Kannabiksen vieroitusoireista

Naapurin_äijä

Hiljattain on herännyt keskustelua kannabiksen vieroitusoireista. Tässä minun panokseni sille.

Kannabis on päihde siinä missä muutkin aineet. Rankasti käytettynä silläkin on omat oireensa, mutta niiden vertaaminen yleisesti hyväksyttyjen aineiden vieroitusoireisiin on erittäin hankalaa. Tämä muunmuassa siksi, että kannabiksen vieroitusoireet ovat normaalisti paljon lievempiä ja puhtaasti psyykkisiä.

Itselläni on kokemusta vieroittautumisesta niin
- Alkoholista
- kuin voimakkaasta lääkekoukustakin
- kannabiksesta (pikemminkin käytön opettelua)

Lisäksi:
- Olen tutustunut yli 80_n kannabiksen käyttäjän profiileihin, joissa he ovat kertoneet omista kokemuksistaan esim. puolen vuoden taukoja pidellessään.

Pidempään jatkuneen käytön odotettavat vieroitusoireet silloin kun kuviossa ei ole muita päihteitä:

Ensimmäisen viikon aikana voi esiintyä unensaanti/univaikeuksia sekä näistä johtuvaa yleistä väsymystä ja keskittymisvaikeuksia.

Pientä "pinnan kireyttä"

Omissa ajatuksissaan oloa.

Sekä todellisilla massahiisaajilla (yli 7 sätkää/vrk/7x/vko)

Hikoilua,hermostuneisuutta, ahdistuneisuutta, unettomuutta. Ruokahaluttomuutta.

Oireet alkavat helpottaa viikon tauon jälkeen. Pari viikkoa lopettamista pitäisi johtaa oireettomaan olotilaan.

Viikonloppudokaamisesta (2vrk) toipuminen vie keskimäärin 4 vuorokautta.

Lääkekoukusta vierottautuminen vie tapauskohtaisesti 1-2 vuotta.

Naapurin äijä

72

16586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.k

      Kysyn sinulta - niin juuri sinulta- sinä senkin umpiluupäinen, kovakalloinen, ahdasmielinen, rektaalisalvalla aivonsa rasvannut, kieroonkasvatettu, ennakkoluuloinen, asennoitunut, ehdollistunut ja ehdollistettu, sosiaalistettu ja sosiaalistunut, valtion taholta propagandakoneen aivopesemä, Suomen valtion dementoima aivoton apina, sukupuuttoon kuolevan vähemmistön lahjaton edustaja, mitäänsanomattoman yhteisömme typerä kansalainen,juuri sinä senkin hölmöistä hölmöin omaan napaansa tuijottelija, peruslogiikan puutteen konkretisoituma, ennakkoasenteellisen typerän ajattelutavan sankarihahmo, sinä normaaliin vuoropuheluun kykenemätön tollo, joka juuri nyt katselet tätä viestiä:

      Kysyn sinulta: miksi kakka haisee pahalle?











      Naapurin kiihkoilija on tunnettu nettipersoona ja huumekeskustelija. Hän on jo pidemmän aikaa puhunut huumekielteisen elämänasenteen puolesta käännyttäen siten puolelleen useita narkomaaneja ja satunnaiskäyttäjiä. Häntä ollaan haukuttu ja piesty - Hänen päällensä ollaan jopa syljeksitty, mutta aina Hän on noussut ylös barrikaadeille taistelemaan huumetta - tuota yhdeksänlehtistä perkelettä ja viinapullossa piileskelevää kavalaa pirua vastaan, joka kietoo herkän nuoren mielen sormensa ympärille. Naapurin kiihkoilija toipui vastikään erittäin vakavasta nettiriippuvuudesta ja valitsi tämän huumevastaisen tiensä. Hän on tavallinen suomalainen veronmaksaja, joka on kokenut yhtä sun toistaelämänsä aikana. Tällä hetkellä Hän kulkee yksin vasten valtavirtaa, mutta tuhannet kannattajat seuraavat perässä. Naapurin kiihkoilija, palstan ääni.

      Laadusta tinkimättä
      h u u m e k i e l t e i s e n
      elämänasenteen puolesta
      Koskenkorvan h e r b a a l i s e n ajattelutavan puolesta

      Naapurin Kiihkoilija

      • Säälittäville puhuva

        Miksi haluat olla tiedon tiellä, maassa makaamassa ihmisten esteenä? Nauttinut hölmöyden maljasta?

        Mitä kuvittelet saavuttavasi? Estäväsi tiedonkulun? Herättäväsi näkemään jotain muuta kuin oman surkeutesi?

        Ehkä sinua ei ole huomioitu tarpeeksi. Mitä sinä ajattelet - sinä surullinen klovni?


      • Naapurin_äijä

        Harmittaako sinua koskaan se että olet näinkin vähä-älyinen?

        Käytännössä ei-mitään-sanottavaa
        Todellisuudessa vasurilla leivottava pelle jolla ei ole ainuttakaan omaa ajatusta.

        Olet todella säälittävä ihminen


      • nähdään

      • Kaisaliisa
        nähdään kirjoitti:

        loistava esimerkki kuinka hukassa perus-suomijuntit ovatkaan...huhuh.
        http://www.persemestari.com/ mene ihmeessä tuonne "ystäviesi" seuraan kertomaan oksennus kokemuksistasi.



        naapurisi
        humaanin päihdepolitiikan puolesta
        http://www.hppry.org/

        Itse poltin kannabista ja käytin muitakin bilehuumeita satunnaisesti noin kaksi vuotta. Kannabista poltin siis joka päivä, pari kolme piippua. Koulussa käyn/kävin samalla ja hommat hoitui jotenkin. Parin vuoden hiisailu sai loppua silloin kun alkoi tulla muistikatkoksia ja alkoi ärsyttää oma typerä käytös.

        Toki olin itse tyhmä kun joka päivä menin polttamaan. Jos olisin viinaa juonut samaan tahtiin, niin omin avuin en olisi selviytynyt eli siinä eräs ero aineiden välillä. Huomasin melkein psykoosiin luisumista: omituisia pelkotiloja, vahvaa halua polttaa, sosiaalisen elämän köyhtymistä (ei ollut mitään puhuttavaa muiden kuin pilviveikkojen kanssa), vainareita ja aggressiivisuutta olen todennut kavereillani, pelkän pilven vuoksi. Hikoilua, jännittämistä, sosiaalisia pelkotiloja, tärinää, minuuden murtumista.

        Olin ennen tätä kokemustani täysin kannabiksen puolesta ja ajattelin, että siinä ei ole MITÄÄN vikaa. Jokainen kokematon teini ajattelee varmasti alkuun näin.

        Koska kannabis on kuitenkin huomattavasti terveellisempi huume kuin alkoholi, pitäisi se laillistaa, jotta kovia huumeita ei saisi käsiinsä niin helposti, kun ei olisi diilerikontakteja. Jos haluaa perjantaina juhlia ja heti lauantai-aamulla mennä kuitenkin esim. salille, niin ainoastaan kannabis tekee sen mahdolliseksi. Krapulassa treenaaminen on vaarallista.


      • Rivat 4-ever
        Kaisaliisa kirjoitti:

        Itse poltin kannabista ja käytin muitakin bilehuumeita satunnaisesti noin kaksi vuotta. Kannabista poltin siis joka päivä, pari kolme piippua. Koulussa käyn/kävin samalla ja hommat hoitui jotenkin. Parin vuoden hiisailu sai loppua silloin kun alkoi tulla muistikatkoksia ja alkoi ärsyttää oma typerä käytös.

        Toki olin itse tyhmä kun joka päivä menin polttamaan. Jos olisin viinaa juonut samaan tahtiin, niin omin avuin en olisi selviytynyt eli siinä eräs ero aineiden välillä. Huomasin melkein psykoosiin luisumista: omituisia pelkotiloja, vahvaa halua polttaa, sosiaalisen elämän köyhtymistä (ei ollut mitään puhuttavaa muiden kuin pilviveikkojen kanssa), vainareita ja aggressiivisuutta olen todennut kavereillani, pelkän pilven vuoksi. Hikoilua, jännittämistä, sosiaalisia pelkotiloja, tärinää, minuuden murtumista.

        Olin ennen tätä kokemustani täysin kannabiksen puolesta ja ajattelin, että siinä ei ole MITÄÄN vikaa. Jokainen kokematon teini ajattelee varmasti alkuun näin.

        Koska kannabis on kuitenkin huomattavasti terveellisempi huume kuin alkoholi, pitäisi se laillistaa, jotta kovia huumeita ei saisi käsiinsä niin helposti, kun ei olisi diilerikontakteja. Jos haluaa perjantaina juhlia ja heti lauantai-aamulla mennä kuitenkin esim. salille, niin ainoastaan kannabis tekee sen mahdolliseksi. Krapulassa treenaaminen on vaarallista.

        Kyl se Kannabiskin auttaa darraa mut Kuningas Bentsot auttaa parhaiten! Yks lemppari mainittakoon Rivatril 2mg :P Telarit (xanor 2mg) käy kans mut vaikuttaa liian vähän aikaa! :(


      • Pajatso palaa
        Rivat 4-ever kirjoitti:

        Kyl se Kannabiskin auttaa darraa mut Kuningas Bentsot auttaa parhaiten! Yks lemppari mainittakoon Rivatril 2mg :P Telarit (xanor 2mg) käy kans mut vaikuttaa liian vähän aikaa! :(

        Niin tai siis jotain mietoja oireita. Hermostuneisuutta ehkä jossain asiayhteydessä, mutta ei hermostuneisuutta verrattuna bentso, opioidi vieroitusoireisiin, puhumattakaan alkoholin oireista.

        Eli olot ovat kyllä älyttömän lieviä.

        En todella usko sinua koulutyttö :)) ei aiheuta muistikatkoksia. On kiinni jostain toisesta asiasta.

        Itse vedin vuosia putkeen joka päivä, vedin lähes seinään poikki. Ei juuri minkäänlaisia oireita. Kahtena yönä nukkui heikosti. Eli kun oikein itseään tarkkailee, niin voi toisinaan huomata, että ehkä ihan vähän hermostuneisuutta. Mutta kun lopettaa vaikkapa opioideja on hermostunut VÄHÄN eri tavalla...

        Kannabiksen vieroitusoireet todella mietoja.


      • se on varma
        Pajatso palaa kirjoitti:

        Niin tai siis jotain mietoja oireita. Hermostuneisuutta ehkä jossain asiayhteydessä, mutta ei hermostuneisuutta verrattuna bentso, opioidi vieroitusoireisiin, puhumattakaan alkoholin oireista.

        Eli olot ovat kyllä älyttömän lieviä.

        En todella usko sinua koulutyttö :)) ei aiheuta muistikatkoksia. On kiinni jostain toisesta asiasta.

        Itse vedin vuosia putkeen joka päivä, vedin lähes seinään poikki. Ei juuri minkäänlaisia oireita. Kahtena yönä nukkui heikosti. Eli kun oikein itseään tarkkailee, niin voi toisinaan huomata, että ehkä ihan vähän hermostuneisuutta. Mutta kun lopettaa vaikkapa opioideja on hermostunut VÄHÄN eri tavalla...

        Kannabiksen vieroitusoireet todella mietoja.

        mikset vieläkään tajua, että tiedän kuka olet!


      • vainpääpilvessä

        Nauti kannabista niin negatiivinen asennemaailmasi muuttuu ja huomaat
        että elämä näyttää paremmalta.


    • NaapurinVeikko

      7 vuotta joka päivä

      -unen saanti vaikeuksia
      -satunnaista hikoilua
      -kylmiäväreitä
      -ruokahaluttomuutta

      kestää noin viikon.Ei tullut mitään flippailuja tai minuuden kyseenalaistamisia , semmosia jos tulloo saattaa taustalla piillä jonkun sortin mielialahäiriö jolloin on viisainta olla muutenkin polttamatta.
      Ongelmana enemmänkin se että pitää saada muuta tekemistä kuin ajatella hiisailua , sillon paljon helpompaa.

      Montako ihmistä on kuollut alkoholiin, entä monta on tapettu alkoholin vaikutuksen alaisena? Sanoisin että suurimassa osassa tämän maan henkirikoksista on VIINA osallisena.

      Montako ihimistä on kuollut kannabikseen? Montako on tapettu kannabiksen vaikutuksen alaisena? sanoisin että 0, jos ajattelet nyt esim keuhkosyöpää niin se tulee todennäköisemmin siitä tupakasta jota kannan sekaan usein laitetaan ja aika moni käyttäjä vetää myös kessua joten se siitä

      Kannabis lailliseksi ja viinakortit käyttöön , prkl!

      Sanotaan nyt vielä sekin että jos et muita vierotusoireita ole kokenut kun kannan niin se voi tuntua pahemmalta kun mitä se on , itsensä kusettaminen on ihmisen bravuuri.

    • Jah Jomonster

      Olen aina ollut sitä mieltä, että kannabista ei tule käyttää jos psyykkeen kanssa on jo valmiiksi ongelmia. Olen itse 20-vuotias ja tulee tuota jazztupangia polteltua n. 1-4g päivässä. Minulla on entuudestaan lieviä masennusongelmia, ja kannabis ei ole parantanut asiaa. Kun toimii niin kaikki on ok, mutta kun ei ole polttanut alkaa oireet tulla kuvioihin. Tulee riideltyä naisystävän kanssa paljon, muistikatkoksia paljon, ja puheen muodostaminen joissain tilanteissa on hankalaa. Mutta huomaan myös sen, että päättelykykyni on parantunut huomattavasti. Ennen minun oli hankala keskittyä tiettyihin asioihin, nyt sekin sujuu huolettomasti. Nyt olen aloittanut hieman pidemmän tauon, saa paljon enemmän irti kun pitkän tauon jälkeen paukuttaa huilun tulille. Anyways, käyttäkää kohtuudella, eikä päivittäin. Oli psyyke millainen tahansa, päivittäiskäytöstä ei voi olla kun haittaa pitemmän ajan jälkeen. Ja noita oireita rupee ilmaantumaan päivittäiskäyttäjille aivan varmasti. Omissakin kavereissa sitä huomannut. Ei duunit kiinnosta, tietokonepelit ja hauskat youtube-videot ovat sitä jotain, ja 20min välein poltetaan uudestaan, ja tätä jatkuu sit minunkin kohdalla n. 3kk. Ja tuo 3kk oli tosiaan sitä päivittäisrykimistä, maksimissaan 2 pv taukoja välissä ja sit jatkuu. Aloittelevalle kannabiksen käyttäjälle vinkkinä se, että käyttö kannattaa aina suhteuttaa oman itsensä kanssa. Jos kaverisi haluavat jatkuvasti polttaa, ei se ole sinun velvollisuutesi. Itse nään järkevänä vaihtoehtona hyödyntää kannabiksen tuomia vaikutuksia, ja soveltaa niitä omien lahjakkuuksien kanssa(esim. harrastukset). Hillitön rykiminen ja sohvalla makaaminen johtaa loppupeleissä avohoitoon, toisilla siihen vaaditaan muutama kuukausi, toisilla useampi vuosi.

      • Simo Kuassimo

        "Oli psyyke millainen tahansa, päivittäiskäytöstä ei voi olla kun haittaa pitemmän ajan jälkeen."

        Joillekin marginaaliselle ryhmälle voi olla, mutta tosiaan harvemmalla, koska virallisessa lääkekäytössähän kannabista käytetään useita grammoja päivässä, eikä mitään merkittäviä ongelmia pääsääntöisesti esiinny, vaikka käytetyt kannabismäärät ovat sentään monisatakertaisia satunnaiseen käyttöön verrattuna.

        Itse olen ollut kannabiksen päivittäiskäyttäjä jo yli 15 vuotta, eikä mitään merkittäviä ongelmia vain ole eteen tullut, eikä vieläkään ole tarvetta keksiä tuollaisia juttuja kuin sinulla on ollut jo pitkään. Muisti toimii erittäin hyvin, kaikki sanatkin muistan ja osaan laittaa ne oikeille paikoilleen.

        Tällä palstallahan valehtelijoita riittää; on satoja tunteja soittotaidoillaan kehunutta sairasboogi-rumpalia, jehovan kanssa juttelevaa psykoosipallaria ja muuta psyykkisesti häiriintynyttä porukkaa, joka ei ole kannabista koskaan edes käyttänyt, osa tuskin edes nähnytkään, mutta sekaisin ollaan kuitenkin kuin seinäkello ja valehtelu asiasta on jokaiselle enemmän kuin tuttua.


      • Hiisaajapelle

        Voisiko näistä kaikista puheenvuoroista päätellä, että vaikutukset ja vieroitusoireet ovat hyvin yksilöllisiä? Joitakin samoja piirteitä kuitenkin kaikilla varmaankin on lopettaessa. Eiköhän se ole jokaisen valinta, millälailla haluaa omaa vapaa-aikaansa viettää. Mutta onhan se fakta, että kaikkea kohtuudella ja mikään ei tee ihmiselle hyvää likaa käytettynä, ei edes veden juonti?


    • TeeHooSee72

      Hyvä Kuassimo ! Onhan noita pajauttelijoita jos jonkun näkösii, mut tosi-asiat esiin ! Itekki sauhuttelin kuutisen vuotta joka päivä, tein kahta duunii ja asiat oli kohillaan ! Tekisin niin vieläkin ellei viinapiru kaatanu mun maailman ! Meni kaikki. Duunit, kortti, kämppä, kannut, nainen. Levytkin piti myydä, et sais kännin. No nyt en oo hetkeen ryystäny ja elämä alkaa olla ns. kohillaan Kyllä se vaan näin on, et kanna on nannaa ! Pannaas riviin vaik kymmenen vuotta joka päivä dokannutta naista ja miestä vaik viis kumpaaki ja sama satsi pössyttelijöitä. Ero on huomattava ! Eipähän tarvi täristä, eikä ihmetellä mistä fyrkat seuraavaan flindaan ! Jotkut holistit on tietävinään, et käyhä on kallista, mut eihän se viinan tai kiljun litku maksa just mitään. No osa ei uskalla edes testata, ku on se porttiteoria. Sitähän poltetaan crackkii parin viikon päästä... Joo-o ! Lasolihan se on jaffan kans jees. Kyllä korpee nää tolppatalon asukkien päätökset !

      • 2123wwsssswssa

        joo varmasti sinunlaiselle alkoholistelle pilvi on parempi vaihtoehto mutta henkilö jolla ei ole ongelmaa alkoholin kanssa voi ihan hyvin pysyä vaan alkoholissa kun kohtuudella ottaa.


      • paradoksaalista

        Minkähän takia aikuisille on tehty sellaista mehua, mistä menee pää sekaisin, mutta sitä pitäisi "nauttia" niin, että ei mene pää yhtään sekaisin, melkoinen paradoksi.

        Sitten jos sitä otat vähän enemmän, että se oikeasti rentouttaa, niin sitten se on terveysriski.


      • Just1111

        Mitä teitä oikein vaivaa.....on kuin olis kivikaudessa ..


    • kannabispiikittäjänarkki

      Itekki voisin heitellä tähän vaikka mitä läppiä ja faktoja, tuosta mulle niin rakkaasta pajasta. Mutta ei, en sitä tee. Lampaat näkisivät kirjoitukseni ainoastaan huume- myönteisenä kiihkoiluna. Itse olen korvaushoidossa opiaattejen takia, ja kannabiksestä on mulle suuri apu masennukseen yns ahdistukseen. Korvaushoidon työntekijätkään eivät minulle sanktioita käytöstä anna, muiden huumeiden kohdalla kotiluvat yms oikeudet loppuisivat siihen. Hauskaa loskaa.

      • sadasxzzzzzzzzz

        Narkki vaihtaa huumeen toiseen. Ihme akka osaa olla. Jos sinusta on miestä huumeilla pellellä niin ole sitten mies ja ota viekkarit niinkuin mies!!


      • Jvbkkbbl

        Lukevatko lampaatkin Suomi24:ää?


      • faktaa.faktaa.faktaa
        Jvbkkbbl kirjoitti:

        Lukevatko lampaatkin Suomi24:ää?

        Oi, kyllä.


    • faktaa.ei.voi.muuttaa

      Kannabis... Kun lopetat, voi olla tiedossa hieman ärtymystä (vrt tupakan polton lopetus, joka aiheuttaa myös mielialavaihteluita ääripäästä toiseen) ja uniongelmia. Toisaalta alat muistaa unia paremmin.

      • Kolnln

        Kannabiksen käytön lopettaminen ei aiheuta mitään mitä voisi vieroitusoireiksi kutsua, jos on ikinä ollut mistään oikeasti riippuvainen kuten tupakka, bentsot tai opioidit. Noihin kolmeen verrattuna kannabiksen kutsuminen riippuvuutta aiheuttavaksi on täysi vitsi. Hieman pyöristäen voi aika hyvällä omalla tunnolla sanoa että kannabis ei aiheuta juuri ollenkaan riippuvuutta. Tavaksi se voi tulla, mutta fyysiset vieroitusoireet ovat lähes täysin puuttuvat.


      • juosuomiitseshengiltä

        1/100 eli prosentti on kannabiksen "vieroitusoireet", jos sitä verrataan vaikka johonkin mandoliinikrapulaan, kun on kiskottu viinaa syömättä kellon ympäri ja kärytetty malboroa ketjussa, siihen voi kuollakkin.

        Että vetäkää vaan viinaa. Juokaa viinaa idiootit.


      • Miksilopettaisin

        Minkä helvatun takia pitäisi lopettaa kannabiksen käyttö, kun se kerta ei näiden pössö-päitten mielestä aiheuta minkäänlaista ongelmaa ?


      • Hihjju

        Syy lopettaa löytyy omasta elämästäsi. Jos työt sujuu, koulut sujuu, ihmissuhteet sujuu. Ei silloin varmaan ole mitään syytä lopettaa. Paitsi: Kannabis on laitonta. Siksi sinäkin olet RIKOLLINEN, vaikka hoitaisit tyosi, koulusi, pukeudut siististi ja olet kaikkien läheistesi rakastama. Rikot lakia joka kerta kun pistät ruohoa piippuun. Hyi, etkös häpeä!


      • Rettth

        Kieltolaki on jäänne niiltä ajoilta jolloin oltiin siinä uskossa että kannabis aiheuttaa muutakin rikollisuutta ja että sen käyttö johtaa heroiiniin. Nykyään maailma on muuttunut. Olemme vähän sivistyneempiä ja ymmärrämme että se että muutama kaveri kokoontuu, tyttöjä ja poikia, useat heistä korkeasti koulutettuja ja polttavat kannabispiipullisen ja katsovat jonkun leffan. Ei siinä tapahdu mitään pahaa kenellekään. Se on sosiaalista elämää ja ihmiset menevät taas seuraavana päivänä töihinsä ja kouluihinsa. Kannabis pitää depenalisoida, jos sitä ei Alkon hyllylle haluta.


      • Rettth
        Rettth kirjoitti:

        Kieltolaki on jäänne niiltä ajoilta jolloin oltiin siinä uskossa että kannabis aiheuttaa muutakin rikollisuutta ja että sen käyttö johtaa heroiiniin. Nykyään maailma on muuttunut. Olemme vähän sivistyneempiä ja ymmärrämme että se että muutama kaveri kokoontuu, tyttöjä ja poikia, useat heistä korkeasti koulutettuja ja polttavat kannabispiipullisen ja katsovat jonkun leffan. Ei siinä tapahdu mitään pahaa kenellekään. Se on sosiaalista elämää ja ihmiset menevät taas seuraavana päivänä töihinsä ja kouluihinsa. Kannabis pitää depenalisoida, jos sitä ei Alkon hyllylle haluta.

        Nyky-Suomi haluaa viestittää että juokaa mieluummin alkoholia kun sosialisoitte. No mutta kun siitä tulee krapula ja syöpä ja sydän ja verisuonitauteja ja alkoholin käytön aiheuttama meteli häiritsee naapureita ja joillakin on joku alkoholistin geeni, että se juominen ei jää ihan pariin viinilasiin ja sitten sinne töihin tai kouluun ei mennäkään kun on krapula.


      • Hijkki
        juosuomiitseshengiltä kirjoitti:

        1/100 eli prosentti on kannabiksen "vieroitusoireet", jos sitä verrataan vaikka johonkin mandoliinikrapulaan, kun on kiskottu viinaa syömättä kellon ympäri ja kärytetty malboroa ketjussa, siihen voi kuollakkin.

        Että vetäkää vaan viinaa. Juokaa viinaa idiootit.

        Ennemminkin 1/100 jos verrataan ihan tavallisen baari illan jälkeiseen oloon. Ei kannabiksesta tule mitään krapulaan verrattavaa. Kova krapula on olotilaa verrattavissa sietämättömyydellään vuosikausien opiaattien käytön aiheuttamaan oloon. Krapula tosin menee ohi päivässä ja heroiinireflat voi kestää viikon ja silloin ei tule nukkumisestakaan mitään. En edes uskalla kuvitella miltä tuntuu jos on juonut kännit joka päivä viimeiset 5 vuotta.


      • PaavaliPeeveli

        Vaikea ymmärtää miksi meidän ainoa sallittu ns. vahva nautintoaine (eli alkoholi), on sellainen että sen vieroitusoireet ovat hengenvaarallisia, 1/5 ihmisistä alkoholisoituu ja on ihan yleistä että sitä käyttäessä ihmiset riitelevät, itkevät ja lyövät toisiaan. Kaiken lisäksi sen liikakäytöstä seuraa olo joka on verrattavissa erittäin kovien huumeiden aiheuttamiin laskuihin. Eikö tämä ole ihan hullua?


      • Jokjkoln
        PaavaliPeeveli kirjoitti:

        Vaikea ymmärtää miksi meidän ainoa sallittu ns. vahva nautintoaine (eli alkoholi), on sellainen että sen vieroitusoireet ovat hengenvaarallisia, 1/5 ihmisistä alkoholisoituu ja on ihan yleistä että sitä käyttäessä ihmiset riitelevät, itkevät ja lyövät toisiaan. Kaiken lisäksi sen liikakäytöstä seuraa olo joka on verrattavissa erittäin kovien huumeiden aiheuttamiin laskuihin. Eikö tämä ole ihan hullua?

        Miksei tähän puututa? Kuka tämän valinnan on tehnyt ja miksei kiireesti yritetä löytää alkoholille jotain turvallisempaa korvaavaa ainetta? Päättäjät vatuloivat vaikka alkoholimyynti kannattaisi ajaa kiireesti alas ja ottaa tilalle vaikka parikin turvallisempaa vaihtoehtoa. Toinen voisi olla kannabis ja toinen joku esim. mietoa bentsodiatsepiinia sisältävä juoma. Alkoholi voitaisiin julistaa kokonaan pannaan. Joku kotiviinin valmistus voitaisiin pienissä määrin sallia.


      • Jjlllbl

        Jos jotkut tuollaiseen bentsojuomaan jäisivät koukkuun, niin helpompi ja halvempi niitä on hoitaa kuin alkoholisteja. Näillä ei ainakaan olisi krapulaa ja työkyky säilyisi ja korvaushoitona heille voitaisiin määrätä diapamilääkitys, joka ajetaan alas lääkärin valvonnassa.


      • 466444

        Bentsot myös vähentävät kannabiksen vaikutusta, eli ne toimivat myös turvavyönä jos joku niitä sekaisin ottaa. Paljon parempi ehdotus kuin tämä että alkoholi on laillista ja kaikki muu kiellettyä. Ehkä jotain piristävää kokalehti-teejuomaa voisi myös lailliseksi harkita. Alkuperäinen Coca-Cola takaisin täysi-ikäisille. Etelä-Amerikassahan sitä myödään ja vuoristossa kokalehtien käyttöä jopa suositellaan turisteille, koska se ehkäisee vuoristotautia. Kokolehtien ei tiedetä sellaisenaan aiheuttavan ongelmia, ellei niitä jatkojalosteta kokaiiniksi. Lehtien pitoisuus on erittäin pieni.


      • hamputon88
        Kolnln kirjoitti:

        Kannabiksen käytön lopettaminen ei aiheuta mitään mitä voisi vieroitusoireiksi kutsua, jos on ikinä ollut mistään oikeasti riippuvainen kuten tupakka, bentsot tai opioidit. Noihin kolmeen verrattuna kannabiksen kutsuminen riippuvuutta aiheuttavaksi on täysi vitsi. Hieman pyöristäen voi aika hyvällä omalla tunnolla sanoa että kannabis ei aiheuta juuri ollenkaan riippuvuutta. Tavaksi se voi tulla, mutta fyysiset vieroitusoireet ovat lähes täysin puuttuvat.

        ite oon ollu viis päivää lopettaneena ja hikoillu kylmää hikeä noin 10litraa ja nukkunut 9 tuntia yhteensä, siis saman verran mitä nukuin pajoissa kerralla heräämättä. ruokaa menny ehkä noin 2500kcal yhteensä viiteen päivään. Kymmenen vuotta poltin lähes joka päivä. viikko vielä ni pitäs fyysiset oireet alkaa olla takanapäin. ainoot henkiset oireet oikeestaan on se kun yöllä menee hermot unettomuuteen, muuten mulla on asiat sen verran hyvin ettei mikään vituta ja siks haluun viel tän riippuvuudenkin kuriin et voin elää täysin normaalia elämää.


      • kukkurusk
        hamputon88 kirjoitti:

        ite oon ollu viis päivää lopettaneena ja hikoillu kylmää hikeä noin 10litraa ja nukkunut 9 tuntia yhteensä, siis saman verran mitä nukuin pajoissa kerralla heräämättä. ruokaa menny ehkä noin 2500kcal yhteensä viiteen päivään. Kymmenen vuotta poltin lähes joka päivä. viikko vielä ni pitäs fyysiset oireet alkaa olla takanapäin. ainoot henkiset oireet oikeestaan on se kun yöllä menee hermot unettomuuteen, muuten mulla on asiat sen verran hyvin ettei mikään vituta ja siks haluun viel tän riippuvuudenkin kuriin et voin elää täysin normaalia elämää.

        älä viitsi taas keksiä noita typeriä satujasi.

        olet ihan pelle ja valehtelija.


      • hamputon88
        kukkurusk kirjoitti:

        älä viitsi taas keksiä noita typeriä satujasi.

        olet ihan pelle ja valehtelija.

        Sinähän sen tiedätkin millanen olo mulla on :D Nyt sain viime yönä nukuttua jo tuon 9tuntia kerralla mutta olikin jo pakko saada, olin niin väsynyt että vastas varmaan kahen promillen humalatilaa. Hikoilu alkaa vähenemään mutta ei ole vielä loppumassa. Ruokakin jo maistuu vähä paremmin (Y)


      • kukkurusk
        hamputon88 kirjoitti:

        Sinähän sen tiedätkin millanen olo mulla on :D Nyt sain viime yönä nukuttua jo tuon 9tuntia kerralla mutta olikin jo pakko saada, olin niin väsynyt että vastas varmaan kahen promillen humalatilaa. Hikoilu alkaa vähenemään mutta ei ole vielä loppumassa. Ruokakin jo maistuu vähä paremmin (Y)

        älä viitsi taas keksiä noita typeriä satujasi.

        olet edelleenkin ihan pelle ja valehtelija.


      • hamputon88
        kukkurusk kirjoitti:

        älä viitsi taas keksiä noita typeriä satujasi.

        olet edelleenkin ihan pelle ja valehtelija.

        Kyllä olisin mieluusti voinut paremmin tän ajan. En voi sille mitää etten ole sossupummi jolla on aikaa nukkua päivät pitkät vaan aamulla on pakko lähteä töihin vaikka uni ei olis tullutkaan.


      • hamputon88
        kukkurusk kirjoitti:

        älä viitsi taas keksiä noita typeriä satujasi.

        olet edelleenkin ihan pelle ja valehtelija.

        Tänä yönä ei taideta taas nukkua silmäystäkään ennen kun tarvii nousta ylös..


      • Anonyymi
        hamputon88 kirjoitti:

        Tänä yönä ei taideta taas nukkua silmäystäkään ennen kun tarvii nousta ylös..

        Viime vuonna lopetusyritys kusi kun entilanne kestänyt noita ihan jäätäviä vierotusoireita, en vieläkään tiedä miksi ne oli noin vahvat. Kerran aikasemmin olin pari kuukautta ilman ja ei ollut noin pahat mitä viime vuonna. En sitte ollut päivääkään loppuvuonna selvinpäin kun retkahdin. Nyt on taas uusi yritys päällä ja ollut kiva huomata että nyt tuli paljon köykäsempänä viekkarit verrattuna vuoden takaiseen. Pakko kyllä sanoa että aika paskaa kukkaa ollut tarjolla pitkän aikaa ja varmaan polttanut vähemmän kun ei ole kaappi täynnä oma kasvattamaa settiä. Oli muutenki aika priimaa kun oli hyvä opettaja siihen puuhaan. Kai se laatu ja määrä aika paljon vaikuttaa siihen viekkarien vahvuuteen vaikka polttaisikin joka päivä.. Edelleen naurattaa tup pelle joka luuli että puhun paskaa T:Hamputon88


      • Anonyymi
        Kolnln kirjoitti:

        Kannabiksen käytön lopettaminen ei aiheuta mitään mitä voisi vieroitusoireiksi kutsua, jos on ikinä ollut mistään oikeasti riippuvainen kuten tupakka, bentsot tai opioidit. Noihin kolmeen verrattuna kannabiksen kutsuminen riippuvuutta aiheuttavaksi on täysi vitsi. Hieman pyöristäen voi aika hyvällä omalla tunnolla sanoa että kannabis ei aiheuta juuri ollenkaan riippuvuutta. Tavaksi se voi tulla, mutta fyysiset vieroitusoireet ovat lähes täysin puuttuvat.

        käytä sitä pilveä yhtä paljon kun tupakkaa ja sano sitten uusiksi, tietämätön pelle.


      • Anonyymi
        kukkurusk kirjoitti:

        älä viitsi taas keksiä noita typeriä satujasi.

        olet ihan pelle ja valehtelija.

        Tulin tänne oikeen muitten kokemuksia lukemaan, kun itsellä tänään ensimmäinen päivä ilman kannabista viiteen vuoteen ja kello 5 aamulla eikä ole silmänräpäystäkään tullut nukuttua ja hikoilen niin saatanasti. Matikan tenttiki olis tossa klo 8 ja saa nähä miten pää toimii. Lieviähän nämä oireet ovat, mutta selvästi tunnistan tämän jonkinäköiseksi vieroitusoireeksi. Laillistakaa kannabis silti, mutta joka päiväinen polttelu on kyllä pidemmän päälle perseestä.


      • Anonyymi
        Kolnln kirjoitti:

        Kannabiksen käytön lopettaminen ei aiheuta mitään mitä voisi vieroitusoireiksi kutsua, jos on ikinä ollut mistään oikeasti riippuvainen kuten tupakka, bentsot tai opioidit. Noihin kolmeen verrattuna kannabiksen kutsuminen riippuvuutta aiheuttavaksi on täysi vitsi. Hieman pyöristäen voi aika hyvällä omalla tunnolla sanoa että kannabis ei aiheuta juuri ollenkaan riippuvuutta. Tavaksi se voi tulla, mutta fyysiset vieroitusoireet ovat lähes täysin puuttuvat.

        Olen polttanut 18vuotta ja kun yritän olla ilman, en pysty nukkumaan, syömään, jalat särkee, pää särkee ja kylmähiki on koko ajan.


    • Hyyyry

      Polttelin kannabista yli yhdeksän kuukautta noin pari grammaa päivässä. Kun lopetin join ruokasoodaa veteen sekoitettuna yhden illan ja ei mitään vieroitusoireita. Ruokasooda neutraloi kannabisjäämät elimistöstä. Krapulan siitä ei ole hyötyä.

      • Jvjknkb

        9 kuukautta on pieni aika jos puhutaan siitä että pitäisi jotain vieroitusoireita saada. Asiaa pitäisi kysyä ihmiseltä joka on käyttänyt esim. lääkkeeksi useita vuosia useita grammoja päivässä.


      • Miuugaa

        Kannabis aiheuttaa ainoastaan tapariippuvuutta, eli samanlaista kuin nettiriippuvuus, kännykkäriippuvuus, finnien puristelu ja sormenkynsien syöminen. Tapariippuvuus voi olla toiminnan ohjauksen ongelma ja sen takana voi olla ADHD. Tuntuu kummalliselta että joku joutuisi kannabiksen takia oikein katkaisuhoitoon, kun ei ole vieroitusoireita mitä pitäisi hoitaa. SSRI-lääkitys vaan päälle kun sehän se joidenkin lääkäreiden mielestä kaikki ongelmat ratkaisee, vaikka itse eivät niitä suostuisi syömään.


      • Thhjji

        Eikä SSRI-lääkkeiden tehosta ole juurikaan näyttöä muutakuin placebo-vaikutus. Sivuvaikutuksia niillä on kyllä pitkä ja karu lista. Syötetään siis terveille ihmisille pillereitä jotka tepsivät hieman jos niihin mielikuvissaan uskoo, altistetaan heidät vakaville sivuvaikutuksille ja kaikki siksi että lääketeollisuus haluaa tehdä miljardien voittoja. On hyvin luonnollista että ihmistä ahdistaa koska elämme erittäin sairaassa maailmassa jossa tapahtuu täysin kuvottavia ja sairaita asioita jatkuvasti, jopa niiden ihmisten toimesta keihin meidän pitäisi voida luottaa. Yksi kannabis on yhteiskuntamme ongelmana aika harmiton ja vielä harmittomampi se olisi laillisena. Se ei ole myöskään pelkästään haitallinen, vaan sillä on myös paljon myönteisiä vaikutuksia ja lääkinnällisiä käyttökohteita. Mm. silmänpainetautiin se on ainoa lääke joka normalisoi silmänpaineet välittömästi.


    • jappadappa

      Hirveesti on asiantuntevaa väkeä ja jyrkästi tyrmätään kaikki mahdollinen negatiivinen liittyen kannabikseen. Jos me kaikki oppisimme keskustelemaan neutraalimimmin johtaisi nää keskustelut johonkin suuntaan. Itsellä henkilökohtasesti kannabis on syrjäyttänyt todellisuuden ja olen tämän avulla paennut syrjäytyneisyyden aiheuttamia oireita. Nyt ollut viikon 5 päivää polttamatta ja aivan kauheet hiet ja unettomuudet. Kannabis on päihde myös siinä missä muut päihteet ja kahvit, se ei ole mikään ihme pelastaja jos pakassa on jo valmiiksi ongelmia et ole sinut itsesi kanssa tmv syitä on niin monta kun on meitä ihmisiä. Musta on tosi naurettavaa kovaan ääneen väittää vääräksi etteikö joillekkin jonkin kaltaisia vieroitusoireita tulisi, niinkun sanoin syitä on niin monia kun on meitä ihmisiä.

    • Joo mulla tuli jälkihöyry kolmen viikon jälkeen ja hyppäsin pää sekaisin katolta, mutta selvisin hengissä pelkällä halvaantumisella. Kannattaa kokeilla, jos haluaa tuntea miltä tuntuu olla pupu ja paskoa naapuin pihalle

    • Huolestunut-Äiti

      Kannabis-myrkyn vieroitusoireisiin kuuluu voimakas päänsärky, pahoinvointi, krampit ja psykoottiset kohtaukset. Tämä myrkky jättää aivot pysyvästi vaurioituneiksi, joten älykkyys alenee jokaisella käyttökerralla, eikä enää palaudu normaalille tasolle.

      • Huolestunut-Äiti

        Taas psykoottinen kannabisnarkkari laittaa saman kopioidun valheviestin. Muuta ei huumehörhön lahonnut pääkoppa saa aikaan. Olet loiseläjä ja kieroutunut narkomaani.


      • Ainasamajuttu
        Huolestunut-Äiti kirjoitti:

        Taas psykoottinen kannabisnarkkari laittaa saman kopioidun valheviestin. Muuta ei huumehörhön lahonnut pääkoppa saa aikaan. Olet loiseläjä ja kieroutunut narkomaani.

        No niin, hienoa! Luultavasti olet jonkun fiksun teinin äiti jonka olet saanut kiinni kannabiksen käytöstä? Onko näin?
        Tässä tilanteessa huolestuneet äidit ^^ etsivät googlesta tietoa mitä tämä kyseinen päihde on, ja kuinkas ollakaan, ensimmäinen palsta jonka he löytävät on sellainen jossa henkilöt, jotka eivät ole ikinä nähneetkään kyseistä kasvia, kertovat kaiken mahdollisen pahan, ja vielä vähän keksittyä päälle. Kokemusta on omasta takaa, sekä kavereiden puolesta. Ennen kuin tulet tänne haukkumaan kannabiksen polttelijoita psykoottisiksi narkkareiksi, huumehörhöiksi ja loiseläjiksi, kääräseppä jointti ja polta se. Nimittäin ennen sitä et tiedä hevon paskaakaan tästä päihteestä. Siihen asti voit olla pätemättä tänne yhtään mitään ilman fakta tietoa. Anteeksi nyt vaan mutta mulla meni tunteisiin.

        Mutta ettei nyt vain kirjoteltaisi huolestuneille äideille, niin haluan sanoa sen verran ettei itsellä ole ollut niinkään vieroitus oireita lopettamiseni jälkeen. Hieman on ruokahalu ollut välillä hukassa, mutta ei niin että painoa olisi lähtenyt. Muuten kaikki ok.


    • Säälittää

      Siellä taas yksi "huolestunut äiti"jonka todellisuuden taju on huomattavasti hämärtynyt.uskotaan kaikki mitä luetaan vailla minkäänlaista todellisuus pohjaa tai tieteellistä näyttöä.no onneksi jossakin vaiheessa saan hankkia kannabikseni kaupasta :)

    • savukeuhko

      Puoli vuotta poltin pajaa lähes joka päivä, taisin 3 päivää olla siinä ajassa yhteensä ilman. Nyt, kun olen viidettä päivää ilman, vieroitusoireet edelleen näkyy. Osa niistä onkin tässä keskustelussa lueteltu useempaan kertaan mutta kerta kiellon päälle;
      Unettomuus, ruokahaluttomuus, kylmät ja kuumat aallot eli tärinä ja hikoilu.
      'Vaikeinta' tässä toletauossa on muistaa syödä, näläntunnetta kun ei ole ollenkaan. Ja keuhkot kiittää, älkää ihmiset polttako älystä, hankkikaa bongi nii ette raiskaa keuhkojanne. Aivan varmasti polttelen jatkossakin, toivottavasti en ihan joka päivä niin lompakkokin kiittää.

      • 471156

        Kaikille ei viina sovi, eikä kaikille kannabis. Itselleni ei viina sovi ja saan pahoja vieroitusoireita sen käytöstä. Joten pääsääntöisti siirryin kannabikseen 40 vuotta sitten. Vuodesta käytän 8 kuukautta putkeen ja neljä kuukautta olen käyttämättä. Minun kohdallani ei ole koskaan esiintynyt minkään laisia vieroitusoireita, eikä työelämässä ei ole ollut ongelmia.


    • smokedaaa

      Noin 10 vuotta kannabista, 18 vuotiasta lähtien.
      Alkuun todella satunnaisesti kerran kk, lopussa 1-3g pv bongista. Taukoja kyllä oli, pisin oli armeija 9kk. Rahaa tähän on palannut ihan vitusti. On myös kasvattanut, kerran, noin 5v sitten jopa keksiä itse tehtiin :)
      Hyviin on koulut ja työt sujunut, yritys perustettiin ja hyvin menestyvä se on ollut. (11 työntekijä)
      Päätin lopettaa kuin ei enää oikein toiminut ja oireet tosiaan oli, hikoilua, unettomuutta, joudut pakottamaan itseä syömään kun nälkä ei tunnu.
      Jossain vaiheessa vaan tuli itsestään, että nyt riittää, jatkuvasti lasikuplassa, olet passiivinen ja olet vuosikausia kotona. Oireet kestivät alle viikon, toisella viikolla kaipuu lähti mutta voimattomuus tuli :D --> viikko raivosin kaikille mutta samalla aloin etsimään itselle muuta tekemistä ja hyvin on unohtunut.

      Ja tosiaan jos haluat lopettaa, tee päätös ite. Ei tämän päätöksen kukaan puolestasi tee.

    • Louis_Syphre

      Yli 30 vuotta ganjaa käyttäneenä tuntee jo tuon yrtin melko hyvin. No joo, toisinaan ollut käytössä taukoja, muutamasta viikosta pariin vuoteen. Nyt olen poltellut kuutisen vuotta lähes päivittäin. Käytön jälkeen ne vakkarit vieroitusoireet ovat ainakin mulla aivan sairaan kovat hikoilukohtaukset ja sitten sellaisia vittumaisia vilun väristyksiä. Myös pientä rauhattomuutta, yleistä vitutusta ja ahdistuneisuutta. Nukkuminenkin on vähän niin ja näin. En näitä niin pahoina ole kokenut, mutta joillekin saattaa oireet aiheuttaa enemmän haittaa. Henkisellä puolella varmaan enemmän. Olemmehan kuitenkin yksilöitä ja vaikutusmekanismit varmasti hieman vaihtelevat. Kyse on siitä, kuinka nämä kykenee käsittelemään. Toisille esimerkiksi hikoilu ja ahdistus voi olla maailmanloppu, kun taas toisille mitätön, "normi" olotioa, joka häipyy viikossa. Kaikki ei edes saa mitään oireita. Siksi ihmettelen tätä keskustelua, joka aiheuttaa valtavasti kinaamista tälläkin saitilla. Ei ole olemassa jotain yhtä totuutta asiasta, oikeaa tai väärää. Ei tätä kokonaisuutta voi tuijottaa putkinäöllä tai ajattelemalla musta-valkoisesti asiaa, ranskalaisin viivoin. Jokainen kyllä tuntee ne omat vieroitusoireet. Ilman, että pitää asiaa googlettaa.

      • Veeekoooo

        Moi.

        Itselläni ikää 45v, kannabiksen kanssa elelty noin 25 vuotta. Joskus käyttö ollut päivittäistä, pahimmillaan vuosi putkeen polttelua. Olen ollut työelämässä koko aikuisikäni, en päivääkään työtön. Pidän taukoa pilvestä noin 4-5kk vuodesta, eli näitä vieroituksia on koettu oikeasti kymmeniä.

        Alkuun muutama päivä unettomuutta, sen jälkeen viikon verran tyhjä olo. Ei paljon juttu luista, pää tyhjä, kylmä. Siinä se. Muista syödä ja juoda riittävästi. Vieroitusoireita ei kannata pelätä, itse olen ollut aina näinä päivinä ihan normaalisti töissä ja pystynyt muutenkin toimimaan ulkoisesti normaalisti.
        Hermo on toki aika tiukalla aluksi, sen kun tietää ja ymmärtää että se menee ohi, niin asian kanssa pystyy hyvin elämään.

        Kirjoittelen tätä tekstiä tauolta, ja ajattelin jouluna seuraavan kerran käyttää. Kannabis pysyy hyvin hanskassa kun elää normaalia elämää, eikä jää jumittamaan pleikkarin kanssa kotiin. Toki sekin on ihan ok, jos ei muunlaisia toiveita sen hetkiselta elämältä tavoittele.

        Ps. Jos et muuten polta tupakkaa, niin älä polta sitä myöskään kukan seassa. Kun siirryin vuosia sitten vaporisoimaan ja syömään kannabikseni, vieroittumisesta tuli HUOMATTAVASTI helpompaa. Monen vieroitusoireet johtuvat oikeasti kannabiksen seassa poltetun tupakan puutteesta tai sen määrän vähentymisestä.


      • Giros
        Veeekoooo kirjoitti:

        Moi.

        Itselläni ikää 45v, kannabiksen kanssa elelty noin 25 vuotta. Joskus käyttö ollut päivittäistä, pahimmillaan vuosi putkeen polttelua. Olen ollut työelämässä koko aikuisikäni, en päivääkään työtön. Pidän taukoa pilvestä noin 4-5kk vuodesta, eli näitä vieroituksia on koettu oikeasti kymmeniä.

        Alkuun muutama päivä unettomuutta, sen jälkeen viikon verran tyhjä olo. Ei paljon juttu luista, pää tyhjä, kylmä. Siinä se. Muista syödä ja juoda riittävästi. Vieroitusoireita ei kannata pelätä, itse olen ollut aina näinä päivinä ihan normaalisti töissä ja pystynyt muutenkin toimimaan ulkoisesti normaalisti.
        Hermo on toki aika tiukalla aluksi, sen kun tietää ja ymmärtää että se menee ohi, niin asian kanssa pystyy hyvin elämään.

        Kirjoittelen tätä tekstiä tauolta, ja ajattelin jouluna seuraavan kerran käyttää. Kannabis pysyy hyvin hanskassa kun elää normaalia elämää, eikä jää jumittamaan pleikkarin kanssa kotiin. Toki sekin on ihan ok, jos ei muunlaisia toiveita sen hetkiselta elämältä tavoittele.

        Ps. Jos et muuten polta tupakkaa, niin älä polta sitä myöskään kukan seassa. Kun siirryin vuosia sitten vaporisoimaan ja syömään kannabikseni, vieroittumisesta tuli HUOMATTAVASTI helpompaa. Monen vieroitusoireet johtuvat oikeasti kannabiksen seassa poltetun tupakan puutteesta tai sen määrän vähentymisestä.

        "Monen vieroitusoireet johtuvat oikeasti kannabiksen seassa poltetun tupakan puutteesta tai sen määrän vähentymisestä. "

        Totta. Nikotiini aiheuttaa heroiiniriippuvuuteen verrattavan sairauden, josta harva pääsee eroon ennen kuolemaansa. Kannabis taas ei aiheuta edes kofeiiniin verrattavaa riippuvuutta, joten ei tosiaan kannata kannabista syytellä nikotiinin vieroitusoireista, jos on aiheuttanut itselleen nikotiiniriippuvuuden miksaamalla kannabista tupakkaan. Joka on siis todella typerää puuhaa.


    • Blaadi

      Hikoilua ,vilunväreitä,ahdistusta ,päänsärkyä,poissaoleva tunne ,silmät seisoo,jne
      Melko tanakat reflat, toki rööki seassa antaa oman osansa. Reilu viikko ilman blaadia.
      En sano etten ikinä maistas enää ,mut toivottavasti ei.

      • Helmuttt

        Jos olet käyttänyt kannabista yhdessä tupakan kanssa, niin kyseessä on nikotiinin vieroitusoireet. Sen aineen aiheuttama riippuvuus on todella voimakas, kannabiksen ei.


      • omaasyytäsi
        Helmuttt kirjoitti:

        Jos olet käyttänyt kannabista yhdessä tupakan kanssa, niin kyseessä on nikotiinin vieroitusoireet. Sen aineen aiheuttama riippuvuus on todella voimakas, kannabiksen ei.

        NIKOTIINI EI TUOLLASISIA OIREITA AIHEUTA. KYLLÄ SYY ON KANNABIKSEN.


      • Helmuttt
        omaasyytäsi kirjoitti:

        NIKOTIINI EI TUOLLASISIA OIREITA AIHEUTA. KYLLÄ SYY ON KANNABIKSEN.

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363

        Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:

        1. Heroiini
        2. Alkoholi
        3. Kokaiini
        4. Barbituraatit
        5. Nikotiini

        Nikotiiniriippuvuus on todella voimakas, ja siitä on hyvin vaikea päästä eroon. Kannabista ei kannata sotkea tupakkaan, koska niin toimien nikotiiniriippuvuus syntyy hyvin nopeasti ja ihminen erehtyy luulemaan nikotiinin vieroitusoireita kannabiksen aiheuttamiksi, mikä ei pidä paikkaansa.


      • omaasyytäsi
        Helmuttt kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363

        Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:

        1. Heroiini
        2. Alkoholi
        3. Kokaiini
        4. Barbituraatit
        5. Nikotiini

        Nikotiiniriippuvuus on todella voimakas, ja siitä on hyvin vaikea päästä eroon. Kannabista ei kannata sotkea tupakkaan, koska niin toimien nikotiiniriippuvuus syntyy hyvin nopeasti ja ihminen erehtyy luulemaan nikotiinin vieroitusoireita kannabiksen aiheuttamiksi, mikä ei pidä paikkaansa.

        Älä puhu paskaa. Lopetin tupakoinnin, eikä ollut tuollaisia vieroitusoireita.


      • Giros
        omaasyytäsi kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Lopetin tupakoinnin, eikä ollut tuollaisia vieroitusoireita.

        Hienoa, jos kykenit. Suurin osa ei kykene, koska nikotiinin aiheuttama riippuvuus on suurimmassa osassa käyttäjiä suurempi kuin tahto tai kyky päästä irti.


      • EinoGorg
        omaasyytäsi kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Lopetin tupakoinnin, eikä ollut tuollaisia vieroitusoireita.

        Montako askia poltit päivässä?


    • Parruu

      Itse olen poltellut päivittäin max 1-2 grammaa päivässä noin 3 vuotta, välillä parin päivän taukoja, mutta nyt olen päättänyt olla hieman pidempään ilman koska olen nykyään ihan sulkeutunut, puhe takkuilee eikä välillä tiedä mitä puhuisi ja masennuksen oireita ym.ta ja nyt on 5pvä ilman ja olo ahdistunut ja ärtyisä, vatsaa vääntää, unettomuutta ei ole ihme kyllä ollut mutta nään paljon unia öisin, mitä en ollut nähnyt moniin vuosiin, hikoilut tuli siinä 2-3pv.n kohdalla mitta niitä ei enään ole muuten olo on kuin masentuneella ameeballa ja jatkuva ganjan pohdiskelu päällä. Luulin joskus ettei se minulle mitään oireita tee jos päivittäin hiisaile mutta paskanmarjat, olen nykyään ihan erakoitunut muista ihmisistä, mikään ei kiinnosta ilman cannabista ja elämä tuntuu pysähtyneen seinään. Vielä viikko pari ilman olisi tarkoitus olla ilman ja katsoa jos vaikka ajatustoiminta palautuisi ja alkaisi asiat kiinnostaa selvinpäin. Kaikki on niin yksilöllistä eli älkäå tuomitko pennut tietämättä faktoja.

    • Anonyymi

      Kerronpa nyt teille kaikille tukareille ja muille
      Hönöille että kannabista tuli käytettyä reilut 4vuotta ja yhtä vittua on sen lopettaminen te jotka sanotte että vierotus oireita ei ole lainkaan haistakaapa paska. Koska niitä on rintaa painaa mieli ihan pohjalla kaikki vituillaan nuha painaa päälle kun yleinen syyttäjä ei mikään onnistu joten jos olette polttanut kauemmin kun sen vuoden ja päivittäin niin kerron että helppoa ei tule olemaan mutta taistelkaa vastaan älkääkä luovuttako koska jos retkahdatte niin se ei päästä irti vaikka kuinka haluaisit. Myös junnut kokeilkaa sitä polttamista mutta älkää koukuttako itseänne tähän rahaautomaattiin koska siihen menee jokainen penni ja sentti myös henki kyseesssä vaikka ette sitä uskokkaan! Kaikkea hyvää toivoo kaveri ruuduntakana vahvoille sontiaisille!

      • Anonyymi

        Mitättömän pieni osuus kannabiksen päivittäiskäyttäjistä kokee vieroitusoireita lopettamisen jälkeen, mikä kestää tyypillisesti viikon, kaksi. Oireita ei voi edes verrata krapulaan tai nikotiinin/kofeiinin vieroitusoireisiin.

        En suosittele päihteitä kenellekään, mutten myöskään sulata pelottelua, sillä kaikki positiiviset ja negatiiviset vaikutukset ovat yksilöllistä ja riippuvaisia poltetuista lajikkeista ja niiden määristä.

        Mikäli käytät, suosittelen lämpimästi vaporisaattoria, joka on etenkin keuhkoille se paras vaihtoehto. Lisäksi voit vaikuttaa siihen minkälaisen vaikutuksen pilvestä haluat, säätämällä vaporisaattorin lämpötilan mieleiseksesi.
        Voit myös lopuksi vaikka syödä vapotetut kukkasi (AVB) vaikka jogurtin seassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitättömän pieni osuus kannabiksen päivittäiskäyttäjistä kokee vieroitusoireita lopettamisen jälkeen, mikä kestää tyypillisesti viikon, kaksi. Oireita ei voi edes verrata krapulaan tai nikotiinin/kofeiinin vieroitusoireisiin.

        En suosittele päihteitä kenellekään, mutten myöskään sulata pelottelua, sillä kaikki positiiviset ja negatiiviset vaikutukset ovat yksilöllistä ja riippuvaisia poltetuista lajikkeista ja niiden määristä.

        Mikäli käytät, suosittelen lämpimästi vaporisaattoria, joka on etenkin keuhkoille se paras vaihtoehto. Lisäksi voit vaikuttaa siihen minkälaisen vaikutuksen pilvestä haluat, säätämällä vaporisaattorin lämpötilan mieleiseksesi.
        Voit myös lopuksi vaikka syödä vapotetut kukkasi (AVB) vaikka jogurtin seassa.

        Kannabis vetänyt jaksa välittää paskaakaan mitä ympärillä tapahtuu. Alkoholin vaikutuksen alaisena jotain vielä raksuttaa. Kannabis Zombit aina vähättelee omaa käyttöönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis vetänyt jaksa välittää paskaakaan mitä ympärillä tapahtuu. Alkoholin vaikutuksen alaisena jotain vielä raksuttaa. Kannabis Zombit aina vähättelee omaa käyttöönsä.

        Eli se "ammattilaisten" paras (ja myös ainoa) improvisaatio oli siis vain pelkkää epätahtista kolistelua, jossa ei edes soitettu oikeaa musiikkia? Onko se siis tosiaan parasta mihin parhaat "ammattilaiset" kykenevät improvisaatiossa? Mikke on soiton harrastaja, mutta soittaa silti improvisaatiossa ihan oikeaa musiikkia ja on saanut paljon kehuja improvisaatiostaan. Enemmän kuin "ammattilaiset".


    • Anonyymi

      Poltellut 4vuotta joka ilta 1~3G hyvää kukkaa nyt ollut ilman yli 4 viikkoa,vieläkin positiiviset näytteet unettomuutta ja pinna vitun kireellä,käyn duunissa ja homma fyysistä kirvesmiehen touhua joten untakin tarvis palautuakseen.paska puhetta et viikko ja kaikki kunnossa.välillä tuntuu et veri kiehuu suonissa ja ei pysty keskittymään mihinkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe