Kaikki lisäaineet humpuukkia:: ei niihin kannata uskoa tukkaavat pikkuhiljaa pienet öljykanavat ajatelkaa nyt kunnolla aivoissanne,,muka lisäpintaa tekee just ..kunnon moottoriöljy ja sen vaihto useimmin ajaa samanasian pysyy moottori kunnossa;; Testit on testejä öljyssä itsessään on kaikki lisäaineet mitä moottori tarvitsee,,,Helppo kusettaa vaikka on niitä mainoksia paljon tehty aja ilman öljyjä eheheheh jopa kestää käsittely 100000km ei vittu ajatelkaas nyt oikein aja säkin pelkillä moottori öljyillä sama matka vaihtamatta,, Varmaan sun pannus räjähtäs;;
Öljyn lisäaineet humpuukkia kestää muka ehehehehehe
8
2222
Vastaukset
- Anonyymi
Täytyy nyt aloittajankin erottaa erikseen öljyn lisäaineet ja pinnoitteet. Pinnoittet kestävät usein useita kymmeni tuhansia kilometrejä. Eivat ne poista öljynvaihdon tarpeellisuutta. Suurin osa niistä öljyjen lisäainesta on periaattessa huimpuuukia. Niillå voidaan huonojen öljyjen ominaisuuksia parantaa. Esim. perinteinen STP parantaa öljyn viskositetti-indeksiä. Niitä on öljyissä alunperinkin, mutta halvoissa huonolaatuisissa öljyissä voi olla lisäaineistus tarpeen. Toinen ihan toiomiva lisäaine on tiivisteiden elvyttäjä. Se tepsii jonkin aikaa vuotaviin huulitiivisteisiin, mutta ei se ole korjaus ole vaan korjauksen lykkääminen vähän eteenpäin.
Suurella skeptisyydellä suhtaudun öljy-yhtiöihin, jotka kauppaavat myös omalla tupotemerkillään kaiken maaiman lisäaianeita. Jos ne olisivat niin hyviä kuin mainostetaan, miksi niitä ei ole jo valmiiksi laitettu siihen mootttoriöljyyn. Vai myyvätkö ns. tee-se-itse öljyä kuten Ikea huonekaluja.
Lisäaineista polttoainejärjestelmän puhdistus- ja moottorin sisäpesuaineet eivät ole oikeastaan lisäaineita. Moottorin sisäpesuainettahan ei saa ajaessa käyttää. Molemmat ovat ihan toimivia ja tarkoitukseensa sopivia.
Hyvät voiteluaineet eivät todellakaan tarvitse mitään lisäaineita. Valitettavasti edelleen on markkinoilla huonolaatuisia öljyjä, joka avaa markkinat lisäaineiden myyjille. Lisäksi lisäaineet ovat reilusti ylimainostettuja. Aloin kerran laskemaan että yhdenkin valmistajan tuoterepertuaarilla, jos ne kaikki kippaisin moottoriin, pitäisi polttoaineen kulutus pudota yli 100%. Sanoisin että pistää vähän miettimään.:-) - Anonyymi
Pinnoitteet ja lisäaineet on erikseen, mutta onko niihinkään oikeesti uskomista, joskus TV mainostettin motorup jos muistatte oli täysin humpuukkia myöhemmin; Olen joskus itsekkin lisännyt esim paksua öljynlisäainetta joka estäisi öljyn palamisen ja öljyn kulumisen ei ole ollut hyötyy?? Jopa laadukas öljy riittää josta maksat kalliisti voi olla hyötyy<<< :)))
- Anonyymi
Ainakin RVS toimii. On kokeiltu itse sillloin kuin tuote tuli markkinoille. Olisi ollut liian kallista toteuttaa testi auton moottorilla. Teimme sen mopon moottorilla. Purimme suhteellisen hyväkuntoisen vanhan mopon moottorin ja tarkistimme ja valokuvasimme sisuskalut. Kone takaisin kokoon ja RVS käsittely ohjeiden mukaan. Seuraavana talvena purettiin moottori uudelleen. n. 2000 km ajettuna edelllisen operaation jälkeen. Erityisesti hammaspyörien hampaat kiinnittivät huomiota. Ensiövedon hammaspyörissä oli alunperin alkavaa pittingiä. Jäljet olivat kadonneet ja hammastus näytti pinnaltaan uudelle. Sama oli havaittavissa vaihteistossa. Akselien liukulaakeri pinnat olivat kuin tehtaan paketista.
Valurautainen sylinteri oli myös kiillottunut, samoin männänrenkaat. En tiedä oliko hyvä vai huono asia. Onhan noita kiiltävämpiäkin kovakromisylintereitä olemassa. Nyt moottorilla on ajettu tuon jälkeen yli 10 000 km. Toimiii edelleen hyvin ja mennyt perushuolloilla. Ensivedon koppa kertaalleen avattu mielenkiinnosta jälkeen päin. Hammaspyörät olivat edelleen hyvän näköiset. Samoin sylinteri on ollut kerran irti tarkastuksen takia. Sylinteri on edelleen hyvän näköinen ja männänrenkaat pysyneet mitoissaan.
Eli kyllä se jonkinlaisen pinnoitteen muodostaa. Eihän sillä tietysti voi vikoja korjata, mutta arvioni mukaan se antaa ainakin lisää kestoikää ja toimintavarmuutta. On myös huomattava voiteluöljyjen vaikutus. Käsittelyn jälkeen on käytetty vain ja ainoastaan esteripohjaisia voiteita niin bensan seassa kuin vaihteistossa. Siis jopa liian hyviä pienitehoiseen mopoon.
Polttoaineen kulutuksesta sen verran ettei mopossa huomannut mitään eroa. Sen sijaan autossa ja moottoripyörässä tapahtui kirjanpidon mukaan jonkin verran pudotusta. En tiedä mikä osuus on RVS:llä ja mikä voiteluaineilla. Autossa ja moottoripyörässä siirryttiin myös esteriöljyihin sekä moottorin että voimansiirron osalta.
Seuraava projekti olisi opettaa reilusti museoikäinen kaksitahtinen mopo toimimaan E85:llä. Vaatii jonkin verran muutoksia koneeseen eikä Suomesta ole saatavana kuin yhdeltä valmistajalta tarkoitukseen sopivaa 2T-öljyä. Sekin on tilaustavaraa. - Anonyymi
Toimii jos käyttää oikein.
- Anonyymi
Niitä löytyy ihan videoita youtubessa miten ohjaustehostimen pumppu hiljenee RVS:llä. Kyllä ne auttaa mutta tehoa on vaikea todeta ellei autossa ole sellaista ongelmaan mihin lisäaineet toisi selvän parannuksen. Kulunut ohjaustehostimen pumppu ehkä yksi tapaus missä pystyy usein kuulemaan selkeästi.
- Anonyymi
Rvs toimii.
Omakokemus 42 vuotta vanha moottori audi 100 2l se vähän rapisi, käyntiääntä kaikenlaista kihinää ja kähinää ja käyntikin vaelsi sitten tämä RVS käsittely ja auto käy nätimmin pehmeästi ja kylmä käynnistys savutus sekin tasaantui,,,,kyllä minusta kannatti pistää 80 euroa tuohon käsittelyyn, ei mitään lumelääkettä vaan ihan ok tuote. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rvs toimii.
Omakokemus 42 vuotta vanha moottori audi 100 2l se vähän rapisi, käyntiääntä kaikenlaista kihinää ja kähinää ja käyntikin vaelsi sitten tämä RVS käsittely ja auto käy nätimmin pehmeästi ja kylmä käynnistys savutus sekin tasaantui,,,,kyllä minusta kannatti pistää 80 euroa tuohon käsittelyyn, ei mitään lumelääkettä vaan ihan ok tuote.Jotkut autot ovat erittäin tarkkoja käyntilämmölle. Talvella kierroluvun heittely saatta johtua vaikka kylmästä säästä. Lisäksi talvella erilaiset häiriöäänet kylmäkäynnistyksessä poistuu Keväällä/Kesällä.
- Anonyymi
Hyviä ja huonoja kokemuksia lisäaineista.
vanhaan nissainiin koitin koska oli näkyvää vuotoa ulospäin moottorista. Ensin CRC sitten liquidmolyn, sitten jotain amerikkalaista moottiriin sekä vaihdelaatikkoon. Moottorin vuoto oli ilmeisesti kannesta joten ei apua, Vaihdelaattikkon pienivuoto sitten repsahti pahemmin auki n.1,5viikon jälkeen. Öljyt valui pihalle..Tähän autoon koitin myös ohjaustehostimen lisäainetta. Se auto lähti purkaamolle.
Toisessa autossa liqui moly oil saver tosiaan lopetti venttiilikoneiston vuodon. Moottorin sisäpesusta positiivinen kokemus.
Pieni öljykulutus on normaalia kun se ei ole ulospäin......
Suosittelen kokeilemaan näitä, jos auton arvo, käyttökohde, vian suuruus on tiedossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El746304MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny415368Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.604245NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun734102Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja653870Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.691157- 49941
- 260849
Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?29797Toivotko, että
Toivotko, että hän yrittäisi jutella sinulle? Vai toivotko, että itse voisit mennä juttelemaan?62791