Tarviisko ateismin avartua?

Anonyymi

Pirkko Saisio sai Kirkon kulttuuripalkinnon teoksestaan Passio. Aivan loistava kirja. Saisiolla on näkemystä myös suomalaisesta ateismista: "Tunnustukselliset ateistit kuvittelevat, että Jeesus on virus, joka tarttuu ilmasta." Tämä näkyy kaiken uskontoon liittyvän vastustamisena kaikilla elämänalueilla hinnalla millä hyvänsä. Voisiko esim. VATAlla tai Vapaa-ajattelijoilla on yhteiskunnassamme rakentavampi rooli? ET-opetuksen avaaminen kaikille oli äsken kansalaisaloite, joka näkyi eroakirkosta.fi etusivuilla. Olisiko allekirjoituksia ollut enemmän, jos ei olisi näkynyt? Luulen, että aika moni suomalainen vierastaa sekä uskonnon että uskonnonvastaisuuden ääripäitä.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-sielu-on-se-pisara-mika-meissa-on-ikuisuutta-pirkko-saision-mukaan-tunnustukselliset-ateistit-kuvittelevat-uskonnon-tarttuvan-ilmasta?fbclid=IwAR20ccIqKJFLXOR9z-Tr2-34MEQO1qN-IldMjzObmDShoOmhP6vhWtP-ozs

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      pyhä henki ei pystyä käännyttämään ketään kristityksi. Tietynlainen ihminen tulee uskoon, joko omasta halustaan tai muiden painostamana.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole esimerkiksi mitään syytä mennä moskeijaan tai synagogaan, muuten kuin turistina tai vierailijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole esimerkiksi mitään syytä mennä moskeijaan tai synagogaan, muuten kuin turistina tai vierailijana.

        En minä ainakaan viihdy kovin kauan ihmisten vierellä, jotka jatkuvasti tuputtavat omia vanhoja uskomuksiaan. Tietysti on olemassa myös kristittyjä, jotka pystyvät hyväksymään ja suvaitsemaan toisinajattelun.


      • Anonyymi

        Minä en pelkää, että pyhä henki väijyy kirkon nurkissa ja hyökkää sieltä pääni sisään, saaden minut sopertamaan silmät kiiluen Lähi-idän mytologiasta.


    • Anonyymi

      Tuollaisen höyrypään näkemyksiin en perusta yhtään mitään.

      Hän on tuskin istunut kovin monta tuntia kasvotusten ateistin kanssa keskustelemassa, kun on noin onneton kuva heistä.

      Ei jatkoon!

      Se joka haluaa pehmeää liirumlaarumia hakeutukoot jonnekin muualle kuin vapareihin.

    • Anonyymi

      Kiihkouskovat luulevat että ateismi on vielä tarttuvampi, ja siksi he eivät vieläkään halua vakaumusten tasa-arvoa, yhdenvertaista kohtelua, koska eivät usko pärjäävänsä kilpailussa, ja tottahan se onkin, eivät pärjää ilman etuoikeuksiaan.

    • Anonyymi

      Ei se tartu ilmasta ja kovin huonosti koulustakin, mutta on se silti väärin että uskontoa edelleen tunnustuksellisenomaisesti tuputetaan, varmasti monissa kouluissa selkeänkin tunnustuksellisesti, opettajasta roikkuen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe