Kristityn ja uskonnottoman ero

Anonyymi

Yhteislöllisyys kuuluu voimakkaasti kristillisyyteen, josta kertoo sekin, kuinka kristityt rakentavat seurakuntakoteja, joilla kokoontua. Ateistit taas purrittavat itsekseen hammasta purren, äkäisinä ja vihaisina niin ettei kukaan uskalla sanoa niille edes hyvää päivää.

Pohjoismaiden lipuissa on kaikissa risti, kristillisyyden symboli, kertomassa yhteisestä luterilaisesta peritneestä. Sen perinteen siivittäminä on mukava tehdä yhteistyötä myös nykyään rauhanomaisissa merkeissä, käymättä jatkuvaa henkistä sotaa toisinajattelijoita vastaan kuten aktiiviset ateistit tekevät.

https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/4327d5a8-bea9-467e-b377-ddd7a2718e33

11

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeps, hienoa että olemme jo päässeet pääosin eroon tuosta alkeellisesta aateromusta. Siksi kuulummekin maailman kehittyneimpiin kansoihin.

Jee: Down Goes Kirkko!

• Anonyymi

Kristillisyyteen kuuluu yhteisöllisyys, kuten entisenä viidesläisenä pietistinä hyvin tiedän.

Nykyään olen ateisti, ja mielestäni kuvailusi ei osu kohdallani lähellekään totuutta. Olen melkoisen leppoisa ihminen ja koen tulevani toimeen lähes kaikkien kanssa. Uskovana olin selvästi äkkiväärempi ja jaottelin ihmisiä meihin ja muihin.

Maalailet sinulle vastenmielisestä ateismista olkiukkoa, johon voit omaa uskoasi verrata samalla sädekehääsi kiiloittaen. Voin sanoa, että kuvasi on useimpien ateistien kohdalla väärä. Molemmilta puolilta kokemusta omaavana pidän sinua varsin tekopyhänä ihmisenä.

• Anonyymi

peritneestä Petri Rinne.

• Anonyymi

Mistä voit tietää olevasi leppoisampi? Saatat olla saatanan vallassa ja elää harhassa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä voit tietää olevasi leppoisampi? Saatat olla saatanan vallassa ja elää harhassa!

Jumalan alla siis. peritneestä Petri Rinne.
        Jumala on paha, saita ja katala
        Raamatun omvaavat tosian lahtaa
        Urainassa.

• Anonyymi

Ja KristiKretket ovat taas syynä siihen, että Namä ristinrattona olevat kristiyt eivät auta Ukrainaa koska pelkäävän Kristeiyohjusta peritneestä tai SamiA:stakaan eole miestä mennä panemaan Kristiä kaulassaan kantava Puutin Jeesuksen luo Missä olet Petri Rinne - peritneestä

• Anonyymi
      • Anonyymi

sotaa: kuten aktiiviset teistit tekevät.

• Anonyymi

sotaa: kuten aktiiviset teistit tekevät.

teistit taas purrittavat hammasta purren, äkäisinä ja vihaisina niin ettei kukaan uskalla sanoa niille edes hyvää päivää.

• Anonyymi

Taas teisti luulee, että ateismi on kristinuskon vastakohta. Säälittävää, ja osoitus teistin täydellisestä vieraantumisesta oikeasta elämästä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 128
      3650
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      80
      3175
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      83
      2598
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      7
      2396
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      228
      2292
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      31
      2155
    7. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      939
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      928
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      816
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      790
    Aihe