Jumala on rakkaus. Ei ihmisten enempää kuin enkelienkään kielillä voida kyllin arvokkaasti kuvata Jumalan rakkautta. Kuta suurempi armo on, sitä suurempi on edesvastuu, nimittäin, jos armo unhotetaan, hylätään ja väärinkäytetään. Tuon äärettömän jumalallisen rakkauden ohessa hän on yhtä ääretön vanhurskaudessa ja pyhyydessä.
Ja koska Jumalan armo on niin suuri, on myös Jumalan kiivaus ja tuomio hänen armonsa hylkääville sitä hirmuisempi. Jeesus sanoo: »Jos en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä puolustaisivat syntiään.»
Puhuttuaan siitä suuresta armosta ja kunniasta, jonka maailma viimeisinä päivinä oli saanut, kun ainosyntyinen Poika Isän helmasta tuli ja puhui meidän kanssamme, sanoo apostoli: »Kuinka me voisimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta.»
Kristuksen veren täytyy välttämättä tulla meille elämäksi ja autuudeksi, viisaudeksi, vanhurskaudeksi pyhitykseksi ja lunastukseksi, muuten tulee se meille tuomioksi ja kiroukseksi, kuten se tuli uskottomille juutalaisille, "Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä!"
"Joka panee mitättömäksi Mooseksen lain, hänen on armotta kuoltava; kuin paljon kovemman rangaistuksen luulettekaan sen saavan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren."
Se Jumalan Pojan jalkoihinsa tallaa, joka pitää hänet niin halpana, että antaa hänen olla olojaan, ei häntä etsi, ei kunnioita eikä omista, ei tule hänen omakseen, opetuslapsekseen, ystäväkseen ja seuraajakseen. Sillä jota me pidämme niin halpana, ettemme kumarru sitä maasta ylös ottamaan, sen me jalkoihimme tallaamme.
Eivät kaikki juutalaiset, joita Jumalan hirveä tuomio kohtasi, olleet häväisseet tai kiduttaneet Kristusta. Osa heistä itki hänen kärsiessään, mutta he saivat kuitenkin saman tuomion sen takia, etteivät niin häntä omistaneet, että olisivat suostuneet hänen opetuslapsikseen.
Mutta mitä tekee sitten pyhä, kiivas Jumala ihmiselle, joka ylenkatsoo hänen rakkautensa ja hänen Pyhän Henkensä äänen? Hän jättää hänet oman onnensa nojaan. Herran Henki hylkää hänet, ei herätä, häiritse, muserra ja valaise häntä. Se ihminen saa käydä omaa tietään, seurata omaa neuvoaan, omaa haluaan ilman kuritusta, ilman pelkoa, ilman huolenpitoa sielusta.
Hän saa jäädä synnin valtaan. Silloin hänen mielensä sokaistuu ja vääristyy niin, että hän käyttää kaikkea turmiokseen ja vahingokseen. Kaikki niitä Jumala on antanut siunaukseksi, tulee sille sielulle kiroukseksi. Se mikä on valistukseksi annettu, sokaisee hänet. Mikä herätykseksi on tarkoitettu, se koituu hänelle paatumukseksi. Mitä lohdutukseksi ja autuudeksi on annettu, se tulee hänelle iäiseksi vaivaksi ja tuomioksi. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä!
Jos tämä jonkun mielestä on liian kovaa puhetta, niin lukekoon hän mitä laupias Vapahtaja itse sanoo Matt. 13:10-15 ja 11: 25. Hän sanoo siinä puhuneensa vertauksin, koska sille, jolla on, pitää enemmän antaa ja hänellä pitää olla yltäkyllin, mutta jolla ei ole, häneltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on ja että hän on salannut tämän viisailta ja ymmärtäväisiltä.
Ja 2 Tess. 2:10-12 sanoo apostoli yhtä selvästi: "Etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, jotta olisivat pelastuneet, sen takia Jumala lähettää heille voimallisen eksytyksen, niin että uskovat valheeseen, jotta kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuuteen, vaan mielistyneet vääryyteen."
Niin ankarasti Jumala rankaisee niitä, jotka ylenkatsovat hänet. Vaikeata on Jumalan kanssa sotia. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. Parasta on pysyä sen ystävänä, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Armo, ääretön armo, hyvyys ja uskollisuus piirittää niitä, jotka häntä etsivät ja rakastavat. Mutta ne, jotka toista tavoittavat, saavat suuren murheen.
( C.O.Rosenius)
KUINKA ME VOIMME PÄÄSTÄ PAKOON, JOS EMME VÄLITÄ TUOSTA NIIN SUURESTA PELASTUKSESTA (Hepr. 2: 3)
30
228
Vastaukset
- Anonyymi
Pelastus on yliarvostettua. Kyllä helvettikin menee kun saa elää nautinnollisen elämän maapallolla. Eihän helvetin tuli polta ihmistä kuin hetken, kunnes hän menee shokkiin ja tuntoaistit lakkaavat toimimasta. Kuolema tulee todennäköisesti jo ennen sitä, häkämyrkytyksestä.
1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
( 2 Piet. 3)S-Seutulainen kirjoitti:
1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
( 2 Piet. 3)Jeesuksen Kristuksen torjuva ihminen hylkää ja ylenkatsoo Jumalan armon, joka on tarjolla yksin hänessä, Kristuksessa Jeesuksessa. Jumalan armon torjuva on ulkopuolella pelastuksen.
Ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus.
Kristuksen torjujalla ei ole armahtavaa Jumalaa. Vain hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan armo kohtaa meidät.
"Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
( Ap.t. 4:11-2)
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
( Joh. 3:16)
Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2 Kor. 6:1-2)
- Anonyymi
"Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
"Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ETTEI MIKÄÄN ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää."
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2 Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3 KAIKKI on saanut syntynsä kauttaan, ja ilman häntä EI ole syntynyt MITÄÄN, mikä syntynyt on.
Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen KAIKKIA, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. - - 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKIA sekä maan päällä että taivaissa.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut MEIDÄT itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
"Kun minut korotetaan maasta, minä vedän KAIKKI tyköni."
Yksi on kuollut, siispä KAIKKI ovat kuolleet.
Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi.
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta MONET ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta (YHTÄ) MONET tulevat vanhurskaiksi.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, 9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä — 10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. 22 Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, 23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. 25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". 26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27 Sillä: "KAIKKI hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "KAIKKI on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut KAIKEN hänen allensa. 28 Ja kun KAIKKI on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa KAIKEN, että Jumala olisi kaikki KAIKISSA.- Anonyymi
Yllä oleva on se evankeliumi, jota Paavali johdonmukaisesti julisti. Mikään vähempi ei ollut Paavalille evankeliumia kuin tämä: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa".
Tämä evankeliumi otetaan vastaan TURHENTAMATTA ainoastaan silloin, kun uskotaan siihen SELLAISENAAN eikä aleta muuntelemaan sitä eikä asettamaan sille ehtoja.
Joka asettaa Paavalin evankeliumille ehtoja, se turhentaa evankeliumin. Koska evankeliumin turhentaja ei itse usko evankeliumiin sellaisenaan, hän ei voi hyväksyä kenenkään muunkaan uskovan siihen sellaisenaan. Näin Paavalin evankeliumi tulee turhennetuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllä oleva on se evankeliumi, jota Paavali johdonmukaisesti julisti. Mikään vähempi ei ollut Paavalille evankeliumia kuin tämä: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa".
Tämä evankeliumi otetaan vastaan TURHENTAMATTA ainoastaan silloin, kun uskotaan siihen SELLAISENAAN eikä aleta muuntelemaan sitä eikä asettamaan sille ehtoja.
Joka asettaa Paavalin evankeliumille ehtoja, se turhentaa evankeliumin. Koska evankeliumin turhentaja ei itse usko evankeliumiin sellaisenaan, hän ei voi hyväksyä kenenkään muunkaan uskovan siihen sellaisenaan. Näin Paavalin evankeliumi tulee turhennetuksi.Niiinpä kun tällainen turhentaja puhuu Jumalan armon ylenkatsomisesta, hän ei paradoksaalisesti itse tajua ylenkatsovansa Paavalin julistamaa totista Jumalan armon evankeliumia. Se, mitä hän julistaa, ei ole evankeliumia, vaan "toista evankeliumia", joka ei ole mikään evankeliumi.
Mutta koska hän on haalinut jo itselleen kaikki jumaliset sanonnat "evankeliumin ylenkatsomisesta" jne., hän kuvittelee puhuvansa totuuden puolesta. Tässäkin on paradoksi; hän on sanonnoillaan linnoittanut itsensä oman epäevankeliuminsa vangiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiinpä kun tällainen turhentaja puhuu Jumalan armon ylenkatsomisesta, hän ei paradoksaalisesti itse tajua ylenkatsovansa Paavalin julistamaa totista Jumalan armon evankeliumia. Se, mitä hän julistaa, ei ole evankeliumia, vaan "toista evankeliumia", joka ei ole mikään evankeliumi.
Mutta koska hän on haalinut jo itselleen kaikki jumaliset sanonnat "evankeliumin ylenkatsomisesta" jne., hän kuvittelee puhuvansa totuuden puolesta. Tässäkin on paradoksi; hän on sanonnoillaan linnoittanut itsensä oman epäevankeliuminsa vangiksi.Kukaan ei kuitenkaan ole armon turhentaja pahuuttaan vaan ymmärtämättömyyttään. Jokainen meistä turhentaa armoa jollakin tavoin. Ja Jumalan armo ulottuu jok'ikisen linnoituksen sisäpuolelle, koskapa Hänessä me elämme ja olemme. Me kaikki olemme yhtä Kristuksessa. Siispä ei ole merkistystä sillä, kuka turhentaa mitäkin, koskapa me olemme yhtä Kristuksessa. Jos ja kun minä turhennan Jumalan armoa, se ei erota minua Kristuksesta eikä kanssasisaristani ja -veljistäni, koskapa meidät on Hänen kuolemansa kautta yhdistetty Häneen ja toinen toisiimme.
Meitä ei ole yhdistetty Raamattuun vaan Kristukseen. Meidän puolestamme ei ole henkeään antanut Raamattu vaan Kristus. Apostoli Johanneksen mukaan Herra Jeesus Kristus lausuu itse näin:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
( Joh. 3:16-18)Anonyymi kirjoitti:
Niiinpä kun tällainen turhentaja puhuu Jumalan armon ylenkatsomisesta, hän ei paradoksaalisesti itse tajua ylenkatsovansa Paavalin julistamaa totista Jumalan armon evankeliumia. Se, mitä hän julistaa, ei ole evankeliumia, vaan "toista evankeliumia", joka ei ole mikään evankeliumi.
Mutta koska hän on haalinut jo itselleen kaikki jumaliset sanonnat "evankeliumin ylenkatsomisesta" jne., hän kuvittelee puhuvansa totuuden puolesta. Tässäkin on paradoksi; hän on sanonnoillaan linnoittanut itsensä oman epäevankeliuminsa vangiksi.>>Koko Raamattu on Jumalan tahdon ilmaus siitä, miten meidän ihmisten pitää elää periäksemme ikuisen elämän.
Joh. 3:16-18. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Näissä Johanneksen evankeliumin sanoissa onkin jo kiteytetty se perustotuus, joka johtaa ihmisen joko pelastukseen tai kadotustuomioon.
Jumala ei ole lähettänyt poikaansa Jeesusta tähän maailmaan tuomitsemaan ja kadottamaan ihmisiä, vaan päin vastoin pelastamaan.
Usko tähän Jumalan hyväntahtoiseen tekoon johtaa pelastuksen tielle. Epäusko ja armon hylkääminen johtaa kadotukseen. Kadotukseen siksi, että ihminen ei ole uskossa hyväksynyt ja vastaanottanut Jumalan hyväntahtoista tarjousta pelastukseen.
Matt. 12:30-32. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. 31. Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. 32. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
Jumalan armotarjouksen hylkääminen, eli Kristuksen veren evankeliumin hylkääminen johtaa siihen ainoaan syntiin, jota ei anneta anteeksi.
On synti Pyhää Henkeä vastaan jos hylkäämme Pyhän Hengen kutsun hyväksyä Kristuksen sijaiskuolema meidän syntiemme sovitukseksi.>>
( Lähde: Ilkka Kuikka/Saviastia sivusto)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Apostoli Johanneksen mukaan Herra Jeesus Kristus lausuu itse näin:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
( Joh. 3:16-18)Aivan. Ja lopulta kaikki uskovat, kuten Paavali opettaa.
Noita Jeesuksen sanoja voi lukea ajatellen, että Jumala muka ei pyhittänyt Kristuksen ristillä koko ihmiskuntaa (Jumala kielsi Pietaria kutsumasta epäpyhäksi sitä, minkä Jumala oli pyhittänyt), tai ajatellen, että Hän sovitti ja pyhitti koko maailman Kristuksessa.
Jotta ei ajaudu ristiriitaan, on pidettävä kiinni Paavalin evannkeliumista eikä kumottava sitä Jeesuksen sanomisilla, kun kerran Jeesus ei sitä tehnyt.
Paavalin evankeliumi on joko totta tai ei ole. Jumala joko sovitti koko maailman Kristuksessa tai ei sovittanut. Jumala joko määräsi kaikki tottelemattomuuteen, jotta armahtaisi kaikkia, tai sitten Hän ei trhnyt sitä. Jumala joko on koko kaikkien ihmisten Vapahtaja tai ei ole. Jumala Karitsa joko otti pois KOKO maailman synnin tai ei ottanut. Samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko joko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi tai ei koidu. Jumala joko yhdisti KAIKKI niin maan päällä kuin taivaissa Kristuksessa tai ei yhdistänyt. Ja Jumala on kerran oleva kaikki KAIKISSA tai ei ole.
Tämä on näin yksinkertaista. Paavalin julistamaan evankeliumiin joko uskoo tai sitten ei usko. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
>>Koko Raamattu on Jumalan tahdon ilmaus siitä, miten meidän ihmisten pitää elää periäksemme ikuisen elämän.
Joh. 3:16-18. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Näissä Johanneksen evankeliumin sanoissa onkin jo kiteytetty se perustotuus, joka johtaa ihmisen joko pelastukseen tai kadotustuomioon.
Jumala ei ole lähettänyt poikaansa Jeesusta tähän maailmaan tuomitsemaan ja kadottamaan ihmisiä, vaan päin vastoin pelastamaan.
Usko tähän Jumalan hyväntahtoiseen tekoon johtaa pelastuksen tielle. Epäusko ja armon hylkääminen johtaa kadotukseen. Kadotukseen siksi, että ihminen ei ole uskossa hyväksynyt ja vastaanottanut Jumalan hyväntahtoista tarjousta pelastukseen.
Matt. 12:30-32. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. 31. Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. 32. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
Jumalan armotarjouksen hylkääminen, eli Kristuksen veren evankeliumin hylkääminen johtaa siihen ainoaan syntiin, jota ei anneta anteeksi.
On synti Pyhää Henkeä vastaan jos hylkäämme Pyhän Hengen kutsun hyväksyä Kristuksen sijaiskuolema meidän syntiemme sovitukseksi.>>
( Lähde: Ilkka Kuikka/Saviastia sivusto)Ilkka Kuikka ei valitettavasti julista sitä evankeliumia, jonka ylösnoussut Herra Jeesus Kristus ilmoitti Paavalille. Kuikka julistaa toista evankeliumia, joka ei ole mitään muuta kuin pelkkä uhkavaatimus, jota luonnehtii osuvasti sepiirros, jossa Jeesus kolkuttaa ihmisen ovelle ja pyytää tätä avaamaan. Kun ihminen kysyy: "Miksi avaisin?" Jeesus vastaa: "Jotta pelastuisit siltä, mitä minä teen sinulle, jollet avaa."
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Ja lopulta kaikki uskovat, kuten Paavali opettaa.
Noita Jeesuksen sanoja voi lukea ajatellen, että Jumala muka ei pyhittänyt Kristuksen ristillä koko ihmiskuntaa (Jumala kielsi Pietaria kutsumasta epäpyhäksi sitä, minkä Jumala oli pyhittänyt), tai ajatellen, että Hän sovitti ja pyhitti koko maailman Kristuksessa.
Jotta ei ajaudu ristiriitaan, on pidettävä kiinni Paavalin evannkeliumista eikä kumottava sitä Jeesuksen sanomisilla, kun kerran Jeesus ei sitä tehnyt.
Paavalin evankeliumi on joko totta tai ei ole. Jumala joko sovitti koko maailman Kristuksessa tai ei sovittanut. Jumala joko määräsi kaikki tottelemattomuuteen, jotta armahtaisi kaikkia, tai sitten Hän ei trhnyt sitä. Jumala joko on koko kaikkien ihmisten Vapahtaja tai ei ole. Jumala Karitsa joko otti pois KOKO maailman synnin tai ei ottanut. Samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko joko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi tai ei koidu. Jumala joko yhdisti KAIKKI niin maan päällä kuin taivaissa Kristuksessa tai ei yhdistänyt. Ja Jumala on kerran oleva kaikki KAIKISSA tai ei ole.
Tämä on näin yksinkertaista. Paavalin julistamaan evankeliumiin joko uskoo tai sitten ei usko."Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
( Ap.t. 26:17-18)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
"Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
( Ap.t. 26:17-18)Juuri näin. Jumala on sovittanut ja pyhittänyt koko ihmiskunnan ristillä ja lähetti siksi Paavalin julistamaan evankeliumia tästä sovituksesta, joka kattaa KOKO maailman. Kun ihmisessä syntyy usko Jeesukseen, hänen vieraantunut mielensä kääntyy pimeydestä valkeuteen, saatanan vallasta Jumalan tykö, ja hän tajuaa saaneensa synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa. Mitään ristiriitaa ei vallitse. Ja kerran on jokainen polvi notkistuva ja jokainen suu tunnustava riemumielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra.
Kaiken lähtökohta ja perusta on se, että Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI JO MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA. Tämä on se ilouutinen. Ei mikään vähempi. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
"Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
( Ap.t. 26:17-18)Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ANTAMALLA IHMISTEN SYNNIT ANTEEKSI. Jumalan Karitsahan nimenomaan OTTI POIS maailman synnin.
Toisin ilmaistuna: Jumala ei sovittanut maailmaa jättämällä ANTAMATTA syntejä anteeksi, koskapa mitään sovitusta ja sovintoa ei voi olla, jos osapuolten välillä on anteeksiantamattomia syntejä.
Tämä on näin yksinkertaista.
Ja sekin on YKSINkertaista, että Jumalan ei tarvitse antaa meille meidän syntejämme anteeksi KAHTEEN KERTAAN: ristillä JA uskoontultaessa.
Jumala kun ei sairasta jakomielitautia; Hän ei ole sellainen, joka antaa joillekuille synnit anteeksi ja joillekuille ei. Hän sovitti KOKO maailman itsensä kanssa Kristuksessa. Anonyymi kirjoitti:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ANTAMALLA IHMISTEN SYNNIT ANTEEKSI. Jumalan Karitsahan nimenomaan OTTI POIS maailman synnin.
Toisin ilmaistuna: Jumala ei sovittanut maailmaa jättämällä ANTAMATTA syntejä anteeksi, koskapa mitään sovitusta ja sovintoa ei voi olla, jos osapuolten välillä on anteeksiantamattomia syntejä.
Tämä on näin yksinkertaista.
Ja sekin on YKSINkertaista, että Jumalan ei tarvitse antaa meille meidän syntejämme anteeksi KAHTEEN KERTAAN: ristillä JA uskoontultaessa.
Jumala kun ei sairasta jakomielitautia; Hän ei ole sellainen, joka antaa joillekuille synnit anteeksi ja joillekuille ei. Hän sovitti KOKO maailman itsensä kanssa Kristuksessa.Kaikki synnit on sovitettu.
Kaikki on Jumalan puolelta täytetty ja
valmiina vastaanotettavaksi.
Lahjana vastaanotettavaksi!
Kaikille ei tämä Jumalan lahja kuitenkaan kelpaa. He kääntävät selkänsä Jumalalle.
He torjuvat, he ylenkatsovat, pelastuksen evankeliumin. He torjuvat Jeesuksen Kristuksen. He viittaavat kintaalla koko evankeliumille - sen sijaan, että olisivat kiitollisia Jumalalle ja kuuliaisia evankeliumille.
Lainaan Jouko Niemistä:
”Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja ”jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?”
( 1Piet. 4:17)
Kun armon aika loppuu, silloin pyhä Jumala käy tuomiolle koko maailman kanssa. Mutta oman kansansa – seurakunnan – kanssa Jumala käy tuomiolle vielä tässä ajassa. Toiset hän armahtaa, toiset hän paaduttaa.
Myös Paavali sanoo armon ajan lopusta 2.Tess.1;7-9: ” kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta”.
Näissä vakavissa Raamatun paikoissa puhutaan molemmissa sama keskeinen asia, mikä jää helposti huomaamatta. Puhutaan siitä, että meidän on oltava kuuliaisia – evankeliumille!
Sanotaan siis, että tämä pyhä tuomio ei tule synnin tähden. Muutoinhan meidän tulisi olla kuuliaisia laille. Ei, syntihän on sovitettu, siksi tuomio on evankeliumin tähden – evankeliumin hylkäämisen tähden! Kun evankeliumi itse hylätään, ei ole enää mitään muuta sovitusta.
Sanan kuuliaisuus kantasana ei viittaa tottelemiseen. Vaan se on kuuleminen.
Jeesus sanoo: ”Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua”. Seuraavat, koska kuulevat, ja koska kuulevat, he seuraavat…
( Jouko Nieminen)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Kaikki synnit on sovitettu.
Kaikki on Jumalan puolelta täytetty ja
valmiina vastaanotettavaksi.
Lahjana vastaanotettavaksi!
Kaikille ei tämä Jumalan lahja kuitenkaan kelpaa. He kääntävät selkänsä Jumalalle.
He torjuvat, he ylenkatsovat, pelastuksen evankeliumin. He torjuvat Jeesuksen Kristuksen. He viittaavat kintaalla koko evankeliumille - sen sijaan, että olisivat kiitollisia Jumalalle ja kuuliaisia evankeliumille.
Lainaan Jouko Niemistä:
”Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja ”jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?”
( 1Piet. 4:17)
Kun armon aika loppuu, silloin pyhä Jumala käy tuomiolle koko maailman kanssa. Mutta oman kansansa – seurakunnan – kanssa Jumala käy tuomiolle vielä tässä ajassa. Toiset hän armahtaa, toiset hän paaduttaa.
Myös Paavali sanoo armon ajan lopusta 2.Tess.1;7-9: ” kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta”.
Näissä vakavissa Raamatun paikoissa puhutaan molemmissa sama keskeinen asia, mikä jää helposti huomaamatta. Puhutaan siitä, että meidän on oltava kuuliaisia – evankeliumille!
Sanotaan siis, että tämä pyhä tuomio ei tule synnin tähden. Muutoinhan meidän tulisi olla kuuliaisia laille. Ei, syntihän on sovitettu, siksi tuomio on evankeliumin tähden – evankeliumin hylkäämisen tähden! Kun evankeliumi itse hylätään, ei ole enää mitään muuta sovitusta.
Sanan kuuliaisuus kantasana ei viittaa tottelemiseen. Vaan se on kuuleminen.
Jeesus sanoo: ”Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua”. Seuraavat, koska kuulevat, ja koska kuulevat, he seuraavat…
( Jouko Nieminen)Nieminenkään ei julista aitoa evankeliumia vaan toista evankeliumia, joka ei ole mikään evankeliumi vaan uhkavaatimus. Jos KAIKKI synnit on annettu anteeksi (syntejä ei ylipäätään "soviteta", vaan maailma sovitettiin eli SAATETTIIN sovintoon eli RIKKUMATTOMAAN yhteyteen Jumalan kanssa), silloin ei ole olemassa syntiä - mennyttä tai tulevaa - jota Jumala ei ole antanut anteeksi.
2 Kor. 1:ssä "iankaikkinen kadotus" on väännös kreikan sanoista "olethron aiōnion". "Olethron" esiintyy kohdassa 1 Kor. 5:5, joka kuuluu: "Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, ETTÄ HÄNEN HENKENSÄ PELASTUISI HERRAN PÄIVÄNÄ." Tämä on AINA Jumalan suunnitelma ja tarkoitus.
Jumala saattoi KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi. Anonyymi kirjoitti:
Nieminenkään ei julista aitoa evankeliumia vaan toista evankeliumia, joka ei ole mikään evankeliumi vaan uhkavaatimus. Jos KAIKKI synnit on annettu anteeksi (syntejä ei ylipäätään "soviteta", vaan maailma sovitettiin eli SAATETTIIN sovintoon eli RIKKUMATTOMAAN yhteyteen Jumalan kanssa), silloin ei ole olemassa syntiä - mennyttä tai tulevaa - jota Jumala ei ole antanut anteeksi.
2 Kor. 1:ssä "iankaikkinen kadotus" on väännös kreikan sanoista "olethron aiōnion". "Olethron" esiintyy kohdassa 1 Kor. 5:5, joka kuuluu: "Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, ETTÄ HÄNEN HENKENSÄ PELASTUISI HERRAN PÄIVÄNÄ." Tämä on AINA Jumalan suunnitelma ja tarkoitus.
Jumala saattoi KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi.>Nieminenkään ei julista aitoa evankeliumia vaan toista evankeliumia, joka ei ole mikään evankeliumi vaan uhkavaatimus.>
Näin kirjoittaa Olavi Peltola "uhkavaatimuksessaan" :
>>Jeesuksen katkerassa kärsimisessä ja kuolemassa tapahtuu jotain täysin meidän käsityskykymme ylittävää. Jumala on kuolevassa Kristuksessa ja sovittaa maailman itsensä kanssa (2 Kor 5:19). Jumalan pyhyyden viha syntistä ihmistä kohtaan ja Jumalan langettama kadotustuomio on täysin kumottu Kristuksen kärsimyksessä.
Meidän ollessamme vielä Jumalan vihollisia "tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta" (Room 5: 10). Jumalan mielenlaatu muuttui. Hän ei sydämessään lukenut ihmisille heidän syntejään vaan antoi synteihin kohdistuvan vihan päättyä, koska Kristus tuli syntisten paikalle ja otti ylleen Jumalan vihan.
Nyt "sovitus on olemassa ennen mitään ihmisen taholta tulevaa toimintaa ja siitä riippumatta. Se on täysin valmis tosiasia, niin kuin maailman luominenkin." (Pieper) Meidän ei tarvitse tehdä mitään sovinnon syntymiseksi. Se on jo valmiina. Minun on vain henkilökohtaisesti käytävä siihen sisälle.
Tämä toteutuu, kun lapsen lailla otan lahjana vastaan sovituksesta kertovan sanan, riipun siinä kiinni ja panen siihen turvani. Samalla minut kutsutaan mukaan kuuluttamaan samaa sovituksen sanaa kaikkialla maailmassa. Mikä etuoikeus onkaan omistaa tuo sana ja kuuluttaa sitä maailmalle!>>
( Ote: Olavi Peltola)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Kaikki synnit on sovitettu.
Kaikki on Jumalan puolelta täytetty ja
valmiina vastaanotettavaksi.
Lahjana vastaanotettavaksi!
Kaikille ei tämä Jumalan lahja kuitenkaan kelpaa. He kääntävät selkänsä Jumalalle.
He torjuvat, he ylenkatsovat, pelastuksen evankeliumin. He torjuvat Jeesuksen Kristuksen. He viittaavat kintaalla koko evankeliumille - sen sijaan, että olisivat kiitollisia Jumalalle ja kuuliaisia evankeliumille.
Lainaan Jouko Niemistä:
”Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja ”jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?”
( 1Piet. 4:17)
Kun armon aika loppuu, silloin pyhä Jumala käy tuomiolle koko maailman kanssa. Mutta oman kansansa – seurakunnan – kanssa Jumala käy tuomiolle vielä tässä ajassa. Toiset hän armahtaa, toiset hän paaduttaa.
Myös Paavali sanoo armon ajan lopusta 2.Tess.1;7-9: ” kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta”.
Näissä vakavissa Raamatun paikoissa puhutaan molemmissa sama keskeinen asia, mikä jää helposti huomaamatta. Puhutaan siitä, että meidän on oltava kuuliaisia – evankeliumille!
Sanotaan siis, että tämä pyhä tuomio ei tule synnin tähden. Muutoinhan meidän tulisi olla kuuliaisia laille. Ei, syntihän on sovitettu, siksi tuomio on evankeliumin tähden – evankeliumin hylkäämisen tähden! Kun evankeliumi itse hylätään, ei ole enää mitään muuta sovitusta.
Sanan kuuliaisuus kantasana ei viittaa tottelemiseen. Vaan se on kuuleminen.
Jeesus sanoo: ”Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua”. Seuraavat, koska kuulevat, ja koska kuulevat, he seuraavat…
( Jouko Nieminen)Niemisen avaus on yhtä epälooginen kuin olisi väite, jonka mukaan tuomioistuimessa syytteistä vapautetun tulee suostua ottamaan oikeuden päätös vastaan, jotta oikeuden päätös "astuisi voimaan"hänen kohdallaan.
Valaistaanpa asiaa hieman lisää. Kuvitelkaamme tilanne, jossa käräjäoikeus tuomitsee henkirikoksen tehneen seitsemäksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen. Kukaan ei kysy tuomion saaneelta: "Suostutko ottamaan tämän tuomion kohdallesi VASTAAN?" Moinen ajatuskin olisi täysin mieletön.
Kyseinen mielettömyys ymmärretään vaistomaisesti maallisen tuomioistuimen kyseessä ollessa myös päinvastaisia oikeuden päätöksiä koskien - tilanteissa, joissa syytteet raukeavat ja tuomio on vapauttava. Kukaan ei silloinkaan kuvittelisi, että syytteessä olleen on suostuttava ottamaan oikeuden päätös "vastaan".
Vuosisatoja vallalla ollut "toinen evankeliumi" on sumentanut, sekoittanut ja hämärtänyt kristittyjen ajattelua niin voimakkaasti, että heidän mielestään on soveliasta kyseenalaistaa Kaikkivaltiaan Jumalan LOPULLINEN VAPAUTTAVA TUOMIO, jonka Hän julisti maailmalle Kristuksessa Golgatalla. Jeesus OTTI POIS maailman synnin. Jumala EI "lukenut heille heidän syntejään". Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman ITSENSÄ KANSSA. Sitä, minkä Jumala on pyhittänyt, älköön KUKAAN kutsuko epäpyhäksi.
On Jumalan kaikkivaltiuden, viisauden, päätäntävallan ja rakkaauden kammottavaa vähättelyä kuvitella, että Jumalan PÄÄTÖS ANTAA MAAILMAN SYNNIT ANTEEKSI GOLGATAN RISTILLÄ muka tarvitsisi meidän allekirjoituksemme.
Emme ME istu Tuomarin paikalla! Jos Tuomari julistaa meidät SYYTTÖMIKSI, meillä ei ole valtaa kumota tuota päätöstä! Erityisen irvokaksta on kuvitella, että joku voisi muka kumota omalla kohdallaan tuon päätöksen "halveksimalla sitä" tai "olemalla piittaamatta siitä". Päätös on päätös, suhtautuipa siihen kuka hyvänsä kuinka hyvänsä. Päätös ei horju eikä muutu, KOSKAPA IHMINEN JEESUS KRISTUS ON OMALLA VERELLÄÄN SEN ALLEKIRJOITTANUT. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
>Nieminenkään ei julista aitoa evankeliumia vaan toista evankeliumia, joka ei ole mikään evankeliumi vaan uhkavaatimus.>
Näin kirjoittaa Olavi Peltola "uhkavaatimuksessaan" :
>>Jeesuksen katkerassa kärsimisessä ja kuolemassa tapahtuu jotain täysin meidän käsityskykymme ylittävää. Jumala on kuolevassa Kristuksessa ja sovittaa maailman itsensä kanssa (2 Kor 5:19). Jumalan pyhyyden viha syntistä ihmistä kohtaan ja Jumalan langettama kadotustuomio on täysin kumottu Kristuksen kärsimyksessä.
Meidän ollessamme vielä Jumalan vihollisia "tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta" (Room 5: 10). Jumalan mielenlaatu muuttui. Hän ei sydämessään lukenut ihmisille heidän syntejään vaan antoi synteihin kohdistuvan vihan päättyä, koska Kristus tuli syntisten paikalle ja otti ylleen Jumalan vihan.
Nyt "sovitus on olemassa ennen mitään ihmisen taholta tulevaa toimintaa ja siitä riippumatta. Se on täysin valmis tosiasia, niin kuin maailman luominenkin." (Pieper) Meidän ei tarvitse tehdä mitään sovinnon syntymiseksi. Se on jo valmiina. Minun on vain henkilökohtaisesti käytävä siihen sisälle.
Tämä toteutuu, kun lapsen lailla otan lahjana vastaan sovituksesta kertovan sanan, riipun siinä kiinni ja panen siihen turvani. Samalla minut kutsutaan mukaan kuuluttamaan samaa sovituksen sanaa kaikkialla maailmassa. Mikä etuoikeus onkaan omistaa tuo sana ja kuuluttaa sitä maailmalle!>>
( Ote: Olavi Peltola)Sovitus ei toteudu vasta vastaanotettaessa, vaan se toteutui jo täydellisesti Jeesuksen Kristuksen ristillä. Sana sovituksesta on ilmoitus ja sanoma JO TAPAHTUNEESTA KOKO MAAILMAN SOVITUKSESTA.
Joka muuta väittää, se valitettavasti julistaa Jeesuksen Kristuksen vapaaehtoisen uhrin meidän edestämme epäpyhäksi. Ja sitä, minkä Jumala on pyhittänyt, älköön kukaan kutsuko epäpyhäksi. Anonyymi kirjoitti:
Niemisen avaus on yhtä epälooginen kuin olisi väite, jonka mukaan tuomioistuimessa syytteistä vapautetun tulee suostua ottamaan oikeuden päätös vastaan, jotta oikeuden päätös "astuisi voimaan"hänen kohdallaan.
Valaistaanpa asiaa hieman lisää. Kuvitelkaamme tilanne, jossa käräjäoikeus tuomitsee henkirikoksen tehneen seitsemäksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen. Kukaan ei kysy tuomion saaneelta: "Suostutko ottamaan tämän tuomion kohdallesi VASTAAN?" Moinen ajatuskin olisi täysin mieletön.
Kyseinen mielettömyys ymmärretään vaistomaisesti maallisen tuomioistuimen kyseessä ollessa myös päinvastaisia oikeuden päätöksiä koskien - tilanteissa, joissa syytteet raukeavat ja tuomio on vapauttava. Kukaan ei silloinkaan kuvittelisi, että syytteessä olleen on suostuttava ottamaan oikeuden päätös "vastaan".
Vuosisatoja vallalla ollut "toinen evankeliumi" on sumentanut, sekoittanut ja hämärtänyt kristittyjen ajattelua niin voimakkaasti, että heidän mielestään on soveliasta kyseenalaistaa Kaikkivaltiaan Jumalan LOPULLINEN VAPAUTTAVA TUOMIO, jonka Hän julisti maailmalle Kristuksessa Golgatalla. Jeesus OTTI POIS maailman synnin. Jumala EI "lukenut heille heidän syntejään". Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman ITSENSÄ KANSSA. Sitä, minkä Jumala on pyhittänyt, älköön KUKAAN kutsuko epäpyhäksi.
On Jumalan kaikkivaltiuden, viisauden, päätäntävallan ja rakkaauden kammottavaa vähättelyä kuvitella, että Jumalan PÄÄTÖS ANTAA MAAILMAN SYNNIT ANTEEKSI GOLGATAN RISTILLÄ muka tarvitsisi meidän allekirjoituksemme.
Emme ME istu Tuomarin paikalla! Jos Tuomari julistaa meidät SYYTTÖMIKSI, meillä ei ole valtaa kumota tuota päätöstä! Erityisen irvokaksta on kuvitella, että joku voisi muka kumota omalla kohdallaan tuon päätöksen "halveksimalla sitä" tai "olemalla piittaamatta siitä". Päätös on päätös, suhtautuipa siihen kuka hyvänsä kuinka hyvänsä. Päätös ei horju eikä muutu, KOSKAPA IHMINEN JEESUS KRISTUS ON OMALLA VERELLÄÄN SEN ALLEKIRJOITTANUT.10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.
14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
-
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
( 2 Kor. 6)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.
14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
-
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
( 2 Kor. 6)Raamattua lukiessamme me luemme sitä asenteella ja otteella, jolla me joko vahvistamme Paavalin evankeliumin
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
tai vastustamme sitä.
Molempiin Raamattu näköjään soveltuu. Me ratkaisemme omasta puolestamme sen, millä asenteella me itse kukin sitä luemme.
Me Raamatulla joko pyhitämme Kristuksen maailman edestä antaman uhrin tai julistamme sen epäpyhäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattua lukiessamme me luemme sitä asenteella ja otteella, jolla me joko vahvistamme Paavalin evankeliumin
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
tai vastustamme sitä.
Molempiin Raamattu näköjään soveltuu. Me ratkaisemme omasta puolestamme sen, millä asenteella me itse kukin sitä luemme.
Me Raamatulla joko pyhitämme Kristuksen maailman edestä antaman uhrin tai julistamme sen epäpyhäksi.Joka väittää, ettei Kristuksen uhri sinällään riitä maailman sovitukseksi vaan vaatii ihmisten allekirjoituksen, julistaa Ihmisen Pojan uhrin epäpyhäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka väittää, ettei Kristuksen uhri sinällään riitä maailman sovitukseksi vaan vaatii ihmisten allekirjoituksen, julistaa Ihmisen Pojan uhrin epäpyhäksi.
"joka väittää"
olis muuten ihan sama, kuin Jeesusken Kristuksen Sovitustyö ei olisi täydellinen , ILMAN MINUN hyväksyntääni .
Jeesus sanoi risitllä: "Se on täytetty" Joh: 19: 30
- Anonyymi
Yksi asia voisi olla tervettä meille, jotka uskomme mielestämme siihen ainoaan ihkaoikeaan Jeesukseen ainoalla OIKEALLA TAVALLA.
Voisimme kysyä itseltämme: "Entä jos tämä kaikki, mitä olen vuosien saatossa imenyt itseeni luovuttamattomiksi uskon- ja opinkappaleiksi, onkin väärin tai VÄHINTÄÄNKIN EPÄOLENNAISTA?"- Anonyymi
Ns. "Kaikki pelastuu oppi" vain ei ole Raamatun mukainen vaan sen vastainen!
Se oppi paljastuu vääräksi, jos vain vähänkin on halua Raamattua lukea, eikä jätä kaikkea pois, mikä kertoo siitä toisesta vaihtoehdosta !
Jumala ei näet pakota ketään pelastukseen !
Kukin saa ihan itse vapaasti valita !
Mutta yritäppäs nyt selitellä tämä kaikki pois !
Johanneksen ilmestys 20
1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ei muuten tule onnistumaan millään ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ns. "Kaikki pelastuu oppi" vain ei ole Raamatun mukainen vaan sen vastainen!
Se oppi paljastuu vääräksi, jos vain vähänkin on halua Raamattua lukea, eikä jätä kaikkea pois, mikä kertoo siitä toisesta vaihtoehdosta !
Jumala ei näet pakota ketään pelastukseen !
Kukin saa ihan itse vapaasti valita !
Mutta yritäppäs nyt selitellä tämä kaikki pois !
Johanneksen ilmestys 20
1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ei muuten tule onnistumaan millään !"Jumala ei pakota ketään pelastukseen" voi löytyä jostain Mormonin kirjasta mutta Raamatusta sitä ei löydä, vaikka kuinka tonkisi.
Raamatusta löytyy sen sijaan seuraavia tekstejä - jos siis haluaa lukea Raamattua SELLAISENAAN eikä vääntää sitä mieleisekseen:
'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi.' (Tämän Jumala sanoi Pietarille KOLMEEN KERTAAN.)
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2 Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3 KAIKKI on saanut syntynsä kauttaan, ja ilman häntä EI ole syntynyt MITÄÄN, mikä syntynyt on.
Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen KAIKKIA, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. - - 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKIA sekä maan päällä että taivaissa.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi.
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, 9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä — 10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. 22 Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, 23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. 25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". 26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27 Sillä: "KAIKKI hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. 28 Ja kun KAIKKI on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki KAIKISSA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala ei pakota ketään pelastukseen" voi löytyä jostain Mormonin kirjasta mutta Raamatusta sitä ei löydä, vaikka kuinka tonkisi.
Raamatusta löytyy sen sijaan seuraavia tekstejä - jos siis haluaa lukea Raamattua SELLAISENAAN eikä vääntää sitä mieleisekseen:
'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi.' (Tämän Jumala sanoi Pietarille KOLMEEN KERTAAN.)
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2 Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3 KAIKKI on saanut syntynsä kauttaan, ja ilman häntä EI ole syntynyt MITÄÄN, mikä syntynyt on.
Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen KAIKKIA, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. - - 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKIA sekä maan päällä että taivaissa.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi.
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, 9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä — 10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. 22 Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, 23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. 25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". 26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27 Sillä: "KAIKKI hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. 28 Ja kun KAIKKI on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki KAIKISSA."Ja hän on meidän syntiemme sovitus, eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO
MAAILMAN syntien"
1 Joh: 2: 2 Anonyymi kirjoitti:
"Jumala ei pakota ketään pelastukseen" voi löytyä jostain Mormonin kirjasta mutta Raamatusta sitä ei löydä, vaikka kuinka tonkisi.
Raamatusta löytyy sen sijaan seuraavia tekstejä - jos siis haluaa lukea Raamattua SELLAISENAAN eikä vääntää sitä mieleisekseen:
'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi.' (Tämän Jumala sanoi Pietarille KOLMEEN KERTAAN.)
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2 Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3 KAIKKI on saanut syntynsä kauttaan, ja ilman häntä EI ole syntynyt MITÄÄN, mikä syntynyt on.
Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen KAIKKIA, ja hänessä pysyy KAIKKI voimassa. - - 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKIA sekä maan päällä että taivaissa.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi.
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, 9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä — 10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. 22 Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, 23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. 25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". 26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27 Sillä: "KAIKKI hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. 28 Ja kun KAIKKI on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki KAIKISSA.1 Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni -
2 olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu,
3 että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;
4 josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen,
5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille:
6 että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,
7 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta.
8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
13 Siksi minä pyydän, ettette lannistuisi niiden ahdistusten vuoksi, joita minä teidän tähtenne kärsin, sillä ne ovat teidän kunnianne.
14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
21 hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.
( Ef. 3)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
1 Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni -
2 olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu,
3 että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;
4 josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen,
5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille:
6 että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,
7 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta.
8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
13 Siksi minä pyydän, ettette lannistuisi niiden ahdistusten vuoksi, joita minä teidän tähtenne kärsin, sillä ne ovat teidän kunnianne.
14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
21 hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.
( Ef. 3)Tämä on upea teksti. Linjassa Paavalin evankeliumin kanssa.
- Anonyymi
Hyvä ja asiallinen aloitus.
Obadja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun429485T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332151Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo271840- 1361633
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951194Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast91160- 711107
- 92962
- 79868
- 49865