Köyhä.Mikä harmittaa juuri nyt?

Anonyymi

Köyhä mikä harmittaa juuri nyt?Tai onko asiat niin hyvin ettei harmita mikään?

27

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Köyhää harmittaa köyhyys mutta siihenkin tottuu.

• Anonyymi

Minulla on tässä banaania,kananmunia,vadelmia,kaapit täynnä kaurapuuroa ja nuudelia ja soijasuikaleita. Mehuja on myös. Mikäs tässä. PS maitoa en käytä allergian takia.

• Anonyymi

Se harmitaajatkuvasti, kun työlliset elävät niin ankeeta elämää, kun palkka ei riitä ja tukia pitää hakea eikä välttämättä niitä saa, kun on töissä!!!

Köyhtä sensijaan saavat laskut maksettua, ja reippaasti käyttörahaa, ja jos ei riitä voi hakea lisää. Aina saa, mutta et saa jos sulla on työpaikka, sillä se estää tuen saannin.

Paljon parempaa elämää elät kun haet tukia ja olet kotona. Se ilahduttaa, siksi olen pahoillani työliseten takia, jotka täälläkin huutelevat pahaa oloaan.

• Anonyymi

Se, että osa-aikatyö on niin huonopalkkaista, että tarvii silti tukia, vaikka käy töissä.

• Anonyymi

Sama ja siksi jään työttömäksi.

• Anonyymi

Ei töissä kannata käydä! Enempi saat kun haet kelan etuuksia.

Palkkkaa ei kukaan halua enää maksaa, vaan palkat tulee muualta kuin työnantajalta, valitettavasti! Työnantajat ei maksa enää palkkoja vaan pitävät työläisiä ilmaiseksi. Valitetavasti.

Työ ei kannata, valitettavasti.

• Anonyymi

Paljonko niitä etuuksia oikein saa. Ovatko ne etuudet kuitenkin niin huonoja että etuuksien lisäksi joutuu käymään ihan pimeissä t ö i s s ä . Sehän olisi ihanneratkaisu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko niitä etuuksia oikein saa. Ovatko ne etuudet kuitenkin niin huonoja että etuuksien lisäksi joutuu käymään ihan pimeissä t ö i s s ä . Sehän olisi ihanneratkaisu.

Joutuu.

• Anonyymi

EI mikään. Hyvin pärjään kun saan kaikki etuudet ja tuet täysimääräisinä.

• Anonyymi

Mikään ei harmita, kun köyhä eläkeläinen on tottunut tulemaan toimeen
      todella vähällä- Eläkkeellä pärjää ihan mainiosti, kun on luonut itselleen puskurivaraston sekä rahaa että tavaraa. Yllätysmenot ei huolestuta.

• Anonyymi

Harmittaa kun jotkut ei vaan ymmärrä että tukia saa helpommalla ja enempi kuin orjailemalla. Muiden puolesta harmittelen, itsellä on raha asiat kunnossa, kelasta saa aina ja tt mksaa laskut.

• Anonyymi

Köyhä pysyy köyhänä eikä muuksi muutu.

• Anonyymi

Art of money

• Anonyymi

Hyvin pärjäillään vaikka ei olla ikinä töissä edes käyty.

• Anonyymi

Köyhät käyvät töissä orjailemassa.

• Anonyymi

Kyllä harmittaa! Vm 2016 volkkarini jakohihnan pitäisi vaihtaa kalenterin perusteella.
      Ajokilometrejä on nyt 20147. Olen siirtänyt paikallisen liikkeen tyrkyttämää määräaikaishuoltoa viime syksystä lähtien juuri vähäisen käytön vuoksi.
      Pelkän hihnan vaihdon hinnaksi tarjoavat 1000€ ja siihen muu huolto lisäksi.
      Olen katsellut vaihtoehtoja mutta kaikki näyttävät olevan yli 600€.

Palstan asiantuntijoille kysymys. Millä tavalla toimien saisin KELAlta maksusitoumuksen kyseiselle kulungille?

• Anonyymi

Kyllä ei tuolle kulungille saa maksusitoumusta, mutta keksi jotain muuta mihin saat maksusitoumuksen ja hoidat sillä.
        Jakoremmin ja kiristimen vaihto on suhteellisen yksinkertainen, osat maksaa muutaman kympin verkkokaupassa, joten hommaat osat ja tarjoa työtä jollekin autotalliasentajalle. Joku eläkkeellä oleva autonasentaja vaihtaa tuon jakohihnan aika vaivattomasti, kun hänen ei tarvitse ostella itse mitään osia.

• Anonyymi

Kyllä ei harmita oikein mikään. Tulojen puolesta olemme köyhiä ja vähä raha laitetaan riittämään. Terveyttä on riittänyt, toki pientä on aina. Koronaa ei olla sairastettu, rokotukset on käyty ottamassa ja maskien kanssa on käyty kaupoissa.
      Matkustamista ei ole voitu tehdä pitkään aikaan koronan vuoksi Intiaan, mutta ei tuo nyt niin mahdottomasti harmita, kyllä sitä varmaan joskus taas päästään matkoille.
      Koronan vuoksi on ollut aika lailla muuta harrastusta, olen kirjoittanut muutamaan kirjaan materiaalia, yksi kirja julkistettiin viime kesänä ja toinen on tarkoitus julkaista tämän vuoden lopulla. Olen kummassakin kirjassa yhtenä kirjoittajista muutaman muun mukana, joten siinäkin on ollut mukavaa sosiaalista toimintaa, kun on pidetty sähköposteilla ja messengerillä yhteyksiä, sekä muutaman kerran tavattu varovasti maskien ja turvavälien kanssa muiden kirjoittajien kanssa.
      Vaimon työt edelleen valtiolla etänä ja kotosalla suurelta osin.
      Itse lähden tästä nyt pienelle happihyppelylle ja hyötyliikuntaan raivaamaan metsää, että saan polttopuita taas.

syrjäseudunasukki

• Anonyymi

Ei harmita mikään. Työttömyys ei harmita vaan olen iloinen työtön. Saan tehdä mitä huvittaa ja käynkin kalassa usein aamuisin siikaa onkimassa. Pian tulee kesäkin ja saa tehdä kaikkea. Matkustan vähän ja vuokraan mökin ja sitten käyn vaeltamassa urho kekkosen kansallispuistossa.

• Anonyymi

Pienituloisten asuinmahdollisuuksien 30 vuotta kestänyt tuhoaminen ja siitä seurannut lisääntyvä asunnottomuus. Ilman asuntoa on paha elää, nääs.

Ei, asunto ei ole perusoikeus. Mikä valtio on valtio jossa ihmisellä ei tarvitse olla asuntoa? Ei se ole valtio, se on natsi-diktatuuri. Sellainen todellakin on Suomi, natsi-diktaruuri ja köyhien keskitysleiri, sosiaalinen piiritys ja näännytys nälkään ja asunnottomuuden turvattomuuteen.

• Anonyymi

Alas Suomen natsi-hallinto! Valtaan ihmisoikeudet!

• Anonyymi

Harmittaa työllisten kurja olotila ja työt.

Työttömänä olen ollut koht 15 v, ja elän onnellisempia aikoja koskaan.

Ei tarvi nousta pakotetusti senkun herää kun haluaa. Tänäänkin olin ulkona 12-15 asti ja sitten menin syömään. Kiva kun ovi olla vaan ja nauttia kesästä.

Jos on kurja ilma ei taravi mennä.

Tänään tuli korvuakset, ja nyt on kaikki laskut maksettu ja rahaa paljon tilillä. TT tuki eilen ja asumituki eka päivä. Rahaa tulee kivasti viikottain. Aina on rahaa, ja kun olen nuuka mula ei koskaan tili ole tyhjä eikä ksokaan tarvi miettiä miten saa rahat riittään. Nytkin on tilillä niin paljon että ei hulta häivää. Harmittaa tylöllisten vuoksi kun heillä ei ole koskaan rahaa.

• Anonyymi

Kyllä armeijan käymisen jälkeen on aina tilillä ollut rahaa eli ainakin sen 50 vuotta.
        Kun osaa käyttää rahaa oikein, niin ei tule koskaan niitä talousongelmia.
        Joka tilistä kun laittaa vähän jemmaan niin kertyy melkoinen puskurivarasto, mistä voi välillä ottaa jos on tarvetta. Kaikki isotkin yllätysmenot voi hoitaa helposti eikä koskaan tarvitse turvautua luottoon tai lainaan. Heikompienkin ansioiden aikaan on riittävästi rahaa eikä esim. kesälomalla tarvitse pihistellä vaan elelee niin mukavasti ja leveesti kuin haluaa.
        En ymmärrä lainkaan niitä ihmisiä joille tili tulee kerran kuussa, mutta kestää vain viikon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä armeijan käymisen jälkeen on aina tilillä ollut rahaa eli ainakin sen 50 vuotta.
        Kun osaa käyttää rahaa oikein, niin ei tule koskaan niitä talousongelmia.
        Joka tilistä kun laittaa vähän jemmaan niin kertyy melkoinen puskurivarasto, mistä voi välillä ottaa jos on tarvetta. Kaikki isotkin yllätysmenot voi hoitaa helposti eikä koskaan tarvitse turvautua luottoon tai lainaan. Heikompienkin ansioiden aikaan on riittävästi rahaa eikä esim. kesälomalla tarvitse pihistellä vaan elelee niin mukavasti ja leveesti kuin haluaa.
        En ymmärrä lainkaan niitä ihmisiä joille tili tulee kerran kuussa, mutta kestää vain viikon.

En ole säästänyt koskaan rahaa. Olen vain kuluttanut tarpeitteni mukaan. Alitajunta on säädellyt tarpeet oikeaan suhteeseen tulojen kanssa joten, lukuun ottamatta muutamaa, harvaa ja lyhyehköä vaihetta elämässäni niin rahaa on jäänyt käyttämättä.
        Esimerkiksi avioiduimme 1969. Meillä molemmilla oli vakituinen, täysiaikainen työ.
        Minulla jopa hyvin palkattu mutta oli velkaa eikä mitään muuta.
        Asuimme rintamamiestalon yläkerrassa. Sukulaisten lahjoittamat huonekalut.
        6kk:n jälkeen ostimme ensimmäisen TV:n. Käytetty musta/valko Pai maksoi 210mk.
        Ostin ensimmäisen menopelini 8kk avioitumisen jälkeen. Käytetty Tunturi fillari, 400mk.
        Jne. Vaimoni palkka oli 350mk/kk ja minulla 1500mk/kk.
        1970 teimme bussi-laiva matkan Köpikseen ja 1971 4,5viikon auto/teltta matkan Välimerelle vaimon säästöillä ostetulla käytetyllä, mossen näköisellä, 3 vaihteisella Datsunilla joka tuli SOS-vakuutuksella köpiksestä pari viikkoa myöhemmin kuormurin lavalla työpaikkani portille.

• Anonyymi

3kk karenssi vituttaa niin ettei hilse pysy päässä mutta täytyy kestää

• Anonyymi

Kyllä tämä vanheneminen harmittaa, kun tulee sen myötä kremppja, joita aikaisemmin ei koskaan ollut.
      Jos olis terve, niin elo sujuis kuin vettä vaan, kuten se sujui siihen asti, kunnes neli-viisikymppisenä alkoi selkä ongelmat ja nyt tänäpäivänä lihas- ja nivelvaivat, että sairastaminen harmittaa.

• Anonyymi

Tällä hetkellä ei just mikään kovasti harmita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      199
      1590
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      138
      1354
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      51
      950
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      902
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31