansotaa oli perustamassa vaimoineen juutalaisille omaa valtiota - kävivät oikein jo paikkoja valmiiksi katsomassa, historiansivut kertovat.

        Ja te ateistit täällä PYYDÄTTE NYT TODISTAMAAN näiden uskovaisten Jumalan, jolle kidutettiin Jeesus uhrilampaana ja kirottiin helvettiin ja syödään kannibalistisella ihmisuhririitillä. Voi hyvä helvetti. Ja uskovainen suu maireassa hymyssä laittaa ketjulle otsakkeen:

        ''Ateistien yritys kieltää Jumala tieteellään on jotenkin hupaisaa''

        Olisi kaikkea muuta kuin 'huipaisaa', jos teidän Jumalaksi kutsumanne saatana -niminen olio olisi vielä todistettavissakin tieteellä tai ilman!


    • Anonyymi

      Onko iso tunne.
      Kestääkö peppureikäsi sitä tuloon asti?

      • Anonyymi

        Jeesus tulee.


    • Anonyymi

      Eihän kenenkään tarvitse mielikuvitusolennoista todistaa mitään. Nämä uskonhörhöiset aloittajat vain kiistelevät itsekseen työkseen. Huvittavaa!

      • Anonyymi

        Ei mitenkään huvittavaa, vaan ärsyttävää, jos jengi vaatii todistettavaksi kanaa, ja kyseessä onkin koira, mutta toinen puoli luulee, että se onkin sika. Siitä saa just sellaisen lopputuloksen kuin uskovaisten sekasotku on, josta ateistit eivät tajua yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitenkään huvittavaa, vaan ärsyttävää, jos jengi vaatii todistettavaksi kanaa, ja kyseessä onkin koira, mutta toinen puoli luulee, että se onkin sika. Siitä saa just sellaisen lopputuloksen kuin uskovaisten sekasotku on, josta ateistit eivät tajua yhtään mitään.

        Ja sitten tapetaan Jeesus tosi Jumalana kiroten ristille ja odotetaan, että se tulee hakemaan taivaaseen, kun koko jutussa ei ole edes taivasta. Raamatun mukaan he ovat matkalla helvettiin, koska heidän Jumalansa onkin Saatana, koska he uskovat Paavalin tarinan perisynnistä ja paholaisesta paratiisissa ja uhraavat tosi Jumalan. Mutta ovat vahvasti sitä mieltä, että taivaaseen ei pääse kuitenkaan mitään epäpyhää. Siis siihen taivaaseen, jota ei koko uskonnossa edes ole. Ja luomiskertomuksen mukaan ihminen tulikin jumalien kaltaiseksi, eikä syntiseksi ja Saatanan kaltaiseksi. Sitten he odottavat fyysistä ylösnousemusta maailman viimeisenä päivänä kun kaikki fyysinen tuhoutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten tapetaan Jeesus tosi Jumalana kiroten ristille ja odotetaan, että se tulee hakemaan taivaaseen, kun koko jutussa ei ole edes taivasta. Raamatun mukaan he ovat matkalla helvettiin, koska heidän Jumalansa onkin Saatana, koska he uskovat Paavalin tarinan perisynnistä ja paholaisesta paratiisissa ja uhraavat tosi Jumalan. Mutta ovat vahvasti sitä mieltä, että taivaaseen ei pääse kuitenkaan mitään epäpyhää. Siis siihen taivaaseen, jota ei koko uskonnossa edes ole. Ja luomiskertomuksen mukaan ihminen tulikin jumalien kaltaiseksi, eikä syntiseksi ja Saatanan kaltaiseksi. Sitten he odottavat fyysistä ylösnousemusta maailman viimeisenä päivänä kun kaikki fyysinen tuhoutuu.

        Todellisuudessa hikipedia kertoo tämän paremmin:

        <<Kristinusko tarkoittaa laajalle levinnyttä uskomusta, jonka mukaan epäkuollut juutalaiszombi, joka oli oma isänsä, tekee sinut onnelliseksi ja ikuisesti eläväksi, jos et ole itseesi tyytyväinen vaan kadut monia tekojasi, syöt symbolisesti kosmisen juutalaiszombin lihaa ja juot tämän verta sekä telepaattisesti kerrot hänelle, että hän on sinun herrasi ja mestarisi ja että olet hänen orjansa.

        Kristinuskon mukaan näin toimimalla sielusi pelastuu synnistä, joka on olemassa siksi että kylkiluunainen vakuuttui valheista, jotka puhuva käärme kertoi taikapuusta. Pelastus tapahtuu vain, koska Jumala uhrasi julmasti ja verisesti poikansa joka oli Hän itse, jotta voisi muuttaa tilannetta jonka oli itse säätänyt ja korjata rikoksen, jonka kohteena Hän oli itse.

        Kristinusko sai alkunsa yrityksenä reformoida edes hiukan takapajuisuudestaan, epäloogisuudestaan, tiukkapipoisuudestaan, fanaattisuudestaan ja julmuudestaan tunnettua juutalaisuutta ja saada siihen edes jotain tolkkua, mutta siitä kehkeytyikin aivan oma uskontonsa.

        Loogisuutensa vuoksi kristinusko on maailman laajimmalle levinnyt uskonto. Sen rauhan ja rakkauden sanomaa, jonka symbolina on antiikkinen kidutusväline, kannatetaan miltei kaikkialla maailmassa.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa hikipedia kertoo tämän paremmin:

        <<Kristinusko tarkoittaa laajalle levinnyttä uskomusta, jonka mukaan epäkuollut juutalaiszombi, joka oli oma isänsä, tekee sinut onnelliseksi ja ikuisesti eläväksi, jos et ole itseesi tyytyväinen vaan kadut monia tekojasi, syöt symbolisesti kosmisen juutalaiszombin lihaa ja juot tämän verta sekä telepaattisesti kerrot hänelle, että hän on sinun herrasi ja mestarisi ja että olet hänen orjansa.

        Kristinuskon mukaan näin toimimalla sielusi pelastuu synnistä, joka on olemassa siksi että kylkiluunainen vakuuttui valheista, jotka puhuva käärme kertoi taikapuusta. Pelastus tapahtuu vain, koska Jumala uhrasi julmasti ja verisesti poikansa joka oli Hän itse, jotta voisi muuttaa tilannetta jonka oli itse säätänyt ja korjata rikoksen, jonka kohteena Hän oli itse.

        Kristinusko sai alkunsa yrityksenä reformoida edes hiukan takapajuisuudestaan, epäloogisuudestaan, tiukkapipoisuudestaan, fanaattisuudestaan ja julmuudestaan tunnettua juutalaisuutta ja saada siihen edes jotain tolkkua, mutta siitä kehkeytyikin aivan oma uskontonsa.

        Loogisuutensa vuoksi kristinusko on maailman laajimmalle levinnyt uskonto. Sen rauhan ja rakkauden sanomaa, jonka symbolina on antiikkinen kidutusväline, kannatetaan miltei kaikkialla maailmassa.<<

        Erittäin hyvin tiivistetty!
        Hikipedian kuvaus on informatiivisempi kuin Wikipedian vastaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvin tiivistetty!
        Hikipedian kuvaus on informatiivisempi kuin Wikipedian vastaava.

        Wikipedian onkin kirjoittanut uskovainen, joka omaa tuon hikipedian kuvaaman logiikan.


    • Anonyymi

      Pornoleffojen mukaan Jeesus tuntuu seksissä.
      Naiset huutavat "Tsiisus krist ja oh my goodia erittäin usein.
      😁

      • Anonyymi

        Syytä olettaa, että kaikki kulttiuskonnot ovat viehättyneet jonkinlaiseen seksismiin ja perustuvat ihmisen vietteihin.

        Ja saarnaajat kuola suupielestä valuen julistavat lihahimon suurta syntiä sormet ristissä vältellen Paavalin tärkeimmän opetuskirjeen, kirje roomalaisille sen seitsemännen luvun viimmeistä jaetta, vaikka kaikki sen tietävätkin - onhan se yhteinen salaisuus - jossa sanotaan, että teurastamalla tosi Jumala ristiin kiroamalla pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia.

        Kertoohan Paavali tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä - jonkinlaiseen viettiin tuollainen aina perustuu. Puhumattakaan nyt Jeesuksen morsianten salaisesta elämästä tuossa suljetussa maailmassa. Sanoohan Paavali Raamatussa:

        2.Korinttolaiskirje:

        <<11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

        Sellaista hurskasta ja pyhää kuten tosi Jumalan teurastaminen lampaana ja kiroaminen ristille ja veren juominen sekä ruumiin syöminen. Uskovaisten mielestä vain kauniita kielikuvia.


    • Anonyymi

      Voisitteko tekopyhät mennä muualle kertoilemaa noita juttujanne. Ne ei nyt hirveestikkään auta.

      • Anonyymi

        No mikä auttaa?


    • Anonyymi

      Suorastaan naurettavaa se on.

      • Kristinuskolla on luultavasti kerätty rahaa kautta aikojen enemmän kuin millään muulla tavalla.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kristinuskolla on luultavasti kerätty rahaa kautta aikojen enemmän kuin millään muulla tavalla.

        TakaIuukkusi kovasss käytössä edelleen.


    • Anonyymi

      Voisitteko mennä saarnaamaan muualle. Nämä teidän tekopyhät jutut ei kiinnosta ketään. Sitten vielä, kaikki törkeydet ja julmuudet on aina tehty uskonvarjolla,että vedä siintä?

      • Anonyymi

        No, se johtuu siitä, että uskovaisten Jumala on VT:n saatana, eivätkä he erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan - eivät Jumalaa edes Saatanasta. Ihminen sidottiin aikaan ja materiaan opettelemaan hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamista, mutta metsään meni ja pahasti.


    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      388
      4792
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2641
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      154
      1906
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1628
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1493
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1347
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1335
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      62
      1287
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      48
      1282
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1091
    Aihe