Moni uskova sanoo etsivänsä totuutta, mutta käytännössä asia on ihan toisin - he etsivät totuttaa, mutta omaksuivat vain valheet. Moni uskova uskoo mieluummin valheisiin kun faktoihin, siksi he ovatkin vapaata riistaa salaliittojen levittäjille. Myös lahkojen suosima kreationismi uppoaa moneen uudesti syntyneeseen kristittyyn, kun häkä. QAnon-salaliitto-tehdas pyöritti hihhuleita siinä määrin että sekopäät sinkoutuivat Capitol Hilliin mestarinsa Donald Trumpin innoittamina. Vielä tänäpäivänä moni lahkolainen vannoo Trumpin nimiin vaikka äijä on täysi roisto ja öykkäri.
Kun korona putkahti pintaan Kiinasta ja levisi nopeasti ympäri maailman, se oli kun ruutia rokotevastaisuuteen ja pedonmerkki-fiktioihin. Rokotesalaliitot ovat muuttaneet muotoaan ja tarinat muuttuvat vuosittain mutta sama teema säilyy edelleen. Yksikään virologian asiantija ei pärjää näille uskosta kirkastuneille geenitekniikan mestarivalehtelijoille.
Totuutta etsivälle kristitylle lahkolaiselle faktoja jakaa valehtelun mestarit, mestarisaarnaajat - herran voidellut, Jeesuksen-helppo-heikit. Saarnaajien aivopesemä uudesti syntynyt uskoo vain saarnaajia tai nettisivuja jotka ovat erikoistuneet salaliitto ym. propagandan levittämiseen, uskon varjolla. Uudestisyntynyt sanoo; "Raamattu on ainoa totuus, koska se on Jumalan kirjoittama"- erehdyppä epäilemään Jumalan kirjoitustaitoja tai Raamatun kaikkivoipaa jumalisuutta, sinut toivotetaan aivopestynä yltiötottelevaisena idioottina suoraan helvettiin.
USKOVIEN TOTUUDET?
32
119
Vastaukset
- Anonyymi
No kaikkea on ja kaikkea löytyy.
LS - Anonyymi
Olen tottunut siihen, että Raamattua ei saa kyseenalaistaa, uskovien seurassa sitä en tee. Se on vähän diplomatiaa uskominen, en tahtoisi tokikaan löytää itseäni kuin puoluehommista luovimasta ja puhumassa kelkekin kuten Paavali sanoo, ole toiselle toista ja toiselle toista ...mutta siihen on pakotettu muiden ihmisten tähden.
LS- Anonyymi
Eikä se tarkoita tokikaan valehtelua, vaan asioiden valitsemista, mistä puhuu ja miten. Yhdellekään uskovalle, enkä eiuskovallekaan.... en toki enää uskaltaisi sisintäni täysin aukaista, he luultavasti tuhosivat minut ja repisivät kappaleiksi ja tuhosivat henkisesti niin, etten jaksaisi enää elää.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä se tarkoita tokikaan valehtelua, vaan asioiden valitsemista, mistä puhuu ja miten. Yhdellekään uskovalle, enkä eiuskovallekaan.... en toki enää uskaltaisi sisintäni täysin aukaista, he luultavasti tuhosivat minut ja repisivät kappaleiksi ja tuhosivat henkisesti niin, etten jaksaisi enää elää.
LSTuhoaisivat...
Anonyymi kirjoitti:
LSSe on vahinko, että koet näin. MInä olen saanut jakaa kaikkia asioita uskovaiselle ystävälle, johon minä luotan. Samoin olen minäkin saanut kuunnella hänen tuskaansa. Joskus, kun on niin täynnä kaikkea ja on saanut purkaa sen ystävälleen, on kuin puolet taakasta olisi hävinnyt.
Se on kurjaa, jos ihminen ei voi luottaa toiseen ihmiseen. Miksi me olemme niin kovia ihmisten kanssa ? Miksi me emme voi kuunnella toisen ihmisen sisintä, vain kuunnella, tuomatta omia mielipiteitämme. Olla toisen rinnalla, olla siinä toisen tukena.
Voi, kun sinä löytäisit jonkun ihmisen, jolle voisit jakaa taakkaasi. Minäkin aikaisemmin ajattelin, etten voisi luottaa ihmisiin, että kertoisin heille asioistani. Silloin kerroin Taivaan isälle. Sekin auttoi. Mutta sitten hän johdatti minulle ystävän, jonka kanssa olemme voineet aukaista sisintämme.
Toivon, että löytäisit ihmisen, johon voisit luottaa niin paljon, että voisit hänen kanssaan jakaa elämääsi, pelkäämättä, että hän tuhoaisi sinut.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Se on vahinko, että koet näin. MInä olen saanut jakaa kaikkia asioita uskovaiselle ystävälle, johon minä luotan. Samoin olen minäkin saanut kuunnella hänen tuskaansa. Joskus, kun on niin täynnä kaikkea ja on saanut purkaa sen ystävälleen, on kuin puolet taakasta olisi hävinnyt.
Se on kurjaa, jos ihminen ei voi luottaa toiseen ihmiseen. Miksi me olemme niin kovia ihmisten kanssa ? Miksi me emme voi kuunnella toisen ihmisen sisintä, vain kuunnella, tuomatta omia mielipiteitämme. Olla toisen rinnalla, olla siinä toisen tukena.
Voi, kun sinä löytäisit jonkun ihmisen, jolle voisit jakaa taakkaasi. Minäkin aikaisemmin ajattelin, etten voisi luottaa ihmisiin, että kertoisin heille asioistani. Silloin kerroin Taivaan isälle. Sekin auttoi. Mutta sitten hän johdatti minulle ystävän, jonka kanssa olemme voineet aukaista sisintämme.
Toivon, että löytäisit ihmisen, johon voisit luottaa niin paljon, että voisit hänen kanssaan jakaa elämääsi, pelkäämättä, että hän tuhoaisi sinut.Kiitos. Vahinkoja on vaikea korjata jälkeenpäin, kun ihminen on rikottu ja petetty monta kertaa. Yleensäkin ottaen ilman syvää luottamussuhteen tarvetta, jos on liberaali ajatuksiltaan, on viisaampi vaieta, jos keskustelun osapuolet ovat kovinkin toista äärilaitaa. Ihmissuhteet ovat lähinnä luovimista. Mutta se aito ystävyys, jossa toinen tietäisi sinusta enemmän, en usko siihen ja sen kannattavuuteen. Kun ihmisellä on tarve siihen ettei tule hylätyksi ja se on liian suuri riski.
LS - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Se on vahinko, että koet näin. MInä olen saanut jakaa kaikkia asioita uskovaiselle ystävälle, johon minä luotan. Samoin olen minäkin saanut kuunnella hänen tuskaansa. Joskus, kun on niin täynnä kaikkea ja on saanut purkaa sen ystävälleen, on kuin puolet taakasta olisi hävinnyt.
Toivon, että löytäisit ihmisen, johon voisit luottaa niin paljon, että voisit hänen kanssaan jakaa elämääsi, pelkäämättä, että hän tuhoaisi sinut.Oikeastaan se tekee kipeää, kirjoittaa. Ettei enää kykene luottamaan.
LS Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Vahinkoja on vaikea korjata jälkeenpäin, kun ihminen on rikottu ja petetty monta kertaa. Yleensäkin ottaen ilman syvää luottamussuhteen tarvetta, jos on liberaali ajatuksiltaan, on viisaampi vaieta, jos keskustelun osapuolet ovat kovinkin toista äärilaitaa. Ihmissuhteet ovat lähinnä luovimista. Mutta se aito ystävyys, jossa toinen tietäisi sinusta enemmän, en usko siihen ja sen kannattavuuteen. Kun ihmisellä on tarve siihen ettei tule hylätyksi ja se on liian suuri riski.
LSOlet oikeassa, vahinkoja on todella vaikea korjata, kun ihmistä on rikottu ja petetty monta kertaa. Silloin, kun luottamus on petetty, ihmisen on vaikea nousta pettymyksen syövereistä ylös. Jos luottamuksen toiseen on menettänyt, on vaikea kutoa luottamusta yhteenkään ihmiseen. On helpompaa silloin olla yksin ja kysellä itseltään, miksi minä luotin toiseen ja miksi tämä petti minut. Me emme useinkaan nuorina aina huomaa, kuka on ystävyytemme arvoinen ja kuka ei. Meillä varmaankin kaikilla on kokemuksia niistä hetkistä, jolloin ystävämme pettivät meidät. Vanhempana oppii olemaan varovainen, ettei puhu omista kipeistä asioistaan toisille.
Toisinaan ajattelee, miksi meissä ihmisissä on niin vähän empatiaa toisiamme kohtaan. Miksi me emme pysty asettumaan toisen rinnalle kantamaan niitä taakkoja, joita toisella on. Onko kyse sitä, että mielellämme alamme neuvomaan toista, miten hänen pitäisi tehdä, kun meidän tehtävämme olisi olla hiljaa ja kuunnella, mitä toinen puhuu.
Olen itsekin sitä mieltä, ettei sitä sisintään paljasta ihmisille, koska siinä on pelko siitä, että tulee lyödyksi tai mitätöidyksi.
- Anonyymi
Länsimainen media ei tuo julki EU ja demokraattijohtajien valheita ja korruptiota (olet harvinaisen tyhmä jos kuvittelet noiden olevan yhtään sen rehellisempiä kuin Trump tai Putin). Koko demokratia perustuu valheisiin siinä mielessä että sen perusolettamuksena on että ihmiset äänestävät järjellisten johtopäätösten mukaan. Todellisuudessa ihmiset äänestävät median tuottamien mielikuvien ja manipuloidun omantunnon mukaan. Itse kuulun kuningaskuntaan jonka Kuningas on Jeesus. En usko yhteenkään puolueeseen tai ihmisjohtajaan. Kaikki ihmiset ovat jossain määrin valheiden sokaisemia.
- Anonyymi
Kivaa olla pilvessä Jessen kanssa, pilvitarinoita nuo raamatun jutut onkin. Moni uskis on tehnyt oman valinnan jouduttaen lähtöään Jessen kuningaskuntaan, luulotauti, hypochondriac on mielenterveyden häiriö
- Anonyymi
Sehän on suorin tie kuten tuomitsijana kirjoitat.
- Anonyymi
Unohdit listastasi Venäjän sotaa pelkäilevät salaliittoteoreetikot. Yrittävät saada riitaista keskustelua aikaan. Samaa porukkaa kuin koronarokotevastaiset salaliittoteoreetikot.
- Anonyymi
Vaikka olet valtakulttuurin aivopesemä, ehkä olet onnistunut näkemään jo muutaman valheen läpi? Et uskone ilmastointivouhkaan? Massakansainvaelluksiin? Viheruskontoon? Globalismiin? Syntymättömien vauvojen tappamiseen? Jos et, hyvä, se on jo alku.
Mitä Raamattuun Jumalan sanana tulee, tässä muutama esimerkki sen ihmeellisyyksistä. Kuvittelepa, miten seuraava voitaisiin saada aikaan edes huipputietokoneella.
Jumala pitää luvusta 7. Se esiintyy Raamatussa lukemattomilla tavoilla. Matteuksen evankeliumissa esiintyvien uniikkien sanojen (siis niitä ei ole muissa evankeliumeissa) lukumäärä on jaollinen seitsemällä. Noiden sanojen yhteenlaskettujen kirjainten määrä on myös jaollinen seitsemällä. Niin myös vokaalien. Ja konsonanttien. Miten tällainen tulos voitaisiin saavuttaa? Kirjoittiko Matteus evankeliuminsa vasta kolmen muun evankeliumin jälkeen ja sovitti tekstinsä niihin? Epätodennäköistä? Varmaan vain sattumaa?
Mutta sama ilmiö on myös Markuksen evankeliumissa; uniikkien sanojen, niiden kirjaimien, vokaalien ja konsonanttien määrä on jaollinen seitsemällä. Ja Luukkaan evankeliumissa sama. Ja Johanneksen. Miten edes teoriassa olisi voitu laatia evankeliumit näin edes tietokoneilla, saati sitten ilman tietokoneita? Jos hörähdät, että se on sattumaa, et ymmärrä todennäköisyyslaskentaa. Jos naurahdat, että valhe, valhe, niin otapa itse asiasta lisää selvää ja tarkista Raamatusta.
En nyt muista, oliko kyseessä kreikankielinen Uusi Testamentti vai King James -käännös. Chuck Missler näistä on paljon puhunut, ja niitä löytyy Youtubesta edelleen. Tämä oli vain yksi esimerkki. On valtavasti lisää näitä seitsemällä jaollisia.
Ja on ilmiöitä, jotka esiintyvät KJV:ssä, vaikka vanha testamentti kirjoitettiin hepreaksi ja uusi kreikaksi. Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. KJV:n ensimmäisen ja viimeisen jakeen sanojen määrä on sama kuin tässä, joka selittää Jeesuksen jumaluuden: 1 John 5: 7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one. Ja ensimmäisen ja viimeisen jakeen konsonanttien määrä on yhteenlaskettuna sama kuin 1 Joh 5:7. Ja vokaalien. Yritäpä kuvitella edes tuo laadituksi tietokoneella.- Anonyymi
Lisää...
Markuksen 16. luku 9-20 jakeet (kreikankielinen Uusi Testamentti) (katso Chuck Misslerin video 'The Last 12 Verses of Mark')
- sanoja on 175 (7 x 25)
- sanasto (eri sanoja) 98 (7 x 7 x 2)
- kirjaimia 553 (7 x 79)
- vokaaleja 294 (7 x 42)
- konsonantteja 259 (7 x 37)
- sanasto Markuksen 16. kirjan jakeissa 1-8 84 (7 x 12)
- sanasto, joka löytyy vain tässä luvussa, ei muualla Raamatussa 14 (7 x 2)
- Jeesuksen puheessa käytetyt sanat 42 (7 x 6)
- sanat, joita hän ei käyttänyt puheessaan 56 (7 x 8)
Edelleen Markus 16: 9-20
Sanojen määrä
- käytetty Herran puheessa 56 (7 x 8)
- käytetty muualla kuin Herran puheessa 119 (7 x 17)
- jakeissa 9 - 11 35 (7 x 5)
- jakeissa 12 - 18 105 (7 x 15)
- jakeessa 12 14 (7 x 2)
- jakeissa 13 - 15 35 (7 x 5)
- jakeissa 16 - 18 56 (7 x 8)
- jakeissa 19 - 20 35 (7 x 5)
Jesajan 53. luvun koodit
Hepreankielisen Raamatun Jesajan kirjan 53. luvusta löytyy Jeesuksen opetuslasten nimet, kun lasketaan joka x. kirjain. Löytyy muitakin Uuden testamentin ihmisiä:
Peter
Thomas
Matthias
Matthew
James
Mary
John
James
Mary
Andrew
Simon
Mary
Philip
Thaddeus
Salome
Joseph
Yksi tavallinen nimi, jota tämän luvun koodeista ei löydy, on Judas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää...
Markuksen 16. luku 9-20 jakeet (kreikankielinen Uusi Testamentti) (katso Chuck Misslerin video 'The Last 12 Verses of Mark')
- sanoja on 175 (7 x 25)
- sanasto (eri sanoja) 98 (7 x 7 x 2)
- kirjaimia 553 (7 x 79)
- vokaaleja 294 (7 x 42)
- konsonantteja 259 (7 x 37)
- sanasto Markuksen 16. kirjan jakeissa 1-8 84 (7 x 12)
- sanasto, joka löytyy vain tässä luvussa, ei muualla Raamatussa 14 (7 x 2)
- Jeesuksen puheessa käytetyt sanat 42 (7 x 6)
- sanat, joita hän ei käyttänyt puheessaan 56 (7 x 8)
Edelleen Markus 16: 9-20
Sanojen määrä
- käytetty Herran puheessa 56 (7 x 8)
- käytetty muualla kuin Herran puheessa 119 (7 x 17)
- jakeissa 9 - 11 35 (7 x 5)
- jakeissa 12 - 18 105 (7 x 15)
- jakeessa 12 14 (7 x 2)
- jakeissa 13 - 15 35 (7 x 5)
- jakeissa 16 - 18 56 (7 x 8)
- jakeissa 19 - 20 35 (7 x 5)
Jesajan 53. luvun koodit
Hepreankielisen Raamatun Jesajan kirjan 53. luvusta löytyy Jeesuksen opetuslasten nimet, kun lasketaan joka x. kirjain. Löytyy muitakin Uuden testamentin ihmisiä:
Peter
Thomas
Matthias
Matthew
James
Mary
John
James
Mary
Andrew
Simon
Mary
Philip
Thaddeus
Salome
Joseph
Yksi tavallinen nimi, jota tämän luvun koodeista ei löydy, on Judas.Paljon selityksiä luvusta 7.
"Lukua seitsemän pidettiin erityisen kiinnostavana, koska se koostui fyysisen (numero 4 ) ja henkisen (numero 3 ) liitosta. [1] Pythagoralaisessa numerologiassa numero 7 tarkoittaa henkisyyttä."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Symbolism_of_the_number_7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon selityksiä luvusta 7.
"Lukua seitsemän pidettiin erityisen kiinnostavana, koska se koostui fyysisen (numero 4 ) ja henkisen (numero 3 ) liitosta. [1] Pythagoralaisessa numerologiassa numero 7 tarkoittaa henkisyyttä."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Symbolism_of_the_number_7Juutalaisten numerologia on tuotu Sumerista. Sumer on tuonut kulttuurimme lähes kaiken, myös suuren osan Genesiksen teksteistä. Sumerain kulttuuri oli ensimmäinen joka nousi katastrofin jälleen lähi-Itään se oli perintö edellisestä korkeakulttuurista.
https://theconversation.com/new-evidence-that-an-extraterrestrial-collision-12-800-years-ago-triggered-an-abrupt-climate-change-for-earth-118244
Ancient Mesopotamian Numerology
http://leonsplanet.com/numerology.htm
Necronomiconin numerologia
Mesopotamian matematiikka: kuinka mitata todellisuutta?
https://necrogate-com.translate.goog/2014/11/21/necronomicon-numerology-mesopotamian-mathematics-measure-reality/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=sc
Kristityn pitää myös katsoa ihmisen tekoja, ennen kuin pitää häntä erinomaisena. Kun katselin uskovaisena Trumpin tekoja, en voinut olla samaa mieltä Trumpin kannattajien kanssa. Mielestäni hän on todella öykkäri.
Minä olen ottanut kolme koronarokotetta. Alussa mietin sitä, kun se niin vauhdilla tehtiin, tuleeko siitä joitain oireita, koska olen allerginen. Mutta ajateltuani sitä tarkemmin, otin ne kaikki kolme rokotetta. Tiedän, että voin siitä huolimatta sairastua koronaan, mutta se ei ehkä tule niin voimakkaana, kuin ilman rokotuksia.
Minä en uskovaisena ymmärrä niitä kirjoituksia, joissa kerrotaan, mitä kaikkia sairauksia rokotukset aiheuttavat. Viimeisin, minkä luin, että rokotetut saavat aidsin. Voi meitä ihmisiä. Joillakin on niin mukava piinata ihmisiä. Varsinkaan, että tämä rokotus olisi antikristuksen merkki, sitä en usko lainkaan.
Jumala on antanut meille järjen, jota käyttää. Jos me emme olisi ottaneet mitään rokotuksia, meillä olisi paljon sellaisia tauteja, jotka rokotuksilla on saatu kuriin. Tästä koronasta emme tiedä vielä, kuinka monet vuodet se jyllää täällä, mutta sen kanssa on meidän elettävä.- Anonyymi
Kun otetaan käteen Raamattu (TOTUUDEN SANA) ja sen rinnalle viereen tiedejulkaisu (VALHEEN SANA?) mahdollisesti niiden laatimana jotka uskovat esimerkiksi EVOLUUTIOON,jne.. tulee valtava sekaannus jos MOLEMPIA aletaan pitää totuutena !!!
Raamatun profetia kun se toteutuu, ei tarvitse olla TIEDEMIES tietääkseen että nyt se tapahtuu vaan havainnon voi suorittaa omin silmin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun otetaan käteen Raamattu (TOTUUDEN SANA) ja sen rinnalle viereen tiedejulkaisu (VALHEEN SANA?) mahdollisesti niiden laatimana jotka uskovat esimerkiksi EVOLUUTIOON,jne.. tulee valtava sekaannus jos MOLEMPIA aletaan pitää totuutena !!!
Raamatun profetia kun se toteutuu, ei tarvitse olla TIEDEMIES tietääkseen että nyt se tapahtuu vaan havainnon voi suorittaa omin silmin!Höpö, höpö!. Munkit kirjoittelivat raamattua tai sen muuntelua pääkirkon ohjeistuksella vuosisadat. Teksteistä päätellen myös "munkki-likööri" maistui, eihän muuten olisi jaksanut kirjoittaa. Koska juutalaisten, Elohim sittemmin monoteistinen Jahve oli heidän itsensä luoma, tuon jumalan suuhun oli laitettu idän perinteisiä viisauksia.
PS. Evoluutio ei ole uskon asia eikä Raamattu biologian oppikirja. - Anonyymi
Näin järjissään oleva ihminen ajattelee, hyvä!
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun profetia kun se toteutuu, ei tarvitse olla TIEDEMIES tietääkseen että nyt se tapahtuu vaan havainnon voi suorittaa omin silmin!Minulle raamattu on Jumalan sanaa ja sen ohjeiden mukaan yritän elää. Mutta haluan käyttää myös järkeäni, kun elän täällä maailmassa. Jos minulta puuttuu ruokaa, järkeni sanoo, että pitäisi lähteä kauppaan. Jos väsyttää, käytän järkeäni ja menen nukkumaan. Tavallisessa elämässä joudun käyttämään järkeäni, sitä minä tarkoitin.
Minä en usko evoluutioon. MInä uskon siihen, että Jumala loi taivaan ja maan.
Miehelleni tehtiin kolme munuaisensiirtoa, silloin luotin lääketieteeseen. Luotin lääkäriin, joka suoritti munuaisensiirrot. Luin lukiossa fysiikkaa ja sieltä oppi joitain ihan mielenkiintoisia asioita, mitä on olemassa jokapäiväisessä elämässä.
Edellisessä kirjoituksessani otin kantaa siihen, että jotkut ihmiset tekevät joistain ihmisistä epäjumalia. Se on mielestäni väärin. Koronarokotuksessa oli minulla ajatuksena, etten itse saisi koronaa ja etten tarttutaisi toisia ihmisiä koronaan.Anonyymi kirjoitti:
Höpö, höpö!. Munkit kirjoittelivat raamattua tai sen muuntelua pääkirkon ohjeistuksella vuosisadat. Teksteistä päätellen myös "munkki-likööri" maistui, eihän muuten olisi jaksanut kirjoittaa. Koska juutalaisten, Elohim sittemmin monoteistinen Jahve oli heidän itsensä luoma, tuon jumalan suuhun oli laitettu idän perinteisiä viisauksia.
PS. Evoluutio ei ole uskon asia eikä Raamattu biologian oppikirja.Ihmiset eivät olisi pystyneet kirjoittamaan sellaista kirjaa kuin raamattu. Se on Jumalan sanaa, missä on kerrottu, kuinka täm ihmiskunta sai alkunsa. Siellä on profetioita, jotka ovat jo toteutuneet ja niitä, jotka eivät ole vielä totetuneet.
Eivät munkit olisi pystyneet kirjoittamaan ilmestyskirjaa, heillä ei olisi ollut tarpeeksi mielikuvitusta.
Raamattu ei ole biologian, matematiikan, maantiedon, kemian eikä fysiikan oppikirja, vaan se on kertomus siitä, kuinka Jumala loi taivaan ja maan, eläimet ja ihmisen. Se kertoo syntiinlankeemuksesta ja siitä, kuinka Jumala halusi pelastaa ihmisen lähettämällä poikansa Jeesuksen tänne maailmaan. Raamattu kertoo siitä, kuinka Jeesus meni ristille ja kantoi meidän syntivelkamme ristillä, että meillä olisi mahdollisuus Jumalan luo. Jeesus avasi kuolemallaan tie Jumalan luo. Jokainen, joka ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, pelastuu ja pääsee Jumalan luo.Monkki kirjoitti:
Ihmiset eivät olisi pystyneet kirjoittamaan sellaista kirjaa kuin raamattu. Se on Jumalan sanaa, missä on kerrottu, kuinka täm ihmiskunta sai alkunsa. Siellä on profetioita, jotka ovat jo toteutuneet ja niitä, jotka eivät ole vielä totetuneet.
Eivät munkit olisi pystyneet kirjoittamaan ilmestyskirjaa, heillä ei olisi ollut tarpeeksi mielikuvitusta.
Raamattu ei ole biologian, matematiikan, maantiedon, kemian eikä fysiikan oppikirja, vaan se on kertomus siitä, kuinka Jumala loi taivaan ja maan, eläimet ja ihmisen. Se kertoo syntiinlankeemuksesta ja siitä, kuinka Jumala halusi pelastaa ihmisen lähettämällä poikansa Jeesuksen tänne maailmaan. Raamattu kertoo siitä, kuinka Jeesus meni ristille ja kantoi meidän syntivelkamme ristillä, että meillä olisi mahdollisuus Jumalan luo. Jeesus avasi kuolemallaan tie Jumalan luo. Jokainen, joka ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, pelastuu ja pääsee Jumalan luo.>>> Eivät munkit olisi pystyneet kirjoittamaan ilmestyskirjaa, heillä ei olisi ollut tarpeeksi mielikuvitusta.
Voisitko avata hieman enemmän tuota väitettäsi, joka koski munkkien köyhää mielikuvitusta.
>>> Se kertoo syntiinlankeemuksesta... Jeesus meni ristille ja kantoi meidän syntivelkamme ristillä
Mistä Jeesuksen kantama kaikkien ihmisten syntivelka sai alkunsa ja onko niin, että syntiä ei ole enää olemassa, jos kerran se on jo kannettu ja sovitettu?Henki kirjoitti:
>>> Eivät munkit olisi pystyneet kirjoittamaan ilmestyskirjaa, heillä ei olisi ollut tarpeeksi mielikuvitusta.
Voisitko avata hieman enemmän tuota väitettäsi, joka koski munkkien köyhää mielikuvitusta.
>>> Se kertoo syntiinlankeemuksesta... Jeesus meni ristille ja kantoi meidän syntivelkamme ristillä
Mistä Jeesuksen kantama kaikkien ihmisten syntivelka sai alkunsa ja onko niin, että syntiä ei ole enää olemassa, jos kerran se on jo kannettu ja sovitettu?Kun Aatani ja Eeva lankesivat syntiin, silloin ihmisestä tuli syntinen, koska hän teki vastoin Jumalan kieltoa.
Jeesus kantoi syntimme ristillä, mutta ihmisen pitää ottaa Jeesus vastaan elämäänsä ja pyytää syntinsä anteeksi niin hän saa ne anteeksi. Ihminen alkaa elää elämäänsä Jeesuksen kanssa. Mutta, jos hminen haluaa elää ilman Jeesusta, niin hän jatkaa synnintekemistä.
Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Tässä on vain yksi kohta ilmestyskirjasta, en usko, että munkkien mielikuvitus olisi pystynyt keksimään tuota eikä muitakaan kohtia ilmestyskirjasta.
Ilm. 12: 1-7
Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua;
ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Eivät munkit olisi pystyneet kirjoittamaan ilmestyskirjaa, heillä ei olisi ollut tarpeeksi mielikuvitusta.
Mistä Jeesuksen kantama kaikkien ihmisten syntivelka sai alkunsa ja onko niin, että syntiä ei ole enää olemassa, jos kerran se on jo kannettu ja sovitettu?Synti on edelleen olemassa. Eihän jumalattomat muuten tarbvitsisi pelastustakaan.
Jeesus sovitti synnit ristillä niin, että joka uskoo häneen, pelastuu eikä tule tuomituksi. Ei se mitään synnin katomaista maailmasta ja ihmisestä tarkoita. Anonyymi kirjoitti:
Synti on edelleen olemassa. Eihän jumalattomat muuten tarbvitsisi pelastustakaan.
Jeesus sovitti synnit ristillä niin, että joka uskoo häneen, pelastuu eikä tule tuomituksi. Ei se mitään synnin katomaista maailmasta ja ihmisestä tarkoita.Kirjoitinko epäselvästi, kyllä synti on edelleen täällä maailmassa. Sen näkee kaikesta.
Kiitos, kun selvensit kirjoitustani. Välillä ajatus karkaa ja ei sitten lue, mitä on kirjoittanut. Olen samaa mieltä kanssasi.
- Anonyymi
"Raamattu kertoo siitä, kuinka Jeesus meni ristille ja kantoi meidän syntivelkamme ristillä, että meillä olisi mahdollisuus Jumalan luo. Jeesus avasi kuolemallaan tie Jumalan luo. Jokainen, joka ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, pelastuu ja pääsee Jumalan luo."
Tämä on se sanoma mikä Raamatussa on. Ei se oli lakikirja minkä mukaan eletään. Tai yritetään elää ja pidetään siitä kovaa porua muiden vuoksi kun ei itse onnistuta. Siis kuten kunnon fariseus.
Jumalan luo pääseminen on sitä, että saamme Pyhän Hengen. Mitään muuta tietä Jumalan luo ei ole. Oma selityksemme Raamatusta eivät meitä sinne vie. - Anonyymi
Siis putininpravdaa.
- Anonyymi
>> Moni uskova sanoo etsivänsä totuutta, mutta käytännössä asia on ihan toisin - he etsivät totuttaa, mutta omaksuivat vain valheet. <<
Totuuden etsintä on juurikin sitä, että pyritään löytämään totuus kaikkien olemassaolevien väitteiden ja oppien joukosta.
Ymmärrys on kasvavaa laatua. Tajuat varmaan sen siitä, että on olemassa esim. koululaitos, jossa asteelta toiselle edetään aina vaikeampaan suuntaan.
Samalla tavalla sitä ei myöskään uskoon tullessa koko raamattu sillä silmänräpäyksellä valkene, vaan vasta pikkuhiljaa. Erehdysten kautta. Raamatun sana on totuus joka viittaa Jeesukseen, sanoo minä ole tie totuus ja elämä iskä tykö ei pääse muutoin kuin minun kauttani.
- Anonyymi
Tästä ketjusta on poistettu useita hyviä kommentteja, ja silti alla väitetään, ettei yhtään ole...
Kadotukseen joukon mukana marssiville suosittelen katsomaan youtubesta 'Is Genesis History' dokumentin. Yli kolme miljoonaa katsojaa jo ja syystä. Suomenkielinen tekstitys. Se valottaa monelta kannalta sitä totuutta, että Raamatun luomiskertomus on tieteellisesti kestävin selitys. Tuolle dokumentille on tulossa jatkoa vuoden lopulla tai mahdollisesti ensi vuoden alussa, kerrotaan videon kuvauksessa. - Anonyymi
Salaliittoja on aivan varmasti jos jonkinmoisia muttei niistä tarvitse itselleen uskoa rakentaa.
ST
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1501272- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126942Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62782- 56771