Kela ja veikkauksen pelitili

Anonyymi

Hei kela pyytää minulta veikkaustilin yhteenvedon. Miten olette tuon toimittanut kelaan, koska voitot/lunastukset ei näytä todellisia voittoja vaan kierrätettyä summaa. Kela ei varmaankaan osaa tulkita todellista lunastusta.

122

10498

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kait Kela osaa laskea, että paljonko on sijoitettu ja paljonko on voitettu?

      • Anonyymi

        Ei niitä sijoitus kiinnosta vaan voitto, pelitilillä on voitot samassa summassa ja se ei tarkoita pelkästään voittoa vaan siinä summassa on mukana myös kierrätetty raha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä sijoitus kiinnosta vaan voitto, pelitilillä on voitot samassa summassa ja se ei tarkoita pelkästään voittoa vaan siinä summassa on mukana myös kierrätetty raha

        Voitto on tuloa, mutta pelimenoja ei tietenkään hyväksytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä sijoitus kiinnosta vaan voitto, pelitilillä on voitot samassa summassa ja se ei tarkoita pelkästään voittoa vaan siinä summassa on mukana myös kierrätetty raha

        Juu, kela tuijottaa vain vuoden aikana maksettuihin voittoihin, ei pelattuihin summiin.
        Jos hävinyt 100 euroa ja voittanut 20€, niin kela tulkitsee, että olet voitolla 20€, vaikka olet todellisuudessa tappiolla 80€, etkä voitolla euroakaan.


      • Anonyymi

        Nehän on selvästi näkyvissä voitot ja tappiot pelitillillä!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kela tuijottaa vain vuoden aikana maksettuihin voittoihin, ei pelattuihin summiin.
        Jos hävinyt 100 euroa ja voittanut 20€, niin kela tulkitsee, että olet voitolla 20€, vaikka olet todellisuudessa tappiolla 80€, etkä voitolla euroakaan.

        oiski noin helppoo


    • Anonyymi

      Kela maksaa miulle harkinnanvaraista toimeentulotukea Veikkauksen peleihin.

      • Anonyymi

        Juu, pelirahaa olisi hyvä saada. Kela voisi maksaa kuukausittain aina 300 euroa pelirahaa pelitilille.


      • Anonyymi

        Minulle heroiiniin ja Hamasin tukemiseen.


    • Anonyymi

      Perintään menee jos olet toimeentulotukea nostanu ja ollut pelivoittoja.

      • Anonyymi

        Kun en ole voittanut


      • Anonyymi

        Pyh ei mini lahasta mitään peritä


    • Anonyymi

      Et tietenkään.

      • Anonyymi

        Pelaan vain käteisellä ei ole mitään veikkaustiliä.


    • Anonyymi

      Ei kelpa voi pyytää pelitiliä koska sitä ei saa mistään. Ainoastaan tiliote näyttää paljonko olet tilille saanut rahaa. Se pelitili on van siellä veikkauksen omasivulla eikä siitä saa kopiota.

      • Anonyymi

        Miten muka ei saa kopiota siitä pelitilistä? Saahan sieltä muistakin kopiot, kuten omista peleistä jääkaapin oveen laitettavaksi. Monta kertaa olen tulostanut itselle kopiot veikkauksen sivuilta!


      • Anonyymi

        Saa otettua kuvakaappauksen tai kopioi sieltä


    • Anonyymi

      Ei vaan multa oo koskaa pyytäny, ei kela tiedä mistään veikkaustilistä eileei sitö kerro.

      • Anonyymi

        Siirsin pankkitililtä 10€ veikkaustilille ja nyt haluavat pelitilin yhteenvedon alkuvuodesta asti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirsin pankkitililtä 10€ veikkaustilille ja nyt haluavat pelitilin yhteenvedon alkuvuodesta asti

        No jos ei muuten saa kopioitua sieltä pelitililtä saldoa niin ota kuva siitä. Pelitilillähän saa olla 3000€ rahaa, ylimenevät siirtyy automaattisesti pankkitilille. Kela pyytää tietoa pelitilistä sen takia kun missään tilillä ei saa olla ylimääräisiä rahoja jos tukia saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirsin pankkitililtä 10€ veikkaustilille ja nyt haluavat pelitilin yhteenvedon alkuvuodesta asti

        Kela haluaa katsoa, että onko sulla pelitilillä sellaista summaa rahaa, mikä vaikuttaisi toimeentulotukeen, siis jos olet tukea hakemassa. Kelahan voi hylätä sun tuen ja sanoa syyksi, että koska sinulla on varaa pelata, niin et tukea tarvitse. Ja eihän ne kelan maksamat tuet ole kylläkään tarkoitettu pelaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ei muuten saa kopioitua sieltä pelitililtä saldoa niin ota kuva siitä. Pelitilillähän saa olla 3000€ rahaa, ylimenevät siirtyy automaattisesti pankkitilille. Kela pyytää tietoa pelitilistä sen takia kun missään tilillä ei saa olla ylimääräisiä rahoja jos tukia saa.

        Voihan sitä rahaa laittaa jemmaan muillekin tileille, kuin pelitilille, eikä niitä osaa kukaan kysellä, kun ne ei ole pankkitilejä.

        Tuosta veikkauksen pelitilistä saa kyllä tiliotteen kopioimalla ja tarvittaessa koko pelihistorian useammalta vuodelta, ei siinä ole ongelmaa, jos tarvitsee todistella johonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela haluaa katsoa, että onko sulla pelitilillä sellaista summaa rahaa, mikä vaikuttaisi toimeentulotukeen, siis jos olet tukea hakemassa. Kelahan voi hylätä sun tuen ja sanoa syyksi, että koska sinulla on varaa pelata, niin et tukea tarvitse. Ja eihän ne kelan maksamat tuet ole kylläkään tarkoitettu pelaamiseen.

        Ei pidä paikkansa jos saat esimerkiksi työttömyyspäivärahaa mikä on tarkoitettu perusmenoihin esim. puhelin laskuun, harrastuksiin, minun harrastus on penkki urheilu josta lyön vetoa ja jos kela pystyy erottamaan onko kyse toimeentulo rahasta tai toimeentulo rahasta, ja jos ne kieltää vähävaraisen pelaamasta niin se on syrjintää.


    • Anonyymi

      Onko joku toimeentulotuki tarkoitettu pelaamiseen no ei ole vaan ihan muuhun elämiseen kun kerta sitä toimeentulotukea hakee. Lopettakaa pelaamiset ni hyvin yksinkertaista.

      • Anonyymi

        Harrastus kuin harrastus?


      • Anonyymi

        Minä käytän toimeentulotukea kaljaan ja joskus pelaamiseen. Baariaaa tullee käytyä kun rahat tulee tilille, eli huomenna on taas baari päivä muhahaahahahaha


    • Anonyymi

      No ei pyydä! Jos itse et ole kelalle maininnut suurvoitoista, ei se osaa semmosia vaatia. Hölmö. Minäkin olen voittanut lotossa , suurin oli 2000 e, eikä mitään ole kysytty 15 vuoteen.

      Rehellisyys vie sulta kaiken, epärehellisyys palkitsee.

      • Anonyymi

        Jos ne ovat pyytäneet tiliotteen nähtäville ja sieltä näkyy, että on siirtänyt veikkauksen tilille 10 euroa, niin siitähän tuo aloittaja on jäänyt kiinni. Ei siinä voi enää silloin alkaa valehtelemaan.

        Onkiiko kela jostakin kaikki tilit tietoonsa? Entä jos on pari kolme tiliä eri pankeissa. Laittaa sitten niiltä tileiltä, niin ei sitten näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ne ovat pyytäneet tiliotteen nähtäville ja sieltä näkyy, että on siirtänyt veikkauksen tilille 10 euroa, niin siitähän tuo aloittaja on jäänyt kiinni. Ei siinä voi enää silloin alkaa valehtelemaan.

        Onkiiko kela jostakin kaikki tilit tietoonsa? Entä jos on pari kolme tiliä eri pankeissa. Laittaa sitten niiltä tileiltä, niin ei sitten näy.

        Kyllä Kela saa tiedon muistakin pankkitileistä ja niistä sitten tulee selvityspyyntö. Yksi tuttava yritti jättää säästötilin selvitykset pois asumistukea hakiessaan, mutta ei onnistunut kun tulikin Kelalta selvityspyyntö kyseisestä tilistä ja joutui tiliotteen viemään Kelaan. Jäi sitten ilman asumistukea kun säästötilillä liikaa rahaa. Eli ei kannata edes yrittää huijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Kela saa tiedon muistakin pankkitileistä ja niistä sitten tulee selvityspyyntö. Yksi tuttava yritti jättää säästötilin selvitykset pois asumistukea hakiessaan, mutta ei onnistunut kun tulikin Kelalta selvityspyyntö kyseisestä tilistä ja joutui tiliotteen viemään Kelaan. Jäi sitten ilman asumistukea kun säästötilillä liikaa rahaa. Eli ei kannata edes yrittää huijata.

        Kaikki tilit veks, vain käyttötili, johon tukiaiset tulee


    • Anonyymi

      Voitot voi nostaa käteisellä. Siellä pelitilillä on valinta että tuleeko voitot pelitilille, pankkitilille vai nostatko voitot myyntipisteistä. Itse nostan voitot. Viimeksi voitin just 360 euroa viikko sitten ja prismasta hain rahat. Jos voittaa yli kaks tonnia tai 5000 niin pitää hakee voitot danske pankista. Itse voitin kerran 5000 kenosta 30 000 kenosta.

      • Anonyymi

        Paljon täytyy pelata, että tuollaisia summia "voittaa", taitaa olla niin, että on mennyt enempi pelaamalla, kuin tullut niitä voittoja.


      • Anonyymi

        Jahas että kannatat vilppiä kun oikeen voi käteisenä nostaa sitten nostat kelan tukia vai hmmm syyllistyt jo rikokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas että kannatat vilppiä kun oikeen voi käteisenä nostaa sitten nostat kelan tukia vai hmmm syyllistyt jo rikokseen.

        hhaahahahahahahaha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas että kannatat vilppiä kun oikeen voi käteisenä nostaa sitten nostat kelan tukia vai hmmm syyllistyt jo rikokseen.

        Ketä kiinnostaa ei oo sulta pois.


      • Anonyymi

        Metkasti kirjoittanut, että voitin 5000 kenosta 30 000 kenosta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas että kannatat vilppiä kun oikeen voi käteisenä nostaa sitten nostat kelan tukia vai hmmm syyllistyt jo rikokseen.

        Jos saat 20-50, ehkäpä satkun ylimääräistä pimeästi, se ei ole.rikos! Rikollinen on sen sijaan se yksi ämmä, joka kehuu aviiseissa 7 tonnin kk-liksastaan ja nostaa tukiaisia! Siinä pitäis ämmä laittaalahtipenkkiin. Vittu että kehtaakin!!


      • Anonyymi

        Paikallisesta Pelaamosta tilasin veikkaus-kortin ja sillon ei sanonut virkailija mitään siitä mahdollisuudesta että voitot saisi käteisenä kahdeksan päivän sisällä (joka on kolmas vaihtoehto) piti soittaa heidän asiakaspalveluun ennen kuin sain tietää siitä mahdollisuudesta. Vaihdoin saman tien. Ja mielestäni koko kortti on turha, pelkkää Iso Veli-valvoo touhua pienen kansalaisen elämän hankaloittamiseksi.


    • Anonyymi

      Peritään liikaa maksettuja rahoja hoh hoh hoh kiäh kiäh kiäh.

      • Anonyymi

        Ihan varmasti Kela perii takaisin, jos on nostanut liikaa tukia. Pahemmassa tapauksessa joutuu vielä oikeuteen ja saa itselleen rikosrekisteriin merkinnän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmasti Kela perii takaisin, jos on nostanut liikaa tukia. Pahemmassa tapauksessa joutuu vielä oikeuteen ja saa itselleen rikosrekisteriin merkinnän.

        Nykyään syynätään kaikkea niin eipä kannata erehdyttää kelaa kun varmaan tulee merkintä. Toi on jo vilppiä kun pelailee ja nostaa rahat jostain muualta ettei näy siirtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään syynätään kaikkea niin eipä kannata erehdyttää kelaa kun varmaan tulee merkintä. Toi on jo vilppiä kun pelailee ja nostaa rahat jostain muualta ettei näy siirtoja.

        Niinpä.
        Joskus kai onnistuikin tuo puljaaminen, että henkilöllä oli kaksi tiliä, joista toisen olemassaoloa ei kela tiennyt eikä saanut selville, mutta ei nykyään.


    • Anonyymi

      No eipä kela vaadi pelkkään asumistukeen tilitietoja, ainoastaan toimeentuloa varten. Olen saanut jo 3 vuotta astukea ja välillä töissäkin, eikä mitään kyselyjä. Samaten on avopuolison veikkaustili, missä itse pelailen ja siirtelen omalta tililtäni mutta voitot kierrätän puolison kautta itselleni. Tosin käytän tilannetta hyväksi, eikä avopuoliso ole edes samassa osoitteessa kirjoilla, saan näin isommat tuet eikä kukaan pääse tunkeutumaan omiin asioihini liikaa. Mutta, tämähän on pientä verraten muutamaan, kellä on muutama vaimo, monessakin maassa.

      • Anonyymi

        Tässä se taas nähdään, että miten perussuomalaiset kusettaa Kelaa ja sitten syytetään mamuja.

        Kaveri oli valtiolla työllistämässä näitä perussuomalaisia tukivemmejä, niin voi mahdoton mitä liruttajia, oli juuri eri osoitteissa asuvat avopuolisot. Yksikin asusteli muka sellaisessa osoitteessa, missä oli pelkkä lyhtypylväs. Ei ole pientä tämä Kelan kusetus ihan perussuomalaisilla, että siinä ei tunnu muutamat mamut missään!


      • Anonyymi

        joo mullaki on kolme vaimoo turkissa
        ja saan kelasta 3 ihmisen tuet

        hyvin menee

        hyvä maa tää suomi


    • Anonyymi

      Jahas ettei mitään kyselyitä ole tullut mutta miksi ihmeessä närkästyt jostain pelaamisesta.Heti haistatat jotain vai.Ei kannata uhota peliriippuvaisena.

    • Anonyymi

      Veikkauksen peleissä voittaa niin harvoin, ja niin vähän, että tuskin siitä KELA edes välittää. Eikä sitä tarvitse edes mainita, pitää pelaamisensa omana tietonaan.

      Se on sitten eri asia, jos tulee iso voitto.

    • Anonyymi

      Eihän toimeentulotukiasiakkaan pidä pelata ollenkaan

    • Anonyymi

      Hän saa laittaa rahansa peleihin ja asenne mitä se kenellekkään kuuluu ja rahapäivänä kaikki rahat menee peliin sitten jakeluista ruokia hitto ku korvaukset on pienet.

    • Anonyymi

      Kela olettaa että jos voitat 20e pelistä se on ilmaista tuloa, vaikka tosiasiassa olet tallettanut 20e voidaksesi pelata. Tätä talletusta ei huomioida menona, vaikka ilman sitä ei olisi tullut voittoakaan! Kyseessä on tulonhankkimisvähennys. Köyhän on pakko pelata tai tehdä itsari! Tästä tee kansalaisaloitteen, kun kansanedustajat ei seuraa maan tilannetta ja reagoi!

      • Anonyymi

        Sehän on vain sitä Kela-matematiikkaa.


      • Anonyymi

        Jonkun pitäis oikeasti nostaa tää asia esiin. Ei kela voi kohdella köyhiä ihan miten sattuu. Miten voi maksaa vuokran jos tuet on lakkautettu veikkaustilin voittosarakkeen tietojen takia? Nämä voitothan ei ole käytössä olevia varoja, kun pelitili on oikeasti miinuksella.


    • Anonyymi

      Kaikki mikä on plussaa tilillä tietenki lasketaan tuloksi jos tullut peleistä tuohon on helppo ratkaisu kun ei pelaa.Mikäs järkevyys siinä on jos laittaa peleihin rahaa ja hakee toimeentulotukea.

      • Anonyymi

        Meinaatko että jos saa toimeentulotukea niin ei saa lotota, moni palkkatyössä olevakin saa toimeentulotukea


    • Anonyymi

      Just voitin 782 euroa pitkävedosta. Rahat tuli veikkauksen pelitilille. Siirsin 700 euroa omalle pankkitilille. Kela ei saa tietää koska en hae toimeentulotukea elokuussa. Muutenkin saan vain 15 euroa toimeentulotukea sähkölasku niin ei haittaa. Voin maksaa sähkölaskun elokuussa muutenkin ja saan veronpalautuksia vielä 443 euroa niin sähkölasku on 22 euroa ollut viimeksi tässä kuussa. Elokussa varmaan aika sama. Myyn vielä ahvenia niin saan rahaa ja pärjään hyvin. Säätöön menee rahaa koska ostan uuden perämoottorin vuoden päästä.

    • Anonyymi

      minä todistin aikoinaan että tulon hankkimis menot enemmän mitä voitot, ei vähentynyt

      mutta tärkeää on myös: KAIKKI raha on oltava käytetty kuun loppuun mennessä!

      jopa pelkkä toimeentulotuki, jos oelt pystynyt sen säästämään kokonaan ? = ensi kuussa älä unelmoi tuesta

      • Anonyymi

        Ei ne mistään sukanvarresta viranomaisten tietoon ole tulleet. Siellä on ja pysyy ja välillä taas lisää lisätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne mistään sukanvarresta viranomaisten tietoon ole tulleet. Siellä on ja pysyy ja välillä taas lisää lisätään.

        Se on kätevä tapa. Minäkin jouduin jo uhraamaan toisen parittoman sukan, kun ensimmäinen tuli jo ihan täyteen. Täysi sukka on kätevä ottaa mukaan vaikka
        lomareissuun vararahastoksi eikä Kelakaan tiedä sukan sisältöä.


    • Anonyymi

      Mä olen itse sanonut, ettei minulla ole pelitiliä, koska en pelaakaan mitään pelejä.
      Heitin vielä pokkana, että ainahan voitte soittaa Veikkaukselle ja kysyä asiaa, jos haluatte. Ja etten ala hankkimaan itse Veikkaukselta minkäänmoista todistusta siitä, etten ole heidän asiakas.
      Kusetin kyllä, mutta silti ihan periaatteesta pitänyt tuon linjan ja on mennyt läpi. Tosin en kyllä pelaakaan pelitilin, siis Veikkauksen nettisivujen kautta, mitään muuta paitsi koripalloa ajoittain monarina tai tulosvetona.
      Ja muutenkin, kaikki mitä pelaan, pelaan ilman veikkauskorttia. Juurikin sen vuoksi, ettei mahdolliset voitot päädy tilille ja sitä kautta virastojen tietoon. Pitkävedonkin pelaaminen loppui multa silloin, kun tuli pakolliseksi pelata kortilla.
      Tosin kaiken pelaamisen kai on tarkoitus siirtyä tunnistautumispakolliseksi ensi vuoden loppuun mennessä. Että katotaan sitten, viitsinkö jatkaa satunnaista harrastustani.
      Vaikka ei mua muuten haittaa, totta kai jos voittaisin jonkun oikeasti ison summan Veikkauksen peleistä, niin voin kyllä ihan hyvin elää niilläkin sitten sen aikaa, mitä ne kestävätkin.
      Mutta en viitsi nyt muutaman kympin tai muutaman satasenkaan takia sitten menettää tukia tms.
      Nytkin sain eilisistä peleistä yhteensä 230€, en ollut laittanut niitä kortille. Joten, kohta lähden lunastamaan nuo voitot käteisenä ja pidän ne pois tililtäni. Niin ei tarvitse tapella kelan kanssa tms.

    • Anonyymi

      Heh lunastamamaan voittoja heh heh paljonkos sulla on mennyt peleihin voi voi kun se vasta onkin vaikea laskea.Mitä jotain toimeentulotukea hakee jos mukamas varaa pelata. Aivan oikein että ela tarkistaa tilitietoja pidemmältäkin ajalta.

      • Anonyymi

        En nyt sanonutkaan, että pelaan päivittäin tai säännöllisesti edes. Saati että pelaisin isolla panoksella silloin, kun pelaan. Näihin peleihin, mitä eilen tein, meni yhteensä 6,90€. Kenorivi maksoi 50 senttiä ja monivetoon tein 6,50€ maksaneen järjestelmän.
        Eli harvakseltaan pelaan ja tosiaan vain ainoastaan sen verran, mitä minulla on vara hävitä.
        Toki säännöllisesti pelaava on ainakin 99% varmuudella tappiolla aina, sitä ei varmaan käy kieltäminen.
        Ja mitä se pitkän ajan tilitietotarkastelu mitään auttaa, kun tilillä nyt ei ole pitkään aikaan ollut mitään isoja rahoja???
        Mun puolestani kela saa tutkia tilitietojani vaikka mun koko elämäni ajalta, sisältäen ne ajat, kun olen käynyt töissä.
        Olen ja elän ihan siitä syystä tällä hetkellä tukien varassa, koska minulla ei ole töitä eikä sitä kautta muuta mahdollisuutta elättää itseäni.
        Mutta sitähän varten tämä tukijärjestelmä käsittääkseni on aikanaan jo kehitetty. Auttamaan ihmistä pysymään nyt ainakin ruuassa ja selviämään muistakin menoistaan silloin, kun hänellä ei ole muitakaan tulonlähteitä, joilla voisi elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt sanonutkaan, että pelaan päivittäin tai säännöllisesti edes. Saati että pelaisin isolla panoksella silloin, kun pelaan. Näihin peleihin, mitä eilen tein, meni yhteensä 6,90€. Kenorivi maksoi 50 senttiä ja monivetoon tein 6,50€ maksaneen järjestelmän.
        Eli harvakseltaan pelaan ja tosiaan vain ainoastaan sen verran, mitä minulla on vara hävitä.
        Toki säännöllisesti pelaava on ainakin 99% varmuudella tappiolla aina, sitä ei varmaan käy kieltäminen.
        Ja mitä se pitkän ajan tilitietotarkastelu mitään auttaa, kun tilillä nyt ei ole pitkään aikaan ollut mitään isoja rahoja???
        Mun puolestani kela saa tutkia tilitietojani vaikka mun koko elämäni ajalta, sisältäen ne ajat, kun olen käynyt töissä.
        Olen ja elän ihan siitä syystä tällä hetkellä tukien varassa, koska minulla ei ole töitä eikä sitä kautta muuta mahdollisuutta elättää itseäni.
        Mutta sitähän varten tämä tukijärjestelmä käsittääkseni on aikanaan jo kehitetty. Auttamaan ihmistä pysymään nyt ainakin ruuassa ja selviämään muistakin menoistaan silloin, kun hänellä ei ole muitakaan tulonlähteitä, joilla voisi elää.

        Korjaan, moniveto-järjestelmäni maksoi siis 6,40€. Vaikka nyt puhutaankin 10 sentin erosta mutta silti.


    • Anonyymi

      Onko kyse toimeentulo tuen hakemisesta ? Ei ole minulta kysynyt KELA toimeentulotuki hakemuksessa veikkauksen pelitilin tietoja. Minulla on veikkauksen pelitili ollut Maaliskuusta 2020 alkaen. Harvoin voitan mitään. Isoin voitto on ollut jotain 30 euroa. Pelaamalla en rikastu.

      • Anonyymi

        Ei rikastukaan, joskus voi vähän saada ylimääräistä käyttörahaa, jos ei usein pelaa ja sattuu muuten ajoitus olemaan kohdallaan.
        Ihmettelen kyllä itsekin noita puheita, että kelan kanssa asioidessa joutuisi jonkun pelitilinkin selvittämään heille.


      • Anonyymi

        Käsittääkseni eivät yleensä kysykään.
        Lähinnä silloin voivat kysyä selvitystä pelitilistä, jos näkevät tiliotteesta, että asiakas on siirtänyt pelitililleen rahaa.
        Mutta ei aina silloinkaan, riippuu kaiketi virkailijastakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni eivät yleensä kysykään.
        Lähinnä silloin voivat kysyä selvitystä pelitilistä, jos näkevät tiliotteesta, että asiakas on siirtänyt pelitililleen rahaa.
        Mutta ei aina silloinkaan, riippuu kaiketi virkailijastakin.

        Näin kävi mulle kun siirsin 10€ tililtäni veikkauksen pelitilille, piti lähettää veikkauksen tililtä kaikki edellisen 3 kk ajalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kävi mulle kun siirsin 10€ tililtäni veikkauksen pelitilille, piti lähettää veikkauksen tililtä kaikki edellisen 3 kk ajalta

        Sama täällä. ne luulee että lojutan miljoonia veikkauksen pelitililläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni eivät yleensä kysykään.
        Lähinnä silloin voivat kysyä selvitystä pelitilistä, jos näkevät tiliotteesta, että asiakas on siirtänyt pelitililleen rahaa.
        Mutta ei aina silloinkaan, riippuu kaiketi virkailijastakin.

        Kelan virkailijoilla näyttää olevan yllättävän paljon valtaa itse mielivaltaisesti päättää mistä tivataan tositteita ja mistä ei ja mitkä vähennetään tuista ja mitkä ei.

        Saattaa mennä monta kuukautta ettei veikkauksen pelitiliotteita vaadita vaikka olisi siirtänyt omalle tililleen pelitililtä rahaa. Toisinaan taas vaaditaan joka ikinen tosite mitä kuvitella saattaa.

        Sama kotivakuutuksen kanssa. Kotivakuutusmaksu yleensä korvataan kokonaisuudessaan. Sitten yhtäkkiä yksittäinen virkailija voikin päättää ettei sitä korvata kokonaan koska kiinteä kalustus ei sisälly kelan korvattaviin vakuutusmaksuihin.


    • Anonyymi

      Ei pelaa mitään ni on hyvin yksinkertaista.

    • Anonyymi

      Tuo pakollinen tunnistautuminen on melkoinen ansa monelle tukia saavalle. Kela tosiaan huomioi pelkästään voitot tuloksi eikä vähennä tuloista tappioita. Ei mee maalaisjärkeen tuollainen tulkinta, mutta noin se vaan on. Jos on oikeutettu Kelan tukiin, niin kannattaa olla varovainen tuon pelaamisen suhteen .

      • Anonyymi

        Jos on oikeutettu Kelan tukiin ei kannata yrittää koskaan mitään. Ei kannata yrittää parantaa omaa toimeentuloaan millään tavoin koska Kela rankaisee kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on oikeutettu Kelan tukiin ei kannata yrittää koskaan mitään. Ei kannata yrittää parantaa omaa toimeentuloaan millään tavoin koska Kela rankaisee kaikesta.

        Jaa että Veikkauksen peleillä yritetään parantaa toimeentuloa? Eipä tarvitse ihmetellä, että miksi se toimeentulo on huonoksi päässyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on oikeutettu Kelan tukiin ei kannata yrittää koskaan mitään. Ei kannata yrittää parantaa omaa toimeentuloaan millään tavoin koska Kela rankaisee kaikesta.

        Yhteiskunta sanoo että pitää säästää, mutta kela taas haluaa että rahaa ei saa yolla tilillä yhtään kaikki pitää kähyttää !!!! Outo yhtälö.

        Ei suomessa saa säästää, mutta pitää säästää!! Miten tuo on ratkaistavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunta sanoo että pitää säästää, mutta kela taas haluaa että rahaa ei saa yolla tilillä yhtään kaikki pitää kähyttää !!!! Outo yhtälö.

        Ei suomessa saa säästää, mutta pitää säästää!! Miten tuo on ratkaistavissa.

        Helppo yhtälö ratkaistavaksi, kun ei jää toimeentulotuella yhteiskunnan elätettäväksi. Sitä ei ole suunniteltu pysyväksi tulolähteeksi.


      • Anonyymi

        Älyvapaa tosiaan tuo Kelan tulkinta jos se noin menee. Taitaa muuten tulla melkoisena yllärinä vaikkapa asumistuen saajille, että Kela ottaakin huomioon asumistuessa nuo veikkaustilille mahdollisesti kilahtavat pienetkin voitot bruttomääräisinä jättäen huomiotta kaikki tappiot


    • Anonyymi

      Ei tukirahat ole tarkoitettu pelaamiseen holhoukseen tuollaiset pelaajat.

    • Anonyymi

      Juu, ei ole tt-tukirahat tarkoitettu, että ne pelattaisiin. Hyvä vaan, että Kela selvittää pelitilitkin.

      • Anonyymi

        Minä kyllä soisin vähävaraiselle oikeuden pelata edes muutamilla euroilla vaikkapa pitkävetoa ilman pelkoa tukien leikkaamisesta. Onhan tuo nyt eriskummallinen tulkinta, että vain mahdolliset voitot huomioidaan vaan ei tappioita.


    • Anonyymi

      Mitä sitten hakee tukia jos on varaa pelata ja hävitä.

    • Anonyymi

      Aloitus on viime vuodelta ennen pakollista tunnistaumista. En ymmärrä miten veikkaustiliä voisi käyttää väärin. Tilin saldo kertoo rahojen määrän ja oma pankkitili samoin. Jos voitot katsotaan tuloksi, ne näkee kyllä molemmista. Miten tappiot sitten ymmärretään, ovatko ne menoja? Toimeentuloa saavat ei ehkä kannata pelata ollenkaan. On hyvä lopettaa ennen kuin pääsee Kelan ttt-asiakkaaksi. Voitoistahan ei olisi mitään hyötyä vaan jopa haittaa, koska ei voi olla varma miten ne lasketaan. Joskus pelaaminen on viiimesijainen Toivo paremmasta jos elämässä ei näe mitään mahdollisuuksia.

    • Anonyymi

      Niin ei toimeentulotuki ole tarkoitettu pelaamiseen.Mitä hakee sitten mitään tukia jos ne peleihin menee.Alkaa uhitteleen niin määrätään etuudenvalvontaan.

    • Anonyymi

      Kelassa on sairas kuvitelma, että jos ihminen todella voittaa jotain, hän haluaa edelleen olla siinä sairaassa byrokrattisessa pyörityksessä mukana. Jos itse voittaisin muutaman tonninkin, en edes kusisi Kelan suuntaan. Se on niin jäykkä, byrokraatinen ja ahdistava laitos. Suoraan -70 luvulta henkisessä mielessä.

      Tosihan on kuitenkin, että tt-tuki on viimesijainen etuus eikä sen käyttötarkoitus ole pelaaminen vaan perusturvan eli ruuan ja asumisen turvaaminen.

    • Anonyymi

      Jokainenhan saa tehdä käytettävissä olevilla varoillaan mitä tahtoo. Pelatut rahat eivät tietenkään ole mitään hyväksyttäviä menoja ja jos jotain voittaa niin ne ovat käytettävissä olevia varoja. On ihan oma valinta niidenkin kohdalla että käyttääkö no johonkin hyödylliseen vai antaako pelihimolle vallan.

      • Anonyymi

        Ei se kaikkien kohdalla noin mene juu käytän omia rahoja ja laittaa peleihin rahansa sitten hakee toimeentulotukea.Heh niinhän se menee ettei voittoja tule. Etuudenvalvonnan piiriin tuollaiset elikä holhoukseen.


    • Anonyymi

      suosittelen tilin lopetusta

      jää muuten edut saamatta

      ei etuuksilla voi pelailla

    • Anonyymi

      Niimpä ja jos nyt hirvee hinku pelailla niin jättäköön hakematta toimeentulotuen kun mukamas niin paljon peleistä voittaa. Itsellä on veikkauksen pelitili ni eipä kukaan kysele siitä kun onneks ei tarvi hakea toimeentulotukea.

    • Anonyymi

      Jos toimeentulotukea ylipäätänsä hakee niin miten helkkarissa sitten peleihin on varaa laittaa.Voi helvata sanon köyhien ongelmia.

      • Anonyymi

        Niin ei vähävarainen saa istua kotona ja odottaa kuolemaa. Kyllä köyhälläkin saa olla elämää, sen takia maksetaan veroja ja sosiaalimaksuja, en minäkään kysele että mihinkäs mun maksuni menee, että se siitä.


    • Anonyymi

      Kyllä kela tarkistaa tiliotteet hyvin tarkasti niin turha luulo että jotain toimeentulotukea sais jos pelivoittoja 200eur kiäh kiäh hylky tulee

      • Anonyymi

        Onko pakko kelalle kaikkea ilmoittaa, eikö rahoja voi saada muuta kautta ulos.
        Nythän kyllä on pakko rekisteröityä vaikka arvan ostaisit, kyllä Suomen verottaja ja Kela huolen pitää ettei vahingossakaan yksikään killinki tarkkailun ohi köyhälle livahda.
        Lopettakaa pelaaminen kokonaan jos noin vaikeaa on.


    • Anonyymi

      Ei huoli antaa

    • Anonyymi

      Pelaan aika harvoin ja pienillä summilla, pari kertaa kuukaudessa ja max. 10€/kk.
      Yleensä pitkävetoa ja monivetoa.
      Mutta pidän veikkauskortissani lunastustapana sitä vaihtoehtoa, missä pelaajalla on 8 päivää aikaa lunastaa alle tuhannen euron voitot (ja ravipeleissä alle 2000€) käteisenä Veikkauksen myyntipisteistä.
      Pelaan pelit vielä niin, että joskus kohdalle osuvat voitot jäävät alle sen tuhannen euron, joten ei tarvitse pelätä, että menisivät suoraan tilille.
      Ja joskus teen kyllä pitkävetoon jonkun "pölö"rivin, eli laitan useampaan kohteeseen ylläreitä ja niillä on sitten mahdollisuus saada kymmeniä tuhansia, jos rivi osuu kohdalle.
      Siinä vaiheessa on ihan sama sitten, vaikka tuet menisivätkin joksikin aikaa, kun tilille napsahtaa vaikka 50000€.
      Mutta muuten tosiaan, teen sellaisia lappuja, joissa voitot jäävät alle tuhanteen euroon ja käyn lunastamassa voiton pelaamosta käteisenä silloin, kun voitan jotain.
      Veikkaukselta eivät kuitenkaan ilmoittele kelaan tai muuallekaan, jos joku työtön nyt voittaakin vaikka 500€.

    • Anonyymi

      pitäisi kyllä nähdä onko voitettu pankkitililtä.Siienhän ne voitot tulee!!!!

      • Anonyymi

        Veikkauksen peleissä alle 1000 euron voitot on mahdollista lunastaa 8 päivän ajan käteisenä ja toto-peleissä alle 2000 euron voitot samoin.
        Kyllä niistä pelitilille jää merkintä, mutta pankkitilillä ne eivät näy, jos niitä ei sinne itse käy tallettamassa.
        Ja aika monessa Pelaamossa ainakin nuo summat saa käteisenä mukaansa, jos niin tahtoo/pyytää. Kaupoissa, ainakaan pienemmissä, se ei välttämättä onnistu.
        Yli tonnin, ja totossa yli kahden tonnin voitot menee pankkitilille automaattisesti. Siis kortilla pelatuissa kuponkipeleissä.
        Mutta sen takia laitan myös sellaisia pelivetoja, missä on mahdollisuus voittaa kymmeniä tuhansia euroja, jos lappu osuu kohdilleen. Kuten kirjoitin.
        Ei sitä nyt muutaman satasen takia viitsi tukia polttaa, mutta muutaman kymppitonnin voiton kanssa se on ihan sama, vaikka tuet tosiaan menisikin pois. Mulle ainakin.


    • Anonyymi

      Hyvä että pyytävät. Toimeentulotukea ei ole tarkoitettu pelaamiseen.

      • Anonyymi

        Todellisuudessa, toi on enemmän mielipide kuin fakta, koska laissa ei määritellä kun vaan se, että Kelan kk-tuilla olisi tarkoitus Kelan asiakkaan tulla toimeen, jos ei ole muita tuloja. Se on sitten Kelan asiakkaan omalla vastulla pärjätä Kelan tuilla, ja jos tää ei suju, niin sitten on syytä karsia menoja tai hankkia edunvalvoja.
        Ja voin sanoa sen jo yli 17 vuotta Kelan tuilla eläneenä, että välillä mutta ei aina, yhden kuukauden tuloista ja menoista, voi jäädä esim. 70€ ylimääräistä, jonka sitten saan itse käyttää mihin haluan ja miten haluan, osittain tai kokonaan, omalla vastuullani.


    • Anonyymi

      Minulta pyysivät joskus marraskuussa. Lähetin ja minulle oli tullut voittoja 230 euroa silloin. Hain toimeentulotukea tämän vuoden tammi ja toukokuulle niin oli yllätys että saan 70 euroa kk toimeentulotukea vaikka minulla oli joulukuussakin pelivoittoja tilille tullut noin 200 euroa. Eivät ne kai lue tiliotteita kovin hyvin siellä. Viime vuonna sain toimeentulotukea noin 26 euroa kk ja tässä olivat tehnyt tämän vuoden päätöksen ja saan 70 euroa kk + vielä sähkölaskun ja vakuutus laskun.

      • Anonyymi

        Kela joutui muuttamaan käytöntöä lain nimessä 1.1, eivät saa enää laskea veikkausvoittoja ennustammalla eteenpäin kuukausia eli voivat katsoa tulona vain yhden kk ajan


    • Anonyymi

      En saa itse tt-tukea enkä nyt oikein pelailekaan nykyään, mutta hommatkaa vaikka joku brittiläisen Revolut bankin tili ja pyörittäkää pelikassaa sitä kautta. Pysyy ainakin suomalaisten pankkien tilit pois Kelan silmistä.

    • Anonyymi

      Idiootin ehdotuksia joillekki peliriippuvaisille voi hellan lettas "Pelikassa"

    • Anonyymi

      Kela pyysi viimeksi vain joulu- ja tammikuun pelitilin yhteenvedon ja vähensi "vain" 400 euroa "tulona" noista tappiollisista pelikuuausistani helmikuun 2024 perustoimeentulotuestani. Tlililleni ilmesyii siis 139 euroa helmikuuksi (pankki otti ensin 8 euroa). Kela kutsui sitä kohtuullistamiseksi koska ei vähentänyt takautuvasti voittotuloina esim. 50 vuoden pelivaihtoa(=lähinnä tappioita käytännössä) tulevasta eläkkeestä tai muusta etuusesta, Voitollisen pelaamisen voi laskea tunneissa 50 vuoden aikana.

    • Anonyymi

      Kelaa ei voi kiinnostaa kuin pelitilillä oleva summa jos hakee toimeentulotukea. Se summa on omaisuutta, jonka voi käyttää. Itse veikkaisin edelleen, mutta sellaisilla rivillä että voittosumma olisi mahdollisimman suuri tai niin pieni ettei voitto pelitilillä alenna tukea. Tuloistahan ei voi olla kyse.

      • Anonyymi

        jos pyörität 10 euroa nousematta 10 euron ylitse mutta menet eessun taassen ylittämättä alku panostasi kertaakaan, niin palautukset kertaantuu "voitoiksi" ja on tuloasi päätöstä tehdessä. Eli ajan kulu peluuta ei saa harrastaa edes pienillä panoksilla pienellä rahalla, jos se raha pyörii siinä pitemmän aikaa, niin tulosi kasvaa joka kerta kun tulee palautuksia. 10 euroa tappiota, mutta tulosi voi olla Satasissa, kun ajan kulu pyöritystä on harrastettu.

        Se miten kela laskee tulosi ei ole realistisesti laskettu, jos haet Toimaria ja sinulla on ongelmaa pelaamisen kanssa se räjähtää ihan käsistä, jos olet ajan kulu pelaaja vaikka 10 kuussa se voi mahdollisesti pienentää tulojasi, kaikki palautukset ylittää 50 euroa vaikka et olisi voittanut mitään.


      • Anonyymi

        Voitot kaiketi lasketaan tuloiksi, on voitto sitten 50 senttiä tai 50000 euroa.
        Se on sitten virkailijasta kiinni, kuinka tarkkaan viitsii kytätä pikkuhilujen perään.
        Asiallinen virkailija ei nyt laske tukia senttien päälle eikä välttämättä parinkaan euron mukaan.
        Loogisinta tuo olisikin muuten, että ainoastaan pelitilillä oleva summa ja sen määrä ratkaisee.
        Esimerkiksi jos asiakkaalla on 200€ pelitilillä, niin sen ovi ottaa huomioon laskelmissa jo ihan sen vuoksi, koska sitä rahaa ei ole pakko pitää pelitilillä, vaan sen voi siirtää normi pankkitilille käytettäväksi elämiseen.


    • Anonyymi

      Joo minulta evätiin toimeentulo tuki niin kauan että 1200 euroa tulee täyteen. Olen pelannut 50 sentin panoksella ja sijoittanut ne seuraavaan peliin. Pankki tili otteessa ei näy voittoja. Teen valituksen asiasta ja teen selväksi kelalle että tulen viemään asian oikeuteen. Olen lähettänyt otteen myös yksittäisestä pelistä sekä voitosta että häviöstä. Veikkauksen sivulta saan jokaisesta pelistä erikseen otteen jonka tulen esittämään oikeudessa, sain luotettavalta taholta tietää että käsky on tullut kaupungin korkeimmalta taholta. Ihan sama mistä tulee, minulla on tositteet joka pelistä voitoista ja häviöistä. Perustoimeen tulo lasketaan menojen ja tulojen mukaan, veikkaus tekee se oman kannattavuuden mukaan, koska palautus prosentti näyttää paremmalta tekisi saman häviö prosentin kanssa, niin ei kukaan enään veikkaisi. Kela tulee hääviään 100-0.

      • Anonyymi

        Ei tule Kela häviämään. Voitto on voitto, vaikka sen laittaisitkin takaisin peleihin.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä pelaatte jos toimeentulotuella älkää pösilöt hakeko toimeentulotukea jos pelaatte.Ei toimeentulotuki ole tarkoitettu pelaamiseen.Viekää oikeuteen niin varmaan häviätte.

    • Anonyymi

      Mä oon eläny Kelan tuilla viimeiset 17 vuotta, ja oon ollu täysi-ikäinen tosta ajasta viimeiset 16 vuotta, sekä pelannu Veikkauksen sivuilla rahapelejä välillä viimeiset 5 vuotta (sitä ennen pelasin myös Veikkauksen pelejä mutta en netissä), eikä Kela oo multa pyydelly mitää todistuaineistoa liittyen mun pelaamiseen Veikkauksen sivulla, vaan heille on riittäneet pelkästää tiliotteet (josta he kyllä näkevät paljonko oon siirtäny rahaa pelitilille sekä että paljon rahaa siirtyy veikkaukselta mun pankkitilille. Mutta ikinä ei mun tilille ole yhden kuukauden aikana siirtyny Veikkauksen puolelta yli 200€ euroa, että en tiiä vaikuttaako se että ei ole tullu voitettuu isoo pottii että ei pyydä yhteenvetoja, mutta veikkaan (eli tää jää ehkä nähtäväksi tulevaisuudes) että vaikka voittaisin ison poitin, niin ehkä tiliote edelleen riittää, koska siinä näkee summat ja niiden perusteella sitten Kela voi tehä laskelmia.

      Kuitenkin tää tapaus on vähän outo mielestäni, ja sen oon oppinu kuitenkin, että Kelan asiakkaana, Suomen valtio ei halua köyhän liikaa rikastua.

      • Anonyymi

        Ei multakaan ole kyselty pelitilin tietoja.
        Tosin ennen pelasin ilman veikkauskorttia myyntipisteissä vain, joten kaikki sai lunastettua käteisenä.
        Nyt korttipakon tultua olen pitänyt voitonmaksutapana tätä 8pvä käteislunastus-muotoa ja pelaan siten, että voitot jää sen tonnin alle. Kun yli tonnin voitot menee tilille automaattisesti.
        Toki teen joskus pitkävetorivejä, joilla saa sitten vähintään kymmeniä tuhansia, jos lappu osuu kohdalle. Siinä vaiheessa on ihan sama, vaikka tuet palaisivatkin.


    • Anonyymi

      Aika tyhmää kelalta.

      Et tarvitse mitään tukia, kun on ylimääräistä jopa veikkaamiseen.

    • Anonyymi

      Juuh itse hävisin maaliskuussa veikkaukselle, ensin 20e parin päivän päästä toisen 20e ja lopputulos oli hävisin yhteensä 143e ja kyllä harmitti ja joo moni miettii että mitäs pelasit. no en tiedä itesekään miksi muttä näin nyt kävi ja tämä on ainoa uhkapeli tapaus ja loppu siihen ei tarvi toistakertaa kokeilla onneansa. . tästä minulle linjattiin että olen voittanut veikkaukselta 1600e vaikka saldoni ei ole käynyt kertaakaan 40e yläpuolella ja lopputulokseni on ollut: talletukseni 143e, panostus 1743e, voitot 1600e saldo 0e, kotiutukset 0e, ja kelalinjannut että olen voittanut 1600+e ja eväsivät/hylkäsivät tulevat toimeentulotuet. kyllä nyt oikeestaan vituttaa tämä linjaus ja kelan laskukaavat ymmärtäisin jos olisin voittanut ja kotiuttanut tuon 1600+eja sen saanut tililleni niin en edes hakisit toimeen tulotukea ja eikö se ole jokaisen oma henkilökohtainen helvetti mihin toimeentulotuki rahansa laittaa. toiset laittaa 300e kuussa kaljaan ja viinaan ja jotkut ostavat kaikella huumeita mutta se on ainakin kelan mittarissa ihan ok. pohjustut vielä, en käytä päihdeaineita ja minulla on kova työmoraali mutta olen tällähetkellä sairaslomalla selkärikon takia ja palaan ehdottomasti takaisin työelämään kun vähän helpottaa.ps ikäni 33v ja 15v työelämää ja verojen maksua takana.

      • Anonyymi

        On kyllä hiton outo logiikka tuossa Kelan laskutavassa...
        Mistäköhän hitosta ovat vetäneet nuo mainitsemasi luvut laskelmiinsa, kun todellisuudessa olet laittanut tuon mainitsemasi 143€ pelitilille sen häviten.
        Vai oletko sahannut noita muutaman kympin summia jotenkin edestakaisin? Siis että olet välillä voittanut jotain ja pelannut voitot takaisin, joista muodostuu tuo 1743€ summa 1600€ "voitto-osuuksilla..?
        Mutta siinäkin tapauksessa kyllä pelkät kotiutukset tulisi ottaa huomioon.
        Ei tosiaan pitäisi olla mitään merkitystä, miten raha seilaa pelitilin sisällä sinun ja veikkauken välillä.
        Mutta ehkä kannattaisi pelata ihan myyntipisteissä ja maksaa peliostot käteisellä.
        Ihan sillä, ettei tiliotteelle jää merkintää siitä, että asiakas on siirtänyt veikkauksen pelitilille rahaa, mistä kela tajuaisi pyytää pelitilin yhteenvetoa.
        Ja voitonmaksutapa tosiaan tuohon muotoon, että alle tonnin voitoilla on 8pvä aikaa lunastaa käteisenä. Ja pitää laput sen kokoisina, että mahdolliset voitot tosiaan jää alle tonniin per lappu tai sitten niill äsaa tosiaan vähintäänkin tuhansia, jolloin voitoillakin elää jonkin aikaa normaalisti, jolloin ei ole väliäkään jos tuet menee muutamaksikin kuukaudeksi.
        Tai sitten on yksinkertaisesti vain pelaamatta sen aikaa, kun on kelan asiakkaana.
        No, toivottavasti nyt selviät ja pärjäät nyt tuon aikaa, kun toimeentulotuki on jäissä. Ja toivottavasti toivut mahdollisimman nopeasti takaisin työkuntonn, niin ei tarvitse olla virastojen armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä hiton outo logiikka tuossa Kelan laskutavassa...
        Mistäköhän hitosta ovat vetäneet nuo mainitsemasi luvut laskelmiinsa, kun todellisuudessa olet laittanut tuon mainitsemasi 143€ pelitilille sen häviten.
        Vai oletko sahannut noita muutaman kympin summia jotenkin edestakaisin? Siis että olet välillä voittanut jotain ja pelannut voitot takaisin, joista muodostuu tuo 1743€ summa 1600€ "voitto-osuuksilla..?
        Mutta siinäkin tapauksessa kyllä pelkät kotiutukset tulisi ottaa huomioon.
        Ei tosiaan pitäisi olla mitään merkitystä, miten raha seilaa pelitilin sisällä sinun ja veikkauken välillä.
        Mutta ehkä kannattaisi pelata ihan myyntipisteissä ja maksaa peliostot käteisellä.
        Ihan sillä, ettei tiliotteelle jää merkintää siitä, että asiakas on siirtänyt veikkauksen pelitilille rahaa, mistä kela tajuaisi pyytää pelitilin yhteenvetoa.
        Ja voitonmaksutapa tosiaan tuohon muotoon, että alle tonnin voitoilla on 8pvä aikaa lunastaa käteisenä. Ja pitää laput sen kokoisina, että mahdolliset voitot tosiaan jää alle tonniin per lappu tai sitten niill äsaa tosiaan vähintäänkin tuhansia, jolloin voitoillakin elää jonkin aikaa normaalisti, jolloin ei ole väliäkään jos tuet menee muutamaksikin kuukaudeksi.
        Tai sitten on yksinkertaisesti vain pelaamatta sen aikaa, kun on kelan asiakkaana.
        No, toivottavasti nyt selviät ja pärjäät nyt tuon aikaa, kun toimeentulotuki on jäissä. Ja toivottavasti toivut mahdollisimman nopeasti takaisin työkuntonn, niin ei tarvitse olla virastojen armoilla.

        joo siis tohon 143e tappioon lisään että hedelmäpelejä pelaamalla kelan laskutapa on että jos nyt laitat tuon 143e pelitilille ja pelaat 1e panoksella ja mahdollisesti voitat 0,99e joka pyöräytyksella takaisin, todellisuudessa häviten 0,01 e joka kierros niin tällä laskukaavalla pahimmassa tapauksessa kela katsoo että saat voittoa 14.300e. mutta kela perustelee sen sillä että on myös mahdollista että olet voittanut ekalla pyöräytyksella tuon 14,300e ja mahdollisesti pelannut sen takasisin veikkaukselle ja hävinnyt joka kierros voittamatta euroakaan ja loppu tulos saldo 0e ja on muka ollut mahdollisuus ottaa voitot tilille muttet ole sitä tehnyt.. kyseessä on siis minun kohdallani kierätetty raha. eli pelasin 1e panoksella 1743 kierrosta joista voitettu 1600e. ja kun lasket 1730-1600 saat tuon minun talletamani 143e jonka olen hävinnyt. heitä ei kuulemma kiinosta vaikka en ole missään vaiheessa ollut saldo yli 40e vaan hävinnut joka 20-30e talletuksen tuolla alussa mainitsemallani tavalla...ps tililläni ei ole yhtään kotiutusta veikkaukselta . silti tämä linjaus ja kun tein asiasta selvituksen/valituksen oli loppu tulos sama ei muutosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo siis tohon 143e tappioon lisään että hedelmäpelejä pelaamalla kelan laskutapa on että jos nyt laitat tuon 143e pelitilille ja pelaat 1e panoksella ja mahdollisesti voitat 0,99e joka pyöräytyksella takaisin, todellisuudessa häviten 0,01 e joka kierros niin tällä laskukaavalla pahimmassa tapauksessa kela katsoo että saat voittoa 14.300e. mutta kela perustelee sen sillä että on myös mahdollista että olet voittanut ekalla pyöräytyksella tuon 14,300e ja mahdollisesti pelannut sen takasisin veikkaukselle ja hävinnyt joka kierros voittamatta euroakaan ja loppu tulos saldo 0e ja on muka ollut mahdollisuus ottaa voitot tilille muttet ole sitä tehnyt.. kyseessä on siis minun kohdallani kierätetty raha. eli pelasin 1e panoksella 1743 kierrosta joista voitettu 1600e. ja kun lasket 1730-1600 saat tuon minun talletamani 143e jonka olen hävinnyt. heitä ei kuulemma kiinosta vaikka en ole missään vaiheessa ollut saldo yli 40e vaan hävinnut joka 20-30e talletuksen tuolla alussa mainitsemallani tavalla...ps tililläni ei ole yhtään kotiutusta veikkaukselta . silti tämä linjaus ja kun tein asiasta selvituksen/valituksen oli loppu tulos sama ei muutosta.

        On kyllä vittumainen logiikka, vetää kyllä taloon(kelaan) päin niin ettei mitään häpyä.
        Pitäisi olla ihan selvä juttu, että ne rahat vain lasketaan, mitä henkilö on kotiuttanut pelisivuilta tililleen. Ja tietysti ottaa sen vielä huomioon, mitä on laittanut aluksi pelitilille, tekee niiden perusteella sitten laskelmat ja päätökset.


    • Anonyymi

      Jos toimeentulotukea hakee niin ei sillon mitään pelailla hyvin yksinkertaista.

      • Anonyymi

        oot kyl maailman fiksuin ja tyhmin ihminen samaan aikaan...


    • Anonyymi

      kyllä se kela näkee että
      on häviöllä kun tiliote ja veikan pelitilistä tulostat vain kaiken mahdollisen

      toki ensi sijainen on lähi kuukaudet

      se pitää niiin sanoa tulon hankinta menot olleet suuremmat mitä voitot

      tai jos olet voittanut, olet hävinnyt sen kuukauden aikana takaisin

      minä olen pieniä satasia joskus voittanut ja kelalle selvitellyt että
      en jäänyt voitolle

      kun saa n. 300e päälle vuosia /kk toimeen tulo tukea, on se turhauttavaa selitellä jotain pieniä pelaamisia veikkaukselle
      että saa noin olemattoman perustulon

      miksi eläkeläisiltä ketkä ASUU pelikoneiden luona, eivät kysele??

      kukin tehköön rahoillaan omal riskil mitä haluaa !!

      • Anonyymi

        yleensäkin aina ennen
        uutta toimeentulotukea hakiessa

        KAIKKI RAHAT pitää olla käytetty ed kuussa, muuten se "säästö" vähennetään seur toimeen tulo tuesta!

        eli jos joku pystyisi säästään 100e kk, ei seuraavana kuuna tule sama 300e päälle nettoa toim tulo tuki vaan 200e


        ja jos ei osaa selitellä, veikkausvoitoista kela silloin raapaisee vaikkapa 50-100e lisää!

        tyhmät ei osaa selittää että tulonhankinta menot ollut suuremmat!

        minä osasin!

        nyt ei tuota pskaa ole ollut onnex vuosiin!!


    • Anonyymi

      Minultakin pankki vaatii selvitystä veikkausvoitoista ja en ymmärrä miksi, koska en hae etuuksia. Ihme kyttäämistä. Tiedon saanti kestänyt jo 2.kuukautta.

    • Anonyymi

      Nehän laskee vaan voitot ja nekin tappioiksi, mutta sekin on vain demokratiaa.

    • Anonyymi

      Pölhölän touhua jos henkilö ylipäätänsä hakee toimeentulotukea sitten kitisee siitä että katsoo tulona pelivoitot niin tottakai kai katsotaan tuloiksi. Menkää töihin ja kustantakaa itse menonne. Ne justiin pelaa joidenka ei pitäisi ja peliriippuvaisia on valtava määrä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe