VA-lehden juttua taas:
https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2022/03/28/lapsikaste-kirkon-elinehto/
Lapsikaste - kirkon elinehto
14
100
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä on ensimmäinen kirkon syömähammas. Toinen rippikoulu.
- Anonyymi
millälailla kirkko haittaa vapaa-ajattelijoita ??
vapaa-ajattelijat saa nytkin ajatella ja tomia omassaan ihan vapaasti, toisekseen Suomi on uskonnonvapaa maa, ja kaikenmaailman lahkotkin saa Suomessa toimia niinkuin ovat olleet jo 1900-luvulta asti.
tosin , erilaisten lahkojen aikaansaamana on uskonnon uhrit järjestö syntynyt,
sekö sitten parempi ?? - Anonyymi
Kaksi syömähammasta, lapsikaste ja rippileiri. Sitten 18-vuotiaista ote alkaa hölletä.
Ote alkaa höllentyä jo vuosi-puolitoista riparin jälkeen. Alussa on melkoinen euforia mukavasta leiristä, jossa on samanikäisiä paljon. Mutta kun pahin huuma on haihtunut, rupeaa aivot taas toimimaan, ja nuorelle kasvaa terve kyseenalaistminen joka sitten 18v täyttäneissä johtaa moniin eroihin.
Nuo leirit eivät muuten ole läheskään kaikille papeille ns. mukava nakki, päinvastoin. Normityössä pappi kohtaa hyvin vähän kyseenalaistamista, mutta leireillä joutuvat sellaista sietämään tavalla, johon eivät useinkaan ole tarpeeksi valmistuneita. Ja muutenkin nuoria on nykyään aika vaikea paimentaa...
Siksi moni pappi jopa kieltäytyy noista komennuksista eikä aina edes ole helppo löytää tarpeeksi niitä, varsinkin kun voivat piiloutua kesälomalle.
Ero 'asiakaskunnassa' on melkoinen: normi kirkossa käyvä ja seurakunnan tilaisuuksissa pyörivä vs. nuori, jonka lapsuudessa ei juuri ole ollut mitään uskonnollista ja joka lähinnä vaan odottaa saavansa mopon/mönkijän tai muuta kivaa...
- Anonyymi
DVV voisivjo lopettaa lapsikasteen markkinoinnin.
- Anonyymi
Oikeastaan vauvajäsenyyscon kirkon elinehto. Kaste sinänsä on vain rituaali.
- Anonyymi
Valtiovallan ei pitäisi rekisteröidä lapsia uskonnollisesti olivatpa heidät kastettu tai ei.
- Anonyymi
mutta kun suomi on uskonnollinen yhden totuuden takapajula niin jossainhan sen täytyy näkyä !
- Anonyymi
jonka minä Jeesus hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." Tätä vettä jeesus kasteessan tarkoitti. Se tulee taivaasta, ei maallisesta kaivosta.
- Anonyymi
Jeesus isolla Jiillä.
- Anonyymi
Yhä useammat skippaavat. Jokainen voi itse pulauttaa aikuisena jos haluttaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517