Vakuutukset Hoitokodeissa?

Anonyymi

Asukas asuu hoitokodissa ja hänellä on edunvalvoja mikä "hoitaa" asukkaan asioita.
Asukas on kaatunut hoitokodin jäisellä pihalla.
Asukas on käynyt röntgenissä ja lääkärillä.

Edunvalvoja on tehnyt asukkaalle aiemmin kotivakuutus en, mutta se ei kata sattunutta kaatumista.

Edunvalvoja sanoo, että hoitokodissa ei ole vakuutusta ja asukas joutuu itse maksamaan kulut?

Onko mahdollista?

5

3462

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä vain. Tapaturmavakuutus on asukkaan omalla vastuulla ottaa.

Jos kaatuminen kuitenkin johtui suoraan henkilökunnan toimista ja voidaan kiistatta osoittaa esim. huolimattomauus, voidaan potilasvakuutuksen mukaan korvauksia yrittää hakea suoraan ko. hoivakodin johdolta.

• Anonyymi

Voiko olla totta, että hoitokodilla "ei ole vakuutusta"?
        Huolimattomuus tai osaamattomuus hoitaa asioita on myös edunvalvojalla?

• Anonyymi

Mikään laki ei velvoita hoivakoteja vakuuttamaan asukkaitaan tapaturmien ym. varalta ja johan olisikin suuret vakuutusmaksut...
      Kotivakuutus taitaa olla kaikissa pakollinen.

• Anonyymi

Hoitokodilla on vastuu asukkaistaan. Sen kiinteistön alueella, jossa vahinko on sattunut, niin se kiinteistö on vakuutuksistaan velvollinen korvaamaan vahingon. Mikäli ei ole vakuutuksia, niin sitten johdolla on henkilökohtainen korvausvelvollisuus.

Hoitokotitoiminta on myös yritystoimintaa ja yrityksellä pitää olla voimassaoleva vastuuvakuutus henkilövahinkojen varalle.

Mikäli asiakas joutuu turhaan kinastelemaan korvauksista ja korvausvelvollisesta hoitokodin alueella tapahtuneesta vahingosta, kannattaa ottaa lakimies. Asiakas tulee tämän voittamaan.

Kiinteistön velvollisuuksiin kuuluu piha-alueiden hoitaminen, jota myös liukkaudenesto erilaisin menetelmin on. Hoitokodin kiinteistön alueella tapahtunut vahinko siis on hoitokodin kiinteistön vastuulla. Toinen asia on muös sitten asiakkaan heitteillejättö, mikäli liukastuminen/kaatuminen on tällä tavoin hoitokodin henkilökunnan toimesta mahdollistettu.

• Anonyymi

Joko meillä ollaan tällä asteella hoidon kanssa hoivakodeissa?
      https://t.me/DUMBSandCloning/435344

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      940
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      818
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      707
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      634
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      583
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe