Venäjän luhistuminen

Anonyymi

Kun Venäjä tulee väistämättä luhistumaan ja alkaa jälleenrakennus . Venäjän kannalta olisi järkevää palauttaa kaikki sodissa valloitetut alueet niiden todellisille omistajille. Aloittaminen puhtaalta pöydältä olisi ainoa keino, edes jollain tavalla pehmentää heitä kohtaan kasaantunutta vihaa. Suomelle tuo palauttaminen merkitsisi uutta kasvun ja jälleenrakentamisen aikakautta. Joten te täällä kirjoittelevat Putinin natsi nuoret voisitte alkaa kehittelemään tuota ajatusta pikkuhiljaa.

17

2453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika on ajanut Karjalan palautuksesta ohi. Venäjä tosin luhistuu ja Venäjän eri alueiden asukkaat rupeavat vaatimaan ja ottamaan suurempaa itsehallintoa. Se voi synnyttää separatistisia ajatuksia myös Karjalan tasavallassa ja Suomelta vallatulla Karjalan kannaksella. Ei ole mahdotonta, että nuo voimat voittaa Venäjällä, kuten aikanaan Neuvostoliitossa aiheuttaen valtion hajoamisen useiksi eri valtioiksi. Voisiko Suomen itänaapurina olla itsenäinen Karjalan tasavalta.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Itsenäinen Karjalan tasavalta, jossa jo nyt asuvat ihmiset muodostavat valtion. Tällöin muodostuu luonnollinen puskuri mahdollisen mini-Venäjän (Pietari-Moskova) ja Naton väliin. Karjalan tasavallalla olisi jonninverran luonnonvaroja (malmi puu) sekä muuna tulonlähteenä matkailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Itsenäinen Karjalan tasavalta, jossa jo nyt asuvat ihmiset muodostavat valtion. Tällöin muodostuu luonnollinen puskuri mahdollisen mini-Venäjän (Pietari-Moskova) ja Naton väliin. Karjalan tasavallalla olisi jonninverran luonnonvaroja (malmi puu) sekä muuna tulonlähteenä matkailu.

        Voihan noi lähettää takas sinne mistä ovat tulleetkin eli Siperiaan. Evakkojen jälkeläiset saisivat sitten maaomaisuutensa takaisin ja oikeus toteutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Itsenäinen Karjalan tasavalta, jossa jo nyt asuvat ihmiset muodostavat valtion. Tällöin muodostuu luonnollinen puskuri mahdollisen mini-Venäjän (Pietari-Moskova) ja Naton väliin. Karjalan tasavallalla olisi jonninverran luonnonvaroja (malmi puu) sekä muuna tulonlähteenä matkailu.

        Karjalan tasavallan väestöstä 78,9% oli venäläisiä ja ainoastaan 7,1% karjalaisia vuonna 2010, katso https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Karjalan_tasavalta

        Itsenäinen Karjalan tasavalta nykyisillä asukkailla ei siis olisi mikään karjalaisten maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan noi lähettää takas sinne mistä ovat tulleetkin eli Siperiaan. Evakkojen jälkeläiset saisivat sitten maaomaisuutensa takaisin ja oikeus toteutuu.

        Puten lätti on menossa kivikaudelle


    • Anonyymi

      Karjala hävii säteilyä liikkeellä tsenobol kala verkoot ei kestä lahoovat päiväs

      • Anonyymi

        Mistä tämä tieto/väite tulee?


    • Anonyymi

      Facebookissa oli samansuuntainen kommentti:

      "Oikea ratkaisu nyt olisi, että Venäjä saataisiin sisälle oikeisiin rajoihinsa. Se tarkoittaisi ensinnäkin sitä, että Venäjä irrottautuisi kaikista 1939 jälkeen valtaamistaan alueista. Näin myös Suomi palautettaisiin kokonaiseksi."

      • Anonyymi

        UKRAINA WAR TODAY YOUTUBE


    • Anonyymi

      Vuosisadan paras idea.

    • Anonyymi

      Kuka sitä Ryssän kusemaa ja paskomaa karjalaa ja Petsamo enää takasin huolii vaikka historiallisesti omaakin sukua sieltä tullut. Ei mua ainakaan kiinnosta elättää jotain köyhää ryssänrääpälettä.

      • Anonyymi

        Onko mielestäsi parempi ottaa Suomeen vierastyövoimaa Euroopan ulkopuolelta?


    • Anonyymi

      Venäjän on parasta alkaa jo laskea, miten se saa sotakorvauksensa Ukrainalle maksettua.

      Suomi maksoi sotakorvauksensa 1944-52.

      Venäjä maksaa vuorostaan omiaan pitempään. Vaihtoehtona häpeänurkassa pysyminen seuraavat 200 vuotta ilman kaupankäyntiä ja luottamusta länsimaiden kanssa.

      • Anonyymi

        Suomi oli käytännössä Neuvostoliiton orja, joutui maksamaan sotakorvauksia sodasta jota ei voinut välttää mikäli ei halunnut Baltian maiden tavoin joutua Neuvostoliiton miehittämäksi, katso https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/hannumononen/278702-suomen-ratkaisut-1940-41-ja-jalkipyykki-2019/

        Toisessa maailmansodassa molemmat puolet olivat pahoja, ei ainoastaan Natsi-Saksa. Neuvostoliitto sai rauhassa tehdä samoja tekoja joiden vuoksi Natsi-Saksa tuomittiin, katso esimerkiksi https://www.verkkouutiset.fi/a/emme-koskaan-unohda-neuvostomiehitys-vei-viidenneksen-viron-vaestosta/#22e8fe7f


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi oli käytännössä Neuvostoliiton orja, joutui maksamaan sotakorvauksia sodasta jota ei voinut välttää mikäli ei halunnut Baltian maiden tavoin joutua Neuvostoliiton miehittämäksi, katso https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/hannumononen/278702-suomen-ratkaisut-1940-41-ja-jalkipyykki-2019/

        Toisessa maailmansodassa molemmat puolet olivat pahoja, ei ainoastaan Natsi-Saksa. Neuvostoliitto sai rauhassa tehdä samoja tekoja joiden vuoksi Natsi-Saksa tuomittiin, katso esimerkiksi https://www.verkkouutiset.fi/a/emme-koskaan-unohda-neuvostomiehitys-vei-viidenneksen-viron-vaestosta/#22e8fe7f

        Häviöllä on hintansa, myös voittajalle.


    • Anonyymi

      Niin tai
      I näin Puten lätti on menossa kivikaudelle

      • Anonyymi

        Putin saa takaisin haikailemansa Neuvostoliiton.

        Ei yhtä laajana, mutta yhtä eristyneenä ja kurjana. Eikä se tule muistuttamaan 1945-1991 Neuvostoliittoa sitä myötäilevine satelliitteineen, vaan pikemmin sisällissotansa jälkeistä Neuvostoliittoa 1922-39. Miinus siitäkin Ukraina ja menestyvä vilja- ja puukauppansa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe