Siltakansihanke käyntiin

Anonyymi

Se olisi vaihtoehto Aseman koulun tontille, eikä iskisi kipeästi koululaisiin. Ratkaisu olisi "mallia" Pasila tai Tampere, ehkä pienempänä. Alinna olisi rautatie, sitten kansialue bussiasemineen ja päälle tornitalo, joka näkyisi etelään , kuten nyt ns. kymppikerrostalo, mutta upeampana. Siinä riittäisi sijoitettavaa. Aloitus on tosipohjainen ja kohteessa on arvioitu mahdollisuuksia.

19

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinähän olisi sijoituskohdetta ja aivan keskustassa. Siitä tornitalosta tuossa kohteessa tulisi saada sellainen joka vetää huomiota vuosikymmenten ajan ja erikoinen kuin 60 vuotta sitten oli ja on edelleen Hyvinkään kirkko. Ei todellakaan mikään laatikkoarkkitehtuurin jäännöspala, vaan huomiota herättävä.

      • Anonyymi

        Siinä on se ongelma että tonttialueesta joutuu maksamaan käyvän hinnan.


      • Anonyymi

        Samanlainen kuin Suomussalmen siunauskappeli, tosin vähän isompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen kuin Suomussalmen siunauskappeli, tosin vähän isompi.

        Tahikka niinku Hämmeenlinnan Guudmanni. Tosin vähä pienempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahikka niinku Hämmeenlinnan Guudmanni. Tosin vähä pienempi.

        Onko siellä Hämeenlinnan ratkaisussa asuintaloja siltakannella? Hyvinkäällä liiketilat tuskin onnistuu kun joku sopimus estää kilpailun Willan kanssa.


    • Anonyymi

      Tontti valmaan valtiolta ostettaessa kalliimpi kun ei itse pääse hintaa määräämään, mutta muualla kaupat ovat onnistuneet. Nyt apupoikanuolijat äkkiä ajamaan kohdetta eteenpäin, niin tulee sitä vetovoimaisuuttakin ainakin kerran.

      • Anonyymi

        Tuohon vetovoimaisuuteen liittyen Aamupostikin heräsi kertomaan kahden sivun jutulla nyt elinvoima nimikkeellä tästä aiheesta. Kyllä "paikallislehti" ryntää pitkää juttua aiheista tekemään kun kutsu käy määrätyltä taholta. Valokuva tilanteesta kertoo Rantalaisen istuvan keskellä, vieressä yksi herra torkkuu ja toisella puolella toinen herra pelkää jotakin. Kaupunginjohtajan mukaan Hyvinkää sai kuntien imago kyselyssä heikohkon tuloksen ja nyt pitäis jotain tehdä. Kaupungin asukkaita ei tulos mitenkään yllätä. Haastattelisivat ns. keskivertoasukkaita eli veronmaksajia esim. joka kotiin postitetun kehumislehden ( fillari tai vastaava) välityksellä kyselylomake palautemahdollisuudella. Tällöin se olisi jokaiselle mahdollisuus osallistua ja palkinnoksi arvottaisiin tietysti ämpäri, sopivalla sisällöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon vetovoimaisuuteen liittyen Aamupostikin heräsi kertomaan kahden sivun jutulla nyt elinvoima nimikkeellä tästä aiheesta. Kyllä "paikallislehti" ryntää pitkää juttua aiheista tekemään kun kutsu käy määrätyltä taholta. Valokuva tilanteesta kertoo Rantalaisen istuvan keskellä, vieressä yksi herra torkkuu ja toisella puolella toinen herra pelkää jotakin. Kaupunginjohtajan mukaan Hyvinkää sai kuntien imago kyselyssä heikohkon tuloksen ja nyt pitäis jotain tehdä. Kaupungin asukkaita ei tulos mitenkään yllätä. Haastattelisivat ns. keskivertoasukkaita eli veronmaksajia esim. joka kotiin postitetun kehumislehden ( fillari tai vastaava) välityksellä kyselylomake palautemahdollisuudella. Tällöin se olisi jokaiselle mahdollisuus osallistua ja palkinnoksi arvottaisiin tietysti ämpäri, sopivalla sisällöllä.

        Arvaan että haastattelu olisi sellainen missä tulokset olisi ennalta päätetty ja ainoa vaikeus olisi keksiä se miten poikkipuoliset vastaukset väännetään kannattamaan ja tukemaan ehdotuksia. Kupunki voisi vaikka tiedustella mielipiteitä toisesta ja vielä kolmannestakin Hangon radan ylittävästä sillasta sekä katujen kaventamisesta yksisuuntaiselle liikenteelle. Vastaukset pitää vain osata tulkita oikein. Pitää muistaa se, että muutos on aina parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaan että haastattelu olisi sellainen missä tulokset olisi ennalta päätetty ja ainoa vaikeus olisi keksiä se miten poikkipuoliset vastaukset väännetään kannattamaan ja tukemaan ehdotuksia. Kupunki voisi vaikka tiedustella mielipiteitä toisesta ja vielä kolmannestakin Hangon radan ylittävästä sillasta sekä katujen kaventamisesta yksisuuntaiselle liikenteelle. Vastaukset pitää vain osata tulkita oikein. Pitää muistaa se, että muutos on aina parannus.

        Niin näkyy olevan "parannus" tuo katujen kaventaminen ja hyvin suosittuja kirouksien kohteita. Sähkökatu taitaa olla vastalauseiden ykköskohde nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy olevan "parannus" tuo katujen kaventaminen ja hyvin suosittuja kirouksien kohteita. Sähkökatu taitaa olla vastalauseiden ykköskohde nyt.

        Yksi Hyvinkään vetovoimaisuuden esteistä on kelvoton liikennesuunnittelu ja on ollut jo kauan. Luuleeko siellä byrokratiatemppelissä ( kaupungintalo ) jotkut että autolla kulkeminen on kokonaan loppunut. Todellisuudessa se kasvaa kun asukkaiden määräkin kasvaa kaupungissa. Tarvii ne sähköautokin parkkipaikan ja nykyään siihen latausmahdollisuuden. Saisi sieltä suunnitteluosastolta loppua tuo autovihaaminen, koska auton käyttäjät tämänkin kaupungin kulut kustantavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy olevan "parannus" tuo katujen kaventaminen ja hyvin suosittuja kirouksien kohteita. Sähkökatu taitaa olla vastalauseiden ykköskohde nyt.

        Kaikista väläyksistä kirkkain "parannus" olisi kaiketi juuri tuo sillankansiterminaali. Sitä ei vielä sanota ääneen, mutta henkilöautoliikenteeltä se tultaisiin kieltämään jo alkuunsa. Ymmärrän toki sen, että kaupungin pitää tarjota jotakin myös autottomille. Kun se ei talvisaikaan ole kevyen liikenteen väylien kunnossapito, olkoon se sitten sillankansiterminaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista väläyksistä kirkkain "parannus" olisi kaiketi juuri tuo sillankansiterminaali. Sitä ei vielä sanota ääneen, mutta henkilöautoliikenteeltä se tultaisiin kieltämään jo alkuunsa. Ymmärrän toki sen, että kaupungin pitää tarjota jotakin myös autottomille. Kun se ei talvisaikaan ole kevyen liikenteen väylien kunnossapito, olkoon se sitten sillankansiterminaali.

        Siltakanttahan on ehdotettu korvaamaan Aseman koulun kohtaloa ettei se joutuisi gryndereiden käsiin. Jos Hämeenkadun sillalta kiellettäisiin henkilöautoliikenne nykyaikana niin korvaavaksi väyläksi jäisi vain Urakankadun silta ja Seittemänmiehenkadun alikulku. Siinä typeryydessä menisi viimeinenkin kaupungin vetovoimaisuuden rippeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaan että haastattelu olisi sellainen missä tulokset olisi ennalta päätetty ja ainoa vaikeus olisi keksiä se miten poikkipuoliset vastaukset väännetään kannattamaan ja tukemaan ehdotuksia. Kupunki voisi vaikka tiedustella mielipiteitä toisesta ja vielä kolmannestakin Hangon radan ylittävästä sillasta sekä katujen kaventamisesta yksisuuntaiselle liikenteelle. Vastaukset pitää vain osata tulkita oikein. Pitää muistaa se, että muutos on aina parannus.

        Kyllä Aamupostilla oli tilaa antaa kahden sivun verran moiseen tilaisuuteen, mutta terveysasioissa ei osata kertoa ihmisille heidän tarvitsemaansa tietoa. Hyvinkääläisiä on lakon aikana hakeutunut Kanta-Hämeen terveysasemille kun eivät ole saaneet tietoa että Hyvinkäälläkin sairaalan päivystys on auki kiireelisille tapauksille. Päätoimittaja voisi käskyttää jonkun toimittajan selvittämään asiaa ja kertomaan tilanteet lakkoasiassa mm. ilmaisjakelulehdissä koska ne jaetaan kaikille. Muita tiedon väyliä ei kaikille ole. Tämä pyydettiin myös täällä kertomaan ja jakamaan tietoa päättäville tiedon jakajiee.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä? Ei ole mitään järkeä kuluttaa valtavia summia suuruudenhullun sumpun rakentamiseen kaikkine haittoineen. Kaupungilla on jo runsaasti bussipysäkkejä matkustamiseen ja junalla mm töihin kulkijat tarvitsevat välitöntä ja helppoa yhteyttä. Pyöräparkit!
      Aina ei ole kesä, talvella lunta ja tuiskua. Minne lumet?
      Muun liikenteen oltava sujuvaa, eikä kiertelevää ja enemmän saastuttavaa.

      • Anonyymi

        Siinähän saisivat Aseman koulun tonttia himoitsevat kokkareet samalla toisenkin kohteen , kun nykyisen Linjalan alueella pysäköivät bussit siirtyisivät siltakannelle tulevaan bussiterminaaliin. Koska nykyaikana moni kulkee edelleen omilla autoillaan viherhömpästä välittämättä , niin nykyisen Tokmannin ja kauppatorin viereen radan varteen tulisi autoille pysäköinti latauspisteet sähköautoille. Tilaa olisi 3 kerrokseen kun sadevedet ohjataan Suokadun hulevesien viemäriin. Kaiiki olisivat tyytyväisiä kun pienille lapsille jäisi edelleen koulu keskustan alueelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän saisivat Aseman koulun tonttia himoitsevat kokkareet samalla toisenkin kohteen , kun nykyisen Linjalan alueella pysäköivät bussit siirtyisivät siltakannelle tulevaan bussiterminaaliin. Koska nykyaikana moni kulkee edelleen omilla autoillaan viherhömpästä välittämättä , niin nykyisen Tokmannin ja kauppatorin viereen radan varteen tulisi autoille pysäköinti latauspisteet sähköautoille. Tilaa olisi 3 kerrokseen kun sadevedet ohjataan Suokadun hulevesien viemäriin. Kaiiki olisivat tyytyväisiä kun pienille lapsille jäisi edelleen koulu keskustan alueelle.

        Johan se on läänitetty, samoin kuin S-marketin tonttikin. Menevätkö samalle ärrälle? Melkoista rahanpesua verorahoilla suurpääoman pussiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan se on läänitetty, samoin kuin S-marketin tonttikin. Menevätkö samalle ärrälle? Melkoista rahanpesua verorahoilla suurpääoman pussiin.

        Ärrä on tehnyt tarjouksen josta Hyvinkää ei voi kieltäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ärrä on tehnyt tarjouksen josta Hyvinkää ei voi kieltäytyä.

        Kumpi heistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi heistä?

        Vai perheyhtiö?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3619
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1419
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1249
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1144
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1038
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe