Kaikki lisäaineet humpuukkia:: ei niihin kannata uskoa tukkaavat pikkuhiljaa pienet öljykanavat ajatelkaa nyt kunnolla aivoissanne,,muka lisäpintaa tekee just ..kunnon moottoriöljy ja sen vaihto useimmin ajaa samanasian pysyy moottori kunnossa;; Testit on testejä öljyssä itsessään on kaikki lisäaineet mitä moottori tarvitsee,,,Helppo kusettaa vaikka on niitä mainoksia paljon tehty aja ilman öljyjä eheheheh jopa kestää käsittely 100000km ei vittu ajatelkaas nyt oikein aja säkin pelkillä moottori öljyillä sama matka vaihtamatta,, Varmaan sun pannus räjähtäs;;
Öljyn lisäaineet humpuukkia kestää muka ehehehehehe
8
1156
Vastaukset
- Anonyymi
Täytyy nyt aloittajankin erottaa erikseen öljyn lisäaineet ja pinnoitteet. Pinnoittet kestävät usein useita kymmeni tuhansia kilometrejä. Eivat ne poista öljynvaihdon tarpeellisuutta. Suurin osa niistä öljyjen lisäainesta on periaattessa huimpuuukia. Niillå voidaan huonojen öljyjen ominaisuuksia parantaa. Esim. perinteinen STP parantaa öljyn viskositetti-indeksiä. Niitä on öljyissä alunperinkin, mutta halvoissa huonolaatuisissa öljyissä voi olla lisäaineistus tarpeen. Toinen ihan toiomiva lisäaine on tiivisteiden elvyttäjä. Se tepsii jonkin aikaa vuotaviin huulitiivisteisiin, mutta ei se ole korjaus ole vaan korjauksen lykkääminen vähän eteenpäin.
Suurella skeptisyydellä suhtaudun öljy-yhtiöihin, jotka kauppaavat myös omalla tupotemerkillään kaiken maaiman lisäaianeita. Jos ne olisivat niin hyviä kuin mainostetaan, miksi niitä ei ole jo valmiiksi laitettu siihen mootttoriöljyyn. Vai myyvätkö ns. tee-se-itse öljyä kuten Ikea huonekaluja.
Lisäaineista polttoainejärjestelmän puhdistus- ja moottorin sisäpesuaineet eivät ole oikeastaan lisäaineita. Moottorin sisäpesuainettahan ei saa ajaessa käyttää. Molemmat ovat ihan toimivia ja tarkoitukseensa sopivia.
Hyvät voiteluaineet eivät todellakaan tarvitse mitään lisäaineita. Valitettavasti edelleen on markkinoilla huonolaatuisia öljyjä, joka avaa markkinat lisäaineiden myyjille. Lisäksi lisäaineet ovat reilusti ylimainostettuja. Aloin kerran laskemaan että yhdenkin valmistajan tuoterepertuaarilla, jos ne kaikki kippaisin moottoriin, pitäisi polttoaineen kulutus pudota yli 100%. Sanoisin että pistää vähän miettimään.:-) - Anonyymi
Pinnoitteet ja lisäaineet on erikseen, mutta onko niihinkään oikeesti uskomista, joskus TV mainostettin motorup jos muistatte oli täysin humpuukkia myöhemmin; Olen joskus itsekkin lisännyt esim paksua öljynlisäainetta joka estäisi öljyn palamisen ja öljyn kulumisen ei ole ollut hyötyy?? Jopa laadukas öljy riittää josta maksat kalliisti voi olla hyötyy<<< :)))
- Anonyymi
Ainakin RVS toimii. On kokeiltu itse sillloin kuin tuote tuli markkinoille. Olisi ollut liian kallista toteuttaa testi auton moottorilla. Teimme sen mopon moottorilla. Purimme suhteellisen hyväkuntoisen vanhan mopon moottorin ja tarkistimme ja valokuvasimme sisuskalut. Kone takaisin kokoon ja RVS käsittely ohjeiden mukaan. Seuraavana talvena purettiin moottori uudelleen. n. 2000 km ajettuna edelllisen operaation jälkeen. Erityisesti hammaspyörien hampaat kiinnittivät huomiota. Ensiövedon hammaspyörissä oli alunperin alkavaa pittingiä. Jäljet olivat kadonneet ja hammastus näytti pinnaltaan uudelle. Sama oli havaittavissa vaihteistossa. Akselien liukulaakeri pinnat olivat kuin tehtaan paketista.
Valurautainen sylinteri oli myös kiillottunut, samoin männänrenkaat. En tiedä oliko hyvä vai huono asia. Onhan noita kiiltävämpiäkin kovakromisylintereitä olemassa. Nyt moottorilla on ajettu tuon jälkeen yli 10 000 km. Toimiii edelleen hyvin ja mennyt perushuolloilla. Ensivedon koppa kertaalleen avattu mielenkiinnosta jälkeen päin. Hammaspyörät olivat edelleen hyvän näköiset. Samoin sylinteri on ollut kerran irti tarkastuksen takia. Sylinteri on edelleen hyvän näköinen ja männänrenkaat pysyneet mitoissaan.
Eli kyllä se jonkinlaisen pinnoitteen muodostaa. Eihän sillä tietysti voi vikoja korjata, mutta arvioni mukaan se antaa ainakin lisää kestoikää ja toimintavarmuutta. On myös huomattava voiteluöljyjen vaikutus. Käsittelyn jälkeen on käytetty vain ja ainoastaan esteripohjaisia voiteita niin bensan seassa kuin vaihteistossa. Siis jopa liian hyviä pienitehoiseen mopoon.
Polttoaineen kulutuksesta sen verran ettei mopossa huomannut mitään eroa. Sen sijaan autossa ja moottoripyörässä tapahtui kirjanpidon mukaan jonkin verran pudotusta. En tiedä mikä osuus on RVS:llä ja mikä voiteluaineilla. Autossa ja moottoripyörässä siirryttiin myös esteriöljyihin sekä moottorin että voimansiirron osalta.
Seuraava projekti olisi opettaa reilusti museoikäinen kaksitahtinen mopo toimimaan E85:llä. Vaatii jonkin verran muutoksia koneeseen eikä Suomesta ole saatavana kuin yhdeltä valmistajalta tarkoitukseen sopivaa 2T-öljyä. Sekin on tilaustavaraa. - Anonyymi
Toimii jos käyttää oikein.
- Anonyymi
Niitä löytyy ihan videoita youtubessa miten ohjaustehostimen pumppu hiljenee RVS:llä. Kyllä ne auttaa mutta tehoa on vaikea todeta ellei autossa ole sellaista ongelmaan mihin lisäaineet toisi selvän parannuksen. Kulunut ohjaustehostimen pumppu ehkä yksi tapaus missä pystyy usein kuulemaan selkeästi.
- Anonyymi
Rvs toimii.
Omakokemus 42 vuotta vanha moottori audi 100 2l se vähän rapisi, käyntiääntä kaikenlaista kihinää ja kähinää ja käyntikin vaelsi sitten tämä RVS käsittely ja auto käy nätimmin pehmeästi ja kylmä käynnistys savutus sekin tasaantui,,,,kyllä minusta kannatti pistää 80 euroa tuohon käsittelyyn, ei mitään lumelääkettä vaan ihan ok tuote. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rvs toimii.
Omakokemus 42 vuotta vanha moottori audi 100 2l se vähän rapisi, käyntiääntä kaikenlaista kihinää ja kähinää ja käyntikin vaelsi sitten tämä RVS käsittely ja auto käy nätimmin pehmeästi ja kylmä käynnistys savutus sekin tasaantui,,,,kyllä minusta kannatti pistää 80 euroa tuohon käsittelyyn, ei mitään lumelääkettä vaan ihan ok tuote.Jotkut autot ovat erittäin tarkkoja käyntilämmölle. Talvella kierroluvun heittely saatta johtua vaikka kylmästä säästä. Lisäksi talvella erilaiset häiriöäänet kylmäkäynnistyksessä poistuu Keväällä/Kesällä.
- Anonyymi
Hyviä ja huonoja kokemuksia lisäaineista.
vanhaan nissainiin koitin koska oli näkyvää vuotoa ulospäin moottorista. Ensin CRC sitten liquidmolyn, sitten jotain amerikkalaista moottiriin sekä vaihdelaatikkoon. Moottorin vuoto oli ilmeisesti kannesta joten ei apua, Vaihdelaattikkon pienivuoto sitten repsahti pahemmin auki n.1,5viikon jälkeen. Öljyt valui pihalle..Tähän autoon koitin myös ohjaustehostimen lisäainetta. Se auto lähti purkaamolle.
Toisessa autossa liqui moly oil saver tosiaan lopetti venttiilikoneiston vuodon. Moottorin sisäpesusta positiivinen kokemus.
Pieni öljykulutus on normaalia kun se ei ole ulospäin......
Suosittelen kokeilemaan näitä, jos auton arvo, käyttökohde, vian suuruus on tiedossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta852238- 501934
Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt231838Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu77165850+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin101588- 771502
hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo241403Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61352- 721321
En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121304