Kaukobussiliikenteen tulevaisuus: 8 teesiä

Anonyymi

Suomen kaukobussiliikenteen tulevaisuus seisoo seuraavien tukipilarien varassa:

1. Edulliset liput - kalliit liput karkottavat matkustajat
2. Väkivahvat liikennöitsijät - heikkomielisyys ei kanna
3. Liikenne keskitettävä tuottaville ja palvelutarpeisille reiteille, EI metsäkylien bingovuoroille
4. Liikenne on oltava markkinaehtoista myös henkisesti - henkinen sukuoikeusmonopolismi katkeroittaa liikennöitsijän ja sen toiminta sakkaa
5. On huolehdittava että matkustajat ylistävät liikennöitsijäänsä, tämä edellyttää että myös liikennöitsijä itse ylistää matkustajiaan ja henkilökuntaansa
6. Väkevä markkinointi
7. Laadukas kalusto, ammattitaitoiset kuljettajat
8. Liikennöitsijöiden osallistuminen ELYjen kaukoliikennekohteiden kilpailutuksiin tosissaan - lähtökohtana voitto ja reitille edulliset liput ja bussit täyteen tyytyväisiä matkustajia.

22

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka tämän kirjoittaja on Tamponi-kaheli, niin ei tuosta listasta löydy kuin nipin napin yksi Tamponifirman toteuttama kohta: Edulliset liput, pääasiassa pitää paikkansa, mutta niiden seurauksena talous on mallia konkurssi.

    • Anonyymi

      1. Edulliset liput - kalliit liput karkottavat matkustajat
      2. Väkivahvat liikennöitsijät - heikkomielisyys ei kanna
      -taloudellisesti vahvoja liikennöitsijöitä onSuomessa 0 kpl, siis tulevaisuutta ei liene.
      3. Liikenne keskitettävä tuottaville ja palvelutarpeisille reiteille, EI metsäkylien bingovuoroille
      -ELY:n ostoliikennettä Rauma-Huittinen-Vammala-Tampere, ei siis tulevaisuutta.
      4. Liikenne on oltava markkinaehtoista myös henkisesti - henkinen sukuoikeusmonopolismi katkeroittaa liikennöitsijän ja sen toiminta sakkaa.
      lienee Onnibus jo katkeroitunut, kun lähti edelliseen liikenteeseen.
      5. On huolehdittava että matkustajat ylistävät liikennöitsijäänsä, tämä edellyttää että myös liikennöitsijä itse ylistää matkustajiaan ja henkilökuntaansa
      6. Väkevä markkinointi
      -Ei OB:lla ole markkinointia, joten kuihtuu.
      7. Laadukas kalusto, ammattitaitoiset kuljettajat
      -Tuollaista kalustoa ei punaisilla busseilla ainakaan ole.
      8. Liikennöitsijöiden osallistuminen ELYjen kaukoliikennekohteiden kilpailutuksiin tosissaan - lähtökohtana voitto ja reitille edulliset liput ja bussit täyteen tyytyväisiä matkustajia.
      -hyväntekeväisyys ei lienen ainoankaan bussiliikenneyhtiön tarkoitus yhtiöjärjestyksen mukaan.

      Ylistetään nyt Lauria. Ylistäkää, ylistäkää, ylistäkää. Hän on suuri, hän on suuri, Suomen joukkoliikenteen pelastaja. Ylistys hänelle.

      • Anonyymi

        Markkinointipäällikkö jaksaa yhä uudestaan ylistää Lauri-jumalaansa. Tämä ei riitä, pelkkä hurmostila vie kohti perikatoa, kuten onnibussin vaiheista voimme päätellä. Ilman ulkopuolista apua onnibus olisi varmuudella kohdannut matkansa pään jo useampaan kertaan. Aikana ennen onnibussia ja nykyistä joukkoliikennelakia kaikki oli paremmin, ennen kaikkea matkustajan näkökulmasta katsottuna. Mitä hyötyä on matkustajalle lähes tyhjänä kulkevasta onnibussista, jonka lähin pysäkki sijaitsee valtatien varrella 10 kilometrin taksimatkan päässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinointipäällikkö jaksaa yhä uudestaan ylistää Lauri-jumalaansa. Tämä ei riitä, pelkkä hurmostila vie kohti perikatoa, kuten onnibussin vaiheista voimme päätellä. Ilman ulkopuolista apua onnibus olisi varmuudella kohdannut matkansa pään jo useampaan kertaan. Aikana ennen onnibussia ja nykyistä joukkoliikennelakia kaikki oli paremmin, ennen kaikkea matkustajan näkökulmasta katsottuna. Mitä hyötyä on matkustajalle lähes tyhjänä kulkevasta onnibussista, jonka lähin pysäkki sijaitsee valtatien varrella 10 kilometrin taksimatkan päässä?

        Maaseudun mummut menevät nykyään sotetaksilla bingoon. Ei siihen linja-autoa kannata käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudun mummut menevät nykyään sotetaksilla bingoon. Ei siihen linja-autoa kannata käyttää.

        Ei täällä maaseudulla ole bingoa pelattu vuosikymmeniin. Olet ns. pudonnut kärryiltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä maaseudulla ole bingoa pelattu vuosikymmeniin. Olet ns. pudonnut kärryiltä!

        Kylä Lauri towtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylä Lauri towtää

        Tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä maaseudulla ole bingoa pelattu vuosikymmeniin. Olet ns. pudonnut kärryiltä!

        Mitä vittua sitten siellä teette.
        Ainua huvi minkä pystyy järjestämään Jumalan hylkäämässä paikassa.


    • Anonyymi

      Halvalla hyvää 😂😂varmaan ihmettelet mistä johtuu huonot palkat🤔

    • Anonyymi

      Tämä sama agitaattori on pitkään kirjoittanut oikeamielisistä liikennöitsijöistä. Minulle ainakaan ei ole selvinnyt oikeamielisyyden merkitys. Onko kyse jostakin poliittisesta suuntauksesta vai mitä tämä tarkoittaa?

      • Anonyymi

        Oikeamielisyys näkyy monin eri tavoin. Nyt korona-aikana korostuu halu palvella matkustajia väkivahvimmin. Heikkomielisyys puolestaan näkyy mm. kiivaana vuorojen lakkautuksina, jopa kokonaisten linjojen lakkautuksina. Heikkomieliset lisäksi usein haikailevat monopolien perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeamielisyys näkyy monin eri tavoin. Nyt korona-aikana korostuu halu palvella matkustajia väkivahvimmin. Heikkomielisyys puolestaan näkyy mm. kiivaana vuorojen lakkautuksina, jopa kokonaisten linjojen lakkautuksina. Heikkomieliset lisäksi usein haikailevat monopolien perään.

        Ja vähämielisyys näkyy jatkuvana s***ansuoltamisena tälle palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vähämielisyys näkyy jatkuvana s***ansuoltamisena tälle palstalle.

        Tämä oikeamielisyys/vähämielisyys näkyi myös viime vuosien tilinpäätöstiedoissa. Oikeamielisimmät tekivät jopa yli viiden miljoonan tappion kun eivät osanneet sopeuttaa liikennettään kysynnän mukaiseksi.


    • Anonyymi

      Lauri on joukkoliikennenero.

      • Anonyymi

        Oliko tämä kevennys pääsiäisen kunniaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tämä kevennys pääsiäisen kunniaksi?

        Kuka muu olisi suurempi nimi 2000-luvun bussiliikenteessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka muu olisi suurempi nimi 2000-luvun bussiliikenteessä?

        No ihan kuka tahansa. Jokainen vastavalmistunut paikkurikuskikin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan kuka tahansa. Jokainen vastavalmistunut paikkurikuskikin

        No jopas. Voitko sitten mainita jonkun "vastavalmistuneen paikkurikuskin" jonka luoman brändin voi bongata missä vain Helsingin ja Kilpisjärven välillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jopas. Voitko sitten mainita jonkun "vastavalmistuneen paikkurikuskin" jonka luoman brändin voi bongata missä vain Helsingin ja Kilpisjärven välillä?

        No jopas. Voitko sitten mainita jonkun muun toimijan, joka noin 10 vuoden "yrittämisen" aikana on ajautunut useampaan kertaan vararikon partaalle, mutta on onnekseen tullut pelastetuksi ulkopuolisella avulla. Kaiken lisäksi tämä "suuri lahjakas yrittäjä" on koko ajan pelannut muiden rahoilla uskaltamatta itse ottaa taloudellista vastuuta ja riskiä. On aikas erikoinen tapa yrittää. Laurin nimi tulee jäämään historiaan näistä, miten sen nyt kauniisti sanoisi, erikoisista yrittämisen käänteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jopas. Voitko sitten mainita jonkun muun toimijan, joka noin 10 vuoden "yrittämisen" aikana on ajautunut useampaan kertaan vararikon partaalle, mutta on onnekseen tullut pelastetuksi ulkopuolisella avulla. Kaiken lisäksi tämä "suuri lahjakas yrittäjä" on koko ajan pelannut muiden rahoilla uskaltamatta itse ottaa taloudellista vastuuta ja riskiä. On aikas erikoinen tapa yrittää. Laurin nimi tulee jäämään historiaan näistä, miten sen nyt kauniisti sanoisi, erikoisista yrittämisen käänteistä.

        "onnekseen"

        Kyse ei ole ollut onnesta vaan Laurin bisneskyvyistä. Eihän kukaan pysty vakuuttamaan ulkopuolisia sijoittajia onnenkantamoisena. Varsinkaan kolmesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "onnekseen"

        Kyse ei ole ollut onnesta vaan Laurin bisneskyvyistä. Eihän kukaan pysty vakuuttamaan ulkopuolisia sijoittajia onnenkantamoisena. Varsinkaan kolmesti!

        Hyvät puhelahjat ovat varmasti myötävaikuttaneet avun saamiseen, ehkä näitä puhelahjojakin ja toisten vakuuttelua voidaan pitää jonkinlaisena taitona. Mutta miksi apuun tullut Souter luopui varsin nopeasti omistuksestaan? Jos kyseessä olisi ollut niin hieno bisnes kuin täällä vakuutellaan, olisi hän pitänyt siitä kiinni kynsin hampain. Miksi Koivisto ajautui vaikeuksiin huonon ob-kaupan tehtyään ja ajautui CaoManin omistukseen? Vaikka kuinka yrität vakuutella Laurin onnistumisia, monta avointa kysymystä jää vaille vastausta eikä lopputulos ole mitenkään vakuuttava. Samalla koko yhteiskunnalle kielteinen vaikutus tulee esiin joukkoliikenteen palvelutason selvänä huonontumisena, jossa Onnibussin pelleilyllä on osuutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät puhelahjat ovat varmasti myötävaikuttaneet avun saamiseen, ehkä näitä puhelahjojakin ja toisten vakuuttelua voidaan pitää jonkinlaisena taitona. Mutta miksi apuun tullut Souter luopui varsin nopeasti omistuksestaan? Jos kyseessä olisi ollut niin hieno bisnes kuin täällä vakuutellaan, olisi hän pitänyt siitä kiinni kynsin hampain. Miksi Koivisto ajautui vaikeuksiin huonon ob-kaupan tehtyään ja ajautui CaoManin omistukseen? Vaikka kuinka yrität vakuutella Laurin onnistumisia, monta avointa kysymystä jää vaille vastausta eikä lopputulos ole mitenkään vakuuttava. Samalla koko yhteiskunnalle kielteinen vaikutus tulee esiin joukkoliikenteen palvelutason selvänä huonontumisena, jossa Onnibussin pelleilyllä on osuutensa.

        Juuri näin. Sen jälkeen kun punapöksy onnistui pilaamaan koko Suomen kaukoliikenteen ja romuttamaan kattavan reittiverkoston ja -palvelutason, ollaan myös hinnoissa nähty selkeää nousua. Tällä hetkellä suomen kaukoliikenteessä on paska palvelutaso, olematon reittiverkosto, kalliit lipunhinnat, kalusto täysin paskaa eli homeisia savuttavia romukasoja niin ei ihme että matkustajamäärät romahtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      3782
    2. Kuka on mystinen heppamies?

      Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1403
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1257
    4. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1044
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

      The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      13
      861
    6. Perjantaita!

      Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      857
    7. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      850
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

      Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      839
    9. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

      Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      11
      827
    10. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

      Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      821
    Aihe