Esoteria tarkoittaa noin yleisesti ottaen vain sisäpiirille tarkoitettua suljettua tietoa. Toki se ajatus tuntuu hieman kaukaa haetulta.
Onko kyse vain älykkyydestä?
Olen pelannut elämäni aikana kymmeniä tuhansia pelejä. Häviöitä rapiat 40 %.
Kutsun pelimiehiä haastamaan minua chess.com:iin.
Nimimerkkini siellä on atamaani.
Onko shakki esoteerista?
12
119
Vastaukset
Mielestäni shakki todistaa litteänmaan. Jos mitataan lasermittarilla, niin väitettyä pallomaa kaarevuutta ei shakki pöydällä esiinny.
Tervetuloa litteämaahan kaikki shakin pelaajat :)Hauska huomio veli hyvä.
Eräs ystäväni on hullu ja nero tietokonenörtti joka kulutti aikaansa kaksi- ja kolmiulotteisen shakkipelin kehittämiseen. Esitteli aikaan saannoksiaan minullekin. En niistä ymmärtänyt yhtään mitään; tuskin noita tajusi itsekään.
Ymmärtääksemme pallopäiden ajatusmaailmaa meidän on pelattava heidän kanssaan shakkia.
Tällöin paljastuu kuinka kivikautisella tasolla heidän älykkyysosamääränsä ovatkaan.... :-))- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Hauska huomio veli hyvä.
Eräs ystäväni on hullu ja nero tietokonenörtti joka kulutti aikaansa kaksi- ja kolmiulotteisen shakkipelin kehittämiseen. Esitteli aikaan saannoksiaan minullekin. En niistä ymmärtänyt yhtään mitään; tuskin noita tajusi itsekään.
Ymmärtääksemme pallopäiden ajatusmaailmaa meidän on pelattava heidän kanssaan shakkia.
Tällöin paljastuu kuinka kivikautisella tasolla heidän älykkyysosamääränsä ovatkaan.... :-))Kyllähän teidän flättärdien älykkyys ja ymmärryskyky on erittäin matalalla tasolla, maapallo todistettiin jo tuhansia vuosia sitten ja te ette ole vieläkään pystynyt käsittelemään tätä tietoa.
Sinäkään et pysty muuhun kuin haukkumaan ja pakenee ketjuista kun asiat menevät liian vaikeiksi. - Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Hauska huomio veli hyvä.
Tällöin paljastuu kuinka kivikautisella tasolla heidän älykkyysosamääränsä ovatkaan.... :-))Olen pelannut Viktoria vastaan, kun aloittelin shakin pelaamista joskus vuosi-kaksi takaperin. Sain turpaani aika kivasti. 😂
- Anonyymi
Tässä todistetaan että koripallokin on litteä - käyttämällä Nikon P900 kameraa!
https://imgur.com/gallery/nSGtPtz - Anonyymi
Muistelen että muutama kuukausi sitten joku - en ole tuo haastaja - koitti haastaan Vikiä peliin jossa panoksena on se että häviäjä poistuu palstalta pysyvästi.
Tietääkseni Viki ei koskaan vastannut haasteeseen.- Anonyymi
Joku myös olisi suostunut shakkipeliin jos vastaavasti Nasu suostuu älykkyystestiin hänen kanssaan, ei tainnut suostua.
Anonyymi kirjoitti:
Joku myös olisi suostunut shakkipeliin jos vastaavasti Nasu suostuu älykkyystestiin hänen kanssaan, ei tainnut suostua.
Heh heh... Persekärpäseni puhuu muunneltua totuutta. Joku sanoisi sitä valehteluksi mutta en toki halua syyllistyä parjaamiseen.
Kerron hieman tuosta chess.comista.
Olen pelannut siellä nyt 6463 ns "pitkää" peliä. Näistä on voittoja 3131, häviöitä 2277 ja tasapelejä 1055.
Rapid- ja bliz- pelejä on takana muutama tuhat. Erilaisia sijoituksia, mitaleja ja kunniamerkkejä turnauksissa on kertynyt kymmeniä.
Olen ylläpitäjänä eli pomona mm. Team Finlandissa sekä muutamassa kansainvälisessä joukkueessa.
Olen ottanut kaikki minulle heitetyt pelihaasteet vastaan.- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Heh heh... Persekärpäseni puhuu muunneltua totuutta. Joku sanoisi sitä valehteluksi mutta en toki halua syyllistyä parjaamiseen.
Kerron hieman tuosta chess.comista.
Olen pelannut siellä nyt 6463 ns "pitkää" peliä. Näistä on voittoja 3131, häviöitä 2277 ja tasapelejä 1055.
Rapid- ja bliz- pelejä on takana muutama tuhat. Erilaisia sijoituksia, mitaleja ja kunniamerkkejä turnauksissa on kertynyt kymmeniä.
Olen ylläpitäjänä eli pomona mm. Team Finlandissa sekä muutamassa kansainvälisessä joukkueessa.
Olen ottanut kaikki minulle heitetyt pelihaasteet vastaan.Minä en valehtele kuten sinä, sinä aloitit heti valehtelemaan ja haukkumaan.
Kyllähän silloin joku otti sinun haasteen vastaan sillä ehdolla että suostut kilpailemaan älykkyystestissä häntä vastaan, vai otitko muka haasteen vastaan?
Mikä pakkomielle sinulla on haukkua muita, eikö panokset riitä muuhun? Anonyymi kirjoitti:
Minä en valehtele kuten sinä, sinä aloitit heti valehtelemaan ja haukkumaan.
Kyllähän silloin joku otti sinun haasteen vastaan sillä ehdolla että suostut kilpailemaan älykkyystestissä häntä vastaan, vai otitko muka haasteen vastaan?
Mikä pakkomielle sinulla on haukkua muita, eikö panokset riitä muuhun?Olen ottanut kaikki minulle otetut shakkihaasteet aina vastaan eikä yksikään ole asettanut minulle tuollaisia ehtoja.
Todistetaakka on nyt sinulla.
Minulla on tallessa kaikki yli kymmenen tuhatta peliäni niihin liittyvine kommentteineen jotka voin tarvittaessa esittää.- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Olen ottanut kaikki minulle otetut shakkihaasteet aina vastaan eikä yksikään ole asettanut minulle tuollaisia ehtoja.
Todistetaakka on nyt sinulla.
Minulla on tallessa kaikki yli kymmenen tuhatta peliäni niihin liittyvine kommentteineen jotka voin tarvittaessa esittää.Pelaan myös chess.comissa mutta paljon alemmalla tasolla kuin atamaani.
Sivusto tallentaa joka ainoan pelin ja kommentin jopa kymmenen vuoden takaa.
Jos Persekärpänen väittää että joku olisi tuollaisen haasteen atamaanille heittänyt niin se on sieltä nähtävissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelaan myös chess.comissa mutta paljon alemmalla tasolla kuin atamaani.
Sivusto tallentaa joka ainoan pelin ja kommentin jopa kymmenen vuoden takaa.
Jos Persekärpänen väittää että joku olisi tuollaisen haasteen atamaanille heittänyt niin se on sieltä nähtävissä.Haasteet on esitetty tällä palstalla, ja Viki tekee kaikkensa sekoittaakseen keskustelua.
Se joka halusi haastaa Vikin peliin siitä kuka palstalta lähtee pysyvästi voisi tosiaan silti tehdä sen haasteensa tuolla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220