VA-lehden juttua taas:
https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2022/03/28/lapsikaste-kirkon-elinehto/
Lapsikaste - kirkon elinehto
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä on ensimmäinen kirkon syömähammas. Toinen rippikoulu.
- Anonyymi
millälailla kirkko haittaa vapaa-ajattelijoita ??
vapaa-ajattelijat saa nytkin ajatella ja tomia omassaan ihan vapaasti, toisekseen Suomi on uskonnonvapaa maa, ja kaikenmaailman lahkotkin saa Suomessa toimia niinkuin ovat olleet jo 1900-luvulta asti.
tosin , erilaisten lahkojen aikaansaamana on uskonnon uhrit järjestö syntynyt,
sekö sitten parempi ?? - Anonyymi
Kaksi syömähammasta, lapsikaste ja rippileiri. Sitten 18-vuotiaista ote alkaa hölletä.
Ote alkaa höllentyä jo vuosi-puolitoista riparin jälkeen. Alussa on melkoinen euforia mukavasta leiristä, jossa on samanikäisiä paljon. Mutta kun pahin huuma on haihtunut, rupeaa aivot taas toimimaan, ja nuorelle kasvaa terve kyseenalaistminen joka sitten 18v täyttäneissä johtaa moniin eroihin.
Nuo leirit eivät muuten ole läheskään kaikille papeille ns. mukava nakki, päinvastoin. Normityössä pappi kohtaa hyvin vähän kyseenalaistamista, mutta leireillä joutuvat sellaista sietämään tavalla, johon eivät useinkaan ole tarpeeksi valmistuneita. Ja muutenkin nuoria on nykyään aika vaikea paimentaa...
Siksi moni pappi jopa kieltäytyy noista komennuksista eikä aina edes ole helppo löytää tarpeeksi niitä, varsinkin kun voivat piiloutua kesälomalle.
Ero 'asiakaskunnassa' on melkoinen: normi kirkossa käyvä ja seurakunnan tilaisuuksissa pyörivä vs. nuori, jonka lapsuudessa ei juuri ole ollut mitään uskonnollista ja joka lähinnä vaan odottaa saavansa mopon/mönkijän tai muuta kivaa...
- Anonyymi
DVV voisivjo lopettaa lapsikasteen markkinoinnin.
- Anonyymi
Oikeastaan vauvajäsenyyscon kirkon elinehto. Kaste sinänsä on vain rituaali.
- Anonyymi
Valtiovallan ei pitäisi rekisteröidä lapsia uskonnollisesti olivatpa heidät kastettu tai ei.
- Anonyymi
mutta kun suomi on uskonnollinen yhden totuuden takapajula niin jossainhan sen täytyy näkyä !
- Anonyymi
jonka minä Jeesus hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." Tätä vettä jeesus kasteessan tarkoitti. Se tulee taivaasta, ei maallisesta kaivosta.
- Anonyymi
Jeesus isolla Jiillä.
- Anonyymi
Yhä useammat skippaavat. Jokainen voi itse pulauttaa aikuisena jos haluttaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 186369
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04681- 593487
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282927Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342652Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452456Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme242238Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 381657
- 1951526