https://yle.fi/uutiset/3-12398276
"Elokuva-ala muuttaa käytäntöään: Ensi vuonna jaetaan sukupuolettomat Jussit
Muutos koskee neljää Jussi-palkintoa eli mies- ja naispääosan sekä mies- ja naissivuosan palkintoja."
Kumpaa tässä nyt haetaan, sukupuolettomuutta, vai sukupuolten tasa-arvoa?
Jos sukupuolettomuus oikein puhtaaksi viljellään, pitää palkinto jakaa vain pää- ja sivuosista.
Miten sitten viitattaisiin epäsukupuolettomasti rooleihin isä tai äiti?
Tulisiko esim. isää kutsua lapsen vanhemmaksi, joka ei fyysisen rakenteensa vuoksi voi tulla kantavaksi?
Entä lauluyhtye Kukonpojat? Voin kuvitella sukupuolettomuusidiotismin mankeloiman keikkailmoituksen:
Lauantaina Tanhuhovissa: Munimiskyvyttömän siipikarjayksilön munimiskyvyttömät jälkelaiset!
Sukupuolet eivät katoa minnekään, vaikka niistä vaiettaisiin.
Eikö siis olisi helpompaa jakaa naispää- ja sivuosien Justiinat?
Haetaanko sukupuolettomuutta, vai sukupuolten tasa-arvoa?
Anonyymi
1
711
Vastaukset
- Anonyymi
otettaisko saman tien käyttöön näppärät lyhyet sana eli sukupuolineutraali olisi SUNE ja muu-sukupuolinen MUSU. idea Justiinoiden jakamisesta on hieno, mutta jaetaan Justiinat miehille, tai siltä voikuttaville ja Jussit naisille tai siksi oletetuille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195