Hintikan mielipide homoista entä romanit ja saamelaiset

Anonyymi

Piispa Hintikka mainitsi Radio Dein debatissa, että homot ovat tunteneet turvattomuutta Jumalanpalveluksissa. Vähäsarja ihmetteli miten niin on - mutta HINTIKKA EI PYSTYNYT PERUSTELEMAAN. Hän ilmoitti siksi olevan tärkeää järjestää sateenkaarimessuja että homot voivat tuntea olonsa mukavaksi ja turvalliseksi.
MIKSI HINTIKKA UNOHTI ROMANIT JA SAAMELAISET JA MUUT VÄHEMMISTÖT? OVATKO HE TUNTENEET OLONSA TURVALLISEKSI JUMALANPALVELUKSISSA VAI ONKO HOMOT VAIN NOSTETTU NYT ERI KASTIIN VÄHEMMISTÖISTÄ!

42

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka tahansa voi käydä kirkossa. Raamatun mukaan on tehtävä parannus synneistä eikä jäädä niihin. Muutoin armo on hyödytöntä. "Turvattomuuden" tunteelle ei ole muuta selitystä kuin synnissä pysyminen ja siitä johtuva syyllisyys Jumalan edessä.

    • Anonyymi

      Homot ja lespot aina ja vuosikymmeniä saaneet olla messuissa, eikä kukaan ole kiinnittänyt mitään huomioita.
      Miksi heile pitää olla erilliset messut? Miksi heidän ei passaa tulla a meidän muiden syntisäkkien kanssa samaan messuun. Onko pride eli ylpeys esteenä? Voi voi poloisia....

      • Kirkko on ollut myös homoille.

        Ehkä viime aikoina homot ovat kokeneet kirkon vihollisena, joka antaa oikeudet vain muille.


      • Anonyymi

        Annetaan vaan homojen pitää omat messut. Sitähän se tasa-arvokin on. Että on omat messut valkoisille ja toiset messut mustille... eiku.

        Sori mun pitää nyt miettiä tätä mun liberaalia maailmankuvaa uusiksi.

        Sori mä sekoilen.


    • Anonyymi

      Piispa Hintikka sössöttää kuin joku automaatti samaa mantraa. Suljen radion kun kuulen hänen äänen.

    • Sehän on hyvä, että homojen synnintunto herää ja alkavat tuntea turvattomuutta oman syntisyytensä tähden. Sitä sanotaan etsikkoajaksi.

      • Anonyymi

        Ei ole pakko mennä jos tuntee olonsa turvattomaksi. Ei heitä sinne edes haluta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko mennä jos tuntee olonsa turvattomaksi. Ei heitä sinne edes haluta.

        Ai homojako ei haluta sateenkaari messuihin? Eikä varmaan myös pride juhliin? 🤣🤣😸😸


      • Laita toki linkkiä asiaan.😺


      • Anonyymi
        JaksuhaIi kirjoitti:

        Laita toki linkkiä asiaan.😺

        Ei kirkkoväki ainakaan minun kuullen ole ikinä kertonut mikä on miehiään tai naisiaan. Tai mitä syntejä on tullut tehtyä. Eikä siellä keltään mitään kysellä. Olen 50 vuotta käynyt kirkossa, eikä ikinä ole moista ollut. Kirkkoon ja tietysti muihinkin seurakuntien tilaisuuksiin on kaikki tervetulleita ja saman arvoisia. Jokainen sitten Jumalansa edessä tekee parannusta asioistaan, mistä omatunto syyttää ja kehoittaa parannusta tekemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirkkoväki ainakaan minun kuullen ole ikinä kertonut mikä on miehiään tai naisiaan. Tai mitä syntejä on tullut tehtyä. Eikä siellä keltään mitään kysellä. Olen 50 vuotta käynyt kirkossa, eikä ikinä ole moista ollut. Kirkkoon ja tietysti muihinkin seurakuntien tilaisuuksiin on kaikki tervetulleita ja saman arvoisia. Jokainen sitten Jumalansa edessä tekee parannusta asioistaan, mistä omatunto syyttää ja kehoittaa parannusta tekemään.

        Jos ihminen ei tunne Jumalan tahtoa ei myöskään hänen omatuntonsa syytä ja kehoita parannukseen. Kirkoissa ei enää edes saa puhua synnistä.


      • Anonyymi
        JaksuhaIi kirjoitti:

        Jos ihminen ei tunne Jumalan tahtoa ei myöskään hänen omatuntonsa syytä ja kehoita parannukseen. Kirkoissa ei enää edes saa puhua synnistä.

        Kyllä siellä synnistä puhutaan mutta sinä et sitä tiedä kun et kirkossa käy, etkä ole käynyt.
        Synnistäkään hyvin vähän ymmärrät. Homoistahan sinä jankutat päivästä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä synnistä puhutaan mutta sinä et sitä tiedä kun et kirkossa käy, etkä ole käynyt.
        Synnistäkään hyvin vähän ymmärrät. Homoistahan sinä jankutat päivästä toiseen.

        Ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen puhuttu. Voitko linkittää jonkun saarnan vuoden sisällä missä puhtaan synnistä ja kehoitetaan parannuksen tekoon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä synnistä puhutaan mutta sinä et sitä tiedä kun et kirkossa käy, etkä ole käynyt.
        Synnistäkään hyvin vähän ymmärrät. Homoistahan sinä jankutat päivästä toiseen.

        Kävin eilen viimeksi evlut kirkossa ehtoollisella.
        Miksi minä en saisi puhua homoista kun sinäkin puhut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen puhuttu. Voitko linkittää jonkun saarnan vuoden sisällä missä puhtaan synnistä ja kehoitetaan parannuksen tekoon?

        "Kolmanneksi Jeesus kehottaa saarnaamaan parannusta. Pappien tehtävä on sanoa synti synniksi ja tehdä näkyväksi ihmisen hyvyyden heikkous, ilmeinen itsekkyys ja taipumus turhuuksiin. Lähimmäisen rakkauden todeksi eläminen on kristityn tehtävä ja tätä vaatimusta pappien on saarnattava. Teidän tehtävänne, hyvät papiksi vihittävät, on muistuttaa sanankuulijoille, että meidän tulee osoittaa laupeutta toisillemme, rakastaa vihamiehiämme ja elää tekojemme kautta todeksi armollisuutta." (Piispa Teemu Laajasalo)

        https://helsinginhiippakunta.fi/on-saarnattava/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kolmanneksi Jeesus kehottaa saarnaamaan parannusta. Pappien tehtävä on sanoa synti synniksi ja tehdä näkyväksi ihmisen hyvyyden heikkous, ilmeinen itsekkyys ja taipumus turhuuksiin. Lähimmäisen rakkauden todeksi eläminen on kristityn tehtävä ja tätä vaatimusta pappien on saarnattava. Teidän tehtävänne, hyvät papiksi vihittävät, on muistuttaa sanankuulijoille, että meidän tulee osoittaa laupeutta toisillemme, rakastaa vihamiehiämme ja elää tekojemme kautta todeksi armollisuutta." (Piispa Teemu Laajasalo)

        https://helsinginhiippakunta.fi/on-saarnattava/

        Mutta kukaan ei saarnaa synnistä parannuksen tekemistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kukaan ei saarnaa synnistä parannuksen tekemistä!

        Tuossa alussa se heti sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kolmanneksi Jeesus kehottaa saarnaamaan parannusta. Pappien tehtävä on sanoa synti synniksi ja tehdä näkyväksi ihmisen hyvyyden heikkous, ilmeinen itsekkyys ja taipumus turhuuksiin. Lähimmäisen rakkauden todeksi eläminen on kristityn tehtävä ja tätä vaatimusta pappien on saarnattava. Teidän tehtävänne, hyvät papiksi vihittävät, on muistuttaa sanankuulijoille, että meidän tulee osoittaa laupeutta toisillemme, rakastaa vihamiehiämme ja elää tekojemme kautta todeksi armollisuutta." (Piispa Teemu Laajasalo)

        https://helsinginhiippakunta.fi/on-saarnattava/

        Laajasalon käsitys synnistä ei pidä sisällään miesten kanssa makaavia miehiä. Se ei hänen mukaansa ole synti. Eli homot jätetään rauhaan mutta heteroiden synneistä kyllä saa sanoa niin että napa paukkuu. Se on sitä tasa-arvoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laajasalon käsitys synnistä ei pidä sisällään miesten kanssa makaavia miehiä. Se ei hänen mukaansa ole synti. Eli homot jätetään rauhaan mutta heteroiden synneistä kyllä saa sanoa niin että napa paukkuu. Se on sitä tasa-arvoa.

        Raamatussa on kymmeniä syntejä. Onko kirkoissa niistä sanottu?


      • JaksuhaIi kirjoitti:

        Kävin eilen viimeksi evlut kirkossa ehtoollisella.
        Miksi minä en saisi puhua homoista kun sinäkin puhut?

        Oletko koskaan miettinyt mitä hyötyä on puhua homoista. Ei varmaan mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen puhuttu. Voitko linkittää jonkun saarnan vuoden sisällä missä puhtaan synnistä ja kehoitetaan parannuksen tekoon?

        Minä olen henkilökohtaisesti saanut kuulla, että pappi kehottaa tunnustamaan syntinsä Jumalalle ja pyytämään ne anteeksi Jeesuksen nimessä.


    • Anonyymi

      Miksi kirkon Jumalan palveluksissa täytyy pelätä? Pappiako?

      • Anonyymi

        Kuuluttaako aina homot kirkkoon saapuessaan, että "Olen sitten homo - repikää siitä!".


      • Juu, jos pappi sattuisi olemaan uskossa.


    • Anonyymi

      minua useinkin pelottaa että jos se seinälaatikko putoaa jonkun maksajan niskaan kun painavahkon oloinen pappi siellä käy läpi rituaalejaan.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä homoseksuaalien sitten pitää mesota kirkoissa, että ovat homoseksuaaleja ja sitten saada osakseen katseita? Eihän muuten kukaan tiedä, että hän on juuri homoseksuaali!

      • Yrittävät uhriutua joka paikassa.


      • Etkä sinä hihhuli yritätkin. 😺


      • Anonyymi

        Kiihottatko kansanryhmää vastaan vai ainostaan loukkaat?


    • Anonyymi

      On noi liberaalit pellejä!

      • Anonyymi

        Överit on aina överit.


    • Anonyymi

      Pirullisia puheita.

    • Anonyymi

      Tuntevatko aviorikolliset, varkaat ja valehtelijat myös turvattomuutta kirkossa? Miksi se olisi huono? Mielestäni on hyvä, jos väärintekijäst tuntevat, että väärinteko ei ole hyvä.

      • Miksi valehtelet? Ei sinun ajatuksesi ole mitään homoille. Luulet liikaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Ei sinun ajatuksesi ole mitään homoille. Luulet liikaa.

        Kirkko käyttää teitä pelinappulanaan.


    • Anonyymi

      On ne dorkia.

    • Anonyymi

      Saamelaiset on ihmisiä.

    • Anonyymi

      Sisäsiittoisia molemmat heimot, muuten ei perinne jatku??🧐🧐

    • Anonyymi

      ei kukaan kansanedustaja olekaan julkisesti romaaneja tai saamelaisia nostanu eriarvoiseen asemaan, niinkuin "toissukupuoliset" on nostettu kirjoituksin ja puhein.

      aloitetta ei voi ottaa miksikään vertailukohteeksi.

    • Anonyymi

      Homot vitt...n. Syntisiä Jumalan pilkkaajia, lukekaa raamattu ja parantukaa.

    • Anonyymi

      Huvittavaa touhua.

    • Anonyymi

      Menee jo komiikan puolelle.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1835
    2. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      75
      1513
    3. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1402
    4. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      29
      1337
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      307
      1337
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      116
      1142
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1069
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      987
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      949
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      858
    Aihe