14 vuotta sopeutumisrahaa ei riittänyt ex-kansanedustajalle, haki jatkoaikaa

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9586c49e-c2fd-4864-b2c6-2c5e16bd360d

Orpo peesaa kun pidetään omien puolia. Marjukkaparka on uhri, hän kärsii nyt köyhyydestä ja työttömyydestä koska ikäsyrjintä.

Miten nämä KEHTAA? Miten helvetisä jollakin voi olla pokkaa. Kuka helvetti tällaisia lhoaivoja äänestää eduskuntaan?

Ja toimeentulotukiorjia pidetään verorahaloisina.

22

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun herrat ja rouvat vie rahat niin se on aina kuitenkin työttömän ja köyhän vika..ainakin työllisen mielestä. Eikö uskalleta käydä isompien kimppuun vaan aina heikompien?? Kun on kuitenkin paha olla?Hyvä suomi.

    • Anonyymi

      Ns. parempaa rosvousta ja kuppausta.

    • Anonyymi

      Kokoomushan elää valtion varoja kuppaamalla. Ei mitään uutta.

    • Anonyymi

      Kuka työtön saa ansiosidonnaista 14 vuotta ??? Ei kukaan, paitsi kansaedustaja.
      On jo törkeyden huippu, että vielä valittaa ja vaatii lisää tukiaisia.
      Entinen kansanedustaja voisi mennä kilvan ja ulisten leipäjonoon sillä siellä ne muutkin työttömät ovat. Voisi saada vaikka vertaistukea.

    • Anonyymi

      Haki jatkoaikaa ja se evättiin. Kansanedustajien sopimuseläke ehdot muutettiin sopimusraha ehdoiksi vuonna 2019. Voitte lukea enemmän eduskunnan kotisivulta.

      • Anonyymi

        Mihin kansanedustajan pitää sopeutua kansanedustajan uran jälkeen?

        Miksi tavis työllinen työttömäksi jäätyään ei saa työuran päättymiseen sopeutumiseen rahaa?

        Poliitikot ovat uskomattoman röyhkeitä olentoja. Kenen idea joku helvetin sopeutumisraha edes alunperin on ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kansanedustajan pitää sopeutua kansanedustajan uran jälkeen?

        Miksi tavis työllinen työttömäksi jäätyään ei saa työuran päättymiseen sopeutumiseen rahaa?

        Poliitikot ovat uskomattoman röyhkeitä olentoja. Kenen idea joku helvetin sopeutumisraha edes alunperin on ollut?

        Onhan siellä eduskunnan sivustolla kirjoitettu historiikka kansanedustajan sopeutumiseläkkeestä ja sopeutumisrahasta. Jo vuodesta 1948 on kansanedustajat saaneet ns. sopeutumiseläkettä ja alkuperäistä sopimusta sen jälkeen muutettu monta kertaa.
        Mutta olen kyllä samaa mieltä kanssasi jos kansanedustaja vaalien jälkeen menettää paikkansa kansanedustajana ja on vielä alle 50 vuotias niin luulisi jokin toinen työpaikka löytyvän vaikka hyväveli verkoston kautta. Monethan heistä vielä pystyvät kouluttautumaan unelma-ammattiinsa ja tekemeään 10-20 vuotta töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siellä eduskunnan sivustolla kirjoitettu historiikka kansanedustajan sopeutumiseläkkeestä ja sopeutumisrahasta. Jo vuodesta 1948 on kansanedustajat saaneet ns. sopeutumiseläkettä ja alkuperäistä sopimusta sen jälkeen muutettu monta kertaa.
        Mutta olen kyllä samaa mieltä kanssasi jos kansanedustaja vaalien jälkeen menettää paikkansa kansanedustajana ja on vielä alle 50 vuotias niin luulisi jokin toinen työpaikka löytyvän vaikka hyväveli verkoston kautta. Monethan heistä vielä pystyvät kouluttautumaan unelma-ammattiinsa ja tekemeään 10-20 vuotta töitä.

        Näinpä, ja pitää muistaa, että tällä Marjukalla oli opettajan pätevyys eli olis varmaan töitä löytynyt helposti.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Kokoomusrotille ei riitä miljardien vuosittaiset yritystuet. Kaikki on rosvottava mitä irti saadaan.

      • Anonyymi

        Venäjä voisi pikaisesti vallata lopettaa Suomen ja lopettaa tämän nykyisen kusetuskuppauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä voisi pikaisesti vallata lopettaa Suomen ja lopettaa tämän nykyisen kusetuskuppauksen.

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi

        On röyhkeys tosiaan huipussaan. Itse en kehdannut hakea edes ansiosidonnaista päivärahaa, vaikka olisin ollut siihen oikeutettu.


    • Anonyymi

      Lehden toimittaja näkee Parpolan tapauksen esimerkkinä tukien passivoivasta vaikutuksesta.
      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8338337-cf2c-4780-810e-bd4ec471a82d

      Poliitikon luulisi sentään olevan hyvin verkostoitunut, jolloin uuden työpaikan saaminen on helpompaa. Ei ole vastenmielistä ulkonäköä haittana, ja suomalainen nimi kelpaisi rasistisellekin työnantajalle.

      Puolueensa ajaa nyt ansiosidonnaisen porrastamista. En yhtään ihmettele.

      Pitkäaikatyötön

      • Anonyymi

        Ei katsos kelpaa huonompi palkka isommalla työmäärällä.


      • Anonyymi

        Julkisessa keskustelussa sosiaaliturva pitäisi erottaa työttömyysturvasta jolla leensä tarkoitetaan tuota 400 päivää maksettavaa ansiosidonnaista.

        Mika Koskinen voisi korjata vääristävän mielikuvan joka tuosta mielipiteestä ihmisille muodostuu, että Suomen sosiaaliturva olisi Marjukan 14 vuotta verorahoista lypsetyn suurinen keskimääräisesti.

        Sosiaaliturvan varassa eläminen on useimmille oikeasti sitä että käteen jää käytännössä parisataa euroa kuussa ja tämä on absoluuttinen käytettävissä oleva raha. Ei ole mitään muuta tuloa tai esim. luottoa joka tuo pelivaraa elämään. Ja koska köyhyys tarkoittaa jokseenkin pysyvää olotilaa, tarkoittaa tämä että tarpeet kasautuvat sitä mukaa mitä pidemmäksi parilla sadalla eurolla eläminen pitkittyy. Kuka tahansa pärjää muutaman kuukauden sillä summalla. Sosiaaliturvan varassa eläville tämä on usein elinkautinen.

        Se on kaukana kansanedustajan 14 vuotta nauttimasta sopeutumisrahasta.

        Sosiaaliturvan varassa elävä myös elää yleensä jossakin parinkymmenen neliön homekopperossa. Asumiskustannukset ovat tolkuttomia. Uusia asumiskelvottomia koirankoppeja rakennetaan liukuhihnalla jotka käytännössä toimivat kuten joku poikkeusoloihin tarkoitettu väliaikaismajoitus. Uudesta 20 neliön induktioliedellä varustetusta asumiskelvottomasta sellistä joutuu pulittamaan kelan kohtuullisten asumiskustannusten yli menevää vuokraa. Yli menevä vuokra maksellaan sitten toimeentulotuen perusosasta.

        Lakisääteiset toimeentulotuen perusosan kiinteät osuudet eivät ole de facto oikeasti käteen jäävä osuus edes vuokran jälkeen monillekaan. Tämä täytysi ottaa huomioon kun julkisuudessa puhutaan sosiaaliturvasta. Puhumattakaan että näitä kansanedustaja- marjukoiden sopeutumisrahoja heilutellaan samassa virkkeessä "sosiaaliturvan" kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisessa keskustelussa sosiaaliturva pitäisi erottaa työttömyysturvasta jolla leensä tarkoitetaan tuota 400 päivää maksettavaa ansiosidonnaista.

        Mika Koskinen voisi korjata vääristävän mielikuvan joka tuosta mielipiteestä ihmisille muodostuu, että Suomen sosiaaliturva olisi Marjukan 14 vuotta verorahoista lypsetyn suurinen keskimääräisesti.

        Sosiaaliturvan varassa eläminen on useimmille oikeasti sitä että käteen jää käytännössä parisataa euroa kuussa ja tämä on absoluuttinen käytettävissä oleva raha. Ei ole mitään muuta tuloa tai esim. luottoa joka tuo pelivaraa elämään. Ja koska köyhyys tarkoittaa jokseenkin pysyvää olotilaa, tarkoittaa tämä että tarpeet kasautuvat sitä mukaa mitä pidemmäksi parilla sadalla eurolla eläminen pitkittyy. Kuka tahansa pärjää muutaman kuukauden sillä summalla. Sosiaaliturvan varassa eläville tämä on usein elinkautinen.

        Se on kaukana kansanedustajan 14 vuotta nauttimasta sopeutumisrahasta.

        Sosiaaliturvan varassa elävä myös elää yleensä jossakin parinkymmenen neliön homekopperossa. Asumiskustannukset ovat tolkuttomia. Uusia asumiskelvottomia koirankoppeja rakennetaan liukuhihnalla jotka käytännössä toimivat kuten joku poikkeusoloihin tarkoitettu väliaikaismajoitus. Uudesta 20 neliön induktioliedellä varustetusta asumiskelvottomasta sellistä joutuu pulittamaan kelan kohtuullisten asumiskustannusten yli menevää vuokraa. Yli menevä vuokra maksellaan sitten toimeentulotuen perusosasta.

        Lakisääteiset toimeentulotuen perusosan kiinteät osuudet eivät ole de facto oikeasti käteen jäävä osuus edes vuokran jälkeen monillekaan. Tämä täytysi ottaa huomioon kun julkisuudessa puhutaan sosiaaliturvasta. Puhumattakaan että näitä kansanedustaja- marjukoiden sopeutumisrahoja heilutellaan samassa virkkeessä "sosiaaliturvan" kanssa.

        Menkää töihin ja lopettakaa ruikuttaminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menkää töihin ja lopettakaa ruikuttaminen

        Lopeta itse ruikutus ja töihin siitä hus!


    • Anonyymi

      Ihan ruma sana pääsee tuollaisen "14 vuoden sopeutumisrahan" takia. Ja vieläpä sellaisessa puolueessa, jossa kaikkein hanakammin ajetaan työttömien yms. "ylisuuria tukia" alas.

      Toivottavasti kansa tajuaa äänestää paremmin ens kerralla.

      • Anonyymi

        Kansa onneksi äänesti Parpolan ulos jo n. 15 vuotta sitten. Ja nykyäänhän ei noin pitkiä voi saadakaan, taisi olla 1-3 vuotta, johon voi saada 6 vuoden pidennyksen, jos on täyttänyt 59 v. sopeutumisrahan päättyessä. Sellainen eläkeputki heillä.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansa onneksi äänesti Parpolan ulos jo n. 15 vuotta sitten. Ja nykyäänhän ei noin pitkiä voi saadakaan, taisi olla 1-3 vuotta, johon voi saada 6 vuoden pidennyksen, jos on täyttänyt 59 v. sopeutumisrahan päättyessä. Sellainen eläkeputki heillä.

        Pitkäaikatyötön

        Liikaa maksetut tuet pitäisi periä takaisin kuten Kela tekee aina kun maksaa yhden euron liikaa toimeentulotukiorjalle.


    • Anonyymi

      Taitaa tämä henkilö justiin kirjoitella köyhyyspalstalle provoja.

    • Anonyymi

      Kansanedustaja? Kansanpalkkalainen tai kansanelätti… tekis jotain hyödyllistä…

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe