Muistisairas on kuin pieni lapsi

Anonyymi

Liki vuoden päivät olen katsonut muistisairasta läheistä ja tullut siihen tulokseen että ihminen on kuin pikkulapsi, jopa pahempi. Sotkee joka paikan ottaessaan jotain ruokaa, syö holtittomasti ja ei usko kun kielletään. Sairaus tuonut mukanaan kaikenlaisia asioita joista yksi ärsyttävin lienee raapiminen. Vaikka olen muualla se ääni saa minut raivostumaan kun kuulee jo kauas kun alkaa raapimaan itseään. Kynnen aluset paskaa täynnä kun ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen ja kynnet leikkaamatta. Niillähän sitä on mukava raapia itseään. Joku aika sitten pohkeet vereslihalla ja sitten valitetaan että miksi ihoa kirvelee.. Nukkuu päivät pitkät ja samat vaatteet käytössä viikkoja kun ei anna pestä niitä. Vaipan osaa välillä itse vaihtaa mutta sekin tosi harvinaista.. Eikä tässä vielä kaikki, taas pitkin viikkoa ollut harhainen ja ne alkaa heti aamusta kun herää... Mielestäni läheinen kuuluisi hoitokotiin....

19

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä keskustelupalstallahan niitä hoitokoteja on.

      • Anonyymi

        Oletpa viisas


    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole mikään ” pieni lapsi”! Lapsi kehittyy eteenpäin, dementin elämä on jo takanapäin, eikä ole mikään miellyttävä hoidettava.

      • Anonyymi

        Ihmisen aivojen kehityksen kulminaatio on noin 25 ikävuoden paikkeilla. Tämän jälkeen nämä kehitys on pelkkää alamäkeä ja viimeistään 30-kymppiset valittajat voi hyvin laittaa hoitokotiin. Kuten aloittakin siteisiin sänkyyn paskomaan housuihin, kun ei sidottuna pääse veskiin.


    • Anonyymi

      Niinpä niin.

      Vuosi katsellaan läheistä ja kirotaan ja ärsyynnytään, mutta muuta ei viitsitä tehdä kuin valittaa tilanteesta keskustelupalstalla.

      • Anonyymi

        No, annahan neuvoja, mitä läheisen pitäisi tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, annahan neuvoja, mitä läheisen pitäisi tehdä?

        Ihan ensimmäisenä ottaa vaikka yhteyttä alueen kotihoitoon. Onko ko. läheinen jo kotihoidon piirissä - jos ei, olisiko syytä olla? Ja jos on, olisiko syytä aloittaa hoivakotipaikan hakeminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, annahan neuvoja, mitä läheisen pitäisi tehdä?

        Oman kunnan / kaupungin vanhuspalveluun yhteydenotto ihan heti ja juuri nyt. - Nm. Aloitus ei saa olla totta nykypäivänä


    • Anonyymi

      MS-Tauti jo varma ja kuolema kusisiin vaippoihin...siinä "Maailman onnellisimman kansan" tulevaisuusnäkymät.

      • Anonyymi

        No ei sitä "paskaa hoitoa" ole mikään pakko ottaa vastaan. Säästyypähän hoitajilta aikaa niille, jotka hoitoa osaavat arvostaa.


      • Anonyymi

        Ennen oli paremmin. Kuoltiin nälkään tai puukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oli paremmin. Kuoltiin nälkään tai puukkoon.

        Vanhukset jätettiin susille ja rotille


    • Anonyymi

      Älä ota liikaa taakkaa itsellesi, ei sillä mitään voita eikä palkintoja saa.
      Mieluummin kävisin katsomassa omaistani jossain hoivapaikassa, sairaalan osastolla kuin että olisin 24/7 sidottuna hänen vahtimiseen, eihän se tässä iässäni edes onnistuisikaan koska en ole arkipäivisin kotona.

      Ota vaan yhteyttä terveysasemalle, kyllä ne sieltä alkaa asiaa hoitaa.
      Jos ei niin päivystykseen sitten ja kerrot että et voi huolehtia hänestä koko ajan.
      Helppoa varmaan kirjoittaa tälläistä kuin kokea se itse.

      Mutta mulla on sukulainen ihan läheinen joka järjestettiin parempaan asumiseen kuin omassa kodissaan, asuu nyt tuetussa asumismuodossa mikä ei ole kuitenkaan suljettu paikka, siellä on parempi elää ja olla vähän valvotusta asumisessa.
      Päivystys kotiutti monta kertaa hänet mutta kyllä ne sitten parin kerran vai kolmannen kerran jälkeen otti sisään ja alettiin tutkia että mikä on vialla ja jäi sille tielleen. Pitkään sairaalan osastolla seurannassa sitten odottamassa sijoitus paikkaa uuteen kotiin. Näin se vaan hoituu.

      On itse asiassa toinenkin sukulainen jota taasen muut sukulaiset jeesasi aikansa, vuosia mutta sitten nähtiin parempana että ehkä kodissa asuminen ei ole enää hyvä vaihtoehto, hän oli ja on edelleenkin järjissään että ei ole pää lahonnut.

      • Anonyymi

        Et tiedä, mitä on lykätä ihminen laitokseen, vieraiden ihmisten armoille, kun on yli 50 vuotta yhdessä oltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä, mitä on lykätä ihminen laitokseen, vieraiden ihmisten armoille, kun on yli 50 vuotta yhdessä oltu.

        Onko se paree vaihtoehto, että menette sinne molemmat, kun voimasi uupuvat etkä enää jaksa? Laitoksessa ammattilaiset hoitavat ja sinä voit halutessasi käydä vaikka joka päivä katsomassa. - Nm. Ajattele oikein


    • Anonyymi

      Mitä sinä olet aikonut ehdä asialle? Oikeasti olisi pitänyt tehdä jo pitkän aikaa, mutta olet "liki vuoden" vain katsellut ja kuunnellut. Hopi-hopi nyt heti. - Nm. Ei junalauta

    • Anonyymi

      Onkohan häntä lyöty päähän tai huumattu sitäkin tapahtuu kun tilejä ryöstetään. Mutta huumevarkaan tekee sellaista vie tavarat myy ne huumaa uhrin. Mutta sitten on sokeri tauti veren sokerit ja ikenet jos tulehdusta pitää saada antibiootti kuuri ja sulfaa herran jestas eikä nyt lääkäritkään enää ole järjissään. Sinä tietysti viet suihkuun peset saippualla leikkaat kynnet niinkuin kunnon hoitajat tekee. Myös vaihdat puhtaat vaatteet ja lakanat tuuleta asunnon ja peset hampaat varsat ajan hammaslääkäriin. Kampaat hiukset ja varsat lääkäri ajan. Ostat pullovettä hänelle ja valmis annoksia lämmiät. Ja peset pyykit koneella ostat pesuainetta.

    • Anonyymi

      Katselet etkä auta. Vielä vessapaperia ruokaa vettä ei vittu.

      • Anonyymi

        Miten nämä besserwisserit ja rääpijät saisi pysymään poissa.

        Hoidan aözheimer tapausta, ja huomasin samoja piirteitä kuin aöoittaja. Onneksi raapimista ei ole ja hän peseytyy. Vaatteiden pesemisessä on ongelmaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe