Sellainen "auttamiseen ja antamiseen" perustuva ihmisistä koottava Gift of Legacy ( GL) on nyt rantautunut Suomeen. Siinä osallistutaan 80€ mukaan, keräät itsellesi ihmisiä jotka osallistuvat samalla summalla etc. Älä lähde siihen mukaan! Ihan perus skäämmi missä naamioidaan toiminta lahjan antamiseen. Covid-19 aiheuttamasta taloudellisesta ahdingosta kärsiviä etsiskellään sekä varmasti myös muita rahapulassa olevia.
Tämä liikkuu juuri sillä perusteella, että hyvä ystäväsi tai tuttusi yrittää saada sinut mukaan antamalla "Lahjan" ja linkkaa youtube videon missä kerrotaan mikä GL on ja kuinka se auttaa kaikkia, jotta hän itse pääsee korkeammille tasoille ja saisi rahansa suuremmalla kertoimella "takaisin". Ei kovin kiva lahja ystävältä.
Oletko jo itse törmännyt tähän ilmiöön?
Uusi pyramidihuijaus GL
8
1903
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt liikkuu nimella "new earth economy" ja leviää erityisesti New Age piireissä. Osallistujat uskovat parantavansa maailmaa - toki osa kokee saavansa harrastuksen 100 dollarin sijoituksella. Ilmeiseti "pöydät" ovat 100 - "tienaa" "lahjoja" 800d ja sitten on toki 800d pöytä jne jne jne...
Ne jotka tätä mainostavat (yleensä esim. facebookin) kautta ovat paljastaneet että toiminalla on mm. lakimiehiä jne. takana. Tottakai, "laillinen" lahjatalous vaatiikin lakimiehiä turvaamaan perustajien rahat. Sitäkään ei tunnu ymmärtävän ihmiset että niin kauan kun ne ovat "systeemin sisällä" ne rahat niin kun systeemi romahtaa - hei hei rahat.
Pahimmat taikauskoiset selittävät että tämä on uuden maailman ekonomiaa jossa me veroja maksavat ihmiset tuemme joitain pahojen jumaluuksien... en edes ymmärtänyt mutta kun kysyin mikä verorahoissa erityisesti häntä häiritsee, koulutus? sairaanhoito? virkavalta? palomiehet niin tämä keskustelu meni siihen että koska olen näiden pahojen jumaluuksien kätyri niin hänen on syytä pistää estot minulle.
Käytin muuamalle suomessa eniten asiaa lobbaaville tuntia selittämällä miten rahaa ei synny tyhjästä ja vaikka heidän harhaisissa päissään vanha maailma romahtaa - ei tuntunut uppoovan mihinkään aivosoluun että jos rahan arvo romahtaa - niin romahtaa lahjatalouskin - naps ja siellä pyöritellään 0. Ei edes se, että sanoin että mitä sitten tehdään kun kaikki ihmiset on mukana - älykääpiö väitti että sitten voidaan alottaa kierros alusta unohtaen, että kaikki viimeisenä tulleet häviäisivät rahansa - mikään systeemi ei niitä lahjoja tee tyhjästä.
Ilmaisia lounaita ei ole.
Tämä on kohdennettu ihmisryhmiin, joilla vaihtoehtoiset ajatelmat - rokotevastaisuus, joka nyt jälkiviisastellen osoittautuikin enempi hysteriaksi mutta siinä missä osa on älykkäitä ihmisiä tietyissä asioissa niin matemaattinen ajattelu ei luista sitten ei yhtään.
Ilmaisia lounaita ei ole ja rahalla ei voida perustaa "lahjatalous" rahaan pohjautuvaa uutta maailmanjärjestystä - takana on kuitenkin jo useampia kertoja samaa tehneitä ihmisiä joiden ahneudella ei ole rajaa. Kun systeemi kaatuu, niin varmaan harmittaa etteivät kuunnelleet - minua harmittaa etten osannut seilltää heille paremmin.
Kun lahjatalous mainostaa emme ole pyramidihuijaus emme ponzi niin juuri hajautettu perus pyramidimallihan se siellä taustalla on. Ja vaikka kolme ihmistä lahjoittelisi keskenään rahaa a - b:lle b - c:lle c - a:lle sama raha kiertää kehää. Eli tarvitaan aina uusia ja uusia liityneitä - jotta rahaa voi syntyä.
Samalla mainostavat miten saavat rahaa tekemättä tuntiakaan töitä. Niin, paitsi jatkuvia zoom miittejä, kauheeta asiaan liittyvää ylihehkutusta. Kavereiden recrytoimista jne. Tarvittaisiin enemmän tiedoittamista ettei ihmiset lähtisi tälläiseen - mutta kun on valjastettu uskonnollisia piirteitä toiminnan taustalle, on onnistuttu iskemään kultasuoneen, sillä kun ihminen haluaa Uskoa johonkin siinä järkipuheet ei paljoa tunnu painavan - muotoili ne miten nätisti ja rakkaudella tahansa.
Kuka tahansa tätä lukeekin - lisätietoja:
https://behindmlm.com/companies/gift-of-legacy-collapses-new-earth-economy-global-reboot/
On joskus vaikea murtautua irti jostakin mihin haluaa kovasti uskoa. Mutta tämän maailman parantaminen vaatii valitettavasti paljon muutakin kun hyväuskoisuutta, zoom miittejä ja 100e "lahjoitusta". Jos oikeasti haluat parantaa maailmaa , osallistu ennemmin vapaaehtoistyöhön - se on lahjataloutta jo ideologisesti pidemmällä - siinä ei tarvita rahaa.
Toki moni perustelee että koko talous on "pyramidihuijaus", no kenelle jää käteen mitään jos koko talous romahtaa - mutta kun pyramidimalli romahtaa rahat jäävät sisälle - jonkun konkreettisen ihmise taskuun. Ennen raha vastasikin kultaa - nykyään se on ilmaa. Pankit luovat rahaa tyhjästä - saaden tehdä miljardista 50 miljardia lainarahaa. Toki - talouteen voidaan kohdistaa kritiikkiä - mutta ne eivät tee tästä lahjatalousmallista silti mitään muuta kuin se on - matemaattisesti ymmärtämättömien tai uskontohuumaan astuvuvien ihmisten hyväksikäyttöä.
Lahjatalous on hyvä idea - mutta new earth economy ei ole aitoa lahjatalouttua vaan vanha kunnon pyramidimalli.
Ja niin, tännehän pääsee vain kutsusta. Mutta ei voi mitään kun me muut olemme pahojen jumaluuksien orjina, pelkojemme vallassa ja kylläpä meitä harmittaa nähdä kun he luovat uutta maailmanjärjestystä jne. Fantasiaa riittää.
Olen jutellut myös järjestelmästä lähteneiden kanssa jotka kiittivät myös vaivastani kertoa mistä todella on kyse. Olivat saaneet edes jotain rahaa. Mutta silloin yhteisön henki todella paljastu - kuten uskonnossa olet "luopio" ja et myöskään saa myydä "tiliäsi" ja mitä hittoa päässä kuplii kun edes yritän tässä...
Ymmärrän perustelun että jos 100d saa itselleen harrastuksen jne. Mutta osa ihmisistä lähtee välittömästi isompiin pöytiin (pronssi, hopea, kulta, platina) ja voivat oikeasti menettää säästönsä. Ja huijarien tukeminen märän päiväunen hinnalla on moraalisesti VÄÄRIN. ÄLÄ! - Anonyymi
Aika hauskoja juttuja nämä pyramiidihuijaukset aina. Minuakin on yritetty hööpöttää useamman kerran näihin vuosikymmenien aikana. Eipä ole vielä nämä kaverit rikastuneet, jotka ovat minua mukaan pyytäneet. Köyhtyneitä sen sijaan on useampia. Eniten menetti serkkuni miehensä kanssa Wincapitassa, meni perinnöt ja ok-talo. Nyt asuvat vuokralla ja kaikki on mennyt.
Sitten oli joku Amway vai mikä se oli, yksi rouva siihen yritti... Yhtä ruosteisilla autoilla ajelee, kuin ennenkin, ei halua edes jutteusille.- Anonyymi
Jossain vaiheessa oli niitä pesuainekauppoja, ihan täyttä kusetusta pyramiidilla, olisi pitänyt ostaa kallis aloituspaketti ja sitten olisi ollut omat jälleenmyyjät. Aivan mahdoton.
Heheeeee, tuo Wincapita se vasta oli, sen nyt jokainen näki otsallaan, että täysi kusetus. Uusien tulokkaiden rahoilla makseltiin niitä "valtavia" tuottoja, että saatiin heidät sijoittamaan vielä lisää. Pyydettiin minuakin siihen mukaan, että olisin menettänyt vähät rahani sinne.
Sitten oli ne ketjukirjeet, joku "kultainen ympyrä" vai mikä se oli, siinä vietiin köyhien rahat, jos kuka oli niin hölmö, että lähti mukaan.
Läheisen kioskin pitäjä nainen lähti jonkun nettirakkaan rahoja pelastelemaan, kun oli mukamas paljon rahaa sillä rakkaalla, nyt on kioskin naisella 120000€ velkaa ja kioski vain muistona.
- Anonyymi
Puhut ihan puppua,summat väärin ja ei ole mikään pyramidi huijaus ollenkaan.
- Anonyymi
Moi. Kyllä olen törmännyt. Minut houkuteltiin tähän mukaan ja lähdin 23 € matkaan. Homma ei kuitenkaan edennyt koska en saanut ketään uusia houkuteltua mukaan (viisaita kun olivat). Mentorini jauhaa vaan samaa kuinka juttu perustuu siihen ja tuohon ja on laillista perustuen verolliseen tuloon. Nyt mentoristani ei ole kuulunut yhtään mitään kohta kuukauteen eikä hänestä muutenkaan ole juuri apua ollut. Kun kysyin neuvoa vastaukseksi sain ympäripyöreitä vastauksia eli sama kuin olisin kysynyt tuolta vastapäiseltä seinältä neuvoja. Eli sinne meni rahat, onneksi vain 23 € enkä kaiken lisäksi pääse enää Gift of legacyn sivuille. Haisee palaneen käry...
- Anonyymi
Onko törmätty siihen "nuorten urheilun tuki" missä lypsetään tukirahoja 3 x 30 €.
Taitavat mennä jonkin organisaation pyörittämiseen ja puuhamiesten palkkoihin. - Anonyymi
Tuo on kuin minun kirjoitus. Mentorilta tuli ympäri pyöreitä vastauksia eikä millään antanut minun lopettaa tätä. Nyt hänestä ei ole kuulunut yli puoleen vuoteen mitään. Sinne meni 25 € ja ois pitänyt aavistaa jo silloin kun esitteli tätä mulle kahvilassa. Ei vaivautunut edes kahvia tarjoamaan mutta minun rahoja oli vailla.
Gift of legacyn sisällä on mulla 100 dollaria mutta sinne varmaan jäivät.
Huijareita kaikki tyynni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kuin minun kirjoitus. Mentorilta tuli ympäri pyöreitä vastauksia eikä millään antanut minun lopettaa tätä. Nyt hänestä ei ole kuulunut yli puoleen vuoteen mitään. Sinne meni 25 € ja ois pitänyt aavistaa jo silloin kun esitteli tätä mulle kahvilassa. Ei vaivautunut edes kahvia tarjoamaan mutta minun rahoja oli vailla.
Gift of legacyn sisällä on mulla 100 dollaria mutta sinne varmaan jäivät.
Huijareita kaikki tyynni.Vaadi trumpilta oikaisua ja rahojesi palauttamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765