Kokemuksia Motonet Rauman korjaamosta

Anonyymi

Autoni Saab 9-5 oli Motonet Rauman korjaamolla, tehtävänä pakokaasu testi ja öljyn sekä suodattimen vaihto. Aika oli varattu klo 9:00.
Olin siellä aikaisemmin, työ aloitettiin 8:50. Pyysin että pakokaasutesti tehdään ensin koska moottori on lämmin, testi pitäisi tehdä n, 80 oC lämpötilassa. Ja sen jälkeen öljynvaihto.
Auto kuitenkin nostettiin ylös heti ja aloitettiin öljynvaihto. Klo 9:20 laskettiin alas ja tehtiin öljytäyttö.
Sen jälkeen siirrettiin pakokaasutestiin, moottoria käytettiin noin 15 min kunnes se oli tarpeeksi lämmin testiä varten. Testitulos oli hyväksytty.
Lasku oli yllätys, 130,41 €, kun vastaava toimitus toiseen autoon vielä pari kuukautta sitten maksoi noin 72 €. Purnasin siitä, sain tylyn vastauksen, että tänään se maksaa meillä tämän verran.
Vertailin kotona noita laskuja aikaisempaan:
- mm aikaisemmin kysyttiin laitetaanko GM/Saab-LongLife 5W-30 ”dexos2” öljy, se maksoi 17,49 €. Nyt ei kysytty mitään, laskun mukaan on laitettu COMMA SYNER-Z 5W30 öljy, veloitettu 43,92 €
- Öljynvaihtotyön veloitus aikaisemmin oli 23,70 € (0,3/0,3 79,00 €), nyt öljynvaihto 1,00 kpl 49,00 €
Näitä korotuksia ei voi perustella inflaatiolla eikä Ukrainan sodalla, ne ovat perusteettomia eikä niistä ole informoitu etukäteen.
Korjaamon aikaisempi vetäjä oli ammattimies, yhteistyö sujui pitkään ja hyvin nyt taitaa tilanne olla toinen. Onneksi täällä on muitakin vaihtoehtoja.

26

5544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

miksi pakokaasutesti ``??

oisit vieny oman kannun öljyä suodattimen .. ois ehkä säästäny..

• Anonyymi

Pakokaasutesti katsastusta varten. Jos öljynvaihto hinnoitellaan kuten Motonetissa tänään, öljyt kannattaa vaihtaa itse pihalla.

• Anonyymi

Jos sinulla on vähän uudempi auto, niin vakuutus vaatii ammattilaiselta "leiman" tehdystä työstä. Kuinka muuten vaihdat "kotipihalla" öljyt, jos ei ole kotona sitten monttua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on vähän uudempi auto, niin vakuutus vaatii ammattilaiselta "leiman" tehdystä työstä. Kuinka muuten vaihdat "kotipihalla" öljyt, jos ei ole kotona sitten monttua?

Mikä vakuutus?

• Anonyymi

no korjaamo joutuu ottamaan kierrätysmaksun.

päästöt mitataan konttorilla

kai luetutit obd viat samalla ettei tuu yllätyksiä

• Anonyymi

Päästöt mitataan kyllä korjaamolla, mutta jos säätötarvetta, siitä seuraa uusintakatsastus.

Se mikä Motonetin nykyisessä toiminnassa on tuomittavaa, on hintojen tuplaantuminen perusteettomasti. Olisi reilua infformoida siitä ainakin "kanta-asiakkaille" etukäteen, tässä tapauksessa ei hiiskuttu mitään.
        Varokaa jos sinne eksytte!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päästöt mitataan kyllä korjaamolla, mutta jos säätötarvetta, siitä seuraa uusintakatsastus.

Se mikä Motonetin nykyisessä toiminnassa on tuomittavaa, on hintojen tuplaantuminen perusteettomasti. Olisi reilua infformoida siitä ainakin "kanta-asiakkaille" etukäteen, tässä tapauksessa ei hiiskuttu mitään.

kaikkien hinnat noussu ei mikään ihme sinällään.

kunnossa oleva saab menee kyllä leimasta läpi "heittämällä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaikkien hinnat noussu ei mikään ihme sinällään.

kunnossa oleva saab menee kyllä leimasta läpi "heittämällä"

Muun merkkiset kunnossa olevat autot eivät selviä katsastuksesta läpi. Saabistien ja toyotistien horinoita. Itse en kummankaan uskontokunnan merkkiin jalallanikaan astu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muun merkkiset kunnossa olevat autot eivät selviä katsastuksesta läpi. Saabistien ja toyotistien horinoita. Itse en kummankaan uskontokunnan merkkiin jalallanikaan astu.

Kaikki kunnossa olevat autot menee katsastuksesta läpi, paitsi jos on katsastajana nainen.
        Nainen hylkäsi auton raidetangon pään välyksestä, joka oli uusi ja juuri vaihdettu ennen katsastusta. Onko heillä joku hylkäyskiintiö mikä pitää täyttää, vai onko vain vmainen ihminen. En hyväksy enää naista katsastamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä vein vanhan sitikkani motonet in korjaamolle laakerin välyksen takia joka katsastuksessa hylättiin. Lisäksi laitettiin toinen parkkivalo ja toinen vilkku. Tuli viesti että auto valmis ja hinta sai minut melkein lentämään persiilleni. 259,89e! Vein auton sinne 13.30 ja viesti tuli klo 15.28 että auto valmis. Soitin että nyt kyllä olen ihmeissäni hinnasta niin vastattiin että joo, meidän tuntihinta on 106e! Mitä helvettiä?! Missään merkkikorjaamoissakaan ei moisia tuntihintoja ole! En ole kyllä moista valmis maksamaan, jää köhän auto sinne 🤣 Ja Huom, olen "kantis" 😏

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä vein vanhan sitikkani motonet in korjaamolle laakerin välyksen takia joka katsastuksessa hylättiin. Lisäksi laitettiin toinen parkkivalo ja toinen vilkku. Tuli viesti että auto valmis ja hinta sai minut melkein lentämään persiilleni. 259,89e! Vein auton sinne 13.30 ja viesti tuli klo 15.28 että auto valmis. Soitin että nyt kyllä olen ihmeissäni hinnasta niin vastattiin että joo, meidän tuntihinta on 106e! Mitä helvettiä?! Missään merkkikorjaamoissakaan ei moisia tuntihintoja ole! En ole kyllä moista valmis maksamaan, jää köhän auto sinne 🤣 Ja Huom, olen "kantis" 😏

Laita peukku suuhun illalla, niin kyllä se rattimiestä helpottaa.

• Anonyymi

Nykyään huijataan kaikkialla eikä kunnollista palvelua saa. Kyllä asiakas on se joka sanoo miten homma pitää tehdä ja mitä öljyä laitetaan. Itse huollan perämoottorini esimerkiksi koska kerran siihen tehtiin sellaista huoltoa jota en pyytänyt ja yrittivät laskuttaa 180 euroa.

• Anonyymi

Saab on oma valinta sekin. Kun on harvinaisempi peli alla, pitää varautua myös siihen ettei kaikki mene niinkuin vihkikaavassa sanottiin.
      Harvinaisen auton ylläpito tulee kalliimmaksi ja samoin huoltotyöt. Pitää olla lompuuki kunnossa.

• Anonyymi

Kun on kyse öljynvaihdosta, ei Saab olesen kummoisempi kuin mikään muukaan merkki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on kyse öljynvaihdosta, ei Saab olesen kummoisempi kuin mikään muukaan merkki!

On se. Saapin öljykörkkiinkin on oma ruottalainen avain jolla sen saapi auki, ja eri avain millä sen saapi kiinni.
        Onko muuten tämä Saabi 9-5 uusi versiö siitä Saab 96 modeemista vai kuin on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se. Saapin öljykörkkiinkin on oma ruottalainen avain jolla sen saapi auki, ja eri avain millä sen saapi kiinni.
        Onko muuten tämä Saabi 9-5 uusi versiö siitä Saab 96 modeemista vai kuin on?

On. Ysikutosessa oli Saab Viggen, yhdeksän vitosessa on Dragen pellin alla.

• Anonyymi

Samaisesta korjaamosta voisi kertoa jutun tai kaksi
      Ei koskaan minkään merkkistä autoa voi viedä sinne

• Anonyymi

Ensi kerralla kannattaa kysyä hinta etukäteen niin ei tule yllätyksiä, samalla voi myös keskustella mitä öljyä laitetaan.

• Anonyymi

Runkkuperseillä ei ole ns. aivoissaan muuta kuin autot, eikä heistä ole edes maatamme puolustamaan, vaan ensi töikseen juoksevat ruotsiin karkuun.

• Anonyymi

Omasta Rellusta korjattiin pakoputki, vaihdettiin siis joustoputki (19.90€) ja siihen yksi laippatiiviste (5.99€) + 5 eurolla pulttia ja mutteria. Saivat käytettyä 3.6 tuntia tähän vaihtotyöhön, 3.6 TUNTIA!!! Tuntihinta on 79€... Tiedämpähän mihin en enää autoani vie korjattavaksi

• Anonyymi

Mikses ite vaihtan. Tai kysyn hintaa enne?

• Anonyymi

Toimi seuraavasti. Jos auto hajoaa, tai vaatii katsastuksen, vie auto luotettavaan korjaamoon. Käske korjaamon korjata viat ja katsastaa auto. Sitten tärkein asia. Sovi aina etukäteen hinta korjauksille. Hinta saa heittä 15% ylöspäin. Jos menee enemmän asiasta pitää informoida auton omistajaa ja sopia mitä tehdään asian hyväksi. 15% alaspäin on utopiaa. Helppoa, eikö?

• Anonyymi

minä menin vaimoni kannsa laitoine sen sinne lyhessä mini hameessa auto meniheittämällä läpi.

• Anonyymi

sulla ruma akka..

• Anonyymi

Näillä hinnoilla kun autoon tulee vika, niin halvemmaksi tulee auton vaihto ehjään autoon, kuin vian korjaaminen.

• Anonyymi

Mene nyt perseakukinen muualle purnaamaan. Mikä hinta tuo nyt nyt kyseisetä tyuöstä heh heh . Ostappa kuule itse nosturit ja hoida jäteenkäsittely paskapään öljyille niin tiedät mitä kaikki maksaa !

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe