Lapsikasteen kannattajat väittävät, että kaste pelastaa lapsen ja tekee hänestä taivaskelpoisen. Näin Raamattu ei opeta.
1. Kor 15
"Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet"
Paavalihan ei kastanut juuri ketään, vaan saarnasi evankeliumia ja se pitää uskoa sellaisenaan, eikä kirkkoisien ajatusten perusteella. Opetuslapsiakin tehdään vain opettamalla eli saarnaamalla, Ap 14. Niin teki Jeesus ja apostolit.
Jumalan sanassa on pelastava voima, jos ihminen uskoo siihen. "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi."
1. Piet 1
"Te olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. "
Kun Raamattu sanoo: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko tuomitaan kadotukseen", niin sekin todistaa edellämainitun asian: USKO HERRAAN JEESUKSEEN PELASTAA."
Kaste, ehtoollinen, Sanan lukeminen, rukous jne ovat myötävaikuttamassa pelastumiseen ja vahvistavat uskoa, mutta ne eivät ole välttämättömiä ihmisen pelastumiseen. Pelkkä usko riittää, kuten kävi ristin ryövärille. Mutta valitettavasti kirkot ovat muuttaneet tämän Paavalin opetuksen päinvastaiseksi, ja johtavat ihmisiä harhaan opettamalla, että pelkkä kaste pelastaa, ilman parannuksen tekoa ja uudestisyntymistä.
Kaste ei pelasta
175
1295
Vastaukset
- Anonyymi
Kun Raamattu sanoo: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko tuomitaan kadotukseen" niin jokainen selväjärkinen näkee että usko ja kaste molemmat tarvitaan.
Mikään kristillinen kirkko ei opeta että kaste pelastaa ilman parannusta
Sen sijaan jotkut opettavat että ilman parannusta ja uudestisyntymistä voi pelastua- Anonyymi
Kun Raamattu sanoo: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan", niin jokainen selväjärkinen tajuaa, että usko ja suun tunnustaminen tarvitaan.
Mitenkähän se vauva tunnustaa uskonsa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Raamattu sanoo: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan", niin jokainen selväjärkinen tajuaa, että usko ja suun tunnustaminen tarvitaan.
Mitenkähän se vauva tunnustaa uskonsa?Niin tarvitaan. Ja Usko ja kaste myös
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän se vauva tunnustaa uskonsa?Kun Raamattu sanoo: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan",
Tää on tärkeä asia,vaikka en kuulu mihinkään.(jos on mahdollista)
Ei tarvitse kirkkoa,ei lahkoa jos osaa uskoa tai SANON PAREMMIN RAKASTAA !
Usko on siinä käsipuolessa kaverina:)
Ihmeellinen tunne.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tarvitaan. Ja Usko ja kaste myös
Niin tarvitaan. Ja Usko ja kaste myös
Mitä sinulle on usko..kuulet ja kuulet muttet tunne mitään?
Mitä sinulle on kaste, et muista siitä mitään..olen varma.
Usko on RAKKAUS !
Jossaina vaiheessa ymmärrät sen vaikka olisit missä lahkossa.
Mutta ymmärätkö mitä on RAKKAUS ?
Hyvin harva ymmärtää..oikeasti !
Kaikki puhuvat mutta kukaan ei kunnioita sitä ainutta tärkeää asiaa !
- Anonyymi
Jeesus on ainoa tie häneen pukeudumme kasteessa
- Anonyymi
Noin juuri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin juuri
Eli suun tunnustamistako ei tarvitakkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kristus ja tunnustaminen toistensa poissulkevia??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kristus ja tunnustaminen toistensa poissulkevia??
Ovatko usko ja kaste toistensa poissulkevia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko usko ja kaste toistensa poissulkevia?
Ei Raamatussa
- Anonyymi
Kristus on tie,valo ja elämä.
Se pitää saada ymmärretyksi ihmisen,kaste on rituaali.
Minutkin on kastettu mutta en heränny,en vastakuin tunsin myöhemmin ja se on vain ihminen itse joka ottaa vastaan. - Anonyymi
Mihin pukeudumme,mitä höliset?
Minut on kastettu ja uskon KRISTUKSEEN mutta enteihin tyhmiin ihmisiin !
Lurittelet ihan roskaa pukeutumisessa..
Kaste on vain merkki,kuin Intialaisilla, yksikään vauva ei tajua sitä,et sinäkään,en minäkään.
Usko,luuletko uskovasi?
Oletko kokenut?
Oletko nähnyt?
TUNNETKO ?
Tähän ei tarvita mitään pukeutumista vaan ihan RAKKAUTTA !
MInä halveksin lahkoja,osin jopa valta uskontoa..!
Papit osa on saastoja ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin juuri
Tyhmä,et tiedä..noin juuri leipä:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tarvitaan,
kuten tiedät..Puhu hiljaa itseksesi ja anna itsellesi aikaa Kristukselle sekä Isälle.
Höpise itseksesi,se höpinä on hyvää,ajattele sillä sekin on hyvää,he kuulevat!
Ei tarvitse mitään mantraa tai muuta mitä moni lahko tekee..
Isä meidän on hyvä ! ja omat höpinät,sillä sinua kuullaa silti.
Et kulje koskaan yksin !
Sinut luotiin tänne elämään ja oppimaan/kokemaan.
Toivon,että opit ne tärkeimmät asiat...
- Anonyymi
Kerran aamukaste pelasti minun päiväni.
Oli se niin hieno. - Anonyymi
ENSIMMÄINEN KIRJE KORINTTILAISILLE.
LUKU 15
VANHIN YLÖSNOUSEMUSUSKON TUNNUSTUS 15:1-11
ENSIN JAKEET 1-2.
Kirkkoraamattu V1992:
1 Veljet, minä palautan mieleenne sen evankeliumin, jonka olen julistanut teille. Te olette ottaneet sen vastaan ja pidätte siitä kiinni,
2 ja sen avulla te myös pelastutte, jos säilytätte sen sellaisena kuin minä sen julistin; muuten olette turhaan tulleet uskoviksi.
Paavali muistuttaa ensiksi jakeissa 1-2 Korintissa tekemäänsä työtä 1,5 vuoden ajalta toisella lähetysmatkallaan vuosina 50-53 julistamaansa ja heidän vastaanottamansa pelastuksen evankeliumin.
1. Korinttilaiskirjeen Paavali kirjoitti edm. toisen lähetysmatkan jälkeen Efesossa v. 55.
Ensiksi kuitenkin laitan tiedoksi Teille seuraavassa esille Jumalan Paavalille antamia työkäskyjä eli Paavalin toiminnan lähtökohtia ja tavoitteita,
sekä samalla tutustutte Paavaliin.
1. LÄHTÖKOHTA JA TAVOITE.
Yleistä historiaa Paavalista vuosina 50-68.
1. 1. Paavali on Herra Jumalan evankeliumin julistaja
[ Room. 1: 1] [Paavali kirjoitti roomalaiskirjeen v57 kolmannella lähetysmatkallaan Korintissa ollessaan eli 1. Korinttilaiskirje kirjoitettiin ennen roomalaiskirjettä Paavalin toisella lähetysmatkalla. Paavalin 2. Korinttilaiskirje kirjoitettiin v57]
1.2. Paavali itse on upotusvesikastettu [Ap.t. 9:18] Jumalan tahdon mukaisesti kristillisellä kasteella [Pietarin opetuksen mukaisesti Ap.t. 2:36-47].
1.3. Upotusvesikasteen merkityksestä Paavali kertoo lähemmin kirjeessään v57 roomalaisille [Room. 6 : 3-23].
1.4. Jumala oli valinnut ja kutsunut Paavalin lähetystyöhönsä julistamaan sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta vieraille kansoille.
15 Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, [Jes. 49:1; Jer. 1:5; Ap. t. 9:15; Room. 1:1]
16 näki hyväksi antaa poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä [Matt. 16:17; 2. Kor. 4:6][Gal. 1 : 15-16, Kirkkoraamatusta v1992]
1.5. Paavali sai julistamansa evankeliumin Jeesukselta Kristukselta.
” 11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.” [Gal. 1 : 11-12]- Anonyymi
jatkan vähän..
jatkan tuota 1. kohtaa >>1. LÄHTÖKOHTA JA TAVOITE.>>
1.6. Muita tärkeitä asioita.
Paavali ei tuo julki jumalaa nimeltä Isä, Sana/Poika/Jeesus Kristus ja Pyhä Henki, kolmiyhteistä jumalaa , joka on tosi kuollut epäjumala.
Paavali tuo julki Jumalaa nimeltä ”Herra” käskyjen mukaan profeettain perustuksella [2 Moos. 20:1-11][ 2. Moos. 3:15 "Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen. ][ Ps. 135:13
Herra, sinun nimesi pysyy iankaikkisesti, Herra, sinun muistosi polvesta polveen.]
1.7. Paavali ei tuo julki, että on olemassa Vanhurskauttamisoppi jonka opin mukaan ihminen pelastuu Uskon, Armon ja Jeesuksen Kristuksen ansion tähden ja tuon edm. kautta tulee vanhurskaaksi [pelastuksesta osalliseksi].
1.8. Paavali ei tuo missään esille, että Yksin luterilainen Kirkkoraamattu on heidän oppinsa perusta ja että tuo kirja on pyhä, opin ainoa auktoriteetti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vähän..
jatkan tuota 1. kohtaa >>1. LÄHTÖKOHTA JA TAVOITE.>>
1.6. Muita tärkeitä asioita.
Paavali ei tuo julki jumalaa nimeltä Isä, Sana/Poika/Jeesus Kristus ja Pyhä Henki, kolmiyhteistä jumalaa , joka on tosi kuollut epäjumala.
Paavali tuo julki Jumalaa nimeltä ”Herra” käskyjen mukaan profeettain perustuksella [2 Moos. 20:1-11][ 2. Moos. 3:15 "Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen. ][ Ps. 135:13
Herra, sinun nimesi pysyy iankaikkisesti, Herra, sinun muistosi polvesta polveen.]
1.7. Paavali ei tuo julki, että on olemassa Vanhurskauttamisoppi jonka opin mukaan ihminen pelastuu Uskon, Armon ja Jeesuksen Kristuksen ansion tähden ja tuon edm. kautta tulee vanhurskaaksi [pelastuksesta osalliseksi].
1.8. Paavali ei tuo missään esille, että Yksin luterilainen Kirkkoraamattu on heidän oppinsa perusta ja että tuo kirja on pyhä, opin ainoa auktoriteetti.jatkan täydennyksen kohtaan 1.8. Paavali toiminan perusta ei ole luterilainen Kirkkoraamattu, vaan...
TÄRKEÄÄ TE OLETTE APOSTOLIEN JA PROFEETTAIN PERUSTUKSELLE RAKENNETTUJA ” pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, KULMAKIVENÄ ITSE Kristus Jeesus,” [Ef. 2 :19-20].
Tuo perusta on totuus ja on aivan muuta kuin Kirkkoraamatun Uusi testamentti, jonka kirjoituksissa monia asioita vääristellään ja petetään S24-lukijoita esim. Joh. evankeliumi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan täydennyksen kohtaan 1.8. Paavali toiminan perusta ei ole luterilainen Kirkkoraamattu, vaan...
TÄRKEÄÄ TE OLETTE APOSTOLIEN JA PROFEETTAIN PERUSTUKSELLE RAKENNETTUJA ” pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, KULMAKIVENÄ ITSE Kristus Jeesus,” [Ef. 2 :19-20].
Tuo perusta on totuus ja on aivan muuta kuin Kirkkoraamatun Uusi testamentti, jonka kirjoituksissa monia asioita vääristellään ja petetään S24-lukijoita esim. Joh. evankeliumi.jatketaan...Paavaliin tutustumista.
Ensiksi kuitenkin laitan tiedoksi Teille seuraavassa esille Jumalan Paavalille antamia työkäskyjä eli Paavalin toiminnan lähtökohtia ja tavoitteita,
kohta 2 seuraavaksi.
2. LÄHTÖKOHTA JA TAVOITE SEKÄ PAAVALIN TYÖN JA AJATUSTEN RAJAT.
Paavalin virka saarnata sovinnosta.
Jumala antoi Paavalille ”viran saarnata sovinnosta Jumalan kanssa” ja ”Jumala neuvoo ihmisiä Paavalin kautta” ” että te Jumalan kanssa sovitte” ”että ihmiset tulisivat Jeesuksessa Kristuksessa siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa”; 2 Kor. 5 : 18 -21 / Biblia 1776.
Myöhemmät Raamatun käännökset ovat luterilaisen Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavien tekemiä manipulaatioita Kirkkoraamattuun omien etujensa ja hyötyjensä tähden mm. Vanhurskauttamisopin tähden on pitänyt muuttaa totuus oman oppinsa mukaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatketaan...Paavaliin tutustumista.
kohta 2 seuraavaksi.
Jumala antoi Paavalille ”viran saarnata sovinnosta Jumalan kanssa” ja ”Jumala neuvoo ihmisiä Paavalin kautta” ” että te Jumalan kanssa sovitte” ”että ihmiset tulisivat Jeesuksessa Kristuksessa siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa”; 2 Kor. 5 : 18 -21 / Biblia 1776.
Myöhemmät Raamatun käännökset ovat luterilaisen Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavien tekemiä manipulaatioita Kirkkoraamattuun omien etujensa ja hyötyjensä tähden mm. Vanhurskauttamisopin tähden on pitänyt muuttaa totuus oman oppinsa mukaiseksi.Eikös saarnatautisille on oma palsta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kohta 2 seuraavaksi.
Myöhemmät Raamatun käännökset ovat luterilaisen Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavien tekemiä manipulaatioita Kirkkoraamattuun omien etujensa ja hyötyjensä tähden mm. Vanhurskauttamisopin tähden on pitänyt muuttaa totuus oman oppinsa mukaiseksi.jatketaan...Paavaliin tutustumista.
kohta 3 seuraavaksi.
3. LÄHTÖKOHTA JA TAVOITE SEKÄ PAAVALIN TYÖN JA AJATUSTEN RAJAT.
Kirje Tiitukselle, Jumalan osuus Paavalin työssä.
Totean Paavalin työn lähtökohdista ja toiminnan rajoista, että Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa teidät ja antaa iankaikkisen elämän armonsa kautta”(jae 7), kun tunnustatte syntinne ja Herran, Hänen kanssaan sovitte syntinne ja annatte pestä syntinne pois uskoen Häneen, jae 8, ja toimien Hänen tahtonsa mukaan ja Häntä totellen kaikessa ” ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista”, jae 8; Tiit. 3: 3-8.
Tämä kirjoitus on aloittajan kommenttiin koskevaa eli
LUKU 15
ENSIN JAKEET 1-2 kuten aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisntä tekstiä ja täysin hölynpölyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kohta 3 seuraavaksi.
3. LÄHTÖKOHTA JA TAVOITE SEKÄ PAAVALIN TYÖN JA AJATUSTEN RAJAT.
Kirje Tiitukselle, Jumalan osuus Paavalin työssä.
Totean Paavalin työn lähtökohdista ja toiminnan rajoista, että Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa teidät ja antaa iankaikkisen elämän armonsa kautta”(jae 7), kun tunnustatte syntinne ja Herran, Hänen kanssaan sovitte syntinne ja annatte pestä syntinne pois uskoen Häneen, jae 8, ja toimien Hänen tahtonsa mukaan ja Häntä totellen kaikessa ” ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista”, jae 8; Tiit. 3: 3-8.
LUKU 15
ENSIN JAKEET 1-2 kuten aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisntä tekstiä ja täysin hölynpölyä.jatketaan...Paavaliin tutustumista.
kohta 4 seuraavaksi.
4. LÄHTÖKOHTA JA TAVOITE SEKÄ PAAVALIN TYÖN JA AJATUSTEN RAJAT.
Ympärileikkaus.
Paavali painottaa, että ”tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen” (1. Kor. 7:17-19).
Paavalin opetuksessa korostuu ympärileikkauksen hengellinen tulkinta. Oikea ympärileikkaus ei ole ulkonainen, vaan sisäinen, jonka aikaansaa pyhä henki (Room. 2:28-29).
Pyhä kaste on asetettu Uuden liiton ympärileikkaukseksi:
”Hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista” (Kol. 2:11-12).
Paavalin mukaan Uusi liitto Herra Jumalan kanssa perustuu Jeesukseen ja hänen ristinkuolemaansa, hänen hautaamiseensa ja hänen kuolleista ylösnousemukseensa. Niiden kautta Herra Jumala on solminut ihmiskunnan kanssa Uuden liiton Jeesuksessa Kristuksessa. Se perustuu Jeesuksen toimittamaan uhriin syntien puolesta. Se on korvannut Mooseksen lain määräämät eläinuhrit. Samasta syystä myös Jumalan Mooseksen lain kautta solmiman liiton ulkonainen merkki, esinahan ympärileikkaus, on tullut tarpeettomaksi. Sen on korvannut ”sydämen ympärileikkaus, jonka aikaansaa pyhä henki” [jae 29/ KR 92 ” oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan henki”].
Tuo tarkoittaa sitä, että ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle ja antaa kastaa itsensä ja saa kasteen [syntien poispesemisen ja syntien anteeksisaamisen] sekä saa Jeesukseen uskomisen kautta sekä ihminen saa Jeesuksen antamalle opetukselle kuuliaisuuden ja opetuksen tottelemisen kautta pyhän hengen ja saa tuolla tavalla ”sydämen uskon”.
Jumalan henki vaikuttaa sen, että ihmisestä tulee ”uusi luomus”.
Paavali kirjoittaa kirjeessään efesolaisille syntyneestä uudesta luomuksesta Ef.2: 1 [”1 Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden.” ]
Ef. 2: 18-22 [” Hän on avannut meille pääsyn Herra Jumalan luo yhden ja saman hengen johdattamina. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumala perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herra Jumalassa; ja Jeesuksessa tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi hengessä.”]
Seuraavassa historiaa ympärileikkauksesta:
Varhaisessa seurakunnassa kaste ymmärrettiin myös edellytykseksi ehtoolliselle osallistumiselle. Kuten ympärileikkaamaton ei saanut syödä pääsiäislammasta (2. Moos. 12:48), samoin kaste on portti ehtoolliselle. ”Teidän kiitosateriastanne älköön syökö älköönkä juoko kukaan muu kuin Herran nimeen kastetut” (Didakhe 9:5).
Ympärileikkaus piti juutalaisuudessa suorittaa kaikille poikalapsille kahdeksan päivän iässä. Liiton ehtoihin kuului myös, että ympärileikkaamattomat oli hävitettävä kansan keskuudesta. Siinain laki kielsi ympärileikkaamattomia syömästä pääsiäislammasta, joka oli toinen juutalaisuuden keskeinen rituaali (2. Moos. 12:48, Hesekiel 44:9).
Myös Jeesus ympärileikattiin kahdeksan päivän ikäisenä.
Vanhan liiton merkki.
1. Moos. 17: 7 -12 ”Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.”
Varhaisessa alkuseurakunnassa syntyi kysymys siitä, koskeeko ympärileikkaus kristillistä seurakuntaa. Apostolien kokous vakuuttui, ettei ympärileikkauskäsky koske uuden liiton seurakuntaa (Apt. 15:5-31). Ulkoinen ympärileikkaus ei enää ole pelastuskysymys, mutta Raamattu ei myöskään kiellä sitä. Siksi kristityksi kääntynyt juutalainen voi edelleen ympärileikkauttaa poikansa. Paavalikin ympärileikkautti Timoteuksen, jotta hänen ympärileikkaamattomuutensa ei olisi pahennukseksi ja evankeliumin esteeksi (Apt. 16:3).
Tuossa edellä on välttämätöntä tietoa ja tärkeää historiaa ympärileikkauksesta ja uuden liiton kasteen ja pelastuksen ymmärtämisesta.
LUKU 15
ENSIN JAKEET 1-2 kuten aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisntä tekstiä ja täysin hölynpölyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kohta 4 seuraavaksi.
Ympärileikkaus.
Paavali painottaa, että ”tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen” (1. Kor. 7:17-19).
Paavalin opetuksessa korostuu ympärileikkauksen hengellinen tulkinta. Oikea ympärileikkaus ei ole ulkonainen, vaan sisäinen, jonka aikaansaa pyhä henki (Room. 2:28-29).
”Hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista” (Kol. 2:11-12).
Paavalin mukaan Uusi liitto Herra Jumalan kanssa perustuu Jeesukseen ja hänen ristinkuolemaansa, hänen hautaamiseensa ja hänen kuolleista ylösnousemukseensa. Niiden kautta Herra Jumala on solminut ihmiskunnan kanssa Uuden liiton Jeesuksessa Kristuksessa. Se perustuu Jeesuksen toimittamaan uhriin syntien puolesta. Se on korvannut Mooseksen lain määräämät eläinuhrit. Samasta syystä myös Jumalan Mooseksen lain kautta solmiman liiton ulkonainen merkki, esinahan ympärileikkaus, on tullut tarpeettomaksi. Sen on korvannut ”sydämen ympärileikkaus, jonka aikaansaa pyhä henki” [jae 29/ KR 92 ” oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan henki”].
Tuo tarkoittaa sitä, että ihminen tunnustaa syntinsä Jumalalle ja antaa kastaa itsensä ja saa kasteen [syntien poispesemisen ja syntien anteeksisaamisen] sekä saa Jeesukseen uskomisen kautta sekä ihminen saa Jeesuksen antamalle opetukselle kuuliaisuuden ja opetuksen tottelemisen kautta pyhän hengen ja saa tuolla tavalla ”sydämen uskon”.
Paavali kirjoittaa kirjeessään efesolaisille syntyneestä uudesta luomuksesta Ef.2: 1 [”1 Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden.” ]
Ef. 2: 18-22 [” Hän on avannut meille pääsyn Herra Jumalan luo yhden ja saman hengen johdattamina. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumala perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herra Jumalassa; ja Jeesuksessa tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi hengessä.”]
Varhaisessa seurakunnassa kaste ymmärrettiin myös edellytykseksi ehtoolliselle osallistumiselle. Kuten ympärileikkaamaton ei saanut syödä pääsiäislammasta (2. Moos. 12:48), samoin kaste on portti ehtoolliselle. ”Teidän kiitosateriastanne älköön syökö älköönkä juoko kukaan muu kuin Herran nimeen kastetut” (Didakhe 9:5).
Ympärileikkaus piti juutalaisuudessa suorittaa kaikille poikalapsille kahdeksan päivän iässä. Liiton ehtoihin kuului myös, että ympärileikkaamattomat oli hävitettävä kansan keskuudesta. Siinain laki kielsi ympärileikkaamattomia syömästä pääsiäislammasta, joka oli toinen juutalaisuuden keskeinen rituaali (2. Moos. 12:48, Hesekiel 44:9).
Vanhan liiton merkki.
1. Moos. 17: 7 -12 ”Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.”
Varhaisessa alkuseurakunnassa syntyi kysymys siitä, koskeeko ympärileikkaus kristillistä seurakuntaa. Apostolien kokous vakuuttui, ettei ympärileikkauskäsky koske uuden liiton seurakuntaa (Apt. 15:5-31). Ulkoinen ympärileikkaus ei enää ole pelastuskysymys, mutta Raamattu ei myöskään kiellä sitä. Siksi kristityksi kääntynyt juutalainen voi edelleen ympärileikkauttaa poikansa. Paavalikin ympärileikkautti Timoteuksen, jotta hänen ympärileikkaamattomuutensa ei olisi pahennukseksi ja evankeliumin esteeksi (Apt. 16:3).
Tuossa edellä on välttämätöntä tietoa ja tärkeää historiaa ympärileikkauksesta ja uuden liiton kasteen ja pelastuksen ymmärtämisesta.
LUKU 15
ENSIN JAKEET 1-2 kuten aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisntä tekstiä ja täysin hölynpölyä.jatketaan...Paavaliin tutustumista JA HÄNEN OPETUKSEENSA JA SAARNAANSA UPOTUSVESIKASTEESTA.
Tuossa edellä on aiemmissa kommenteissani välttämätöntä tietoa ja tärkeää historiaa ympärileikkauksesta ja uuden liiton uskon, kasteen, pelastuksen ja ylösnousemuksen ymmärtämisestä.
Nyt sitten takaisin varsinaiseen aiheeseemme edm. Paavalin työn 4stä LÄHTÖKOHTIA JA TAVOITTEITA SEKÄ PAAVALIN TYÖN JA AJATUSTEN RAJAT – aiheesta korinttilaiskirjeen tekstiin Paavalin tekemästä lähetystyöstä Korintissa vuosina 50-53 ensiksi jakeiden 1 Kor. 15 : 1 - 2 pohjalta.
Jatkan tässä seuraavassa aivan kuten aloittajakin, joka kuitenkin vain yritti kertoa jakeista 1-2, mutta kaikki meni hörhöilyksi hänen toimestaan.
Kirjoitan tässä aluksi enemmän ja lähemmin historiaa mitä on aiemmin, ennen tämän Korinttilaiskirjeen 15 luvun kirjoittamista tapahtunut Korintissa ja miten suuresta asiasta on kysymys:
Pelastuksen evankeliumin kuuleminen, uskoontulosta, antamalla kastaa itsensä upotusvesikasteessa syntien poispesemiseksi ja syntien anteeksisaamiseksi, kätten päällepaneminen, vanhurskauttaminen, pyhällä hengellä täyttyminen ja sinetin saaminen ja kielillä puhumisen-merkki on Jumalan ja ihmisen välistä yhteyttä ja tärkeintä yhteistyötä.
Ensiksikin aloitetaan historia siitä mitä on kirjoitettu Apt. 18: 1 -11.
Apostolien teoissa kerrotaan tuosta Paavalin työstä Korintissa. Paavali viipyi Korintissa vuoden ja kuusi kuukautta, jae 11. Paavali sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan, jae 4. Paavali oli kokonaan antautunut sanan julistamiseen ja todisti juutalaisille, että Jeesus on Kristus, jae 5.
Synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin, jae 8. Paavali kastoi heidät.
Paavali ”kastoi” ja Apollos ”kasteli” seuraavissa kohdissa kirjoitusten mukaan.
1 Kor. 1:
”14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.”
1 Kor. 3:6 ” 6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.”
Totean edm. perustuen Paavalin toiminnasta, että hän itse kastoi ja oli myös osallisena kastettavien kanssa joka hetki, Hänellä oli myös työnjako Herra Jumalan ja Apolloksen kanssa.
Siis aivanpäinvastoin kuin aloittaja väittää >>Paavalihan ei kastanut juuri ketään, vaan saarnasi evankeliumia>>
Tärkeää on havaita, että kaikki kastetoiminta on Herra Jumalan hyväksymää ja hänen tahtonsa mukaista ja että Hän on mukana kasvun antajana.
Totean, että Mikään asia ole niinkuin aloittaja väittää ja eikä mikään ole aloittajan oman tahdon ja harhojen mukaista.
Vaan totean edm. kirjoituksiin perustuen , että upotusvesikaste on Uskon, Pelastuksen ja Ylösnousemuksen tärkeä, välttämätön osatekijä.
LUKU 15
ENSIN JAKEET 1-2 kuten aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisintä sekavaa tekstiä ja täysin hölynpölyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatketaan...Paavaliin tutustumista JA HÄNEN OPETUKSEENSA JA SAARNAANSA UPOTUSVESIKASTEESTA.
Tuossa edellä on aiemmissa kommenteissani välttämätöntä tietoa ja tärkeää historiaa ympärileikkauksesta ja uuden liiton uskon, kasteen, pelastuksen ja ylösnousemuksen ymmärtämisestä.
Nyt sitten takaisin varsinaiseen aiheeseemme edm. Paavalin työn 4stä LÄHTÖKOHTIA JA TAVOITTEITA SEKÄ PAAVALIN TYÖN JA AJATUSTEN RAJAT – aiheesta korinttilaiskirjeen tekstiin Paavalin tekemästä lähetystyöstä Korintissa vuosina 50-53 ensiksi jakeiden 1 Kor. 15 : 1 - 2 pohjalta.
Jatkan tässä seuraavassa aivan kuten aloittajakin, joka kuitenkin vain yritti kertoa jakeista 1-2, mutta kaikki meni hörhöilyksi hänen toimestaan.
Kirjoitan tässä aluksi enemmän ja lähemmin historiaa mitä on aiemmin, ennen tämän Korinttilaiskirjeen 15 luvun kirjoittamista tapahtunut Korintissa ja miten suuresta asiasta on kysymys:
Pelastuksen evankeliumin kuuleminen, uskoontulosta, antamalla kastaa itsensä upotusvesikasteessa syntien poispesemiseksi ja syntien anteeksisaamiseksi, kätten päällepaneminen, vanhurskauttaminen, pyhällä hengellä täyttyminen ja sinetin saaminen ja kielillä puhumisen-merkki on Jumalan ja ihmisen välistä yhteyttä ja tärkeintä yhteistyötä.
Ensiksikin aloitetaan historia siitä mitä on kirjoitettu Apt. 18: 1 -11.
Apostolien teoissa kerrotaan tuosta Paavalin työstä Korintissa. Paavali viipyi Korintissa vuoden ja kuusi kuukautta, jae 11. Paavali sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan, jae 4. Paavali oli kokonaan antautunut sanan julistamiseen ja todisti juutalaisille, että Jeesus on Kristus, jae 5.
Synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin, jae 8. Paavali kastoi heidät.
1 Kor. 1:
”14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.”
Totean edm. perustuen Paavalin toiminnasta, että hän itse kastoi ja oli myös osallisena kastettavien kanssa joka hetki, Hänellä oli myös työnjako Herra Jumalan ja Apolloksen kanssa.
Siis aivanpäinvastoin kuin aloittaja väittää >>Paavalihan ei kastanut juuri ketään, vaan saarnasi evankeliumia>>
Tärkeää on havaita, että kaikki kastetoiminta on Herra Jumalan hyväksymää ja hänen tahtonsa mukaista ja että Hän on mukana kasvun antajana.
Totean, että Mikään asia ole niinkuin aloittaja väittää ja eikä mikään ole aloittajan oman tahdon ja harhojen mukaista.
Vaan totean edm. kirjoituksiin perustuen , että upotusvesikaste on Uskon, Pelastuksen ja Ylösnousemuksen tärkeä, välttämätön osatekijä.
LUKU 15
ENSIN JAKEET 1-2 kuten aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisintä sekavaa tekstiä ja täysin hölynpölyä.jatketaan...Paavaliin tutustumista JA HÄNEN OPETUKSEENSA JA USKONSAARNAANSA UPOTUSVESIKASTEESTA.
KORINTTIN Jumalan seurakunnan usko ei ole toiveajattelua, vaan se lepää lujalla pohjalla. Meillä on tuossa apostolien luja todistus siitä, että Jeesus Kristus elää.
Ja niinpä Paavali toteaa yhteenvedossaan,
että ”NÄIN ME SAARNAAMME JA NÄIN TE OLETTE USKOON TULLEET” , jae 11.
Tuossa on edellä kirjoitettu vanhin uskon, pelastuksen ja ylösnousemuksen uskontunnustus ja hengellisen elämän perustavanlaatuinen evankeliuminsaarna.
Tuo kirjoitus on perustavanlaatuista Herra Jumalan antamaa evankeliumia korinttilaisille apostoli Paavalin kautta, 1 Kor. 15: 1-11.
Totean, että aloittaja on sekopää harhaoppinen, joka ei osannut jakeista 1 Kor. 15: 1-2 ottaa totuutta esille vaan on kusettanut itseään kaikella sekalaisella mitä luterilaisesta Kirkkoraamatusta löytyy.
Aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisintä sekavaa tekstiä ja täysin hölynpölyä.
OTA OPIKSESI TUOSTA KAIKESTA, ÄLÄKÄ KIRJOITTELE TÄNNE ENNENKUIN OLET SAANUT KIELILLÄ PUHUMISEN -MERKIN! - Anonyymi
Raamatun jakeet on heille jotka ei ymmärrä RAKKAUTTA !
Se on hyvä,koska oppimattomia on niin paljon ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kohta 2 seuraavaksi.
Myöhemmät Raamatun käännökset ovat luterilaisen Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavien tekemiä manipulaatioita Kirkkoraamattuun omien etujensa ja hyötyjensä tähden mm. Vanhurskauttamisopin tähden on pitänyt muuttaa totuus oman oppinsa mukaiseksi.Mulle paavali on yhtä tyhjän kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kohta 4 seuraavaksi.
Ympärileikkaus.
Vanhan liiton merkki.
LUKU 15
ENSIN JAKEET 1-2 kuten aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisntä tekstiä ja täysin hölynpölyä.jatketaan...Paavaliin tutustumista.
Jospa työntäsit ton paavalin IHMISEN xxxx,kuka ken sitä kiinnostaa?
Paavali ihminen vain !!
Kuten muut lahkon edustajat ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatketaan...Paavaliin tutustumista JA HÄNEN OPETUKSEENSA JA USKONSAARNAANSA UPOTUSVESIKASTEESTA.
KORINTTIN Jumalan seurakunnan usko ei ole toiveajattelua, vaan se lepää lujalla pohjalla. Meillä on tuossa apostolien luja todistus siitä, että Jeesus Kristus elää.
Tuossa on edellä kirjoitettu vanhin uskon, pelastuksen ja ylösnousemuksen uskontunnustus ja hengellisen elämän perustavanlaatuinen evankeliuminsaarna.
Tuo kirjoitus on perustavanlaatuista Herra Jumalan antamaa evankeliumia korinttilaisille apostoli Paavalin kautta, 1 Kor. 15: 1-11.
Totean, että aloittaja on sekopää harhaoppinen, joka ei osannut jakeista 1 Kor. 15: 1-2 ottaa totuutta esille vaan on kusettanut itseään kaikella sekalaisella mitä luterilaisesta Kirkkoraamatusta löytyy.
Aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisintä sekavaa tekstiä ja täysin hölynpölyä.
OTA OPIKSESI TUOSTA KAIKESTA, ÄLÄKÄ KIRJOITTELE TÄNNE ENNENKUIN OLET SAANUT KIELILLÄ PUHUMISEN -MERKIN!OTA OPIKSESI TUOSTA KAIKESTA, ÄLÄKÄ KIRJOITTELE TÄNNE ENNENKUIN OLET SAANUT KIELILLÄ PUHUMISEN -MERKIN!
Saatana puhuu kielillä ja lahkot amerikan roskasta !
Paavaliako himoitset joka oli IHMINEN,vain kärpäsen paska joka ei ensin uskonut edes Jumalaan saati vileä vähemmän KRISTUKSEEN jonka kautta kaikki kuolevaiset menee jos menee.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa työntäsit ton paavalin IHMISEN xxxx,kuka ken sitä kiinnostaa?
Paavali ihminen vain !!
Kuten muut lahkon edustajat !jatketaan...Paavaliin tutustumista.
MItä ihmettä,ihmisen tutustumiseen..Ei käy,vedä Paavalis minne haluat mutta älä tyrkytä,kun hän oli vain IHMINEN !
- Anonyymi
Aloittaja on harhaoppinen hörhö ja tuo julki omia oppejaan pelastuksesta kuten esim. >> Pelkkä usko riittää>>
- Anonyymi
jatkan vielä..
Paavali ei todellakaan opeta tuota että >> >> Pelkkä usko riittää>>
Aloittajan käsitys mitä Paavali kirjoittaa 1Kor. 15:1-2 on täysin metsässä. Tuon selitys ei todellakaan ole mitä aloittaja kirjoittaa noiden jakeiden 1-2 jälkeen.
Aloittajan yhteenveto on itsepetosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä..
Paavali ei todellakaan opeta tuota että >> >> Pelkkä usko riittää>>
Aloittajan käsitys mitä Paavali kirjoittaa 1Kor. 15:1-2 on täysin metsässä. Tuon selitys ei todellakaan ole mitä aloittaja kirjoittaa noiden jakeiden 1-2 jälkeen.
Aloittajan yhteenveto on itsepetosta.mä olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mä olen samaa mieltä.
Eivätkö nuo pellet todella tunne Raamattua: "Aloittaja on harhaoppinen hörhö ja tuo julki omia oppejaan pelastuksesta kuten esim. >> Pelkkä usko riittää>>"
Raamatun mukaan usko Herraan Jeesukseen riittää:
Ap 16
"Hän vei heidät ulos ja kysyi: »Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?»
He vastasivat: »Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi.» He puhuivat sitten Herran sanaa hänelle ja koko talonväelle. "
Vesikö on sekoittanut noiden kasteenpalvojien pään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkö nuo pellet todella tunne Raamattua: "Aloittaja on harhaoppinen hörhö ja tuo julki omia oppejaan pelastuksesta kuten esim. >> Pelkkä usko riittää>>"
Ap 16
"Hän vei heidät ulos ja kysyi: »Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?»
He vastasivat: »Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi.» He puhuivat sitten Herran sanaa hänelle ja koko talonväelle. "
Vesikö on sekoittanut noiden kasteenpalvojien pään?Tuo sauras saatananpalvojapelle laittaa uskon ja kasteen vastakkain! Hän tekee uskosta epäjumalan. Raamatun mukaan Jeesus pelastaa ja tekee sen uskon ja kasteen kautta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap 16
Vesikö on sekoittanut noiden kasteenpalvojien pään?Paavali, Pietari ja Jeesus ovat eri mieltä kuin sinä uskosta ja kasteesta ja pelastuksesta.
Sinä olet pimeydessö harhojesi kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali, Pietari ja Jeesus ovat eri mieltä kuin sinä uskosta ja kasteesta ja pelastuksesta.
Sinä olet pimeydessö harhojesi kanssa.on on...aloittaja on hörhö, omia oppejaan ja unelmiaan tuo tänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on on...aloittaja on hörhö, omia oppejaan ja unelmiaan tuo tänne.
Tuosta olemme liikuttavan yksimielisiä! Aamen! 🤝
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap 16
Vesikö on sekoittanut noiden kasteenpalvojien pään?Sinä hörhö et tunne luterilaista Kirkkoraamattuasi >>Eivätkö nuo pellet todella tunne Raamattua>>
mikä sinun pääsi on sekoittanut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä hörhö et tunne luterilaista Kirkkoraamattuasi >>Eivätkö nuo pellet todella tunne Raamattua>>
mikä sinun pääsi on sekoittanut?Kyllä tuossa luterilaisessa Raamatussa opetetaan:
"Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi." Ap 16
Vai puhutaanko siinä Kirkkoraamatussa siten, että vauvakaste pelastaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuossa luterilaisessa Raamatussa opetetaan:
"Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi." Ap 16
Vai puhutaanko siinä Kirkkoraamatussa siten, että vauvakaste pelastaa?Ja sanotaan myös että teidät pelastaa nyt kaste
Kumpaankin uskomme - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sanotaan myös että teidät pelastaa nyt kaste
Kumpaankin uskommeUskotaan vaikka sitä, kun sanotaan: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnutuksella pelastutaan"!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskotaan vaikka sitä, kun sanotaan: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnutuksella pelastutaan"!
Siihenkin uskomme, amen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuossa luterilaisessa Raamatussa opetetaan:
Vai puhutaanko siinä Kirkkoraamatussa siten, että vauvakaste pelastaa?Sinä hörhö pysy poissa täältä !
- Anonyymi
Niinkö Luther opettaa?
Anonyymi kirjoitti:
Tuo sauras saatananpalvojapelle laittaa uskon ja kasteen vastakkain! Hän tekee uskosta epäjumalan. Raamatun mukaan Jeesus pelastaa ja tekee sen uskon ja kasteen kautta,
Mitä tapahtuu ihmiselle, joka ottaa Jeesuksen vastaan ja häntä ei ole koskaan kastettu. Ennen kuin hän menee kasteelle, hän kuoleekin. Miten hänen käy, jos uskoon tuleminen vaatii kasteen ? Eikö Jeesuksen kuolema ristillä riitäkään pelastukseen ?
- Anonyymi
Voi elläimen käsi näitä juttuja.
- Anonyymi
Hellarijuutalainen pilkkaaja et itse pelastu ehkä tahdo muidenkaan pelastuvan.
- Anonyymi
Mikään muu ei pelasta kuin Jeesus. Hän tuntee oletteko tosissanne ottaneet Jeesuksen vastaan. Ja tahdotko seura Häntä ja kirkastaa Jumalaa.
- Anonyymi
Jeesus ja kristillinen kaste kuuluu yhteen,
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ja kristillinen kaste kuuluu yhteen,
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27laitan tiedoksi Teille seuraavassa esille Jumalan Paavalille antamia työkäskyjä eli Paavalin toiminnan lähtökohtia ja tavoitteita,
kohta 4 seuraavaksi.
Ympärileikkaus.
Vanhan liiton merkki.
Tuossa on välttämätöntä tietoa ja tärkeää historiaa ympärileikkauksesta ja uuden liiton kasteen ja pelastuksen ymmärtämisesta.
LUKU 15
Anonyymi kirjoitti:
laitan tiedoksi Teille seuraavassa esille Jumalan Paavalille antamia työkäskyjä eli Paavalin toiminnan lähtökohtia ja tavoitteita,
kohta 4 seuraavaksi.
Ympärileikkaus.
Vanhan liiton merkki.
Tuossa on välttämätöntä tietoa ja tärkeää historiaa ympärileikkauksesta ja uuden liiton kasteen ja pelastuksen ymmärtämisesta.
LUKU 15
ENSIN JAKEET 1-2 kuten aloittaja laittoi aiheteeman esille Teille S24-lukijoille ja tuon jälkeen kirjoitti mitä ihmeellisntä tekstiä ja täysin hölynpölyä."Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon JOKAINEN poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, KENELTÄ TAHANSA, rahalla ostettu, joka EI OLE sinun jälkeläisiäsi"
"Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on
oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi"
1 Moos: 17: 12-13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon JOKAINEN poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, KENELTÄ TAHANSA, rahalla ostettu, joka EI OLE sinun jälkeläisiäsi"
"Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on
oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi"
1 Moos: 17: 12-13Onkohan tuolla kasteenpalvojalla etusormi jotenkin jumiutunut näppäimille, kun hän kopioi tuota samaa stooria päivästä toiseen? Hän ilmeisesti kuvittelee, että hänen pitää IANKAIKKISESTI toitottaa tuota sanomaa.
Kyllä vauvakaste varmaan ilmestyy Raamattuun, kun noin ahkeraan toistaa tuota samaa sanomaa.
Vanha liitto on kuitenkin vanhentunut:
Hebr 8
"Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tuolla kasteenpalvojalla etusormi jotenkin jumiutunut näppäimille, kun hän kopioi tuota samaa stooria päivästä toiseen? Hän ilmeisesti kuvittelee, että hänen pitää IANKAIKKISESTI toitottaa tuota sanomaa.
Kyllä vauvakaste varmaan ilmestyy Raamattuun, kun noin ahkeraan toistaa tuota samaa sanomaa.
Hebr 8
"Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi"Varhaisessa seurakunnassa kaste ymmärrettiin myös edellytykseksi ehtoolliselle osallistumiselle. Kuten ympärileikkaamaton ei saanut syödä pääsiäislammasta (2. Moos. 12:48), samoin kaste on portti ehtoolliselle. ”Teidän kiitosateriastanne älköön syökö älköönkä juoko kukaan muu kuin Herran nimeen kastetut” (Didakhe 9:5).
Tuo jo todistaa sen, että alkuseurakunnassa EI kastettu vauvoja, sillä UT:n mukaan kaikki kastetut osallistuivat ehtoolliselle. Vauvahan ei siihen kykene. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tuolla kasteenpalvojalla etusormi jotenkin jumiutunut näppäimille, kun hän kopioi tuota samaa stooria päivästä toiseen? Hän ilmeisesti kuvittelee, että hänen pitää IANKAIKKISESTI toitottaa tuota sanomaa.
Hebr 8
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi"Onkohan saatananpalvojanoidalla taas sormi liipasimella kun märisee tuskaansa. Uudestikastajien symbolikastetta ei ile Raamatussa, mutta yksi kaste siellä on ilman lisämääreitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo jo todistaa sen, että alkuseurakunnassa EI kastettu vauvoja, sillä UT:n mukaan kaikki kastetut osallistuivat ehtoolliselle. Vauvahan ei siihen kykene.UT ei sano missään että kaikki kastetut nauttivat ehtoollista!
Huonolla jamalla on uudestikasteen puolustus!!
Raamattu asettaa ehdot ehtoolliselle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UT ei sano missään että kaikki kastetut nauttivat ehtoollista!
Huonolla jamalla on uudestikasteen puolustus!!
Raamattu asettaa ehdot ehtoolliselletuota samaa tuo sama säälittävä tapaus on yrittänyt pitkään.
- Anonyymi
Joka pitää kastetta Jeesuksen vertaisena on synti.
Kristus on Luoja ja ihminen on luotu, siinä on ontologinen ero.
Jumala luo tyhjästä mutta ihminen ei.- Anonyymi
Kasteessa LIITYTÄÄN Jeesukseen,
"tämän esikuvan mukaan vesi, NYT teidätkin pelastaa - kasteena"
1 Piet: 3: 21
Vanhassa liitossa, ympärileikkaus > "iankaikkiseksi liitoksi"
"nyt" > Uudessa liitossa , kaste "vesi nyt teidätkin pelastaa" - Anonyymi
KRISTUS EI OLE LUONUT YHTÄÄN MITTÄN >>Kristus on Luoja >>
Tuo on sinun omaa oppiasi, eksytystä ja syntiä.
- Anonyymi
OTA OPIKSESI TUOSTA KAIKESTA, ÄLÄKÄ KIRJOITTELE TÄNNE ENNENKUIN OLET SAANUT KIELILLÄ PUHUMISEN -MERKIN!- Anonyymi
Oh hoh:"Totean, että aloittaja on sekopää harhaoppinen, joka ei osannut jakeista 1 Kor. 15: 1-2 ottaa totuutta esille vaan on kusettanut itseään kaikella sekalaisella mitä luterilaisesta Kirkkoraamatusta löytyy."
Vauvakasteen puolustajat ovat saaneet sekopäisen kilpailijan, joka toteaa yhtä ja toista sekavaa. Ilmankos Raamattu opettaa, että lopun aikana tulee kaikenlaisia eksyttäjiä, jotka koettavat eksyttää valitutkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oh hoh:"Totean, että aloittaja on sekopää harhaoppinen, joka ei osannut jakeista 1 Kor. 15: 1-2 ottaa totuutta esille vaan on kusettanut itseään kaikella sekalaisella mitä luterilaisesta Kirkkoraamatusta löytyy."
Vauvakasteen puolustajat ovat saaneet sekopäisen kilpailijan, joka toteaa yhtä ja toista sekavaa. Ilmankos Raamattu opettaa, että lopun aikana tulee kaikenlaisia eksyttäjiä, jotka koettavat eksyttää valitutkin.Pidä leipäläpi kiinni harhaoppinen uudestikasteen puolustustaja! Olet todellakin eksyttäjä
- Anonyymi
"Eiväthän kaikki puhu kielillä ?
1 Kor: 12: 30 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eiväthän kaikki puhu kielillä ?
1 Kor: 12: 30ne jotka eivät ole saaneet pyhää henkeä, eivät puhu kielillä >>"Eiväthän kaikki puhu kielillä ?
1 Kor: 12: 30>>
kaikki jotka ovat saaneet pyhän hengen puhuvat kielillä, koska kielet ovat merkkinä uskoville, ett' henki on tullut ko. ihmiseen!!
kielillä puhuminen on merkki hengen tulemisesta ihmiseen, Markus todistaa tuo oikeaksi:.
Mark. 16:17
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
HUOM!!
kellään muulla ei ole pyhää henkeä kuin kielillä puhumisen-merkin saaneilla, ja vain nuo ovat uusia luomuksia, ei yksikään muu henkilö ole uusi luomus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne jotka eivät ole saaneet pyhää henkeä, eivät puhu kielillä >>"Eiväthän kaikki puhu kielillä ?
kaikki jotka ovat saaneet pyhän hengen puhuvat kielillä, koska kielet ovat merkkinä uskoville, ett' henki on tullut ko. ihmiseen!!
kielillä puhuminen on merkki hengen tulemisesta ihmiseen, Markus todistaa tuo oikeaksi:.
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
HUOM!!
kellään muulla ei ole pyhää henkeä kuin kielillä puhumisen-merkin saaneilla, ja vain nuo ovat uusia luomuksia, ei yksikään muu henkilö ole uusi luomus.kyllä oikeassa olet.
Totean, että vain ja ainoastaan tuon uuden liiton ympärileikkauksen ja uudestisyntymisen [syntien tunnustaminen, kaste, henki ja kielet] kokemuksen kautta ihminen on hengellinen ihminen ja uusi luomus [2 Kor. 5:17], vanhurskas [pelastuksesta osallinen] , Herra Jumalan edessä kelpaava.
"että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa." [2. Kor. 5:21]
Vain yksin Herra Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa [julistaa syyttömäksi] teidät yksilönä ja henkilökohtaisesti armonsa kautta”, kun hänen kanssaan sovitte syntinne,
[Tiit. 3: 4-7]. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä oikeassa olet.
Totean, että vain ja ainoastaan tuon uuden liiton ympärileikkauksen ja uudestisyntymisen [syntien tunnustaminen, kaste, henki ja kielet] kokemuksen kautta ihminen on hengellinen ihminen ja uusi luomus [2 Kor. 5:17], vanhurskas [pelastuksesta osallinen] , Herra Jumalan edessä kelpaava.
"että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa." [2. Kor. 5:21]
Vain yksin Herra Jumala ”pelastaa ja vanhurskauttaa [julistaa syyttömäksi] teidät yksilönä ja henkilökohtaisesti armonsa kautta”, kun hänen kanssaan sovitte syntinne,
[Tiit. 3: 4-7].jatkan vielä...
1 Kor. 15:11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne jotka eivät ole saaneet pyhää henkeä, eivät puhu kielillä >>"Eiväthän kaikki puhu kielillä ?
HUOM!!
kellään muulla ei ole pyhää henkeä kuin kielillä puhumisen-merkin saaneilla, ja vain nuo ovat uusia luomuksia, ei yksikään muu henkilö ole uusi luomus.Huh mitä harhaoppia: "kellään muulla ei ole pyhää henkeä kuin kielillä puhumisen-merkin saaneilla, ja vain nuo ovat uusia luomuksia, ei yksikään muu henkilö ole uusi luomus."
Kukahan on keksinyt tuollaisen harhaopin?
Raamattu ei tunne tuollaista oppia. Jumala antaa Pyhän hengen niille, jotka sitä häneltä anovat ja uskovat Herraan Jeesukseen.
Ef 1
"Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi "
Kielilläpuhumisesta ei sanaakaan. Se on erillinen armolahja, jota eivät kaikki saa.
1. Kor 12
" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh mitä harhaoppia: "kellään muulla ei ole pyhää henkeä kuin kielillä puhumisen-merkin saaneilla, ja vain nuo ovat uusia luomuksia, ei yksikään muu henkilö ole uusi luomus."
Raamattu ei tunne tuollaista oppia. Jumala antaa Pyhän hengen niille, jotka sitä häneltä anovat ja uskovat Herraan Jeesukseen.
Ef 1
"Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Kielilläpuhumisesta ei sanaakaan. Se on erillinen armolahja, jota eivät kaikki saa.
1. Kor 12
"" Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh mitä harhaoppia: "kellään muulla ei ole pyhää henkeä kuin kielillä puhumisen-merkin saaneilla, ja vain nuo ovat uusia luomuksia, ei yksikään muu henkilö ole uusi luomus."
Ef 1
1. Kor 12
"ei pidä paikkaansa tuo väite >> Jumala antaa Pyhän hengen niille, jotka sitä häneltä anovat ja uskovat Herraan Jeesukseen.>>
tuo Ef. 1: 13 on luterilainen manipulaatio itsepetos [itsekusetus] Vanhurskauttamisopin hyväksi..
Seuraassa on totuus:
Lisäksi on tärkeää pyhän hengen saamisesta saada vahvistusmerkki "Kielet ovat merkiksi uskoville, vaan ei niille, jotka eivät usko" 1 Kor: 14: 2 [luterilaisessa Kirkkoraamatussa tuo jae on manipulaatio, jonka olen tuossa korjannut oikeaksi]. Lisäksi Markus vahvistaa tuon merkin, Markus kirjoittaa kielimerkistä [Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:…, puhuvat uusilla kielillä,]. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ef 1
1. Kor 12
"Sinut on petetty., joku on kusettanut sinua pahemman kerran >>Jumala antaa Pyhän hengen niille, jotka sitä häneltä anovat ja uskovat Herraan Jeesukseen.>>
Totean, että Jeesuksessa Kristuksessa ei olla yksin uskon kautta.
Vaan on manipulointia väittää saavansa pelastuksen evankeliumin, sanan kuulon ja uskoontulon kautta pyhä henki ilman upotusvesikasteasian mainintaa.
Tuo väittäminen on harhaoppia ja on pelkkää päänuskoa.
Totean, että Pelastuksen evankeliumi sisältää aina
upotusvesikasteen!!!
Totean, että uskoontulossa ei ole Herra ole antanut lupausta
pyhästä hengestä. Joten tuohon uskontuloon ei täten tule
liittää pyhän hengen saamista.
Totean, että Ef 1: 13 on tahallista Kirkkoraamatun tekstien ja
lukijoiden ja kuulijoiden manipulointia, kun pelastuksen
evankeliumista on jätetty Paavalille ja efesolaisille
olennainen upotusvesikasteasia pois. Eli suoraan sanoen
efesolaiskirjeen kopioissa on tuo upotusvesikasteasia
poistettu Paavalin alkuperäisestä kirjeestä efesolaisille, jonka
hän kirjoitti v 62 Roomassa.
Syy upotusvesikasteen poistamiseen on ollut Kirkkojen omien
oppien tähden ja että omat opit johtaisivat myös
pelastukseen. Nuo omat opit ovat nimeltäänmm.
Vanhurskauttamisoppi ja Yksin uskosta-oppi, jotka
vastuullisten kirkonmiesten käsityksen mukaan johtavat
pelastumiseen.
Totean , että tässä tulee todistetuksi ja näkyville, että
Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavat tahot manipuloivat
suomalaisia ja johtavat omalla toiminnallaan suomalaisia
kadotukseen eikä pelastukseen ja iankaikkiseen elämään niin
kuin alun perin on ollut tarkoitus.
Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavien taholta tuo on syntiä.
Ja synnin palkka on kuolema Paavalin mukaan Room. 1 : 18-
32.
Nyt on suuri Finaalin aika, nyt on aika, nyt on se hetki, totuus
esiin!!!.
Tuo pelastuksen evankeliumi. Mitä Paavali oli kirjoittanut Ef.
1 : 13
Ja totuus tuli esiin, sen oli tultava esiin:
Ef. 1: ” 13 Hänessä on
teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne
annettuanne kastaa itsenne Herran Jeesuksen nimeen pantu
luvatun pyhän hengen sinetti,”
Tuo on täydellinen jae ja Herra jumalan tahdon mukainen
jae!!
Tuon on Paavali kirjoittanut!!!
Voisiko joku Teistä ystävällisesti viedä Piispainkokoukselle
esityksen tuosta korjauksesta Kirkkoraamattuun?
Tuo täydennetyn jakeen pohjalta moni ihminen Suomessa pelastuu ja saa iankaikkisen elämän. Tuo on Pelastuksen evankeliumia.
Hallelujaa.
Kaikki kunnia Herra Jumalalle kaikesta, aamen
- Anonyymi
Hellareiden kuluneita väitteitä, joilla yrittävät houkutella ihmisiä sodomiasta syytetyn miehen perustamaan lahkoonsa.
Semmosiin puljuihin ja paljuihin ei kannata mennä.Ei Hellareita ole perustettu. Helluntailaisuus syntyi Pyhään Hengen vuodatuksessa apostolisen ajan ensimmäisenä Helluntaina. Siitä on alkujaan koko nimikin Helluntaiseurakunta.
Myös nämä silloin tapahtuneet Hengen ilmiöt jatkuvat edelleen, niinkuin silloinkin. Nämä ilmiöt kuuluvat todelliseen Jeesuksen opetuslasten seurakuntiin. Vain Jeesuksen opetuslasten mudostama seurakunta on kristillinen, sen hallitsijan ja omistajan Jeesuksen Kristuksen mukaisesti. Mikään yhteisö ei ole kristillinen, ilman kiinteää yhteyttä Kristukseen.
Raamatussa (U.T. )on selvät ohjeet mitenkä seurakunta järjestetään.
Mitkään ihmisten tekemät ohjekirjat yms. eivät voi olla Raamatun ilmoituksen yläpuolella, eikä muuttaa sitä, minkä Jumala on ilmoittanut. Raamatu on Jumalan ilmoitus ihmisille.- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Ei Hellareita ole perustettu. Helluntailaisuus syntyi Pyhään Hengen vuodatuksessa apostolisen ajan ensimmäisenä Helluntaina. Siitä on alkujaan koko nimikin Helluntaiseurakunta.
Myös nämä silloin tapahtuneet Hengen ilmiöt jatkuvat edelleen, niinkuin silloinkin. Nämä ilmiöt kuuluvat todelliseen Jeesuksen opetuslasten seurakuntiin. Vain Jeesuksen opetuslasten mudostama seurakunta on kristillinen, sen hallitsijan ja omistajan Jeesuksen Kristuksen mukaisesti. Mikään yhteisö ei ole kristillinen, ilman kiinteää yhteyttä Kristukseen.
Raamatussa (U.T. )on selvät ohjeet mitenkä seurakunta järjestetään.
Mitkään ihmisten tekemät ohjekirjat yms. eivät voi olla Raamatun ilmoituksen yläpuolella, eikä muuttaa sitä, minkä Jumala on ilmoittanut. Raamatu on Jumalan ilmoitus ihmisille.ei pidä paikkaansa että >> Raamatu on Jumalan ilmoitus ihmisille.>>
luterilainen Kirkkoraamattu on luterilaisen Kirkon antama kirja luterilaisesta Vanhurskauttamisoppi-uskosta ja heidän jumalistaan nimeltä Isä, Sana/Poika/Jeesus Kristus ja Pyhä Henki sekä Kirkkoraamattu-jumala.
- Anonyymi
Kaste edustaa maallista regimenttiä, merkitään kirkonkirjoihin kastettuna. Kuinka paljon on kastettuja ateisteja? Testatkaa toimiiko kaste.
Fariseukset noudattivat lakia ja säädöksia täydellisesti kuin robotit, mutta sydän oli kylmä kuin kivi. Tätä Jeesus moitti.
Jeesus antaa uudestisyntymisessä lihasydämen ja anteeksi armon lahjan. Olkaa siis kaikessa linjassa Jumalan Hengen ja tahdon kanssa.- Anonyymi
Missä Raamattu sanoo että kaste edustaa maallista regimenttiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Raamattu sanoo että kaste edustaa maallista regimenttiä?
Ei raamatullinen kaste edustakkaan maallista regimenttiä, mutta tuo pakollinen vauvakaste sitä edustaa. Sehän on vain merkki siitä, että vauva liitetään luterilaiseen kirkkoon, joka on liitossa maallisen regimentin kanssa.
Uskovien kaste taas on menemistä "ulkopuolelle leirin, Hänen pilkkaansa kantaen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei raamatullinen kaste edustakkaan maallista regimenttiä, mutta tuo pakollinen vauvakaste sitä edustaa. Sehän on vain merkki siitä, että vauva liitetään luterilaiseen kirkkoon, joka on liitossa maallisen regimentin kanssa.
Uskovien kaste taas on menemistä "ulkopuolelle leirin, Hänen pilkkaansa kantaen."Uudestikastajien symbolikaste on taikaa
Kristittyjen kaste taas perustuu Jeesukseen
- Anonyymi
Palautan muistiin mitä on Apt. 18 ja mitä Paavali on upotusvesikasteesta kirjoittanut.
Mitä on kirjoitettu Apt. 18: 1 -11.
1 Kor. 1:
Tärkeää on havaita, että kaikki kastetoiminta on Herra Jumalan hyväksymää ja hänen tahtonsa mukaista ja että Hän on mukana kasvun antajana. - Anonyymi
Kaikki mikä Jeesukseen lisätään on syntiä. Mikä on Jumalan teko ja mikä on ihmisen teko, niitä ei saa sekoittaa.
Maailma oli jo valmiina, kun ihminen ilmestyi maan päälle. - Anonyymi
Onpas uudestikastaja suoltanut ahkerasti tulkintojaan. Monesti harhaopettajat ovat kaikkein innokkaimpia. Taito vain puuttuu kokonaan.
- Anonyymi
Jos luulet olevasi opetaja, joudut suurempaan vastuseen.
- Anonyymi
Rukoilkaa eksyttäjien puolesta, siitä tuntee Jeesuksen Hengen.
- Anonyymi
Matt: 23:3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
23:4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Etsittekö Jumalan totuutta ja kirkastettako Jeesusta ja levitättekö evankeliumia kaikille pyyteettömästi.
Matt: 23:11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
23:12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. Minä en ole lukenut aloittajan pitkää jutustelua, enkä ota siihen mitään kantaa. Paljon on eksyttäjiäkin, jotka puhuvat jotain oikein, mutta sisällyttävät siihen pienen myrkyn. Jotenka en minä tunne tarvetta noin hirvittävän pitkääjuttua edes miettiä.
- Anonyymi
Kertokaa kuin on asian laita ja kuin tehdä mikä oikein on, sitä Herra teiltä vartoo.
5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Eikä alkaa setvivään väärin mennyttä ajatusmaailmaa, ja sotkea sitä edelleen yhä sokuisemmaksi, mitä nyt kollektiivisessa maailmassa tapahtuu. Kirkko on mennyt honreiteelle täysin, ja vainoaa niitä, jotka pysyvät Jumalan sanassa.- Anonyymi
Ja kirkko hajoaa kuin lahoava puu pikkuhiljaa, sisältä se alkaa puunkin laho, kunnes isompi tuuli kaataa sen kertarysäyksellä.
ja alle voi jäähä papin auto kun se pappilan pihan ikikoivu lahonneena rojahtaa maahan !
ja seuraavaksi on se pappilakin huutokaupassa kuten on tänäänkin monia sellaisia !
joka päivä kirkosta lähtee maksajia 50 - 3000 kappaletta viime vuotisen tilaston perusteella.
mistä se kertoo sitä voi ihmetellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kirkko hajoaa kuin lahoava puu pikkuhiljaa, sisältä se alkaa puunkin laho, kunnes isompi tuuli kaataa sen kertarysäyksellä.
ja alle voi jäähä papin auto kun se pappilan pihan ikikoivu lahonneena rojahtaa maahan !
ja seuraavaksi on se pappilakin huutokaupassa kuten on tänäänkin monia sellaisia !
joka päivä kirkosta lähtee maksajia 50 - 3000 kappaletta viime vuotisen tilaston perusteella.
mistä se kertoo sitä voi ihmetellä.Korostan ja nostan esille kolmantena tärkeimpänä jokaisen henkilökohtaisen hengellisen elämän asiana sen, että tämä Paavalin kirjoittama Uskon, pelastuksen ja ylösnousemuksen- saarna [ 1 Kor. 15] mitätöi ja tallaa maan rakoon kaikki lahkokirkot ja eriseurat ja harhaopit sekä Ekumeeniset Kirkot ja tuon maailmanlaajuisen Herra Jumalaa, Hänen tahtoaan, Hänen käskyjään ja Jumalan seurakuntaa vastustavan maallisen organisaation sekä mitätöi ja tallaa maan rakoon myös ihmisten luomat Vanhurskauttamisoppi-harhan ja Sana/Poika/Jeesus -unelman ja kolmiyhteisen epäjumalan nimeltään Isä, Sana/Poika/Jeesus ja Pyhä Henki.
Tuo edm. asia tulee kaikkien ihmisten käsittää ja toimia henkilökohtaisessa elämässään vain ja ainoastaan Herra Jumalan tahdon ja Hänen käskyjensä mukaisesti ja ”lähteä ulos” lahkokirkoista ja eriseuroista ja harhaopeista sekä tuosta Ekumeenisesta järjestöstä ja jäsenkunnasta oman etunsa ja oman pelastuksensa tähden.
Muistutan vielä tässäkin, että niin kuin Paavali asian ilmaisee.
Jumalan seurakunnan usko ei ole toiveajattelua, vaan se lepää lujalla pohjalla. Meillä on tuossa apostolien luja todistus siitä, että Jeesus Kristus elää.
että ”NÄIN ME SAARNAAMME JA NÄIN TE OLETTE USKOON TULLEET” , jae 11 [1 Kor. 15:11]. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mistä se kertoo sitä voi ihmetellä.Helluntaikirkko voi lahjota mutta ei luterilainen kirkko jolla on miljoonia jäseniä
Uudestikastajistakin erotaan koko ajan, miksi, sitä voi jokainen miettiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaikirkko voi lahjota mutta ei luterilainen kirkko jolla on miljoonia jäseniä
Uudestikastajistakin erotaan koko ajan, miksi, sitä voi jokainen miettiäUskovaiset ei eroa seurakunnistaan kuin hautuumaan kautta, kaikki muut erot ovat minimaalisia !
etkös lue Jeesuksen sanan mm; haluatteko tekin mennä pois... mihin me menisimme, sinulla on iankaikkisen elämän sanat "!
kirkolla on miljoonia jäseniä koska sinne lähes jokainen syntynyt laitetaan omaa tahtoa kysymättä.
Helluntaissa ei kukaan ole koskaan muust akuin omasta tahdostaan.
järkevä ihminen luulisin tajuaa eron. aivopestyistä en ole niinkään varma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset ei eroa seurakunnistaan kuin hautuumaan kautta, kaikki muut erot ovat minimaalisia !
etkös lue Jeesuksen sanan mm; haluatteko tekin mennä pois... mihin me menisimme, sinulla on iankaikkisen elämän sanat "!
kirkolla on miljoonia jäseniä koska sinne lähes jokainen syntynyt laitetaan omaa tahtoa kysymättä.
Helluntaissa ei kukaan ole koskaan muust akuin omasta tahdostaan.
järkevä ihminen luulisin tajuaa eron. aivopestyistä en ole niinkään varma.Ainakin uudestikastajista erotaan koko ajan
On siellä siis järkeviäkin Anonyymi kirjoitti:
mistä se kertoo sitä voi ihmetellä.Taitaa kertoa, jotakin monestakin asiasta.
Ensinnäkin miksi kirkko hyväksyy Jumalan tahdon vastaisia toimintoja, jotka Jumala on kieltänyt . Raamatussa on synti kielletty ja siitä on sanottu paljon esimerkkejä.
Kapina Jumalan tahtoa vastaan on syntiä.
Jumala on Isä , Poika ja Pyhä Henki. Mutta Kirkossa vähemmän tunnetaan Pyhää Henkeä. Vielä vähemmän Hyväksytään Pyhän Hengen ilmenemistä. Tieto Pyhästä Hengestä on kirkossa hyvin puutteellista.
Jeesus lähetti Pyhän Hengen olemaan meidän uskovien kanssa ja olemaan meidän kanssamme.
Joh. 14 :
23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Taitaa kertoa, jotakin monestakin asiasta.
Ensinnäkin miksi kirkko hyväksyy Jumalan tahdon vastaisia toimintoja, jotka Jumala on kieltänyt . Raamatussa on synti kielletty ja siitä on sanottu paljon esimerkkejä.
Kapina Jumalan tahtoa vastaan on syntiä.
Jumala on Isä , Poika ja Pyhä Henki. Mutta Kirkossa vähemmän tunnetaan Pyhää Henkeä. Vielä vähemmän Hyväksytään Pyhän Hengen ilmenemistä. Tieto Pyhästä Hengestä on kirkossa hyvin puutteellista.
Jeesus lähetti Pyhän Hengen olemaan meidän uskovien kanssa ja olemaan meidän kanssamme.
Joh. 14 :
23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."tuossa on erikoinen kommentti on totuutta on valhetta ja on syntiä >>Kapina Jumalan tahtoa vastaan on syntiä.
Jumala on Isä , Poika ja Pyhä Henki. >>
1. totuus on, että Kapina Jumalan tahtoa vastaan on syntiä. Tuo tuossa tarkoitettu jumala on nimeltään Herra.
2 valhe on , että Jumala on Isä , Poika ja Pyhä Henki. Tuon niminen jumala on epäjumala.
Tuota vastaan saa kapinoida mielinmäärin.
Voiko enempää kukaan kommentoija olla sekopää ja hörhö kuin tuossa todistan hänen olevan.
- Anonyymi
Kirkkovaltuusto on homomyönteinen toisin kuin aito uskovaiset joka uskoo Jumalan sanan ja pitää sitä ylimpänä ohjeena mitä maailmankaikkeudessa löytyy. Se on kuin luonnonlaki joka ei muutu.
Homo vihkiminen on saastaisuuden tuominen kirkon sisään.
ei pidä ihmisellä sitä mitä evankelistuille tapahtuu kun niitä listitään kun näistä näkökulmista katsoo: arabimaista Kiinasta Intiasta, siellä ei homot eikä epäterve porno ole päivittäistä ruokaa, kuten saastuneessa länsimaissa.- Anonyymi
toki, muuten ei tule enää valituksi seuraavissa vaaleissa, ja osuuskaupassa jupistaan selän takana hevosmiesten kuppiloista puhumattakaan.
Miten muka pappi ripotellessaan vettä vauvan otsalle pesisi syntejä pois. Eihän pappi edes tiedä missä kohtaa synti on. Ei pisarat voi sattumalta osua juuri oikeaan kohtaan. Ei otsasta mitään syntiä pestä pois.
Synti ei ole ihmisen ulkopuolella. Vauvalla ei sitä ole edes sisäpuolellakaa, koska vauva ei ole voinut itse tehdä syntiä. Eikä perisyntiä ole olemassakaan.
Jeesuskin pesi opetuslastensa jalat. Hes.18:20. Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Hes. 18 : Kirkkoraamattu 1933 / 38
Jokainen kantaa vain oman syntivelkansa
1. Ja minulle tuli tämä Herran sana: 2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? 3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. 4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
....
20. Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21. Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava. 22. Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää. 23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
24. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee - saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
25. Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat! 26. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava. 27. Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa. 28. Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.- Anonyymi
Ei pappi kasteessa syntejä pese vaan Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä synnin Jeesus pesee vastasyntyneeltä... oletteko ihan järjiltänne !!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Sammon takomisessa on sentään jonkunasteinen logiikka näihin -Jeesus pesee vauvan synnit- tarinoihin nähden!
Pohjan akan lentämisillekkin on jotain kaikupohjaa, tämän tästä uutisoidaan kuinka se ja se tippui kerrostalon ikkunasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Sammon takomisessa on sentään jonkunasteinen logiikka näihin -Jeesus pesee vauvan synnit- tarinoihin nähden!
Pohjan akan lentämisillekkin on jotain kaikupohjaa, tämän tästä uutisoidaan kuinka se ja se tippui kerrostalon ikkunasta.helluntailaisethan onkin raamatussa ilmitetun perisynnin pyyhkineet pois.
eivät omasta mielestään ole "Adamin jälkeläsiä"
"niinkuin yhden ihmisen kautta tuli synti maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema
on tullut KAIKKIEN ihmisten osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"
Room: 5: 12
"Adamin synnin kautta kuolema kaikkien osaksi"
helluntailaisuudessa pyyhitty pois raamatusta, sanat:
"kaikkien, kaikille, kaikki "
helluntaioppi perustuu ihmisjärkeilyyn, se mitä ihmisjärki ei ymmärrä, sitä ei tarvi uskoakaan.
helluntailaisuus on ihmistekoinen oppi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
väärin väärin >>vaan Jeesus>> ei Jeesus mitään pese, vaan Herra Jumalan kanssa toimitaan koko ajan
Yhteys jumalan on kerrottu seuraavassa kirjoituksessa., koko ajan ollaan yhteydessä Jumalaan, joka on nimeltään Herra.
Korostan ja nostan esille yhtenä tärkeimpänä hengellisen elämän asiana sen, että Paavali kertoo UUDESTISYNTYMISEN ydinasiakokonaisuuden kirjeessään Tiitukselle,
Tiit. 3:
4 Mutta kun HERRA JUMALAN, MEIDÄN VAPAHTAJAMME, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 PELASTI hän meidät, EI VANHURSKAUDESSA TEKEMIEMME TEKOJEN ANSIOSTA, vaan laupeutensa mukaan
UUDESTISYNTYMISEN PESON [KASTEEN] JA PYHÄN HENGEN UUDISTUKSEN KAUTTA,
6 jonka hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me VANHURSKAUTETTUINA HÄNEN [HERRA JUMALAN] ARMONSA KAUTTA TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISIKSI TOIVON MUKAAN.
Lisäksi on tärkeää pyhän hengen saamisesta saada vahvistusmerkki "Kielet ovat merkiksi uskoville, vaan ei niille, jotka eivät usko" 1 Kor: 14: 2 [luterilaisessa Kirkkoraamatussa tuo jae on manipulaatio, jonka olen tuossa korjannut oikeaksi]. Lisäksi Markus vahvistaa tuon merkin, Markus kirjoittaa kielimerkistä [Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:…, puhuvat uusilla kielillä,]. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki synnit ja kaiken ikäisten. Muuta ei ole ilmoitettu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjan akan lentämisillekkin on jotain kaikupohjaa, tämän tästä uutisoidaan kuinka se ja se tippui kerrostalon ikkunasta.Kääkälle Jeesus on sammontakomista
Se ei usko että Jeesus pesee synnit pois. Eihän se usko syntiinkään
Pelle mikä pelle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki synnit ja kaiken ikäisten. Muuta ei ole ilmoitettu
väärin väärin >>vaan Jeesus>> ei Jeesus mitään pese, vaan Herra Jumalan kanssa toimitaan koko ajan
Yhteys jumalan on kerrottu edellä kommentissa ja kirjoituksessa., koko ajan ollaan yhteydessä Jumalaan, joka on nimeltään Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääkälle Jeesus on sammontakomista
Se ei usko että Jeesus pesee synnit pois. Eihän se usko syntiinkään
Pelle mikä pellesinä se oikeen kääkkä olet omine oppeinesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvojen kaste ei ole Raamatunmukainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisethan onkin raamatussa ilmitetun perisynnin pyyhkineet pois.
"niinkuin yhden ihmisen kautta tuli synti maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema
helluntaioppi perustuu ihmisjärkeilyyn, se mitä ihmisjärki ei ymmärrä, sitä ei tarvi uskoakaan.
helluntailaisuus on ihmistekoinen oppi.Missä vaiheessa vauvat olisivat syntiä tehneet. Eiväthän he edes osaa tehdä syntiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteys jumalan on kerrottu seuraavassa kirjoituksessa., koko ajan ollaan yhteydessä Jumalaan, joka on nimeltään Herra.
Korostan ja nostan esille yhtenä tärkeimpänä hengellisen elämän asiana sen, että Paavali kertoo UUDESTISYNTYMISEN ydinasiakokonaisuuden kirjeessään Tiitukselle,
Tiit. 3:
4 Mutta kun HERRA JUMALAN, MEIDÄN VAPAHTAJAMME, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 PELASTI hän meidät, EI VANHURSKAUDESSA TEKEMIEMME TEKOJEN ANSIOSTA, vaan laupeutensa mukaan
UUDESTISYNTYMISEN PESON [KASTEEN] JA PYHÄN HENGEN UUDISTUKSEN KAUTTA,
6 jonka hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me VANHURSKAUTETTUINA HÄNEN [HERRA JUMALAN] ARMONSA KAUTTA TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISIKSI TOIVON MUKAAN.
Lisäksi on tärkeää pyhän hengen saamisesta saada vahvistusmerkki "Kielet ovat merkiksi uskoville, vaan ei niille, jotka eivät usko" 1 Kor: 14: 2 [luterilaisessa Kirkkoraamatussa tuo jae on manipulaatio, jonka olen tuossa korjannut oikeaksi]. Lisäksi Markus vahvistaa tuon merkin, Markus kirjoittaa kielimerkistä [Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:…, puhuvat uusilla kielillä,].Ei missään sanota, että kasteessa tapahtuisi uudestisyntyminen.
Eihän kastettu vauva ole eri kuin ennen kastetta. Samanlaisia ovat, kysy vaikka heiltä itseltään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisethan onkin raamatussa ilmitetun perisynnin pyyhkineet pois.
helluntailaisuus on ihmistekoinen oppi.vaikea sitä on pyhkiä, kun sitä perisyntiä ei ole Raamatussa.
Hes. 18: 20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan
- Anonyymi
Huvittavia nämä syntisiin vauvoihin liittyvät ajatusheilahtelut kun toisaalta tarjotaan kuinka kaikki ovat syntisiä vaavit ihan kauhean syntisiä ja ovat aivan hvetin omia ilman papiston seremonioita!
toisaalta sitten tarpeen tullen muistetaan kuinka vauva hypähti Ilosta ja sanotaan jopa täyttyneen hengellä kun Marian ääni kuului elisabetin korviin!
ja istten taas vedetään kasteässää kietaisuhameen hihasta kun muistetaan milloin Jeesus kasteen kuulemma asetti, eli työkalut on joka kierteelle.
niin ne on erilaisia vauvat, ja tarpeeseen aina tarjoavat selitystä vuorotellen!- Anonyymi
Huvittavaa tuo sodomiakääkön kitinä nkun ei usko Jeesusta ja väittää että kaikki perheessä synnittömiä. Ja toki pitää kieltää Jeesuksen lähetyskäsky ja sen ajankohta
Niin on vauvt mielessä ettei mitään kunnon argumentteja tule tuolta sairaalta vanhukselta
- Anonyymi
helluntailaisuus tunnustaa ainoastaan ne synnit, joita
"silmä näkee" , siis "ihmissilmä".- Anonyymi
Valehtelet. Ei helluntailaisuudessa ole tuollaista oppia.
- Anonyymi
Lisäksi on tärkeää pyhän hengen saamisesta saada vahvistusmerkki "Kielet ovat merkiksi uskoville, vaan ei niille, jotka eivät usko" 1 Kor: 14: 2 [luterilaisessa Kirkkoraamatussa tuo jae on manipulaatio, jonka olen tuossa korjannut oikeaksi].
Lisäksi Markus vahvistaa tuon merkin, Markus kirjoittaa kielimerkistä [Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:…, puhuvat uusilla kielillä,]
Apostolien teoissa kaikki pyhällä hengellä täyttyneet saivat kielimerkin [Apt. 2:4, Apt. 19:1-7].
Mikäli vahvistuskielimerkkiä ei ole tullut, niin tuskin on ihminen täyttynyt pyhällä hengelläkään, koska nuo edm. kirjoitukset todistavat hengen jälkeen tulevasta kielimerkistä.
Ja tärkeä on huomata, että kaikki edm. kirjoitukset perustuvat siihen, että ihminen kastetaan Jeesuksen Kristukseen ja hänen nimeen eikä jumalaan nimeltään Isä, Pojan ja Pyhän Hengen ja tähän nimeen, joka on epäjumala eli tuolla tavalla kastetaan syntiin ja syntijumalaan.- Anonyymi
jatkan tuohon loppuun vielä muutaman korjauksen ja täydennyksen sanan..
eikä jumalaan nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä kasteta tähän nimeen, joka on epäjumala eli tuolla tavalla kastetaan syntiin ja syntijumalaan eli kastetuista tehdään perkeleen lapsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan tuohon loppuun vielä muutaman korjauksen ja täydennyksen sanan..
eikä jumalaan nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä kasteta tähän nimeen, joka on epäjumala eli tuolla tavalla kastetaan syntiin ja syntijumalaan eli kastetuista tehdään perkeleen lapsia."Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Matt: 28: 19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Matt: 28: 19epäjumala, käsitätkö mitään tuosta jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
epäjumala, käsitätkö mitään tuosta jumalasta.
jatkan vielä...
Jumalan nimi on Herra.
esim. 2Moos 20: 1-11.
Jumalan nimi ei ole Isä, Poika ja Pyhä Henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä...
Jumalan nimi on Herra.
esim. 2Moos 20: 1-11.
Jumalan nimi ei ole Isä, Poika ja Pyhä Henki.jatkan vielä...
Tuo Matt: 28: 19 on luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatio eli itsepetos [itsekusetus] ja täysin harhaoppinen jae eli syntijae .
LAAJASTI LEVINNYT HARHAOPPI.
Seuraavissa luterilaisen Kirkkoraamatun kohdissa useita todisteita Herra Jumalasta, jotka vahvistavat käsitystänne luterilaisten itsepetoksesta no 2:
1 Moos. 2:4; 2 Moos. 20:1-11; 1 Tim. 2: 3-8;
2. Moos. 3:15; 2. Moos. 6:3; Ps. 86:12; Ps. 90;
Jes. 44 : 24 - 26
Luuk. 10:27; Mark. 12:28-33; Ilm. 1:8; Ilm. 4:8; Ilm. 22:5, 6.
1Tim.1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
Room.16:27 Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.
Jeesus on ihminen, hän ei ole jumala 1 Tim. 2 : 3- 8..
Ja toisekseen, että Herra Jumala on kaiken luoja yksinään 1 Moos. 2:4.
Hänen nimensä on Herra 2 Moos. 20 : 1-11.
Lisäksi vielä 2 Moos. 3:15 ” 15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.”
Totean edellä kirjoittamiini todisteisiin nojautuen, että Jumalan nimi ei ole koskaan ollut eikä Jumala ole nimeltään Isä, Poika/Sana/Jeesus Kristus ja Pyhä Henki ja luterilainen Kirkkoraamatun sana, vaan tämän niminen jumala on epäjumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä...
Tuo Matt: 28: 19 on luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatio eli itsepetos [itsekusetus] ja täysin harhaoppinen jae eli syntijae .
Seuraavissa luterilaisen Kirkkoraamatun kohdissa useita todisteita Herra Jumalasta, jotka vahvistavat käsitystänne luterilaisten itsepetoksesta no 2:
1Tim.1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
Room.16:27 Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.
Lisäksi vielä 2 Moos. 3:15 ” 15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.”
Totean edellä kirjoittamiini todisteisiin nojautuen, että Jumalan nimi ei ole koskaan ollut eikä Jumala ole nimeltään Isä, Poika/Sana/Jeesus Kristus ja Pyhä Henki ja luterilainen Kirkkoraamatun sana, vaan tämän niminen jumala on epäjumala.Yksi raamatun kohta ei kumia toista
Jeesus käski mitä käski - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä...
Totean edellä kirjoittamiini todisteisiin nojautuen, että Jumalan nimi ei ole koskaan ollut eikä Jumala ole nimeltään Isä, Poika/Sana/Jeesus Kristus ja Pyhä Henki ja luterilainen Kirkkoraamatun sana, vaan tämän niminen jumala on epäjumala.jatkan vielä..
LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.
Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29] [Joh. 3:36].
Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32]. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatkan vielä..
LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.
Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29] [Joh. 3:36].
Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].jatkan vielä..
tässä seurravassa on Herra Jumaln kanta epäjumalaan Isä, Poika ja Pyhä Henki
Hän tuhoaa ja lopetta tuo epäjumalan.
Hes. 30:13
Näin sanoo Herra, Herra: Minä TUHOAN kivijumalat ja LOPETAN EPÄJUMALAT Noofista ja ruhtinaat Egyptistä: niitä ei ole enää oleva; ja minä saatan Egyptin maan pelon valtaan.
Ja Teidän epäjumalanpalvelijain loppu on seuraavissa jakeissa.
Ilm. 21:8
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja EPÄJUMALANPALVELIJAIN ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja EPÄJUMALANPALVELIJAT ja KAIKKI, JOTKA VALHETTA RAKASTAVAT JA TEKEVÄT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi raamatun kohta ei kumia toista
Jeesus käski mitä käskiTeidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].
KUOLEMA kohtaa KAIKKIA ihmisiä,
"niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa"
Gal: 3: 27
siis, "kuolla Kristuksessa" > olla hänessä > "pukenneet" > hääpuku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUOLEMA kohtaa KAIKKIA ihmisiä,
"niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa"
Gal: 3: 27
siis, "kuolla Kristuksessa" > olla hänessä > "pukenneet" > hääpukutässä vielä ylösnousemus joka on Uskomme perusta ylösnousemus!!!
Jeesus on ihminen ja noussut kuolleista ja on esikoinen kuoloon nukkuneista ihmisistä.
1 Kor. 15
20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
- Anonyymi
Joh. 17 :
1. Puhuttuaan tämän Jeesus kohotti katseensa kohti taivasta ja sanoi: "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut.
2. Sinä olet uskonut hänen valtaansa kaikki ihmiset, jotta hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka olet hänelle antanut.
3. Iankaikkinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan tosi Jumalan, ja Jeesuksen Kristuksen, jonka sinä olet lähettänyt.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä täyttämällä sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut luonasi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun rinnallasi, ennen kuin maailma oli olemassa."- Anonyymi
miksi tuot esille syntijumalaa Isä ja Poika???
oletko perkeleen lapsi.
- Anonyymi
Lisäksi on tärkeää, että pyhän hengen saamisesta seuraa vahvistusmerkki "Kielet ovat merkiksi uskoville, vaan ei niille, jotka eivät usko" 1 Kor: 14: 2 [luterilaisessa Kirkkoraamatussa tuo jae on manipulaatio, jonka olen tuossa korjannut oikeaksi].
Lisäksi Markus vahvistaa tuon merkin, Markus kirjoittaa kielimerkistä [Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:…, puhuvat uusilla kielillä,]
Apostolien teoissa kaikki pyhällä hengellä täyttyneet saivat kielimerkin [Apt. 2:4, Apt. 19:1-7].
Mikäli vahvistuskielimerkkiä ei ole tullut, niin tuskin on ihminen täyttynyt pyhällä hengelläkään [Vanhurskauttamisopin mukaan uskovat esim. luterilaiset], koska nuo edm. kirjoitukset todistavat hengen jälkeen tulevasta kielimerkistä.
Ja tärkeä on huomata, että kaikki edm. kirjoitukset perustuvat siihen, että ihminen kastetaan Jeesuksen Kristukseen ja kastetaan hänen nimeen eikä kasteta jumalaan nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä kasteta tähän nimeen, joka on epäjumala eli tuolla tavalla kastetaan syntiin ja syntijumalaan eli kastetuista tehdään perkeleen lapsia [Vanhurskauttamisopin mukaan uskovat esim. luterilaiset]. - Anonyymi
Kirkko opettaa lähetyskentillään evankeliumia aikuisille, ennen kuin kastaaheidät.
Kirkolla on siis 2 erillistä pelastusoppia: vauvojen kaste ja uskovien kaste.- Anonyymi
Oikeastaan kolme.
Hätäkasteen pitää papin vahvistaa, jotta Jumala voisi ottaa vauvan omakseen. Jumala ei toimi, ellei ole lipereitä. - Anonyymi
Ei ile kuin yksi kaste. Nuo sinun termisi on ihmiskeksintö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan kolme.
Hätäkasteen pitää papin vahvistaa, jotta Jumala voisi ottaa vauvan omakseen. Jumala ei toimi, ellei ole lipereitä.Säälittävä yritys, tuota liperisoopaa tuo pelle on tarjonnut ennenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävä yritys, tuota liperisoopaa tuo pelle on tarjonnut ennenkin
sitähän kirkko tarjoaa jatkuvasti, eli metodeja palkkapapin toimesta joista asiakas ei tiedä mitään !
jos se ei ole sammon takomista mitä se sitten on häh !!?
- Anonyymi
Kaikkien ihmisten käsittää ja toimia henkilökohtaisessa elämässään vain ja ainoastaan Herra Jumalan tahdon ja Hänen käskyjensä mukaisesti ja ”lähteä ulos” lahkokirkoista ja eriseuroista ja harhaopeista sekä tuosta Ekumeenisesta järjestöstä ja jäsenkunnasta oman etunsa ja oman pelastuksensa tähden.
Muistutan vielä tässäkin, että niin kuin Paavali asian ilmaisee.
Jumalan seurakunnan usko ei ole toiveajattelua, vaan se lepää lujalla pohjalla. Meillä on tuossa apostolien luja todistus siitä, että Jeesus Kristus elää.
että ”NÄIN ME SAARNAAMME JA NÄIN TE OLETTE USKOON TULLEET” , jae 11 [1 Kor. 15:11]. - Anonyymi
Kaste ei pelasta
Mikä pelastaa ?
Äläkä lurittele Raamatun jakeita vaan,kun tunnut tietävän niin KERRO OMIN SANOIN!
Usea uuno lurittelee Raamatun jakeita..
MIKÄ PELASTAA ?- Anonyymi
Se pelastaa kun evankeliumi satuttaa syntistä jumalatont aihmistä ja hän tekee sen johtopäätöksen että tällä menolla joudun hvettiin, se on ensimmänen asia joka johtaa toiseen, eli ihminen huutaa Herran Nimeä avukseen, jolloin Jumalan Pyhä Henki tekee työnsä ja uudestisynnyttää jumalattoman uuteen elämään ja toivoon ikuisesta elämästä.
se pelastaa alkumetreille, mutta tässä on pysyttävä eli Jeesuksen seuraaminen on jokahetkistä, ei vain kerran joku mielenliikutus! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se pelastaa kun evankeliumi satuttaa syntistä jumalatont aihmistä ja hän tekee sen johtopäätöksen että tällä menolla joudun hvettiin, se on ensimmänen asia joka johtaa toiseen, eli ihminen huutaa Herran Nimeä avukseen, jolloin Jumalan Pyhä Henki tekee työnsä ja uudestisynnyttää jumalattoman uuteen elämään ja toivoon ikuisesta elämästä.
se pelastaa alkumetreille, mutta tässä on pysyttävä eli Jeesuksen seuraaminen on jokahetkistä, ei vain kerran joku mielenliikutus!Näin ihmisen sisällä tapahtuu vallanvaihto, ja sen seuraukset näkyy ulospäin jokapäiväisessä elämässä !
paheet poistuu ja tilalle tulee muita asioita, joita ovat ensikädessä Jeesuksen todistajana oleminen, hyvien töiden tekeminen ja puhdas elämä sisältä ja päältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ihmisen sisällä tapahtuu vallanvaihto, ja sen seuraukset näkyy ulospäin jokapäiväisessä elämässä !
paheet poistuu ja tilalle tulee muita asioita, joita ovat ensikädessä Jeesuksen todistajana oleminen, hyvien töiden tekeminen ja puhdas elämä sisältä ja päältä.Mutta kun nämä kirkkokiivailijat tekevät kaikkensa, ettei vain kukaan tulisi synnintuntoon ja tekisi parannusta. Sehän romuuttaisi koko heidän tähänastiset käsityksensä ja toisaalta kirkon toiminnalta putoaisi pohja pois. Kirkon opetuksen mukaan kun kaste takaa ikuisen taivaspaikan vaikka ihminen eläisi miten tahansa.
Nöyrtyminen Jumalan sanan alle kun on niin vaikeaa ihmisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun nämä kirkkokiivailijat tekevät kaikkensa, ettei vain kukaan tulisi synnintuntoon ja tekisi parannusta. Sehän romuuttaisi koko heidän tähänastiset käsityksensä ja toisaalta kirkon toiminnalta putoaisi pohja pois. Kirkon opetuksen mukaan kun kaste takaa ikuisen taivaspaikan vaikka ihminen eläisi miten tahansa.
Nöyrtyminen Jumalan sanan alle kun on niin vaikeaa ihmisille.Joo helluntaikirkkoliivailijoilla on tuollainen tapa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo helluntaikirkkoliivailijoilla on tuollainen tapa
oliko tuo valehtelu sitten sitä pyhän hengen työtä jonka sait kun pappiparka vaivoin teolokisesta selvinnyt palkkatyönään seurasi kirkkokirjan opasta kuinka tehdään perisyntisestä jumalan palvelija, niinkö siinä kävi??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko tuo valehtelu sitten sitä pyhän hengen työtä jonka sait kun pappiparka vaivoin teolokisesta selvinnyt palkkatyönään seurasi kirkkokirjan opasta kuinka tehdään perisyntisestä jumalan palvelija, niinkö siinä kävi??
Valehtelusi ei ole pyhän hengen työtä
Taitaa hellntaikirkolta nyt pudota pohja pois
- Anonyymi
herätyksen ajat alkaa suomen osalta ohi ja kansa on niin syvän paatumuksen tilassa että on suorastaan ihme jos joku uudestisyntyy todella raittiisti ja saa uuden elämän jossa KAIKKI on muuttunut ja kaiki nähdään uusin silmin ja korvin kuullaan !
tämä on faktaa jota ei kukaan voi kumota tämän maan päällä ja taivaassa siihen halajataan katsahtaa kuten sieltä luemme kuinka koko taivas kurkkii maahan jos siellä joku todella etsii Jumalaa jas löytää Hänet. - Anonyymi
Katsastusaikoja katsastustoimistoista kautta maan.
- Anonyymi
näin on ja papilta saa kelloajan jolloin vaavi pelastuu !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näin on ja papilta saa kelloajan jolloin vaavi pelastuu !
Vaavit mielessä taas vaarilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luin juuri sanomista että neljällä viidestä oliko se nyt 1500 kyselyyn osallistujasta oli ollut yhden yön paneksimisia jollain aikavälillä.
eli semmoista on suomen kansa, ei mitään moraalia eikä tietoakaan minkäänlaisesta kristillisyydestä.
ja kuten arvata saattaa suurin osa on kastettua lutterin kansaa kaikilla mausteilla
eikö vauvakaste muuttanutkaan kivisydäntä lihasydämeksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaavit mielessä taas vaarilla"
Ja vauva-allerginen taas äänessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luin juuri sanomista että neljällä viidestä oliko se nyt 1500 kyselyyn osallistujasta oli ollut yhden yön paneksimisia jollain aikavälillä.
eli semmoista on suomen kansa, ei mitään moraalia eikä tietoakaan minkäänlaisesta kristillisyydestä.
ja kuten arvata saattaa suurin osa on kastettua lutterin kansaa kaikilla mausteilla
eikö vauvakaste muuttanutkaan kivisydäntä lihasydämeksi?Vaikuttaa uudestikastajilta. He tuollaisia ana puhuvat
Ja tokihan vauvat pitää pedokääkän mainita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaavit mielessä taas vaarilla"
Ja vauva-allerginen taas äänessä.Ja vauvahimoitsija taas äänessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa uudestikastajilta. He tuollaisia ana puhuvat
Ja tokihan vauvat pitää pedokääkän mainitamutta ketä ne tekijät ovat?
löytyyköl sakastista rehellisyyttä, kokeile! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta ketä ne tekijät ovat?
löytyyköl sakastista rehellisyyttä, kokeile!no ei tietenkään löydy !
jos löytyisi koko sakasti lakkaisi olemasta saman tien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta ketä ne tekijät ovat?
löytyyköl sakastista rehellisyyttä, kokeile!Tekijät oli kellarista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei tietenkään löydy !
jos löytyisi koko sakasti lakkaisi olemasta saman tien.Tosin epärehellisyys takaa sen ettei kellari kauan pystyssä pysy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vauvahimoitsija taas äänessä
Niinhän sinä teet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei tietenkään löydy !
jos löytyisi koko sakasti lakkaisi olemasta saman tien.Suomessa kristinuskon kirkot olleet 1100 luvulla , siis jo paljon ennen helluntailaisia, ja jo paljon ennen Luterilaisuuttakin.
kristinusko on kristinusko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sinä teet.
Niin sinä teet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa kristinuskon kirkot olleet 1100 luvulla , siis jo paljon ennen helluntailaisia, ja jo paljon ennen Luterilaisuuttakin.
kristinusko on kristinusko.mitä sitten..?
karvakoipi oli jo sitäkin ennen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä sitten..?
karvakoipi oli jo sitäkin ennen.Ei auta itku
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta itku
Nuo kasteenpalvojat ihailevat 1100-lukua, jolloin kansa ei osannut lukea latinankielisiä Raamattuja ja kirkoissa saarnattiin latinan kielellä, josta kansa ei tajunnut mitään. Mutta ei tänäkään päivänä luterilainen kansa tajua pappien joikaamisesta mitään. Mutta valtavaa melua eräät pitävät vauvojen otsan kastelemisen puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo kasteenpalvojat ihailevat 1100-lukua, jolloin kansa ei osannut lukea latinankielisiä Raamattuja ja kirkoissa saarnattiin latinan kielellä, josta kansa ei tajunnut mitään. Mutta ei tänäkään päivänä luterilainen kansa tajua pappien joikaamisesta mitään. Mutta valtavaa melua eräät pitävät vauvojen otsan kastelemisen puolesta.
Tuo saatananpalvoja ihailee nykyaikaa ja himoitsee vauvoja
Muusta se ei puhu kuin vauvojen otsasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
alkuseurakunnan aikaan ei kenelläkään ollut Uutta testamenttia, josta eksyttävät lahkot jäljittelee alkuseurakuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
alkuseurakunnan aikaan ei kenelläkään ollut Uutta testamenttia, josta eksyttävät lahkot jäljittelee alkuseurakuntaa.
Jumalan tahto on ollu ennen kuin maailma oli edes syntynyt, se täytyy vain etsiä. Se löytyy Raamatusta ja on muuttumatonta iankaikkisesta iankaikkiseen. Muuten ei taivasten valtakunta eikä Jumalan pyhyys aukene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo saatananpalvoja ihailee nykyaikaa ja himoitsee vauvoja
Muusta se ei puhu kuin vauvojen otsastaTäh: "ja himoitsee vauvoja"??
Tuohan on sinun vakiomantrasi, mutta miksi syytät toisia omista heikkouksistasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh: "ja himoitsee vauvoja"??
Tuohan on sinun vakiomantrasi, mutta miksi syytät toisia omista heikkouksistasi?Tuntuu olevan vauvat sinun heikkoutesi
Et juuri muusta puhu
- Anonyymi
Kaste ei pelasta, eikä mikään teko, ei usko aino pelastaja on Jeesus Kristus jota ei voi manipuloida, vaan on Jumalan valinta jotka ovat aidosti ottaneet vastaan Jeesuksen sydämeensä ja sisäistäneet ja seuranneet Häntä.
- Anonyymi
pahasti olet pihalla, jos vielä aiot "ääneen" tuon sanoo.
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
2 Kor: 5: 19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 Kor: 5: 19Kaikki eivät usko Raamattua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 Kor: 5: 19Niin sovitti ja se oli Jumalan uusi luomisteko.
Jos joku oppi tai systeemi pelastaa niin saata olisi täyttänyt taivaan aikoja sitten.
Ainoa pelastaja on Jeesus. Jumalan ja ihmisen välissä on ontologinen kuilu, Jumalan pyhyys tuhoaa kaiken synnin ja silloin ihminen tuhoutuisi, kuten kävi Aaronin pojille ja Ussalle.
- Anonyymi
saatana olisi täyttänyt taivaan aikoja sitten.
- Anonyymi
Kaste ei pelasta..
Turpaan veto pelastaa ! Sandman ensin ja sitten heräät:)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832