Oletko jo alkanut hamstraamaan ruokaa tulevaa mahdollista pula-aikaa varten?
Paluu 1940-luvulle
5
66
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko yli 80 vuotias kun kerta tiedät millaista oli 1940?
En ole vielä päättänyt alanko hamstraamaan ruokaa kerrostaloasuntooni, vai etsinkö metsästä salaisen paikan jonne kerään leiriytymistarvikkeita ja ruokaa.
Tavoite olisi ostaa lapista pieni pala arvotonta rakennusoikeudetonta tunturijänkää jossa kuitenkin teltan tai leirin pystyttäminen olisi sallittua. Ruokia varten täytyisi lapioida maakellari.
En usko kerrostaloon olevan hyötyä varastoida ruokaa, kerrostalo asunto menee kriisiaikana helposti asuinkelvottomaksi. Esim. sähköt ja vedet poikki ja vaikka ikkunat rikki räjähdyksestä.- Anonyymi
Pietarissa toki on syytä aloittaa hamstraaminen kun kaupoissa kenties vielä jonkin aikaa on myytävää hyllyillä.
Kiina kenties ei halua jakaa omaa ruokaansa myös Venäjälle.
Vai ilmestyiskö taas takaisin Lapiin?
- Anonyymi
Venäjä taantuu kauemmaksi kuin 40 luku jotenka hamstratkaa vaan.
- Anonyymi
Aloitin jo 2020 lopulla kerätä säilykkeitä ja kuivamuonaa mökille, lisäksi osan säästöistä olen sijoittanut kultaan, lisäksi pahan päivän varalle löytyy käteistä. No, eipä noillakaan tietenkään kovin pitkään kukkuile, mutta kyllä keväästä aina sinne loppu syksyyn päiräilisin hyvin, etenkin kun ei vielä tarvi lämmityksestä huolehtia. Talveksi pitäisi mökille asentaa ainakin kamina ja sähkötkin olisi kiva. Kesäisin aurinkolaturilla saa aika hyvin latailtua lisäakkuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2385172Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204211- 593891
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363627- 513570
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413315Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72714Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232486
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo612397