KOSKA ME SIIS OLEMME USKOSTA VANHURSKAIKSI TULLEET...

... niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"
(Room 5:1)

-
Armossa pysyminen

Paavali toistaa monella tavoin ja monin sanoin kirjeensä vastaanottajien kokeman elämänsä suurimman ihmeen. Se on siinä, että "Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme" (Room 5:2).

Seuraavat jakeet kertovat meille, mitä kaikkea tämä armo sisältää. Siihen kuuluu riemullinen toivo päästä Jumalan kirkkauteen (5:2). Siihen kuuluu sen Jumalan rakkauden tuleminen sydämeemme, joka osoittaa Kristuksen kuolleen puolestamme (5:5, 8).

Siihen kuuluu varmuus siitä, että Pojan kuolema sovitti meidät Jumalan kanssa ja antaa meille nyt elämän (5:10). Siihen kuuluu myös riemu siitä, että voin ottaa vastaan Jeesuksen valmistaman sovituksen (5:11).

Emme siis elä vain jonkin tulevan odotuksessa, vaan elämme jo tapahtuneesta tosiasiasta. Tässä yhteydessä Paavali ei mainitse Jumalan vaatimuksena ihmisille kääntymistä, parannusta tai uudestisyntymistä.

Vain yksi asia nähdään ihmisen puolelta tarpeellisena vastauksena Jumalan tarjoukseen ja se on lahjan, armon, sovituksen vastaanottava usko. Miten se sanottiinkaan Abrahamin kohdalla?

"Mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa antaen kunnian Jumalalle ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää" (Room 4:20-21, KR 38).

Paimen etsii lammasta, nainen etsii rahaansa ja isä odottaa poikaansa - juuri sitä on armo (Luuk 15). Paimen ja nainen löysivät eikä isä odottanut turhaan. Nyt olemme uskossa päässeet sisälle Jumalan armoon ja pysymme siinä lujina, koska olisi mieletöntä vaihtaa Jumalan armon antama turvallisuus ja rikkaus tämän maailman tyhjänpäiväisiin lupauksiin.

Jumalan armon varassa pysymme pystyssä (Ef 6:14) toi tulevaisuus tullessaan, mitä sitten toi.

Uskosta vanhurskaaksi tultuamme meissä Paavalin mukaan syntyy myös kiitollinen halu kerskata, tuoda julki häpeilemättä ja kiitollisin mielin jotain, jota olemme saaneet (Room 5:2). Lahjan saanut kiittää, emmekä mekään halua piilottaa saamaamme rikkautta.

Emme kerskaa teoistamme, emme itsestämme, emme uskostamme. Kaikki sellainen kerskaileminen on suljettu pois (3:27). Olemme vain jumalattomia eikä meillä ole mitään ansiota, kaikki on armosta (4:4, 16).

Emme kerskaa Jumalasta ikäänkuin olisimme hänen erikoissuosikkejaan (2:17). Jos kerskaamme Jumalasta (5:11), niin sen sisältönä on Jumalan sovitusteon suuruus Kristuksessa.
-
( Ote: Olavi Peltola/Roomalaiskirjeen 5.luku/Uskosta vanhurskaaksi tulemisen seuraukset/5:1-5a)

86

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

S-Saviseutulainen on nyt julkaissut jatkoa [aloituskommentti 20.03.2022 10:57 ” SILLÄ TE OLETTE KAIKKI USKON KAUTTA JUMALAN LAPSIA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA"]] rovasti Olavi Peltolan kirjoittamasta itsepetokseen [itsekusetukseen] perustuvasta eli syntisestä Pelastusopista.

Itsepetoksen eli itsekusetuksen eli syntisen Pelastusopin tämänkertaiset teesit ovat seuraavassa:
      1. >> KOSKA ME SIIS OLEMME USKOSTA VANHURSKAIKSI TULLEET>>
      2. >> ja se on lahjan, armon, sovituksen vastaanottava usko>>
      >> syntyy myös kiitollinen halu kerskata, TUODA JULKI HÄPEILEMÄTTÄ ja kiitollisin mielin jotain, jota olemme saaneet (Room 5:2).>>

3. >> Nyt olemme uskossa päässeet sisälle Jumalan armoon >>
      4. >> meillä ole mitään ansiota, kaikki on armosta>>
      5. >> kerskaamme Jumalasta ….sen sisältönä on Jumalan sovitusteon suuruus Kristuksessa>>
      6. >>( Ote: Olavi Peltola/Roomalaiskirjeen 5.luku/Uskosta vanhurskaaksi tulemisen seuraukset/5:1-5a)>>

Aiemmin [aloituskommentti 20.03.2022 10:57 ” SILLÄ TE OLETTE KAIKKI USKON KAUTTA JUMALAN LAPSIA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA"]
      on S-Saviseutulaisen ja rovasti Peltolan toimesta tuotu Kirkkoraamatusta manipulaatio eli syntiä itsepetosta [itsekusetusta] sekä on julkaistu Peltolan luoma manipulaatio eli syntimielipide

1. >>1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.>>

Tässä on totuus Bibliassa:
      Room. 1
      1 Niin ei ole nyt yhtään kadotusta niissä, jotka Jesuksessa Kristuksessa ovat, ja ei vaella lihan, vaan hengen jälkeen.

2. >>Olla Jeesuksessa Kristuksessa on samaa kuin uskoa häneen ...( Lähde: Olavi Peltola)>>

Tuo kaikki nyt ja aiemmin julkaistu on täysin Herra Jumalan tahdon vastaista Pelastusoppia eli kyseessä on S24-palstalaisten manipulointia.

Myöskään Jeesus eikä Paavali opeta tuota Peltolan kirjoittamaa Pelastusoppia.

Tuomalla julki tuon kommentin S-Seutulainen itse syyllistyy syntiin ja S24-lukijoiden manipulointiin!!

Varokaa tuota kommentoijaa, joka TUO JULKI HÄPEILEMÄTTÄ valhetta ja eksytystä eli syntiä!!!

Häpeä, sinä S-Saviseutulainen toimintaasi!

• "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani"

1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ( Joh. 14)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani"

1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ( Joh. 14)

Kerroppa itse uskostasi äläkä kopioi koko Raamattua. Minullakin on monta Raamattua joten turhaan kopioit pitkiä pätkiä. Sulla kai ei ole omaa käsitystä mistään kun lainaat Peltosta?

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani"

( Joh. 14)

S-seutulainen on S24-palstan pakko-oireinen häirikkö.

Tässä ote terveyskirjasto.fi

Pakko-oireiselle häiriölle (”pakkoneuroosi”) ovat ominaisia pakkoajatukset (obsessiot) tai pakkotoiminnot (kompulsiot). Pakkoajatukset ovat toistuvia mieleen tunkeutuvia epämiellyttäviä tai ahdistavia ajatuksia tai mielikuvia, jotka eivät ole luonteeltaan vain liiallista arkielämän asioista huolehtimista.

Tavallisimmat pakkoajatukset ovat

kontaminaatiopelot eli pelot tautien tarttumisesta kätellessä tai esineitä kosketellessa
        pakonomainen epäily tai pelko mahdollisista vahingossa tehdyistä teoista (esimerkiksi pelko, että on loukannut ihmistä ajaessaan autoa tai että jättänyt oven lukitsematta tai uunin sammuttamatta)
        somaattiset pakkoajatukset eli itsepäiset pelot sairauksista
        pakonomainen symmetrian tarve eli tarve pitää esineet tarkassa järjestyksessä ja
        seksuaaliset ja aggressiiviset pakkoajatukset, kuten ajatuksiin itsepäisesti tunkeutuvat seksuaalisesti rivot mielikuvat tai pelko siitä, että pakonomaisesti ja kykenemättä hallitsemaan itseään alkaa lyödä toista ihmistä tai esimerkiksi huutaa ääneen kirkossa.
        Pakko-ajatuksista kärsivä yrittää eri tavoin torjua näitä ajatuksia, olla välittämättä niistä tai neutraloida niitä toisilla ajatuksilla tai pakonomaisilla teoilla. Jos pakkoajatuksena on pelko oven lukitsematta jättämisestä, henkilö saattaa tarkistaa uudelleen ja uudelleen, että ovi ei jäänyt lukitsematta.

Pakkotoiminnot ovat luonteeltaan toistuvaa käytöstä (esim. käsien pesu, esineiden järjestely, lukitsemisen tarkastaminen) tai mielessä tapahtuvaa toimintaa (esim. rukoilu, laskeminen, sanojen hiljainen toistelu). Pakkotoimintojen päämääränä ei ole mielihyvän tuottaminen, vaan pakkoajatusten tuottaman ahdistuksen lievittäminen tai jonkun pelottavan tapahtuman estäminen.

Tavallisimmat pakkotoiminnot ovat toistuva peseminen tai siivoaminen, tarkistaminen, laskeminen, järjestely, kyseleminen ja toistuvien rauhoittavien vakuutusten vaatimus ja pakonomainen rukoilu.

Äärimmillään pakkoajatuksista kärsivä voi pestä kätensä lähes verille pelätessään tartuntoja, palata tarkastamaan oven lukot uudelleen ja uudelleen muutaman minuutin välein, lievittää rivojen ajatusten tuottamaa syyllisyyttään laskemalla ritualistisesti sata kertaa tietty laskutoimitus jne.

S-seutulainen pakkotoiminnot ovat jatkuva itsepetoksen [itsekusetuksen] Pelastusoppi ja harhaoppisen häirikön toiminnot eli syntialoituskommentit.

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

( Joh. 14)

höpö höpö...

Sinö et ole mikään tie ja totuus ja elämä.
        Eksyttäjä sinä olet.

• Anonyymi

Harhaoppinen levittää täällä ihmisoppia. Onko tämä peltola korvannut Jeesuksen kun siä pitää mainostaa.

• 22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        ( Gal. 3)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        ( Gal. 3)

>>26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.( Gal. 3)>>

S-seutulainen pakkomielteiset pakkotoiminnot ovat jatkuvaa itsepetoksen [itsekusetuksen] perustuvan Pelastusopin HÄIKÄILEMÄTÖNTÄ ESILLÄPITOA ja harhaoppisen pakkomielteiset pakkotoiminnot ELI S24-häirikön toiminnot eli EKSYTYS JA syntikommentit.

• Anonyymi

Paavalin aikaiset runot on kirjoitettu 2000 vuotta silloin eläneille ihmisille.

Helluntailaisuus on Amerikkalaisen Parhamin 100 v. sitten perustama uskonlahko, johon liittyminen tarkoittaa Parhamin elämäntavan hyväksymistä ja niiden syntien ottamista kannettavakseen.

Raamatun mukaan pelkkä syntisen käsien alle meneminen siirtää synnit ihmisestä toiseen saatikka hyväksyä sellaisen ihmisen syntivelka itselleen menemällä mukaan siihen lahkoon.

• Anonyymi

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

3. Moos. 26:40

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

3. Moos. 26:40

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,

"myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat"

5.Mooseksen kirja:
        24:16 Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden.

2.Aikakirja:
        25:4 Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta: hän teki, niinkuin on kirjoitettu laissa, Mooseksen kirjassa, jossa Herra on käskenyt sanoen: "Älkööt isät kuolko lasten tähden älköötkä lapset isien tähden; kukin kuolkoon oman syntinsä tähden."

2.Kuningasten kirja:
        14:6 Mutta murhaajain lapset hän jätti surmaamatta, niinkuin on kirjoitettu Mooseksen lain kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden."

Hesekiel:
        18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

Jeremia:
        31:30 vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.

• Anonyymi

Elämme uudessa liitossa eikä vanhan testamentin kirjoitukset koska muita kuin aikansa israelilaisia. Turhaa tänne on kopioida Mooseksen ja muitten kirjoituksia.

• Anonyymi

älä höpötä, Jumalan, kaiken Luojan, voi vain oppia tuntemaan VTn kirjoituksista.

sulla ei ole tipantippaa käsitystä Jumalasta ilman VTtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älä höpötä, Jumalan, kaiken Luojan, voi vain oppia tuntemaan VTn kirjoituksista.

sulla ei ole tipantippaa käsitystä Jumalasta ilman VTtä.

Vanha ja Uusi Testamentti täydentävät toisiaan. Esimerkiksi eläinuhrit
        koko kansan puolesta , kuvaa jo etukäteen Kristuksen uhria Golgatalla
        syntiemme tähden.
        Ja paljon muutakin on Vanhan Testamentin puolella, jossa Jumalan Henki
        kirkastaa asioita, kun rukoillen luemme.

Luen itse liian vähän Raamattua, kuitenkin Raamatussa on ihmeellinen
        vahvistava Voima.
        Eikä se ole mikä tahansa Voima, itse Herra Jeesus vaikuttaa Henkensä
        kautta Raamatussa.

Harvoin tänne kirjoittelen, mutta nyt ihan extempore. Eletään rakkaat
        Jumalan lapset rauhassa ja sovinnossa keskenämme.
        Voitetaan paha hyvällä.

Jumalan Siunausta jokaiselle kanssamatkaajalle, ei masennuta, vaan
        luodaan katseemme kohti voittopalkintoa, kohti Herraamme
        Jeesusta, joka on meille ollut niin kärsivällinen ja hyvä.

• 1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
      2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
      3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
      4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
      5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
      6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
      7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
      8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
      9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
      10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
      11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
      12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
      13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
      14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
      15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
      16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
      17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
      ( Kol. 3)

• Anonyymi

mitäääääää??????????????

• Anonyymi

Saviseutulaisien vanhurskaus on omavanhurskautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saviseutulaisien vanhurskaus on omavanhurskautta.

Pitäisiköhän uuteen Raamatun käännökseen muuttaa hieman sanamuotoa sopimaan luterilaiseen opetukseen:
        "Koska me siis olemme kasteesta vanhurskaiksi tulleet.."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisiköhän uuteen Raamatun käännökseen muuttaa hieman sanamuotoa sopimaan luterilaiseen opetukseen:

mistä kasteesta on kyse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala vanhurskauttaa ihmisen pesemällä kaiken syntisyyden pois Kristittyjen yhdessä kasteessa ja vuodattaa puhtaaseen sydämeen omaa uskon henkeään sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi. Kristittyjen kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintokuoleman tähden.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

• Anonyymi

Ei ihminen omalla uskonratkaisullaan tule vanhurskaaksi, vaan tulee tekopyhäksi.

• Anonyymi

Jaak. 2:17

Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

Jumalan pelastusteko on Kristittyjen yksi kaste, jossa synti pestään pois.

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

• Anonyymi

Raamatun mukaan Jumala vanhurskauttaa syntisen ihmisen pesemällä synnit pois Kristittyjen yhdessä kasteessa ja antaa siitä sinetiksi omaa uskon Henkeään puhtaaseen sydämeen.

• Anonyymi

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

• Anonyymi

Jeesuksen Veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä, kun tunnustamme
        Hänelle syntimme, jos Kristuksen uhria ei olisi, meillä kenelläkään
        ei olisi mahdollisuutta pelastua ja päästä Taivaaseen.

Kiitos Herralle Jeesukselle Hänen antamastaan uhrista ja täytetystä
        ristintyöstä.

• Anonyymi

Koko Uuden Testamentin erottaminen Raamatusta omaksi kirjakseen on juuri sitä Jumalan suunnittelemaa väkevää eksytystä, jossa eksytetään mahdollisesti valitutkin eli Juutalaiset.

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Paavali oli eksytykseen valittu "ase" kolmen vuoden koulutuksen jälkeen.

• Anonyymi

Paavali itsekin aavisti, että kaikki ei ole kohdallaan.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi

tärkeää on käsittää, että uskomalla ei ihminen tule vanhurskaaksi.

• Anonyymi

jatkan vielä...

Rovasti Peltola haluaa pitää tuon salaisuutena, koska hän haluaa että 6 miljoonaa suomalaista viedään kadotukseen.

Samaa haluaa tehdä Teille S24- lukijat S-Saviseutulainen, joka on saatanan juoksupoika.

• Anonyymi

Raamatussa on vain yksi kaste. Se on Jeesuksen valtuuttama ja määräämä kaste.

Kenelläkään ihmisellä ei ole siihen mitään etuliitteitä lisäillä.

Ylipäällikön viimeinen Päiväkäsky maan päällä.

Matt.28

16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
      17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi

äläpäs sotke tänne S24- palstalle omaa itsepetokseen perustuvaa epäjumalaasi Isä, Sana/Poika ja Pyhö Henki.

vie tuo oppi helvettiin mukanasi kun sinne menet.

• Anonyymi

Ps.95:7-11 Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee. Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä: Älkää paaduttako sydäntänne, niinkuin Meribassa, niinkuin Massan päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat, jossa he koettelivat minua, vaikka olivat nähneet minun tekoni. Nejäkymmentä vuotta minä olin kyllästynyt siihen sukuun ja sanoi: He ovat kansa, jonka sydän on eksynyt, eivätkä he tahdo tietää minun teistäni. Ja niin minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni. Hebr.3:7-11 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekonjani neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: Aina he eksyvät sydämessään; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni; ja niin minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni......

• Anonyymi

"uskosta vanhurskaiksi"

ymmärrän asian, että Paavali opettaa niille uskoville,
      jotka ovat JO ottaneet kasteen, ja opetus jatkuu kasteen ottaneille uskoville.
      kasteeseenhan alkuseurakunnan nimenomaan oli uskottava, koska silloin ympärileikkauksen liitto vaihtui kastekäskyyn.

"uskossa vanhurskaiksi" > uskoneet kasteen pelastukseen, ja Paavli vielä opettaa kasteen ottaneita / saaneita kuulijoita , Vanha ympärileikkauksen liitto, VAIHTUI Uuden liiton kastekäskyyn.

• Anonyymi

juu...
        mutta,
        Rovasti Peltolan itsepetokseen perustuva Pelastusoppi on täysin eri Pelastusoppi kuin Paavalin Pelastusoppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juu...
        mutta,
        Rovasti Peltolan itsepetokseen perustuva Pelastusoppi on täysin eri Pelastusoppi kuin Paavalin Pelastusoppi.

en ole kylläkään mitään Olavi Peltolaa lukenut, vaan raamattua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no voi mikä hölmöläisen lausunto lipsahti Sulta,

lueppas aloituskommentti ymmärryksellä ;D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oleks muissa maailmoissa ja et oikeesti hereillä tässä ajassa, 22.3.2022.

• Anonyymi

Kristukseen kastettuja alettiin kutsua "uskoviksi", kreikaksi "pistos".
      πιστευω

pisteuo pist-yoo'-o

Uskovaksi tulo tarkoitti alkukielen mukaan kastetuksi tulemista.

Sillä kasteessa ihmisestä tulee Kristuksen ruumiin jäsen (ei lahkokasteissa)

Lyydiaakin puhuteltiin uskovaksi vasta kasteen jälkeen, ei ennen kastetta.

Lyydia totteli kuulemaansa kastekäskyä ja hoiti heti koko perhekuntansa kastamisen kristityiksi uskoviksi. Helluntailaiset eivät tee niin.

Ap. t. 16:14-15

Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui. Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

• Anonyymi

Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa tarkoittaa juuri tätä, mitä Ananias sanoi Tarsolaiselle murhamiehelle:

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

Harhaoppiset helluntailaiset yrittävät sovittaa itse itsensä Jumalan kanssa omilla uskonratkaisuillaan, kaatojonoissa ja hurmostilassa hillumalla.
      Pilkkaavat Kristittyjen yhtä kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen niin paljon kun ehtivät.
      Ja tuovat sen tilalle omia pelkkiä vesikasteitaan.

• Anonyymi

äläpäs sotke tänne S24- palstalle omaa itsepetokseen perustuvaa epäjumalaasi Isä, Sana/Poika ja Pyhö Henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja jokaiselle joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille joka
        Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta"
        Luuk: 12: 10

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja jokaiselle joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille joka
        Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta"
        Luuk: 12: 10

Kristittyjen kirkkojen toimittamissa kasteissa on kaikki Kolmiyhteisen Jumalan Kolme eri Persoonaa läsnä, kuten ne oli läsnä Ihminen Jeesuksen kasteessa Jordanilla.

Johannes valoi käsistään "vettä" Jeesuksen pään päälle.

Pyhä Henki tuli kasteessa Kyyhkysen muodossa Jeesuksen pään päälle.

Isä Jumala tunnusti Jeesuksen omaksi Pojakseen:
        Jumalan ääni kuului taivaasta:

"Tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä."

Profetiassa sanotaan myös: "Tämä on minun rakas Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."

Siinäkin viitataan Jeesuksen kastepäivään.

• 1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
        7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
        8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
        9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
        10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra."
        11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
        12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat."
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
        17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
        18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        ( Ap.t. 9)

9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Ap.t. 26)

• 10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
        13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.
        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2 Kor. 6:1-2)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
        13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.
        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

Armon vastaanottaminen tapahtuu Kristittyjen kasteessa, jossa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa.

Jumala sovitti syntisen murhamiehen itsensä kanssa kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden.

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armon vastaanottaminen tapahtuu Kristittyjen kasteessa, jossa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa.

Jumala sovitti syntisen murhamiehen itsensä kanssa kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden.

Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA."

Jeesuksen nopeata paluuta odotettiin sen sukupolven aikana.

Kasteella oli aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

15 ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan.

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        ( 2 Kor. 5)

Jumalan Sana on niin ja aamen! :) Tuon Raamatun kohdan luin
        rakkaalle äidilleni, enkä siinä hetkessä tiennyt, että äitini kuolee
        muutaman päivän päästä.

Muutaman päivän päästä seisoin äitini lähellä ja odotimme ambulanssia.
        Äitini oli silmät kiinni ja tajunnantaso jo laskemassa.

Minä rukoilin hiljaa mielessäni Isä Meidän rukousta ja ihmettelin sitä yliluonnollista
        rauhaa, joka vahvasti siinä tilanteessa oli sisimmässäni.
        Yht` äkkiä äitini edelleenkin silmät kiinni lausui "Jeesus Jumala!" ja katselin
        kun äitini silmät liikkuivat hänen silmäluomiensa alla, aivan selvästi
        hän katseli johonkin näkymättömään.

Myöhemmin keskustelin uskovan diakonin kanssa asiasta ja hän sanoi, että
        äitinihän on rukoillut Pelastajaa Jeesusta ja Jumalaa.

Myöhemmin, kun äitini oli jo kuollut, minulle tuli valtava epäilys, etteihän
        vaan rakas äitini joutunut kadotukseen.
        Olin silloin tosi nuori ja olin ollut uskossa muutamia vuosia. Jumalan Henki
        toi silloin epäilykseni keskelle mieleeni Raamatusta tapahtuman, kun
        Jeesus riippui ristillä kahden ryövärin välissä.

Toinen ryöväreistä ei piitannut kääntyä Pelastajan, Jeesuksen puoleen,
        mutta toinen ryöväreistä sanoi Jeesukselle : "Jeesus, muista minua, kun tulet
        Valtakuntaasi!"
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti Minä sanon sinulle ; tänä päivänä
        pitää sinun oleman Minun kanssani Paratiisissa. Evankeliumi Luukkaan
        mukaan 23: 42-43.
        JATKUU........

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

muutaman päivän päästä.

Minä rukoilin hiljaa mielessäni Isä Meidän rukousta ja ihmettelin sitä yliluonnollista

Valtakuntaasi!"
        JATKUU........

Jatkoa edelliseen........

Niin vielä tähän kirjoitan , että luin siis seuraavan Raamatun kohdat äidilleni
        eräänä päivänä, ja todellakaan en tiennyt, että muutaman päivän
        päästä äitini on pois tästä maailmasta.

Kirjoitan vain osan , mutta laitan näkyviin Raamatun kohdat
        Paavalin toinen kirje korinttolaisille 5: 19-21
        Paavalin toinen kirje korinttolaisille 6:1-2

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan
        Jumalan armon niin, ettei se jää TURHAKSI.
        Sillä Hän sanoo:" Otolisella ajalla Minä olen sinua kuullut ja pelastuksen
        päivänä sinua auttanut."
        Katso NYT on otollinen aika, katso NYT on PELASTUKSEN päivä.

Rakas äitini kuoli 51v. ja yllättäen hänen lähtönsä tuli. Suonette anteeksi,
        en ole tarkoittanut huutaa, kun suurin kirjaimin kirjoitin, mutta koin
        jotenkin sisimmässäni, että NYT, tänään on jonkun ihmisen pelastuksen päivä.

Olet kyllä uskonut Jumalaan ja käyt kirkossa, laulat välillä itseksesi
        virsiä, mutta jotain puuttuu. Ja se mikä sinulta puuttuu, on Kristuksen
        sisäinen tunteminen. Et ole koskaan ottanut Jeesusta vastaan omaan
        sisimpääsi, syntiesi Sovittajana.
        Raamatussa Jeesus itse sanoo, että meidän tulee UUDESTISYNTYÄ
        ylhäältä, muuten emme voi päästä Taivaaseen, kun lähtömme aika koittaa.
        Jatkuu..........

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

muutaman päivän päästä.

Valtakuntaasi!"
        JATKUU........

>>epäilys, etteihän
        vaan rakas äitini joutunut kadotukseen.>>

kyllä, sinne hän meni!!

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

( 2 Kor. 5)

Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
        ja pelastuskäsitykseenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

päivänä sinua auttanut."

Jatkuu..........

Jatkoa edellisestä......... Uudestisyntymisellä ei ole mitän tekemistä
        "jälleensyntymisopin kanssa", joka on harhaoppi.

Uudestisyntyminen tarkoittaa käytännössä sitä, että minä käännyn
        rukouksessa Jeesuksen puoleen ja tunnustan, että olen rikkonut
        synneilläni Jumalan käskyjä vastaan ja teen parannuksen
        synneistäni, luovuttamalla syntini Jeesukselle.

Silloin Jumala lähettää oman Pyhän Henkensä sisimpääsi
        asumaan, Jeesuksen Verellä puhdistettuun sisimpään.
        Evankeliumi Johanneksen mukaan 14: 23 Jeesus sanoo: "Jos joku rakastaa
        Minua, niin hän pitää Minun Sanani , ja Minun Isäni rakastaa häntä, ja
        me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Johanneksen ensimmäinen kirje 1: 8-10 Jos sanomme ettei meillä ole
        syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme , on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin
        että Hän antaa meille synnit anteeksi ja PUHDISTAA meidät KAIKESTA
        vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme Hänet (Jumalan)
        valhettelijaksi ja Hänen Sanansa ei ole meissä.

Jumalan siunausta kaikille! Opetellaan tuntemaan Jeesusta ja Raamattua,
        ottamalla aikaa rukoukseen ja antaen samalla Jumalan Hengen tutkia
        ja ravita meitä . Raamatun Sana voi joskus sattua, kun Jumalan Pyhä
        Henki osoittaa meille Raamatusta, milloin meidän on hyvä oikaista kurssia,ettemme
        mene karille.
        Kaikki tämä on vain Jumalan ääretöntä rakkautta ja hyvyyttä, kun Hän kutsuu
        meitä yhteyteensä ja samalla Hän kutsuu meitä MUUTTUMAAN Raamatun,
        Hänen Sanansa edessä ja sen kautta.

• Anonyymi kirjoitti:

päivänä sinua auttanut."

Jatkuu..........

Kiitos todistamisestasi, on ilo lukea tällaista viestiä.
        Ole ystävä siunattu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vääryydestä.

Henki osoittaa meille Raamatusta, milloin meidän on hyvä oikaista kurssia,ettemme
        mene karille.

voi kauheeta mitä itsepetosta tuokin kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vääryydestä.

mene karille.

Mie jälleen! :) Tulin siis nuoruudessa uskoon ja vuosien myötä olen
        tajunnut, kuinka syntinen olen itsessäni, kun Jumalan Pyhä Henki
        näyttää Raamatun Sanasta totuuden meikästä. Joka päivä saan elää armosta
        ja samalla vaeltaa valkeudessa, eli kerron rehellisesti Jeesukselle , että
        "missä taas olen tyrinyt" ja ELÄN Armossa ja Totuudessa.

Kun luovutamme itsemme Jeesukselle, meistä ei tule herttaisia
        enkeleitä! :D Meissä on edelleenkin se sama persoona, mutta
        "talossa on herra vaihtunut".
        Kuitenkin Jumalan Hengen voimassa saamme OPETELLA
        elämään Raamatun ohjeiden mukaan, mutta samalla se on myös
        sisäistä lepoa ja luottamusta, että saan olla Jeesuksen oma tällaisena
        tavallisena ihmisenä, samalla kuitenkin suostuen "Jumalan muutettavaksi".
        Parempaa turvapaikkaa ei ole olemassakaan, Jeesus on ihan Best!

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

Ole ystävä siunattu!

älä käy pettämässä ihmisiä noilla saatanan palvelijan kommenteillasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mie jälleen! :) Tulin siis nuoruudessa uskoon ja vuosien myötä olen
        tajunnut, kuinka syntinen olen itsessäni, kun Jumalan Pyhä Henki
        näyttää Raamatun Sanasta totuuden meikästä. Joka päivä saan elää armosta
        ja samalla vaeltaa valkeudessa, eli kerron rehellisesti Jeesukselle , että
        "missä taas olen tyrinyt" ja ELÄN Armossa ja Totuudessa.

Kun luovutamme itsemme Jeesukselle, meistä ei tule herttaisia
        enkeleitä! :D Meissä on edelleenkin se sama persoona, mutta
        "talossa on herra vaihtunut".
        Kuitenkin Jumalan Hengen voimassa saamme OPETELLA
        elämään Raamatun ohjeiden mukaan, mutta samalla se on myös
        sisäistä lepoa ja luottamusta, että saan olla Jeesuksen oma tällaisena
        tavallisena ihmisenä, samalla kuitenkin suostuen "Jumalan muutettavaksi".
        Parempaa turvapaikkaa ei ole olemassakaan, Jeesus on ihan Best!

Kiitos raikkaasta kommentistasi.

- GF -

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

Ole ystävä siunattu!

Kiitos S- Seutulainen! Sinulle myös paljon siunausta. En yleensä täällä
        kirjoittele, mutta rohkenin kuitenkin, vaikka olen hieman arka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos raikkaasta kommentistasi.

- GF -

Kiitos GF!

• Anonyymi

Kristillisellä kasteella pitää olla sekä taivaassa että maan päällä kolme yhtä pitävää todistajaa yhtä aikaa paikalla. Irtohenkien todistus ja valejeesuksien todistus ei ole pätevä.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on varma asia. Matt.28:18-20

" Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."

• Anonyymi

LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
      luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
      KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.

Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
      Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29] [Joh. 3:36]. Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].

• Anonyymi

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"

"Hän oli alussa Jumalan tykönä.

"Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt, mitään, mikä
        syntynyt on"
        Joh: 1: 1-3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"

"Hän oli alussa Jumalan tykönä.

"Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt, mitään, mikä
        syntynyt on"
        Joh: 1: 1-3

höpö höpö,..tuo alusssa on vain Johanneksen evankeliumin alussa eikä luomiskertomuksen alussa >>Alussa oli Sana, >>!!!!

tunne Herra Jumalasi, joka oli alussa, Hän on Luoja yksin 1 Moos. 2:4.
        Herra ilmoittaa alussa itse itsensä 2 Moos. 20:1-11.

Tuota Jumalaa et pysty kumoamaan Johanneksen evankeliumilla.

Johanneksen evankeliumi on satua Sana-jumalasta ja satua Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

Millään et kykene Sana-oppiasi puolustamaan niinkuin Paavali kirjoittaa Room. 1: 18-32.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

höpö höpö,..tuo alusssa on vain Johanneksen evankeliumin alussa eikä luomiskertomuksen alussa >>Alussa oli Sana, >>!!!!

tunne Herra Jumalasi, joka oli alussa, Hän on Luoja yksin 1 Moos. 2:4.
        Herra ilmoittaa alussa itse itsensä 2 Moos. 20:1-11.

Tuota Jumalaa et pysty kumoamaan Johanneksen evankeliumilla.

Johanneksen evankeliumi on satua Sana-jumalasta ja satua Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

Millään et kykene Sana-oppiasi puolustamaan niinkuin Paavali kirjoittaa Room. 1: 18-32.

jatkan vielä..

Room. 1
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

Tuossa on totuus luomiskertomuksesta ja totuus Teidän satujumalistanne.

Johanneksen evankeliumi on luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatio eli valhe ja eksytys eli synti.

Johanneksen evankeliumi on myös asiakirjaväärennös!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkan vielä..

Room. 1
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

Tuossa on totuus luomiskertomuksesta ja totuus Teidän satujumalistanne.

Johanneksen evankeliumi on luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatio eli valhe ja eksytys eli synti.

Johanneksen evankeliumi on myös asiakirjaväärennös!!!

helluntailaisllehan on koko raamattu "väärennös",
        siitä ne takuuvarmat eksytykset lähtee, kun tekee sen "oman raamatun", niinkuin helluntailaisuusdessa.

kristinuskon perustus on: R A A M A T T U.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisllehan on koko raamattu "väärennös",
        siitä ne takuuvarmat eksytykset lähtee, kun tekee sen "oman raamatun", niinkuin helluntailaisuusdessa.

kristinuskon perustus on: R A A M A T T U.

Vain yksin Luterilaisilla on oma Kirkkoraamattu, epäpyhä käsikirja ja luterilaisten itsepetoksen eli itsekusetuksen mukaan kirjoitettu., itsepetos no 1 ja no 2

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain yksin Luterilaisilla on oma Kirkkoraamattu, epäpyhä käsikirja ja luterilaisten itsepetoksen eli itsekusetuksen mukaan kirjoitettu., itsepetos no 1 ja no 2

Sanoma luterilaisille ja kaikille erinimisten kirkkojen kirkkoihmisille.

Sinulle, Meille ja Kirkkoisille, pastoreille, paimenille, vanhemmistoveljille ja evankelistoille ja penkkirivikristityille on annettu hengellisiä elämänohjeita. Jumalan valtatiellä Jumalan opin mukaan Kirkkotiellä opetettava ihmisoppi on Syntiä. Jostain syystä ei noudateta Jumalan oppia.
        Teillä ei ole mitään millä puolustautua sanoo Paavali Room. 1: 20-21 ”.. 20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet..”

Kaikille meille on annettu hengellinen elämänohje. Matt. 15:13
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

Kaikki ihmisoppi tulee perata pois! Kuka tuon tekisi? Sinä, Te itse henkilökohtaisesti.

Ehdotan ratkaisuna nykypäivän sekavaan tilanteeseen kaikista kirkoista ja kaikkien kirkkojen tavoista ja kaikkien kirkkojen periaatteista seuraavaa.

Ratkaisu. Tee Uskon teko, aloita Parannuksen teko.
        Ratkaisu koskee kaikki protestanttisia kirkkoja ja kirkko-nimeä kantavia kirkkoja. Käytetään Teidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Te itse perkaatte juurineen pois Uskostanne kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden! Matt. 15:13….Matt. 15:8-9…kyse on tuossa Suomen kansasta. Kirkkoteiltä ei ketään ylöstemmata!

Valitkaa uusi suunta Uskonelämälle ja alkakaa kulkea Jumalan Valtatiellä.

Herra Jumala antaa Sinulle Teille hengellisen elämän työkalut, jotka ovat Usko, Uudestisyntyminen ja Uusi luomus ja Uusi elämä ja Jumalan hengessä vaeltaminen ja Jumalan hengessä rukoileminen. Ja antaa ylösnousemuksenkin.

Menkäämme uskovien kasteelle apostolien opetuksen mukaan ”Jeesuksen Kristuksen nimeen” ja täyttykää Jumalan hengellä ja Jumala alkaa ohjata Sinua Jes. 30:18, 20-22, Jes.41:10, Ps. 37:23, Jes. 42:16, Ps. 32:8, Snl. 3:5-6, Ps. 25:9. ja Room. 12, Uusi elämä.

Jumalan antama lupaus Sinulle!
        ”Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” Jer. 29:11-13
        Kaikki ihmisoppi tulee perata pois! Kuka tuon tekisi? Sinä, Te itse henkilökohtaisesti.

• Anonyymi

Jumala hyvä on, suuri ja peljättävä Ef. 5: 2

• Anonyymi

Hellarit salaavat, että heillä on ihan oma "Raamattu kansalle" -niminen pyhä kirja, jota he lukevat.

Siitä käytetään myös nimitystä "Raamattu rahvaalle"

Siksi hellarit riitetelevät ihan Raamatun perusasioista, kuten perisynnistä jne.

• Anonyymi

Luterilaiselle Luhter on suuri ja peljättävä.

• Anonyymi

juu, onhan itse sen ilmoittanut, että kuulemma Raamattu on väärennettey > väärennös.
        helluntailaisuudessa muutenkin vääristetään kaikki asiat päinvastaiseksi, on siis niin pirullinen eksytys, että:

"eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin" Mt: 24: 24

Jumala pitää huoen Sanastaan, ja 1900 -luvulla ei synny mitään ALKU-seurakuntaa, niinkuin helluntailaisuus-eksytys tuotu.

se on hirvee eksytys.

• Anonyymi

Martti Luther epäonnistui kaikessa ja onnistui kusettamaan luterilaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Martti Luther epäonnistui kaikessa ja onnistui kusettamaan luterilaiset.

ja huomatkaa, että Martti Luther keksi oman Pelastusoppinsa 1500-luvulla.
        Hän oli keskiajan v1500 hörhö ja nykyajan v2022 mörkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja huomatkaa, että Martti Luther keksi oman Pelastusoppinsa 1500-luvulla.
        Hän oli keskiajan v1500 hörhö ja nykyajan v2022 mörkö.

luterilaisuus on ihan samaa kristinuskoa kuin alkuperäinen katolilaisuus, ainoastaan
        anekaupat Luther tahtoi puhdistaa.

yleisimmät kristinuskon kirkot on ,
        katolilaisuus
        luterilaisuus
        ortodoksisuus, että siis luterilaisuus ei poikkea yleisestä kristinuskosta.

• Anonyymi

Jenkkilahkojen synnyn perusväite on kaikilla ihan samanlainen (Jehovantodistajat, Helluntailaiset,Mormonit,Adventistit)

Alkuseurakunta palautettiin Amerikkaan 1800-luvun lopussa ja he saivat siihen omat pyhät kirjat ja novumit oppaiksi, koska entiset Raamatut on väärennöksiä heidän vakaumuksensa mukaan.

• Anonyymi

Amerikasta nää eksytykset tulee, ja Amerikkaahan helluntai-pastorit palvoo, mietin vaan kuinka paljon siellä Amerikan päämajassa pössöttävät näitä lahko-saarnaajia, toinen vaihtoehto on tietysti, että maksavat niille hyvät bonukset !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amerikasta nää eksytykset tulee, ja Amerikkaahan helluntai-pastorit palvoo, mietin vaan kuinka paljon siellä Amerikan päämajassa pössöttävät näitä lahko-saarnaajia, toinen vaihtoehto on tietysti, että maksavat niille hyvät bonukset !!

Suomen luterilaisesta kirkosta tulee nykyään eksytykset ja kusetukset suomalaisille.

Tuo kaikki eksytys tehdään oman edun ja hyödyn perusteella:kk-palkka, vuosilomapalkka, eläketulo, asema yhteiskunnassa jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen luterilaisesta kirkosta tulee nykyään eksytykset ja kusetukset suomalaisille.

Tuo kaikki eksytys tehdään oman edun ja hyödyn perusteella:kk-palkka, vuosilomapalkka, eläketulo, asema yhteiskunnassa jne.

Käytetään Teidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Te itse perkaatte juurineen pois Uskostanne kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämänne ja Oman ylöstempauksenne tähden! Matt. 15:13….Matt. 15:8-9…kyse on tuossa Suomen kansasta. Kirkkoteiltä ei ketään ylöstemmata!

Protestanttisia suuntauksia ovat wikipedian mukaan:
        Reformoituja (ml. reformoidut kirkot, presbyteerikirkko, puritanismi, yhdistyneet kirkot).
        Anglikaaneja
        Adventistit
        Anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit)
        Anglikaanit
        Baptistit
        Helluntailaiset
        Hugenotit
        Luterilaiset
        Metodistit
        Pelastusarmeija
        Reformoidut (kalvinismi)
        Vapaakirkkolaiset
        Jehovat

Tuossa on listassa iso joukko kirkkoja ja suuntauksia joita kirjoitukseni koskee. Älkää missään tapauksessa tuohon joukkoon menkö, vaan ensin on omat ykkösasiat: ottakaa vastuu omasta itsestänne, oppikaa uskomaan, tehkää parannus ja ottakaa Elämällenne uusi suunta Jumalan valtatielle.

Uusi suunta Jumalan Valtatiellä. Uudestisyntyminen ja Uusi luomus ja Uusi elämä.
        Menkää uskovien kasteelle apostolien opetuksen mukaan ”Jeesuksen Kristuksen nimeen” ja täyttykää Jumalan hengellä ja Jumala alkaa ohjata Sinua Meitä Jes. 30:18, 20-22, Jes.41:10, Ps. 37:23, Jes. 42:16, Ps. 32:8, Snl. 3:5-6, Ps. 25:9. Room. 12.

Jumalan antama lupaus Sinulle!
        ”Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” Jer. 29:11-13

”Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!” Matt. 4:17

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

katolilaisuus on ensimmäisen alkukirkon kirkko,ja luterilaisuus on haarautunut katolilaisuudesta = siis kristinuskon juuret.

helluntailaisuus on 1900 -luvulla tuotu eksytys, eikä MISTÄÄN krisntuskosta haarautunut, vaan ihan omana oppinaan, ja vieläpä hellunntailaisuudessa "oma" raamattu, kun kuulemma kristinuskon raamattu on heidän mielestään väärennetty , just, joo.

Jeess sanoo helluntailaisille: "miksi te huudatte "Herra, Herra" ettekä tee niinkuin minä tahdon"

• Aloituksessani ei ole kysymymys helluntailaisuudesta sen paremmin kuin luterilaisuudesta,
      vaan tästä:

"Vanhurskas on elävä uskosta"

1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
      2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
      3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
      4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
      5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
      6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
      7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
      8 Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa.
      9 Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,
      10 aina rukouksissani anoen, että minä jo vihdoinkin, jos Jumala tahtoo, pääsisin tulemaan teidän tykönne.
      11 Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte,
      12 se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.
      13 Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka.
      14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
      15 omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
      16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
      17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
      ( Room. 1)

• Anonyymi

sinä et itse ole kuitenkaan vanhurskas ja haluat tuosta sinulle oudosta asiasta kommentoida. Miksi teet tuollaista itsekusetusta?

• 1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
        2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
        3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
        4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
        5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
        6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        ( Fil. 3)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
        2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
        3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
        4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
        5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
        6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        ( Fil. 3)

kyllä me tiedämme että sinulla on omaa vanhurskautta jae 9 >>omaa vanhurskautta>>

ja et ole Pelastuksesta osalline. Miksi riehut täällä kuitenkin saatanan lähettiläänä!

Saatko jotain hyötyä häneltä? ja mitä saat?

• Anonyymi kirjoitti:

kyllä me tiedämme että sinulla on omaa vanhurskautta jae 9 >>omaa vanhurskautta>>

ja et ole Pelastuksesta osalline. Miksi riehut täällä kuitenkin saatanan lähettiläänä!

1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
        2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
        9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
        10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
        13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
        ( 2 Piet. 3)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
        2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
        9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
        10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
        13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
        ( 2 Piet. 3)

sinun on turha odottaa yhtään mitään >> hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.>>

Herra Jumala tulee tallaamaan sinut jumalankieltäjän maan rakoon.

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

( 2 Piet. 3)

Miksi riehut täällä kuitenkin saatanan lähettiläänä!

Saatko omaa mielihyvää, kun saat jonkun vietyä kadotukseen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      43
      9803
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      2331
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      28
      1884
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      136
      1683
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      195
      1204
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      10
      1183
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1127
    8. 92
      962
    9. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta
      Ikävä
      82
      904
    10. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?