presitentti Haloselle,että on nostettava Karjala
kysymys ja stalinismin uhrit esille ensi maanantain voitonpäivänjuhlassa Moskovassa.
Minä olen tässä asiassa Vatasen ajatusten kannalla.
kysymys ja stalinismin uhrit esille ensi maanantain voitonpäivänjuhlassa Moskovassa.
Minä olen tässä asiassa Vatasen ajatusten kannalla.
Vastaukset 33
Vanhimmat
vaan että ,Halonen nuo asiat esiin ottaa .
Halonen tulee ylistämään Stalinia jä hänen
aikaan saannoksiaan .
luulet,että Halonen ei kommentoi mitenkään Putinille ja muille Venäjän nykyisille hallituksen edustajille,sillä minusta tuntuu siltä,että Halonen nostaa ns.kissan pöidälle karvoine kaikkineen.
todella hämmästynyt jos niin tapahtuisi .
Jäädään odottamaan miten käy .
sopii,että Halonen ottaa asian esille Moskovassa
ja vaatii tosiaan Karjalaa takaisin,sillä muuten hänen ei kannata matkustaa koko tilaisuuteen ollenkaan.
osoittaa olevansa sivistymätön tsuhnamoukka?
Tuskin kannattaa toivoa. Äärivasuritaustainen, kullissiavioliitossa tohvelinpitimen kanssa elävä lesbo tuskin tulee asiaa esille ottamaan.
Siellä se ennemminkin ylistää Leninin ja Stalinin saavutuksia valnkileiri ja uudelleenkoulutus leirien luonnista ja väärinajatteijoiden poistamisesta.
ainakin toivon,mutta mitä luultavammin hän ei saa
suutansa auki,vaan aukoo sitä aivan väärässä paikassa ja väärään aikaan.
Hyvitykseksi tai neuvottelujen vauhdittamiseksi tulisi haloskan tarjota ahvenanmaata kaupantekijäisiksi. Venäläiset saisivat kivan saaren vaikka lomailuun tai ohjustukikohdaksi eikä ahvenanmaalaisten tarvitsisi enää kuullaa suomen kammottavaa kieltä vaan saisivat ihania kulttuurillisia vaikutteita idästä.
ei voi luovuttaa millekkään valtiolle,koska kansainväliset sopimukset estävät,joten eiköhän sinun ois syytä palata asiaan ja unohtaa tuollaiset puheet kokonaan.
kenties siitä, kun on ajanu lujaa mettään fyysisestikin?
Karjalasta ei ole asiaksi, koska suomi ei pärjää tälläkään pinta-alalla ja aluepolitiikka hoidetaan nyttenkin päin persettä!
Stalinismin esilleotto tuollaisessa tilaisuudessa olisi taas rinnastettavissa kertakaikkiseksi häiriköinniksi!
Pelkkää populismia; jätkä itte asuu Ranskassa!
Hah!
on mulle mahdollisuus ja haaste matkailu mielessä
kun se saadaan uudelleen kukoistamaan.
Vie vaan rahas sinne, niin se alkaa kukoistaankin!
vain niin,että sieltä ei vielä tällä hetkellä pysty ostamaan maata ja kiinteistöjä ulkomaalainen,joten ei se onnistu minultakaan.
Se on sitäpaitsi mahdollista muuttaa sinne vaikka maanviljelijäksi!
Olen itse ottanut selvää, kun olen alan ammattilainen!
Olen vakavasti harkinnut, mutta mafia on ongelma!
maanviljelys kiinnosta yhtään,mutta matkailu sitäkin enemmän.
Kyllä sinne karjalaan pääsee ja aika vähällä vaivalla, mutta kantsii varmaan ostaa joku ladan tasonen auto, ettei liikaa mafiaa provosoi, ja turha pysähdellä auttaan ketään teiden varsilla!
Näillä "elkeillä" matka on 99% ongelmaton ja edullinen.
Suomessa vielä nämä kotimaan bisneshommat,mutta tulevaisuudessa suunnistan ulkomaille.
Eikö riitä, että Vatanen on Ranskan presidentin neuvonantaja?
on myös suomalainen se sinun tulee muista,vaikka hän tällä kertaa kuuluu Ranskan EU-meppien joukkoon.
Kiitos suojelevaisesta neuvosta. Hertha-neito muistaa nyt ikuisesti, että Ari Vatanen on suomalainen.
Mutta on hänkin. Ja on eri mieltä kuin mösjöö Vatanen.
Vatanen puhuu asiaa,sillä hän tietää karjalaisena
ja suomalaisena,että neukut varastivat luovutetun
Karjalan,joten vaatimus presitentti Haloselle on aivan oikein.
Olen siinä käsityksessä, että realismi on niitä parhaita suomalaisia ominaisuuksia.
Taivaan kiitos, sitä ominaisuutta on vielä ainakin Suomessa asuvissa suomalaisissa.
Olet varmaan tutustunut mielipidekyselyihin, joilla on kartoitettu suomalaisten mielipiteitä sodissa menetettyjen alueiden takaisinsaamisesta. Tuorein julkaistiin tässä vasta viikko-pari sitten.
tuohon viimeiseen lauseeseen,etten ole tutustunut
mihinkään mielipidekyselyyn,koska itse en vastaa
kyseisiin kyselyihin vaikka niitä tehdään melkein
joka viikko ja vielä puhelimitse.
Tästä Karjala kysymyksestä olen itse tehnyt omat johtopäätökset jo yli30 vuotta sitten,joten se on neuvostoliitto aikanaan ryöstänyt ja laittomasti miehittänyt yli 60 vuotta sitten ja se kuuluu Suomelle sanokoon Putin ja hänen hallituksensa mitä tahansa.
Vielä lisäksi olen päivittäin tekemisissä luovutetulta alueelta tulleiden ihmisten ja he sanovat,että ne alueet kuuluvat vieläkin heille,
vaikka rosvovaltio onkin ne vienyt.
Historiallisesti katsoen Suomi selvisi 2. maailmansodasta vähällä.
Tämän ymmärtäminen on realismia.
Tästä eteenpäin eläminen olkoon realismia.
aivan oikein,että nämä asukkaat jotka ovat sieltä
lähteneet yli 60 vuotta sitten omistavat kyseiset
maa-alueet,koska heillä on vielä voimassa olevat
omistuskirjat näistä maista,mutta minä en omista
yhtään neliötä,koska oma sukuni kotoisin Pohjanmaalta.
Etkö tunnusta Suomen valtiollisten elinten oikeutta solmia Pariisin rauhansopimus ja allekirjoittaa kaikki siihen liittynyt?
pakotettiin Pariisin rauhansopimukseen ja sen sopimuksen suurin arkkitehti oli Stalinistinen
Neuvostoliitto plus muut liittoutuneet maat,joten
Venäjä on se varsinainen ROSVO.
Sen aikaiset kansanedustajat tosiaan tekemään valtion ja kansalaisten kannalta huono sopimus,
joten sitä pitäisi muuttaa samalle tasolle mitä
se on Baltianmaiden kohdalla tällä hetkellä.
osallistumaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000800&subcat=1415
ole Karjalan palautuskeskustelu,vaan kommentoidaan tuohon Ari Vatasen puheeseen minkä hän oli pitänyt Brysselissä.
Miehen joka ei osaa edes autoa ajaa pitäisi lopettaa tämä kaulan yläpuolisilla elimillä työskentely koska työkalut puuttuvat.
tässä ole kysymys autolla ajosta,vaan presitentti
Haloselle ohjeiden antamista tietyistä asoista,
joten koetahan pysyä asiassa äläkä lipsu sinne tänne.
riitä autolla ajamiseen ja ainoan puun kiertämiseen muutaman miljoonan neliökilometrin alueella, niin riittääkö se sitten suomalaisten neuvomiseen?
aikaisemmin kommentoinut samanlaiseen kommenttiin, joten jätän vastaamatta tällä kertaa, koska tuntuu olevan tavallista tyhmemmästä tyypistä kyse.
Sen verran sanon,että Ari Vatanen on taatusti suomalainen ja Suomen kansalainen,joten hän pystyy myös hoitamaan Suomen ja suomalaisten asioita,vaikka onkin Ranskan EU-meppi.