Sairaalloinen pelko/vaikea masennus..

Anonyymi

Lopetin mun kuormittavan työn ja pian sen jälkeen jäin sairaslomalle ahdistuksen takia( ja kovan uupumisen takia). Sairaslomat tulee kahden viikon pätkissä.. Ja tiistaina pitäs mennä lääkäriin ja selvittää saako sairaslomaa lisää. En todellakaan pysty töihin,ahdistaa niin paljon että kuolisin mielummin..
uskaltaako tätä sanoa lääkärille vai tuleeko tästä lasu?
Välillä oon niin pohjalla et en halua tappaa itseäni,mut niin väsyny et toivoisin olevani koomassa tai saavani itseni jonnekki ihan toiseen ulottuvuuteen! Tuleeko tästäkin lasu ?
Oon sairastanu aikoja sitten vakavan masennuksen,silloin jäi paljon asioita kesken..
Nyt oon mtt:ssä asiakkaana mut sinne menee lääkäri ajat pitkälle ja tk lääkäri hoitaa saikun… Tuntuu et kaikki voimat menee siihen et pyörittää lapsi arkea ja siinä unohtaa itsensä.. Ri jaksa käydä edes joka päivä suihkussa ku on nii loppu. Ym.. Ja tätäkään en uskalla sanoa lääkärille.. En uskalla sanoa sanaa lapset.Ne on mulle kaikista tärkeimmät mut pelkään lasua yms.. Tiedän et monia ne auttaa mut mä pelkään..
Samoin oon välillä niin väsyny et nään ns hereillä unta ja kuulen ääniä. Tää kai kuuluu stressiin.. Yhden kerran puhetta ja joskus ovikellon äänen tai oven paukahduksen johon herään. Tätäkään en uskalla sanoa lääkärille ettei mua leimata hulluksi.. tai en uskalla sanoa että pelkään tulevani hulluksi tai uskalla edes kertoa avoimesti ku tuntuu et joku estää puhumasta,ei siis kukaan yliluonnollinen juttu vaan mun suusta ei tuu sanoja ns et joku suodatin olis päällä..
Pelkään etten saa sairaslomaa..
Lääkitys olis tarkotus alottaa..
Kunpa pääsis lataamoon hetkeksi ,sitäkään ei uskalla pyytää ettei tehdä lasua.. ja eipä sinne edes oikein pääse..
Mtt toimiston hoitaja tuntuu jotenkin ylimieliseltä ja tuntuu et se alentuvasti selittää et ymmärräthän sä ettei näitä saikkuja saa ku pari vko kerralla.. ja sitä ennen se oli edellisenä kerralla et olis hyvä jos saisit levättyä kesän yli.. ja sit seuraavalla kerralla sano taas noin niinkuin jo kerroin.. Tuntu et se olis jotenkin ollu mua vastaan..
Lääkitys pitäs olla mulle tuttu lääke ja silloin en siitä lihonu,mut entiselle syömishäiriöiselle olis ihan viiminen tippa lihoa yhtään..
Pelkään edes syödä lääkkeitä mut tuntuu et teen sen vaan pakosta et saan saikkua.. Pelkään mitä ne tekee mulle vaikka ei olis syytä pelätä.. Tätäkin pelkään sanoa ääneen..
Pelkään sanoa mitään sillä pelkään että menettäisin lapset tai tulis lasu..
Lapsilla kaikki hyvin ja puolisolla ei oo mt ongelmia onneks!
Onko teillä mitään kokemusta tällasesta sairaalloisesta pelosta?

4

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulla on tosi vaikeaa nyt. Tarvitset tosiaankin lääkityksen ja lepoa.
      Voisitko ottaa miniloman sillai, et puoliso hoitaisi lapsia ja saisit olla vain.
      Luonnossa liikkumunen hoitaa. Ois hyvä koettaa ulkoilla vähän joka päivä.
      Itse olen läpikäynyt totaalisen loppuunpalamisen. Just kahden viikon pätkissä sairasöomaa sain.
      Hakeuduin itse sinne lataamoon ja se oli tosi hyvä juttu.
      Tarvitset lääkkeen, joka lieventää ahdistusta. Minä tappelin kauan lääkkeitä vastaan, vaikka ahdistus oli sietämtöntä.
      Unilääkkeistäkin on apua.
      Älä suotta pelkää lasua. Tiedän ihmisiä, jotka ovat itse tehneet sen, kun eivät ole jaksaneet. Se on ollut vain välivaihe ja lapset on palautettu, kun pahin uupumus on mennyt ohi.
      Sinulla on paljon pelkoja. Minulla oli myös. Se oli äärettömän vaikeaa aikaa.
      Osastojakso oli todella tarpeellinen ainakin minulle.
      Et ole ainoa uupunut näinä aikoina.
      Toivon sinulle kaikkea hyvää.

    • Anonyymi

      Kiitos.. Sainkin tänään nopean puhelin ajan lääkärille. Sairaslomaa tuli pari kk,eli ei varmaan mene läpi myös siitä syystä, kun lääkäri unohti laittaa lausuntoon masennusdiagnoosin.. eli pelkällä ahdistuneisuudella kuulema pitäis mennä läpi.. Täällä mä valvon taas, lääkettä en viitti ottaa ku sit on niin pöpperöinen aamulla ja en viitsi vaatia miestä nousee aamulla lasten kans. Muutenkin on töissä ja sit imuroi meillä pääosin kerta viikkoon ja hoitaa pääosin tiskit. Itsellä oli just ja just voimaa siivota just veski… Aika laiskaahan tai hidasta tää mun touhu on .. pyykitkin hoidan just pakolliset ja enimmäkseen ne roikkuu sit pyykki korissa.. Joskus vaan toivois,että josku sanois et nuku sä vaan niin pitkään ku haluut mä hoidan aamupalat ja lapset aamulla.. Mut mieskin haluu nukkuu univelkojaan.. Ja eipä hänen puolen sukulaisia kiinnosta edes ottaa kontaktia meidän lapsiin ja itsellä ei oo enää voimia olla se aloitteen tekijä.. Omat vanhemmat asuu vähän kauempana ja lapset kesäisin pääsee siellä joskus oleen.. Kotipalvelu on meillä käyny kerran et pääsin hoitajalle sitäkin ennen oli kauhee stressi siivota kaikki sotkut et ketään vitsii päästää sisälle. Tää päivä ollu tosi rankka ja miettiny et olis helpompi kuolla,mut en mä lasten takia ainakaan vielä haluu kuolla.. Tuntuu vaan et kuin pitkään tätä pakkaa jaksaa pitää pystys. Kai tää tästä toivottavasti kun uskaltais alottaa lääkityksen..
      Eipä oikein oo ystäviä joilta pyytää apua ja tuntuu et Koronan aikana etääntynyt niistäkin hyvistä mitä ollu.. Sekin tuntuu niin yks puoleiselta et mä kysyn aina kuulumiset ja eipä toisesta suunnasta kysytä mitään.. Eipä täs,muutenkin häpeän tätä et on masentunut uudestaan.. Vaikee oli edes myöntää itelle tai mennä edes lääkäriin..
      Lapsille En haluu et masennus ns ”kuuluu” tai näkyy,haluun et ne saa elää normaalia lapsuutta vailla huolia.. Ehkä helpottaa ku lapset kasvaa aikusiksi nii tulee sitä kahdenkeskitäkin aikaa miehen kans enemmän..

    • Anonyymi

      Teet lapsille palveluksen hoitamalla itseäsi nyt.
      Lapset tajuavat asioita enemmän kuin luulisi.
      Ovatko he sen ikäisiä, että voisivat jotain pikku askareita alkaa tehdä?
      Kannustan sinua ottamaan apua vastaan nyt.
      MLL tarjoaa ystäväpalvelua ja lapsiparkkia. 4H:lla voi myös ola jotain perheille tarkoitettua palvelua.
      Voisitko varata ajan sosiaalityöntekijälle? Miettisitte yhdessä, millaista tukea voisit saada.

    • Anonyymi

      Mä en uskalla mennä sosiaalityöntekijälle. Jo tarpeeks iso juttu oli ottaa lapsipeheiden kotipalvelusta hoitoapua yhdelle kerralle.... Lapset toki voi jotain pientä tehdä, usein se menee sit tappeluksi, sit kun pitää oma huone siivota..Siihen menee sit voimia, mut pakko tehdä se välillä..
      Pelottaa sen lääkkeen aloitus , ku mies ei haluis et alottaisin sen,ku sen lukeman mukaan paljon kaikkea. . Mut ehkä tää tästä.. Jokus tuntuu että on vähän parempia hetkiä,et voi keskittyä kattoo hetkeks jotain sarjaa tai lukee vähän ja sit taas aallonpohjiaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe