Jeesus puhui kansalle vertauskuvilla. esim.vuorisaarnassa.
Nikodemus oli Juutalainen uskonnon opettaja.
Hänelle ei tarvinnut puhua vertauksin, vaan ihan suoraan.
Nikodemus meni Jeesuksen kasteen ja paholaisen kiusaamisen jälkeen kyselemään Jeesukselta kasteen merkitystä salaa yöllä.
Joh.3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä,
hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
Joh. 16:29
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."
Jeesus puhui kansalle vertauksin
4
53
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan.
- Anonyymi
Matt.13:34-35 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman verausta hän ei puhunut heille minään; että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: Minä avaan suusi vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti. Mark.4:33-34 Monilla tämänkaltaisilla vertauksilla hän puhui heille sanaa, sen mukaan kuin he kykenivät kuulemaan; ja ilman verausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen. Hes.20:49 Niin minä sanoin: Voi Herra, Herra! Ne sanovat minusta: Tämähän puhuu pelkkiä vertauksia.
- Anonyymi
"Minä avaan suusi vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti"
Tämä on tärkeä huomata Raamatussa.
Raamatussa on hyvin paljon vertauskuvallisuutta, joka tulisi ymmärtää Jeesuksen vertaustan valossa.
Ts ensin tulisi opetella lukemaan vertauksia, niin sen jälkeen muidenkin Raamatun kertomusten ymmärtäminen on helpompaa.
Mutta Jeesus on se, joka opettaa oikean tulkinnan - omilleen.
Muut eivät niitä ymmärrä - oikein.
- Anonyymi
Niin kuin esim. kaksi persettä peräkkäin, kaksi v....a vastakkain, mikä se on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818