Yksinkertainen usko Jeesukseen

Anonyymi

Tässä maailmassa on monenlaista oppia ja opetusta. Kiistellään Raamatun lauseista, kasteesta. Mutta jos nyt jätettäisiin riidat, viisastelu, syyttely pois ja keskityttäisiin olennaiseen. Jeesukseen. Jeesuksen opetukset toivat toivon paremmasta, vapaudesta. Monet ovat tehneet kristinuskosta palapelin, esteradan, joka pitää suorittaa, mutta Jeesuksen pyytäminen omaan elämään on tärkeintä. Jeesus on se joka on välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Jeesus rakastaa ja haluaa auttaa meitä. Ja myös muuttaa meitä pikkuhiljaa. Vapauttaa asioista, jotka kahlitsevat. Joillekin ns uskoontulo on raju muutos kokemus, toisille taas hiljainen muuttuminen. Joillekin elämä on kompastelua, epäonnistumista. Joka tapauksessa, kun pyydät Jeesuksen Kristuksen elämääsi, niin hän on uskollinen ja pelastaa sinut iänkaikkiseen elämään. Emme kaikki ole uskon sankareita, todistajia, seurakuntien aktiivisia jäseniä, kaikessa onnistuneita. Emme kaikki saa rukousvastauksia kuin hihnalta. Ei kannata verrata omia kokemuksia omaan. Riittää kun uskomme Jeesukseen ja kuuntelemme hänen opetustaan, mitä Raamatussa on. Kannattaa rukoilla ja lukea psalmeja, joista saa voimaa omaan elämään. Jossain vaiheessa oma elämä alkaa muuttua ja tulee sisäinen rauha. Jeesus sanoo, älä pelkää, usko ainoastaan.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä kaikki on o.k. Ja kaikilla menee hyvin. On tietoinen valinta jos putoaa kelkasta. Itse luovuin omaisuudesta 1998 ja putosin jonkin verran.

      Jeesus on ollut hyvä. Sain opiskelupaikan rukouksen jälkeen ja paransi useista vaikeista sairauksista. Jne.

      Aika on paha ja valta on pahiksilla. Jeesus tuleekin seuraavaksi Profeetta Isana eliminoidakseen antikristuksen vallan.
      Vielä tulee 2500 Rama eliminoidakseen Ravana hirviön vallan.

      Aika muuttuu siis, mutta voi pysyä myös vanhoissa Jeesus nimissä, vaikka hänellä onkin uusi nimi Aika ajoin. Vanhassa vara parempi. Perustan päälle kukin rakentaa omin eväin tai pysyttelee tiiviisti perustalla ollen pylväs tai kulmakivi. Itse rakennan paljon mutta työ ei tuota toivottua tulosta.

      Jumala lähettää Mahdin jonka nimeen ja työhön on pakko ottaa kantaa. Hän rakentaa päälinjaa ja päärakennusta tähän aikaan. Oma rakennelma on vain pienen pieni sivurakennus.

    • Anonyymi

      Opilliset kiistat ovat turhia. Käytännössä eletty elämä tässä ratkaisee, ei se kuka on oikeassa kaikessa. Ne joiden rakkaus säilyy, pelastuvat. Hyvät teot, usko ja kaste ovat turhia jos ihminen ei rakasta. Ne joille Jeesuksen opetukset ovat lainkäskyjä, eivät voi lopulta rakastaa toisia ihmisiä. Käskyistä näemme Jumalan pyhyyden ja ymmärrämme, että hänellä on syytä vihata kaikkia ihmisiä. Siksi laki ei saa aikaan rakkautta meissä vaan vihaa itseemme ja toisiimme, jos emme lue sitä Hengen kanssa. Jumalan kuvassa näkyy hänen pyhyytensä ja vanhurskautensa, mutta myös armo, rakkaus ja laupeus. Me ihmiset olemme liikaa kiinni teoriassa kun käytäntö on lopulta se mikä ratkaisee ja eniten se, mikä saa käytännön muuttumaan, eli sydän.

      Tunnen miehen kuka on väärässä monissa asioissa. Mutta Jumala on antanut hänen kauttaan tapahtua ihmeitä ja tunnustekoja. Hän myös rakastaa. On asioita joista on varaa olla väärässä, vaikka parempi on toki tavoitella totuutta eikä tuudittautua siihen, että tietää ja ymmärtää kaiken. Ja on asioita joista ei ole varaa olla väärässä, kuten se kuka Jeesus on ja keitä me olemme suhteessa häneen.

      • Anonyymi

        ...
        Jaakob 3:1-2
        "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."

        Käytännön elämä on tärkeintä, koska kaikki hairahtuvat, kaikki ovat jossain joskus väärässä. Rakkaus peittää syntien paljouden.


      • Anonyymi

        Kunpa itse osaisin rakastaa syntisiä,olisi ihmeitä ja tunnustekoja ja sais vaan ylistää Jeesus nimeä,saisinpa pyhän Hengen kasteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa itse osaisin rakastaa syntisiä,olisi ihmeitä ja tunnustekoja ja sais vaan ylistää Jeesus nimeä,saisinpa pyhän Hengen kasteen!

        Saatana ei aja ulos saatanaa ihmisestä. Anova saa ja kolkuttavalle avataan. Pyhän Hengen hedelmää on sekin että ihminen haluaa pois synnistä. Jatka anomista, niin saat kaiken mitä todella tarvitset. Ihmeitä tärkeämpää on lopulta se että meitä ei käännytetä pois Jeesuksen luota laittomuuden tekijöinä.

        Matteus 7:22-23
        "Moni sanoo minulle sinä päivänä:'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki:'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."


    • Anonyymi

      Ei ole mitään oikeaa tietä. On Jumalan TAHDON tekemisen tie tai sitten joku voi yrittää omin avuin tuota tahtoa vastaan ponnistella.

      Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta TAHTOAAN. Jumala tahtoo oikeuden toteutuvan tai ainakin oman maailmankuvansa, joka käy ilmi hänen kirjoistaan.

      Kuka voi tuntea Jumalan tahdon? Ainakin hänelle pitää olla Kristuksen, joka on esikoinen kaikessa, ilmestynyt. Noita ilmestyksiä tapahtuu melko usein: pieniä ja suuria.

      Historiassa tiedämme mormonit, adventistit jne. Mutta viime aikoina on Islam ja Hare Krishna olleet eskatologian kannalta merkittäviä. Painopiste on siirtynyt pohjoisesta etelään.

      Jumalan tahto käy toteen. Tuo tahto ei ole meidän opillisen tai elämäntavan puhtauden varassa. Vaan me tulemme kuulemaan tuon tahdon ja yritämme sen mukaiseksi sovittaa kaiken elämässämme.

      Tietenkin Jumala ohjaa kirkkoaan ja palvelijoitaan oikeaan suuntaan. Mutta esim. Juutalaisten kohtalo II maailmansodassa osoittaa että Jumala kuljettaa tapahtumia täysin oman tahtonsa mukaan. Eikä yksilöt tai edes kansat voi sitä estää. He ovat ajopuuna mukana vain.

      • Anonyymi

        Jumalan tahdon tekeminen on sitä että uskoo ja turvaa Jeesukseen. Rististä ei pääse pidemmälle. Paavalikin opettaa ettei tule kerskata kuin Jeesuksen rististä. Mitään muuta suojaa ei ihmisellä ole kuin Jumalan Pojan katoamaton veri. Eikä kukaan voi syyttää Jumalan valittuja, koska heidän edestään on uhrattu uhri, jolla kaikki heidän syntinsä ovat poispyyhityt.


    • Anonyymi

      4 vuotta pyytänyt jeesusta elämääni en tiedä onko hän tullut olen periaatteessa "uudestisyntynyt" jatkuvasti seurakunnissa,mitään isoa ei ole tapahtunut eikä Jeesus puhu eikä rukousvastauksia ole tullut mutta uskon siihen että osan rukouksista kuullut.

    • Anonyymi

      Joh.11:21-27 Ja Martta sanoi Jeesukselle: Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut. Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot. Jeesus sanoi hänelle: Sinun veljesi on nouseva ylös. Martta sanoi hänelle: Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä. Jeesus sanoi hänelle: Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole: Uskotko sen? Hän sanoi hänelle: Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan. Matt.6:16. Joh.6:69

    • Jeesukseen henkilö kohtainen usko, syntien anteeksi saaminen hänen verensä kautta.
      Silloin saa pyhän hengen niin kuin Raamattussa ilmoittaa tapahtuu uudesti syntyminen hengelisesti. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa." Joh.3:3.

      • Anonyymi

        Mihin tarvitaan verta, kun kyse on egon kuolemasta, kuolettamisesta?


    • Ja Herra Jumala teki Aadamille* ja hänen vaimolleen nahasta vaatteet ja puki heidät niihin. 1.Moos 3:21 joka oli eläimen nahasta tehty.

    • Anonyymi

      1Moos.3:21 Biblia (1776) Ja Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoita hameet, ja puetti heidän yllensä.

    • Anonyymi

      Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:7-11

    • Anonyymi

      Uskon ydin on se, että ihminen saa Pyhän Hengen. Ilman sitä kaikki uskossa, oli se oikeaa tai väärää, on haihattelua. Ihmislähtöistä lihan mielistä uskonnollisuutta. Samaa kuin eläisi syntielämää täydestä voimasta. Tulos on sama.

      Pyhässä Hengessä taasen usko ei ole yksinkertaista, vaan voimakasta ja se on läsnä ihmisessä joka hetki. Kun hän aamulla herää, kun kulkee kaupungilla, kun suorittaa arkiaskereitaan, kun on lähimmäisten seurassa ja kun käy illalla levolle. Hän on silloin kuin ne elämän virrat, täynnä Pyhän Hengen iloa ja voimaa eikä uneksiva epäluuloinen vätystelijä kuten ihmiset yleensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe