Pelastaako usko, kaste vai Jeesus?

Anonyymi

Länsimainen politiikka perustuu siihen uskoon että demokratia pelastaa maailman. Mutta mikä lopulta pelastaa ihmisen joutumasta helvettiin? Sekö että ihminen itse päättää uskoa? Käy ottamassa kasteen tai saa kasteen lapsena? Kastetaan lapsena, uskoo ja kastetaan vielä aikuisenakin?

Minut pelastaa Jeesus, sillä että hän uhrasi itsensä minun vuokseni ja jos ei pelastaisi, ei hän siinäkään mitään vääryyttä tekisi, koska olen kelvoton. En voi kerskata mistään muusta kuin Jeesuksen rististä. Jumalani on Vapahtajani. Uskoni tai kasteeni eivät minua vapahda vaan Jumalan armo ja syntieni poispyyhminen Jeesuksen, Jumalan Pojan, katoamattomalla verellä.

9

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 1Sam. 16:11-14
      Ja Samuel kysyi Iisailta: "Siinäkö olivat kaikki nuorukaiset?" Hän vastasi: "Vielä on nuorin jäljellä, mutta hän on kaitsemassa lampaita." Niin Samuel sanoi Iisaille: "Lähetä noutamaan hänet, sillä me emme istu ruualle, ennenkuin hän tulee tänne." Silloin tämä noudatti hänet; ja hän oli verevä, kaunissilmäinen ja sorea nähdä. Ja Herra sanoi: "Nouse ja voitele tämä, sillä hän se on." Niin Samuel otti öljysarven ja voiteli hänet hänen veljiensä keskellä. Ja Herran henki tuli Daavidiin, siitä päivästä ja yhä edelleen. Sitten Samuel nousi ja meni Raamaan.
      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

    • Anonyymi

      Minä olen kuollut ja tiedän kuolemaan päättyvän.

      • Anonyymi

        Minä olen lehmä ja osaan lentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lehmä ja osaan lentää.

        KR 1933/-38, Aam. 4:1-6
        Kuulkaa tämä sana,
        te Baasanin lehmät,
        jotka olette Samarian vuorella,
        jotka sorratte vaivaisia
        ja runtelette köyhiä,
        jotka sanotte herroillenne:
        "Tuokaa meille juomista."
        Herra, Herra on vannonut pyhyytensä kautta:
        Totisesti,
        katso,
        päivät tulevat teille,
        jolloin teidät temmataan ylös koukuilla
        ja viimeisetkin teistä kalaongilla.
        Ja muurin halkeamista te lähdette ulos,
        kukin suorinta tietä,
        ja teidät heitetään Harmoniin päin,
        sanoo Herra.
        Menkää Beeteliin ja tehkää syntiä,
        ja Gilgaliin ja tehkää vielä enemmän syntiä;
        tuokaa aamulla teurasuhrinne,
        kolmantena päivänä kymmenyksenne.
        Uhratkaa hapanta kiitosuhriksi,
        kuuluttakaa,
        julistakaa vapaaehtoisia lahjoja,
        sillä niinhän te haluatte,
        te "israelilaiset", (= pakolaiset)
        sanoo Herra, Herra.
        Minä kyllä tein teidän hampaanne joutilaiksi kaikissa teidän kaupungeissanne
        ja tuotin leivän puutteen kaikkiin teidän paikkakuntiinne.
        Mutta te ette kääntyneet minun tyköni,
        sanoo Herra.


    • Anonyymi

      Vastatakseni kysymykseen: Ei mikään edellä mainituista.

      • Anonyymi

        KirkkoRaamattu 1933/-38, Aam. 4:10-11
        Minä lähetin teihin ruton niinkuin Egyptiin;
        minä tapoin miekalla teidän nuoret miehenne,
        ja teidän ratsunne otettiin saaliiksi;
        ja minä annoin löyhkän teidän leireistänne nousta teidän sieraimiinne.
        Mutta te ette kääntyneet minun tyköni,
        sanoo Herra.
        Minä panin toimeen hävityksen teidän seassanne,
        niinkuin Jumala hävitti Sodoman ja Gomorran,
        ja te olitte kuin tulesta temmattu kekäle.
        Mutta te ette kääntyneet minun tyköni,
        sanoo Herra.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kyllä se on näin sodat ovat alkaneet yleensä uskon kysysmikssä Helvettiin kaikki tekopyhät jos semmonen on.

    • Anonyymi

      Hes.39:1-4 Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas. Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille. Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi. Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsän eläimille ruuaksi. Hes.39:17-20 Ja sinä ihmislapsi! Näin sanoo Herra, Herra: Käske lintuja, kaikkia siivekkäitä, ja kaikkia metsän eläimiä: Kokoontukaat, tulkaat, yhtykää joka taholta minun teurasuhrilleni, jonka minä teitä varten uhraan, suurelle teurasuhrille Israelin vuorille; syökää lihaa ja juokaa verta. Syökää sankarien lihaa ja juokaa maan ruhtinaitten verta - oinaita, lampaita, kauriita ja härkiä, kaikki tyyni Baasanissa syötettyjä. Syökää itsenne kylläiseksi rasvasta ja juokaa itsenne juovuksiin verestä, teurasuhrista, jonka minä teitä varten uhraan. Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevosista, sankareista ja kaikenkaltaisista sotamiehistä, sanoo Herra, Herra.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe