Missä on väestönsuojia ja monellekko löytyy tilaa, mitään informaatiota ei tahdo löytyä.
Missä on väestönsuojia
23
996
Vastaukset
- Anonyymi
Ei niitä taida olla
- Anonyymi
Sokoksen alle muistaakseni rakennettiin väestönsuoja tai ainakin joku bunkkeri mutta ei sinnekään varmaan pääse kuin eniten bonuksia kerryttävät.
- Anonyymi
Kuplahalliin mahtuu.
- Anonyymi
sehän on selvää, että jotkut aina uhrataan, ikävä kyllä. Näin se elämässä kulkee, joka asiassa.
- Anonyymi
Kyllä se on itse rakennettava omat väestösuojat.
Ei niitä valtio tai kunta rakenna. Ihan itse se on tehtävä.
Lapio käteen ja poteroa kaivamaan kun pommit lentelee.
Tänään oli Iltalehdessä vähän neuvoja:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6f71945c-420f-4636-b369-bd8229a4413f
Miksi kunnilla ei ole velvoitetta rakentaa väestönsuojia – ja minne omakotitalosta lähdetään suojaan?
- Pelastuslaki velvoittaa, että rakennuksessa on oltava väestönsuoja, jos sen kerrosala on vähintään 1 200 neliötä ja siinä asutaan tai työskennellään pysyvästi. Esimerkiksi kunnilla ei ole velvoitetta rakennuttaa väestönsuojia. - Anonyymi
Eihän maalla koskaan väestönsuojia ole ollutkaan. Eikä Venäjän pommit riitä joka kyläpahaseen.
Kaikkiko yhteiskunnan pitäisi teille järjestää, mitä jos ihan itse jotakin yrittäisitte. Tulee ajat että on pärjättävä vähän omillaankin, kaikkea ei tuoda käteen eikä kaikista makseta etuisuuksia eikä tukiaisia. Ryhtiä valittajat- Anonyymi
Alajärvi on kaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alajärvi on kaupunki.
No noh. Kaupungilla tarkoitetaan muutakin kuin palloiluhallia pitäjässä
- Anonyymi
Vanhan paloaseman lavan alla noin on kaupungin kermalle väestönsuoja.
- Anonyymi
En nyt näe mitään syytä miksi väestölle pitäisi erillisia suojia olla, merkittävää teollisuutta ei ole ja tärkeitä kulkuväyliä ei kulje alueen läpi. Maastokin on kaupungin keskustan alueella kumpuilevaa ja pehmeää joten sekin tuo turvaa jos joku pommi tai ohjus tänne vahingossa harhautuu. Ei siis mitään syytä huoleen.
- Anonyymi
Säteily ....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säteily ....
Eiköhän siinä vaiheessa kun ydinpommit paukkuu, ole vaan hyvä kun äkkiä kuolisisi. Maailma ei sen jälkeen ole elämisen arvoinen
- Anonyymi
Onhan noita kerrostaloissa ja luhtitaloissa yms, niistä tietysti ei ole niinkään julkista tietoa kun ne on tarkoitettu pääasiassa taloyhtiössä asuvien ihmisten käyttöön.
- Anonyymi
Minulla on kaivuri. Voisin kaivaa kesällä oman pommisuojan. Niin salaisen, etten lupaa hae.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kaivuri. Voisin kaivaa kesällä oman pommisuojan. Niin salaisen, etten lupaa hae.
Ei idea huonoimmasta päästä, toimii kyllä jokin nurkka juuresvarastonakin vaikka rauha säilyisi maassa.
- Anonyymi
Foliohattu päähän ja joditabuja purkillinen
- Anonyymi
Ja rokotukset kuntoon.....
- Anonyymi
Vastuullisissa kaupungeissa ja taloyhtiöissä siivotaan ja kunnostetaan nyt väestönsuojia.
- Anonyymi
Miksi ihmneessä Alajärveä pommitettaisiin?
- Anonyymi
Ei todellakaan pommitetaan. Kekkoslaisuuden viimeistä linnaketta.
- Anonyymi
Vara ei venettä kaada, ajat on niin arvaamattomia. Hyvä olla olemassa tieto väestönsuojasta, pieni hätävarapakkaus muutamaa päivää varten ja patteriradio.
- Anonyymi
Kannattais tutkituttaa päänsä. Tuo ihmisten hössöttämä selviytymispaketti on naurettava. Kuvitteleeko joku, että jos sota syttyy niin 72t ja taas kaikki on ok.
- Anonyymi
Ruotsin ilmatilassa oli jo käynyt Venäläisiäö ydinaseita, ei kannattaisi vähätellä uhkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379