Toyota laadusta hyvä esimerkki.

Anonyymi

173

1370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota huolehtii autoistaan ja asiakkaistaan. Uudet pyörännavat tulossa reilusti ja rehellisesti. Ei mitään vastaantuloa ja diilejä niinkuin klonksvagenilla kovan väännön jälkeen.

      • Anonyymi

        Ihanan jännittävää on ajaa niin laadukkaalla autolla.


      • Anonyymi

        Tämä Toyotan "huolehtiminen" on pelkästään tuotannossa tehtyjen hutilointien paikkaamista. Sitäkään Toyota ei tekisi ellei olisi pakko tai joissakin tapauksissa erikseen viranomaisten pakottamaa sanktioiden uhalla.


      • Anonyymi

        Onkohan tämäkin huolehtiminen saatu aikaiseksi vasta oikeuden päätöksen jälkeen?


      • Anonyymi

        Voi voi, eikö kasetti kestä ja piti heti yrittää kääntää asiaa muuhun.
        Kerro tuki autonvalmistajasta joka ei tee takaisin kutsua kun viranomainen pakottaa ja takapyörät saattaa irrota.
        Toyota on heikko hoitamaan takaisinkutsuja, tälläkin hetkellä on keskeneräisiä Trafin listoilla vaikka kuinka paljon ja jopa vuosia vanhoina.
        Onko se oikea korjaus kun teippaillaan korkeajännitekaapeleita tulipalouhan takia kun oikea korjaus olisi vaihtaa ne oikein mitoitettuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan tämäkin huolehtiminen saatu aikaiseksi vasta oikeuden päätöksen jälkeen?

        Toyotan tyylin tuntien, juurikin pakon edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Toyotan "huolehtiminen" on pelkästään tuotannossa tehtyjen hutilointien paikkaamista. Sitäkään Toyota ei tekisi ellei olisi pakko tai joissakin tapauksissa erikseen viranomaisten pakottamaa sanktioiden uhalla.

        Oletko varma, että puhut samasta merkistä eli Toyotasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma, että puhut samasta merkistä eli Toyotasta?

        Kirjoitus koski nimenomaan Toyotaa!
        Toyotan virheitä paikkailtaisiin jos ne saataisiin tulemaan merkkihuoltoon. Perinteisesti tojopapat eivät merkkihuoltoon rahojaan tuhlaa, koska heidän mielestään huolto on yhtäkuin öljynvaihto ja sen tekee pärnäsen korjaamo puoleen hintaan. Ehkä Relax-turva muuttaa asioita parempaan suuntaan, koska sen ylläpitäminen vaatii aukotonta merkkihuollon käyttämistä.


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan on laadukas. Ja huolehtii autoistaan ihan jo turhankin hyvin. Nyt on paraikaa joku takaisinkutsu joka koskee kai jotain turvalaitetta, oliko turvavöitä? Sitten tuo pyörien irtoilu on jonossa...mutta ehtiikö jarrujen hyytyminen pakkasella takaisinkutsuvuoroon ennen sitä? Vaikea sanoa, ovat molemmat kuolemanvaarallisia ominaisuuksia tuotantomallissa Suomessa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On näitä kyllä vähän liikaa ehkä? https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/15693
        Takaisinkutsu: Toyota Yaris
        Luistoneston ECU

        Onkohan tämä nyt jo se minkä TM huomasi, että ihan tuotannossa ja myynnissä olevan Yarpan jarrut tehostuvat vain -15 asteen pakkaseen asti. Mitäpä sitä sen kylmemmällä, eihän niin kylmä voi olla?

        Olen usein kuvitellut että autot koeajetaan Pohjolan oloihin sopivaksi jossain Lapin leirillä. Mutta ei tätä japanilaisen laadun ilmentymää kuitenkaan?


    • Anonyymi

      Ei Tojon vioista saa puhua, maine kärsii. Taas Teron Jarpan arvo tipahti satasilla.

      • Anonyymi

        Tuo satasen lasku on prosenteissa kova juttu. Kun kahden sadan Toitsusta putoaa satanen hinnasta pois niin siinä menee puolet arvosta.
        Toisaalta on se hieno juttu kun tankkaa Toitsun täyteen niin sen arvo kaksinkertaistuu.


    • Anonyymi

      Nyt ymmärrän paremmin tojokuskien teiden tukkimisen motiivin. Eivät uskalla ajaa yli 60 km/h, koska pelkäävät pyörien irtoamista vauhdissa ja siitä seuraavassa kolarissa eivät toimi turvatyynyt ja turvavyötkään eivät pysy kiinni.

      Melkoisia surmanloukkuja kyseisen merkin tekeleet. Miten noi turvalaitteet ovat vuodesta toiseen takaisinkutsun aiheena kyseisellä merkillä? Käyttävät ilmeisesti niin halpaa osaa, ettei kestä yli viittä vuotta käytössä.

      • Anonyymi

        Ihmetelly et miks Toyotakuskit käytännössä talvella pysäyttää auton ennen kääntymistä sivutielle. Mut ehkä ne toivoo et joku ajais perään ja auto menisi lunastukseen?
        Eihän Toyota ajo-ominaisuudet ole muiden tasolla niin pitää koittaa ymmärtää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetelly et miks Toyotakuskit käytännössä talvella pysäyttää auton ennen kääntymistä sivutielle. Mut ehkä ne toivoo et joku ajais perään ja auto menisi lunastukseen?
        Eihän Toyota ajo-ominaisuudet ole muiden tasolla niin pitää koittaa ymmärtää..

        No nyt tuli uusi hentoinen oljenkorsi kärsimyksestä kärsineille vikavaginisteille ja vilppi ja vilunkivaginan kaupustelijoille kun tarkoituksellisesta huijaamisesta ja nöyryytyksestä on jouduttu kärsimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli uusi hentoinen oljenkorsi kärsimyksestä kärsineille vikavaginisteille ja vilppi ja vilunkivaginan kaupustelijoille kun tarkoituksellisesta huijaamisesta ja nöyryytyksestä on jouduttu kärsimään.

        Hienoa et saat purettua pahaa oloasi tänne. Toivotaan että se riittää ettei sun tarvitse naisia tai vanhuksia kiusata (=hakata) tuolla kulmilla.

        ihan varmasti tarvittiin tämää tieto tässä ketjussa..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli uusi hentoinen oljenkorsi kärsimyksestä kärsineille vikavaginisteille ja vilppi ja vilunkivaginan kaupustelijoille kun tarkoituksellisesta huijaamisesta ja nöyryytyksestä on jouduttu kärsimään.

        Sulle on "hentoinen oljenkorsi" että autosta putoavat pyörät, tai että jarrut lakkaa puremasta pakkasessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli uusi hentoinen oljenkorsi kärsimyksestä kärsineille vikavaginisteille ja vilppi ja vilunkivaginan kaupustelijoille kun tarkoituksellisesta huijaamisesta ja nöyryytyksestä on jouduttu kärsimään.

        ON tosi hentoinen, kun renkaat irtoaa ja jarrut hyytyy pakkasessa.

        Ihan olemattoman mikroskooppisen pieniä kauneusvirheitähän nämä.


    • Anonyymi

      Ihanaa kun Toyota on noin laadukas ja myyty auto meillä ja noita sitten liikkuu samoilla teillä muiden seassa.
      Säästöt on tehnyt sen mitä ne tekee kun ahneudella ei ole rajaa.

    • Anonyymi

      Toyotan jousitus on täynnä pikkusormen paksuisia tikkuja, joita Toyota kutsuu itse tukivarsiksi.

      • Anonyymi

        Juu, ja syövätkin lattialla ja tikuilla tökkien.


    • Anonyymi

      Ovatko toyotistit valmiina puolustamaan Eurooppaa, vaiko Putinin liittolaisia aasialaisia? Lienee turha kysyä, sen verran tietämättömiä aasialaisten fanit ovat. Toyotistit luulevat kannattavansa länsimaita, vaikka hinkuvat aasialaisten autojen perään. Näin eläkkeellä olevana ylimatruusina, eli aika isona kihona, voisin napsia teitä ryssien kätyreitä muutaman ihan saadakseni nukuttua paremmin.

      • Anonyymi

        Kyllä ne putinin liittolaiset asuvat Saksassa Kiinassa ja zekissä joissa vaginaattoreita ja Skottaraisia kyhätään. Japani ei kuulu putinin ystäviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne putinin liittolaiset asuvat Saksassa Kiinassa ja zekissä joissa vaginaattoreita ja Skottaraisia kyhätään. Japani ei kuulu putinin ystäviin.

        Et sä tyhmä ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne putinin liittolaiset asuvat Saksassa Kiinassa ja zekissä joissa vaginaattoreita ja Skottaraisia kyhätään. Japani ei kuulu putinin ystäviin.

        Kirjoitustaitosi ei ole ihan valioluokkaa.


    • Anonyymi

      Pelkkää trollien valhetta ja sabotaasia.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Minkä takia Toyota ainoana valmistajana hoitaa takaisinkutsut kunniallisesti?

      • Anonyymi

        "kunniallisesti", miksi niitä on kymmeniä keskeneräisinä Trafin listoilla?
        Aika monta vaarallistakin takaisinkutsua on viranomainen määrätä sakon uhalla kun Toyota on vain venkoillut ja syyttänyt kuljettajia.


      • Anonyymi

        Vain sinun omassa rinnakkaistodellisuudessasi!
        Reaalimaailmassa Toyota vähät välittää asiakkaittensa turvallisuudesta, kun ei pakota omistajia käyttämään autojaan liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen takaisinkutsukorjauksissa, kuten vastuullisemmat valmistajat tekevät. Vastuullisemmat lähettävät normaalin kutsun kahdesti. Jos mitään ei tapahdu, kolmannessa kutsussa uhataan ilmoittaa laiminlyönnistä Trafille, jolloin seuraavassa katsastuksessa tulisi hylky. Toyota ei ole käyttänyt tällaista menettelyä kertaakaan. Siksi voimme nähdä vuosia vanhoja vaarallisten vikojen tekemättömiä takaisinkutsuja Trafin listauksissa nimenomaan Toyotaa koskien.


      • Anonyymi

        ehkä muissa autoissa ei ole tyyppivikana että pyörät irtoaa tai jarrut pettää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehkä muissa autoissa ei ole tyyppivikana että pyörät irtoaa tai jarrut pettää?

        Vanhassa Saabissa sai katsastusmies kiskaistua ratin irti. Kehui, että oli tyyppivika.


      • Anonyymi

        Kyllä voisi hoitaa mutta eiiiiiiii.


    • Anonyymi

      Uskomatonta kuraa ja epäonnistumisia Toyotalla jo viimeiset 10 vuotta.

      • Anonyymi

        On se niin uskomatonta että meillä ja koko maailmassa kelpaa parhaiten. Huomasitko kuinka epäonnistuit jo trollinakin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se niin uskomatonta että meillä ja koko maailmassa kelpaa parhaiten. Huomasitko kuinka epäonnistuit jo trollinakin??

        Vaginaristi voi vielä runsaan viikon vetää henkeä ennen kuin Trafi taas kertoo automerkkien haluttavuuden ja suosituimmuusjärjestyksen. Silloin taas alkaa masentamaan kun Toyota nöyryyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se niin uskomatonta että meillä ja koko maailmassa kelpaa parhaiten. Huomasitko kuinka epäonnistuit jo trollinakin??

        Se et joku "kelpaa" ei tee siitä hyvää.
        Melkoista vikalistaa on Trafin mukaan korjattava et Toyota edes menee katsastuksesta läpi.
        Mutta ehkä on Toyota insinöörien tarkoitus et kun jarrut ei toimi takapyörät putoo autosta.
        Ehkä se on se Toyotan viimenen oljenkorsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se niin uskomatonta että meillä ja koko maailmassa kelpaa parhaiten. Huomasitko kuinka epäonnistuit jo trollinakin??

        Eipä kelpaa sivistyneissä autoilumaissa.
        Kyllä tuokin into laantuu kunhan muut saavat tuotantonsa taas käyntiin osapulan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaginaristi voi vielä runsaan viikon vetää henkeä ennen kuin Trafi taas kertoo automerkkien haluttavuuden ja suosituimmuusjärjestyksen. Silloin taas alkaa masentamaan kun Toyota nöyryyttää.

        Toyota ei ole haluttavin, mutta se kuuluu ns. kansanautoihin ja sitä luokkaa ostetaan aina eniten. Haluttavat on kalliimpia ja siksi niitä ostetaan vähän.
        Toyota on suomalainen omituisuus, joka johtuu siitä, että vähempivaraiset ostavat siinä uskossa, että se kestäisi, mutta kuten olemme lukeneet viimeisen vaikka 10 vuoden aikana, niin melkoista kuraa niiden laatu on ja heikkenee kokoajan.
        Kyllä tämä tyhmempikin osa kansaa oppii pikkuhiljaa kantapään kautta ja Toyota painuu sinne harmaaseen massaan ja hiipuu marginaaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole haluttavin, mutta se kuuluu ns. kansanautoihin ja sitä luokkaa ostetaan aina eniten. Haluttavat on kalliimpia ja siksi niitä ostetaan vähän.
        Toyota on suomalainen omituisuus, joka johtuu siitä, että vähempivaraiset ostavat siinä uskossa, että se kestäisi, mutta kuten olemme lukeneet viimeisen vaikka 10 vuoden aikana, niin melkoista kuraa niiden laatu on ja heikkenee kokoajan.
        Kyllä tämä tyhmempikin osa kansaa oppii pikkuhiljaa kantapään kautta ja Toyota painuu sinne harmaaseen massaan ja hiipuu marginaaliin.

        Varmasti se on hartain toiveesi ja oljenkortesi mutta ei se nyt oikein siltä näytä kun Toyota on koko maailman ykkönen ja suosituin. Pudottanut vilppimerkki vikavageninkin jo pikkusinttikerhoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole haluttavin, mutta se kuuluu ns. kansanautoihin ja sitä luokkaa ostetaan aina eniten. Haluttavat on kalliimpia ja siksi niitä ostetaan vähän.
        Toyota on suomalainen omituisuus, joka johtuu siitä, että vähempivaraiset ostavat siinä uskossa, että se kestäisi, mutta kuten olemme lukeneet viimeisen vaikka 10 vuoden aikana, niin melkoista kuraa niiden laatu on ja heikkenee kokoajan.
        Kyllä tämä tyhmempikin osa kansaa oppii pikkuhiljaa kantapään kautta ja Toyota painuu sinne harmaaseen massaan ja hiipuu marginaaliin.

        Japanissa tehtävät automallit ovat parempia kuin Euroopassa kyhätyt, vaikka ovatkin Toyotan nimellä. Japanin autoissa on vain ratti oikealla puolella, joten ei se oikein mukava ole Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanissa tehtävät automallit ovat parempia kuin Euroopassa kyhätyt, vaikka ovatkin Toyotan nimellä. Japanin autoissa on vain ratti oikealla puolella, joten ei se oikein mukava ole Suomessa.

        Miksi Toyota sitten "lainasi" BMW:n tekniikan huippumalliinsa?


      • Anonyymi

        Tiedämme kyllä sinut Pentti. Siinä me kaikki olemme samaa mieltä että olet arvostellut, solvannut ja trollannut Toyotaa jo "vuosia", noin 20 vuotta ja yli puolella miljoonalla viestillä. Tiedämme myös lapsuudestasi Kainuussa, vanhalestadiolaisuudestasi, työurasi lyhyistä pätkistä kun mikään ei onnistu ja myös nykyisestä työstäsi Jyväskylässä. Nyt on jo liian myöhäistä peitellä mitään typerällä selittelyllä koska ei sitä enää kukaan usko.


    • Anonyymi

      Erikeepperi korjaa.

      • Anonyymi

        Entä nippuside?


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä kaupassa voi olla sellaisia autoja joista jarrut saattavat häippästä kesken kaiken? Eihän sellaisia toki saisi olla myynnissä?

      • Anonyymi

        Onhan siellä myyty sellaisiakin autoja joihin oli tarkoituksella suunniteltu huijaava päästöohjelma. Siis tarkoituksella! Tosin ei ollut Toyota.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      USA:n liikenneturvallisuusvirasto NHTSA ei ole saanut tietoonsa yhtään tästä ongelmasta johtuvaa onnettomuutta tai loukkaantumista.

      Eli se siitä sitten.

      • Anonyymi

        Mitä USA:n liikenneturvallisuusvirasto vaikuttaa Sumessa ilmenneisiin vikoihin?
        Yhtään autoa ei ole Suomessa ikinä korjattu USA:n markkinoilla esiintyvien vikojen takia.

        Vaikka samoja vikoja olisi se on Trafi mikä täällä päättää mitä pitää korjata.
        Toyota on vain tosi haluton korjaamaan vikoja Suomessa. Johtuu ehkä maahantuojan ja jälleenmyyjien välisestä mustasta aukosta?

        Ford konsernina on taas esimerkillinen ja tarjoaa 2v pidemmän takuun kuin Toyota.
        Jos haluaa vertailla.


      • Anonyymi

        Jos autossa on paljon vikoja. niinkuin vikavagenissa on todettu olevan jo vuosia josta vikavagen nimikin johtunee, ei tarkoita huijaamista vaan osaamattomuutta ja laaduttomia komponentteja höystettynä surkealla suunnittelulla ja lyhyellä kahden vuoden takuulla. Mutta huijausohjelman asentaminen autoon ja siitä kärähtäminen on kyllä nolointa mitä yhdellekään valmistajalle voi tapahtua. Voisiko vilppi - ja Vilunkivagen nimet siitä johtua? Ei kovin mairittelevaa minusta. Tuskin noista hellittelynimistä koskaan pääsee eroon kun kerran ovat ansaittu ja kansalla on pitkä muisti.
        Varalla ovat vielä "Klonksvagen" ja "Poksvagen"
        Jotka usein palstalla vilahtelee. Mitäköhän niistä pitäisi ajatella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autossa on paljon vikoja. niinkuin vikavagenissa on todettu olevan jo vuosia josta vikavagen nimikin johtunee, ei tarkoita huijaamista vaan osaamattomuutta ja laaduttomia komponentteja höystettynä surkealla suunnittelulla ja lyhyellä kahden vuoden takuulla. Mutta huijausohjelman asentaminen autoon ja siitä kärähtäminen on kyllä nolointa mitä yhdellekään valmistajalle voi tapahtua. Voisiko vilppi - ja Vilunkivagen nimet siitä johtua? Ei kovin mairittelevaa minusta. Tuskin noista hellittelynimistä koskaan pääsee eroon kun kerran ovat ansaittu ja kansalla on pitkä muisti.
        Varalla ovat vielä "Klonksvagen" ja "Poksvagen"
        Jotka usein palstalla vilahtelee. Mitäköhän niistä pitäisi ajatella?

        Anteeks mutta miksi VW ongelmat jostain vuosien takaa on ainoa mistä puhut Toyota palstalla? Mulla ei ole omakohtaista kokemusta VW autoista joten kerro oma kokemuksesi?

        Jos USA:n kuluttajista puhutaan niin Toyota pitää sitä kuluttajan vastuulla olevana asiana et auto on turvallisessa kunniossa. Esimerkki: https://www.moneysense.ca/columns/ask-moneysense/toyota-truck-recall/

        Tässä ketjussa kuitenkin puhutaan Toyota laatuongelmista ja siitä miten niitä jälkikäteen yritetään saada kuntoon. Mitä se merkitsee et VW ongelmia tuodaan mukaan tähän?
        Sun mukaan on siis ok et Toyotan vikoja peitellään ja hyssytellään vai onko se parempi et niistä puhutaan ja saadaan autot kuntoon?

        Mun käsitys on et VW ongelmat on hoidettu kuntoon. Ainakin Skoda voitti TM:n talvitestin
        missä Toyotan ongelmat tuli aika vahvasti esiin. Mutta ehkä se on vain joku pikkuvikasarja Toyotan mokan takia millä ei ole merkitystä koska Toyota myy eniten ja on paras?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeks mutta miksi VW ongelmat jostain vuosien takaa on ainoa mistä puhut Toyota palstalla? Mulla ei ole omakohtaista kokemusta VW autoista joten kerro oma kokemuksesi?

        Jos USA:n kuluttajista puhutaan niin Toyota pitää sitä kuluttajan vastuulla olevana asiana et auto on turvallisessa kunniossa. Esimerkki: https://www.moneysense.ca/columns/ask-moneysense/toyota-truck-recall/

        Tässä ketjussa kuitenkin puhutaan Toyota laatuongelmista ja siitä miten niitä jälkikäteen yritetään saada kuntoon. Mitä se merkitsee et VW ongelmia tuodaan mukaan tähän?
        Sun mukaan on siis ok et Toyotan vikoja peitellään ja hyssytellään vai onko se parempi et niistä puhutaan ja saadaan autot kuntoon?

        Mun käsitys on et VW ongelmat on hoidettu kuntoon. Ainakin Skoda voitti TM:n talvitestin
        missä Toyotan ongelmat tuli aika vahvasti esiin. Mutta ehkä se on vain joku pikkuvikasarja Toyotan mokan takia millä ei ole merkitystä koska Toyota myy eniten ja on paras?

        Tuo asian sivuun kääntäminen on Toyotan omapojan ns. viimeinen oljenkorsi ja hän joutuu turvautumaan kovin usein kun ei muuta keksi miten voisi lievittää tuskaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä USA:n liikenneturvallisuusvirasto vaikuttaa Sumessa ilmenneisiin vikoihin?
        Yhtään autoa ei ole Suomessa ikinä korjattu USA:n markkinoilla esiintyvien vikojen takia.

        Vaikka samoja vikoja olisi se on Trafi mikä täällä päättää mitä pitää korjata.
        Toyota on vain tosi haluton korjaamaan vikoja Suomessa. Johtuu ehkä maahantuojan ja jälleenmyyjien välisestä mustasta aukosta?

        Ford konsernina on taas esimerkillinen ja tarjoaa 2v pidemmän takuun kuin Toyota.
        Jos haluaa vertailla.

        Ford on paska auto, huonoin lienee Fiat tai Dacia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford on paska auto, huonoin lienee Fiat tai Dacia.

        En omista Fordia mutta voisin sellaisen mielummin ostaa kuin Toyotan.
        Onhan siinä 5v takuu verrattuna Toyota 3v takuuseen.
        Ajo-ominaisuudet käsittääkseni paremmat Fordissa.

        Kyllä sillä ajele sen 3-4v ja vaihtaa uuteen. Uusi Fiesta ja Focus just esitelty.


      • Anonyymi

        Jutussa mainittiin 5 kuollutta . Teksti oli kyllä englanniksi . Deat =kuollut . Five =5 . 1,3 miljardia dollaria maksoi Tojolle . Eli se siitä sitten .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä USA:n liikenneturvallisuusvirasto vaikuttaa Sumessa ilmenneisiin vikoihin?
        Yhtään autoa ei ole Suomessa ikinä korjattu USA:n markkinoilla esiintyvien vikojen takia.

        Vaikka samoja vikoja olisi se on Trafi mikä täällä päättää mitä pitää korjata.
        Toyota on vain tosi haluton korjaamaan vikoja Suomessa. Johtuu ehkä maahantuojan ja jälleenmyyjien välisestä mustasta aukosta?

        Ford konsernina on taas esimerkillinen ja tarjoaa 2v pidemmän takuun kuin Toyota.
        Jos haluaa vertailla.

        Toyotalle ei uskalla myöntää edes kolmen vuoden koritakuuta, koska muuten joutuu hitsaushommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autossa on paljon vikoja. niinkuin vikavagenissa on todettu olevan jo vuosia josta vikavagen nimikin johtunee, ei tarkoita huijaamista vaan osaamattomuutta ja laaduttomia komponentteja höystettynä surkealla suunnittelulla ja lyhyellä kahden vuoden takuulla. Mutta huijausohjelman asentaminen autoon ja siitä kärähtäminen on kyllä nolointa mitä yhdellekään valmistajalle voi tapahtua. Voisiko vilppi - ja Vilunkivagen nimet siitä johtua? Ei kovin mairittelevaa minusta. Tuskin noista hellittelynimistä koskaan pääsee eroon kun kerran ovat ansaittu ja kansalla on pitkä muisti.
        Varalla ovat vielä "Klonksvagen" ja "Poksvagen"
        Jotka usein palstalla vilahtelee. Mitäköhän niistä pitäisi ajatella?

        Tojohönö ei osaa ajatella mitään omilla aivoillaan, vaan luottomyyjä ajatteleekin puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeks mutta miksi VW ongelmat jostain vuosien takaa on ainoa mistä puhut Toyota palstalla? Mulla ei ole omakohtaista kokemusta VW autoista joten kerro oma kokemuksesi?

        Jos USA:n kuluttajista puhutaan niin Toyota pitää sitä kuluttajan vastuulla olevana asiana et auto on turvallisessa kunniossa. Esimerkki: https://www.moneysense.ca/columns/ask-moneysense/toyota-truck-recall/

        Tässä ketjussa kuitenkin puhutaan Toyota laatuongelmista ja siitä miten niitä jälkikäteen yritetään saada kuntoon. Mitä se merkitsee et VW ongelmia tuodaan mukaan tähän?
        Sun mukaan on siis ok et Toyotan vikoja peitellään ja hyssytellään vai onko se parempi et niistä puhutaan ja saadaan autot kuntoon?

        Mun käsitys on et VW ongelmat on hoidettu kuntoon. Ainakin Skoda voitti TM:n talvitestin
        missä Toyotan ongelmat tuli aika vahvasti esiin. Mutta ehkä se on vain joku pikkuvikasarja Toyotan mokan takia millä ei ole merkitystä koska Toyota myy eniten ja on paras?

        Tojohönö ostaa puolivalmisteita luottomyyjän suosituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En omista Fordia mutta voisin sellaisen mielummin ostaa kuin Toyotan.
        Onhan siinä 5v takuu verrattuna Toyota 3v takuuseen.
        Ajo-ominaisuudet käsittääkseni paremmat Fordissa.

        Kyllä sillä ajele sen 3-4v ja vaihtaa uuteen. Uusi Fiesta ja Focus just esitelty.

        Ford on aina ollut huippuajettava ja samaa ei voi sanoa Tojosta. Tojo on köyhän kansan ankea kulkupeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalle ei uskalla myöntää edes kolmen vuoden koritakuuta, koska muuten joutuu hitsaushommiin.

        Toyota on vähiten ruostuva automerkki yhdessä lexuksen kanssa. sen sijaan Renault, Peugeot, Citroen ja Skoda ovat kovia ruostumaan. Niille ekassa katsastuksessa voi ruostumisen takia hylky. Toyotalle ei moista tule vielä kymmen vuotiaana, vaikka hoidettais huonosti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näkeehän sen myynnistäkin vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkeehän sen myynnistäkin vai mitä?

        Ei myyntimäärät kertoo vain määrän, ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei myyntimäärät kertoo vain määrän, ei mitään muuta.

        Mullaki vähän ottaa pattiin Tojon menestys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki vähän ottaa pattiin Tojon menestys!

        Hyvä se on et myy pazkaa laatuautojen arvostus vain kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä se on et myy pazkaa laatuautojen arvostus vain kasvaa.

        Ei kukaan pysty mitään myymään jos ei ole ostajaa. Ostaja taas ratkaisee, mitä kannattaa ostaa. Ei ostajaa haukkumalla oman merkin maine parane. Täyspäisille myyntimäärät kyllä kertoo jostain muustakin kuin "määrän" vaikka hitaammalla käyvä ei tajua tai halua sitä ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei myyntimäärät kertoo vain määrän, ei mitään muuta.

        Eikö se määrä kerro sinulle mitään muuta? Onko johtopäätösten tekemisessä ongelmaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan pysty mitään myymään jos ei ole ostajaa. Ostaja taas ratkaisee, mitä kannattaa ostaa. Ei ostajaa haukkumalla oman merkin maine parane. Täyspäisille myyntimäärät kyllä kertoo jostain muustakin kuin "määrän" vaikka hitaammalla käyvä ei tajua tai halua sitä ymmärtää.

        Miksi eniten ostetaan terveydelle haitallista ruokaa, kun on terveellistäkin ruokaa.
        Miksi alkoholia ja tupakkaa ostetaan paljon?


      • Anonyymi

        Näinhän se on, mutta meistä löytyy valitettavan paljon mainoksen uhreja ja jotka uskovat mitä on ollut joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on, mutta meistä löytyy valitettavan paljon mainoksen uhreja ja jotka uskovat mitä on ollut joskus.

        Juurikin näin. Kyllä moni vikavaginaan sortunut vaihtoi merkkiä käytyään läpi kedjahelveten ja hermoromahdus oli lähellä jos dsg jatkoi pätkimistään ja suunnitteluvikainen tsi söi öljyä kiihtyvällä vauhdilla. Kyllä siinä merkkiä vaihdettiin kuin sukkia ja tulosta voi ihailla trafin ensirekisteröintitilastoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi eniten ostetaan terveydelle haitallista ruokaa, kun on terveellistäkin ruokaa.
        Miksi alkoholia ja tupakkaa ostetaan paljon?

        Tupakka ja viina ei juuri käy kaupaksi. Väestöstä aika vähän polttaa nykyään tai juo viinaa kaksin käsin. Samoin on konsernin laita, ei monikaan halua pilata talouttaan tai terveyttään.
        Kaupaksi menevät ympäristöystävälliset, toimivat ja modernit kuten Toyota.

        Roska- ja kertakäyttökulttuuriin kuuluvat lähinnä mb, bmw, audit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakka ja viina ei juuri käy kaupaksi. Väestöstä aika vähän polttaa nykyään tai juo viinaa kaksin käsin. Samoin on konsernin laita, ei monikaan halua pilata talouttaan tai terveyttään.
        Kaupaksi menevät ympäristöystävälliset, toimivat ja modernit kuten Toyota.

        Roska- ja kertakäyttökulttuuriin kuuluvat lähinnä mb, bmw, audit.

        En nyt oikein ymmärrä että miksi jo ruokakin pitää sotkea mukaan kun pitäisi autoista keskustella, vaikka saattaisiko nälkä jopa yllättää ennenkuin vikamaailmasta on selvitty?


      • Anonyymi

        Cx60 voittaa Rav4:sen , Mazda 3 voittaa Corollan ja focuksen ja Yaris voittaa Fiestan ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cx60 voittaa Rav4:sen , Mazda 3 voittaa Corollan ja focuksen ja Yaris voittaa Fiestan ,

        Yariksen voitti Skoda! Ja kyllä fiesta voittaa yariksen kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki vähän ottaa pattiin Tojon menestys!

        Ymmärtäsin juhlimisesi "myytimenestyksestä" jos olisit Toyota osakkeenomistaja tai saat siitä jotain taloudellista hyötyä. Mitä enemmän huonostitehtyjä autoja myydään, niiden arvo vain putoaa nopeammin. Muttä epäilen ettei sinulla edes ole Toyotaa, koska vain trollaat täällä.


    • Anonyymi

      Osaako joku sanoa et saako tehdystä takaisisinkutsusta jonkin todisteen esim huoltokirjaan et käytetyn auton ostaja voi nähdä et takaisinkutsut on tehty?

      • Anonyymi

        Sitä en tiedä mutta sen tiedän että jos ostaa vanhan saksanseisojan saksasta uitettuna ja mittarista puolet matkasta poistettuna niin ei satavarmasti löydy huoltokirjasta merkintää jos nyt löytyy mitään huoltokirjaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en tiedä mutta sen tiedän että jos ostaa vanhan saksanseisojan saksasta uitettuna ja mittarista puolet matkasta poistettuna niin ei satavarmasti löydy huoltokirjasta merkintää jos nyt löytyy mitään huoltokirjaakaan.

        Liittyy asiaan miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyy asiaan miten?

        Luetun ymmärtämisessäkö ongelmaa?


    • Anonyymi

      vw konserni varmaan sabotoi?

      • Anonyymi

        Toyotan omapoika, sä käytät jo viimeisen oljenkorren aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoika, sä käytät jo viimeisen oljenkorren aiemmin.

        Mitä sekoilet? Ei maailman ykkösmerkin omistajat ja edustajat tarvi mitään oljenkorsia ne ovat pikkusinttimerkkien takertumis ja hätäapuvälineitä. Vaginaristit varmaan tietää kun on kokemusta asiasta kertynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoika, sä käytät jo viimeisen oljenkorren aiemmin.

        Mihin automaailman ykkönen tarvitsisi jotain oljenkorsia? Pikkusinttimerkkien juttuja? Jotain skodan varusteitako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin automaailman ykkönen tarvitsisi jotain oljenkorsia? Pikkusinttimerkkien juttuja? Jotain skodan varusteitako?

        Sinä Toyotan omapoika tarvitse jotain millä yrität vähätellä ja käännellä Toyota suuria vikoja ja ongelmia toisaalle. Olet vain nolo ja turha lapsi joka tuhlaa yhteiskunnan varoja kun et pysty saamaan itseäsi kuriin ja mennä kouluun oppimaan jotain siirtyä työelämään. Vammaisetkin käyvät töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin automaailman ykkönen tarvitsisi jotain oljenkorsia? Pikkusinttimerkkien juttuja? Jotain skodan varusteitako?

        Voi voi sinua reppanaa.


    • Anonyymi

      Uudessa juuri esitellyssä Ford Focus autossa on aika iso näyttö keskellä saako Toyota joskus yhtä ison? Ei vielä koska pienikin riittää. Mutta onhan se muuten ok, mitä nyt vikoja vähä liikaa ja luotettavuus heikkoa ja meluhaittaa ja ja ja ja...
      Toyota ominaisuudet on huippua!

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistamisella ei kuitankaan taivaspaikka ole taattu vaikka on kaikkein suurin näyttö kelpaamisesta kansalle!

        Toyotan kanssa taitaa olla enemmän siellä kuun pimeällä puolella aina?


    • Anonyymi

      Toivotonta räpellystä Toyota laatu on. Epätoivoisesti paikkaillaan puolivalmisteita kasaan kun ne on myyty ja luovutettu asiakkaille.

      • Anonyymi

        Skootamyyjäkö se siellä tuhertaa itkua yyteen pelossa kun Toyota vetää jättiloikkaa? Onko se niin vaikea tajuta että ei Toyotaa haukkumalla ja kansaa huijaamalla saisi pikkusintistä mitään tolkun ihmistä kiinnostavaa vekotinta?


    • Anonyymi

      Toyota sentään korjaa viat eikä maksat aniitä asiakkaalla j amuuten satuikko kukaan muu huomaamaan että ei niitä vahinkoja ole kuitenkaan ollut!
      Itsellä on VW ja tälläkin hetkellä korjaamolla TAAS! On muuten huono auto OMISTAMANI VW ! Kiittuuttelen tässä ja yritän säästää sillä katse on TOYOTA LAND CRUISERISSA mutta vielä pitää hetki yrittää säästää rahaa ja sitten luovutan VW vaihdossa ihan mihin hintaan vaan kun ei kiinnosta klongsvagen. Onni on että voi fillaroida töihin muutaman km matkan sillä vw on usein korjaamolla joka muuten sijaitsee 1/2 välissä koti työpaikka.

    • Anonyymi

      Surkea laite, Kiinasta saa korvikkeen halvemmalla joka toimii!

    • Anonyymi

      Ei koske kuljettajia. Ovat aina muun liikententeen jaloissa ja tien tukkona kuin karavaanarit lasikuitukoppeineen. Se on ihmeellistä, että ne kuitenkin teoriassa pitäisi liikkua ihan normaalisti myös tieliikenteessä, mutta käytännössä ei. Siksi kehäpäätelmänä Toyota -kuskien luokattomuus.

      • Anonyymi

        Saatko usein rattiraivokohtauksia? Kuvitteletko omistavasi tiet? Onko minä, minä-tunne aina päällimmäisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatko usein rattiraivokohtauksia? Kuvitteletko omistavasi tiet? Onko minä, minä-tunne aina päällimmäisenä?

        Pitää sääliä Tojotissiposkea? Koska hän ei osaa ajaa? Koska hän ajaa CVT automaatilla?
        Koska hänen Toyotan huippunopeus on pienin kaikista kilpailijoista? Mutta hän viihtyy tientukkona ja on onnellinen vaikka takapyörät putoaa ajossa ja turvajärjestelmät ei toimi talvella? OK säälitään vähän yritämme ymmärtää sairasta mieltymystäsi pazkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sääliä Tojotissiposkea? Koska hän ei osaa ajaa? Koska hän ajaa CVT automaatilla?
        Koska hänen Toyotan huippunopeus on pienin kaikista kilpailijoista? Mutta hän viihtyy tientukkona ja on onnellinen vaikka takapyörät putoaa ajossa ja turvajärjestelmät ei toimi talvella? OK säälitään vähän yritämme ymmärtää sairasta mieltymystäsi pazkaan.

        Älä puhu Jazkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sääliä Tojotissiposkea? Koska hän ei osaa ajaa? Koska hän ajaa CVT automaatilla?
        Koska hänen Toyotan huippunopeus on pienin kaikista kilpailijoista? Mutta hän viihtyy tientukkona ja on onnellinen vaikka takapyörät putoaa ajossa ja turvajärjestelmät ei toimi talvella? OK säälitään vähän yritämme ymmärtää sairasta mieltymystäsi pazkaan.

        Saatko usein näitä itkupotkuraivareita? Masentaako Toyotan toivottoman pitkä mahtiloikka ja etumatka jatkuvasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatko usein näitä itkupotkuraivareita? Masentaako Toyotan toivottoman pitkä mahtiloikka ja etumatka jatkuvasti?

        masentaaks se sinua ettei Toyota tee parempia autoja? Ei masenna yhtään Toyotan loikat.
        Lähinnä ne naurattaa. Ehkä vähän käy sööliksi ihmisiä joka sortuu niin huonolaatuisen auton ostamaan. Koska on markkinoilla paljon laadukkaampia ja kilpailukykyiseen hintaan.
        Totuus satuttaa eniten sanotaan. Sattuuko sinuun kun totuus selvisi sinulle?


      • Anonyymi

        Toyota on myös karavaanareiden tukkona.


    • Anonyymi

      Aina ennen kuun vaihtumista oireilut lisääntyvät. Mikähän se siinäkin on?

      • Anonyymi

        Mitä oireita sinulla on? Se on hauskaa joka kuukausi nähdä kuinka paljon ihmiset ostaa huonoa laatua millä on vain 3v takuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oireita sinulla on? Se on hauskaa joka kuukausi nähdä kuinka paljon ihmiset ostaa huonoa laatua millä on vain 3v takuu.

        Kyllähän vag-groupin myynnit on romahtaneet että kansa on kyllä viisastunut. Se on kyllä hauskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän vag-groupin myynnit on romahtaneet että kansa on kyllä viisastunut. Se on kyllä hauskaa.

        Se on kuulkaas jo ensiviikolla se uusi surun ja murheen päivä kun Trafi masentaa vikavaginisteja ja ykkösmerkkivalioporukka poksauttelee kuohujuomapulloja auki. Viikon verran voi vielä päätään hakata seinään ja jatkaa sitä nahkahousujen repimisellä ja sulkahatun paiskomisella ensikuun alussa kun harmittaa ja ottaa pattiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuulkaas jo ensiviikolla se uusi surun ja murheen päivä kun Trafi masentaa vikavaginisteja ja ykkösmerkkivalioporukka poksauttelee kuohujuomapulloja auki. Viikon verran voi vielä päätään hakata seinään ja jatkaa sitä nahkahousujen repimisellä ja sulkahatun paiskomisella ensikuun alussa kun harmittaa ja ottaa pattiin.

        Mitä se vaikuttaa ihmiseen jos ei omista VW autoa? Saa vaan nauraa et ihmiset ostaa jotain puolivalmistetta mitä parsitaan kuntoon takaisinkutsuilla et sillä vois ajaa edes jotenkin.

        Mun mielestä Toyota on floppi eikä se muuta sitä mihinkään, myydään sitä kuinka paljon tahansa. Toyota jäi TM talvitestissä viimeiseksi. Auto oli ajokelvoton joten se kuljetettiin korjaamolle. Eikä se ole ainoa kerta. Kertoo jotain Toyota laadusta.


    • Anonyymi

      Tyyliniekka! Haihattelijoiden kertakäyttö kulttuurin saastuttajien teeskentelijöiden heikko itsetuntoisten kato mua olen kaunis ja sinä ruma ihmisten sivusto! BUAHAHAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!

      Toyota on hyvä auto ja merkki. Prius aikaansa edellä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Prius oli aikaansa edellä 20 vuotta sitten . Ei sillä tekniikalla enään aikaansa edellä olla . Perässä hiihtäjä nykyään .


    • Anonyymi

      Hihii, vielä viikko ja nahkapöksyt venyy tuskassa!

    • Anonyymi

      Toyotaan minä luotan, Toyotassa minä nautin, Toyotassa minä olen onnellinen.

      • Anonyymi

        TOYOTA on minun autoni ja minä en osta koskaan muun merkkistä. AAMEN!


    • Anonyymi

      Toyotat tehdään kaikki venäjällä, nykyään!😂😂😂

    • Anonyymi

      Tojotisti on onnellinen ilmaisesta huoltokäynnistä, taitaa pitää melkein lahjana.
      Ovat tottuneet ravaamaan jatkuvasti kalliissa huolloissa ja maksaneet itsensä niistä kipeäksi, joten mikä tahansa vastaantulo maahantuojalta, on lähes taivaan lahja.

      • Anonyymi

        Muiden merkkien kohdalla puhutaan puolivalmisteesta mutta Toyotan kohdalla on huippua et turvallisuudesta ei piitata tippaakaan. On se huippua tämä Toyotan touhu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muiden merkkien kohdalla puhutaan puolivalmisteesta mutta Toyotan kohdalla on huippua et turvallisuudesta ei piitata tippaakaan. On se huippua tämä Toyotan touhu!

        Noniin, tällaista tuskaa se voi pahimmillaan olla jo viikon ennen kuin Trafi kertoo vilunkivaginan mahalaskun jatkuvuudesta ja Toyotan mahtiloikan pituudesta!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikavagenin omistajilla tuska on vähenemään päin ostajia kun on aina vaan harvemmassa. Oppiko on mennyt perille ihan kokemuksesta vai kantapään kautta?

        Minun Corollasta tipahti helmapellit katsastuskonttorilla, oli varmaan unohdettu tehtaalla kiinnittää.
        Ratkaisin ongelman ostamalla uuden Polon ja voin jatkossa nukkua yöni kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, tällaista tuskaa se voi pahimmillaan olla jo viikon ennen kuin Trafi kertoo vilunkivaginan mahalaskun jatkuvuudesta ja Toyotan mahtiloikan pituudesta!

        Tilastot kertoo talouden alamäestä, eli suomipojan köyhtymisestä. Halpa itäauto käy kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muiden merkkien kohdalla puhutaan puolivalmisteesta mutta Toyotan kohdalla on huippua et turvallisuudesta ei piitata tippaakaan. On se huippua tämä Toyotan touhu!

        Toyota tuuppaa markkinoille turvattomia puolivalmisteita.


    • Anonyymi

      Löysit sitten muutaman vuoden vanhan jutun.🤣
      Jutussa myös kerrotaan että yhtään onnettomuutta ei ole sattunut. Mikä on hyvä asia.
      Hyvä on myös se että mahdollinen riski poistetaan valmistajan toimesta.

      • Anonyymi

        Kyllä Toyota tekee kun käsketään uhkasakon voimalla.
        Toisaalta tuotannon vastuullisuuteen kuuluu ettei tuollaisia saa päästä kuluttajille asti, mutta kun rahan ahneus on ainoa periaate Toyotalle, niin jätetään samalla ruostesuojaus pois ja säästellään maalissa.


    • Anonyymi

      Miten ne Tojon laakerit voidaan paremmin kiinnittää, kun koko takaripustus on kuin katosta roikkuva himmeli, siis yhtä ohut ja heikko.

      • Anonyymi

        Ehkä ne hitsataan kiinni? Vähän vaikeaksi menee laakerin vaihto mutta ei kai se haittaa.
        Vitsi vitsinä mut onhan tuossa pikku ongelma.


    • Anonyymi

      Toyota kootaan pölysteriilissä hallissa valkoisin hansikkain, kullatut sähköliittimet lennätetään Turkkiin Japanista suoraan tehtaan kentälle. Karvakädet eivät nuita kasaa vaan aidot japsit. Ja eivät syö ruokatunnilla kepabbia vaan sushia.

    • Anonyymi

      USA:n liikenneturvallisuusvirasto NHTSA ei ole saanut tietoonsa yhtään tästä ongelmasta johtuvaa onnettomuutta tai loukkaantumista, mutta Toyota toteaa kuitenkin varsin loogisesti, että pyörän irtoaminen kesken ajon voi lisätä riskiä joutua onnettomuuteen.

      Vanha uutinen eli se siitä sitten.

      • Anonyymi

        tojotista irtoilee joka päivä maassammekin satoja pyöriä, tehdas vaikenee ja poliisi myös! maahantuoja kuljetuttaa hajonneen auton aina hinurilla salaa korjaamolle ettei iltalehtien toimittajat näe.


    • Anonyymi

      Toyota ja takaisinkutsu kulkevat käsikädessä.

      • Anonyymi

        Vastakohta sille on "käyttäjävirhe" ettei jää maksajat epäselviksi kummassakaan tapauksessa. Mitäs rölli tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastakohta sille on "käyttäjävirhe" ettei jää maksajat epäselviksi kummassakaan tapauksessa. Mitäs rölli tähän?

        Toyota käyttäjävirheet koskee myös esimerkiksi TM:n talvitestiä?
        Testin autoa "korjattiin" antamalla valohoitoa ja vikaa ei löydetty.
        Toyotan toimintaa aina?

        Miten selität sen et autoa ei saada kuntoon, mutta siinä ilmenee käytön aikana vikaa?
        Jos auto olisi hyvä se ei jäisi testin viimeiseksi? Käännä se voitoksi trölli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota käyttäjävirheet koskee myös esimerkiksi TM:n talvitestiä?
        Testin autoa "korjattiin" antamalla valohoitoa ja vikaa ei löydetty.
        Toyotan toimintaa aina?

        Miten selität sen et autoa ei saada kuntoon, mutta siinä ilmenee käytön aikana vikaa?
        Jos auto olisi hyvä se ei jäisi testin viimeiseksi? Käännä se voitoksi trölli?

        Tero ei kestä totuutta surkeasta Tojosta, se on kuitenkin perheenjäsen, kun sen korjauksiin on mennyt lähes koko omaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero ei kestä totuutta surkeasta Tojosta, se on kuitenkin perheenjäsen, kun sen korjauksiin on mennyt lähes koko omaisuus.

        No täytyy se olla kauhea pettymys, yritetään ymmärtää.
        Täytyy vaan toivoa parempia uutuuksia ja odottaa niitä.
        Ehkä jo ens vuonna tulee menestystä TM testissä?


    • Anonyymi

      ja VW ei edes korjaa tehdasvikojaan?

      öljynsyönti ja DSG

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha juttu jo VW tekee nykyisin sähköautoja ne ei vie öljyä ja niissä ei ole vaihteistoa.
        Tutustu https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/id5.html
        Käy vaikka koeajolla jos löydät jotain vikaa siitä?

        Nää on niitä softavikaisia lyhyen rangen jarrut tulessa olevia keskeneräisyyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää on niitä softavikaisia lyhyen rangen jarrut tulessa olevia keskeneräisyyksiä.

        Softavika sulla on päässä. Ei noissa mitään softavikaa ole ollut jotain pikku bugeja mitkä on kyllä jo päivitetty untoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha juttu jo VW tekee nykyisin sähköautoja ne ei vie öljyä ja niissä ei ole vaihteistoa.
        Tutustu https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/id5.html
        Käy vaikka koeajolla jos löydät jotain vikaa siitä?

        Tuo öljynsyönti on ongelma vielä 2021 valmistetuissa VW:n autoissa. DSG vaihteisto on alunperinkin ollut susi. Sitä ei ole mahdollista saada kestämään.


    • Anonyymi

      Tojo on harmaa kommarin kulkupeli.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toyotan mukaan Suomessa on ollut viisi viallista turvatyynyn ohjainlaitetta. Yksikään näistä ei ole aiheuttanut onnettomuutta eikä muita vaaratilanteita.

        Se siitä sitten!!!🤣


    • Anonyymi

      Ei liene vastuullisempaa auton valmistajaa olemassakaan kuin Toyota.

      • Anonyymi

        Toyota on yksi heikoimmista myöntämään töppäyksiään ja korjaavat useimmiten vasta kun viranomainen asettaa uhkasakon.


    • Anonyymi

      Suomessa on ollut viisi viallista turvatyynyn ohjainlaitetta.
      Yksikään näistä ei ole aiheuttanut onnettomuutta eikä muita vaaratilanteita.


      Sepä siitä sitten!!!🤣

      • Anonyymi

        Ja valheella onneen, olet nolo.
        Nyt on puhe pyörien irtoamisen mahdollisuudesta ja tuollainen moka tuotannossa kertoo ettei tuotannossa ole mitään valvontaa tai tarkastuksia.


      • Anonyymi

        Äläpäs taas valehtele!
        Kampanjakoodilla LGG88 vaihdetaan 39393 viallista turvatyynyjärjestelmän ohjainlaitetta. Viallinen ohjainlaite voi johtaa turvatyynyjärjestelmän toimimattomuuteen onnettomuustilanteissa tai aktivoida yksittäisiä turvatyynyjä virheellisesti. Kampanjan aloituspäivä on 6.11.2018. Lienee tarpeetonta mainita, että kampanja ei ole Toyotan tyyliin valmistunut vieläkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs taas valehtele!
        Kampanjakoodilla LGG88 vaihdetaan 39393 viallista turvatyynyjärjestelmän ohjainlaitetta. Viallinen ohjainlaite voi johtaa turvatyynyjärjestelmän toimimattomuuteen onnettomuustilanteissa tai aktivoida yksittäisiä turvatyynyjä virheellisesti. Kampanjan aloituspäivä on 6.11.2018. Lienee tarpeetonta mainita, että kampanja ei ole Toyotan tyyliin valmistunut vieläkään!

        Toyotaan ei saa turvallisuutta edes lisävarusteena, niin se tais mennä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaan ei saa turvallisuutta edes lisävarusteena, niin se tais mennä?

        Parin päivän päästä taas itketään porukalla kun ylivertainen Toyota näyttää hippokisailijoille oman paikkansa.
        Eniten myyty, parasta laatua, niin se vaan menee.🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin päivän päästä taas itketään porukalla kun ylivertainen Toyota näyttää hippokisailijoille oman paikkansa.
        Eniten myyty, parasta laatua, niin se vaan menee.🤗

        Ei se siltä vaikuta. Mutta sinä voit juhlia niillä myyntimäärillä.
        Ei se tosiasioita muuta. En edes usko et sulla on mitään Toyotaa olet vain onneton tojoterorölli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin päivän päästä taas itketään porukalla kun ylivertainen Toyota näyttää hippokisailijoille oman paikkansa.
        Eniten myyty, parasta laatua, niin se vaan menee.🤗

        Toyotalla eniten takaisinkutsuja 10v aikana.
        Aiheesta on ennenkin keskusteltu täällä.
        Se todistaa sen että Toyota tekee eniten tai huonoimpia puolivalmisteita mitä sitten yritetään parsia kasaan kun ne ion omistajilla käytössä.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16656974/toyotoilla-eniten-takaisinkutsuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin päivän päästä taas itketään porukalla kun ylivertainen Toyota näyttää hippokisailijoille oman paikkansa.
        Eniten myyty, parasta laatua, niin se vaan menee.🤗

        Vilppivaginarölliä nolottaa kun konserni möi suunnittelemiaan huijausohjelmia kuluttajille kaikkien muiden ongelmien lisäksi ja on kärynyt ihan kaikesta. Ongelmia ja murheita ainakin on riittänyt vaikka laadusta on ollut jatkuva pula. Perjantaina taas on se päivä kun pitää korostaa komponentti ja sirupulaa kertomatta kuitenkaan niiden alkuperää kun ovat kiinasta kotoisin.


    • Anonyymi

      Toyotat kasataan nykyään ranskassa. En ikinä ostaisi itselleni ranskis toitsua. Mielummin vaikka sitten ehta ranskalainen vaikkapa renault megane. Japanissa kasatut toyotat on aivan oma lajinsa mutta eipä niitä suomesta saa enää muuta kuin tuontina.

      • Anonyymi

        Milläpä se rahaton mitään edes ostaisi.


      • Anonyymi

        Toyotaa valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla japanilaisella tarkkuudella. Skodaa tehdään vain tsekissä ja venäjällä, venäläisin toleranssin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla japanilaisella tarkkuudella. Skodaa tehdään vain tsekissä ja venäjällä, venäläisin toleranssin.

        Eipä tuo aloituksen artikkeli kerro kauhean hyvästä tarkkuudesta ja laadusta.
        Onhan viimeiset 15 vuotta ollut Toyotan laadussa sellaista syöksyä, että hirvittää.
        Ruostesuojaus on lopetettu, maalikerrosta ohennettu entisestään, äänieritystä ei ole, kaapeista hapertuu kuoret, korkeajännitekaapelit liian ohuet ja kuumenevat vaarallisesti ja lukemattomia muita ja jopa vaarallisia vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö jo olla huolestunut volsun laadusta jos sellaisen on tyhmyyttään mennyt ostamaan kun skodassakin on jo parempi eikä sekään ole yltänyt muille kuin laatu ja luotettavuus tilastojen loppupään jämäsijoille.

        En o.lis huolissaani vaikka omistaisin. Ajaa sen minkä kulkee ja jos vikaa tulee sen voi korjata.
        Sama se on kaikilla autoilla, vikaa tulee se on 100 varma. Eri asia mitä hajoaa ja paljoks korjaus maksaa jos ei itse osaa korjta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo aloituksen artikkeli kerro kauhean hyvästä tarkkuudesta ja laadusta.
        Onhan viimeiset 15 vuotta ollut Toyotan laadussa sellaista syöksyä, että hirvittää.
        Ruostesuojaus on lopetettu, maalikerrosta ohennettu entisestään, äänieritystä ei ole, kaapeista hapertuu kuoret, korkeajännitekaapelit liian ohuet ja kuumenevat vaarallisesti ja lukemattomia muita ja jopa vaarallisia vikoja.

        Mielenkiintoista tässä on se et VW viat saa tosi paljon huomiota vaikka se dieselgate juttu on vanha juttu. Mutta Toyota vioista ja takaisinkutsuista ei sais puhua?
        Jotenki vähä ihmetyttää koska parempi se on et tuodaan tasapuolisesti ongelmia esiin.

        Ei Toyota vaikuta kovin hyvältä jos laatua tarkastalee vähän tarkemmin.
        Jos ajattelee et Corolla 2.0 farkku maksaa varusteltuna pitkälti yli 200000 markkaa.
        Joskus tollasella rahalla on saabu aika hitonn hyviä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista tässä on se et VW viat saa tosi paljon huomiota vaikka se dieselgate juttu on vanha juttu. Mutta Toyota vioista ja takaisinkutsuista ei sais puhua?
        Jotenki vähä ihmetyttää koska parempi se on et tuodaan tasapuolisesti ongelmia esiin.

        Ei Toyota vaikuta kovin hyvältä jos laatua tarkastalee vähän tarkemmin.
        Jos ajattelee et Corolla 2.0 farkku maksaa varusteltuna pitkälti yli 200000 markkaa.
        Joskus tollasella rahalla on saabu aika hitonn hyviä autoja.

        Jos on tutkitusti luotetuin niin kai se sitten on.
        En epäile yhtään. Ei kai se muuten olisi niin kovassa huudossa ja kateuden kohteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on tutkitusti luotetuin niin kai se sitten on.
        En epäile yhtään. Ei kai se muuten olisi niin kovassa huudossa ja kateuden kohteena.

        Kenen tekemä tutkimus? Mitä tarkoittaa huudossa? Maksetaan eniten huutokaupoissa Toyotasta? Miksi joku olisi kateellinen autosta? Niitä löytyy kaikille ketä vaa auton haluaa.
        Eikä tarvitse montaaa tonnia edes maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen tekemä tutkimus? Mitä tarkoittaa huudossa? Maksetaan eniten huutokaupoissa Toyotasta? Miksi joku olisi kateellinen autosta? Niitä löytyy kaikille ketä vaa auton haluaa.
        Eikä tarvitse montaaa tonnia edes maksaa.

        Perjantaina vasta kerrotaan kuinka moni on Toyotan halunnut ja kuinka moni on volkkarin jättänyt.


    • Anonyymi

      Meikäläisellä ei ole viel ajokorttia, mutta se on pomminvarmaa, että mie ostaa Mazdan, Vw kotterot ei kiinnosta, niin ylellisen tylsiä kotteroita🙄 ja eikä se Tojotakaan niin paljon kiinnosta🤭....Ajattelisin oosstaa Mazda Kuutosen tai Kolmosen....🙂

      • Anonyymi

        Hyvä valinta. Kolmonen nelivetoisena on Suomen talveen hyvä valinta (luulisin)
        Itse katsellut seuraavaa autoa tässä jonkin aikaa. saa nähdä mikä valikoituu seuraavaks romuks.


    • Anonyymi

      Tuleeko syksyllä ensimmäinen Toyota 2.0 "isolohko" mistä voi porata 2.2l et saadaan yli 200 heppaa tehoa? Vai siirrytääks suoraan V8 koneeseen? Suora kutunen ei taida corollaan mahtua muualle ku fRMrin takaloosteriin. Corollaan mahtuu yhtä paljon hapankaalia kyytiin ku skodaan.

      • Anonyymi

        Näin se Toyota huolehtii asiakkaistaan. Tekee toisin kuin Vilppivagen. Siitä se luottamus syntyy ja jatkuu. Ei kyllä haittaisi yhtään vaikka saisin kutsun. Kaikki menisi vaan virman piikkiin. Mikä sinun ongelma on? Vikavagenin takuu, vai mikä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se Toyota huolehtii asiakkaistaan. Tekee toisin kuin Vilppivagen. Siitä se luottamus syntyy ja jatkuu. Ei kyllä haittaisi yhtään vaikka saisin kutsun. Kaikki menisi vaan virman piikkiin. Mikä sinun ongelma on? Vikavagenin takuu, vai mikä?

        Noi viat todistaa Toyotan olevan puolivalmiste. VW:n autolla sentään voi ajaa ja se ei ole huoni ajaa. Haluatko todisteita? https://www.youtube.com/watch?v=AfP85iAWD3w

        Muuten olisi valinnu Toyotan mutta ei ollu mistä valita?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe