Kolmet renkaat!

Anonyymi

Nastattomat vaikka lokakuusta huhtikuun loppuun sallitut. Nastarenkaat sallittu vain joulu-helmikuu. Ja kesärenkaat lopunaikaa. Tiestö säästyy ja monet nastafanaatikot saavat ensi tuntuman nastattomiin renkaihin.

33

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä on myynnissä sellaisia mustia donitseja, joita sanotaan pohjoismaisiksi kitkarenkaiksi. Niillä pärjää kyllä koko talvikauden.

      • Anonyymi

        Jos pärjää kitkarenkailla niin silloin pärjää myös kesärenkailla. Miksi laittaa kitkat kun liukkaalla menee metsään ihan samoin kun kesärenkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pärjää kitkarenkailla niin silloin pärjää myös kesärenkailla. Miksi laittaa kitkat kun liukkaalla menee metsään ihan samoin kun kesärenkailla.

        En viitsi kysyä sinulta, provoiletko vai oletko tyhmä ja tietämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pärjää kitkarenkailla niin silloin pärjää myös kesärenkailla. Miksi laittaa kitkat kun liukkaalla menee metsään ihan samoin kun kesärenkailla.

        Voi sinua, oletko kädetön kun et kitkoilla pysy tiellä. Meitä on satoja tuhansia joille se ei ole minkäänlainen ongelma ja minä ainakin joudun aina ohittelemaan nastakuskeja kun eivät osaa ja uskalla ajaa normaaleja vauhteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua, oletko kädetön kun et kitkoilla pysy tiellä. Meitä on satoja tuhansia joille se ei ole minkäänlainen ongelma ja minä ainakin joudun aina ohittelemaan nastakuskeja kun eivät osaa ja uskalla ajaa normaaleja vauhteja.

        Vaikutat olevan melkoinen tumpelo ratissa, jos et pärjää kesärenkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitsi kysyä sinulta, provoiletko vai oletko tyhmä ja tietämätön.

        Sinulla ei ole ilmeisesti mitään käytännön tietoa mistään rengasasioista. Tietysti voit olla myös tyhmä ja tietämätön ? Se on aivan totta, että jos pärjää kitkoilla pärjää silloin myös kesärenkailla.


    • Anonyymi

      Isettako sinulla on alla?

    • Anonyymi

      Mitä niitä kumeja vaihtamaan? Vahda auto sellaseen et pärjää yksillä kumeilla kaikissa keleissä. TRai ehkä syytä opetella ajamaan.

      • Anonyymi

        mikäs se sellainen auto on. nelivetoista inva-autoa (automaatti) on turha kehasta.


    • Nastoista on iloa lähinnä näin keväisin, kun tiestö voi olla vielä jään peitossa, mutta aurinko sulattaa jo pintaa. Vähän seudusta riippuen, mutta helmikuun lopusta huhtikuun puoliväliin ehkä.

      Toki silloin niistä on myös eniten haittaa, kun päätiet ovat aika varmasti sulia.

      Hyvät kitkat ovat hyvä valinta joka säähän.

      • Anonyymi

        Nastoista on iloa aina, kun on liukas keli lumen tai jään tai niiden molempien takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastoista on iloa aina, kun on liukas keli lumen tai jään tai niiden molempien takia.

        Kitkoilla myös nuo kelit hoituu ja lisäksi kaikki muutkin kelit, paitsi kesähelteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkoilla myös nuo kelit hoituu ja lisäksi kaikki muutkin kelit, paitsi kesähelteet.

        Älä nyt hölmöjä puhu. Talvisissa olosuhteissa ainoa oikea turvalliseen ajamiseen sopiva rengas on nastarengas. Aikaiseen syksyyn ja myöhäiseen kevääseen kevääseen joissakin harvoissa tapauksissa myös kitkat saattaa sopia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt hölmöjä puhu. Talvisissa olosuhteissa ainoa oikea turvalliseen ajamiseen sopiva rengas on nastarengas. Aikaiseen syksyyn ja myöhäiseen kevääseen kevääseen joissakin harvoissa tapauksissa myös kitkat saattaa sopia.

        Sanoo nolla kilometriä kitkoilla ajanut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt hölmöjä puhu. Talvisissa olosuhteissa ainoa oikea turvalliseen ajamiseen sopiva rengas on nastarengas. Aikaiseen syksyyn ja myöhäiseen kevääseen kevääseen joissakin harvoissa tapauksissa myös kitkat saattaa sopia.

        Jos ei uskalla edes kokeilla, niin voihan sitä elämänsä vetää pimeydessä oppimatta mitään. Eri asia on jos ajaa jossain syrjäkylillä jossa on keväisin paljon paksun jään peitossa olevia teitä , mutta meillä sivistyksessä asuvilla ei ole mitään tarvetta nastoille. Autoilua takana 40 vuotta ja kaikkia on tullut kokeiltua ja viimeiset kolme talvirengaskierrosta on kitkoja, nastoihin en palaa koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei uskalla edes kokeilla, niin voihan sitä elämänsä vetää pimeydessä oppimatta mitään. Eri asia on jos ajaa jossain syrjäkylillä jossa on keväisin paljon paksun jään peitossa olevia teitä , mutta meillä sivistyksessä asuvilla ei ole mitään tarvetta nastoille. Autoilua takana 40 vuotta ja kaikkia on tullut kokeiltua ja viimeiset kolme talvirengaskierrosta on kitkoja, nastoihin en palaa koskaan.

        Melko paljon porukkaa asuu "syrjäkylillä" joten ei pidä yleistää asioita liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo nolla kilometriä kitkoilla ajanut .

        Äläs nyt lausu väärää todistusta lähimmäisestä. Olen ajanut kitkoilla kahdeksan talvea joten ihan kokemukseen perustuen voin sanoa, että talvisissa olosuhteissa nastarengas on pito ominaisuksiltaan ylivoimainen verrattaessa kitkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei uskalla edes kokeilla, niin voihan sitä elämänsä vetää pimeydessä oppimatta mitään. Eri asia on jos ajaa jossain syrjäkylillä jossa on keväisin paljon paksun jään peitossa olevia teitä , mutta meillä sivistyksessä asuvilla ei ole mitään tarvetta nastoille. Autoilua takana 40 vuotta ja kaikkia on tullut kokeiltua ja viimeiset kolme talvirengaskierrosta on kitkoja, nastoihin en palaa koskaan.

        Kokeiltu on ja asumus eteläsuomalaisessa kaupungissa, joten myös täällä "sivistyksen" parissa on tullut se huomio, että nastarenkaat on talvisissa olosuhteissa pitokyvyltään ylivoimaiset kitkoihin verrattuna.
        Olen ajanut autoa vasta 54 vuotta joista ensimmäiset talvet varsin heikkokuntoisilla kesärenkailla sitten nastarenkailla ja nyt vuosikausia kitkoilla. Vaikka kokemus aika on näinkin rajallinen niin huomiona on nastarenkaiden ylivoimaisuus talvikelissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt lausu väärää todistusta lähimmäisestä. Olen ajanut kitkoilla kahdeksan talvea joten ihan kokemukseen perustuen voin sanoa, että talvisissa olosuhteissa nastarengas on pito ominaisuksiltaan ylivoimainen verrattaessa kitkoihin.

        Olen ajanut kitkoilla seitsemän talvea, joten voin kokemuksella sanoa, että talvisissa olosuhteissa kitkarenkailla pärjää yhtä hyvin kuin nastoilla. Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeiltu on ja asumus eteläsuomalaisessa kaupungissa, joten myös täällä "sivistyksen" parissa on tullut se huomio, että nastarenkaat on talvisissa olosuhteissa pitokyvyltään ylivoimaiset kitkoihin verrattuna.
        Olen ajanut autoa vasta 54 vuotta joista ensimmäiset talvet varsin heikkokuntoisilla kesärenkailla sitten nastarenkailla ja nyt vuosikausia kitkoilla. Vaikka kokemus aika on näinkin rajallinen niin huomiona on nastarenkaiden ylivoimaisuus talvikelissä.

        Sä olet ja sen verran horisko ettei sun muistoilla ja jutuilla ole painoarvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt lausu väärää todistusta lähimmäisestä. Olen ajanut kitkoilla kahdeksan talvea joten ihan kokemukseen perustuen voin sanoa, että talvisissa olosuhteissa nastarengas on pito ominaisuksiltaan ylivoimainen verrattaessa kitkoihin.

        Vain hyvin harvoissa olosuhteissa nastoja tarvitaan, yleensä kitka on parempi ja mukavampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hyvin harvoissa olosuhteissa nastoja tarvitaan, yleensä kitka on parempi ja mukavampi.

        Se yksikin olosuhde jossa se nasta on oleellisesti parempi voi pelastaa hengen.
        Siinä jää varsin helposti toiseksi "yleensä" horinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet ja sen verran horisko ettei sun muistoilla ja jutuilla ole painoarvoa.

        Toki räkänokka voi noin ajatelle ja ajattelee, ja sitten kolisee....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut kitkoilla seitsemän talvea, joten voin kokemuksella sanoa, että talvisissa olosuhteissa kitkarenkailla pärjää yhtä hyvin kuin nastoilla. Näin se vaan on.

        Kitkoilla toki pärjää mutta ei yhtä hyvin kuin nastoilla. Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkoilla toki pärjää mutta ei yhtä hyvin kuin nastoilla. Näin on.

        Ei siihen ole yhtä oikeaa vastausta, että kummat renkaat on paremmat. Suomeen mahtuu todella erilaisia olosuhteita pitkin talvea. Tärkeintä on, että kuski tietää, miten ne omassa pippeli autossa olevat renkaat toimii, ja osaa huomioida sen ajamisessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen ole yhtä oikeaa vastausta, että kummat renkaat on paremmat. Suomeen mahtuu todella erilaisia olosuhteita pitkin talvea. Tärkeintä on, että kuski tietää, miten ne omassa pippeli autossa olevat renkaat toimii, ja osaa huomioida sen ajamisessaan.

        Sinun poikkeavan pippeli autossa ole muuta kuin puupyörät, ne riittää varsin hyvin siellä pirtin lattialla päristellessäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkoilla toki pärjää mutta ei yhtä hyvin kuin nastoilla. Näin on.

        Ihan yhtä hyvin pärjää kitkoilla, ainakin joudun aina ohittelemaan nastoilla liikkuvia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yhtä hyvin pärjää kitkoilla, ainakin joudun aina ohittelemaan nastoilla liikkuvia autoja.

        Ja kesken "ohituksen" heräsit sängystäsi pyjaman housut märkänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut kitkoilla seitsemän talvea, joten voin kokemuksella sanoa, että talvisissa olosuhteissa kitkarenkailla pärjää yhtä hyvin kuin nastoilla. Näin se vaan on.

        Seitsemän on valehtelijan määrä. Olisit kertonut, että ajoit vielä seistemän kesää siihen myös ja samoilla kitkoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hyvin harvoissa olosuhteissa nastoja tarvitaan, yleensä kitka on parempi ja mukavampi.

        Mukavuus ja turvallisuus ei kohtaa kitkoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo nolla kilometriä kitkoilla ajanut .

        Kehä 3 suolasoosissa pystyy ohittamaan millä renkailla tahansa.


    • Anonyymi

      Sodankylääkös tarkoitat??

    • Anonyymi

      Kolmipyörässä riittää nastarenkaan laittaminen vetävään etupyörään. Paremmat sladitkin saa jättämällä taakse liukkaat kitkarenkaat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5938
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2807
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2287
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2029
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2001
    6. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1375
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      76
      1352
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1277
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1217
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

      Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      283
      1203
    Aihe