Ajattelin käsitellä tämän

Anonyymi

Minulla oli aikoinaan kilpavoimistelussa valmentajana nuori, itse Suomen parhaimpiin viiteen voimistelijaan lukeutuva urheilija. Hän oli juuri päättänyt uransa voimistelijana ja siirtyi valmentamaan meitä.

Olin aluksi innoissani siitä että valmentajaksemme tuli huippuvoimistelija, ilo ei kuitenkaan kestänyt kauaa. Hän oli ylpeä ja ylimielinen valmennettaviaan kohtaan. Hänellä ei ollut aikomustakaan jakaa tietotaitoaan meille, vaan lähinnä kävi nostamassa palkkaa ja harrastamassa ”kiusantekoa” ryhmän sisällä.

Hän jakoi ryhmämme voimistelijat ”lemppareihin” ja ”inhokkeihin”. Lemppareihin kuului ryhmässä ollut hänen oma perhetuttunsa, minun hyvä kaverini. Minut hän jakoi ”inhokkeihin”. Hän sai touhuta kaikessa rauhassa ryhmässä, sillä hänellä oli auktoriteetti. Niinpä minä ja kaverini oltiin pian ajettu toisistamme erilleen, edes kunnolla sitä tajuamatta.

Valmentaja korjasi ja valmensi enemmäkseen näitä kahta suosikkiaan. Ryhmässä oli 5-6 voimistelijaa.

Kävi kuitenkin niin että sijoituin kilpailussa paremmin, kuin hänen suosikki-suojattinsa. Hän tiuski avoimesti molempien läsnäollessa, kilpailun tulosten selvittyä että: ”Miten sinä et Milla muka sijoittunut paremmin?” ”Sinun olisi kuulunut sijoittua paremmin!” Hän veti kunnon draama-show’n aiheuttaakseen katkeruutta välillemme.

Minua hän ei edes onnitellut tuloksestani, vaan ohitti minut katsomatta minua päinkään. Hän käveli suoraan halaamaan suosikkiaan ja lohduttamaan häntä, että miten muka jäit huonommalle sijalle kuin Ella”. Kävelin palkintoni kanssa pois paikalta, pettyneenä ettei minua kehunut edes oma valmentajani. Hyvä mieli katosi hetkessä. Minut valtasi ahdistus.

Toinen tilanne oli kun tämä valmentaja halusi perustaa meistä ylsilövoimistelijoista joukkueen, jonka ohjelmaa oli tarkoitus meidän kaikkien alkaa opettelemaan. Valmentajamme suunnitteli jo kovaäänisesti minkälaiset puvut meille tulee. Ehdimme harjoitella uutta ohjelmaa kokonaiset kaksi viikkoa, kun valmentaja ilmoitti koko ryhmän läsnäollessa että: Ella, sinä et kuulu enää tähän joukkueeseen. Mene vaikka venyttelemään siksi aikaa kun muut harjoittelevat joukkue kilpailuihin.

Murruin täysin. Lähdin pukuhuoneeseen ja purskahdin itkuun. Itkemisestäni ei meinannut tulla loppua. Minua hävetti. Hän ei sanonut esimerkiksi että saisin koskaan osallistua joukkueeseen.

Lopullinen psyykkinen vamma minulle tästä aiheutui siitä, kun tilalleni otettiin alemman tason harrastelija-ryhmästä voimistelija. Hän toki oli hyvä, mutta häntä hän alkoi ”valmentamaan” joukkueeseen samalta lähtöviivalta, kuin minuakin olisi pitänyt. Olihan se uusi ohjelma minullekin täysin ja kaikki oli uutta vielä. Tämän jälkeen lopetin voimistelun. En kokenut sitä enää mieleisekseni.

Nyt aion kuitenkin lopullisesti päästää irti tämän ilkeän ihmisen aiheuttamista haavoista itsetuntooni. Minä olen vuosikaudet kulkenut näiden tukahdutettujen tunteiden ja arpeutuneiden haavojeni kanssa. Tämä on tältä erää käsitelty, etkä sinä tule ikinä enää minua satuttamaan. Minulle sinä olet ilmaa. Koko laji on minulle ilmaa ja minua kiinnostaa nykyisin uudet asiat.

0

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        90
        6346
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        25
        2594
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        32
        2150
      4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        63
        1847
      5. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        12
        1651
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1428
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        9
        1357
      8. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        14
        1341
      9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        7
        1279
      10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        14
        1223
      Aihe